Рішення
від 22.02.2024 по справі 600/5778/23-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/5778/23-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Левицького В.К.

за участю:

секретаря судового засідання Олейщук А.М.-С.

представника позивача за первісним позовом (відповідач за зустрічним позовом) Теутуляк С.А.

представника відповідача за первісним позовом (позивач за зустрічним позовом) Рожок Л.П.

представника третьої особи - Лелюк Х.М.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за первісним позовом Головного управління ДПС у Чернівецькій області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу,

за зустрічним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача за зустрічним позовом Чернівецька міська рада, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Чернівецькій області (далі - позивач за первісним позовом, відповідач за зустрічним позовом, контролюючий орган) звернулося до суду з позовом до ОСОБА_1 (далі - відповідач за первісним позовом, позивач за зустрічним позовом), в якому просить стягнути з ОСОБА_1 податковий борг в сумі 1113304,24 грн до місцевого бюджету.

В обґрунтування позовних вимог позивач за первісним позовом зазначив, що відповідно до інтегрованої картки платника податків відповідач за первісним позовом має заборгованість перед бюджетом з орендної плати з фізичних осіб в сумі 1113304,24 грн, яка виникла у зв`язку із несплатою податкових зобов`язань за платежем орендна плата з фізичних осіб.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 29.08.2023 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).

ОСОБА_1 звернувся до суду із зустрічним позовом, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Чернівецькій області від 30.03.2023 № 35043-2412-2412; від 30.03.2023 № 35043-2412-2412/2022; від 30.03.2023 № 35043-2412-2412/2021; від 30.03.2023 № 35043-2412-2412/2020; від 30.03.2023 № 35043-2412- 2412/2019; від 30.03.2023 № 35043-2412-2412/2018.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 04.10.2023 прийнято зустрічну позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за зустрічним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень. Об`єднано в одне провадження зустрічний позов ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень із первісним позовом Головного управління ДПС у Чернівецькій області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу. Цією ж ухвалою суду постановлено перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

В обґрунтування зустрічного позову позивач зазначав, йому не надсилалися (не вручалися) податкові повідомлення-рішення. Вважає, що нарахування ГУ ДПС в Чернівецькій області за період 2018 року по 30.03.2020 є безпідставними, адже таке нарахування здійснено пізніше закінчення 1095 дня, а він вважається вільним від такого грошового зобов`язання.

Згідно із податковими повідомленнями-рішеннями від 30.03.2023 № 35043-2412-2412; № 35043-2412-2412/2022; № 35043-2412-2412/2021; №35043-2412-2412/2020; № 35043-2412-2412/2019; 30.03.2023 № 35043-2412-2412/2018: (3) Вид цільового призначення об`єкта: (03.11) нежитловий фонд (окремі будівлі, споруди та їх частини); (6) Нормативна грошова оцінка з урахуванням коефіцієнта індексації по орендній платі за земельну ділянку або сума відповідно до договору оренди, грн: за податковий період 2023 рік - 6089894,69; за 2022 рік 5295560,6; за 2021 рік - 4814,146,00; за 2020 рік - 4814,146,00; за 2019 - 4814,146,00; за 2018 рік - 4814,146,00; (11) сума податкового зобов`язання: за податковий період 2023 рік 37540,45 грн; за 2022 рік - 238300,23 грн; за 2021 рік - 216636,57 грн; за 2020 рік - 216636,57 грн; за 2019 рік - 216636,57 грн; за 2018 рік - 187553,85 грн.

Позивач за зустрічним позовом звертав увагу на те, що в позовній заяві ГУ ДПС в Чернівецькій області вказував, що заборгованість по орендній платі з фізичних осіб виникла на підставі договору оренди землі № 10721 від 19.02.2018, предметом вказаного договору є: На підставі рішення Чернівецької міської ради VII скликання від 26.12.2017 року №1062 орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для обслуговування будівель, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .

Проте, на думку позивача за зустрічним позовом, фактично такої земельної ділянки не існує, адже згідно рішення Чернівецької міської ради № 1255 від 26.04.2018 пунктом 9.1 йому надано дозвіл на зміну цільового призначення орендованої земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 площею 0,1063 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Тобто, Чернівецька міська рада своїм рішенням змінила цільове призначення вказаної земельної ділянки.

На підставі вказаного рішення було внесено зміни в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, які підтверджуються Витягом №154767231 від 01.02.2019 згідно із яким земельна ділянка кадастровий номер 7310136300:05:001:0009 за адресою АДРЕСА_1 має цільове призначення для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код. 02.10).

Оскільки Чернівецька міська рада внесла зміни в договір оренди землі № 10721 від 19.02.2018, позивач за зустрічним позовом вважає, що саме міська рада мала здійснювати нарахування орендної плати згідно із власним Положенням про оренду та порядок розрахунку орендної плати.

З огляду на викладене позивач за зустрічним позовом вказував на відсутність підстав для нарахування орендної плати оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями.

Сторони скористалися правам для подання заяв по суті за зустрічним позовом.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 14.12.2023 залучено до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача за зустрічним позовом Чернівецьку міську раду.

Чернівецька міська рада (далі - третя особа) подала до суду письмові пояснення, в яких зазначила, що в порушення вимог податкового законодавства та умов, передбачених договором оренди землі від 19.02.2018 № 10721, ОСОБА_1 не сплатив жодних коштів за користування земельною ділянкою, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , площею 0,1063 га, з кадастровим номером 7310136300:05:001:0009. Відтак, вважає, що первісний позов Головного управління ДПС у Чернівецькій області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу підлягає задоволенню, а у зустрічному позові ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень необхідно відмовити.

Позивач за зустрічним позовом подав заперечення на пояснення третьої особи.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 11.01.2024 закрито підготовче провадження у справі за первісним позовом Головного управління ДПС у Чернівецькій області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу, за зустрічним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача за зустрічним позовом Чернівецька міська рада, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

З`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

Рішенням Чернівецької міської ради від 26.12.2017 № 1062 (п. 7.1) ОСОБА_1 надано в оренду на 5 (п`ять) років земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1063 га (кадастровий номер 7310136300:05:001:0009) для будівництва і обслуговування будівель торгівлі код 03.07 (для обслуговування будівель) (а.с. 112 на звороті - 113).

На підставі вказаного рішення між Чернівецькою міською радою та ОСОБА_1 укладено договір оренди землі від 19.02.2018 № 10721 терміном до 19.02.2023 (а.с. 109 - 112).

Пунктом 5.2 вказаного договору визначено цільове призначення земельної ділянки відповідно до категорії земель: землі для будівництва і обслуговування будівель торгівлі (код 03.071).

Відповідно до п. 4.1, 4.3 цього договору річна орендна плата розрахована згідно з додатком № 1 до договору та за перший рік оренди становить 216636,57 грн. Орендна плата щорічно індексується у відповідності з чинним законодавством України. Орендар самостійно щорічно станом на 1 січня поточного року проводить перерахунок річної орендної плати.

Згідно п. 4.4 згаданого договору орендна плата сплачується орендарем впродовж 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення на розрахунковий рахунок міської ради.

Пунктом 9 рішенням Чернівецької міської ради від 26.04.2018 № 1255 надано ОСОБА_1 дозвіл виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1063 га (кадастровий номер 7310136300:05:001:0009).

Пунктом 9.1 рішенням Чернівецької міської ради від 26.04.2018 № 1255 надано ОСОБА_1 дозвіл на зміну цільового призначення орендованої земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1063 га (кадастровий номер 7310136300:05:001:0009) для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.10) (а.с. 69, 114 на звороті - 115).

Рішенням Чернівецької міської ради від 06.11.2018 №1487 внесено зміни до пункту 9.1 рішення Чернівецької міської ради від 26.04.2018 №1255, а саме слова: дозвіл на зміну цільового призначення замінено на слова дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код 02.10) (а.с. 113 на звороті - 114).

Пунктом 5 рішенням Чернівецької міської ради від 31.08.2023 №1411 затверджено проект землеустрою щодо відведення зі зміни цільового призначення та надано ОСОБА_1 в оренду на 1 рік земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1063 га (кадастровий номер 7310136300:05:001:0009) для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код 02.10) за рахунок орендованої земельної ділянки для будівництва і обслуговування будівель торгівлі (код 03.07) (а.с. 115 на звороті - 116).

Пунктом 5.1 рішення Чернівецької міської ради від 31.08.2023 № 1411 визначено вважати припиненим договір оренди землі від 19.02.2018 № 10721 у зв`язку із закінченням строку, на який його було укладено.

Учасниками справи не заперечувалося, що орендна плата за вищевказану земельну ділянку ОСОБА_1 за період з 19.02.2018 до 19.02.2023 не сплачувалась взагалі.

Розглядом справи по суті встановлено, що 30.03.2023 Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області прийнято податкові повідомлення-рішення форми Ф, якими ОСОБА_1 було визначено суми податкових зобов`язань за платежем «Орендна плата з фізичних осіб», а саме:

- № 35043-2412-2412/2018 за податковий період 2018 року на суму 187553,85 грн (а.с. 39, 67);

- № 35043-2412-2412/2019 за податковий період 2019 року на суму 216636,57 грн (а.с. 38, 66);

- № 35043-2412-2412/2020 за податковий період 2020 року на суму 216636,57 грн (а.с. 37);

- № 35043-2412-2412/2021 за податковий період 2021 року на суму 216636,57 грн (а.с. 36, 65);

- № 35043-2412-2412/2022 за податковий період 2022 року на суму 238300,23 грн (а.с. 35, 64);

- № 35043-2412-2412 за податковий період 2023 року на суму 37540,45 грн (а.с. 34, 63).

Вказані податкові повідомлення-рішення направлено контролюючим органом на адресу позивача за зустрічним позовом, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення від 04.04.2023 (а.с. 15).

Вважаючи податкові повідомлення-рішення протиправними, ОСОБА_1 звернувся до суду із зустрічним позовом.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд прийшов до висновку, що зустрічний позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 67 Конституції України про те, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-IV (далі - ПК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Плата за землю - це обов`яковий платіж, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Орендна плата для цілей розділу XII цього Кодексу - обов`язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди (п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Отже, виходячи із змісту норм ПК України орендна плата за землю належить до загальнообов`язкових податків, а порядок її обчислення, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог ст. ст. 285 - 287 цього Кодексу.

Земельним податком є обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, а орендною платою за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункти 14.1.72, 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Відповідно до п.п. 16.1.4. п. 16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених ПК Ураїни та законами з питань митної справи. Виконання податкового обов`язку може здійснюватися платником самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента (п. 36.4 ст. 36 ПКУкраїни). Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених ПКУ або законами з питань митної справи (п. 36.5 ст. 36 ПК України). Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п. 38.1 ст. 38 ПК України).

Сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, податковим агентом, або представником платника податку (п. 38.2 ст. 38 ПКУ).

Таким чином, сплата податку або збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.

Статтею 21 Закону України Про оренду землі визначено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Істотними умовами договору оренди землі, як передбачено статтею 15 цього ж Закону, є: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.

За змістом ст. 1 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно з п.п. 14.1.125 ст. 14 ПК України нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XII, глави 1 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За правилами ч. 5 ст. 5 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій.

Частинами п. 1, 2 ст. 20 цього Закону визначено, що за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація; дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно з положеннями п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки. Для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

У п.п. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 ПК України передбачено, що річна сума орендної плати не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Згідно п. 288.1. ст. 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2. ст. 288 ПК України, в редакції чинній на час укладення договору).

Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (п. 288.3. ст. 288 ПК України, в редакції чинній на час укладення договору).

Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 нього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу, разом із детальним розрахунком суми податку, який, зокрема, але не виключно, має містити кадастровий помер та площу земельної ділянки, розмір ставки податку та розмір пільги зі сплати податку (п. 286.5 ст. 286 ПК України).

Орендна плата за землю фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п. 287.5 ст. 286 ПК України).

Матеріалами справи підтверджено, що на підставі рішення Чернівецької міської ради від 26.12.2017 №1062, між Чернівецькою міською радою та ОСОБА_1 укладено договір оренди землі від 19.02.2018 № 10721 терміном до 19.02.2023 (а.с. 109 - 112).

На умовах вказаного договору ОСОБА_1 надано в оренду на 5 (п`ять) років земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1063 га (кадастровий номер 7310136300:05:001:0009) для будівництва і обслуговування будівель торгівлі код 03.07 (для обслуговування будівель) (а.с. 112 на звороті - 113).

Пунктом 5.2 вказаного договору визначено цільове призначення земельної ділянки відповідно до категорії земель: землі для будівництва і обслуговування будівель торгівлі (код 03.071).

Відповідно до п. 4.1, 4.3 цього договору річна орендна плата розрахована згідно з додатком № 1 до договору та за перший рік оренди становить 216636,57 грн. Орендна плата щорічно індексується у відповідності з чинним законодавством України. Орендар самостійно щорічно станом на 1 січня поточного року проводить перерахунок річної орендної плати.

Згідно п. 4.4 згаданого договору орендна плата сплачується орендарем впродовж 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення на розрахунковий рахунок міської ради.

Відповідно до пункту 7.4.7 договору орендар зобов`язаний своєчасно вносити орендну плату за землю.

Тобто, умовами договору оренди землі від 19.02.2018 № 10721 визначено право позивача за зустрічним позовом користування земельною ділянкою та обов`язок внесення орендної плати.

Згідно акту прийому передачі земельної ділянки в оренду для обслуговування будівель від 19.02.2018, Чернівецька міська рада передала, а ОСОБА_1 прийняв в оренду земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1063 га (а.с. 112).

Дослідженням додатку №1 до договору оренди землі від 19.02.2018 № 10721 «Розрахунок розміру річної орендної плати за земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , яка надається в оренду для обслуговування будівель ОСОБА_1 » встановлено, що нормативна грошова оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2018 становить 4814146,00 грн; ставка орендної плати - 3, розмір земельного податку - 72212,19 грн; розмір річної орендної плати становить 216636,57 грн (а.с. 111).

При визначенні розміру земельного податку застосовано коефіцієнт 1,5. Розмір земельного податку визначено за формулою: 4814146,00 грн x 1 x 0,01 x 1,5 = 72212,19 грн. Річна орендна плата визначена за формулою: 72212,19 грн x 3 = 216636,57 грн. Орендна плата сплачується орендарем впродовж 60 днів з дня вручення податкового повідомлення рішення на розрахунковий рахунок: Чернівецьке УК /м.Чернівці, код ЄДРПОУ 37978173, p/p № 33217815700002 в ГУДКСУ у Чернівецькій області, МФО 856135, код платежу 18010900 - орендна плата з фізичних осіб.

Позивач за зустрічним позовом не заперечував, що ним укладався договір від 19.02.2018 №10721 та те, що в користуванні в нього перебуває земельна ділянка, зазначена в договорі від 19.02.2018 №10721.

Учасниками справи не заперечувалося, що орендна плата за вищевказану земельну ділянку ОСОБА_1 за період 2018 2023 роки не сплачувалась взагалі.

Як зазначалося вище, п. 5.1 рішення Чернівецької міської ради від 31.08.2023 №1411 визначено вважати припиненим договір оренди землі від 19.02.2018 №10721 у зв`язку із закінченням строку, на який його було укладено (а.с. 115 на звороті - 116).

Враховуючи наведене, суд приходить до переконання, що ОСОБА_1 за період 2018 2023 роки зобов`язаний був сплачувати орендну плату згідно договору 19.02.2018 №10721 та норм ПК України.

Стосовно винесення контролюючим органом оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, суд зазначає наступне.

Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок (п. 289.1 ст. 289 ПК України).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель (Кі), на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кі = 1:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок (п. 289.2 ст. 289 ПК України).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель (п. 289.3 ст. 289 ПК України).

На сайті Державної служби України з питань геодезії картографії та кадастру розміщено інформацію Про індексацію нормативної грошової оцінки земель (https://land.gov.ua/derzhgeokadastr-povidomlyaye-pro-indeksacziyu-normatyvnoyi-groshovoyi-oczinky-zemel-za-2023-rik/), в якій поінформовано про значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2018 2021 роки становить - 1,0, за 2022 рік - 1,1, за 2023 рік - 1,15.

Судом встановлено, що нарахування орендної плати за землю ОСОБА_1 проведено контролюючим органом згідно п. 4.1 договору оренди землі від 19.02.2018 № 10721 відповідно до річних сум визначених, з урахуванням фактичного періоду користування земельною ділянкою та коефіцієнту щорічної індексації, який передбачений п. 4.3 цього договору.

Зокрема, 30.03.2023 Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області прийнято податкові повідомлення-рішення форми Ф, якими ОСОБА_1 визначено суми податкових зобов`язань за платежем «Орендна плата з фізичних осіб», а саме:

- № 35043-2412-2412/2018 за податковий період 2018 року на суму 187553,85 грн (а.с. 39, 67);

- № 35043-2412-2412/2019 за податковий період 2019 року на суму 216636,57 грн (а.с. 38, 66);

- № 35043-2412-2412/2020 за податковий період 2020 року на суму 216636,57 грн (а.с. 37);

- № 35043-2412-2412/2021 за податковий період 2021 року на суму 216636,57 грн (а.с. 36, 65);

- № 35043-2412-2412/2022 за податковий період 2022 року на суму 238300,23 грн (а.с. 35, 64);

- № 35043-2412-2412 за податковий період 2023 року на суму 37540,45 грн (а.с. 34, 63).

Дослідженням оскаржуваних податкових повідомлень-рішень встановлено, що:

-сума орендної плати на 2018 рік нарахована виходячи з річної суми орендної плати у розмірі 216636,57 грн з урахуванням коефіцієнту індексації за 2018 рік 1,0, що складає 187553,85 грн (216636,57/365*316);

-сума орендної плати на 2019 рік нарахована виходячи з річної суми орендної плати у розмірі 216636,57 грн з урахуванням коефіцієнту індексації за 2019 рік 1,0, що складає 216636,57 грн;

-сума орендної плати на 2020 рік нарахована виходячи з річної суми орендної плати у розмірі 216636,57 грн з урахуванням коефіцієнту індексації за 2020 рік 1,0, що складає 216636,57 грн;

-сума орендної плати на 2021 рік нарахована виходячи з річної суми орендної плати у розмірі 216636,57 грн з урахуванням коефіцієнту індексації за 2021 рік 1,0, що складає 216636,57 грн;

-сума орендної плати на 2022 рік нарахована виходячи з річної суми орендної плати у розмірі 216636,57 грн з урахуванням коефіцієнту індексації за 2022 рік 1,1, що складає 238300,23 грн (216636,57 грн х 1,1);

-сума орендної плати на 2023 рік (за період з 01.01.2023 по 19.02.2023) нарахована виходячи з річної суми орендної плати у розмірі 216636,57 грн з урахуванням коефіцієнту індексації за 2022 рік 1,15, що складає 37540,45 грн (238300,23/365*50*1,15).

Беручи до уваги вищенаведене, суд приходить до переконання, що контролюючим органом оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями правомірно нараховано ОСОБА_1 податкове зобов`язання за платежем орендна плата з фізичних осіб.

Більш того, під час розгляду справи по суті третя особа, як орендодавець та розпорядник коштів місцевого бюджету, до якого надходить оренда плата за землю, підтвердила заборгованості ОСОБА_1 за договором оренди землі від 19.02.2018 № 10721.

Пункт 31.1 статті 31 ПК України визначає, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Як видно з матеріалів справи, заборгованість по орендній платі з фізичних осіб у сумі 1113304,24 грн виникла у ОСОБА_1 на підставі оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, які на думку суду, правомірно винесено контролюючим органом.

Судом встановлено, що податкове зобов`язання по орендній платі з фізичних осіб визначене контролюючим органом в сумі 1113304,24 грн ОСОБА_1 не сплачено. Вказана обставина підтверджується інтегрованими картками платника податків (відповідача), розрахунком заборгованості та не заперечувалася учасниками справи.

Оскільки оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями контролюючий орган правомірно визначив ОСОБА_1 податкове зобов`язання за платежем орендна плата з фізичних осіб, відтак суд приходить до висновку, що відсутні підстави для задоволення зустрічного позову про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Доводи позивача за зустрічним позовом щодо нарахування податкового зобов`язання з орендної плати пізніше закінчення строку 1095 днів, суд оцінює критично та відхиляє їх з огляду на наступне.

Відповідно до п. 102.1 ст. 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня - у разі проведення перевірки операції відповідно до статей 39 і 39-2 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше. - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно дії пункту 522 підрозділу 10 розділу XX кодексу (із змінами, внесеними Законом 13.05.2020 № 591-IX) на період з 18.03.2020 по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупинено перебіг строків давності, передбачених статтею 102 Кодексу.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2023 № 651 Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 відмінено з 24 години 00 хвилин 30.06.2023 на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Таким чином, перебіг строків давності, передбачених ст. 102 Кодексу, зупинено з 18.03.2020 по 30.06.2023.

Відтак, суд приходить до переконання, що висновки позивача за зустрічним позовом про неправомірність нарахування нарахування податкового зобов`язання з орендної плати є необґрунтованими та не підтверджені належними і допустимими доказами.

Стосовно посилань позивача за зустрічним позовом про зміну Чернівецькою міською радою у 2018 році цільового призначення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , суд зазначає наступне.

На підставі рішенням Чернівецької міської ради від 26.12.2017 № 1062 та договору договір оренди землі від 19.02.2018 № 10721, ОСОБА_1 отримав в оренду на строком на 5 років земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1063 га (кадастровий номер 7310136300:05:001:0009) для будівництва і обслуговування будівель торгівлі код 03.07 (для обслуговування будівель); категорія земель: землі для будівництва і обслуговування будівель торгівлі (код 03.071).

Як зазначалося раніше, п. 9.1 рішенням Чернівецької міської ради від 26.04.2018 № 1255 надано ОСОБА_1 дозвіл на зміну цільового призначення орендованої земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1063 га (кадастровий номер 7310136300:05:001:0009) для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.10) (а.с. 69, 114 на звороті - 115).

Рішенням Чернівецької міської ради від 06.11.2018 №1487 внесено зміни до пункту 9.1 рішення Чернівецької міської ради від 26.04.2018 №1255, а саме слова: дозвіл на зміну цільового призначення замінено на слова дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код 02.10) (а.с. 113 на звороті - 114).

Пунктом 5 рішенням Чернівецької міської ради від 31.08.2023 №1411 затверджено проект землеустрою щодо відведення зі зміни цільового призначення та надано ОСОБА_1 в оренду на 1 рік земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1063 га (кадастровий номер 7310136300:05:001:0009) для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код 02.10) за рахунок орендованої земельної ділянки для будівництва і обслуговування будівель торгівлі (код 03.07) (а.с. 115 на звороті - 116).

Пунктом 5.1 рішення Чернівецької міської ради від 31.08.2023 № 1411 визначено вважати припиненим договір оренди землі від 19.02.2018 № 10721 у зв`язку із закінченням строку, на який його було укладено.

Частиною 1 ст. 50 Закону України «Про землеустрій» передбачено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок розробляються у разі формування нових земельних ділянок із земель державної, комунальної власності (крім випадків формування земельних ділянок за іншою документацією із землеустрою) та у разі зміни цільового призначення земельних ділянок у випадках, визначених законом. Проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки також можуть передбачати поділ, об`єднання земельних ділянок, які перебувають у власності однієї особи.

Отже, дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки означає дозвіл власника земельної ділянки здійснити певні дії на землі власника, аби мати змогу в подальшому точно визначити предмет оренди. Тому, цей дозвіл наділяє заінтересовану особу повноваженням ідентифікувати на землі власника земельної ділянки, яку ця особа бажає отримати в оренду в майбутньому.

У постанові від 17.10.2018 справі № 380/624/16-ц (провадження № 14-301цс18) Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою не є правовстановлюючим актом і не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття права власності чи користування на земельну ділянку.

Відповідно до ст. ст. 193, 195, 202, 203 Земельного кодексу України Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, меліоративні мережі та складові частини меліоративних мереж.

Основними завданнями ведення державного земельного кадастру є: а) забезпечення повноти відомостей про всі земельні ділянки; б) застосування єдиної системи просторових координат та системи ідентифікації земельних ділянок; в) запровадження єдиної системи земельно-кадастрової інформації та її достовірності.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом.

Облік кількості земель - відображення у відомостях і документах даних, які характеризують кожну земельну ділянку, а також землі за площею та складом земельних угідь, розподіл земель за власниками, землекористувачами.

Відповідно до інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку станом на 12.10.2023, у відомостях про земельну ділянку з кадастровим номером 7310136300:05:001:0009 зазначено цільове призначення - для будівництва і обслуговування будівель торгівлі (03.07) (а.с. 108).

В той же час, проект землеустрою щодо відведення зі зміни цільового призначення, затверджений рішенням Чернівецької міської ради від 31.08.2023 №1411, відтак, договір оренди землі від 19.02.2018 № 10721 протягом строку, на який його було укладено, повністю узгоджується з наявною нормативно грошовою оцінкою.

Згідно листа Департаменту Урбаністики та архітектури Чернівецької міської ради від 12.10.2023 після внесення до відомостей ДЗК інформації щодо зміни цільового призначення земельної ділянки (код 02.10) працівниками департаменту буде підготовлено проект договору оренди землі відповідно до рішення Чернівецької міської ради VIII скликання від 31.08.2023 №1411. (а.с. 107).

Відповідно до витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 18.08.2023 №НВ-9926359522023, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 7310136300:05:001:0009 становить 6979973,55 грн (код 03.07) (а.с. 183).

Відповідно до витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 17.10.2023 №НВ-9930005482023, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 7310136300:05:001:0009 становить 4187984,13 грн (код 02.10) (а.с. 184).

Судом встановлено, що станом на 26.12.2023 договір оренди землі ОСОБА_1 з Чернівецькою міською радою не укладено. Вказана обставина не заперечувалася учасниками процесу.

Таким чином, з моменту укладення договору оренди землі № 10721 від 19.02.2018 до прийняття Чернівецькою міською радою рішення № 1400 від 31.08.2023 про припинення договору орендної ділянки у зв`язку із закінченням строку, на який його було укладено, цільове призначення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1063 га було Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (код 03.07).

Суд також зауважує, що відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі.

У Державному реєстрі прав також реєструються передбачені законом речові права та їх обтяження на об`єкти незавершеного будівництва та майбутні об`єкти нерухомості (ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).

Отже, державна реєстрація не є підставою набуття речових прав, а лише є засвідченням державою вже набутого особою права.

З огляду на наведене, посилання позивача за зустрічним позовом на витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 01.02.2019 № 154767231 (а.с. 70) є безпідставними, оскільки у державного реєстратора жодних підстав для внесення змін в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно не було через відсутність правовстановлюючих документів та фактів набуття, зміни або припинення речових прав.

Інші доводи позивача за зустрічним позовом суд відхиляє, оскільки вони не спростовують правомірність нарахування контролюючим органом податкового зобов`язання за платежем орендна плата з фізичних осіб.

Пунктом 59.1 та 59.5 ст. 59 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Матеріалами справи підтверджується, що контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми "Ф" № 0001891-1303-2413 від 08.06.2023 на суму 1113304,24 грн, яку надіслано на адресу ОСОБА_1 , що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення від 19.06.2023 (а.с. 16).

Відповідно до п. 60.6 ст. 60 ПК України, якщо нарахована сума грошового зобов`язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане (вручене) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов`язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається).

Оскільки після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу у ОСОБА_1 не змінилася, а податковий борг не був ним погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково контролюючим органом не надсилалася (не вручалася).

Згідно п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п. 95.2 ст. 95 ПК України).

Пунктом п. 87.11 ст. 87 ПК України встановлено, що орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідач за первісним позовом (позивач за зустрічним позовом) не надав доказів відсутності або погашення ним вказаної суми податкового боргу.

Враховуючи наведене, суд вважає, що вимоги позивача за первісним позовом є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, у зв`язку з чим первісний позов до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу підлягає задоволенню.

Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Частиною 5 ст. 139 КАС України встановлено, що у разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з іншої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, що їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від сплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Оскільки, у задоволенні зустрічного позову відмовлено повністю, та за відсутності понесення контролюючим органом судових витрат, судом розподіл судових витрат не проводиться.

На підставі вищенаведеного та керуючись ст. ст. 77, 139, 194, 205, 241, 246, 255, 293 та 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Первісний позов Головного управління ДПС у Чернівецькій області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу, - задовольнити повністю.

2. Стягнути з ОСОБА_1 податковий борг в сумі 1113304,24 грн до місцевого бюджету.

3. У задоволенні зустрічного позову ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача за зустрічним позовом Чернівецька міська рада, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - відмовити повністю.

Згідно ст. 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до ст. ст. 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складання.

Повне судове рішення складено 04.03.2024.

Повне найменування учасників процесу:

позивач за первісним позовом (відповідач за зустрічним позовом) - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 44057187);

відповідач за первісним позовом (позивач за зустрічним позовом) - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 );

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача за зустрічним позовом Чернівецька міська рада (пл. Центральна, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 36068147).

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2024
Оприлюднено07.03.2024
Номер документу117448450
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —600/5778/23-а

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 19.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Постанова від 19.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 22.02.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні