Постанова
від 07.03.2024 по справі 461/1551/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/1551/24

Провадження №3/461/800/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 березня 2024 року суддя Галицького районного суду м. Львова Волоско І.Р., з участю представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Шокала В.С., представника Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцького Б., розглянувши справу про адміністративне правопорушення:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, який народився у Львівській області; проживає: АДРЕСА_1 ; паспорт громадянина України № НОМЕР_1 , виданий 15.10.2019, органом № 4632; паспорт громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_2 , виданий 14.09.2017 органом № 4632, персональний номер НОМЕР_3

за ч.1ст. 483 МК України,-

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про порушення митних правил №0136/20900/24, 01.03.2023 близько 08 год. 06 хв. через пункту пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером BC4830PH/BC7581XF під керуванням громадянина України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 паспорт НОМЕР_4 ), яким переміщувалися товари гуманітарної допомоги.

Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги громадянином України ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення було подано наступні документи: декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 01.03.2023 та міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) від 28.02.2023. Відповідно до яких на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері» (код ЄДРПОУ 44716101; 08206. Київська область. Бучанський район, м. Ірпінь, вул. Затишна, 14/14) як гуманітарна допомога переміщується 4250 кг товарів, а саме: віск (4150 кг) та антисептик (100 кг). Відправник - Fundacja Hub SOS-UA (PL 03- 379, Warszawa, ul. Krasiczynska, 13/165); декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 01.03.2023 та міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) від 28.02.2023. Відповідно до яких на адресу Виконавчого комітету Житомирської міської ради (код ЄДРПОУ 04053625) як гуманітарна допомога переміщується товар «грілки для тіла» загальною вагою 13 070 кг. Відправник - Fundacja Hub SOS-UA (PL 03-379, Warszawa, ul. Krasiczynska, 13/165).

Митними органами Республіки Польщі листом від 31.08.2023 № 0201-1GM.542.567.2023.4 (лист Держмитслужби від 04.10.2023 № 26/26-04/7.4/2568) скеровано копії підтвердження , (potwierdzenie/confirmation) від 28.02.2023, міжнародної товарно-транспортної накладної (CMR) від 28.02.2023, заяви (декларації) від 28.02.2023 № 222/268. ID для транспортування гуманітарної допомоги в Україну та видруку документу 23PL4010600E012426, відповідно до яких транспортним засобом з реєстраційним номером BC4830PH/BC7581XF переміщується 17320 кг товарів «грілки (для рук та ніг), каністри з воском, антисептичні засоби» як гуманітарна допомога на адрес) Виконавчого комітету Житомирської міської ради, загальною вартістю 7000 євро. Відправник - Fundacja Hub SO!\-UA (PL 03-379, Warszawa, ul. Krasiczynska, 13/165). Водій ОСОБА_2 ( НОМЕР_2 ). Інформація про благодійний фонд «Відкрий Двері» у вказаних документах відсутня.

Директор благодійного фонду «Відкрий Двері» ОСОБА_3 листом від 03.06.2023 (вх. Львівської митниці від 03.11.2023 № 60742/14-20) повідомила, що листи щодо отримання гуманітарної допомоги нею не видавалися, Fundacja Hub SOS-UA їй не відома, фонд з дати заснування до моменту надання відповіді вантажів гуманітарної допомоги не отримував. Громадянин ОСОБА_2 їй не відомий.

Виконавчий комітет Житомирської міської ради листами від 02.11.2023 № 11/4281 (вх. Львівської митниці від 02.11.2023 № 60275/6-20) та від 18.12.2023 № 11/5074 (вх. Львівської митниці від 22.12.2023 № 79366/6-20) повідомив, що не отримував гуманітарний вантаж «грілки для тіла. віск, антисептичні засоби» вагою 17320кг від Fundacja Hub SOS-UA, який переміщувався транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_5 .

Таким чином встановлено, що 01.03.2023 громадянином України ОСОБА_1 при ввезенні на митну територію України товарів «грілки, віск, антисептичні засоби» загальною вагою 17320 кг та вартістю 7000 євро, що станом на 01.03.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 271 761,70 гривень, подано документи, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Частиною 1 статті 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, не обхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до частини 8 статті 257 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний вносити до митної .декларації відомості про заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення, відомості про декларанта, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору, відомості про товари тощо.

Згідно з частиною 1 статті 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом: на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей: у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

Відповідно до частини 4 статті 264 Митного кодексу України у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Таким чином громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.

Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.

Представник ОСОБА_1 адвокат Шокало В.С. під час розгляду справи факт вчинення правопорушення заперечив. Пояснив, що ОСОБА_4 являвся перевізником гуманітарної допомоги, яка була завантажена відправником; ним, як перевізником, було доставлено гуманітарну допомогу на транзитний склад за адресою, яка була зазначена відправником такої допомоги - Fundacja Hub SOS-UA. ОСОБА_1 не було відомо, де в подальшому така гуманітарна допомога відправляється і хто є її отримувачем, і від нього в силу закону не вимагалась така обізнаність. Крім цього, митні органи Польщі підтвердили те, що відповідний товар було оформлено в них та вивезено з території Польщі як гуманітарна допомога. Вказує на те, що згідно чинної редакції МК України, ОСОБА_4 не зобов`язаний відповідати за перевірку правильності, достовірності відомостей, які стосуються отримувача товару, тобто перевізник жодним чином не може нести відповідальність за ст. 483 МК України через подання документів, що мають неправдиві відомості щодо одержувача товарів, як це зазначено посадовою особою Львівської митниці у протоколі про ПМП. Звертає увагу суду на те, що ОСОБА_4 здійснює перевезення гуманітарної допомоги з країн ЄС в Україну на постійній основі. В даній ситуації ОСОБА_1 взагалі не усвідомлював і йому не було відомо про те, що подані митному органу документи містять невірні відомості стосовно одержувача товарів. Вважає, що подані митним органом матеріали не доводять наявність в діях ОСОБА_1 суб`єктивної сторони порушення митних правил, а також в його діях відсутні ознаки об`єктивної сторони порушення митних правил, передбаченої ч. 1 ст. 483 МК України. Відтак, просив закрити провадження у справі у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.

Представник Львівської митниці Державної митної служби України в судовому засіданні зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення та до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією частини 1 статті 483 МК України.

Заслухавши пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, думку представника Львівської митні Державної митної служби України, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Відповідно до ч.1ст.1Митного КодексуУкраїни, законодавство України з питань державної митної справи складається зКонституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені устатті 7 цього Кодексу,зміжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексута інших законодавчих актів.

У відповідності до ч.2ст.7 КУпАПпровадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Положеннями п.3 ч.1ст.8МКУкраїни визначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Відповідно дост. 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно ч.1ст.483 МК України, відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Відповідно до ч. 1ст.265МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.

Згідно положень ч. 8ст. 264 МК Україниз моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

За змістом ст.265МКУкраїни декларантами мають право виступати: при переміщенні товарів,транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або при зміні митного режиму щодо товарів на підставі зовнішньоекономічного договору, укладеного резидентом,резидент,яким або від імені якого укладено цей договір; в інших випадках - особа, яка відповідно до законодавства України має право вчиняти щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення юридично значущі дії від свого імені.

Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Відповідно до ч.ч. 4, 5ст. 266 МК Україниу разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Судом встановлено, що 01.03.2023 близько 08 год. 06 хв. через пункту пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером BC4830PH/BC7581XF під керуванням громадянина України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 паспорт НОМЕР_2 ), яким переміщувалися товари гуманітарної допомоги.

Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги громадянином України ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення було подано наступні документи: декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 01.03.2023 та міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) від 28.02.2023. Відповідно до яких на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері» (код ЄДРПОУ 44716101; 08206, Київська область. Бучанський район, м. Ірпінь, вул. Затишна, 14/14) як гуманітарна допомога переміщується 4250 кг товарів, а саме: віск (4150 кг) та антисептик (100 кг). Відправник - Fundacja Hub SOS-UA (PL 03-379, Warszawa, ul. Krasiczynska, 13/165): декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 01.03.2023 та міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) від 28.02.2023. Відповідно до яких на адресу Виконавчого комітету Житомирської міської ради (код ЄДРПОУ 04053625) як гуманітарна допомога переміщується товар «грілки для тіла» загальною вагою 13 070 кг. Відправник - Fundacja Hub SOS-UA (PL 03-379, Warszawa, ul. Krasiczynska, 13/165).

Митними органами Республіки Польщі листом від 31.08.2023 №0201- 1GM.542.567.2023.4 (лист Держмитслужби від 04.10.2023 №26/26-04/7.4/2568) скеровано копії підтвердження (potwierdzenie/confirmation) від 28.02.2023 міжнародної товарно- транспортної накладної (CMR) від 28.02.2023, заяви (декларації) від 28.02.2023 №222/268, ID для транспортування гуманітарної допомоги в Україну та видруку документу 23PL4010600E012426, відповідно до яких транспортним засобом з реєстраційним номером BC4830P/BC7581XF переміщується 17 320 кг товарів «грілки (для рук та ніг), каністри з воском, антисептичні засоби» як гуманітарна допомога на адресу Виконавчого комітету Житомирської міської ради, загальною вартісто 7000 євро. Відправник Fundacia Hub SOS-UA (PL 03-379, Warszawa, ul. Krasiczynska, 13/165). Водій - ОСОБА_2 ( НОМЕР_2 ). Інформація про благодійний фонд «Відкрий Двері» у вказаних документах відсутня.

Директор благодійного фонду «Відкрий Двері» ОСОБА_3 листом від 03.06.2023 (вх. Львівської митниці від 03.11.2023 №60742/14-20) повідомила, що листи щодо отримання гуманітарної допомоги нею не видавалися, Fundacja Hub SOS-UA їй не відома, фонд з дати заснування до моменту надання відповіді вантажів гуманітарної допомоги не отримував. Громадянин ОСОБА_2 їй не відомий.

Виконавчий комітет Житомирської міської ради листами від 02.11.2023 №11/4281 (вх. Львівської митниці від 02.11.2023 №60275/6-20) та від 18.12.2023 №11/5074 (вх. Львівської митниці від 22.12.2023 №79366/6-20) повідомив, що не отримував гуманітарний вантаж «грілки для тіла, віск, антисептичні засоби» вагою 17 320 кг від Fundacja Hub SOS-UA, який переміщувався транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_5 .

Таким чином, митним органом встановлено, що 01.03.2023 громадянином України ОСОБА_1 при ввезенні на митну територію України товарів «грілки, віск, антисептичні засоби» загальною вагою 17 320 кг та вартістю 7000 євро, що станом на 01.03.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 271 761,70 гривень, подано документи, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.

На думку митниці, громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом поданням до митного органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно ч.1ст.483 МК України, відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченогост. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб`єкт правопорушенняосудна особа, яка досягла 16-річного віку, а також посадова особа підприємства. Посадова особа підприємствакерівник та інший працівник підприємства (резиденти й нерезиденти), які у зв`язку з постійно або тимчасово виконуваними ними трудовими (службовими) обов`язками відповідають за додержання вимог, установленихМК України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними в установленому законом порядку.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Як вбачається із встановлених обставин справи, доводів представника ОСОБА_1 , недоведеним є умисел останнього на порушення митних процедур.

Встановлено, що ОСОБА_1 01 березня 2023 року на автомобілі з реєстраційним номером НОМЕР_5 ввіз на територію України гуманітарну допомогу, а саме: віск (4 150 кг), антисептик (100 кг), грілки для тіла (13 070 кг). Декларації про перелік товарів, які визнаються гуманітарною допомогою, ОСОБА_1 отримав від відправника при завантаженні та у подальшому подав їх митному органу у пункті пропуску «Краківець- Корчова».

Зазначені товари доставлялись ним за адресою, яка була вказана у CMR та деклараціях - Львівська обл., с. Ямпіль.

Як вбачається із міжнародної товарно-транспортної накладної (CMR) від 28.02.2023, яка видана на гуманітарну допомогу (віск, антисептик) вагою 4250 кг, CMR від 28.02.2023, яка видана на гуманітарну допомогу (грілки для тіла) вагою 13 070 кг, та з відповідних декларацій про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, перевізником такої гуманітарної допомоги є ОСОБА_2 .

З наведеного вбачається, що ОСОБА_4 являвся перевізником гуманітарної допомоги, яка була завантажена відправником. Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, міжнародні товарно-транспортні накладні (CMR) від 28.02.2023, були надані ОСОБА_5 відправником (Fundacja Hub SOS-UA). Отже, ОСОБА_4 наведені документи не створював, не заповнював, не формував.

Гуманітарна допомога (віск, антисептики, грілки для тіла) вагою 17 320 кг була доставлена ОСОБА_1 за адресою, яка була зазначена у міжнародних товарно-транспортних накладних (CMR) від 28.02.2023 - Львівська обл., с. Ямпіль (де знаходиться транзитний склад та була прийнята на зберігання).

Згідно Договору позички елементів благоустрою від 01 грудня 2022 року, Позичкодавцем є ОСОБА_6 , Користувачем - Благодійна організація «HUB SOS UA». За цим договором Позичкодавець передає Користувачу у безоплатне користування на строк, що обумовлений цим Договором, елементи благоустрою та право користування частиною земельної ділянки розташованої у с. Ямпіль, в межах вул. Польова (кадастровий номер земельної ділянки 4623688600;01;004;0292, загальною площею 0,1326 га), що разом становлять об`єкт позички.

Тобто транзитний склад у с. Ямпіль, де ОСОБА_1 доставив гуманітарну допомогу, розташований на земельній ділянці, яка перебуває у безоплатному користуванні Благодійної організації «HUB SOS UA».

Таким чином, ОСОБА_7 , як перевізником, було доставлено гуманітарну допомогу на транзитний склад за адресою, яка була зазначена відправником такої допомоги - Fundacja Hub SOS-UA. Де в подальшому така гуманітарна допомога відправляється і хто є її отримувачем - ОСОБА_1 не було відомо і від нього в силу закону не вимагалась така обізнаність.

Крім цього, як вбачається з наданого Митними органами Республіки Польщі підтвердження (potwierdzenie/confirmation) від 28.02.2023, заява від 28.02.2023 №222/268, а також копія ID для транспортування гуманітарної допомоги в Україну, митні органи Польщі підтвердили те, що відповідний товар було оформлено в них та вивезено з території Польщі як гуманітарна допомога.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 11 Конвенція про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів, до якої приєдналась Україна 16.02.2007 року, для цілей митних та інших формальностей, які повинні бути здійснені до доставки вантажу, відправник додає до вантажної накладної необхідні документи або надає їх в розпорядження перевізника, і забезпечує його всією інформацією, якої він може потребувати. Перевізник не зобов`язаний перевіряти вірність і адекватність цих документів та інформації. Відправник несе відповідальність перед перевізником за будь-які збитки, заподіяні відсутністю, недостатністю чи невірністю таких документів та інформації, за винятком випадків незаконних дій або недбалості перевізника.

Згідно ч. 2 ст. 191 Митного кодексу України, перевізники зобов`язані: під час прийняття товарів до перевезення перевіряти точність відомостей щодо кількості вантажних місць, їх маркування, номери, зовнішній стан товарів та їх пакування. У разі неможливості такої перевірки вносити відповідний запис до міжнародної автомобільної накладної (CMR); у строк, встановленийстаттею 95 цього Кодексу або встановлений митним органом країни відправлення відповідно до положеньКонвенції про процедуру спільного транзиту, доставляти товари до митного органу призначення, а також подавати передбачені законодавством документи на них; не розпочинати вивантаження чи перевантаження товарів без дозволу митного органу; у разі прибуття до митного органу призначення у неробочий час забезпечувати схоронність товарів і вживати визначених митним органом заходів для недопущення їх несанкціонованого вилучення з-під митного контролю; у строки, встановленістаттею 194-2 цього Кодексу, подавати в установленому цим Кодексом порядку до митного органу загальну декларацію прибуття.

Отже, згідно МК України ОСОБА_4 не зобов`язаний відповідати за перевірку правильності, достовірності відомостей, які стосуються отримувача товару.

У свою чергу, частина 2 ст. 460 МКУ встановлює, що перевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (стаття 483 цього Кодексу), виключно у разі якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або у разі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR).

Тобто перевізник жодним чином не може нести відповідальність за ст. 483 МК України через подання документів, що мають неправдиві відомості щодо одержувача товарів, як це зазначено посадовою особою Львівської митниці у протоколі про ПМП.

Таким чином, гуманітарна допомога (її обсяг, кількість, найменування) при ввезенні на митну територію України ОСОБА_1 не приховувалася.

ОСОБА_1 надав працівникам митного органу усі наявні у нього документи, які були надані йому відправником гуманітарної допомоги. Ввезена на територію України гуманітарна допомога була доставлена у пункт призначення, який був зазначений у міжнародних товаротранспортних накладних (CMR).

Як вбачається з Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою відправником є Towarzystwo Salezjanskie - Inspectoria sw. Stanislawa Kostki w Warszawie, 1131083010, отримувачем - Salezian. Zghromadzh. V. Ukraini UHKT, 26360983, vyl. Lychakivska 175, 79014 - Lviv UA. Водієм є ОСОБА_2 . Підтвердженням здійснення перевезення даної гуманітарної допомоги є Oswiadczenie від 17.02.2023 року, видане Towarzystwo Salezjanskie - Inspectoria sw. Stanislawa Kostki w Warszawie, а також CMR №698520 від 17.02.2023 року; декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 25.03.2022 року відправником є HOL-SPED, ul. Jasinskiego, 58, 37700- ОСОБА_8 , отримувачем - Українська греко-католицька церква, Городоцька, 319а, м. Львів, Україна. Водієм є ОСОБА_2 ; декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою відправником є Благодійна організація «Stichting Мага», Оуде Дельфт 23, 2611 ВВ, м. Дельфт, Нідерланди, отримувачем - Благодійна організація «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНСЬКО-ГОЛЛАНДСЬКА СПІВДРУЖНІСТЬ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ ЛАЙФЛАЙН- УКРАЇНА» вул. Кобилянського, 219, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., 50002, СДРПОУ 44887588. Водієм є ОСОБА_9 , ОСОБА_4 здійснює перевезення гуманітарної допомоги з країн ЄС в Україну на постійній основі

Доводи захисника Дрогомерецького Р.О. не спростовані в судовому засіданні; встановленим є факт того, що ОСОБА_4 являвся перевізником гуманітарної допомоги, яка була завантажена відправником; ним, як перевізником, було доставлено гуманітарну допомогу на транзитний склад за адресою, яка була зазначена відправником такої допомоги; в свою чергу йому не було відомо про те, що подані митному органу документи містять невірні відомості стосовно одержувача товарів, що не може свідчити про умисні дії ОСОБА_1 , спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Відповідно дост. 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п. 6Постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).

При цьому, що стосується використання документів, то судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Тобто ті, що подаються митному органу на кордоні та є підставою для пропуску товару на митну територію України.

Отже, в матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 умисно надав товаросупровідні документи на переміщення товарів на територію України, які містять неправдиві відомості.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ст.486 МК України).

Таким чином, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що ОСОБА_1 вчинив умисні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України.

Відповідно до ч. 1ст. 487 Митного Кодексу України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Згідно п.4ст.129 Конституції України, однією із засад судочинства є змагальність сторін і закон не покладає на суд обов`язок збирати докази винуватості чи невинуватості особи.

Таким чином, суд прийшов до беззаперечного переконання, що обставини, які викладені в протоколі, не відображають всіх ознак складу правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю відповідно до п.1ст.247 КУпАПу зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.ст.7,9,243-244,247,248,249,251,257,283-285КУпАП, ст.ст. 483, 487, 527, 528 МК України, суд

П О С Т А Н О В И В :

провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 за ч.1ст.483МК України - закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

На постанову протягом десяти днів з дня її винесення може бути подана апеляція до Львівського апеляційного суду.

Суддя І.Р.Волоско

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення07.03.2024
Оприлюднено13.03.2024
Номер документу117579813
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/1551/24

Постанова від 10.04.2024

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Головатий В. Я.

Постанова від 07.03.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Волоско І. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні