Ухвала
від 11.03.2024 по справі 910/17358/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

про розгляд справи у закритому судовому засіданні

відкладення підготовчого засідання

м. Київ

11.03.2024справа № 910/17358/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В., розглядаючи у відкритому судовому засіданні

справу №910/17358/23

за позовом Заступника керівника Київської обласної прокуратури (бульв. Лесі Українки, 27/2, м. Київ, 01601; ідентифікаційний код 02909996 в інтересах держави в особі Державної аудиторської служби України (вул. Петра Сагайдачного, 4, Київ, 04070; ідентифікаційний код 40165856)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тензасоюзбуд» (проспект Возз`єднання, буд. 21. офіс 9, м. Київ. 02154; ідентифікаційний код 39428764) та

Державної міграційної служби України (вул. Володимирська, буд. 9, м. Київ, 01001; ідентифікаційний код 37508470)

про визнання недійсним договору від 14.09.2018 №85 та стягнення 82 256 673,56 грн,

за участю представників:

прокуратури - Галась О.М. (посвідчення від 01.03.203 №0690967);

позивача - Коваленко Л.В. (відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань);

відповідача-1 - не з`явився;

відповідача-2 - Борбуц І.В. (наказ від 28.07.2022 №224-к),

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Київської обласної прокуратури (далі - Прокуратура) в інтересах держави в особі Державної аудиторської служби України (далі - Аудиторська служба) звернувся до господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тензасоюзбуд» (далі - ТОВ «Тензасоюзбуд») та Державної міграційної служби України (далі - Міграційна служба), в якому просить суд:

- визнати недійсним договір на закупівлю робіт з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого), що знаходиться за адресою: вул. Павлівська, 29, у Шевченківському районі м. Києва в адміністративну будівлю. II черга, код за ДК 021:2015-45454000-4 від 14.09.2018 №85 (далі - Договір), укладеного Міграційною службою та ТОВ «Тензасоюзбуд»;

- стягнути з ТОВ «Тензасоюзбуд» на користь Міграційної служби 82 256 673,56 грн, а з Міграційної служби одержані нею за рішенням суду 82 256 673,56 грн стягнути в дохід держави.

Позов мотивований тим, що:

- Міграційною службою 13.08.2018 в електронній системі закупівель «Prozzoro» опубліковано оголошення щодо проведення відкритих торгів із закупівлі «Робіт з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого), розташованої за адресою: вул. Павлівська, 29, у Шевченківському районі м. Києва в адміністративну будівлю. II черга (код за ДК 021:2015-45454000-4 - Реконструкція)» (ідентифікатор закупівлі №UA-2018-08-13-000294-a);

- тендерні пропозиції з метою участі у відкритих торгах подано двома суб`єктами господарювання ТОВ «Тензасоюзбуд» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Пром Бізнес Груп» (далі - ТОВ «Пром Бізнес Груп»);

- тендерна пропозиція ТОВ «Тензасоюзбуд» становила 89 622 660,18 грн, а ТОВ «Пром Бізнес Груп» - 89 623 876,81 грн;

- згідно з рішенням тендерного комітету апарату Міграційної служби, оформленим протоколом засідання від 03.09.2018, переможцем тендерної процедури за ідентифікатором закупівлі №UA-2018-08-13-000294-a визначено ТОВ «Тензасоюзбуд» з ціновою пропозицією 89 622 660,18 грн;

- 14.09.2018 Міграційною службою (замовник) та ТОВ «Тензасоюзбуд» (підрядник) за результатами проведення процедури закупівлі укладено Договір; фінансування Договору здійснювалося за рахунок коштів Державного бюджету України;

- на виконання умов Договору Міграційною службою перераховано на рахунок ТОВ «Тензасоюзбуд» грошові кошти на загальну суму 84 435 730,48 грн;

- Міграційною службою та ТОВ «Тензасоюзбуд» підписано акт коригування виконаних робіт за Договором, на підставі якого 02.12.2019 ТОВ «Тензасоюзбуд» повернуто грошові кошти у сумі 2 179 056,92 грн на реєстраційний рахунок Міграційної служби;

- загальна сума сплачених Міграційною службою на рахунок ТОВ «Тензасоюзбуд» грошових коштів на закупівлю робіт з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого), що знаходиться за адресою: вул. Павлівська, 29, у Шевченківському районі м. Києва в адміністративну будівлю (II черга) на виконання умов Договору становить 82 256 673,56 грн (84 435 730,48 грн - 2 179 056,92 грн);

- у ході опрацювання зведених відомостей щодо спотворення результатів торгів за 2022 рік, які оприлюднені на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (далі - АМК), встановлено, що рішенням АМК від 27.12.2022 №461-р у справі №145-26.13/133-21, зокрема:

визнано, що ТОВ «Тензасоюзбуд» і ТОВ «Пром Бізнес Груп» вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6 та пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (далі - Закон), у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю «роботи з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого), розташованої за адресою: вул. Павлівська, 29, у Шевченківському районі м. Києва в адміністративну будівлю. ІІ черга (код за ДК 021:2015-45454000-4 - Реконструкція)», проведених Міграційною службою (ідентифікатор закупівлі № UA-2018-08-13-000294-a) (пункт 1 рішення №461-р);

за порушення, зазначене в пункті 1 рішення №461-р, накладено штраф на ТОВ «Тензасоюзбуд» у сумі 714 849 грн (пункт 2 рішення №461-р);

за порушення, зазначене в пункті 1 рішення №461-р, накладено штраф на ТОВ «Пром Бізнес Груп» у сумі 339 999 грн (пункт 3 рішення №461-р);

- вказане рішення ні ТОВ «Тензасоюзбуд», ані ТОВ «Пром Бізнес Груп» в судовому порядку не оскаржувалося;

- на думку Прокуратури, дії ТОВ «Тензасоюзбуд» спрямовані на завідомо суперечну інтересам держави і суспільства мету одержання права на укладення договору підряду щодо виконання робіт з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого) на вул. Павлівська, 29, у м. Києва в адміністративну будівлю (II черга) не на конкурентних засадах, що не узгоджується із законною господарською діяльністю у сфері публічних закупівель, а отже, суперечить інтересам держави та суспільства, оскільки порушує правові та економічні засади функціонування вказаної сфери суспільних відносин, не сприяє, а навпаки, обмежує розвиток конкуренції у державі, а тому в діях відповідача-1 вбачається наявність умислу на вчинення правочину, який завідомо суперечить інтересам держави та суспільства;

- придбання Міграційною службою робіт з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого) на вул. Павлівська, 29, у Шевченківському районі м. Києва в адміністративну будівлю (II черга) відбулося за відсутності конкуренції та при формальному створенні учасниками цього тендеру її видимості;

- поведінка ТОВ «Тензасоюзбуд» під час участі в тендері явно несумісна з добросовісністю та принципами здійснення публічних закупівель, а тому Договір підлягає визнанню недійсним як такий, що завідомо суперечить інтересам держави та суспільства з умислу ТОВ «Тензасоюзбуд» на підставі частини першої статті 203, частини першої статті 215 та частини третьої статті 228 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України);

- враховуючи наявність умислу лише у ТОВ «Тензасоюзбуд» як сторони оспорюваного договору, одержані відповідачем-1 82 256 673,56 грн за вказаним правочином повинні бути повернуті Міграційній службі як іншій стороні Договору, а отримані останньою за рішенням суду кошти стягуватися в дохід держави.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 16.11.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 18.12.2023.

30.11.2023 Міграційна служба подала суду відзив на позовну заяву, в якому зазначила, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, оскільки: рішенням №461-р встановлено порушення вимог законодавства, яке полягало у спотворенні його учасниками, у тому числі ТОВ «Тензасоюзбуд», результатів торгів; протиправність таких дій полягала в їх спрямуванні на здобуття перемоги у процедурі закупівлі будь-якою ціною, у тому числі шляхом домовленостей з іншим учасником; Договір оспорюється з підстав його невідповідності вимогам частини першою статті 203 ЦК України, а саме у зв`язку з його невідповідністю інтересам держави та суспільства за наявності умислу ТОВ «Тензасоюзбуд»; ЦК України встановлює особливі правові наслідки такої недійсності правочинів.

04.12.2023 Аудиторська служба подала суду письмові пояснення, в яких зазначила, що Аудиторська служба не проводила жодних заходів державного фінансового контролю, під час яких досліджувалося укладення Міграційною службою та ТОВ «Тензасоюзбуд» Договору та заходів стосовно визнання недійсним Договору, а тому Аудиторська служба позбавлена можливості надати пояснення щодо суті позовних вимог.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 14.12.2023 відкладено підготовче засідання з розгляду справи №910/17358/23 на 05.02.2024.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 05.02.2024 зобов`язано АМК подати суду до 04.03.2024 рішення №461-р (у паперовому вигляді); продовжено строк підготовчого провадження у справі №910/17358/23 та відкладено підготовче засідання з розгляду справи №910/17358/23 на 11.03.2024.

У підготовче засідання 11.03.2024 з`явилися представники Прокуратури, Аудиторської служби та Міграційної служби; представник відповідача-1 не з`явився; про причини неявки суду не повідомив, відзив на позов не подав.

Частиною п`ятою статті 242 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачено, що учасникам справи, які не були присутні в судовому засіданні, або якщо судове рішення було ухвалено поза межами судового засідання чи без повідомлення (виклику) учасників справи, копія судового рішення надсилається протягом двох днів з дня його складення у повному обсязі в електронній формі у порядку, визначеному законом, - у випадку наявності в особи офіційної електронної адреси, або рекомендованим листом з повідомленням про вручення, якщо така адреса відсутня.

Ухвалу господарського суду міста Києва від 05.02.2024 було надіслано відповідачу-2 09.02.2024 на адресу, зазначену у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що також підтверджується відміткою канцелярії на звороті такої ухвали.

Разом з тим, до матеріалів справи долучено конверт з ухвалою суду від 05.02.2024, який повернувся з адреси ТОВ «Тензасоюзбуд» (проспект Возз`єднання, буд. 21. офіс 9, м. Київ. 02154) з відміткою пошти «адресат відсутній за вказаною адресою».

На виконання вимог ухвали суду 20.02.2024 АМК подав суду рішення №461-р (у паперовому вигляді) та клопотання про здійснення розгляду справи №910/17358/23 у закритому судовому засіданні та документи, подані АМК 20.02.2024, надавати сторонам для ознайомлення без права здійснення ксерокопій або фотокопій, оскільки під час судового провадження досліджуватимуться матеріали, які містять інформацію з обмеженим доступом; про наявність вказаної інформації та недопустимість її розголошення вказується і учасникам справи.

Представник Прокуратури підтримав клопотання АМК, представник позивача залишив на розсуд суду вказане клопотання, а представник відповідача-2 не заперечив проти його задоволення.

Відповідно до статті 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» інформація з обмеженим доступом, одержана Антимонопольним комітетом України, його територіальними відділеннями у процесі здійснення своїх повноважень, використовується ними виключно з метою забезпечення виконання завдань, визначених законодавством про захист економічної конкуренції, і не підлягає розголошенню та оприлюдненню, крім випадків надання інформації органам слідства та суду відповідно до закону.

Згідно з частинами першою та другою статті 21 Закону України «Про інформацію» інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.

Конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб`єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до частини першої статті 36 Господарського кодексу України відомості, пов`язані з виробництвом, технологією, управлінням, фінансовою та іншою діяльністю суб`єкта господарювання, що не є державною таємницею, розголошення яких може завдати шкоди інтересам суб`єкта господарювання, можуть бути визнані його комерційною таємницею. Склад і обсяг відомостей, що становлять комерційну таємницю, спосіб їх захисту визначаються суб`єктом господарювання відповідно до закону.

Частиною першою статті 11 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що судові рішення, судові засідання та інформація щодо справ, які розглядаються судом, є відкритими, крім випадків, установлених законом. Ніхто не може бути обмежений у праві на отримання в суді усної або письмової інформації про результати розгляду його судової справи. Будь-яка особа має право на вільний доступ до судового рішення в порядку, встановленому законом.

Відповідно частини п`ятої статті 11 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» розгляд справи у закритому судовому засіданні допускається за вмотивованим рішенням суду виключно у випадках, визначених законом.

Згідно з частинними восьмою та дев`ятою статті 8 ГПК України розгляд справи у закритому судовому засіданні проводиться у випадках, коли відкритий судовий розгляд може мати наслідком розголошення таємної чи іншої інформації, що охороняється законом, необхідності захисту особистого та сімейного життя людини, а також в інших випадках, установлених законом. Про розгляд справи у закритому судовому засіданні постановляється ухвала. Суд ухвалою може оголосити судове засідання закритим повністю або закритою його частину.

Відповідно до частини сімнадцятої статті 8 ГПК України якщо судовий розгляд проводився в закритому судовому засіданні, прилюдно оголошується лише вступна та резолютивна частини рішення, якщо такі частини не містять інформації, для забезпечення захисту якої розгляд справи або вчинення окремих процесуальних дій проводилися в закритому судовому засіданні. Якщо вступна та (або) резолютивна частини рішення містять таку інформацію, їх оголошення здійснюється в закритому судовому засіданні.

Враховуючи доводи АМК стосовно необхідності розгляду даної справи у закритому судовому засіданні, господарський суд міста Києва вбачає за можливе задовольнити клопотання АМК про розгляд справи №910/17358/23 у закритому засіданні та надати рішення №461-р і додатки 1-4 до нього для ознайомлення в обмеженому вигляді (без права здійснення ксерокопій, фотокопій).

Представники Прокуратури та позивача просили суд відкласти підготовче засідання для надання часу ознайомитися з матеріалами справи.

Відповідно до частини другої статті 183 ГПК України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках: 1) визначених частиною другою статті 202 цього Кодексу; 2) залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача; 3) в інших випадках, коли питання, визначені частиною другою статті 182 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.

Частиною другою статті 202 ГПК України передбачено, що суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з таких підстав: 1) неявка в судове засідання учасника справи, щодо якого немає відомостей про направлення йому ухвали з повідомленням про дату, час і місце судового засідання; 2) перша неявка в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними; 3) виникнення технічних проблем, що унеможливлюють участь особи у судовому засіданні в режимі відеоконференції, крім випадків, коли відповідно до цього Кодексу судове засідання може відбутися без участі такої особи; 4) необхідність витребування нових доказів, у випадку коли учасник справи обґрунтував неможливість заявлення відповідного клопотання в межах підготовчого провадження.

З огляду на викладене, враховуючи неявку у підготовче засідання представника відповідача-1 та клопотання представників Прокуратури та позивача, суд вважає за необхідне відкласти підготовче засідання з розгляду справи №910/17358/23.

Керуючись статтями 81, 119, 177, 182, 183, 234 та 235 ГПК України, господарський суд міста Києва

УХВАЛИВ:

1. Задовольнити клопотання Антимонопольного комітету України про здійснення розгляду справи №910/17358/23 у закритому судовому засіданні.

2. Розгляд справи №910/17358/23 за позовом Заступника керівника Київської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Державної аудиторської служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тензасоюзбуд» та Державної міграційної служби України про визнання недійсним договору від 14.09.2018 №85 та стягнення 82 256 673,56 грн здійснювати у закритому судовому засіданні.

3. Надати учасникам справи №910/17358/23 рішення Антимонопольного комітету України від 27.12.2022 №461-р «Про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» зі справи №145-26.13/133-21 та додатки 1-4 до нього для ознайомлення в обмеженому вигляді (без права здійснення ксерокопій, фотокопій).

4. Відкласти підготовче засідання з розгляду справи №910/17358/23 на 15.04.24 о 11:00 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал №12.

5. Повідомити учасників справи про можливість подання заяви про проведення судового засідання без участі представників учасників справи.

6. Копію даної ухвали надіслати відповідачу-1.

Ухвала набрала законної сили 11.03.2024 та оскарженню не підлягає.

Суддя Оксана Марченко

Дата ухвалення рішення11.03.2024
Оприлюднено15.03.2024
Номер документу117621086
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання недійсним договору від 14.09.2018 №85 та стягнення 82 256 673,56 грн,

Судовий реєстр по справі —910/17358/23

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 11.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 05.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 14.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 16.11.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні