Ухвала
від 11.03.2024 по справі 560/902/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/902/24

УХВАЛА

іменем України

11 березня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В., розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Відділу реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Відділу реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

Ухвалою від 19.01.2024 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

На адресу суду від позивача надійшла заява про залишення адміністративного позову без розгляду.

Дослідивши подане клопотання, матеріали справи суд зазначає, що відповідно до пункту 5 частини 1 статті 240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо надійшла заява позивача про залишення позову без розгляду.

Згідно частини 3 статті 240 КАС України заява про залишення позову без розгляду може бути подана лише до початку розгляду справи по суті.

Враховуючи, що розгляд справи по суті ще не розпочатий, суд вважає, що клопотання представника позивача про залишення адміністративного позову без розгляду необхідно задовольнити.

Разом з тим, позивач подав клопотання про повернення судового збору, як помилково сплаченого на підставі пункту 18 частини 2 статті 3 Закону України "Про судовий збір", оскільки судовий збір не справляється у справах про тимчасове обмеження права громадян на виїзд за межі території України.

Розглядаючи подане клопотання, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 18 частини 2 статті 3 Закону України "Про судовий збір" судовий збір не справляється за подання позовної заяви, апеляційної скарги у справах про тимчасове обмеження права громадян України на виїзд за межі території України.

Порядок здійснення права громадян України на виїзд з України і в`їзд в Україну, порядок оформлення документів для зарубіжних поїздок, випадки тимчасового обмеження права громадян на виїзд з України, порядок вирішення спорів у цій сфері регулюється Законом від 21.01.1994 №3857-XII "Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України" (далі - Закон №3857-XII).

Статтею 6 зазначеного Закону №3857-XII визначені підстави для тимчасового обмеження права громадян України на виїзд з України.

Право громадянина України на виїзд з України може бути тимчасово обмежено у випадках, коли:

1) він обізнаний з відомостями, які становлять державну таємницю, - до закінчення терміну, встановленого статтею 12 цього Закону;

2) - виключений;

3) стосовно нього у порядку, передбаченому кримінальним процесуальним законодавством, застосовано запобіжний захід, за умовами якого йому заборонено виїжджати за кордон, - до закінчення кримінального провадження або скасування відповідних обмежень;

4) він засуджений за вчинення кримінального правопорушення - до відбуття покарання або звільнення від покарання;

5) він ухиляється від виконання зобов`язань, покладених на нього судовим рішенням або рішенням інших органів (посадових осіб), що підлягає примусовому виконанню в порядку, встановленому законом, - до виконання зобов`язань або сплати заборгованості зі сплати аліментів;

6), 7), 8), - виключені;

9) він перебуває під адміністративним наглядом Національної поліції - до припинення нагляду.

10) він є керівником юридичної особи або постійного представництва нерезидента (згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру, наданими відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань"), що не виконує встановленого Податковим кодексом України податкового обов`язку щодо сплати грошових зобов`язань, що призвело до виникнення у такої юридичної особи або постійного представництва нерезидента податкового боргу в сумі, що перевищує 1 мільйон гривень, та якщо такий податковий борг не сплачено протягом 240 календарних днів з дня вручення платнику податків податкової вимоги, - до погашення суми такого податкового боргу, у зв`язку з яким таке обмеження встановлюється.

Тимчасове обмеження права громадянина України на виїзд з України у випадках, передбачених частинами першою та шостою цієї статті, запроваджується в порядку, передбаченому законодавством. У разі запровадження такого обмеження орган, що його запровадив, в одноденний строк повідомляє про це громадянина України, стосовно якого запроваджено обмеження, та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону.

У разі накладення на громадянина адміністративного стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого частиною сьомою статті 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення, йому тимчасово обмежується право на виїзд з України з дитиною строком на один рік з дня накладення адміністративного стягнення, крім випадку, коли є нотаріально посвідчена згода на виїзд дитини другого з батьків.

Тимчасове затримання або вилучення паспорта у таких випадках здійснюється судом, органами прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки, Державної прикордонної служби України, центрами комплектування та соціальної підтримки та консульською службою України.

Пунктом 8 статті 19 Закону від 03.04.2003 №661-VI "Про Державну прикордонну службу України" встановлено, що на Державну прикордонну службу України (далі - ДПС) відповідно до визначених законом завдань покладається, зокрема, запобігання та недопущення в`їзду в Україну або виїзду з України осіб, яким згідно із законодавством не дозволяється в`їзд в Україну або яких тимчасово обмежено у праві виїзду з України, у тому числі згідно з дорученнями правоохоронних органів.

Примусове виконання рішень судів в Україні покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України. Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначені у Законі України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII.

Як зазначалося вище, позивач звернувся до суду з позовом до Відділу реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради, в якому просить:

1. Визнати бездіяльність у вигляді відмови (заяви про зняття з відмовою у знятті задекларованого/зареєстрованого місця проживання) Відділу реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради протиправною щодо відмовою у знятті задекларованого/зареєстрованого місця проживання.

2. Зобов`язати Відділ реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради вчинити дії щодо вчинення реєстраційної дії - зняття з реєстрації у зв`язку з виїздом за кордон на постійне проживання.

Враховуючи предмет спору - дії суб`єкта владних повноважень щодо зняття позивача з реєстрації, суд вважає, що позов, з яким звернувся до суду позивач не належить до категорії справ про тимчасове обмеження права громадян України на виїзд за межі території України, а тому за подання цього позову позивач має обов`язок сплачувати судовий збір у розмірах, визначених статтею 4 Закону України "про судовий збір"

Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до пункту 4 статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі залишення заяви або скарги без розгляду (крім випадків, якщо такі заяви або скарги залишені без розгляду у зв`язку з повторним неприбуттям або залишенням позивачем судового засідання без поважних причин та неподання заяви про розгляд справи за його відсутності, або неподання позивачем витребуваних судом матеріалів, або за його заявою (клопотанням).

Враховуючи, що позивач звернувся до суду із заявою про залишення буз розгляду, суд вважає, що сума сплаченого судового збору поверненню не підлягає.

Керуючись п.5 ч.1 статті 240, статтями 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

позов ОСОБА_1 залишити без розгляду.

У задоволенні клопотання про повернення судового збору, як помилково сплаченого - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Головуючий суддя В.В. Матущак

Дата ухвалення рішення11.03.2024
Оприлюднено14.03.2024
Номер документу117594672
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —560/902/24

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні