Постанова
від 13.03.2024 по справі 580/8289/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 580/8289/23 Суддя (судді) першої інстанції: Анжеліка БАБИЧ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача: Кузьмишиної О.М.,

суддів: Кобаля М.І., Костюк Л.О.,

розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Приватного підприємства "Агроантех" на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2023 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Агроантех" до Головного управління ДПС у Черкаській області про скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

До Черкаського окружного адміністративного суду надійшов позов Приватного підприємства «Агроантех» до Головного управління ДПС у Черкаській області, у якому просить суд:

- скасувати, як протиправне, податкове повідомлення-рішення від 12.06.2023 №0053510403 про накладення штрафу в сумі 172027,06 грн. за порушення граничних строків реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних з ПДВ та/або розрахунків коригування до податкових накладних;

- визнати неправомірними дії Головного управління ДПС у Черкаській області щодо складання акту камеральної перевірки від 17.05.2023 №4992/23-00-04-03-04/38868803 про порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Обґрунтовуючи зазначив, що не погоджується з актом перевірки, на підставі якого прийнято оскаржуване рішення. Вважає його відомості неповними, надуманими і безпідставними. Стверджує, що не допустив податкового порушення.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2023 року у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Агроантех" відмовлено повністю.

Не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, позивач звернувся із апеляційною скаргою, в якій останній просить його скасувати та ухвалити нове, яким позов задовольнити повністю.

Апеляційна скарга мотивована тим, що суд першої інстанції допустив порушення норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права. В частині порушення норм процесуального права, апелянт зазначає про безпідставність відхилення двох клопотань про розгляд справи з викликом сторін. Наполягає, що застосування штрафних санкцій відбулося за відсутності складових податкового правопорушення, а саме суб`єктивної сторони - вини платника податків, оскільки позивач вчинив всі залежні від нього дії щодо підготовки та подачі на реєстрації податкових накладних.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2023 року та 19 січня 2024 року відкрито апеляційне провадження, призначено розгляд справи в порядку письмового провадження.

Від представника Головного управління ДПС у Черкаській області надійшов письмовий відзив на апеляційну скаргу.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги та, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції скасуванню з наступних підстав.

Відповідно до фактичних обставин справи, Відповідно до даних ЄДРПОУ позивач зареєстрований 22.10.2013 як юридична особа. Основний вид економічної діяльності - « 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами».

На підставі підп. 19-1.1.1 п.19-1 ст.19-1, підп.20.1.14, 20.1.19 п.20.1 ст.20, ст.75, ст.76, п.86.2 ст.86 Податкового кодексу України, з урахуванням підп.69.9 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень відповідач провів камеральну перевірку позивача та склав акт від 17.05.2023 №4992/23-00-04-03-04/38868803 про її результати, а саме порушення граничних строків реєстрації податкових накладних. Перевіркою відповідач встановив перелік податкових накладних/розрахунків коригування, термін реєстрації яких порушено/не зареєстровано:

ПН №71, ПН №99, ПН №58, ПН №54, ПН №123, кількість днів затримки реєстрації - 3;

ПН №124, ПН №63, кількість днів затримки реєстрації - 4;

ПН №92, ПН №5, ПН 1, ПН №11, ПН №84, ПН №57, ПН №6, ПН №80, ПН №23, ПН №29, ПН №17, ПН №55, ПН №28, ПН №10, ПН №118, ПН №34, ПН №88, ПН №61, ПН №24, ПН №49, ПН №46, ПН №19, ПН №97, ПН №126, ПН №85, ПН №33, ПН №90, ПН №16, ПН №81, ПН №60, ПН №110, ПН №45, ПН №82, ПН №120, ПН № 40, ПН №62, ПН №25, ПН №41, ПН №100, ПН №87, ПН №78, ПН №26, ПН №105, ПН №18, ПН №48, ПН №102, ПН №76, кількість днів затримки реєстрації - 19;

ПН №108, ПН №111, ПН №83, ПН №65, ПН №35, кількість днів затримки реєстрації - 17;

ПН №67, кількість днів затримки реєстрації - 18;

ПН №117, ПН №66, кількість днів затримки реєстрації - 20;

ПН №47, кількість днів затримки реєстрації - 14;

ПН №89, ПН №107, кількість днів затримки реєстрації - 18;

ПН №121, кількість днів затримки реєстрації - 20;

ПН №2, кількість днів затримки реєстрації - 18;

ПН №36, кількість днів затримки реєстрації - 14;

ПН №27, кількість днів затримки реєстрації - 18;

ПН №38, ПН №30, кількість днів затримки реєстрації - 14;

ПН №51, кількість днів затримки реєстрації - 18;

ПН №122, ПН №91, ПН №113, кількість днів затримки реєстрації - 20;

ПН №14, кількість днів затримки реєстрації - 18;

ПН №103, кількість днів затримки реєстрації - 20;

ПН №125, кількість днів затримки реєстрації - 18;

ПН №77, ПН №98, кількість днів затримки реєстрації - 20;

ПН №96, кількість днів затримки реєстрації - 18;

ПН №119, ПН №106, кількість днів затримки реєстрації - 20;

ПН №116, кількість днів затримки реєстрації - 14;

ПН №127, ПН №70, кількість днів затримки реєстрації - 20;

ПН №109, ПН №79, кількість днів затримки реєстрації - 14;

Граничний термін реєстрації вказаних вище ПН - 15.07.2022.

У Акті відповідач вказав, що позивач порушив п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України. Відповідальність передбачена п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України.

Вказаний Акт позивач отримав 20.05.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №1995000124589.

За результатом проведення камеральної перевірки відповідач склав ППР від 12.06.2023 № 0053510403, яким за порушення позивачем граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст.201 Податкового кодексу України та згідно з п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України, та застосував штраф у сумі 172027,06грн.

Спірне рішення позивач отримав 16.06.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №1995000127596. Тому звернувся з позовом до суду.

На вказаний вище Акт позивач подав відповідачу письмове заперечення (вх. від 19.06.2023 №20291/6), в якому просив:

врахувати фактичні обставини прострочення постачальником ПАТ «Укртатнафта» реєстрації в ЄРПН податкових накладних з ПДВ на поставлений товар (нафтопродукти) на суму 1832249,75грн, які сплачені покупцем-позивачем в ціні придбаного товару;

вжити заходи щодо спонукання ПАТ «Укртатнафта» провести реєстрацію в ЄРПН податкових накладних з ПДВ на поставлений позивачу товар на вказану вище суму;

про результати розгляду заперечення повідомити позивача у письмовій формі.

Листом від 27.06.2023 №12238/6/2300-04-09-10 відповідач повідомив, що Акт позивач отримав 20.05.2023, граничним строком подання платником податків заперечень до Акту є 02.06.2023. Заперечення від 16.06.2023 подане за вх. відповідача №20291/6 від 19.06.2023, не підлягає розгляду, оскільки подане з порушенням строків, визначених п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України.

23.06.2023 позивач звернувся скаргою на спірне рішення та дії відповідача щодо складення вказаного вище Акту до Державної податкової служби України. 15.08.2023 Державна податкова служба України прийняла рішення №22711/6/99-00-06-03-01-06, яким залишила без змін спірне рішення, а скаргу позивача без задоволення.

Вважаючи свої права порушеними, Приватне підприємство "Агроантех" звернулось до суду з даним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що сукупністю належних, допустимих і достовірних доказів, достатніх вважати відсутньою вину позивача у вчиненні вказаних податкових порушеннях або підстав для звільнення від відповідальності за них, не підтверджено основні доводи позовної заяви. Зазначених вище вимог законодавства відповідач дотримався, адже факти несвоєчасної реєстрації позивачем податкових накладних підтверджені, а відсоткове значення штрафу обчислене у вказаних межах з суми несвоєчасно зареєстрованих ПН - 172027,06грн. Тому суд дійшов висновку, що оскаржуване ППР від 12.06.2023 №0053510403 прийняте відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, є правомірним.

Переглядаючи рішення суду першої інстанції та оцінюючи відповідні висновки, викладені у рішенні, колегія суддів враховує, що відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їхні права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їхніх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Пункт 201.10 статті 201 ПК України також установлює граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, серед іншого:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Указаним пунктом також визначено, що у разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом

Зважаючи на викладене, у період спірних правовідносин ПК України закріплював обов`язок платників податку на додану вартість забезпечувати своєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пункт 120-1.1 статті 120-1 ПК України установлює, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім окремо визначених видів податкових накладних) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні був введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та триває досі.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада України прийняла Закон України від 03 березня 2022 року № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», який набрав чинності 7 березня 2022 року (далі - Закон № 2118-IX).

Цим Законом підрозділ 10 розділу XX ПК України був доповнений пунктом 69, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

На підставі підпунктів 69.1, 69.9 підрозділу 10 розділу XX ПК України в разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, встановленої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, - то в такому випадку платники податків звільняються від визначеної цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Для платників та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Законом від 24 березня 2022 року № 2142-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» було внесено зміни до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, а саме: слова «трьох місяців» замінено словами «шести місяців».

27 травня 2022 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року № 2260-IX (далі - Закон № 2260-IX).

У цьому Законі підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у такій редакції:

«У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Відтак, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Закон № 2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

З набуттям чинності Законом № 2260-IX встановлене підпунктом 69.1 пункту 69 Перехідних положень ПК України звільнення від відповідальності стало залежним від доведення, у визначеному законодавством порядку, можливості або неможливості платником виконання свого обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Відповідний Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225.

Також законодавець з 27 травня 2022 року встановив конкретний перелік податкових накладних, за не реєстрацію яких у визначений законодавством строк, платник податків, що має можливість виконувати податкові обов`язки (тобто у визначеному підзаконним нормативно-правовим актом не підтвердив неможливість виконання обов`язків), підлягає відповідальності у вигляді штрафних санкцій.

Отже, особа підлягала відповідальності, якщо вона мала можливість виконувати обов`язки з реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (з урахуванням змін, що набрали чинності 3 січня 2023 року), що складені від 1 лютого до 31 травня 2022 року, і вона не зареєструвала їх до 15 липня 2022 року.

Так, за матеріалами справи, несвоєчасна реєстрація апелянтом податкових накладних зумовлена діями контрагента - Публічного акціонерного товариства «Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія «Укртатнафта».

Як зазначає апелянт, він прострочив реєстрацію податкових накладних у відповідному реєстрі у зв`язку з невиконанням зобов`язань щодо виписування та реєстрації податкових накладних з ПДВ первинним постачальником пального - ПАТ «Укртатнафта». Попри проведення позивачем розрахунків за придбане пальне контрагент до червня 2023 року не зареєстрував у реєстрі жодної податкової накладної, що вплинуло на формування позивачем податкового кредиту за період березня-травня 2022 року.

Крім того, ПАТ «Укртатнафта» листом від 14.107.2022 №79/342 повідомив позивача, що внаслідок неодноразових ракетних обстрілів виникла неможливість своєчасного виконання податкових зобов`язань з реєстрації податкових та акцизних накладних у відповідних реєстрах.

Листом від 03.11.2022 №14/02-250/1 ПАТ «Укртатнафта» повідомило позивача про неможливість виконання податкових зобов`язань за наявності форс-мажорних обставин - рішення ДПС України від 28.10.22 №788/Ж20/31/00-4-01-01.

Суд апеляційної інстанції зауважує, що законодавство визначає можливість притягнення платника податків до відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, що передбачена статтею 120-1.1 ПК України, лише за наявності його вини.

Проте, у контексті обставин цієї справи, суд апеляційної інстанції не встановив у діях позивача ознак вини, оскільки дії останнього є у прямому причинно-наслідковому зв`язку із діями контрагента, який несвоєчасно здійснив реєстрацію податкових накладних. Більше того, позивачем вчинялись дії щодо повідомлення відповідача про наявність вищезгаданих обставин, що підтверджується листами від від 14.07.2022 та 22.07.2022.

Апеляційний суд висновує, що притягнення до відповідальності позивача за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних є незаконним та протиправним, оскільки несвоєчасне подання накладних ПАТ «Укртатнафта», що зумовило в подальшому несвоєчасну реєстрацію податкових накладних апелянтом, перебували поза межами об`єктивного контролю позивача.

Серед іншого, відповідно до позиції Верховного Суду, викладеної, зокрема, у постанові від 30 січня 2018 року у справі № 815/2745/17, від 26 червня 2018 року у справі №808/2127/17, від 03 травня 2018 року у справі № 818/1070/17, платник податків може нести відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних лише якщо така несвоєчасна реєстрація зумовлена його винними діями.

Колегія суддів висновує, що повинен існувати чіткий причинно-наслідковий зв`язок між тим, що платник податків мав можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких Кодексом передбачена відповідальність, та тим, що особа не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання.

За результатами дослідження усіх істотних обставин справи, колегія суддів вбачає правомірність поведінки позивача та як наслідок відсутність підстав для застосування до останнього штрафних санкцій.

За таких умов, податкове повідомлення-рішення від 12.06.2023 №0053510403 про накладення штрафу в сумі 172027,06 грн. за порушення граничних строків реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних з ПДВ та/або розрахунків коригування до податкових накладних є протиправним та підлягає скасуванню.

В частині вимог позивача щодо визнання неправомірними дії Головного управління ДПС у Черкаській області щодо складання акту камеральної перевірки від 17.05.2023 №4992/23-00-04-03-04/38868803 про порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН, колегія суддів зазначає, що акт перевірки, так само, як і відповідь за результатами розгляду заперечень на акт перевірки та інші листи контролюючого органу, направлені на адресу платника податків з приводу оскарження ним акту перевірки, є лише службовими документами контролюючого органу, пов`язаними із збирання податкової інформації, не створюють для платника податків правових наслідків у вигляді зміни (припинення) прав чи встановлення обов`язків, однак, в подальшому можуть враховуватися контролюючим органом при прийнятті актів індивідуальної дії.

Таким чином, акт камеральної перевірки від 17.05.2023 №4992/23-00-04-03-04/38868803 не є рішеннями суб`єкта владних повноважень, які відповідно до пункту 1 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України можуть бути оскаржені до адміністративного суду як такі, що порушують права, свободи чи законні інтереси особи.

Вказана правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 31 травня 2021 року № 520/10718/19.

На підставі системного аналізу норм законодавства, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення такої позовної вимоги.

За таких обставин, судова колегія вважає, що суд першої інстанції не у повному обсязі дослідив матеріали справи та дійшов помилкового висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги, а також фактичні обставини, встановлені судовою колегією, частково спростовують висновки суду першої інстанції.

Частиною першою статті 317 Кодексу адміністративного судочинства України визначені підстави для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення.

Підсумовуючи викладене у сукупності, колегія суддів вважає апеляційну скаргу Приватного підприємства "Агроантех" такою, що підлягає частковому задоволенню, та вбачає правові підстави для скасування рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2023 року.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач, звертаючись до суду першої інстанції, сплатив судовий збір у розмірі 2684,00 грн, а також сплатив судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 4026,00 грн. Враховуючи часткове задоволення вимог апеляційної скарги, сума повернення судового збору за подання апеляційної скарги становить 2013,00 грн.

Зазначені суми слід стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 316, 317,321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Агроантех" задовольнити частково.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2023 року у справі № 580/8289/23 скасувати, ухвалити нову постанову, якою адміністративний позов Приватного підприємства "Агроантех" до Головного управління ДПС у Черкаській області про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 12.06.2023 №0053510403 про накладення штрафу в сумі 172027,06 грн. за порушення граничних строків реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних з ПДВ та/або розрахунків коригування до податкових накладних.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Агроантех" (код ЄДРПОУ 38868803) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 44131663) сплачений за подання позовної заяви судовий збір у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп. та 2013,00 грн. (дві тисячі тринадцять) грн. 00 коп. за подання апеляційної скарги.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя-доповідач О.М. Кузьмишина

Судді М.І. Кобаль

Л.О. Костюк

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2024
Оприлюднено15.03.2024
Номер документу117631717
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —580/8289/23

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 13.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Рішення від 16.11.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні