Ухвала
від 12.03.2024 по справі 05-01/1262/3-65
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,

тел. 32-05-11E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

12 березня 2024 рокуСправа № 05-01/1262/3-65

Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Коваленко Н.М.

при секретарі судового засідання Безчасній Н.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу №05-01/1262/3-65 від 11.06.1998

за заявою кредитора - Кіровоградської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області

до боржника - Кіровоградського державного обласного підприємства по виробництву, матеріально-технічному і сервісному забезпеченню агропромислового комплексу області "Облагротехсервіс"

про визнання банкрутом

ПРЕДСТАВНИКИ:

від кредиторів (голова комітету кредиторів) участі не брали;

від банкрута участі не брав;

від Фонду державного майна України (в режимі відеоконференції) Таращанська О.Б. (в порядку самопредставництва), витяг з ЄДР.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

ВСТАНОВИВ:

Постановою від 07.12.1998 Арбітражним судом Кіровоградської області Кіровоградське обласне підприємство по виробничому, матеріально-технічному і сервісному забезпеченню агропромислового комплексу області (підприємство) "Облагротехсервіс" визнано банкрутом.

Ухвалою від 03.06.2015 господарський суд заяву №01-20/1460 від 22.04.2015 ліквідатора, арбітражного керуючого Занька М.М. задовольнив. Припинив обов`язки арбітражного керуючого Занька М.М. в якості ліквідатора банкрута з 03.06.2015. Призначив ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Христенка В.В. Провадження у справі № 05-01/1262/3-65 про банкрутство Кіровоградського державного обласного підприємства по виробництву, матеріально-технічному і сервісному забезпеченню агропромислового комплексу області "Облагротехсервіс" зупинив до завершення розгляду господарським судом Кіровоградської області справи № 10/63 про банкрутство ТОВ "Агрофірма "Панчеве". Зобов`язав ліквідатора, арбітражного керуючого Христенка В.В. невідкладно повідомити господарському суду про усунення обставини, що зумовила зупинення провадження у даній справі.

Ухвалою від 27.01.2022 господарський суд провадження у справі №05-01/1262/3-65 про банкрутство Кіровоградського державного обласного підприємства по виробництву, матеріально-технічному і сервісному забезпеченню агропромислового комплексу області "Облагротехсервіс" поновив.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства (далі КУзПБ) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Ухвалою від 15.02.2024 господарський суд розгляд справи призначив на 12:40 29.02.2024. Зобов`язав ліквідатора, арбітражного керуючого Христенка В.В. до засідання суду надати господарському суду: документальні докази наявності у останнього свідоцтва про проходження підготовки у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі. Явку голови комітету кредиторів та ліквідатора, арбітражного керуючого Христенка В.В. в засідання суду визнав обов`язковою.

Протокольною ухвалою від 29.02.2024, на підставі ч. 2 ст. 216 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України), оголошено перерву в засіданні суду до 12.03.2024 о 10:30 год.

До господарського суду 29.02.2024 через систему "Електронний суд" від арбітражного керуючого Христенка В.В. надійшла заява в якій, останній повідомив господарський суд про відсутність у нього свідоцтва про проходження підготовки у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

Крім того повідомив суд по те, що на електронну адресу арбітражного керуючого Христенка В.В. надійшло клопотання Фонду державного майна України (органу, уповноваженого управляти майном Кіровоградського державного обласного підприємства по виробництву, матеріально-технічному і сервісному забезпечені агропромислового комплексу області "Облагротехсервіс") №10-79-4029 від 12.02.2024 про відсторонення арбітражного керуючого Христенка В.В. від виконання повноважень ліквідатора Кіровоградського державного обласного підприємства по виробництву, матеріально-технічному і сервісному забезпечені агропромислового комплексу області "Облагротехсервіс" у справі 05-0/1262/3-65 та призначення іншого арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора Кіровоградського державного обласного підприємства по виробництву, матеріально-технічному і сервісному забезпечені агропромислового комплексу області "Облагротехсервіс" у справі 05-0/1262/3-65 за допомогою автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство.

Підставою відсторонення арбітражного керуючого Христенка В.В. від виконання повноважень ліквідатора Кіровоградського державного обласного підприємства по виробництву, матеріально-технічному і сервісному забезпечені агропромислового комплексу області "Облагротехсервіс" заявник зазначає відсутність у арбітражного керуючого Христенка В.В. Свідоцтва про проходження підготовки у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі та не складання ним іспиту за програмою підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, який на думку заявника сплив 15.10.2023.

За позицією арбітражного керуючого Христенка В.В., враховуючи відсутність належного законодавчого обґрунтування підстав заявленого Фондом державного майна України клопотання №10-79-4029 від 12.02.2024 про відсторонення арбітражного керуючого Христенка В.В. від виконання повноважень ліквідатора Кіровоградського державного обласного підприємства по виробництву, матеріально-технічному і сервісному забезпечені агропромислового комплексу області "Облагротехсервіс" у справі 05-0/1262/3-65 та призначення іншого арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора Кіровоградського державного обласного підприємства по виробництву, матеріально-технічному і сервісному забезпечені агропромислового комплексу області "Облагротехсервіс" у справі 05-0/1262/3-65 за допомогою автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство в задоволенні цього клопотання слід відмовити.

Клопотання №10-79-4029 від 12.02.2024 Фонду державного майна України з вищевказаними вимогами також надійшло до суду 01.03.2024.

Зазначене клопотання Фонду державного майна України обґрунтовано тими обставинами, що відповідно до частини 9 статті 96 Кодексу України з процедур банкрутства (далі Кодекс) припинення, продовження повноважень та відсторонення від виконання обов`язків керуючих санацією, ліквідаторів державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, здійснюються господарським судом за наявності підстав та в порядку, встановленому цим Кодексом.

Арбітражний керуючий у справі про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, повинен скласти іспит за програмою підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 20.03.2023 №2971-IX, що набрав чинності 15.04.2023, протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом призначення арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств або господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, здійснюється господарськими судами без наявності свідоцтва про проходження підготовки у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

Арбітражні керуючі, призначені у справах про банкрутство державних підприємств або господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, до дня набрання чинності цим Законом та протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом здійснюють свої повноваження до складання іспиту за програмою підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

Враховуючи вищевикладене, 15.10.2023 - кінцевий строк складання іспиту за програмою підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

Станом на сьогодні за інформацією з Єдиного реєстру арбітражних керуючих, наданою Міністерством юстиції України листом від 15.01.2024 №7483/346-12-24/21.1, у арбітражного керуючого Христенка В. В. відсутнє Свідоцтво про проходження підготовки у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

Відповідно до пункту першого розділу шостого наказу Міністерства юстиції України від 13.08.2019 № 2536/5 "Про затвердження Положення про систему підготовки і перепідготовки осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, підвищення кваліфікації та перепідготовки арбітражних керуючих, їх підготовки у справах про банкрутство страхових організацій та у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі" для призначення і здійснення повноважень у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, арбітражний керуючий повинен скласти іспит за програмою з підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, в порядку, встановленому цим розділом, та отримати свідоцтво про проходження підготовки у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

Відповідно до пункту першого частини 2 статті 12 Кодексу арбітражний керуючий зобов`язаний неухильно дотримуватися вимог законодавства.

Згідно з частиною 3 статті 12 Кодексу під час реалізації своїх прав та обов`язків арбітражний керуючий зобов`язаний діяти добросовісно, розсудливо та з метою, з якою ці права та обов`язки надано (покладено).

Відповідно до частини 4 статті 28 Кодексу відсторонення арбітражного керуючого від виконання повноважень здійснюється господарським судом за клопотанням учасника провадження у справі або за власною ініціативою у разі невиконання або неналежного виконання обов`язків, покладених на арбітражного керуючого.

Ухвалою господарського суду Кіровоградської області від 31.01.2023 Фонд державного майна України залучено до участі у справі №05-01/1262/3-65 про банкрутство Кіровоградського обласного підприємства "Облагротехсервіс".

Частиною 4 статті 28 Кодексу визначено, що за наявності підстав для відсторонення арбітражного керуючого від виконання повноважень або за клопотанням комітету кредиторів господарський суд протягом 14 днів постановляє ухвалу про відсторонення арбітражного керуючого від виконання повноважень.

Заслухавши в судовому засіданні пояснення представника заявника та дослідивши наявні докази, що містяться в матеріалах даної справи, господарський суд вважає за необхідне зазначити таке.

За ч. 9 ст. 96 КУзПБ припинення, продовження повноважень та відсторонення від виконання обов`язків керуючих санацією, ліквідаторів державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, здійснюються господарським судом за наявності підстав та в порядку, встановленому цим Кодексом.

Арбітражний керуючий у справі про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, повинен скласти іспит за програмою підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

Відповідно до ч. 4 ст. 28 КУзПБ арбітражний керуючий може бути відсторонений господарським судом від виконання повноважень розпорядника майна, керуючого реструктуризацією, керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реалізацією за його заявою.

Відсторонення арбітражного керуючого від виконання повноважень здійснюється господарським судом за клопотанням учасника провадження у справі або за власною ініціативою у разі:

1) невиконання або неналежного виконання обов`язків, покладених на арбітражного керуючого;

2) зловживання правами арбітражного керуючого;

3) подання до суду неправдивих відомостей;

4) відмови арбітражному керуючому в наданні допуску до державної таємниці або скасування раніше наданого допуску, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов`язків, визначених цим Кодексом;

5) припинення діяльності арбітражного керуючого;

6) наявності реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 20.03.2023 №2971-IX (далі Закон), що набрав чинності 15.04.2023, протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом призначення арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств або господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, здійснюється господарськими судами без наявності свідоцтва про проходження підготовки у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

Арбітражні керуючі, призначені у справах про банкрутство державних підприємств або господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, до дня набрання чинності цим Законом та протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом здійснюють свої повноваження до складання іспиту за програмою підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

При цьому, на переконання суду, висновок Фонду державного майна України про те, що 15.10.2023 - кінцевий строк складання іспиту за програмою підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі - є хибним, позаяк у вищевказаних положеннях Закону мова йде лише про те, що арбітражні керуючі, призначені у справах про банкрутство державних підприємств …, до дня набрання чинності цим Законом та (призначені) протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом здійснюють свої повноваження до складання відповідного іспиту.

При цьому, а ні вказаний Закон, а ні КУзПБ, і навіть Наказ №2536/5 від 13.08.2019 Міністерства юстиції України "Про затвердження Положення про систему підготовки і перепідготовки осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, підвищення кваліфікації та перепідготовки арбітражних керуючих, їх підготовки у справах про банкрутство страхових організацій та у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі" не містять строку, в тому числі присічного, для складання зазначеного іспиту.

За таких обставин, господарський суд не вбачає правових підстав для задоволення клопотання №10-79-4029 від 12.02.2024 Фонду державного майна України про відсторонення арбітражного керуючого Христенка В.В. від виконання повноважень ліквідатора, позаяк вимога цього клопотання не ґрунтується на нормах діючого законодавства.

Разом з цим, при відсутності законодавчого визначеного, в тому числі присічного строку в який арбітражні керуючі, призначені у справах про банкрутство державних підприємств або господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, до дня набрання чинності Законом, мають скласти іспит за програмою підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, господарський суд вважає за необхідне зобов`язати арбітражного керуючого Христенка В.В. вжити заходів щодо складання такого іспиту та надати господарському суду документальні докази вжиття таких заходів.

Керуючись ст. 1, 2, 9, 12, 28, 96, п. 2, 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 3, 12, 234-235, 255 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні клопотання №10-79-4029 від 12.02.2024 Фонду державного майна України про відсторонення арбітражного керуючого Христенка В.В. від виконання повноважень ліквідатора відмовити.

2. Зобов`язати арбітражного керуючого Христенка В.В. до 12.04.2024 вжити заходів щодо складання іспиту за програмою підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі та до вищевказаної дати надати господарському суду документальні докази вжиття таких заходів.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Центрального апеляційного господарського суду в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.

Копії цієї ухвали направити: кредиторам (т. 1 а.с. 143, в тому числі Кіровоградському об`єднаному управлінню Пенсійного фонду України Кіровоградської області, як правонаступнику Кіровоградського міського управління Пенсійного фонду України, Головному управлінню ДПС у Кіровоградській області (через систему "Електронний суд") замість ДПІ у м. Кіровограді), банкруту (засобами поштового зв`язку), Південному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції України (м. Одеса), ліквідатору - арбітражному керуючому Христенку В.В., Фонду державного майна України через систему "Електронний суд".

Повний текст ухвали складено 13.03.2024.

Суддя Н.М. Коваленко

Повідомити учасників справи про відсутність у суду технічної можливості надавати інформацію про вебадресу судового рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень, одночасно з врученням (надсиланням/видачі) копії повного або скороченого такого рішення до затвердження Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

Повідомити учасників справи про можливість ознайомитись з електронною копією судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень за його вебадресою: http://reyestr.court.gov.ua.

Вебадреса сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/sud5013.

Дата ухвалення рішення12.03.2024
Оприлюднено15.03.2024
Номер документу117621263
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання банкрутом

Судовий реєстр по справі —05-01/1262/3-65

Ухвала від 17.04.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 12.03.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 29.02.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 22.02.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 15.02.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 27.02.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 31.01.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 30.01.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 24.01.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 13.01.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні