Справа № 560/12496/23
РІШЕННЯ
іменем України
07 березня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Департаменту захисту економіки Національної поліції України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Хмельницького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Департаменту захисту економіки Національної поліції України про визнання дій протиправними та зобов?язання вчинити дії.
Позов мотивований тим, що відповідач під час визначення розміру одноразової грошової допомоги при звільненні не врахував виплачені позивачу індексацію грошового забезпечення за вересень 2018 року та премію в розмірі 1483,60 грн, що у відсотковому співвідношенні становила 94,9%.
У відриві на позов відповідач зазначив, що індексація не є доплатою, яка носить постійний характер, та не входить до складу грошового забезпечення, з якого визначається розмір одноразової грошової допомоги при звільненні. Також відповідач вказав, що позивачу у вересні 2018 року виплачена премія в розмірі 3113,27 грн, що у відсотковому співвідношенні становить 82%, і вказана сума врахована у розмір одноразової допомоги при звільненні.
Хмельницький окружний адміністративний суд розглядає адміністративну справу за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши докази, суд встановив такі обставини справи.
Позивач проходив службу в Департаменті захисту економіки Національної поліції України.
Відповідно до витягу з наказу Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 12.09.2018 №255 о/с позивач звільнений зі служби в поліції за пунктом 2 (через хворобу) частини першої статті 77 Закону України «Про Національну поліцію» з 24.09.2018.
Департамент захисту економіки Національної поліції України нарахував та виплатив позивачу одноразову грошову допомогу при звільненні у розмірі 121940,00 грн.
Відповідно до інформації про потребу в коштах на виплату одноразової грошової допомоги при звільненні ОСОБА_1 одноразова грошова допомога при звільненні останнього в розмірі 121940,00 грн розрахована з наступних складових грошового забезпечення: посадовий оклад - 2950,00 грн; оклад за спеціальним званням - 2000,00 грн; надбавка за стаж служби - 1840,00 грн (40%); надбавка за службу в умовах режимних обмежень - 260,00 грн (10%); премія - 5494,00 грн (84%).
Не погоджуючись з вказаною сумою, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Відповідно до статті 102 Закону "Про Національну поліцію" пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначених Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".
Відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" виплата зазначеної в частинах першій та другій цієї статті одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби особам рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу та деяким іншим особам, які мають право на пенсію за цим Законом, здійснюється Міністерством оборони України, Міністерством внутрішніх справ України, Національною поліцією, Національним антикорупційним бюро України, Службою судової охорони, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України, центральними органами виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах цивільного захисту, транспорту, виконання кримінальних покарань, пожежної і техногенної безпеки, єдину державну податкову політику, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами, за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених на їх утримання.
Згідно з абзацом 1 пункту 10 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 №393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей" (далі - Постанова № 393) військовослужбовцям, крім військовослужбовців строкової військової служби, поліцейським, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби, які звільняються із служби за станом здоров`я, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби.
Відповідно до пункту 23 розділу І Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 №260 (далі - Порядок №260), поліцейським, які звільняються зі служби в поліції та в установленому порядку мають право на отримання одноразової грошової допомоги при звільненні, нарахування такої допомоги здійснюється з розрахунку місячного грошового забезпечення з урахуванням щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, що мають постійний характер, та премій, установлених на день звільнення.
Згідно з положеннями статті 1 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" індексація грошових доходів населення - встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.
Статтею 2 вказаного Закону передбачено, що індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема оплата праці (грошове забезпечення).
Отже, індексація грошового забезпечення є однією із основних державних гарантій, спрямованою на підтримання купівельної спроможності населення України шляхом підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг. При цьому проведення індексації у зв`язку зі зростанням споживчих цін (інфляцією) є обов`язковим для всіх юридичних осіб - роботодавців, незалежно від форми власності та виду юридичної особи.
Позивачу розрахована сума одноразової грошової допомоги при звільненні без урахування індексації грошового забезпечення.
Однак, враховуючи, що індексація грошового забезпечення має систематичний (щомісячний) характер, а її правова природа полягає у підтриманні купівельної спроможності рівня заробітної плати (грошового забезпечення) внаслідок її знецінення через подорожчання споживчих товарів і послуг, вона має бути врахована у складі грошового забезпечення для розрахунку одноразової грошової допомоги при звільненні.
Такий висновок узгоджується з позицією, що викладена у постановах Верховного Суду від 19.03.2020 №820/5286/17 та від 30.04.2021 в справі №620/561/20.
В іншому випадку, не врахування індексації при обрахунку одноразової грошової допомоги призвело б до застосування для визначення її розміру знеціненого грошового забезпечення. Підстави вважати виплату індексації одноразовим видом грошового забезпечення також відсутні.
За таких обставин, бездіяльність відповідача щодо невключення позивачу до розміру одноразової грошової допомоги при звільненні індексації грошового забезпечення є протиправною. Як наслідок, слід зобов`язати відповідача здійснити перерахунок та виплату позивачу одноразової грошової допомоги при звільненні з урахуванням індексації грошового забезпечення.
Разом з тим, відповідно до пункту 12 розділу ІІ Порядку №260 керівники органів поліції мають право преміювати поліцейських відповідно до особливостей проходження служби та особистого внеску поліцейського в загальні результати служби з урахуванням специфіки і особливостей виконання покладених на нього завдань та у межах асигнувань, затверджених на грошове забезпечення для утримання Національної поліції.
Розміри премії встановлюються за рішенням керівників органів поліції відповідно до затверджених ними положень про преміювання та наявного фонду грошового забезпечення.
Виплата премій поліцейським здійснюється за наказами керівників органів поліції.
У випадку допущення поліцейськими проступків, які впливають на розмір премії, до наказу вносяться відповідні зміни та проводиться перерахунок премії в наступному місяці.
Відповідно до пункту 8 розділу ІІІ Порядку №260 поліцейським, які відповідно до законодавства України мають праву на відпустку зі збереженням грошового забезпечення, виплата грошового забезпечення здійснюється в розмірі, що вони одержували на день вибуття у відпустку, з розрахунку посадового окладу, установленого за основною штатною посадою, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії за поточний місяць.
Згідно пункту 3 розділу ІІІ Порядку №260 поліцейським, звільненим від виконання службових обов`язків на підставі документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність, або тим, які перебувають у відпустці через хворобу, зберігається виплата грошового забезпечення в розмірі, що вони отримували на день хвороби, з розрахунку посадового окладу, встановленого за основною штатною посадою, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії за поточний місяць, але не більше ніж за чотири місяці, крім випадків, коли законодавством України передбачені більш тривалі строки перебування на лікуванні.
Як вбачається з матеріалів справи позивач з 25.06.2018 по 25.07.2018, з 26.07.2018 по 08.08.2018, а також з 09.08.2018 по 22.08.2018 перебував у оплачуваній відпустці, з 23.08.2018 по 07.09.2018 на лікарняному.
Тому виплата грошового забезпечення позивача за період перебування у відпустці мала здійснюватися Департаментом захисту економіки Національної поліції України в розмірі, що одержав позивач на день вибуття у відпустку в поточному місяці червні 2018 року: посадовий оклад - 2600,00 грн; оклад за спеціальним званням - 2000,00 грн; надбавка за стаж служби в поліції - 1840,00 грн; надбавка за роботу в умовах режимних обмежень - 260,00 грн; премія додаткова -1025,65 грн; премія НПУ (94,9%) за поточний місяць (червень) - 6358,30 грн.
Крім цього, у зв?язку з перебування позивача на лікарняному у період з 23.08.2018 по 07.09.2018, останньому нарахована та виплачена премія за 7 днів вересня 2018 року в розмірі 1483,60 грн, що у відсотковому співвідношенні становило 94,9%.
Однак як зазначено вище одноразова грошова допомога при звільненні позивача в розмірі 121940,00 грн розрахована, зокрема, з премії в сумі 5494,00 грн, що у відсотковому співвідношенні становило 82%.
Таким чином, відповідач протиправно не включив нараховану та виплачену позивачу премію в розмірі 1483,60 грн (94,9%) за вересень 2018 року в розрахунок одноразової грошової допомоги при звільненні останнього.
За таких обставин, необхідно зобов`язати відповідача здійснити перерахунок та виплату позивачу одноразової грошової допомоги при звільненні з урахуванням нарахованої та виплаченої премії в розмірі 1483,60 грн (94,9%) за вересень 2018 року.
Враховуючи викладене, позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, тому підстави для розподілу судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задоволити.
Визнати протиправною бездіяльність Ліквідаційної комісії Департаменту захисту економіки Національної поліції України щодо невключення ОСОБА_1 при розрахунку одноразової грошової допомоги при звільненні індексації грошового забезпечення за вересень 2018 року та премії щомісячної в розмірі 1483,60 грн, що у відсотковому співвідношенні становило 94,9%, нарахованої та виплаченої у вересні 2018 року.
Зобов?язати Ліквідаційну комісію Департаменту захисту економіки Національної поліції України здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги при звільненні з урахуванням індексації грошового забезпечення за вересень 2018 року та премії щомісячної в розмірі 1483,60 грн, що у відсотковому співвідношенні становило 94,9%, нарахованої та виплаченої у вересні 2018 року, з урахуванням виплачених сум.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Ліквідаційна комісія Департаменту захисту економіки Національної поліції України (вул. Богомольця Академіка, 10,м. Київ,01024 , код ЄДРПОУ - 40111732)
Головуючий суддя О.Л. Польовий
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2024 |
Оприлюднено | 11.03.2024 |
Номер документу | 117531346 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Польовий О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні