Постанова
від 05.03.2024 по справі 640/3202/22
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/3202/22 Суддя (судді) першої інстанції: Вєкуа Н.Г.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Собківа Я.М.,

суддів: Файдюка В.В., Чаку Є.В.,

за участю секретаря: Керімова К.Е.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Центрального міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків на рішення Окружного адміністративного суду м.Києва від 02 серпня 2022 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерстарч Україна" до Центрального міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерстарч Україна" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Центрального міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків №00949040103 від 29.12.2021 року.

Рішенням Окружного адміністративного суду м.Києва від 02 серпня 2022 року адміністративний позов задоволено.

Не погодившись із вказаним рішенням суду, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій скаржник просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду м.Києва від 02 серпня 2022 року та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Виконуючи вимоги процесуального законодавства, колегія суддів ухвалила продовжити строк розгляду апеляційної скарги на більш тривалий, розумний термін, у відповідності до положень статті 309 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.06.2023 року було призначено земельно-технічну експертизу та зупинено провадження у справі № 640/3202/22 до одержання результатів призначеної судом експертизи.

У зв`язку з надходженням листа від Київського науково-дослідного інституту судових експертиз про залишення ухвали Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.06.2023 року без виконання, колегія суддів протокольною ухвалою від 05.03.2024 року поновила провадження у справі.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні, суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів зазначає наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що на підставі направлень №749 від 26 жовтня 2021 року, № 750 від 26 жовтня 2021 року та № 751 від 26 жовтня 2021 року виданих Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків, головному державному ревізору-інспектору відділу податкового адміністрування підприємств виробництва продуктів харчування та підакцизних товарів управління податкового адміністрування підприємств виробничої сфери Кричфалушій Аліні Іванівні, головному державному ревізору-інспектору відділу податкового адміністрування підприємств виробництва продуктів харчування та підакцизних товарів управління податкового адміністрування підприємств виробничої сфери Верещагінж Анні Віталіївні, головному державному ревізору-інспектору відділу податкового адміністрування підприємств виробництва продуктів харчування та підакцизних товарів управління податкового адміністрування підприємств виробничої сфери Макарицькій Тетяні Григорівні та наказу від 20.10.2021 № 678, виданого Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.8 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю " Інтерстарч Україна " щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2021 року з урахуванням періодів декларування від`ємного значення та податкових уточнюючих розрахунків.

За результатами проведеної перевірки Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків складено Акт від 19.11.2021 №1183/31-00-04-01- 03/38307757 про результати документальної позапланової перевірки ТОВ "Інтерстарч Україна" (код ЄДРПОУ 38.307757) з питання законності декларування від`ємного значення податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. по декларації з податку на додану вартість за серпень 2021року (реєстраційний номер №9273171735 від 20.09.2021) з урахуванням періодів декларування від`ємного значення та поданих уточнюючих розрахунків (надалі - Акт перевірки), згідно висновків якого встановлено порушення платником податків п. 44.1 ст. 44, пп.198.1 п.198.2, п. 198.3, 198.5, 198.6 ст. 198, п.200.1, п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року №21, в результаті чого завищено податковий кредит по декларації з податку на додану вартість за серпень 2021 року у сумі 50 873 459 грн, завищено суму від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та суми податкового кредиту поточного звітного періоду на 50 873 459 грн., та завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у сумі 50 873 459 грн, яка підлягає зменшенню.

На підставі вищезазначених висновків, податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення №00949040103 від 29.12.2021 року, яким ТОВ "Інтерстарч Україна" зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в сумі 17 772 527,00 грн.

Вважаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідача протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з позовом за захистом своїх охоронюваних законом прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, висновкам суду першої інстанції та доводам апелянта, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.п.14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно розділу V цього Кодексу.

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Пунктом 198.2 статті 198 ПК України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно з п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Пунктом 198.6 статті 198 ПК України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

За змістом наведених норм, право платника податків на включення сум ПДВ до податкового кредиту обумовлено юридичним складом, до якого входять такі юридичні факти, як придбання цим платником податків товарів (робіт, послуг), основних фондів (необоротних активів) (щодо останніх, крім того, будівництво, спорудження, створення), призначених для використання в оподатковуваних операціях, що відповідають цілям його господарської діяльності; підтвердження обліковими, розрахунковими документами, зокрема щодо податкового кредиту - податковою накладною, виписаною постачальником - платником ПДВ, митною декларацією (іншими подібними документами, перелік яких встановлений п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу України) сум витрат на придбання товару (робіт, послуг) та ПДВ, нарахованого (сплаченого) в ціні придбання товару (робіт, послуг).

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до абз. 3 п. 201.10 ПК України податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

При цьому, наявність належним чином оформлених податкових накладних є обов`язковою, але не вичерпною обставиною для віднесення відповідних сум до складу ПДВ. Зокрема, якщо наведені у договорах товари чи послуги фактично не поставлялися, то, відповідно, придбання таких товарів або послуг не відбулося, право на податковий кредит у такого платника податків не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов`язкових умов для виникнення такого права на придбання товарів (послуг) з метою їх використання у господарській діяльності.

Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Зміст господарської операції може встановлюватися з урахуванням змісту цивільно-правових чи господарсько-правових зобов`язань сторін, але не вичерпується останнім. Господарська операція може мати місце навіть за відсутності цивільно-правових чи господарсько-правових відносин між платниками податків.

Із наведеного можна зробити висновок про те, що господарські операції є самостійним поняттям, відмінним від правочинів або господарських зобов`язань. Наслідки в податковому обліку створюють лише реально вчинені господарські операції, тобто ті, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника податків.

Презумпція дійсності, притаманна цивільним правочинам, не може бути автоматично поширена на реальність господарських операцій.

Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Крім того, в основі будь-якої реальної господарської операції має лежати економічна мета, тобто бажання платника податків приростити активи за допомогою досягнення господарського ефекту.

У податковому обліку господарські операції мають бути підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, які містять відомості про господарську операцію, підтверджують її фактичне здійснення, тобто первинними документами, що містять інформацію про фактичні господарські операції, розкривають їх зміст та обсяг.

За відсутності достатніх доказів - первинних документів, які б достовірно підтверджували факт здійснення господарської операції, розкривали її зміст та обсяг з метою та в цілях господарської діяльності платника податку, підстави для формування даних податкового обліку - відсутні.

При вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, зокрема якщо предметом спору є достовірність первинних документів та підтвердження інших обставин реальності відображених у податковому обліку господарських операцій, суди повинні враховувати, що відповідно до вимог ч. 2 ст.77 КАС України обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти позову.

У разі надання контролюючим органом доказів, які спростовують дійсність чи повноту даних поданої платником податків податкової звітності, платник податків відповідно до встановленого ч. 1 ст. 77 КАС України обов`язку кожної сторони довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу), повинен довести наявність законних підстав, для врахування задекларованих в податковому обліку даних при визначені суми його податкового обов`язку.

Таким чином, на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, підприємство повинно мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.

Як вбачається з акту перевірки, перевіркою не підтверджено реальність здійснення господарських операцій позивача з контрагентами, а саме: ТОВ "ЕЛІТКОРН" (код ЄДРПОУ 41435482); ТОВ "ВЕКТОР-9" (код ЄДРПОУ 33081998); ФГ "ЛАНИ СЛОБОЖАНЩИНИ" (код ЄДРПОУ 42981220); ТОВ "Агентство Барон К" (код ЄДРПОУ 36456385); ФГ "ВІКТОРІЯ" (код ЄДРПОУ 30443056); ТОВ "СКАЙ АГРО ЮНІОН" (код ЄДРПОУ 39314351); ФГ "АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ" (код ЄДРПОУ 42712765).

Щодо фінансово - господарських відносин з ТОВ "ЕЛІТКОРН":

ТОВ "Інтерстарч Україна" у періодах за жовтень 2020 року, січень-травень, липень 2021 року мало взаємовідносини з ТОВ "ЕЛІТКОРН" на суму ПДВ - 11 031 090,15 грн.

До перевірки ТОВ "Інтерстарч Україна" надано наступні документи по взаєморозрахунках з ТОВ «ЕЛІТКОРН»: типові договори поставки; видаткові накладні; товарно-транспортні накладні; ДОГОВІР поставки № ІСП-12787.

Також до перевірки надано товарно-транспортні накладні -Пункти розвантаження: ПрАТ "Дніпровський КПК", Дніпропетровська обл., Верхньодніпровський р-н, смт. Дніпровське, вул. Олександра Островського,11; ПрАТ "ІНТЕРКОРН", 49000 Україна, м. Дніпро, вул. Маршала Маліновського, 120 та Пункти навантаження: Україна, Полтавська обл., Лубенський р-н,с. Калайденці, вул. Рубцова, 3а; Україна, Полтавська обл., смт. Котельва, вул. Калантаївська, 97; Україна, Полтавська обл., Новосанжарівський р-н, с. Стовбина Долина; Україна, Полтавська обл., Миргородський р-н, с.Черкащани, вул. Шкільна,3; Україна, Сумська обл., Охтирський р-н, с. Мала Павлівка, вул. Шляхівська, 4; Україна, Полтавська обл., Глобинський р-н, с. Весела Долина; с. Рунновищина, Зачепилівський р-н, Харківська обл.; Україна, Полтавська обл., смт. Чутове, вул. Шевченка 60; Україна, Полтавська обл., Решетилівський р-н, м. Решетилівка, вул. Фрунзе,98; Україна, Харківська обл., Сахновщинський р-н, с. Гришівка; Україна, Харківська обл., Валківський р-н, смт. Ков`яги, вул. Гур`ївка 2 зе; Україна, Полтавська обл., смт. Чутово, вул. Полтавський Шлях, 108Д; Україна, Полтавська обл., смт. Котельва.

За даними форми №20-ОПП та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у ТОВ "Еліткорн" відсутні складські приміщення за вказаними адресами як пункти навантаження у товарно-транспортних накладних відсутні. Послуги зберігання в ЕРПН відсутні.

Також до перевірки надано товарно-транспортні накладні, в яких вказано наступних перевізників: ТОВ "Еліткорн" (код ЄДРПОУ 41435482); ФГ "Брат Агро" (код ЄДРПОУ 43565495); ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ); ФОП ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ); ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_3 ); ТОВ "Автоспецресурс" (код ЄДРПОУ 40838406); ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_4 ); ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_5 ); ФОП ОСОБА_6 (код НОМЕР_6 ); ФОП ОСОБА_7 (код НОМЕР_7 ); ТОВ "Зернова Надія" (код ЄДРПОУ 43042185); ФОП ОСОБА_8 (код НОМЕР_8 ); ТОВ "СМТРАНС" (код 41465805).

Щодо ФОП ОСОБА_3 податковим органом встановлено, що згідно даних форми № 20-ОПП про об`єкти оподаткування у ФОП ОСОБА_3 відсутні автомобільний транспорт та оренда автомобільного транспорту, послуги перевезення не придбавалися, згідно даних ЄРПН відсутні взаємовідносини з ТОВ "ЕЛІТКОРН" за даний період, що свідчить про відсутність взаємовідносин та відсутність надання перевізником ФОП ОСОБА_3 послуг транспортування для ТОВ "ЕЛІТКОРН".

Крім того, відповідно до Відомостей про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за І квартал 2021 року не вдалось встановити виплати доходу працівникам, зазначеним в товарно-транспортних накладних як водії: ОСОБА_9 , ОСОБА_10 . Наявність трудових відносин ФОП ОСОБА_3 з водіями зазначеними у ТТН не встановлені.

Щодо ФОП ОСОБА_7 відповідачем встановлено, що згідно даних форми № 20-ОПП про об`єкти оподаткування у ФОП ОСОБА_7 відсутні автомобільний транспорт та оренда автомобільного транспорту, послуги перевезення не придбавалися, згідно даних ЄРПН відсутні взаємовідносини з ТОВ "ЕЛІТКОРН" за даний період, що свідчить про відсутність взаємовідносин та відсутність надання перевізником ФОП ОСОБА_7 послуг транспортування для ТОВ "ЕЛІТКОРН".

Крім того, не вдалось встановити виплати доходу працівнику за ІІІ квартал 2021 року, зазначеним в товарно-транспортній накладній як водій ОСОБА_11 . Наявність трудових відносин ФОП ОСОБА_7 з водієм зазначеним у ТТН не встановлені.

Щодо ФОП ОСОБА_5 встановлено, що згідно даних форми № 20-ОПП про об`єкти оподаткування у ФОП ОСОБА_5 відсутні автомобільний транспорт та оренда автомобільного транспорту, послуги перевезення не придбавалися, згідно даних ЄРПН відсутні взаємовідносини з ТОВ "ЕЛІТКОРН" за даний період,що свідчить про відсутність взаємовідносин та відсутність надання перевізником ФОП ОСОБА_5 послуг транспортування для ТОВ "ЕЛІТКОРН".

Щодо ФГ "Брат Агро" контролюючим органом встановлено, що за даними бази «НАІС ДДАІ» МВС України визначено власників транспортних засобів, відповідно до реквізитів яких вказано у ТТН, а саме: власником автомобілів (DAF НОМЕР_9 , DAF НОМЕР_10 , DAF НОМЕР_11 ) та причіпів ( НОМЕР_12 , НОМЕР_13 , НОМЕР_14 , НОМЕР_15 ) вказаних в товарно-транспортних накладних, де перевізник значиться ФГ "Брат Агро", є ОСОБА_12 (ІПН НОМЕР_16 ).

Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання послуг оренди автомобілів, відсутнє придбання транспортних послуг ФГ "Брат Агро" у ОСОБА_12 .

Власником причепа ( НОМЕР_15 ) вказаних в товарно-транспортних накладних, де перевізник значиться ТОВ "Еліткорн", є ОСОБА_13 (ІПН НОМЕР_17 ).

Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання послуг оренди автомобілів, відсутнє придбання транспортних послуг ТОВ "Еліткорн" у ОСОБА_13 .

Власником автомобіля(DAF НОМЕР_11 ) вказаних в товарно-транспортних накладних, де перевізник значиться ТОВ "Еліткорн" (код ЄДРПОУ 41435482), є ОСОБА_14 (ІПН НОМЕР_18 ).

Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання послуг оренди автомобілів, відсутнє придбання транспортних послуг ТОВ "Еліткорн" у ОСОБА_14 .

Також, в наданих до перевірки товарно - транспортних накладних вказано пункти навантаження: Україна, Полтавська обл., Новосанжарівський р-н, с. Стовбина Долина; Україна, Полтавська обл., Глобинський р-н, с. Весела Долина; с. Рунновищина, Зачепилівський р-н, Харківська обл.; Україна, Харківська обл., Сахновщинський р-н, с. Гришівка; Україна, Полтавська обл., смт. Котельва.

Тобто без уточнення конкретної адреси, а саме назви вулиці та номеру приміщення. Ідентифікувати склад з якого забирався товар не є можливим.

Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні затверджені Наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 № 363 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 за № 128/2568) (далі - Правила) визначають права, обов`язки і відповідальність власників автомобільного транспорту - Перевізників та вантажовідправників і вантажоодержувачів - Замовників.

Відповідно до п. 11.1 основним документом на перевезення вантажів є товарно- транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.

Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/ напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Таким чином, незважаючи на те, що у вищезазначених Правилах вказано про необов`язковість дотримання форми ТТН, наведеної в додатку 7, однак вказано про обов`язкову інформацію яка має бути вказана, у тому числі пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси.

ТОВ "ЕЛІТКОРН" не вирощує та не виробляє зерно кукурудзи, а формує свій податковий кредит за рахунок придбання товару у наступних контрагентів: ПРИВАТНЕ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХТЗ" (код ЄДРПОУ 32460251); ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАГРОТЕХНІКА" (код ЄДРПОУ 30782457)

ПРИВАТНЕ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХТЗ" відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, зареєстровано право на оренду земельних ділянок на 746,4487 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Проаналізувавши дані Єдиного реєстру податкових накладних, починаючи з 01.06.2020 року по 31.07.2021 року (орієнтований період збору та реалізації врожаю 2020року) ПСП "ХТЗ" було реалізовано зернових в кількості 6351,378 т.:

Пшениця (УКТ ЗЕД 1001), в кількості 1069,954 т. на суму ПДВ 994,3 тис.грн.;

Ячмінь (УКТ ЗЕД 1003), в кількості 418,454 т. на суму ПДВ 373,6 тис.грн.;

Кукурудза (УКТ ЗЕД 1005), в кількості 3699,372 т. на суму ПДВ 3891,6 тис.грн.;

Соняшник (УКТ ЗЕД 1206), в кількості 1163,597 т. на суму ПДВ 2765,1 тис.грн.;

Відповідно до статистичних даних середня врожайність сільськогосподарських культур в Полтавській області в 2020 році складала:

Пшениця 4,8 т/га: (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 222,91 = 1069,95/4,8) ;

Ячмінь 4,4 т/га: (Необх.кільк.ріллі= кільк/врожайність; 95,22 =418,95/4.4);

Кукурудза 5,6 т/га: (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 660,60 = 3699,37/5.6);

Соняшник 2,8 т/га: (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 415,57 = 1163,59/2.8).

Таким чином на думку Центрального міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків для вирощування та подальшої реалізації сільськогосподарських культур в розмірі 6 351,378 т. у сільськогосподарського виробника повинні бути земельні ділянки загальною посівною площею в середньому не менше ніж 1394,3 га. з врахування іншої реалізованої зернової культури, тобто на 647,851 га або на 46,46% більше ніж декларує ПСП "ХТЗ"

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з доводами контролюючого органу щодо неможливості вирощувати ПСП "ХТЗ" с/г продукції у задекларованих обсягах, у зв`язку із відсутністю земельних ділянок у необхідній кількості.

ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАГРОТЕХНІКА" відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, зареєстровано право на оренду земельних ділянок на 147,7496 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Проаналізувавши дані Єдиного реєстру податкових накладних починаючи з 01.06.2020 року по 31.07.2021 року (орієнтований період збору та реалізації врожаю 2020 року) ПАТ "УКРАГРОТЕХІКА" було реалізовано зернових в кількості 1586,585 т. (кукурудза (УКТ ЗЕД 1005), в кількості 1586,585 т.)

Відповідно до статистичних даних середня врожайність сільськогосподарських культур в Полтавській області в 2020 році складала:

- Кукурудза 5.6 т/га: (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність: 283,32 -1586,585/5.6).

Таким чином, на думку Центрального міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків для вирощування та подальшої реалізації сільськогосподарських культур в розмірі 1586,585 т. у сільськогосподарського виробника повинні бути земельні ділянки загальною посівною площею в середньому не менше ніж 283,32 га. з врахування іншої реалізованої зернової культури, тобто на 135,570 га або на 47,53% більше ніж декларує ПАТ "УКРАГРОТЕХНІКА", з чим погоджується суд апеляційної інстанції.

Щодо фінансово - господарських відносин з ТОВ "ВЕКТОР-9", колегія суддів зазначає наступне.

ТОВ "Інтерстарч Україна" у періодах за березень, травень 2021 року мало взаємовідносини з ТОВ "ВЕКТОР-9" на суму ПДВ - 2 803 526,82 грн.

До перевірки ТОВ "Інтерстарч Україна" надано наступні документи по взаєморозрахунках з ТОВ "ВЕКТОР-9": типові договори поставки; видаткові накладні; товарно-транспортні накладні; договір поставки № ІСП-12837 від 22.03.2021 року.

Також до перевірки надано товарно-транспортні накладні: Пункти розвантаження: ПрАТ "Дніпровський КПК", Дніпропетровська обл., Верхньодніпровський р-н, смт. Дніпровське, вул. Олександра Островського,11, Пункти навантаження: Полтавська обл., Глобинський р-н., с. Погреби; Полтавська обл., Глобинський р-н., с. Зубані - тобто без уточнення конкретної адреси, а саме назви вулиці та номеру приміщення. Ідентифікувати склад з якого забирався товар не є можливим та є порушенням п.11.1 Правил.

За даними форми № 20-ОПП та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у ПП "ВЕКТОР-9" відсутні складські приміщення за вказаними адресами як пункти навантаження у товарно-транспортних накладних відсутні. Послуги зберігання в ЕРПН відсутні.

ПП "ВЕКТОР-9" не є сільськогосподарським підприємством, не вирощує та не виробляє зерно кукурудзи, а формує свій податковий кредит протягом 01.03.2021 року за рахунок придбання товару у наступних контрагентів: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОЛОС-БОГОДАРІВКА"(код ЄДРПОУ 36268292); СЕЛЯНСЬКЕ (ФЕРМЕРСЬКЕ) ГОСПОДАРСТВО "ОРІОН" (код ЄДРПОУ 22541080).

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОЛОС- БОГОДАРІВКА" - відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, зареєстровано право на оренду земельних ділянок на 1 222,84 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Проаналізувавши дані Єдиного реєстру податкових накладних починаючи з 01.06.2020 року по 31.05.2021 року (орієнтований період збору та реалізації врожаю 2020 року) ТОВ "КОЛОС-БОГОДАРІВКА" реалізовано зернових в кількості 12 135,764 т.:

Пшениця (УКТ ЗЕД 1001), в кількості 1199,605 т. на суму ПДВ 1 161,5 тис.грн.;

Кукурудза (УКТ ЗЕД 1005), в кількості 8520,174 т. на суму ПДВ 8 483,1 тис.грн.;

Соняшник (УКТ ЗЕД 1206), в кількості 2415,985 т. на суму ПДВ 7 691,3 тис.грн.;

Відповідно до статистичних даних середня врожайність сільськогосподарських культур в Полтавській області в 2020 році складала:

Пшениця 4,8 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 249,917 = 1199,605/4,8);

Кукурудза 5,6 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 1521,4596 = 8520,174/5,6);

Соняшник 2,8 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 862,85 = 2415,985/2,8);

Таким чином, на думку Центрального міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків, з чим погоджується і колегія суддів, для вирощування та подальшої реалізації сільськогосподарських культур в розмірі 12135,764 т. у сільськогосподарського виробника повинні бути земельні ділянки загальною посівною площею в середньому не менше ніж 2634,22 га., з врахування іншої реалізованої зернової культури, тобто на 1411,38 га або на 53,57% більше ніж декларує ТОВ "КОЛОС-БОГОДАРІВКА".

Проведеним аналізом встановлено неможливість вирощувати ТОВ "КОЛОС- БОГОДАРІВКА" с/г продукції у задекларованих обсягах, у зв`язку із відсутністю земельних ділянок у необхідній кількості.

СЕЛЯНСЬКЕ (ФЕРМЕРСЬКЕ) ГОСПОДАРСТВО "ОРІОН" - відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, зареєстровано право на оренду земельних ділянок на 310,0209 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Контролюючим органом проаналізовано дані Єдиного реєстру податкових накладних починаючи з 01.06.2020 року по 31.05.2021 року (орієнтований період збору та реалізації врожаю 2020 року) С(Ф)Г "ОРІОН" реалізовано зернових в кількості 3 219,62 т.:

Пшениця (УКТ ЗЕД 1001), в кількості 587,48 т. на суму ПДВ 571,2 тис.грн.;

Ячмінь (УКТ ЗЕД 1003), в кількості 158,2 т. на суму ПДВ 145,0 тис.грн.;

Кукурудза (УКТ ЗЕД 1005), в кількості 1710,48 т. на суму ПДВ 1 964,2 тис.грн.;

Соя (УКТ ЗЕД 1201), в кількості 399,34 т. на суму ПДВ 1 131,9 тис.грн.;

Соняшник (УКТ ЗЕД 1206), в кількості 364,12 т. на суму ПДВ 1 037,8 тис.грн.;

Відповідно до статистичних даних середня врожайність сільськогосподарських культур в Полтавській області в 2020 році складала:

Пшениця 4,8 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 122,39 =587,48 /4,8);

Ячмінь 4,4 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 39,95 =158,2 /4,4);

Кукурудза 5,6 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 305,44 =1710,48 /5,6);

Соя 1,9 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 210,18 =399,34 /1,9);

Соняшник 2,8 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 130,04 =364,12 /2,8).

Таким чином, для вирощування та подальшої реалізації сільськогосподарських культур в розмірі 3 219,62 т. у сільськогосподарського виробника повинні бути земельні ділянки загальною посівною площею в середньому не менше ніж 808 га.

Таким чином, проведеним аналізом відповідача встановлено неможливість вирощувати С(Ф)Г "ОРІОН" с/г продукції у задекларованих обсягах, у зв`язку із відсутністю земельних ділянок у необхідній кількості. Даний висновок також підтримує суд апеляційної інстанції.

Щодо фінансово - господарських відносин позивача з ФГ "ЛАНИ СЛОБОЖАНЩИНИ", колегія суддів зазначає наступне.

ТОВ "Інтерстарч Україна" протягом травня 2021 року мало взаємовідносини з ФГ «ЛАНИ СЛОБОЖАНЩИНИ" на суму ПДВ - 1 417 226,34 грн.

До перевірки ТОВ "Інтерстарч Україна" надано наступні документи по взаєморозрахунках з ФГ «ЛАНИ СЛОБОЖАНЩИНИ»: видаткові накладні; товарно-транспортні накладні; ДОГОВІР поставки № ІС-13182 від 14.05.2021 року.

До перевірки надано товарно-транспортні накладні: Пункт навантаження: Кіровоградська обл., Петрівський р-н., смт. Петрове; Пункт розвантаження: Дніпропетровська обл., Верхньодніпровський р-н., смт. Дніпровське, вул. Олександра Островського, 11, ПрАТ «Дніпровський КПК».

В ході перевірки, за даними бази «НАІС ДДАІ» МВС України контролюючим органом визначено власників транспортних засобів, реквізити яких вказано у ТТН, а саме:

власником транспортного засобу MAN НОМЕР_19 є ОСОБА_15 (ІПН НОМЕР_20 );

власником транспортного засобу MAN НОМЕР_21 причіпу/напівпричіпу НОМЕР_22 є ОСОБА_16 (ІПН НОМЕР_23 );

власником транспортного засобу MAN НОМЕР_24 є ОСОБА_17 (ІПН НОМЕР_25 );

власником транспортного засобу MAN НОМЕР_26 причіпу/напівпричіпу НОМЕР_27 є ОСОБА_18 (ІПН НОМЕР_28 );

власником транспортного засобу DAF НОМЕР_29 причіпу/напівпричіпу НОМЕР_30 є ОСОБА_19 (ІПН НОМЕР_31 ).

Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання послуг оренди автомобілів, відсутнє придбання транспортних послуг ФГ «ЛАНИ СЛОБОЖАНЩИНИ» у ОСОБА_15 , ОСОБА_21 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 .

Також, в наданих до перевірки товарно - транспортних накладних вказано пункт навантаження Кіровоградська обл., Петрівський р-н, смт. Петрове, без уточнення конкретної адреси, а саме назви вулиці та номеру приміщення. Ідентифікувати склад з якого забирався товар не є можливим, що одночасно є порушенням п. 11.1 Правил.

Відповідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у ФГ «ЛАНИ СЛОБОЖАНЩИНИ» зареєстровано право на оренду земельних ділянок на 195,60 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

За період 01.06.2020-30.06.2021 ФГ «ЛАНИ СЛОБОЖАНЩИНИ» реалізовано зернових в кількості 34 135,55 т.:

Пшениця (УКТ ЗЕД 1001), в кількості 1 950,23 т.;

Ячмінь (УКТ ЗЕД 1003), в кількості 13 595,04 т.;

Кукурудза (УКТ ЗЕД 1005), в кількості 9 172,3 т.;

Соняшник (УКТ ЗЕД 1206), в кількості 3 191,33 т.;

Соя (УКТ ЗЕД 1201), в кількості 6 226,58 т.

Відповідно до статистичних даних середня врожайність сільськогосподарських культур в 2020 році складала:

Пшениця 5,5 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 354,59 = 1 950,23 /5,5);

Ячмінь 5,6 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 2 427,69 = 13 595,04 /5,6);

Кукурудза 8,8 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 1 042,31 = 9 172,3 /8,8);

Соняшник 2,6 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 1 227,44 = 3 191,33 /2,6);

Соя 2,6 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 2 394,84 = 6 226,58/2,6).

Таким чином, для вирощування та подальшої реалізації сільськогосподарських культур в розмірі 34 135,55 т. у сільськогосподарського виробника повинні бути земельні ділянки загальною посівною площею в середньому не менше ніж 7 446,87 га.

Також, наявне рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 28.08.2021 №30984, підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування).

ТОВ "ЗАХІД ТРАНС КМР" - відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних за травень 2021 року встановлено реєстрацію на адресу ФГ «ЛАНИ СЛОБОЖАНЩИНИ» податкових накладних щодо придбання пшениці, зерна кукурудзи, насіння соняшника, лушпиння соняшника, олії соняшникової нерафінованої, сої, у ТОВ «ЗАХІД ТРАНС КМР» на загальну суму ПДВ 18 811,7 тис. грн.

Керівник ТОВ "ЗАХІД ТРАНС КМР"- ОСОБА_24 (РНОКПП НОМЕР_32 ), являється посадовою особою одночасно на 36 СГ.

Згідно Фінансового звіту малого підприємства за І півріччя 2021 року у ТОВ "ЗАХІД ТРАНС КМР" відсутні основні засоби.

Також наявне рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 15.06.2021 №16468. підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (Внести по п.8 У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування).

В свою чергу ТОВ «ЗАХІД ТРАНС КМР» не здійснює придбання пшениці, зерна кукурудзи, насіння соняшника, лушпиння соняшника, олії соняшникової нерафінованої, сої, тобто встановлено обрив у 3 ланці.

Таким чином не підтверджується (відсутнє) реальне (законне) джерело походження товарів (соняшника), а відтак його рух за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні господарської операції.

Щодо фінансово - господарських відносин з ТОВ "Агентство Барон К", колегія суддів зазначає наступне.

ТОВ "Інтерстарч Україна" у періодах за лютий 2021, травень 2021 р. мало взаємовідносини з ТОВ "Агентство Барон К" на суму ПДВ - 863 356,15 грн.

До перевірки ТОВ "Інтерстарч Україна" надано наступні документи по взаєморозрахунках з ТОВ "Агентство Барон К": типові договори поставки; видаткові накладні;

товарно-транспортні накладні; договір поставки № ІСП-12667 від 04.02.2021.

Проведеним контролюючим органом аналізу інформації, що міститься в АІС «ПОДАТКОВИЙ БЛОК» по контрагенту ТОВ «Агентство Барон К», встановлено: юридична адреса - дані відсутні; керівник та головний бухгалтер - ОСОБА_25 (РНОКПП НОМЕР_33 ) - являється посадовою особою одночасно на 4 СГ.

Відповідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у ТОВ «Агентство Барон К» відомості відсутні.

Інформація про земельні ресурси відсутня, податкові декларації зі сплати земельного податку та орендної плати за землю до ДПІ за основним місцем обліку не подавалась, що свідчить про неможливість вирощування олійних та зернових культур.

Проведеним аналізом наданих до перевірки ТТН встановлено: Вантажовідправник: ТОВ «Агентство Барон К», код ЄДРПОУ 36456385, м. Харків, пр. Науки, 38, кв. 112.

Пункт навантаження: вул. Свято-Троїцька, 16. с. Наталине, Красноградський р-н., Харківська обл.

Відповідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за даною адресою знаходиться комплекс загальною площею 515,8 кв.м. у власності ОСОБА_26 .

Пункт розвантаження: ПрАТ "ІНТЕРКОРН", м. Дніпро, вул. М. Малиновського, 120. Найменування вантажу: зерно кукурудзи.

За даними бази «НАІС ДДАІ» МВС України визначено власників транспортних засобів, реквізити яких вказано у ТТН, а саме: відповідно до товарно-транспортних накладних №37 від 04.02.2021, №33 від 31.01.2021 зазначено транспортний засіб МАN НОМЕР_34 , власником транспортного засобу являється ОСОБА_27 (ІПН НОМЕР_35 ); власником транспортного засобу МАЗ НОМЕР_36 , НОМЕР_37 , НОМЕР_37 та причіпу/ напівпричіпу НОМЕР_38 , НОМЕР_39 , НОМЕР_40 є ОСОБА_26 (ІПН НОМЕР_41 ); власником транспортного засобу КАМАЗ НОМЕР_42 є ОСОБА_29 (ІПН НОМЕР_43 ).

Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання послуг оренди автомобілів, відсутнє придбання транспортних послуг ТОВ «Агентство Барон К» у ОСОБА_26 , ОСОБА_29 , ОСОБА_31 .

ТОВ "АГРОСЕРВІС-15" - відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних за лютий 2021 року, травень 2021 року встановлено реєстрацію на адресу ТОВ "Агентство Барон К" податкових накладних щодо придбання пшениці, кукурудзи, сушіння кукурудзи у ТОВ "АГРОСЕРВІС 15", юридична адреса: дані відсутні; засновник, керівник та головний бухгалтер 1 особа - ОСОБА_32 ( НОМЕР_44 ) - являється посадовою особою одночасно на 4 СГ; -основні засоби - 0 тис.грн. (згідно Фінансового звіту малого підприємства за 2020 рік).

Щодо фінансово - господарських відносин з ФГ "ВІКТОРІЯ", колегія суддів зазначає наступне.

ТОВ "Інтерстарч Україна" у періодах за березень 2021, травень 2021 р. мало взаємовідносини з ФГ "ВІКТОРІЯ" на суму ПДВ - 1 774 586,68 грн., до складу податкового кредиту ТОВ "ІНТЕРСТАРЧ Україна" враховано 1 031 427,05 грн

До перевірки ТОВ "Інтерстарч Україна" надано наступні документи по взаєморозрахунках з ФГ "ВІКТОРІЯ": типові договори поставки; видаткові накладні; товарно-транспортні накладні; ДОГОВІР поставки № ІСП-13183 від 13.05.2021.

До перевірки надано товарно-транспортні накладні: Пункт навантаження: с. Юр"ївка, Царичанського району; Пункт розвантаження: ПрАТ "ІНТЕРКОРН" м. Дніпро, вул. М.Малиновського, 120.

У товарно-транспортних накладних перевізниками вказано: ОСОБА_33 (ІПН НОМЕР_45 ).

Відповідно до Відомостей про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за ІІ кв. 2021 року відповідачем не вдалось встановити виплати доходу працівникам, зазначеним в товарно-транспортних накладних як водії.

Крім того, згідно аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено відсутність взаємовідносин ФГ «ВІКТОРІЯ» з ОСОБА_33 за період травень 2021 року.

ОСОБА_35 (ІПН НОМЕР_46 ) - відповідно до Відомостей про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за І-ІІ кв. 2021 року не вдалось встановити виплати доходу працівникам, зазначеним в товарно-транспортних накладних як водії, а саме: ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 .

Крім того, згідно аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено відсутність взаємовідносин ФГ «ВІКТОРІЯ» з ОСОБА_35 за період березень - травень 2021 року.

За даними бази «НАІС ДДАІ» МВС України визначено власників транспортних засобів, реквізити яких вказано у ТТН, а саме: власником транспортного засобу КАМАЗ НОМЕР_47 та причіпу/напівпричіпу НОМЕР_48 є ОСОБА_42 (ІПН НОМЕР_49 ); власником транспортного засобу КАМАЗ НОМЕР_50 є ОСОБА_43 (ІПН НОМЕР_51 ).

Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання послуг оренди автомобілів, відсутнє придбання транспортних послуг ФГ «ВІКТОРІЯ» у зазначених власників автомобілів, та відсутні взаємовідносини перевізників з власниками автомобілів.

Також, в наданих до перевірки товарно - транспортних накладних вказано пункт навантаження - с. Юр"ївка, Царичанського району, без уточнення конкретної адреси, а саме назви вулиці та номеру приміщення. Ідентифікувати склад з якого забирався товар не є можливим та одночасно є порушенням п. 11.1 Порядку.

Відповідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у ФГ «ВІКТОРІЯ» зареєстровано право на оренду земельних ділянок на 172,12 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

За період 01.06.2020-31.05.2021 ФГ "ВІКТОРІЯ" реалізовано зернових в кількості 4 638.55 т.:

Пшениця (УКТ ЗЕД 1001), в кількості 1 186,02 т.;

Кукурудза (УКТ ЗЕД 1005), в кількості 2 600,21 т.;

Соняшник (УКТ ЗЕД 1206), в кількості 852,32 т.

Відповідно до статистичних даних середня врожайність сільськогосподарських культур в 2020 році складала:

Пшениця 4,0 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 296,5 = 1 186,02 /4,0);

Кукурудза 2,4 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 1 083,42 = 2 600,21 /2,4)

Соняшник 1,6 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 532,7 = 852,32 /1,6);

Таким чином, для вирощування та подальшої реалізації сільськогосподарських культур в розмірі 4 638,55 т. у сільськогосподарського виробника повинні бути земельні ділянки загальною посівною площею в середньому не менше ніж 1 912,62 га.

Щодо фінансово - господарських відносин з ТОВ "СКАЙ АГРО ЮНІОН", колегія суддів зазначає наступне.

ТОВ "Інтерстарч Україна" у серпні 2021 р. мало взаємовідносини з ТОВ "СКАЙ АГРО ЮНІОН" на суму ПДВ - 511 039,5 грн.

До перевірки надано товарно-транспортні накладні: Пункт розвантаження: Дніпропетровська обл., Верхньодніпровський р-н., смт. Дніпровське, вул. Олександра Островського, 11, ПрАТ «Дніпровський КПК»; Пункт навантаження: Харківська обл., Печенізький р-н., смт. Печеніги - тобто без уточнення конкретної адреси, а саме назви вулиці та номеру приміщення, що є порушенням п. 11.1 Порядку. Ідентифікувати склад з якого забирався товар не є можливим.

Крім того до перевірки надано товарно-транспортні накладні, в яких вказаний наступний перевізник:

- ФОП ОСОБА_44 (код НОМЕР_52 ): контролюючим органом встановлено, що згідно даних 20-ОПП про об`єкти оподаткування у ФОП ОСОБА_44 відсутні автомобільний транспорт та оренда автомобільного транспорту, послуги перевезення не придбавалися, згідно даних ЄРПН відсутні взаємовідносини з ТОВ "СКАЙ АГРО ЮНІОН" за даний період, що свідчить про відсутність взаємовідносин та відсутність надання перевізником ФОП ОСОБА_44 послуг транспортування для ТОВ "СКАЙ АГРО ЮНІОН".

Крім того, фізичною особою - підприємцем не було подано жодних звітів щодо виплат за ІІІ квартал 2021 року не вдалось встановити виплати доходу працівникам, зазначеним в товарно-транспортних накладних як водії: ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 , ОСОБА_51 , ОСОБА_52 , ОСОБА_53 , ОСОБА_54 , ОСОБА_55 , ОСОБА_56 .. Наявність трудових відносин ФОП ОСОБА_44 з водіями зазначеними у ТТН не встановлені.

В ході перевірки, за даними бази «НАІС ДДАІ» МВС України відповідачем визначено власників транспортних засобів, реквізити яких вказано у ТТН, а саме:

- власником автомобілів (РЕНО НОМЕР_53 , РЕНО НОМЕР_54 ) та причіпи ( НОМЕР_55 , НОМЕР_56 ) вказаних в товарно-транспортних накладних, де перевізник значиться ФОП ОСОБА_44 (код НОМЕР_52 ), є ОСОБА_57 (ІПН НОМЕР_57 ), об`єкти оподаткування за формою №20-ОПП: відсутні.

Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання послуг оренди автомобілів, відсутнє придбання транспортних послуг ФОП ОСОБА_44 у ОСОБА_57 .

- власником автомобіля (MAN НОМЕР_58 ) та причіпа ( НОМЕР_59 ) вказаних в товарно- транспортних накладних, де перевізник значиться ФОП ОСОБА_44 (код НОМЕР_52 ), є ОСОБА_56 (ІПН НОМЕР_60 ).

Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання послуг оренди автомобілів, відсутнє придбання транспортних послуг ФОП ОСОБА_44 у ОСОБА_56 .

- власником автомобіля (DAF НОМЕР_61 ) та причіпа ( НОМЕР_62 ) вказаних в товарно- транспортних накладних, де перевізник значиться ФОП ОСОБА_44 (код НОМЕР_52 ), є ОСОБА_61 (ІПН НОМЕР_63 ).

Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання послуг оренди автомобілів, відсутнє придбання транспортних послуг ФОП ОСОБА_44 у ОСОБА_61 .

- власником причепа( НОМЕР_64 ) вказаного в товарно-транспортних накладних, де перевізник значиться ФОП ОСОБА_44 (код НОМЕР_52 ), є ПП "ТРАНСОІЛ ГРУП" (ІПН 36292016).

Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання послуг оренди автомобілів, відсутнє придбання транспортних послуг ФОП ОСОБА_44 у ПП "ТРАНСОІЛ ГРУП".

ТОВ «СКАЙ АГРО ЮНІОН» (код 39314351) не є сільськогосподарським підприємством, не вирощує та не виробляє зерно кукурудзи, а формує свій податковий кредит протягом 01.08.2021-31.08.2021 року за рахунок придбання кукурудзи в розмірі 467,7 тонн у контрагента: ФЕРМЕРСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО "НОЖЕНКО" (код ЄДРПОУ 23148679).

Щодо ФГ "НОЖЕНКО" наявне рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 17.09.2021 №1311, п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (Внести по п.8 У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування).

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у ФГ "НОЖЕНКО" (код ЄДРПОУ 23148679) не зареєстровано жодного об`єкта оподаткування.

В свою чергу ФГ "НОЖЕНКО" не здійснює придбання кукурудзи, тобто встановлено обрив у 3 ланці.

Таким чином не підтверджується (відсутнє) реальне (законне) джерело походження товарів (кукурудзи), а відтак його рух за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні господарської операції.

Щодо фінансово - господарських відносин з ФГ "АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ", колегія суддів зазначає наступне.

ТОВ "Інтерстарч Україна" у жовтні 2020 р. мало взаємовідносини з ФГ "АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ" на суму ПДВ - 1 116 705,26 грн.

До перевірки ТОВ "ІНТЕРСТАРЧ Україна" надано наступні документи по взаєморозрахунках з ФГ "АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ":

типові договори поставки; видаткові накладні; товарно-транспортні накладні; ДОГОВІР поставки від 30.10.2020 № ІСП-12173.

До перевірки надано товарно-транспортні накладні: Пункт розвантаження: ПрАТ "ДНІПРОВСЬКИЙ КПК" Дніпропетровська обл., Верхньодніпровський р-н, смт.Дніпровське, вул.О.Острозького, 11; Пункт навантаження: с.Юр`ївка, Царичанського р-н. - без уточнення конкретної адреси, а саме назви вулиці та номеру приміщення, що є порушенням п. 11.1 Порядку.

Відповідно до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, у ФГ «АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ» відсутні у власності складські приміщення. Відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних в 2020 році ФГ «АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ» не здійснювало придбання послуг зберігання зерна. Ідентифікувати склад з якого забирався товар не є можливим.

Під час перевірки надано товарно-транспортні накладні, у яких перевізниками вказано:

ОСОБА_33 (ІПН НОМЕР_45 ), відповідно до повідомлення за формою №20-ОПП: 1 - автомобіль (дата взяття на облік 08.10.2021), 1 - автопричеп (дата взяття на облік 08.10.2021), тобто за період взаємовідносин у ФОП ОСОБА_33 не було об`єктів оподаткування для здійснення господарської операції, також згідно аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено відсутність придбання послуг оренди автомобілів.

Відповідно до «Звіту про нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за жовтень 2020 року не вдалось встановити виплати доходу працівникам, у тому числі зазначеним в товарно - транспортних накладних як водії.

Крім того, згідно аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних, податковим органом встановлено відсутність взаємовідносин ФГ «АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ» з ОСОБА_33 за період жовтень 2020 року.

ОСОБА_64 (ІПН НОМЕР_65 ), відповідно до форми № 1 ДФ «Податковий розрахунок доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» за IV кв. 2020 року не вдалось встановити виплати доходу працівникам, зазначеним в товарно-транспортних накладних як водії, а саме: ОСОБА_65 , БАРАННИК В.О., ОСОБА_66 .

Крім того, згідно аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних, відповідачем встановлено відсутність взаємовідносин ФГ «АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ» з ОСОБА_67 за жовтень 2020 року.

За даними бази «НАІС ДДАІ» МВС України контролюючим органом визначено власників транспортних засобів, реквізити яких вказано у ТТН, а саме: власником транспортного засобу КАМАЗ НОМЕР_72 та причіпу/напівпричіпу НОМЕР_66 є ОСОБА_68 (ІПН НОМЕР_67 ); власником транспортного засобу MAN НОМЕР_68 ОСОБА_69 (ІПН НОМЕР_69 ); власником транспортного засобу MAN НОМЕР_70 та причіпу/напівпричіпу НОМЕР_71 є ОСОБА_69 (ІПН НОМЕР_69 ).

Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання послуг оренди автомобілів, відсутнє придбання транспортних послуг ФГ «АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ» у зазначених власників автомобілів, та відсутні взаємовідносини перевізників з власниками автомобілів.

Відповідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у ФГ «АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ» зареєстровано право на оренду земельних ділянок на 130,24 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

З 01.06.2020-30.06.2021 ФГ «АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ» здійснює реалізацію с/г продукції (насіння соняшнику, зерно кукурудзи) загального обсягу 1 769,24 т:

Кукурудза (УКТ ЗЕД 1005), в кількості 1 216,98 т.;

Соняшник (УКТ ЗЕД 1206), в кількості 552,27 т.

Відповідно до статистичних даних середня врожайність сільськогосподарських культур в 2020 році складала:

Кукурудза 2,4 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 507,08 = 1 216,98 /2,4)

Соняшник 1,6 т/га; (Необх.кільк.ріллі=кільк/врожайність; 324,86 = 552,27 /1,6).

Таким чином, на думку Центрального міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків для вирощування та подальшої реалізації сільськогосподарських культур в розмірі 1769,24 т. у сільськогосподарського виробника повинні бути земельні ділянки загальною посівною площею в середньому не менше ніж 831,94 га. з врахуванням іншої реалізованої зернової культури, тобто на 701,7 га або 84,35% більше ніж є у ФГ"АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ".

Проведеним аналізом встановлено неможливість вирощувати ФГ "АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ" с/г продукції у задекларованих обсягах, у зв`язку із відсутністю земельних ділянок у необхідній кількості.

В свою чергу ФГ «АГРО ХАУС ФЛЕШ РОЯЛЬ» не здійснює придбання зерна кукурудзи, насіння соняшника, тобто встановлено обрив у 2 ланці.

Таким чином не підтверджується (відсутнє) реальне (законне) джерело походження товарів (соняшника), а відтак його рух за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні господарської операції.

В свою чергу, відповідно до п. 200.1 ст. 200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно до п. 200.4 ст. 200 ПК України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Колегія суддів звертає увагу, що про відсутність реального характеру відповідних операцій можуть свідчити, зокрема, наявність таких обставин: неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності, відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів, здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку.

Статтею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-ХІV (із змінами та доповненнями) (далі - Закон №996-ХІV) зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Виходячи з вимог п. 2 ст. 3 Закону №996-ХІV бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. 1.2 ст. 1, п. 2.1 ст. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 за №168/704 (далі - Положення №88), первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Статтею 9 Закону №996-ХІV встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з п. 2.4 Положення №88 первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити; назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до п. 2.15 та п. 2.16 Положення №88 забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості, первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом №996-ХІV.

Витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу (п. 138.2. ст. 138 ПК України).

Для підтвердження включення до складу податкового кредиту сум податку на додану вартість сплачених позивачем у складі ціни за придбану продукцію та виконані роботи, необхідні первинні документи, оформлені відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні".

Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів доходить висновку, що висновки акту перевірки є правомірними, постановленими з урахуванням вимог податкового законодавства, а доводи, які були зазначені позивачем не можуть спростовувати висновків акту перевірки, факту наявності порушення податкового законодавства, а тому податкове повідомлення-рішення є правомірним, винесеним у відповідності до вимог Податкового кодексу України, а тому підстав для його скасування та задоволення позовних вимог не вбачається.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись статтями 242, 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Центрального міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків - задовольнити.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 серпня 2022 року - скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерстарч Україна" до Центрального міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Собків Я.М.

Суддя Файдюк В.В.

Суддя Чаку Є.В.

Повний текст постанови виготовлено - 11 березня 2024 року.

Дата ухвалення рішення05.03.2024
Оприлюднено13.03.2024
Номер документу117596440
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/3202/22

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 05.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Постанова від 05.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 25.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 25.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 13.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 01.08.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 26.01.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні