УХВАЛА
м. Вінниця
06 березня 2024 р.Справа № 120/19330/21-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чернюк Алли Юріївни, розглянувши у письмовому провадженні заяву про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Липовецької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Липовецької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 28.03.2022 року адміністративний позов задоволено повністю, зокрема, зобов`язано Липовецьку міську раду надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки комунальної власності сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 2.00 га, для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населеного пункту с. Вербівка Липовецької територіальної громади Вінницького району Вінницької області.
28.02.2024 року від представника відповідача на адресу суду надійшла заява про відстрочення виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду по справі №120/19330/21-а, в якій заявник просить відстрочити виконання рішення до закінчення воєнного стану на території України.
Ухвалою суду від 29.02.2024 року заяву Липовецької міської ради про відстрочення виконання рішення призначено до судового розгляду.
У судове засідання сторони не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином та своєчасно, що відповідно до частини другої статті 378 КАС України не перешкоджає її розгляду.
При цьому, 06.03.2024 року представником відповідача подано до суду заяву про розгляд справи без його участі.
Виходячи з наведеного, керуючись положеннями ч. 9 ст. 205, ч. 2 ст. 378 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розглянути заяву про відстрочення виконання рішення суду в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, надавши юридичну оцінку аргументам заяви та доказам пов`язаним із її розглядом, суд дійшов наступного висновку.
У відповідності до ч. 2 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
За приписами ч. 1 ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Відповідно до ч. 1 ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Суд враховує, що Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24.02.2022 року № 2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який неодноразово продовжувався та діє станом на сьогоднішній день.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" від 12.05.2015 року № 389-VIII воєнний стан це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Приписами п.п. 5 п. 27 Розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України встановлено, що під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Cуд наголошує, що відповідно до ч. 5 ст. 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Тобто строки надання відстрочки виконання судового рішення обмежені нормами КАС України
Водночас, суд звертає увагу, що граничний строк розстрочення вказаного рішення сплив 28.03.2023 року, тоді як заяву про відстрочення рішення суду відповідачем подано до суду 28.02.2024 року.
Отже, відповідач звернувся до суду із заявою про відстрочення виконання судового рішення вже після спливу одного року після ухвалення судом рішення у даній справі, що унеможливлює відстрочення виконання відповідного судового рішення.
Після спливу граничного строку, встановленого ч. 5 ст. 378 КАС України, суд позбавлений права відстрочувати виконання рішення суду незалежно від наявності поважних причин.
Разом з тим, оскільки на даний час відсутній правовий механізм для виконання судового рішення у даній справі, відповідно відсутні підстави для задоволення заяви відповідача про відстрочення виконання судового рішення у цій справі.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви про відстрочення виконання судового рішення у цій справі.
Керуючись ст.ст. 248, 256, 378 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні заяви представника Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області про відстрочення виконання судового рішення від 28.02.2022 року у справі № 120/19330/21-а.
Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
СуддяЧернюк Алла Юріївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2024 |
Оприлюднено | 08.03.2024 |
Номер документу | 117477231 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чернюк Алла Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні