Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 лютого 2024 року № 520/34126/23
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаєва А.І.,
за участі:
секретаря судового засідання Крамної А.М.,
представника позивача Вишневського О.К.,
представника відповідача Садієва Н.А.о.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень і податкової вимоги,
В С Т А Н О В И В:
27.11.2023 року Дергачівська районна державна лікарня ветеринарної медицини звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просила суд:
- визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення -рішення від 17.07.2023 № 00211422411 про накладення штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн. (код платежу: 11010100);
- визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення - рішення від 18.07.2023 №00213690703;
- визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення - рішення від 18.07.2023 №00213860703;
- визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення - рішення від 11.08.2023 №00245480703;
- визнати протиправною та скасувати податкову вимогу від 27.09.2023 №00075481310-2040.
В обґрунтування позовних вимог зазначило, що податкове повідомлення - рішення від 17.07.2023 № 00211422411 про накладення штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн., податкове повідомлення - рішення від 18.07.2023 №00213690703, податкове повідомлення - рішення від 18.07.2023 №00213860703, податкове повідомлення - рішення від 11.08.2023 №00245480703, податкова вимога від 27.09.2023 №00075481310-2040, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 28.02.2024 року заяву Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про закриття провадження та відмову від позову по справі за позовом Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень і податкової вимоги щодо визнання протиправним та скасування у повному обсязі податкове повідомлення -рішення від 17.07.2023 № 00211422411 про накладення штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн. задоволено. Відмову Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини від позову у справі №520/34126/23 за адміністративним позовом Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень і податкової вимоги щодо визнання протиправним та скасування у повному обсязі податкове повідомлення -рішення від 17.07.2023 № 00211422411 про накладення штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн. прийнято. Провадження у справі №520/34126/23 за адміністративним позовом Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень і податкової вимоги щодо визнання протиправним та скасування у повному обсязі податкове повідомлення - рішення від 17.07.2023 № 00211422411 про накладення штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн. закрито.
Відповідач, Головне управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, надав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання представник позивача прибув, позовну заяву підтримав та просив її задовольнити.
В судове засідання представник відповідача прибув, проти позовної заяви заперечував та просив відмовити в її задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Харківській області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини.
За результатом перевірки складено акт № 20078/20-40-07-03-06/00705829 від 27.06.2023 року (надалі - Акт перевірки).
Згідно висновків акту перевірки Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини встановлено порушення:
- п.п.176.2 б п. 176.2 ст.176 Податкового кодексу України, а саме: податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), за І квартал 2022 року по терміну надання - 12.05.2022 р. фактично подано 27.10.2022 року, за II квартал 2022 року по. терміну надання - 09.08.22 р., фактично подано 27.10.2022 року, у наданих довідках за формою №1ДФ та 4-ДФ за І, II, III, IV квартали 2017 року, І, II, III, IV квартали 2018 року, І, II, III, IV квартали 2019 року, І, II, III, IV квартали 2020 року, І, II, III, IV квартали 2021 року, І, II, III, IV квартали 2022 року не відображено виплати коштів фізичним особам-підприємцям за придбаний товар та надані послуги за ознакою доходу « 157» «Дохід, виплачений самозайнятій особі (пп. 165.1.36 ПКУ, ст. 177 та 178 ПКУ);
- п.284.1, п.284.2 ст. 284 , п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ зі змінами та доповненнями, що призвело до заниження земельного податку у загальні суму сумі 5527281,11 грн., у тому числі за 2017 року в сумі 938524,68 грн., 2018 року в сумі 938524,68 грн., 2019 р. у в сумі 938524,68 грн., 2020 р. у сумі 782103,90 грн., 2021 у сумі 938524,68 грн., 2022 у сумі 991078,51 грн.;
- пункту 1 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06 липня 1995 року №265/95-ВР.
На підставі висновків акту перевірки Головним управлінням ДПС у Харківській області було винесено:
- податкове повідомлення - рішення від 18.07.2023 року №00213690703, яким визначено суму за податковим зобов`язанням із земельного податку юридичних осіб 5464022,64 грн. та застосовано штрафні санкції у сум 5425406,89 грн.;
- податкове повідомлення - рішення від 18.07.2023 №00213860703, яким визначено суму за податковим зобов`язанням із земельного податку юридичних осіб 63258,47 грн. та застосовано штрафні санкції у сум 63258,46 грн.;
- податкове повідомлення - рішення від 11.08.2023 №00245480703, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 2473018,11 грн.;
Також, податковим органом винесено податкову вимогу від 27.09.2023 року №00075481310-2040.
Позивач, вважаючи протиправними оскаржувані рішення, звернувся до суду з даним позовом.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 18.07.2023 №00213690703 та податкового повідомлення - рішення від 18.07.2023 №00213860703, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.п.270.1.1.3 п.270.1 ст.270 Податкового кодексу України (далі по тексту ПК України) об`єктами оподаткування платою за землю є земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування.
Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі (ст.269 ПК України).
Відповідно до п.30.1 ст.30 ПК України податкова пільга - передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов`язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 цієї статті.
Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об`єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат. (п.30.2 ст.30 ПК України).
Згідно з п.284.1 ст.284 ПК України Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.
Відповідно до п.284.2 ст.284 Кодексу якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.
Як зазначено податковим органом, позивачем неправомірно застосовано пільги зі сплати земельного податку.
Так, земельні ділянки, за яких, на думку відповідача, позивачем неправомірно не сплачено земельний податок, знаходяться на території Козачолопанської селищної ради, Дергачівської міської ради, Русько-Лозівської сільської ради, Вільшанської селищної ради та Солоницівської селищної ради.
Рішенням LV сесії VII скликання Козачолопанської селищної ради від 16.06.2020 «Про застосування ставок та пільг зі сплати земельного податку на території Козачолопанської селищної ради Дергачівського району Харківської області» (додаток 2) визначено перелік пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України зі сплати земельного податку. Пільги встановлюються та вводяться в дію з 01 січня 2021 року на території Козачолопанської селищної ради. Відповідно до цього переліку пільга 100% суми податкового зобов`язання за рік встановлена для «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи, організації, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування та виздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні сили України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів».
Рішенням Дергачівської міської ради XLVII сесія VII скликання від 26.10.2018 №4 «Про внесення змін до Положення справляння плати за землю на території Дергачівської міської ради, затвердженої рішенням №4 ХІ сесії Дергачівської міської ради VII скликання від 30.06.2016» визначено пільги зі сплати земельного податку для юридичних осіб. Так, відповідно до п.п. 9.1.6 п.9.1 вказаного рішення визначено, що від сплати земельного податку звільняються: «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи, організації, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування та оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів».
Рішенням Козачолопанської селищної ради Харківської області Дергачівського району XXXIV сесії VII скликання від 19.09.2018 «Про застосування ставок та пільг зі сплати земельного податку на території Козачолопанської селищної ради Дергачівського району Харківської області» визначено 100 % пільгу зі спати земельного податку до якої включено : «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування та оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок держаного або місцевих бюджетів».
Рішенням Солоницівської селищної ради XVII сесії VIII скликання №06 від 14.07.2021 «Про встановлення ставок і пільг зі сплати земельного податку на території Солоницівської селищної ради у 2022 році » (п.п.2 п.1) встановлено пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до п.284.1 ст. 284 Податкового кодексу України за переліком згідно з додатком 4 (пільга у розмірі 100% податкового зобов`язання для групи платників податків: «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації, військових формувань, утворених відповідно до законів України, Збройних сил України та Державної прикордонної служби України, нацполіції, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів України»).
Рішенням Дергачівської міської ради LVI сесія VII скликання від 24.05.2019 №3 «Про внесення змін до Положення справлення плати за землю на території Дергачівської міської ради, затвердженого рішенням №4 ХІ сесії Дергачівської міської ради VII скликання від 30.06.2016» (п.п.9.1.6.) визначено, що від сплати земельного податку звільняються : «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи, організації, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування та оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів України».
Рішенням Дергачівської міської ради XIX сесії VII скликання від 31.01.2017 №43 «Про внесення змін до Положення про справляння плати за землю на території Дергачівської міської ради, затвердженої рішенням №4 XI сесії Дергачівської міської ради VII скликання від 30.06.2016 року» (п.п.9.1.6) від сплати земельного податку звільняються органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування та оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Рішенням Русько-Лозівської сільської ради XXX сесії VI скликання № 7 від 15.06.2018 року «Про затвердження Положення про плату за землю по Русько-Лозівській сільській раді» (п.п.7.1.3.) визначено, що від сплати земельного податку звільняються органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації. спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування та оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів держаного або місцевого бюджетів.
Рішенням Вільшанської селищної ради XXXII сесії VII скликання від 21.09.2018 року «Про внесення змін до Положення про плату за землю на території Вільшанської селищної ради» (п.п.7.1.3.) від сплати земельного податку звільняються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, оздоровлення та лікування хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів.
Рішенням Козачолопанської селищної ради Дергачівського району Xарківської області XLI сесії VII скликання від 04.06.2019 року визначено, що від сплати земельного податку звільняються органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування, оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до Законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.
Рішенням Вільшанської селищної ради XIV сесії VII скликання від 03.02.2017 «Про затвердження Положення про плату за землю на території Вільшанської селищної ради» (п.п.7.1.3.) визначено, що від сплати земельного податку звільняються органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування, оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до Законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.
Рішенням Козачолопанської селищної ради Харківської області Дергачівського району XXXIV сесії VII скликання від 19.09.2018 «Про застосування ставок та пільг зі сплати земельного податку на території Козачолопанської селищної ради Дергачівського району Харківської області» визначено, що від сплати земельного податку звільняються органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування, оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до Законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.
Рішенням Козачолопанської селищної ради Харківської області Дергачівського району LV сесії VII скликання від 16.06.2020 «Про застосування ставок та пільг зі сплати земельного податку на території Козачолопанської селищної ради Дергачівського району Харківської області» визначено, що від сплати земельного податку звільняються органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування, оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до Законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.
Рішенням Дергачівської міської ради Харківської області Харківського району ХIV сесії VIII скликання від 29.06.2021 №960-17 «Про затвердження Положення про справляння плати за землю на території Дергачівської міської ради та застосування ставок та пільг зі сплати земельного податку» (п.2.6.) визначено, що від сплати земельного податку звільняються органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування та оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Рішенням Козачолопанської селищної ради Харківської області Дергачівського району XLI сесії VII скликання від 04.06.2019 «Про застосування ставок і пільг зі сплати земельного податку на території Козачолопанської селищної ради Дергачівського району Харківської області» визначено, що від сплати земельного податку звільняються органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування та оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні сили України та Державна прикордонна служба України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Таким чином, вищевказаними рішеннями органів місцевого самоврядування встановлено пільгу щодо сплати земельного податку, а саме звільняються від сплати заклади, установи, організації, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів України.
Згідно з п.п. 12 ч. 1 ст. 1 Бюджетного Кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
Так, Дергачівська районна державна лікарня ветеринарної медицини є неприбутковою організацією та фінансується з державного бюджету України.
Вказані обставини підтверджуються Положенням про Дергачівську районну державну лікарню ветеринарної медицини, затвердженим наказом Держпродспоживслужби від 26.01.2018 №65.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань організаційно-правовою формою позивача є державна організація (установа, заклад), засновником Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини є Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Отже, Дергачівська районна державна лікарня ветеринарної медицини є закладом, який повністю утримуються за рахунок коштів державного бюджету України.
За таких обставин на Дергачівську районну державну лікарню ветеринарної медицини розповсюджуються пільги що сплати податку на землю встановлені відповідними рішеннями органів місцевого самоврядування.
Податковий орган посилався на те, що при розгляді рішень органів місцевого самоврядування встановлено що затверджено перелік пільг зі сплати земельного податку для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до п. 284.1 ст. 284 Податкового Кодексу України, пільги надається терміном на рік та вводиться в дію з першого числа року. Вказано, що згідно затвердженого переліку пільг у розмірі 100 відсотків, які надається юридичним особам, відсутня інформація та документальне підтвердження підстав для користування пільгою зі сплати земельного податку Дергачівською районною державною лікарнею ветеринарної медицини.
При цьому, відповідно до п.п. 12.3.7. ст.12 ПК України не дозволяється сільським, селищним, міським радам встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.
Тобто, у органів місцевого самоврядування були відсутні правові підстави встановити індивідуальну пільгу ставку земельного податку саме Дергачівській районній державній лікарні ветеринарної медицини.
Отже, вказані посилання відповідача є безпідставними.
Крім того, позивачем за періоди 2017-2022 роки подавалися відповідні декларації до контролюючого органу, у яких відображалися пільги щодо сплати земельного податку. Жодних зауважень з боку відповідача щодо застосування такої пільги у вказані періоди не було.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 18.07.2023 №00213690703 та від 18.07.2023 №00213860703 винесені всупереч приписів чинного законодавства, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправними та скасування у повному обсязі податкового повідомлення - рішення від 11.08.2023 №00245480703, суд зазначає наступне.
Як зазначено, податковим органом, під час перевірки встановлено, що Дергачівською районною державною лікарнею ветеринарної медицини, було оприбутковано до каси підприємства грошові кошти за надані ветеринарні послуги на загальну суму 1 674 921,78 грн., в т.ч.: 2017 - 407 757,19 грн., 2018 - 333 347,49 грн., 2019 - 259 893 грн., 2020 - 262 217,4 грн., 2021 - 385 463,66 грн., 2022 - 26 243,04 грн.
Згідно статті 1 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі по тексту - Закон України № 265/95-ВР) реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів та з приймання готівки для виконання платіжних операцій. До реєстраторів розрахункових операцій належать: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України № 265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, а також граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), при перевищенні якого застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій є обов`язковим, встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної економічної політики, формування та реалізацію державної фінансової політики. Розрахункові книжки не застосовуються у випадках здійснення підприємницької діяльності, визначених статтею 9 цього Закону (ст. 10 Закону України № 265/95-ВР)
Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі - Постанова № 1336) затверджено перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі - перелік).
Відповідно до п. 7 Переліку суб`єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю медичними і фармацевтичними товарами та надання медичних і ветеринарних послуг на території села, мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО та/або ПРРО з використанням РК та КОРО.
Водночас п. 2 Постанови №1336 встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО та/або ПРРО є обов`язковим, зокрема, для форм та умов проведення діяльності, визначених пп. 4 і 7 Переліку, - 250 тис. грн. на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг).
У разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання: відповідно до п.1 ст. 17 ЗУ №265/95-ВР передбачена фінансова санкція
- 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
-150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.
Податковим органом застосовано до позивача штрафні санкції у розмірі 2473018,11 грн. за порушення пункту 1 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06 липня 1995 року №265/95-ВР.
Проте, контролюючим органом помилково не взято до уваги те, що реалізація таких товарів проводилася у кожному окремому пункту продажу товарів (надання послуг) позивача. При цьому, по кожному такому пункту реалізація не перевищувала 250 тис. грн.,
Так, по касовим книгам контролюючим органом було віднесено всі надходження однією сумою до позивача, а не окремо кожному підрозділу.
Згідно положення про Дергачівську районну державну лікарню ветеринарної медицини (лікарня) до складу Лікарні входять структурні підрозділи у формі секторів та відділів, а також дільничні лікарні, дільниці, пункти ветеринарної медицини.
Позивачем надано до суду положення своїх структурних підрозділів.
Так, Лабораторія ветеринарно-санітарної експертизи м. Дергачі, Вільшанська дільнича лікарня ветеринарної медицини, Лабораторія ветеринарно-санітарної експертизи С. Козача Лопань, Лабораторія ветеринарно-санітарної експертизи с. Вільшана, Дергачівська державна лабораторія ветеринарно-санітарної експертизи, Козачолопанська дільнича лікарня ветеринарної медицини, Руськолозівська дільнича лікарня ветеринарної медицини є структурними (відокремленими) підрозділами Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини.
Згідно розрахунку щодо приходу до каси грошових коштів за 2017-2022 роки підрозділами позивача, у яких розташовані пункти продажу ветеринарних товарів за жоден рік не отримувалась сума, що перевищує 250 тис. грн.
Вищевказані обставини спростовують підстави для нарахування штрафних санкцій за порушення п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
За таких обставин, податковим органу протиправно розраховано суму за результатами розрахункових операцій без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій на Дергачівську районну державну лікарню ветеринарної медицини, а не по кожному пункту продажу товарів (надання послуг) окремо.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 11.08.2023 №00245480703 винесено всупереч приписів чинного законодавства, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправною та скасування податкової вимоги від 27.09.2023 №00075481310-2040, суд зазначає наступне.
Так, зі змісту детального розрахунку суми податкового боргу до податкової вимоги від 27.09.2023 №00075481310-2040 встановлено, що суму боргу визначено виходячи з визначених податковими повідомленнями - рішеннями від 18.07.2023 №00213690703, від 18.07.2023 №00213860703 та від 11.08.2023 №00245480703 податкових зобов`язань та застосованих штрафних санкцій.
Враховуючи те, що у даному рішенні суд прийшов до висновку про скасування вищевказаних податкових повідомлень - рішень, суд вваєжає, що оскаржувана податкова вимога від 27.09.2023 №00075481310-2040 є протиправною та підлягає скасуванню.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини (62303, Харківська обл., Дергачівський р-н, місто Дергачі, в`їзд Сосновий, будинок 18) до Головного управління ДПС у Харківській області (Харківська область, м. Харків, вул. Пушкінська, 46, 61057) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень і податкової вимоги задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення - рішення від 18.07.2023 №00213690703.
Визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення - рішення від 18.07.2023 №00213860703.
Визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення - рішення від 11.08.2023 №00245480703.
Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу від 27.09.2023 №0007548-1310-2040.
Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ ВП 43983495, м.Харків, вул.Пушкінська, буд.46, 61057) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Дергачівської районної державної лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00705829, 62303, Харківська обл., Дергачівський р-н, місто Дергачі, в`їзд Сосновий, будинок 18) сплачений судовий збір в сумі 21472 (двадцять одна тисяча чотириста сімдесят дві) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст рішення складено 11.03.2024 року
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2024 |
Оприлюднено | 13.03.2024 |
Номер документу | 117562275 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні