Рішення
від 20.02.2024 по справі 925/1382/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 лютого 2024 року Черкаси справа №925/1382/23

Господарський суд Черкаської області у складі судді Кучеренко О.І., із секретарем судового засідання Міняйло А.С.

розглянув у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу

за позовом Виконавчого комітету Ліплявської сільської ради Черкаської області (вул.Центральна, 2, с.Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область, 19020, ідентифікаційний код 04411220)

до Публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» (вул.Гоголя, 285, м.Черкаси, 18000, ідентифікаційний код 22800735) в особі Канівської філії відокремленого структурного підрозділу «Черкаські районні енергетичні мережі» (вул.Енергетиків, 110, м.Канів, Черкаська область, 19000, ідентифікаційний код 25204620)

про скасування рішення,

за участю представників:

від позивача Тікунов В.В., за довіреністю

від відповідача Штих Ю.І., за довіреністю,

11.10.2023 Виконавчий комітет Ліплявської сільської ради Черкаської області звернувся у Господарський суд Черкаської області із позовом до Публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» в особі Канівської філії відокремленого структурного підрозділу «Черкаські районні енергетичні мережі», у якому просить суд визнати незаконним і скасувати рішення комісії відокремленого структурного підрозділу «Черкаські районні енергетичні мережі» Публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» з розгляду актів про порушення, які оформлені протоколами №001023, №001743 від 17.11.2022 та №001022 від 09.12.2022 щодо визначення виконавчому комітету Ліплявської сільської ради обсягу та вартості необлікованої електричної енергії за актами про порушення №001022, 001023 та 001743 від 26.09.2022. У позовній заяві позивач просить суд стягнути з відповідача на свою користь судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 8052,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що між сторонами у справі укладений договір споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії №139 від 23.06.2020, згідно з яким на обслуговуванні позивача знаходиться 58 об`єктів. 26.09.2022 працівниками відповідача була проведена перевірка електроустановок на об`єктах позивача, які розміщені на об`єктах вуличного освітлення ТП-242 (по вулицям Малика та Гайдара у с.Ліпляве), ТП-188 (по вулиці Голубця, 2 у с.Ліпляве) та на комплексі нежитлових приміщень (амбулаторія, ТП-189) (по вулицям Голубця та Гайдара у с.Ліпляве). За наслідками перевірки були складені відповідні акти по порушення, у яких встановлено, що на цих об`єктах відсутні пломби з відбитком тавра оператора системи розподілу №А8618001, R22493265 та A8617989. 17.11.2022 та 09.12.2022 відбулись засідання комісії з розгляду актів про порушення, на яких за доводами позивача, не були враховані зауваження споживача щодо складання цих актів та докази, які були викладені у письмових поясненнях щодо відсутності споживання електричної енергії на об`єктах вуличного освітлення (ТП-188 та ТП-242), а також недоліках, які містяться у актах, зокрема, Акт про порушення №001022 у порушення пункту 8.2.5 ПРРЕЕ має подвійне тлумачення, оскільки містить розбіжності в номерах пломб та у схемі електроживлення споживача. На думку позивача, розрахунки до актів про порушення зроблені в порушення пункту 8.4.7 ПРРЕЕ, оскільки прийняті за відсутності необхідних вихідних даних, які мали бути зазначені в актах перевірки. В разі відсутності споживання електричної енергії, дані ПРРЕЕ не діють, тобто не можуть бути застосовані, у тому числі і для нарахування недооблікованої електричної енергії, оскільки умовами договору передбачено, що оператор системи розподілу має право вимагати від споживача відшкодування збитків завданих порушеннями, допущеними споживачем виключно під час користування електричною енергією. В актах про порушення №001023 та №001743 зафіксовано нульове використання електричної енергії, а тому у період з 11.05.2022 до 26.09.2022 споживання електричної енергії на об`єктах вуличного освітлення (ТП-188 та ТП-242) не було. Крім того, позивачем не завдано відповідачу жодних збитків, будь-яких заперечень щодо роботи приладів обліку по жодному з актів про порушення у відповідача не було, відповідно є всі підстави вважати порушеними права позивача.

У своїй відповіді на відзив, позивач вказав, що відповідач, посилаючись на технічні описки, лише підтверджує факт подвійного тлумачення допущеного в акті №001022, оскільки знаючи про такі описки, відповідач відповідних змін до договору №139 від 23.06.2020 не вніс, а тому подвійне тлумачення допущеного в акті №001022 є неприпустимим згідно з вимогами абзацу 10 пункту 8.2.5 глави 8.2 розділу VIII ПРРЕЕ. Відповідач ігнорує спеціальні вимоги пункту 5.5.5 Кодексу комерційного обліку електричної енергії, де чітко вказано, що відповідальність за збереження і цілісність ЗКО, пломб та індикаторів на ЗКО, установлених на електроустановках оператора мережі, зокрема на опорах ліній електропередачі, покладається на оператора мережі. У договорі №139 нічого не вказано про відповідальність споживача щодо збереження пломб, не передбачена така відповідальність і вимогами ПРРЕЕ, і вимогами Закону України «Про ринок електричної енергії». Посилання відповідача на висновки Верховного суду, також є недоречними, оскільки і там мова йде про пошкодження пломби встановленої на лічильнику у приміщенні позивача та під час користування (купівлі-продажу) споживачем електричною енергією, що також не має ніякого відношення до спірних відносин у справі.

20.11.2023 від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач з позовними вимогами не погоджується, виходячи з наступного. У відповідності до підпунктів 8 та 19 пункту 5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (далі ПРРЕЕ) споживач електричної енергії зобов`язаний забезпечувати збереження і цілісність установлених на його території та/або об`єкті (у його приміщенні) розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акту про пломбування; своєчасно вживати відповідних заходів для усунення виявлених порушень. 26.09.2022 працівниками відповідача під час проведення перевірки електроустановок на об`єктах позивача, були виявлені порушення ПРРЕЕ - на об`єктах були відсутні пломби з відбитком тавру та на об`єктах вуличного освітлення ТП-242 та ТП-188 встановлені автоматичні вимикачі, що не відповідає величині дозволеної потужності. За наслідками перевірки були складені відповідні акти про порушення, які відповідають вимогам нормативних документів, були підписані трьома представникам позивача та уповноваженою особою позивача сільським головою. Будь-яких зауважень до зазначених актів про порушення представник позивача не мав. 17.11.2022 та 09.12.2022 відбулись засідання з розгляду актів про порушення та здійснені розрахунки обсягу та вартості не облікованої електричної енергії. Позивач всупереч вимог чинного законодавства недораховану електричну енергію у визначений строк не оплатив, рішення комісії не оскаружувались та не спростовувались, а лише після звернення відповідача до суду із позовом про стягнення вартості необлікованої електричної енергії, позивачем було скеровано цю позовну заяву до суду. Щодо подвійного тлумачення акту про порушення №001022 від 26.09.2022, то відповідач зазначив, що при оформленні договору №139 було допущено технічну описку та замість фактичного ТП-188 вказано ТП-189. Також технічна помилка була допущена і в зазначені номеру пломби, замість фактичного R2249365, помилково вказано R2249364. Щодо доводів позивача про те, що у разі відсутності споживання електричної енергії, ПРРЕЕ не діють та не можуть бути застосовані, у тому числі і для нарахування недооблікованої електричної енергії, а також про те, що для розрахунку обсягу електричної енергії, яка підлягає оплаті, необхідно встановити факт втручання в роботу засобів вимірювальної техніки, то відповідач вказав, що згідно з договором №139 об`єкти позивача підключені до розподілу електричної енергії, жодних заяв про припинення розподілу електричної енергії на ці об`єкти та зміну режимі їх роботи, на адресу відповідача не надходило. Згідно з ПРРРЕ, застосовування для розрахунку обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті споживачем, глави 8.4 розділу VІІІ ПРРЕЕ, не потребує встановлення фактів втручання споживача в роботу засобів вимірювальної техніки або викрадення ним електричної енергії (безоблікового споживання електричної енергії). Розрахунок обсягу та вартості недорахованої електричної енергії проведений відповідачем у відповідності з ПРРЕЕ. Позивач не повідомляв відповідача про відсутність пломб, а тому він, як особа відповідальна за наявність пломб, прийнятих ним на зберігання за актами пломбування повинен був і міг до 26.09.2022 виявити факт відсутності цих пломб і відповідно повідомити відповідача, що унеможливило б застосування останнім для розрахунку обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті позивачем, згідно з главою 8.4 розділу VІІІ ПРРЕЕ.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 16.10.2023 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху надати суду докази надіслання відповідачу копії позовної заяви та копії доданих до неї документів з описом вкладення у цінний лист з поіменним переліком документів, який повинен містити номер поштового відправлення, а також уточнити ідентифікаційний код відповідача.

23.10.2023 представник позивача направив до суду заяву про усунення недоліків, до якої долучив докази, які зазначені в ухвалі від 16.10.2023.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 30.10.2023 відкрито провадження у справі, справу ухвалено розглядати за правилами загального позовного провадження. Цією ж ухвалою призначено підготовче засідання у справі о 12 год 30 хв 21.11.2023 та встановлено сторонами строки для подачі заяв по суті спору.

У зв`язку із оголошенням повітряної тривоги на території Черкаської області, підготовче засідання 21.11.2023 не відбулося, у зв`язку з чим ухвалою Господарського суду Черкаської області від 21.11.2023 підготовче засідання у справі призначено о 12 год 00 хв 05.12.2023.

Протокольною ухвалою від 05.12.2023 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті об 11 год 00 хв 17.01.2024.

Протокольною ухвалою від 17.01.2024 суд оголосив перерву у судовому засіданні до 11 год 00 хв 31.01.2024.

Протокольною ухвалою від 31.01.2024 суд оголосив перерву у судовому засіданні до 12 год 00 хв 20.02.2024.

Представник позивача у судовому засіданні 20.02.2024 позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні 20.02.2024 проти задоволення позовних вимог заперечив та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

У судовому засіданні 20.02.2024 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, суд встановив наступне.

23.06.2020 між Публічним акціонерним товариством «Черкасиобленерго» (Оператор системи розподілу), від імені якого діє Канівський РЕМ та виконавчим комітетом Ліплявської сільської ради Канівського району Черкаської області (споживач) було укладено договір споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії №139 (далі договір). Цей договір є публічним договором приєднання, який встановлює порядок та умови розподілу електричної енергії споживачам як послуги Оператора системи розподілу. Цей договір укладається сторонами з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного кодексу України шляхом приєднання споживача до умов цього договору згідно з заявою-приєднання, що є додатком 1 до цього договору (пункт 1.1 договору).

Оператор системи розподілу надає споживачу послуги з розподілу електричної енергії, параметри якості якої відповідають показникам, визначеним Кодексом системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №309 та Кодексу систем розподілу, затвердженого НКРЕКП від 14.03.2018 №310 за об`єктом, технічні параметри якого фіксуються в паспорті точки розподілу за об`єктом споживача, який є додатком №2 до цього договору та в особистому рахунку споживача, облікових базах даних оператора системи розподілу (пункт 2.1 договору).

Споживач оплачує за розподіл електричної енергії згідно з умовами глави 5 цього договору та/або інші послуги оператора системи розподілу у відповідності з додатком 4 «Порядок розрахунків» до цього договору (пункт 2.3 договору).

Споживач зобов`язаний забезпечувати належний технічний стан та безпечну експлуатацію своїх внутрішніх електромереж, електроустановок та електроприладів; невідкладно повідомляти Оператора системи розподілу про недоліки в роботі вузла вимірювання; узгоджувати з Оператором системи розподілу нові підключення та переобладнання внутрішньої електропроводки, здійснювані з метою збільшення споживання електричної потужності; забезпечувати доступ представникам Оператора системи розподілу, які пред`явили свої службові посвідчення, до свого об`єкта для обстеження вузла вимірювання, електроустановок та електропроводки (підпункти 1-5 пункту 6.2 договору).

Оператор системи розподілу має право на безперешкодний доступ (за пред`явленням службового посвідчення) до електричних установок споживача для проведення технічної перевірки засобів вимірювання, та контрольного огляду електричних мереж від межі балансової належності до точки вимірювання та/або точки обліку, контролю за рівнем споживання електричної енергії та потужності, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого ПРРЕЕ порядку та умов договору; контролювати додержання споживачем вимог ПРРЕЕ; складати акти про невідповідність дій (бездіяльності) споживача умовам договору про розподіл електричної енергії та порушення вимог законодавства України в електроенергетиці (підпункти 2, 6, 7 пункту 7.1 договору).

У разі порушення розрахункового обліку з вини споживача, останній сплачує Оператору системи розподілу вартість необлікованої електричної енергії, визначену відповідно до вимог ПРРЕЕ (пункт 8.6 договору).

У разі виявлення однією із сторін порушень умов договору іншою стороною, за які законодавством передбачене застосування санкцій чи які тягнуть за собою збитки, недоотриману продукцію або вигоду тощо, на місці оформлюється двосторонній акт порушень. Акт складається у присутності представників обох сторін у двох примірниках. Сторона, дії чи бездіяльність якої стала причиною складання акта, має право внести до акта свої зауваження. Сторона, яка виявила порушення своїх прав, зобов`язана попередити іншу сторону про необхідність складення акта. Сторонам, яка здійснила таке порушення, не може без поважних причин відмовитись від складення та підписання відповідного акту (пункт 8.9 договору).

Цей договір набирає чинності з дня приєднання споживача до умов цього договору і діє до кінця поточного календарного року, якщо інший термін не зазначено в заяві-приєднання. Договір вважається продовженим на кожен наступний рік, якщо за місяць до закінчення терміну дії договору жодною із сторін не буде заявлено про припинення його дії або перегляд його умов (пункт 11.1 договору).

Межа відповідальності за стан та обслуговування електроустановок визначається відповідно до додатка 6 «Акт розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін» до цього договору (пункт 12.3 договору).

Взаємовідносини сторін, не врегульовані цим договором, регламентуються чинним законодавством (пункт 12.4 договору).

26.09.2022 працівники відповідача провели перевірку електроустановок на об`єктах позивача: на об`єктах вуличного освітлення ТП-188 за адресою вул. Голубця та вул.Гайдара, с.Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область та ТП-242 за адресою вул.Голубця та вул.Малика, с.Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область, а також на комплексі нежитлових будівель за адресою вул.Голубця, 2, с.Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область. За результатами перевірки працівниками відповідача були складені акти технічної перевірки засобів обліку електричної енергії та акти про порушення.

Згідно з актом про порушення №001022 від 26.09.2022 (далі акт про порушення №001022) встановлено, що на об`єкті споживача (комплекс нежитлових будівель за адресою вул.Голубця, 2, с.Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область) виявлено відсутність пломби з відтиском тавра Оператора системи розподілу №R22493264, яка була встановлена на контейнері, що вказано в акті пломбування №139 від 18.08.2020 (а.с.41-42).

У пункті 2 акту про порушення №001022 від 26.09.2022 зазначено інший номер пломби - №R22493265.

Відповідно до акту про пломбування від 18.08.2020 (а.с.44), на об`єкті позивача (комплекс нежитлових будівель за адресою вул. Голубця, 2, с. Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область) встановлено пломбу саме з №R22493265.

Під час складення акту про порушення №001022 від 26.09.2022, працівниками відповідача було допущено технічну помилку та помилково зазначено номер пломби №R22493264, замість правильного - №R22493265.

Згідно з актом про порушення №001023 від 26.09.2022 (далі акт про порушення №001023) встановлено, що на об`єкті споживача (вуличне освітлення ТП-188 за адресою вул.Голубця та вул.Гайдара, с.Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область) виявлено відсутність пломби з відбитками тавру Оператора системи розподілу №А8618001, що була встановлена на дообліковому комутаційному апараті в ВРП - 0,23 кв., що вказано в акті пломбування №139 від 21.07.2021 (.а.с59-60).

Згідно з актом про порушення №001743 від 26.09.2022 (далі акт про порушення №001743) перевіркою встановлено, що на об`єкті споживача (вуличне освітлення ТП-242 за адресою вул.Голубця та вул.Малика, с.Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область) виявлено відсутність пломби з відбитками тавру Оператора системи розподілу №А8617989, що була встановлена на ввідному автоматичному вимикачі, згідно з актом про пломбування приладів обліку №139 від 21.07.2021 (а.с.74-75).

Відповідно до пункту 5 актів про порушення №001022, №001023 та №001743, споживач не надав паспортних даних всіх струмоприймачів та не забезпечив їх ввімкнення на повну потужність.

У пункті 11 актів про порушення №001022, №001023 та №001743 вказано, що комісія оператора системи з розгляду складених актів про порушення буде проводити засідання 27.10.2022 о 10 год 00 хв, на яке запрошено споживача або його уповноважену особу.

Акти про порушення №001022, №001023 та №001743 підписані зі сторони уповноважених представників позивача та відповідача. Будь-яких зауважень чи заперечень в цих актах позивачем (споживачем) викладено не було.

Позивачем були надані письмові пояснення до актів про порушення №001022, №001023 та №001743, у яких позивач зазначив, що докази, які б свідчили про порушення розрахункового обліку, втручання споживача в роботу приладів обліку, крадіжку електроенергії або будь-яких інших дій, що призвели до зміни показників приладів обліку в актах про порушення відсутні. Крім того, зірвані пломби знаходились не в приміщенні Ліплявської сільської ради, а в загальнодоступному місці поза межами приміщень сільської ради та її виконавчого комітету, на значній відстані, що унеможливлює здійснення споживачем безперервних заходів щодо збереження пломб та обмеження доступу до них сторонніх осіб (а.с.48-50, 64-66, 81-83).

Судом встановлено та не заперечується сторонами у справі, що 27.10.2022 на засідання комісії прибув представник позивача за довіреністю, проте у зв`язку із відсутністю повного складу комісії по розгляду актів про порушення, засідання з розгляду актів про порушення №001022, №001023 та №001743 було перенесено на 10.11.2022.

10.11.2022 на засідання комісії прибув представник позивача за довіреністю та надав письмові пояснення та заперечення щодо актів про порушення №001022, №001023 та №001743, тому для надання оцінки наданих пояснень, було прийнято рішення про перенесення засідання з розгляду актів про порушення №001022, №001023 та №001743 на 17.11.2022.

17.11.2022 відбулось засідання комісії з розгляду актів про порушення про порушення №001023, №001743, на якому були прийняті рішення, які оформлені протоколом №001023 та протоколом №001743 (а.с.67, 84).

Відповідно до протоколу засідання комісії з розгляду актів про порушення №001023 від 17.11.2022 комісія розглянула акт про порушення ПРРЕЕ №001023 від 26.09.2022 та керуючись вимогами положень ПРРЕЕ, комісія прийняла рішення, згідно з яким акт про порушення №001023 від 26.09.2022 складено правомірно, а споживача визнано причетним до порушення, вказаного в акті. Вирішено провести розрахунок обсягу та вартості необлікованої електроенергії згідно з главою 8.4 ПРРЕЕ (пункт 8.4.2 підпункт 2 та пункт 8.4.10) за період з 11.05.2022 до 26.09.2022 (з дня останнього контрольного огляду), виходячи з величини договірної потужності 1,47 кВт. Обсяг та вартість необлікованої електричної енергії склавє 2919 кВт/год на суму 15474,10 грн, яку споживач повинен сплатити протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунку. Споживач має право оскаржити рішення комісії в суді (пункти 6.1 та 6.2 протоколу засідання комісії з розгляду актів про порушення №001023 від 17.11.2022).

Відповідно до протоколу засідання комісії з розгляду актів про порушення №001743 від 17.11.2022, комісія розглянула акт про порушення ПРРЕЕ №001743 від 26.09.2022 та керуючись вимогами положень ПРРЕЕ, комісія прийняла рішення, згідно з яким акт про порушення №001743 від 26.09.2022 складено правомірно, а споживача визнано причетним до порушення, вказаного в акті. Вирішено провести розрахунок обсягу та вартості необлікованої електроенергії згідно з главою 8.4 ПРРЕЕ (пункт 8.4.2 підпункт 2 та пункт 8.4.10) за період з 11.05.202 до 26.09.2022 (з дня останнього контрольного огляду) виходячи з величини потужності, виходячи з величини договірної потужності 2,4 кВт. Обсяг та вартість необлікованої електричної енергії склав 4865 кВт/год на суму 25790,17 грн, яку споживач повинен протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунку. Споживач має право оскаржити рішення комісії в суді (пункти 6.1 та 6.2 протоколу засідання комісії з розгляду актів про порушення №001743 від 17.11.2022).

Представник позивача отримав розрахунки необлікованої електричної енергії до актів №001023 та №001743, про що свідчить його підпис на цих розрахунках, копії яких містяться у матеріалах справи (а.с.68, 86).

17.11.2022 розгляд акту про порушення №001022 від 26.09.2022 не відбувся та його розгляд було перенесено на 09.12.2022.

09.12.2022 відбулось засідання комісії з розгляду акту про порушення про порушення №001022, на якому було прийнято рішення, яке оформлено протоколом №001022 (а.с.67, 84).

Відповідно до протоколу засідання комісії з розгляду актів про порушення №001022 від 09.12.2022 комісія розглянула акт про порушення ПРРЕЕ №001022 від 26.09.2022 та керуючись вимогами положень ПРРЕЕ прийняла рішення, згідно з яким акт про порушення №001023 від 26.09.2022 складено правомірно, а споживача визнано причетним до порушення, вказаного в акті. Вирішено провести розрахунок обсягу та вартості необлікованої електроенергії згідно з главою 8.4 ПРРЕЕ (пункт 8.4.2 підпункт 2 та пункт 8.4.10) за період з 13.07.2022 до 26.09.2022 (з дня останнього контрольного огляду) виходячи з величини потужності, виходячи з величини договірної потужності 1,47 кВт. Обсяг та вартість необлікованої електричної енергії склав 2971 кВт/год на суму 16981,53 грн, які споживач зобов`язаний сплатити протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунку. Споживач має право оскаржити рішення комісії в суді (пункти 6.1 та 6.2 протоколу засідання комісії з розгляду актів про порушення №001023 від 17.11.2022).

У графі 9 протоколу засідання комісії з розгляду актів про порушення №001022 «Пропозиції (зауваження) від споживача, представник позивача зробив запис «рішення комісії не законне з огляду не недійсність акту від 26.09.2022 №001022 так як даний акт є недійсним згідно з абзацом 7 пункту 8.2.6 ПРРЕЕ».

Представник позивача отримав розрахунок необлікованої електричної енергії до акту №001022, про що свідчить його підпис на цьому розрахунку, копія якого міститься у матеріалах справи (а.с.53).

У добровільному порядку, позивач не сплатив нараховані йому суми, що стало підставою для звернення відповідача до позивача із претензіями від 14.03.2023, у яких відповідач пропонував позивачу перерахувати вартість необлікованої електричної енергії на користь відповідача (а.с.55, 69, 87).

Позивач надав відповіді на претензії відповідача, згідно з якими надіслані претензії суперечать умовам договору, який укладений між сторонами та вимогам ПРРЕЕ, а тому є необґрунтованими та безпідставними (а.с.56, 70, 88).

Мотиви та джерела права, з яких виходить суд при прийнятті рішення та оцінка

Предметом спору у цій справі є вимога позивача про визнання незаконними і скасування рішень комісії відповідача з розгляду актів про порушення щодо визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії за актами про порушення.

Правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулює відносини, пов`язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище регулюється Законом України «Про ринок електричної енергії».

Відповідно до статті 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» (тут і далі у редакції станом на дату складання актів про порушення від 26.09.2022 та прийняття спірних рішень комісією відповідача) учасники ринку електричної енергії провадять свою діяльність на ринку електричної енергії на договірних засадах. Для забезпечення функціонування ринку електричної енергії укладаються, зокрема, договори про постачання електричної енергії споживачу.

За вимогами частини третьої статті 58 Закону України «Про ринок електричної енергії» споживач зобов`язаний, зокрема, дотримуватися правил технічної експлуатації, правил безпеки під час експлуатації власних електроустановок, нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та умов укладених договорів.

Згідно зі статтею 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом. Правопорушеннями на ринку електричної енергії, зокрема, є: недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії; порушення вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж електроенергетичних підприємств та споживачів, виготовлення, монтажу, налагодження та випробування енергоустановок і мереж, виконання проектних робіт на енергоустановках і мережах; крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг постановою від 14.03.2018 №312 затвердила Правила роздрібного ринку електричної енергії (далі ПРРЕЕ), якими, зокрема, врегульовано взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником (електропостачальниками) та споживачем (для власного споживання), а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, визначеними ПРРЕЕ.

Згідно з пунктом 1.1.1 ПРРЕЕ (тут і далі у редакції станом на дату складання актів про порушення від 26.09.2022 та прийняття спірних рішень комісією відповідача) ці правила є обов`язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку.

Відповідно до пунктів 2.3.3- 2.3.4 ПРРЕЕ електроустановки споживачів мають бути забезпечені необхідними розрахунковими засобами вимірювальної техніки для розрахунків за спожиту електричну енергію, технічними засобами контролю і управління споживанням електричної енергії та величини потужності, а також (за бажанням споживача) суміщеними з лічильником електричної енергії або окремими засобами вимірювальної техніки для контролю якості електричної енергії. Відповідальність за збереження і цілісність засобів комерційного обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування покладається на власника (користувача) електроустановки або організацію, на території (у приміщенні) якої вони встановлені. Відповідальним за експлуатацію та технічний стан засобів (вузлів) вимірювальної техніки є їх власник.

Пунктом 5.5.5 ПРРЕЕ закріплені обов`язки споживача електричної енергії, зокрема підпунктами 8 та 9 визначено, що споживач електричної енергії зобов`язаний забезпечувати збереження і цілісність установлених на його території та/або об`єкті (у його приміщенні) розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування; невідкладно повідомляти оператора системи та постачальника послуг комерційного обліку про недоліки в роботі засобу вимірювання.

Відповідно до пункту 8.2.4 ПРРЕЕ у разі виявлення представниками оператора системи пошкоджень чи зриву пломб та/або індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів вимірювальної техніки, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів вимірювальної техніки з метою зміни їх показів, самовільних підключень до електричних мереж розрахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до порядку, визначеного главою 8.4 цього розділу.

Пунктом 8.2.5 ПРРЕЕ передбачено, що у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи), оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 8 до цих Правил.

Акт про порушення складається представниками оператора системи, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред`явлення ними службових посвідчень.

В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил та всі необхідні для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; номінальної сили струму спрацювання комутаційних апаратів, задіяних у схемі підключення; фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення.

Споживачі, представники оператора системи, інші особи, присутні при перевірці, під час здійснення перевірки електроустановок мають право здійснювати фото- та відеозйомку для фіксації виявлених порушень та/або відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення, про що зазначається в акті про порушення.

В акті про порушення заповнюються всі графи та рядки без пропусків. Виправлення чи підчищення не допускаються. Текст повинен бути однозначним, без можливості подвійного тлумачення.

В акті зазначаються заходи, яких було вжито або яких необхідно вжити для усунення допущених порушень.

Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.

Акт про порушення підписується представником (представниками) оператора системи, який (які) брали участь у перевірці, та споживачем (представником споживача) або іншою особою, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи).

У разі відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення цієї особи або більше одного уповноваженого представника оператора системи, а відмова споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення підтверджується відеозйомкою.

До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в цьому акті.

Представники оператора системи перед складанням акта про порушення зобов`язані повідомити споживача про його право внести пояснення та зауваження до акта, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень.

Відповідно до пункту 8.2.6 ПРРЕЕ на підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.

Визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії здійснюється оператором системи на підставі акта про порушення, складеного у порядку, визначеному цими Правилами, у разі виявлення таких порушень: 2) пошкодження або відсутність пломб з відбитками тавр оператора системи чи інших заінтересованих сторін, установлених на засобах (вузлах) вимірювальної техніки в місцях, указаних в акті про пломбування, складеному в порядку, визначеному Кодексом комерційного обліку, або в іншому документі, який підтверджує факт пломбування і передачу на збереження засобів вимірювальної техніки та установлених пломб (крім пломб, установлених на кріпленнях кожуха лічильника електричної енергії) (підпункт 2 пункту 8.4.2 ПРРЕЕ).

Основні положення щодо організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії, права та обов`язки учасників ринку, постачальників послуг комерційного обліку та адміністратора комерційного обліку щодо забезпечення комерційного обліку електричної енергії, отримання точних і достовірних даних комерційного обліку та їх агрегації (об`єднання), порядок проведення реєстрації постачальників послуг комерційного обліку, точок комерційного обліку та реєстрації автоматизованих систем, що використовуються для комерційного обліку електричної енергії врегульовані Кодексом комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №311.

Відповідно до пунктів 5.16.1-5.16.3 розділу 5.16 «Пломбування/розпломбування вузлів обліку» Кодексу комерційного обліку електричної енергії з метою запобігання несанкціонованому втручанню та доступу до елементів або функції настроювання ЗВТ у складі вузла обліку за результатами технічної перевірки такі ЗВТ та вузол обліку пломбують. Лічильники мають бути опломбовані на затискній клемній кришці пломбою оператора системи.

Пломби з тавром оператора системи мають бути встановлені також (за можливості) на кришках, боксах та інших пристроях вузла обліку та дооблікових колах, які закривають первинні та вторинні (після вимірювальних трансформаторів) дооблікові кола живлення ЗВТ; кришки важелів та кнопок управління комутаційних апаратів і захисних автоматичних вимикачів, встановлених у колах вимірювальних трансформаторів; двері комірок вимірювальних трансформаторів напруги; клемні кришки на зборках і колодках затискачів, випробувальних блоках, апаратних інтерфейсах зв`язку ЗВТ; клемні кришки, встановлені у дооблікових силових колах комутаційних апаратів та захисних автоматичних вимикачів; відкриті дооблікові силові кола живлення; усі інші місця доступу до сигнальних і відкритих дооблікових струмоведучих частин.

Послуга з введення в облік вузла обліку передбачає проведення технічної перевірки ЗВТ та інших складових вузла обліку, схеми їх підключення, а також пломбування ЗВТ, пристроїв та місць, що унеможливлюють доступ до струмоведучих частин кіл комерційного обліку (пункт 5.2.23 розділу 5.2 «Порядок улаштування вузла обліку» Кодексу комерційного обліку електричної енергії).

Отже, аналіз вказаних норм дає підстави для висновку про те, що відсутність або пошкодження установленої відповідно до акта про пломбування на території та/або об`єкті (у його приміщенні) споживача енергопостачальною компанією пломби (відбитку їх тавр) вже є порушенням з боку власника електроустановки ПРРЕЕ.

Як свідчать матеріали справи та не заперечується позивачем, відповідачем 26.09.2022 при перевірці електроустановок на об`єктах позивача, виявлено відсутність пломб на цих об`єктах: відсутність пломби №R22493265, на комплексі нежитлових будівель за адресою вул.Голубця, 2, с.Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область; відсутність пломби №А8618001 на вуличному освітленні ТП-188 за адресою вул.Голубця та вул.Гайдара, с.Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область та відсутність пломби №А8617989 на вуличному освітленні ТП-242 за адресою вул.Голубця та вул.Малика, с.Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область.

Виявлення відповідачем відсутності встановленої на території позивача пломби є порушенням підпункту 8 пункту 5.5.5 та підпункту 2 пункту 8.4.2 ПРРЕЕ, за яким споживач електричної енергії зобов`язаний забезпечувати збереження і цілісність встановлених на його території (у його приміщенні) пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування. Цілісність та збереження встановлених пломб не забезпечено саме позивачем, а відсутність пломби є окремим порушенням ПРРЕЕ і перерахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, є наслідком незабезпечення позивачем цілісності та збереження встановленої пломби.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 26.05.2022 у справі №908/1618/21 та від 02.11.2022 у справі №908/2797/21.

Як зазначалось судом, акти про порушення №001022, №001023 та №001743 підписані уповноваженим представником позивача без будь-яких зауважень чи заперечень.

Суд відхиляє доводи позивача стосовно того, що зірвані пломби знаходились не в приміщенні Ліплявської сільської ради, а в загальнодоступному місці поза межами приміщень сільської ради та її виконавчого комітету, на значній відстані, що унеможливлює здійснення споживачем безперервних заходів щодо збереження пломб та обмеження доступу до них сторонніх осіб, а також щодо відсутності доказів, які б свідчили про порушення розрахункового обліку, втручання споживача в роботу приладів обліку, крадіжку електроенергії або будь-яких інших дій, що призвели до зміни показників приладів обліку в актах про порушення, виходячи з наступного.

Згідно із схемами розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін, електрообладнання, у тому числі засоби обліку електроенергії, перебувають на балансі позивача, і саме він несе відповідальність за їх належний технічний стан.

Крім того, те, що при проведенні перевірки не було виявлено факту самовільного підключення не виключає відповідальності споживача при виявленні відсутності пломби на засобі захисту приладів обліку.

Враховуючи викладене, приймаючи до уваги, що відсутність встановленої енергопостачальною компанією пломби є порушенням відповідачем підпункту 8 пункту 5.5.5. ПРРЕЕ, суд дійшов висновку про наявність підстав для прийняття комісією з розгляду актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії рішення про донарахування вартості необлікованої електроенергії відповідно до підпункту 2 пункту 8.4.2. ПРРЕЕ, які оформлені протоколом №001023 від 17.11.2022 та №001743 від 17.11.2022.

Розрахунок недоврахованої електричної енергії за актами про порушення №001023 та №001743 від 26.09.2022 здійснено відповідачем відповідно до підпунктів 8.4.2 та 8.4.10 ПРРЕЕ.

Пунктом 8.4.10 ПРРЕЕ передбачено, що у разі виявлення у непобутового споживача порушень, зазначених у підпунктах 1- 5 пункту 8.4.2 цієї глави, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії протягом робочого часу (Wдоб, кВт·год) розраховується за формулою:

Wдоб = P * tдоб Kв, де: Р - потужність (кВт), визначена як: 1) сумарна максимальна потужність наявних у споживача на час складення акта про порушення струмоприймачів відповідно до їх паспортних даних (за умови, якщо визначена таким чином потужність не перевищує дозволену потужність для цієї точки комерційного обліку, зазначену в договорі з оператором системи); 2) потужність, обчислена виходячи зі струму навантаження електроустановки споживача при підключенні всіх наявних на час складення акта про порушення струмоприймачів на максимальну потужність, визначеного на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології (за умови відсутності паспортних даних усіх струмоприймачів, наявних у споживача на час складення акта про порушення, та якщо визначена таким чином потужність не перевищує дозволену потужність для цієї точки комерційного обліку, зазначену в договорі з оператором системи); 3) дозволена потужність для цієї точки комерційного обліку, зазначена в договорі з оператором системи (за умови, якщо потужність, визначена відповідно до положень підпунктів 1 або 2 цього пункту, перевищує дозволену потужність для цієї точки комерційного обліку, ненадання споживачем інформації щодо паспортних даних струмоприймачів, недопуску представників оператора системи на свою територію для перевірки інформації щодо сумарної максимальної потужності струмоприймачів, відмови споживача від вимірювання струму навантаження електроустановки при підключенні всіх наявних струмоприймачів на повну потужність); tдоб - тривалість роботи обладнання протягом доби, що визначається на підставі договору з оператором системи (год). У разі відсутності в договорі даних про тривалість роботи обладнання протягом доби, що визначається на підставі договору з оператором системи (год). У разі відсутності в договорі даних про тривалість роботи обладнання споживача tдоб приймається рівним 8 год. Кв коефіцієнт використання струмоприймачів (приймається рівним 0,6).

Як слідує з матеріалів справи, відповідачем проведено розрахунок вартості необлікованої електроенергії за формулою Wдоб = P * tдоб Kв. Період розрахунку з 11.05.2022 до 26.09.2022.

Згідно з розрахунком до акту №001022 кількість необлікованої енергії складає 2919 кВт/год на суму 15474,10 грн, а згідно з розрахунком до акту №001743, кількість необлікованої енергії складає 4865 кВт/год на суму 25790,17 грн.

Судом перевірений розрахунок та встановлено, що він арифметично правильний, з урахуванням значень необхідних параметрів (коефіцієнт використання струмоприймачів 0,6 та тривалість роботи обладнання протягом доби 24 години, що визначається на підставі додатку 10 до договору споживача про надання послуг №139 від 23.06.2020 (а.с.134).

Будь-яких контррозрахунків недоврахованої електричної енергії із урахуванням правильної, на думку позивача (скаржника), величини потужності останнім суду надано не було.

За таких обставин, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для визнання недійсними та скасування рішень відповідача, які оформлені протоколом №001023 від 17.11.2022 та №001743 від 17.11.2022, оскільки ці рішення прийняті з урахуванням норм чинного законодавства.

Щодо рішення відповідача, яке оформлене протоколом №001022 від 09.12.2022, то суд зазначає, що згідно з пунктом 8.2.6 ПРРЕ (у редакція, яка була чинна на момент проведення перевірки 26.09.2022), акт про порушення, не розглянутий у визначеному цими Правилами порядку протягом 60 календарних днів від дня його складення, вважається недійсним та підлягає скасуванню (крім випадків необхідності проведення експертизи пломб, індикаторів та/або засобу вимірювальної техніки електричної енергії для встановлення факту порушення). Якщо для розгляду акта про порушення необхідні результати експертного дослідження, зазначений термін розгляду відраховується з дати їх отримання оператором системи від експертної установи.

Як встановлено судом акт про порушення №001022 від 26.09.2022, був розглянутий комісією відповідача 09.12.2022, тобто після визначеного ПРРЕЕ строку у 60 календарних днів від дня його складення для розгляду цього акту, а тому він у силу закону є недійсним.

Отже, враховуючи те, що акт про порушення №001022 від 26.09.2022 був розглянутий 09.12.2022, свідчить про те, що акт про порушення №001022 від 26.09.2022 є недійсним та не може бути підставою для нарахування споживачу вартості необлікованої електричної енергії за порушення, зафіксоване таким актом.

За наведених обставин, позов у частині вимог про визнання недійсним та скасування рішення комісії з розгляду акту про порушення №001022 від 26.09.2022, яке оформлене протоколом №001022 від 09.12.2022 підлягає задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог позивача.

Відповідно до чинного законодавства обґрунтованим визнається рішення, в якому повно відображені обставини, які мають значення для даної справи, висновки суду про встановлені обставини є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються достовірними доказами, дослідженими у судовому засіданні.

Рішення суду має прийматися у цілковитій відповідності з нормами матеріального та процесуального права та фактичними обставинами справи, з достовірністю встановленими судом, тобто з`ясованими шляхом дослідження та оцінки судом належних та допустимих доказів у конкретній справі.

Відповідно до статті 236 Господарського процесуального кодексу України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі - Конвенція) зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід (рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Трофимчук проти України», №4241/03, від 28.10.2010).

Стаття 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантує особі право на справедливий суд. Однак ця стаття не закріплює будь-яких правил допустимості доказів чи правил їх оцінки, а тому такі питання регулюються передусім національним правом і належать до компетенції національних судів.

Для того, щоб судовий розгляд був справедливим, як того вимагає пункт 1 статті 6 Конвенції, суд зобов`язаний належним чином вивчити та перевірити зауваження, доводи й докази, а також неупереджено їх оцінити на предмет того, чи будуть вони застосовуватися в рішенні суду.

І хоча Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях констатує, що пункт 1 статті 6 Конвенції дійсно вимагає, щоб суди мотивували висновки в рішеннях, однак ця вимога не означає обов`язку суду надавати детальну відповідь на кожен аргумент; таке питання вирішується виключно у світлі обставин конкретної справи.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається, зокрема, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки позовні вимоги позивача задоволені частково, сплачена ним сума судового збору підлягає відшкодуванню позивачу за рахунок відповідача у сумі 2684,00 грн.

Керуючись статтями 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити частково.

2.Визнати недійсним та скасувати рішення комісії відокремленого структурного підрозділу «Черкаські районні енергетичні мережі» Публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» з розгляду акту про порушення, який оформлений протоколом №001022 від 09.12.2022 щодо визначення виконавчому комітету Ліплявської сільської ради обсягу та вартості не облікованої електричної енергії за актом про порушення №001022 від 26.09.2022.

3.Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» (вул.Гоголя, 285, м.Черкаси, 18000, ідентифікаційний код 22800735) в особі Канівської філії відокремленого структурного підрозділу «Черкаські районні енергетичні мережі» (вул.Енергетиків, 110, м.Канів, Черкаська область, 19000, ідентифікаційний код 25204620) на користь Виконавчого комітету Ліплявської сільської ради Черкаської області (вул.Центральна, 2, с.Ліпляве, Черкаський район, Черкаська область, 19020, ідентифікаційний код 04411220) 2684,00 грн судового збору.

4.В іншій частині позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення набирає законної сили після прийняття судом апеляційної інстанції судового рішення. Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Північного апеляційного господарського суду.

Повне рішення складено 05.03.2024.

Суддя О.І.Кучеренко

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення20.02.2024
Оприлюднено08.03.2024
Номер документу117472937
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо оскарження актів (рішень) суб'єктів господарювання та їхніх органів, посадових та службових осіб у сфері організації та здійснення господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —925/1382/23

Судовий наказ від 18.06.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Постанова від 28.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 01.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Рішення від 20.02.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 21.11.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 30.10.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 16.10.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні