Справа № 420/21485/23
УХВАЛА
11 березня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бездрабка О.І.,
при секретарі - Собчук Є.В.,
за участю:
представника відповідача - Мнацаканяна А.М.,
представника третьої особи - Степанчук В.В.,
розглянувши в судовому засіданні заяву відповідача про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі за позовною заявою заступника керівника Приморської окружної прокуратури м.Одеси в інтересах держави в особі: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, Одеської обласної військової адміністрації до Комунального підприємства "Сервісний центр", третя особа: Одеська міська рада про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
встановив:
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 20.10.2023 р. позовні вимоги заступника керівника Приморської окружної прокуратури м.Одеси в інтересах держави в особі: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, Одеської обласної військової адміністрації до Комунального підприємства "Сервісний центр", третя особа: Одеська міська рада про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, задоволено: визнано протиправною бездіяльність Комунального підприємства "Сервісний центр" у вигляді незабезпечення готовності захисної споруди цивільного захисту № 57112, яка знаходиться за адресою: м.Одеса, вул.Льва Толстого, 32, до використання за призначенням; зобов`язано Комунальне підприємство "Сервісний центр" вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисної споруди цивільного захисту № 57112, яка знаходиться за адресою: м.Одеса, вул.Льва Толстого, 32, з метою використання її за призначенням у відповідність до "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 р. № 579.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07.02.2024 р. апеляційну скаргу Одеської міської ради залишено без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 20.10.2023 р. без змін.
29.02.2024 р. від відповідача надійшла заява про відстрочення виконання рішення суду від 20.10.2023 р., яка мотивована тим, що КП "Сервісний центр" потрапило у скрутне становище, оскільки на початку 2023 року відповідно до рішень виконавчого комітету Одеської міської ради від 27.10.2022 р. № 256, від 24.11.2022 р. № 320, від 23.02.2023 р. № 52, від 27.04.2023 р. № 133 "Про передачу Комунальному підприємству "Сервісний центр" на баланс та закріплення за ним на праві господарського відання захисних споруд цивільного захисту" КП "Сервісний центр" отримало у своє господарське відання майже одночасно 50 захисних споруд цивільного захисту, по яким необхідно проводити капітальні ремонти. Одеським окружним адміністративним судом задоволено позови прокурорів в інтересах держави в особі ГУ ДСНС України в Одеській області та Одеської обласної військової адміністрації до КП "Сервісний центр" про визнання протиправною бездіяльності КП "Сервісний центр" та зобов`язання вчинити певні дії, та винесено рішення по справам №№ 420/21485/23, 420/322301/23, 420/22006/23, 420/22005/23, 420/22459/23, 420/22305/23, 420/22304/23, 420/21906/23, 420/22303/23, 420/22654/23, 420/22461/23, 420/22458/23, 420/22647/23. КП "Сервісний центр" на даний час не має можливості негайно приступити до виконання капітальних ремонтів по усім захисним спорудам, у тому числі й по ЗСЦЗ, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Льва Толстого, 32 (№ 57112), так як КП "Сервісний центр" повністю залежить від фінансування з боку власника ЗСЦЗ в особі Одеської міської ради. Фінансування таких великих та значних витрат коштів для проведення капітальних ремонтів ЗСЦЗ, власником яких є Одеська міська рада, не може обходитись без відповідних бюджетних призначень, як і все що пов`язано із цивільним захистом на території м.Одеси. Одеська міська рада, як власник, у першу чергу зацікавлена у відновленні ЗСЦЗ, що підтверджується "Міською цільовою програмою цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, забезпечення пожежної безпеки на території м.Одеси на 2022-2026 роки", яка затверджена рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 05.04.2022 р. № 40, до якої рішеннями від 08.02.2023 р. № 1112-VІІІ, від 19.07.2023 р. № 1295-VІІІ вносилися зміни та виділено кошти для проведення ремонтно-відновлювальних робіт на захисних спорудах цивільного захисту комунальної форми власності. У червні 2023 року КП "Сервісний центр" направило листа Департаменту міського господарства Одеської міської ради щодо потреби у виділенні додаткових коштів по усім захисним спорудам, які перебувають на балансі КП "Сервісний центр". Крім того, якщо порахувати загальну кількість судових рішень, які необхідно буде виконувати, то КП "Сервісний центр" у 2024 році необхідно сплатити 1144000 грн. виконавчого збору за примусове виконання рішень державної виконавчої служби. КП "Сервісний центр" не має власних коштів для здійснення оплати виконавчого збору, а тому даний факт вплине на діяльність підприємства та бюджет м.Одеси. Рішенням Одеської міської ради від 21.02.2024 р. № 1789-VІІІ "Про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 29 листопада 2023 року № 1618-VІІІ "Про бюджет Одеської міської територіальної громади на 2024 рік" прийнято відповідне рішення щодо фінансування виготовлення проектно-кошторисної документації для ремонтно-відновлювальних робіт по захисним спорудам цивільного захисту, які також знаходяться на балансі у КП "Сервісний центр". По захисній споруді № 57112 виділено 300000 грн. КП "Сервісний центр" після отримання фінансування у лютому 2024 року планує у березні 2024 року здійснити закупівлі робіт з виготовлення проектно-кошторисної документації для капітального ремонту захисної споруди ПРУ № 57112, яка є пам`ятником архітектури. З урахуванням строку проведення публічної закупівлі (відкритих торгів з особливостями) відповідно до чинного законодавства, у найкращому випадку, фактично процедури закупівлі закінчаться тільки у липні 2024 року. Окрім цього, після підписання договору, при умові що закупівля відбудеться з першого разу, строк виконання робіт з капітального ремонту ЗСЦЗ може скласти приблизно 4 місяці (з урахуванням постійних ракетних або інших погроз з боку країни агресора по території м.Одеси та отримання фактичного фінансування). Крім того, наявність постанови по виконавчому провадженню ніяким чином не вплине на строки виконання рішення суду, а лише зобов`яже КП "Сервісний центр" до сплати коштів по виконавчому збору.
Ухвалою від 07.03.2024 р. заяву про відстрочення виконання судового рішення призначено до розгляду в судовому засіданні на 11.03.2024 р. на 10:00 год.
В судовому засіданні представник відповідача підтримав заяву та просив її задовольнити.
Представник Приморської окружної прокуратури м.Одеси в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.
Представник третьої особи підтримала заяву про відстрочення виконання судового рішення та просила її задовольнити з викладених у ній підстав.
При вирішенні даної заяви суд виходить з наступного.
Приписами ст.378 КАС України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Відповідно до ч.3 ст.33 Закону України "Про виконавче провадження" за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення. Підставою для встановлення чи зміни способу чи порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
З аналізу даних правових норм слідує, що процесуальна можливість відстрочити виконання судового рішення виникає за наявності виняткових обставин, які ускладнюють його виконання або роблять його виконання неможливим.
При цьому держава, зобов`язана забезпечувати громадян засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання, особливо під час ведення на території України бойових дій та загрози ракетних обстрілів.
Суд звертає увагу на те, що зазначений у рішенні від 20.10.2023 р. у справі 420/21485/23 судовий розсуд має спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері цивільного захисту. Цей захід не є санкцією за порушення вимог законодавства, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.
Необхідність застосування застосованого у судовому рішенні заходу реагування, на думку суду, відповідає характеру існуючих недоліків, а тому він є співмірним до мети його застосування і таке втручання у права відповідача є пропорційним.
За повідомлених КП "Сервісний центр" обставин вбачається, що останнім поступово вживаються заходи задля виконання судового рішення, яке набрало законної сили.
Однак відповідач просить суд відстрочити на 1 рік виконання покладеного судом обов`язку щодо вчинення дій задля забезпечення приведення у стан готовності захисної споруди № 57112, яка знаходиться за адресою: м.Одеса, вул.Льва Толстого, 32, з метою використання її за призначенням, зважаючи на певні утруднення в процесі виконання судового рішення та негативні наслідки в аспекті його примусового виконання.
При цьому після початку 24.02.2022 р. повномасштабної військової агресії проти України та введення на всій території України воєнного стану існують обґрунтовані та реальні підстави для використання укриття безпосередньо за призначенням для захисту цивільного населення, враховуючи майже щоденні шахедні та ракетні атаки на м.Одесу.
Тобто пріоритетним напрямком в діяльності КП "Сервісний центр" мало б бути саме забезпечення приведення у стан готовності захисної споруди № 57112, яка знаходиться за адресою: м.Одеса, вул.Льва Толстого, 32, у стан готовності з метою використання її за призначенням. Водночас обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, за розглядуваних умов, мають бути подолані у найшвидший та найефективніший спосіб, а не покладатися в основу аргументів щодо складності виконання судового рішення як підстави для його невиконання та/або відкладеного виконання.
Таким чином, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви відповідача про відстрочення виконання рішення суду, у зв`язку із чим остання не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.248, 378 КАС України, суд -
ухвалив:
Відмовити в задоволенні заяви відповідача про відстрочення виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 20.10.2023 р. у справі 420/21485/23 за позовною заявою заступника керівника Приморської окружної прокуратури м.Одеси в інтересах держави в особі: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, Одеської обласної військової адміністрації до Комунального підприємства "Сервісний центр", третя особа: Одеська міська рада про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 15 днів з дня її оголошення.
Суддя О.І. Бездрабко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2024 |
Оприлюднено | 14.03.2024 |
Номер документу | 117593287 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бездрабко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні