Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
06 березня 2024 року № 520/36750/23
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шляхова О.М., розглянувши у спрощеному позовному провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗДРАВОФАРМ" (вул. Успенська, буд. 6, с. Сороківка, Харківський район, Харківська область, 62430, код ЄДРПОУ 36458995) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про скасування рішення, -
УСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗДРАВОФАРМ" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, з урахуванням виправленої позовної заяви, просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Харківський області від 18.09.2023 №9536905/36458995, від 27.09.2023 № 9597990/36458995, від 29.09.2023 № 9628055/36458995, №9628054/36458995, №9628053/36458995 від 15.09.2023 №9529117/36458995 та №9529121/36458995 про відмову у реєстрації податкових накладних ТОВ «ЗДРАВОФАРМ» від 06.09.2023№12, від 14.08.2023 № 26, від 13.09.2023 № 29, № 30, № 31, від 16.08.2023 № 35 та від 28.08.2023 № 53 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 06.09.2023 № 12, від 14.08.2023 № 26, від 13.09.2023 № 29, № 30, № 31, від 16.08.2023 № 35 та від 28.08.2023 № 53, складених ТОВ «ЗДРАВОФАРМ», в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного подання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані рішення Головного управління ДПС у Харківській області про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають скасуванню, оскільки позивачем надані всі первинні документи, що засвідчують факт здійснення господарських операцій та спричиняють правові наслідки в бухгалтерському та податковому обліку.
Ухвалою суду від 27.12.2023 відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачам надати відзив на позов, а позивачеві - відповідь на відзив.
Представник Головного управління ДПС у Харківській області, надіслав відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволені позовних вимог, зазначивши, що у даному випадку відповідач діяв на підставі та у межах чинного законодавства.
Позивач, не погодившись з доводами відзиву, надав відповідь на відзив, де додатково аргументував позовні вимоги та просив суд їх задовольнити.
Представник Головного управління ДПС у Харківській області та ДПС, ознайомившись з доводами та аргументами ТОВ «ЗДРАВОФАРМ», викладеними в позовній заві та відповіді на відзив, вважає їх повністю безпідставними та помилковими, а позов відповідно таким, що не підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 5 статті 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Згідно зі статтею 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, суд встановив наступні обставини справи.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗДРАВОФАРМ" код ЄДРПОУ 36458995, є юридичною особою, основними видами діяльності є виробництво дитячого харчування та дієтичних харчових продуктів; оптовою торгівлею парфумними та косметичними товарами; оптовою торгівлею фармацевтичними товарами; виробництво фармацевтичних препаратів і матеріалів; виробництво інших харчових продуктів; виробництво основних фармацевтичних продуктів.
Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України ТОВ "ЗДРАВОФАРМ" складено податкові накладні та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.09.2023 № 12, від 14.08.2023 № 26, від 13.09.2023 № 29, №30, № 31, від 16.08.2023 № 35 та від 28.08.2023 № 53.
Через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронної звітності" позивач отримав квитанції № 9228251087 від 07.09.2023; № 9206683823 від 15.08.2023; № 9243231895 від 19.09.2023; № 9243226008 від 19.09.2023; № 9243219652 від 19.09.2023; № 9210716845 від 18.08.2023 та № 9224910795 від 04.09.2023, в яких містилася інформація про зупинення реєстрації податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. У квитанціях про відмову в реєстрації податкових накладних зазначено, що вони зупинені на підставі пункту 1 Критерію ризиковості здійснення операцій, оскільки на думку податківців обсяг постачання товару/послуги 2106, перевищував величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Запропоновано ТОВ "ЗДРАВОФАРМ" надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Позивачем направлено відносно заблокованих податкових накладних пояснення та підтверджуючі документи стосовно здійснення господарської операції, зокрема:
- щодо податкової накладної № 12 від 06.09.2023 - повідомлення про подання пояснень та копій документів №1 від 11.09.2023, зокрема, пояснення № 11/09/4-2023 від 11.09.2023, копії видаткової накладної №453 від 06.09.2023, договору поставки №26/01-2023 від 26.01.2023, видаткової накладної №118280 від 31.01.2023, договору поставки №271101 від 27.11.2020, договору поставки № 174 від 28.02.2020, видаткової накладної №683 від 11.05.2023, ТТН №Р663 від 11.05.2023, видаткової накладної № 3/1931 від 15.06.2023, договору поставки №13/18 КІ від 24.01.2018, ТТН №3/1931 від 15.06.2023, видаткової накладної №150 від 06.12.2023, договору поставки № ЄШ-547 від 15.01.2021, видаткової накладної № 1914 від 12.07.2023, договору купівлі-продажу №12/18 від 02.04.2018, видаткової накладної № 8 від 19.09.2022, договору поставки №10/7 від 01.07.2020, видаткової накладної № РН-0001854 від 20.12.2022, договору поставки №070822-01 від 07.08.2022, договору № 1 від 05.01.2023, видаткової накладної №59 від 25.04.2023, договору поставки № 15/03-16 від 15.03.2016, видаткової накладної № 43 від 27.03.2023, видаткової накладної № 273 від 27.09.2022, договору № 5 від 02.03.2020, видаткової накладної № 224 від 29.11.2022;
- стосовно податкової накладної № 26 від 14.08.2023 - повідомлення про подання пояснень та копій документів за №6 від 06.09.2023, зокрема, пояснення №06/09/5-2023 від 06.09.2023, копії видаткової накладної № 426 від 14.08.2023, договору № 26/01-2023 від 26.01.2023, ТТН №Р426 від 14.08.2023, договору поставки № 01/05 від 22.05.2023, видаткової накладної № 43 від 31.07.2023, виписки з банківського рахунку від 03.07.2023, виписки з банківського рахунку від 05.07.2023, виписки з банківського рахунку від 06.06.2023, виписки з банківського рахунку від 23.05.2023;
- щодо податкової накладної № 29 від 13.09.2023 - повідомлення про подання пояснень та копій документів за № 3 від 25.09.2023, зокрема, пояснення №25/09/3-2023-2023 від 25.09.2023, копії видаткової накладної №459 від 13.09.2023, договору поставки № 26/01-2023 від 26.01.2023, ТТН №Р459 від 13.09.2023, видаткової накладної № 557 від 20.04.2023, ТТН № Вн 557 від 20.04.2023, договору поставки № 174 від 28.02.2020, видаткової накладної №ТХ000001 від 03.01.2023, договору поставки № 18/1-МХ від 01.01.2023, видаткової накладної № 7 від 02.05.2023, договору поставки № 140423-01 від 14.04.2023, договору № 1 від 05.01.2023, видаткової накладної № 59 від 25.04.2023, видаткової накладної № 62 від 02.05.2023, видаткової накладної № 157 від 29.12.2022, договору поставки № 15/03-16 від 15.03.2016, видаткової накладної №25 від 03.02.2022, видаткової накладної № 47 від 23.02.2022, видаткової накладної № 273 від 27.09.2022, договору № 5 від 02.03.2020, видаткової накладної № 224 від 29.11.2022, видаткової накладної № ПР0810-001 від 10.01.2023, договору № 120701 від 12.07.2023;
- стосовно податкової накладної № 30 від 13.09.2023 - повідомлення про подання пояснень та копій документів за реєстраційним № 1 від 25.09.2023, зокрема, поясненнями № 25/09/1-2023 від 25.09.2023, копії видаткової накладної №440 від 13.09.2023, договору поставки №26/01-2023 від 26.01.2023, ТТН № 440 від 13.09.2023, договору поставки № 174 від 28.02.2020, видаткової накладної №557 від 20.04.2023, ТТН № Вн - 557 від 20.04.2023, видаткової накладної № 150 від 06.02.2023, договору поставки № ЄШ-547 від 15.01.2021, видаткової накладної №2985 від 31.08.2023, договору № Д-3003 від 07.02.2022, видаткової накладної №7 від 19.09.2022, видаткової накладної № 8 від 19.09.2022, договору поставки №10/7 від 01.07.2020, видаткової накладної № 42 від 23.09.2022, договору № 18/1 -МХ від 01.01.2023, видаткової накладної № ТХ005038 від 14.03.2023, видаткової накладної № 3 від 21.04.2023, видаткової накладної № 60 від 25.04.2023, видаткової накладної №39 від 24.04.2023, договору поставки №140423-01 від 14.04.2023, договору № 1 від 05.01.2023, видаткової накладної № 59 від 25.04.2023, договору № 1/0604 від 06.04.2023;
- щодо податкової накладної № 31 від 13.09.2023 - повідомлення про подання пояснень та копій документів за № 2 від 25.09.2023, зокрема, пояснення № 25/09/2-2023 від 25.09.2023 копії видаткової накладної № 494 від 13.09.2023, договору поставки № 26/01-2023 від 26.01.2023, ТТН № Р494 від 13.09.2023, договору поставки № 174 від 28.02.2020, видаткової накладної №557 від 20.04.2023, ТТН № Вн 557 від 20.04.2023, видаткової накладної № 150 від 06.02.2023, видаткової накладної № 7 від 19.09.2022, видаткової накладної № 8 від 19.09.2022, договору поставки №10/7 від 01.07.2020, видаткової накладної № 42 від 23.09.2022, видаткової накладної № РН-0001854 від 20.12.2022;
- стосовно податкової накладної № 35 від 16.08.2023 - повідомлення про подання пояснень та копій документів за реєстраційним № 5 від 08.09.2023, зокрема, пояснення № 08/09/5-2023 від 08.09.2023 копії видаткової накладної № 437 від 16.08.2023, договору поставки № 26/01-2023 від 26.01.2023, договору поставки № 174 від 28.02.2020, видаткової накладної № 557 від 20.04.2023, ТТН № Вн-557 від 20.04.2023, видаткової накладної № 150 від 06.02.2023, видаткової накладної №ТХ000001 від 03.01.2023, видаткової накладної № 7 від 19.09.2022, видаткової накладної № 8 від 19.09.2022, договору поставки №10/7 від 01.07.2020, видаткової накладної № 42 від 23.09.2022, видаткової накладної № РН-0001854 від 20.12.2022, видаткової накладної № 62 від 02.05.2023;
- стосовно податкової накладної № 53 від 28.08.2023 - повідомлення про подання пояснень та копій документів за реєстраційним № 4 від 08.09.2023, зокрема пояснення № 08/09/4-2023 від 08.09.2023 копії видаткової накладної № 454 від 28.08.2023, договору поставки № 26/01-2023 від 26.01.2023, договору поставки № 174 від 28.02.2020, видаткової накладної № 557 від 20.04.2023, ТТН № Вн-557 від 20.04.2023, видаткової накладної № 150 від 06.02.2023, видаткової накладної № ТХ000001 від 03.01.2023, видаткової накладної № 7 від 19.09.2022, видаткової накладної № 8 від 19.09.2022, договору поставки №10/7 від 01.07.2020, видаткової накладної № 42 від 23.09.2022, видаткової накладної № РН-0001854 від 20.12.2022, видаткової накладної № 62 від 02.05.2023, договору № 18/1-МХ від 01.01.2023, видаткової накладної № ТХ005038 від 14.03.2023, видаткової накладної № 62 від 02.05.2023, договору поставки № 140423-01 від 14.04.2023, договору № 1 від 05.01.2023.
Голова комісії головного управління ДПС у Харківський області з питань зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН повідомленням від 13.09.2023 № 9511390/36458995, додатково запросив копії первинних документів по податковій накладній № 26 від 14.08.2023, а саме на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній: первинних документів щодо придбання товарів та їх транспортування; складських документів; розрахункових документів та/або банківських виписок з особистих рахунків.
На виконання цього запиту, ТОВ «ЗДРАВОФАРМ» повідомленням від №12.09.2023 додатково направило за заблокованою податковою накладною № 26 від 14.08.2023 копії первинних документів:
- скарги з поясненнями № 19/09/1-2023 від 19.09.2023, копії технічного паспорту транспортного засобу Меrсеdез-Веnz д.н. НОМЕР_1 , видаткової накладної № 44 від 09.08.2023, договору оренди нерухомого майна № 01/10/22 від 17.10.2022, податкової накладної № 5 від 09.08.2023, оборотно сальдової відомості № 105, ТТН № Р426 від 14.08.2023.
Рішенням Головного управління ДПС у Харківській області від 18.09.2023 №9536905/36458995, від 27.09.2023 № 9597990/36458995, від 29.09.2023 № 9628055/36458995, від 29.09.2023 № 9628054/36458995, від 29.09.2023 № 9628053/36458995, від 15.09.2023 №9529117/36458995, та від 15.09.2023 № 9529121/36458995 відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладних у зв`язку з ненаданням/частковим наданням на вимоги податкових органів пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення регіонального рівня про реєстрацію податкової накладної.
На вказані рішення позивачем подано скарги, однак рішеннями комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації від 05.10.2023 №71985/36458995/2, від 16.10.2023 №73788/36458995/2, від 19.10.2023 №74262/36458995/2, від 19.10.2023 №74302/36458995/2, від 19.10.2023 №74236/36458995/2, від 03.10.2023 №71371/36458995/2 та від 04.10.2023 №71672/36458995/2 відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладних. ДПС України обґрунтовує свої рішення ненаданням позивачем копій документів: первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в тому числі, рахунків, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних цінових форм та галузевої специфіки, накладних.
Вважаючи, оскаржувані рішення податкового органу необґрунтованими, безпідставними, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам сторін, суд зазначає про наступне.
Суд зазначає, що Податковий кодекс України (далі по тексту - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Так, згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з п.201.16. ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (далі по тексту Порядок №1165) визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п.11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Пунктом 25 Порядку № 1165 визначено, що комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Згідно з п.26 Порядку № 1165 комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Відповідно до п.4, п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого наказом Міністерства Фінансів України №520 від 12.12.2019 (далі по тексту Порядок №520) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п.11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Судом встановлено, що позивачем на підтвердження реальності господарської операції з контрагентами надано до контролюючого органу документи, що підтверджується повідомленнями №1 від 11.09.2023, №6 від 06.09.2023, №3 від 25.09.2023, №1 від 25.09.2023, №2 від 25.09.2023, №5 від 08.09.2023, №4 від 08.09.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Суд зазначає, що до позивача встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.
З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
Крім того, суд враховує позицію Верховного Суду в постанові від 07.12.2022 по справі №500/2237/20, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС України у Харківській області від 18.09.2023 №9536905/36458995, від 27.09.2023 № 9597990/36458995, від 29.09.2023 №9628055/36458995, №9628054/36458995, №9628053/36458995 від 15.09.2023 №9529117/36458995 та №9529121/36458995 про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ «ЗДРАВОФАРМ» від 06.09.2023№12, від 14.08.2023 № 26, від 13.09.2023 № 29, № 30, №31, від 16.08.2023 № 35 та від 28.08.2023 № 53 є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог у частині зобов`язання ДПС України зареєструвати податкових накладних ТОВ «ЗДРАВОФАРМ» від 06.09.2023№12, від 14.08.2023 № 26, від 13.09.2023 № 29, № 30, № 31, від 16.08.2023 № 35 та від 28.08.2023 № 53 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.
Згідно з частиною другою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення зокрема про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
Частина третя статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відповідно до пункту 19 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Таким чином, нормами Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Пунктом 20 Порядку №1246 встановлено, що Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, реєстрація податкових накладних, реєстрацію яких попередньо було зупинено, належить до повноважень ДПС України.
Враховуючи, що судом встановлено відсутність правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкових накладних ТОВ «ЗДРАВОФАРМ» від 06.09.2023№12, від 14.08.2023 № 26, від 13.09.2023 № 29, № 30, № 31, від 16.08.2023 № 35 та від 28.08.2023 № 53, датою їх фактичного надходження, оскільки позивачем направлялися податкові накладні на реєстрацію у встановлений Податковим кодексом України строк.
Суд також зазначає, що обраний спосіб захисту, що зобов`язання відповідача вчинити відповідні дії узгоджується зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту), відповідно до якої кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Судовий збір підлягає розподілу відповідно до ст.139 КАС України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗДРАВОФАРМ" (вул. Успенська, буд. 6, с. Сороківка, Харківський район, Харківська область, 62430, код ЄДРПОУ 36458995) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про скасування рішення задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Харківський області від 18.09.2023 №9536905/36458995, від 27.09.2023 № 9597990/36458995, від 29.09.2023 № 9628055/36458995, №9628054/36458995, №9628053/36458995 від 15.09.2023 №9529117/36458995 та №9529121/36458995 про відмову у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗДРАВОФАРМ" (код ЄДРПОУ 36458995) від 06.09.2023№12, від 14.08.2023 № 26, від 13.09.2023 № 29, № 30, № 31, від 16.08.2023 № 35 та від 28.08.2023 № 53 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкові накладні від 06.09.2023 № 12, від 14.08.2023 № 26, від 13.09.2023 № 29, № 30, № 31, від 16.08.2023 № 35 та від 28.08.2023 № 53, складених Товариством з обмеженою відповідальністю "ЗДРАВОФАРМ" (код ЄДРПОУ 36458995), в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного подання.
Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) за рахунок бюджетних асигнувань витрати зі сплати судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗДРАВОФАРМ" (вул. Успенська, буд. 6, с. Сороківка, Харківський район, Харківська область, 62430, код ЄДРПОУ 36458995) у розмірі 9394 (дев`ять тисяч триста дев`яносто чотири) грн. 00 коп.
Стягнути з Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань витрати зі сплати судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗДРАВОФАРМ" (вул. Успенська, буд. 6, с. Сороківка, Харківський район, Харківська область, 62430, код ЄДРПОУ 36458995) у розмірі 9394 (дев`ять тисяч триста дев`яносто чотири) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.М. Шляхова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2024 |
Оприлюднено | 08.03.2024 |
Номер документу | 117479729 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні