ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
УХВАЛА
06 березня 2024 року Справа № 5016/799/2011(9/14)
м.Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складі судді Ржепецького В.О., за участі секретаря судового засідання Матвєєвої А.В., розглянувши заяву Головного управління ДПС у Миколаївській області (м. Миколаїв, вул.Лягіна, 6, код ЄДРПОУ 44104027)
про визнання грошових вимог
до боржника: Кредитної спілки Надія (54020, м. Миколаїв, вул. Образцова, 1, ідентифікаційний код 25376083)
комітет кредиторів:
1) Головне управління ДПС у Миколаївській області (54001, м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6),
2) ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ),
3) ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ),
4) ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ),
5)Товариство з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма Аменд (54020, м. Миколаїв, вул. Образцова, 1),
6) ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ),
представник працівників боржника: Руденко Г.В. (листування на адресу боржника),
ліквідатор: арбітражний керуючий Прохоров Володимир Сергійович (54001, м. Миколаїв, вул. Інженерна, 19, оф. 3),
Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 21-а, 49027),
представники учасників справи не з`явилися,
встановив:
У провадженні Господарського суду Миколаївської області перебуває справа №5016/799/2011(9/14) про банкрутство Кредитної спілки Надія.
Ухвалою суду від 06.02.2024 прийнято до розгляду заяву кредитора, судове засідання для розгляду заяви кредитора призначено на 06 березня 2024 року о 10:30 год., зобов`язано ліквідатора не пізніше 04.03.2024 надати суду письмове повідомлення та письмовий звіт про надіслання кредитору повідомлення про результати розгляду грошових вимог та його отримання кредитором разом з копією повідомлення про вручення поштового відправлення та опису вкладення у поштове відправлення або інших документів, що підтверджують надсилання повідомлення кредитору.
Учасники справи належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання, правом участі у судовому засіданні не скористались.
На підставі ст. 233 ГПК України, судом підписано вступну та резолютивну частини ухвали.
Розглянувши заявлені кредитором грошові вимоги, дослідивши та оцінивши усі подані у справу докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд встановив наступне.
Постановою суду від 11.10.2023 припинено процедуру санації боржника Кредитної спілки Надія (код ЄДРПОУ 25376083), припинено повноваження керуючого санацією Кредитної спілки Надія (код ЄДРПОУ 25376083) арбітражного керуючого Прохорова Володимира Сергійовича, визнано боржника - Кредитну спілку Надія (код ЄДРПОУ 25376083) банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором Кредитної спілки Надія призначено арбітражного керуючого Прохорова Володимира Сергійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1450 від 08.07.2013, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ).
На сайті судової влади України розміщено повідомлення за №71611 від 12.10.2023 про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
01.02.2024 на адресу господарського суду надійшла заява Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання грошових вимог до боржника на суму 256783,95 грн, з яких: 4844,80 грн перша черга (судовий збір), 251939,15 грн шоста черга (орендна плата у сумі 6678,18 грн, єдиний соціальний внесок у сумі 245260,97 грн).
Заяву обґрунтовано тим, що Кредитна спілка «Надія», станом на дату подання цієї заяви, має непогашену податкову заборгованість, яка раніше не пред`являлась в якості кредиторських вимог.
З матеріалів заяви кредитора вбачається, що Головне управління ДПС у Миколаївській області як відокремлений підрозділ ДПС України центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику України, відповідно до статті 21-1 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» є органом державної влади.
Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України (далі ПК України), контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Контролюючі органи, згідно із пп. 19-1.1.2. п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України, контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Кредитна спілка «Надія» є платником податків і зборів та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Миколаївській області.
Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп.16.1.3, 16.1.4 ст.16 ПК України на Боржника, як на платника податків, покладено обов`язки подавати до державних податкових органів декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків і зборів; сплачувати податки та збори в розмірах та у встановлені законами строки.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі по тексту Закон №2464).
04.07.2013 прийнято Закон України №406-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи в Україні», яким внесено зміни до Закону №2464 в частині повноважень податкових органів.
З 01.10.2023 функції адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування перейшли до податкових органів в повному обсязі, після завершення всіх процедур щодо приведення нормативної бази у відповідність з чинним законодавством.
Згідно з п. 1 ч.1 ст. 4 Закону №2464 платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до вищезазначених норм, Кредитна спілка «Надія» є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Пунктом 1 Розділу ІІ Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 13.01.2015 № 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України 15 грудня 2020 року № 773), визначено, що податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску подається окремо за кожний квартал (податковий період) з розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону №2464 платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч.12 ст.9 Закону №2464).
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПК України строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України).
Податкові зобов`язання, самостійно визначені платником податків, не підлягають оскарженню згідно із п. 56.11 ст. 56 ПК України.
Відповідно до п. 288.7 ст. 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п. 285.1 ст. 285 ПК України).
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями (п.286.2 ст. 286 ПК України).
Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.3 ст. 287 ПК України).
Як зазначає кредитор, в результаті неналежного виконання покладених законом на платника податків обов`язків, у Кредитної спілки «Надія» наявна непогашена податкова заборгованість/недоїмка у сумі 251939,15 грн, з них: податкова заборгованість 6678,18 грн (основний платіж 6678,18 грн, штрафні санкції 0,00 грн, пеня 0,00 грн); заборгованість з ЄСВ 245260,97 грн (основний платіж 245260,97 грн, штрафні санкції 0,00 грн, пеня 0,00 грн), з яких: орендна плата у сумі 6678,18 грн (основний платіж 6678,18 грн, штрафні санкції 0,00 грн, пеня 0,00 грн).
Заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску (ЄСВ) у сумі 245260,97 грн (основний платіж 245260,97 грн, штрафні санкції 0,00 грн, пеня 0,00 грн), складається із зобов`язань, самостійно визначених Боржником в податкових деклараціях (звітах/розрахунках), а також на підставі даних, переданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Миколаївській області.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України).
Відповідно до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства, грошовим зобов`язанням є зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України.
Відповідно до ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.
Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.
Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Згідно зі ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав.
Відповідно до ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.
Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження.
Згідно із пунктом 49.3. статті 49 ПК України, податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Відповідно до пункту 74.1. статті 74 ПК України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Інформаційно-телекомунікаційною системою податкової служби є інформаційна система «Податковий блок» (далі ІС «Податковий блок»).
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики (пункт 74.3. статті 74 ПК України).
Порядок ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування затверджено наказом Міністерства фінансів України №5 від 12.01.2021 (далі Порядок).
Відповідно до пункту 1 Розділу І Порядку, цей Порядок визначає правила ведення в податкових органах оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Пунктом 2 Розділу І Порядку визначено, інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску (далі - платежі), що ведеться за кожним видом платежу.
Відповідно до частини 1 статті 96 ГПК України, електронними доказами є інформація в електронній (цифровій) формі, яка містить дані про обставини, що мають значення для справи, зокрема, електронні документи (в тому числі текстові документи, графічні зображення, плани, фотографії, відео- та звукозаписи тощо), веб-сайти (сторінки), текстові, мультимедійні та голосові повідомлення, метадані, бази даних й інші дані в електронній формі.
Такі дані можуть зберігатися, зокрема на портативних пристроях (картах пам`яті, мобільних телефонах тощо), серверах, системах резервного копіювання, інших місцях збереження даних в електронній формі (в тому числі в мережі Інтернет).
Електронні докази подаються в оригіналі або в електронній копії, засвідченій електронним підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Законом може бути передбачено інший порядок засвідчення електронної копії електронного доказу ( частина 2 статті 96 ГПК України).
Отже, витяги з ІКП, дані про банківські рахунки, витяги з ЄДР та податкові декларації (звіти/ розрахунки/ уточнюючі декларації тощо), які подаються платниками податків до контролюючого органу, є електронними доказами.
Згідно до пункту 42.1 статті 42 Податкового кодексу України, податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті.
Письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору (частина 1 статті 91 ГПК України).
Відповідно до частини 2 статті 91 ГПК України, письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.
В той же час, частиною 3 статті 91 ГПК України передбачено, що учасники справи мають право подавати письмові докази в електронних копіях, посвідчених електронним підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до закону.
Електронна копія письмового доказу не вважається електронним доказом.
Судом встановлено, що вимоги Головного управління ДПС у Миколаївській області складаються з наступного:
1. Заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску (ЄСВ) у сумі 245260,97 грн (основний платіж 245260,97 грн, штрафні санкції 0,00 грн, пеня 0,00 грн), виникла в результаті несплати самостійно задекларованих сум.
Борг підтверджується звітами ЄСВ за вересень 2013 року травень 2021 року.
Додатково заявником надано картки особового рахунку платника єдиного внеску (утримання із допомоги по тимчасовій непрацездатності, юридичної особи за працюючих інвалідів, утримання із заробітної плати найманих працівників, юридичної або фізичної осіб, які виплачують допомогу по тимчасовій непрацездатності, юридичної або фізичної особи, яка має найманих працівників) (а.с.10-15).
2.Заборгованість з плати за землю у сумі 6678,18 грн (основний платіж 6678,18 грн, штрафні санкції 0,00 грн, пеня 0,00 грн).
Борг підтверджується податковими деклараціями з плати за землю за 2011, 2012 роки.
Ліквідатором заявлені кредитором вимоги визнано у повному обсязі.
Таким чином, з поданих документів та доказів судом встановлено, що прострочена заборгованість Боржника перед Головним управлінням ДПС України у Миколаївській області у заявленому розмірі документально підтверджується належними доказами, а розрахунки кредитора є обґрунтованими та правильними, а тому, суд дійшов висновку про їх визнанняу повному обсязі та включення до реєстру вимог кредиторів відповідно до установленої законодавством черговості.
Включенню до реєстру вимог кредиторів боржника також підлягають 4844,80 грн судового збору, сплачені Головним управлінням ДПС у Миколаївської області за подання до господарського суду заяви з грошовими вимогами до боржника, з урахуванням положень частини 3 статті 4 Закону України Про судовий збір, відповідно до якої, при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору (6056,00 грн х 0,8).
Отже, грошові вимоги Головного управління ДПС України у Миколаївській області підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів наступним чином4844,80 грн перша черга (витрати по сплаті судового збору за подання до господарського суду заяви з грошовими вимогами), 245260,97 грн друга черга (єдиний соціальний внесок), 6678,18 грн третя черга (орендна плата).
Керуючись ст. 45-47 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 232-235 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Заяву Головного управління ДПС у Миколаївській області від 01.02.2024 про визнання грошових вимог до Кредитної спілки Надія задовольнити.
2. Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Миколаївській області до Кредитної спілки Надія у розмірі 256783,95 грн, з яких: 4844,80 грн перша черга (витрати по сплаті судового збору за подання до господарського суду заяви з грошовими вимогами), 245260,97 грн друга черга (єдиний соціальний внесок), 6678,18 грн третя черга (орендна плата).
3. Зобов`язати ліквідатора включити вимоги кредитора Головного управління ДПС у Миколаївській області в сумі 256783,95 грн до реєстру вимог кредиторів банкрута - Кредитної спілки Надія у відповідності до вимог Кодексу України з процедур банкрутства.
4. Ухвалу направити учасникам провадження у справі про банкрутство.
5. Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття.
6. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається в порядку та у строки, передбачені ст. ст. 256, 257 ГПК України, п.п. 17.5 п. 17 Перехідних положень ГПК України.
Повний текст ухвали складений та підписаний 11.03.2024.
Суддя В.О.Ржепецький
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2024 |
Оприлюднено | 13.03.2024 |
Номер документу | 117554022 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: грошові вимоги кредитора до боржника |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Ржепецький В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні