ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaУХВАЛА
про закриття підготовчого провадження та
призначення справи до судового розгляду по суті
м. Київ
15.04.2024справа № 910/17358/23
Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В.,
розглядаючи у закритому судовому засіданні
справу № 910/17358/23
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тензасоюзбуд» (проспект Возз`єднання, буд. 21. офіс 9, м. Київ. 02154; ідентифікаційний код 39428764) та
Державної міграційної служби України (вул. Володимирська, буд. 9, м. Київ, 01001; ідентифікаційний код 37508470)
про визнання недійсним договору від 14.09.2018 №85 та стягнення 82 256 673,56 грн,
за участю представників:
прокуратури - Галась О.М. (посвідчення від 01.03.2023 №069067);
позивача - не з`явився;
відповідача-1 - не з`явився;
відповідача-2 - Борбуц І.В. (наказ від 28.07.2022 №224-к),
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Київської обласної прокуратури (далі - Прокуратура) в інтересах держави в особі Державної аудиторської служби України (далі - Аудиторська служба) звернувся до господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тензасоюзбуд» (далі - ТОВ «Тензасоюзбуд») та Державної міграційної служби України (далі - Міграційна служба), в якому просить суд:
- визнати недійсним договір на закупівлю робіт з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого), що знаходиться за адресою: вул. Павлівська, 29, у Шевченківському районі м. Києва в адміністративну будівлю. II черга, код за ДК 021:2015-45454000-4 від 14.09.2018 №85 (далі - Договір), укладеного Міграційною службою та ТОВ «Тензасоюзбуд»;
- стягнути з ТОВ «Тензасоюзбуд» на користь Міграційної служби 82 256 673,56 грн, а з Міграційної служби одержані нею за рішенням суду 82 256 673,56 грн стягнути в дохід держави.
Позов мотивований тим, що:
- Міграційною службою 13.08.2018 в електронній системі закупівель «Prozzoro» опубліковано оголошення щодо проведення відкритих торгів із закупівлі «Робіт з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого), розташованої за адресою: вул. Павлівська, 29, у Шевченківському районі м. Києва в адміністративну будівлю. II черга (код за ДК 021:2015-45454000-4 - Реконструкція)» (ідентифікатор закупівлі №UA-2018-08-13-000294-a);
- тендерні пропозиції з метою участі у відкритих торгах подано двома суб`єктами господарювання ТОВ «Тензасоюзбуд» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Пром Бізнес Груп» (далі - ТОВ «Пром Бізнес Груп»);
- тендерна пропозиція ТОВ «Тензасоюзбуд» становила 89 622 660,18 грн, а ТОВ «Пром Бізнес Груп» - 89 623 876,81 грн;
- згідно з рішенням тендерного комітету апарату Міграційної служби, оформленим протоколом засідання від 03.09.2018, переможцем тендерної процедури за ідентифікатором закупівлі №UA-2018-08-13-000294-a визначено ТОВ «Тензасоюзбуд» з ціновою пропозицією 89 622 660,18 грн;
- 14.09.2018 Міграційною службою (замовник) та ТОВ «Тензасоюзбуд» (підрядник) за результатами проведення процедури закупівлі укладено Договір; фінансування Договору здійснювалося за рахунок коштів Державного бюджету України;
- на виконання умов Договору Міграційною службою перераховано на рахунок ТОВ «Тензасоюзбуд» грошові кошти на загальну суму 84 435 730,48 грн;
- Міграційною службою та ТОВ «Тензасоюзбуд» підписано акт коригування виконаних робіт за Договором, на підставі якого 02.12.2019 ТОВ «Тензасоюзбуд» повернуто грошові кошти у сумі 2 179 056,92 грн на реєстраційний рахунок Міграційної служби;
- загальна сума сплачених Міграційною службою на рахунок ТОВ «Тензасоюзбуд» грошових коштів на закупівлю робіт з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого), що знаходиться за адресою: вул. Павлівська, 29, у Шевченківському районі м. Києва в адміністративну будівлю (II черга) на виконання умов Договору становить 82 256 673,56 грн (84 435 730,48 грн - 2 179 056,92 грн);
- у ході опрацювання зведених відомостей щодо спотворення результатів торгів за 2022 рік, які оприлюднені на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (далі - АМК), встановлено, що рішенням АМК від 27.12.2022 №461-р у справі №145-26.13/133-21, зокрема:
визнано, що ТОВ «Тензасоюзбуд» і ТОВ «Пром Бізнес Груп» вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6 та пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (далі - Закон), у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю «роботи з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого), розташованої за адресою: вул. Павлівська, 29, у Шевченківському районі м. Києва в адміністративну будівлю. ІІ черга (код за ДК 021:2015-45454000-4 - Реконструкція)», проведених Міграційною службою (ідентифікатор закупівлі № UA-2018-08-13-000294-a) (пункт 1 рішення №461-р);
за порушення, зазначене в пункті 1 рішення №461-р, накладено штраф на ТОВ «Тензасоюзбуд» у сумі 714 849 грн (пункт 2 рішення №461-р);
за порушення, зазначене в пункті 1 рішення №461-р, накладено штраф на ТОВ «Пром Бізнес Груп» у сумі 339 999 грн (пункт 3 рішення №461-р);
- вказане рішення ні ТОВ «Тензасоюзбуд», ані ТОВ «Пром Бізнес Груп» в судовому порядку не оскаржувалося;
- на думку Прокуратури, дії ТОВ «Тензасоюзбуд» спрямовані на завідомо суперечну інтересам держави і суспільства мету одержання права на укладення договору підряду щодо виконання робіт з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого) на вул. Павлівська, 29, у м. Києва в адміністративну будівлю (II черга) не на конкурентних засадах, що не узгоджується із законною господарською діяльністю у сфері публічних закупівель, а отже, суперечить інтересам держави та суспільства, оскільки порушує правові та економічні засади функціонування вказаної сфери суспільних відносин, не сприяє, а навпаки, обмежує розвиток конкуренції у державі, а тому в діях відповідача-1 вбачається наявність умислу на вчинення правочину, який завідомо суперечить інтересам держави та суспільства;
- придбання Міграційною службою робіт з реконструкції нежитлової громадської будівлі (корпусу лабораторно-виробничого) на вул. Павлівська, 29, у Шевченківському районі м. Києва в адміністративну будівлю (II черга) відбулося за відсутності конкуренції та при формальному створенні учасниками цього тендеру її видимості;
- поведінка ТОВ «Тензасоюзбуд» під час участі в тендері явно несумісна з добросовісністю та принципами здійснення публічних закупівель, а тому Договір підлягає визнанню недійсним як такий, що завідомо суперечить інтересам держави та суспільства з умислу ТОВ «Тензасоюзбуд» на підставі частини першої статті 203, частини першої статті 215 та частини третьої статті 228 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України);
- враховуючи наявність умислу лише у ТОВ «Тензасоюзбуд» як сторони оспорюваного договору, одержані відповідачем-1 82 256 673,56 грн за вказаним правочином повинні бути повернуті Міграційній службі як іншій стороні Договору, а отримані останньою за рішенням суду кошти стягуватися в дохід держави.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 16.11.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 18.12.2023.
30.11.2023 Міграційна служба подала суду відзив на позовну заяву, в якому зазначила, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, оскільки: рішенням №461-р встановлено порушення вимог законодавства, яке полягало у спотворенні його учасниками, у тому числі ТОВ «Тензасоюзбуд», результатів торгів; протиправність таких дій полягала в їх спрямуванні на здобуття перемоги у процедурі закупівлі будь-якою ціною, у тому числі шляхом домовленостей з іншим учасником; Договір оспорюється з підстав його невідповідності вимогам частини першою статті 203 ЦК України, а саме у зв`язку з його невідповідністю інтересам держави та суспільства за наявності умислу ТОВ «Тензасоюзбуд»; ЦК України встановлює особливі правові наслідки такої недійсності правочинів.
04.12.2023 Аудиторська служба подала суду письмові пояснення, в яких зазначила, що Аудиторська служба не проводила жодних заходів державного фінансового контролю, під час яких досліджувалося укладення Міграційною службою та ТОВ «Тензасоюзбуд» Договору та заходів стосовно визнання недійсним Договору, а тому Аудиторська служба позбавлена можливості надати пояснення щодо суті позовних вимог.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 14.12.2023 відкладено підготовче засідання з розгляду справи №910/17358/23 на 05.02.2024.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 05.02.2024 зобов`язано АМК подати суду до 04.03.2024 рішення №461-р (у паперовому вигляді); продовжено строк підготовчого провадження у справі №910/17358/23 та відкладено підготовче засідання з розгляду справи №910/17358/23 на 11.03.2024.
На виконання вимог ухвали суду 20.02.2024 АМК подав суду рішення №461-р (у паперовому вигляді) та клопотання про здійснення розгляду справи №910/17358/23 у закритому судовому засіданні та документи, подані АМК 20.02.2024, надавати сторонам для ознайомлення без права здійснення ксерокопій або фотокопій, оскільки під час судового провадження досліджуватимуться матеріали, які містять інформацію з обмеженим доступом; про наявність вказаної інформації та недопустимість її розголошення вказується і учасникам справи.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11.03.2024 ухвалено розгляд справи №910/17358/23 здійснювати у закритому засіданні; надавати учасникам справи №910/17358/23 рішення №461-р та додатки 1-4 до нього для ознайомлення в обмеженому вигляді (без права здійснення ксерокопій, фотокопій); відкладено підготовче засідання з розгляду справи №910/17358/23 на 15.04.2024.
12.04.2024 Прокуратура подала суду письмові пояснення щодо поданого АМК №461-р (у паперовому вигляді), в яких зазначила, що: встановлені АМК вказані факти узгодженої поведінки ТОВ «Тензасоюзбуд» з іншим учасником закупівлі на стадіях підготовки тендерних пропозицій і проведення тендеру вказують на вчинення цим відповідачем порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендеру; наслідки такого порушення, а саме існування неконкурентного середовища, існували в момент прийняття рішення тендерного комітету апарату Міграційної служби, оформленого протоколом його засідання від 03.09.2018, і укладення Договору.
У підготовче засідання 15.04.2024 з`явилися представники Прокуратури та Міграційної служби; представники позивача та відповідача-1 не з`явилися; представник Аудиторської служби про дату, час та місце проведення підготовчого засідання повідомлений належним чином під розписку у підготовчому засіданні 11.03.2024; про причини неявки суду не повідомили, відповідач-1 відзив на позов не подав.
Частиною п`ятою статті 242 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачено, що учасникам справи, які не були присутні в судовому засіданні, або якщо судове рішення було ухвалено поза межами судового засідання чи без повідомлення (виклику) учасників справи, копія судового рішення надсилається протягом двох днів з дня його складення у повному обсязі в електронній формі у порядку, визначеному законом, - у випадку наявності в особи офіційної електронної адреси, або рекомендованим листом з повідомленням про вручення, якщо така адреса відсутня.
Ухвалу господарського суду міста Києва від 11.03.2024 було надіслано відповідачу-1 14.03.2024 на адресу, зазначену у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що також підтверджується відміткою канцелярії на звороті такої ухвали.
Разом з тим, до матеріалів справи долучено конверт з ухвалою суду від 11.03.2024, який повернувся з адреси ТОВ «Тензасоюзбуд» (проспект Соборності (Возз`єднання), буд. 21. офіс 9, м. Київ. 02154) з відміткою пошти «адресат відсутній за вказаною адресою».
Суд у підготовчому засіданні 15.04.2024 ставить на обговорення питання щодо можливості закриття підготовчого провадження та призначення справи №910/17358/23 до судового розгляду по суті.
Представник прокуратури та відповідача-2 у підготовчому засіданні 15.04.2024 повідомили суд про те, що заяв і клопотань не мають, ними вчинені всі дії, передбачені у підготовчому провадженні, в зв`язку з чим просили суд розглянути справу по суті.
Відповідно до частини другої статті 177 ГПК України у підготовчому засіданні суд призначає справу до розгляду по суті, визначає дату, час і місце проведення судового засідання (декількох судових засідань - у разі складності справи) для розгляду справи по суті (пункт 18 частини другої статті 182 ГПК України).
За результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті (пункт 3 частини другої статті 182 ГПК України).
Дослідивши матеріали справи, з огляду на відсутність підстав для відкладення підготовчого засідання, враховуючи принцип дотримання розумного строку розгляду справи, зважаючи, що провадження у справі №910/17358/23 відкрито 16.11.2023, відповідачем-1 відзив на позов не подано, про можливість подання інших доказів суду учасники справи не зазначали, Господарський суд міста Києва дійшов висновку про необхідність закриття підготовчого провадження і призначення розгляду справи по суті на 13.05.2024.
Керуючись статтями 177 - 185, 194, 196, 234 та 235 ГПК України, господарський суд міста Києва
УХВАЛИВ:
1. Закрити підготовче провадження та призначити справу № 910/17358/23 до судового розгляду по суті на 13.05.24 о 12:45 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал №12.
2. Копію даної ухвали надіслати позивачу та відповідачу-1.
Ухвала набрала законної сили 15.04.2024 та оскарженню не підлягає.
Суддя Оксана Марченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2024 |
Оприлюднено | 18.04.2024 |
Номер документу | 118417011 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства про захист економічної конкуренції |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Марченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні