Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
13 березня 2024 року Справа №520/28136/23
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Ніколаєва Ольга Вікторівна, розглянувши питання зупинення провадження у справі №520/28136/23
за позовною заявоюкерівника Дергачівської окружної прокуратури Харківської області в
інтересах держави в особі Головного управління Державної служби
України з надзвичайних ситуацій у Харківській області
доЛіпецької сільської ради Харківського району Харківської області
провизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні
дії,-
В С Т А Н О В И В:
Керівник Дергачівської окружної прокуратури Харківської області (вулиця Першого Травня, 63, місто Дергачі, Харківська область, 62303) в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (вулиця Шевченка, 8, місто Харків, харківська область, 61013, код ЄДРПОУ: 38631015) звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Ліпецької сільської ради Харківського району Харківської області (далі по тексту відповідач, вулиця Покровська, 5, село Липці, Харківська області, 62414, код ЄДРПОУ: 04396615), в якій просить зобов`язати Липецьку сільську раду Харківського району Харківської області вжити заходів щодо приведення у належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №79245, розташованого за адресою: вулиця Пушкінська, 8Б, село Липці, Харківського району, Харківської області, а саме:
- місця розташування ПРУ №79245 позначити за допомогою табличок (написів) та покажчиків руху до нього;
- біля вхідних дверей до ПРУ №79245 вивісити таблички розміром 60 х 50 см із зазначенням номера споруди, її балансоутримувача, місця зберігання ключів, особи, відповідальної за утримання та експлуатацію сховища в мирний час, її місцезнаходження і номера телефону;
- забезпечити можливість користування входами до ПРУ №79245 особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення;
- обладнати входи до ПРУ №79245 дерев`яними або металевими трапами для забезпечення вільного користування сховищами особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення;
- привести у належний стан комунікації ПРУ №79245, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення;
- забезпечити приміщення ПРУ №79245 в повній мірі штучним освітленням;
- здійснити захищення електричних світильників від механічного пошкодження;
- виконати з`єднання жил електричних проводів в приміщеннях ПРУ №79245 за допомогою паяння, зварювання, опресування або затискачів;
- розробити документацію на ПРУ №79245, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та капітальних ремонтів тощо;
- створити об`єктові формування цивільного захисту з обслуговування та призначити осіб, відповідальних за обслуговування та експлуатацію ПРУ №79245;
- забезпечити ПРУ №79245 необхідною кількістю засобів індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки, зв`язку відповідно до норм оснащення формування з обслуговування захисної споруди згідно з додатком 19 до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України "Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту" від 09.07.2018 №579, яка може використовуватися формуваннями з обслуговування захисних споруд;
- укомплектувати захисну споруду ПРУ №79245 необхідним майном на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю, відповідно до переліку майна, необхідного для укомплектування захисної споруди, згідно з додатком 20 до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України "Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту" від 09.07.2018 №579;
- забезпечити ПРУ №79245 необхідними лікарськими засобами та медичними виробами для укомплектування запасів медичного майна у ПРУ згідно додатку 21 до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України "Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту" від 09.07.2018 №579.
Згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано на розгляд судді Ніколаєвій Ользі Вікторівні.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 17.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи у адміністративній справі №520/28136/23.
Розглянувши у порядку письмового провадження питання щодо зупинення провадження у даній справі, суд зазначає наступне.
Відповідно до приписів пункту 9 частини 2 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд має право зупинити провадження у справі в разі розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі.
Відповідно до частини 3 статті 291 КАС України при ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.
Згідно з пункту 21 частини 1 статті 4 КАС України типові адміністративні справи - адміністративні справи, відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень (його відокремлені структурні підрозділи), спір у яких виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права, та у яких позивачами заявлено аналогічні вимоги.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру судових рішень в провадженні суду (суддя Попов В.Ф.) знаходиться справа №420/22649/23 за позовом Київської окружної прокуратури міста Одеси в інтересах Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України в Одеській області, Одеської обласної військової адміністрації до Комунального підприємства «Сервісний центр», третя особа Одеська міська рада про визнання протиправною бездіяльність Комунального підприємства «Сервісний центр» щодо незабезпечення приведення захисної споруди №56919, яка знаходиться за адресою: місто Одеса, проспект Адміральський, 29 (А), приміщення 101 у стан готовності з метою використання її за призначенням; зобов`язання КП Сервісний центр вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисної споруди № 56919, що знаходиться за адресою: м. Одеса, проспект Адміральський, 29, з метою використання її за призначенням.
У справі №420/22649/23 судом 21.01.2024 направлено подання до Верховного Суду для розгляду справи як зразкової з приведенням великої кількості типових справ.
Дана справа №420/17/24 підпадає під ознаки типовою, які визначені у справі №420/22649/23.
У той же час судом встановлено, що станом на 16.02.2024 Верховним Судом вирішується питання за поданням по справі №420/22649/23.
Крім того, судом встановлено, що ухвалою Верховного Суду від 25.01.2024 у справі №260/4199/22 за позовом Керівника Хустської окружної прокуратури в інтересах держави в особі ГУ ДСНС у Закарпатській області до Комунального некомерційне підприємство «Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської селищної ради Закарпатської області», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міжгірської селищної ради, про зобов`язання вчинити певні дії, передати на розгляд об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.
У цій справі позивач звернувся до суду з позовом, у якому просив зобов`язати відповідача вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисної споруди №25812, що знаходиться за адресою вулиця Возз`єднання, 4, селище міського типу Міжгір`я, Хустського району Закарпатської області, з метою використання її за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту» затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579.
Судами попередніх інстанцій позовну заяву керівника Хустської окружної прокуратури Закарпатської області в інтересах держави в особі ГУ ДСНС у Закарпатській області повернуто позивачеві на підставі пункту 7 частини 4 статті 169 КАС України.
Верховний Суд зазначив, що спірним питання у цій справі є наявність або відсутність у керівника Хустської окружної прокуратури Закарпатської області права звернення до суду в інтересах держави в особі ГУ ДСНС у Закарпатській області із позовом до Комунального некомерційного підприємства про зобов`язання вчинити дії, зокрема шляхом приведення у стан готовності захисної споруди з метою використання її за призначенням.
За доводами касаційної скарги при вирішенні спірних правовідносин підлягає врахуванню висновок Великої Палати щодо застосування у подібних правовідносинах ч.3 ст.23 Закону України «Про прокуратуру» №1697-VII (далі Закон №1697-VII) та частин четвертої та п`ятої статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України, викладений у постанові від 15.05.2019 у справі №820/4717/16, згідно із яким у цьому випадку спірні правовідносини обумовлені реалізацією прокурором передбачених КАС України та Законом №1697-VII повноважень щодо захисту інтересів держави.
Поруч із цим, за сформованою Верховним Судом позицією, яка стосується правової проблеми застосування ст.23 Закону №1697-VІІ у справах, де прокурор діє в інтересах держави в особі органу, підстави та порядок звернення прокурора до адміністративного суду в порядку його представництва інтересів держави в судах, з урахуванням завдань та функцій прокуратури у правовій державі та необхідності дотримання справедливого балансу у питанні рівноправності сторін судового провадження, не може тлумачитися розширено та окремо від реалізації права на звернення до суду самого суб`єкта владних повноважень (постанови від 18.10.2019 у справі №320/1724/19, від 09.10.2019 у справі №0440/4892/18, від 04.10.2019 у справі №804/4728/18, від 30.07.2019 у справі №0440/6927/18, від 26.02.2020 у справі №804/4458/18, від 27.04.2020 у справі №826/10807/16, від 20.05.2020 у справі №580/17/20, від 20.01.2021 у справі №0440/6990/18).
Водночас, законодавством передбачено право ДСНС, як суб`єкта владних повноважень при застосуванні своєї компетенції, на звернення до суду виключно з позовами про застосування заходів реагування (пункт 48 стаття 17-1, стаття 68 Кодексу цивільного захисту України).
Враховуючи наявну різну судову практику, що сформувалася серед різних судових палат Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду під час застосування стаття 53 Кодексу адміністративного судочинства України та стаття 23 Закону №1697-VII, колегія суддів у справі №260/4199/22 дійшла висновку, що у різних справах Верховний Суд дійшов протилежних за змістом висновків щодо можливості/неможливості звернення прокурора до суду з метою захисту інтересів держави.
У зв`язку з цим, з метою формування єдиної правозастосовної практики колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду дійшла висновку про наявність підстав для передачі справи №260/4199/22 на розгляд Об`єднаної палати.
Відповідно до пункту 5 частини 2 стаття 236 Кодексу адміністративного судочинства України суд має право зупинити провадження у справі в разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.
За приписами частини 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Таким чином, формування відповідних правових позицій Верховного Суду у справі №260/4199/22 може вплинути на наслідки розгляду даної справи, тому суд дійшов висновку щодо необхідності зупинення провадження у даній справі до набрання законної сили судовим рішенням Верховного Суду у справі №260/4199/22.
Керуючись статтями 236, 241, 248, 256, 291 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Зупинити провадження в адміністративній справі №520/28136/23 до набрання законної сили рішенням Верховного Суду по справі №260/4199/22.
Копії ухвали направити сторонам у справі.
Ухвала набирає законної сили у порядку, передбаченому статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України та підлягає оскарженню у порядку та у строк, визначені частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
СуддяОльга НІКОЛАЄВА
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2024 |
Оприлюднено | 15.03.2024 |
Номер документу | 117629470 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Ніколаєва О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні