Справа № 947/9034/24
Провадження № 1-кс/947/3700/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.03.2024 року м. Одеса
Слідчий суддя Київського районного суду м.Одеси ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , детектива ОСОБА_3 , під час розгляду клопотання старшого детектива Відділу Підрозділу Територіального управлінняБЕБ вОдеській області ОСОБА_3 ,що погодженоз прокуроромвідділу Одеськоїобласної прокуратури ОСОБА_4 про проведення огляду, -
В С Т А Н О В И В:
До Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання старшого детектива Відділу Підрозділу Територіального управлінняБЕБ вОдеській області ОСОБА_3 ,що погодженоз прокуроромвідділу Одеськоїобласної прокуратури ОСОБА_4 про проведення огляду вантажного відділення № 1 ТОВ «Нова пошта», розташованого за адресою: Миколаївська область, Первомайський район, смт. Криве Озеро, вулиця Набережна, буд. 21.
В судовому засіданні детектив подане клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити.
В обґрунтування поданого клопотання зазначив, що Підрозділом детективів Територіального управління БЕБ в Одеській області здійснюється досудове розслідування по кримінальному провадженню № 1202100000000846 від 07.07.2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 199, ч. 2 ст. 204, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи ТОВ «Імперія.Табак.ЛТД» (код ЄДРПОУ 42267033) здійснюють виробництво необлікованої тютюнової продукції торгових марок «Regina», «DB», офіційна частина яких виготовляються по ліцензії для ТОВ «Дьюті Фрі Пі Джей Юкрейн» (код ЄДРПОУ 39419168), інша частина виготовлених цигарок є контрафактною, а саме: без фільтровані тютюнові вироби румунських торгових марок «Astru», «Ritm» та «Армійські».
Підрозділом детективів Територіального управління БЕБ в Одеській області здійснюється досудове розслідування по кримінальному провадженню № 1202100000000846 від 07.07.2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 199, ч. 2 ст. 204, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи ТОВ «Імперія.Табак.ЛТД» (код ЄДРПОУ 42267033) здійснюють виробництво необлікованої тютюнової продукції торгових марок «Regina», «DB», офіційна частина яких виготовляються по ліцензії для ТОВ «Дьюті Фрі Пі Джей Юкрейн» (код ЄДРПОУ 39419168), інша частина виготовлених цигарок є контрафактною, а саме: без фільтровані тютюнові вироби румунських торгових марок «Astru», «Ritm» та «Армійські».
В подальшому необлікована тютюнова продукція з підробленими марками акцизного податку, або не маркована марками акцизного податку, з позначенням «FOR DUTY FREE SALE ONLY», розповсюджуються на території м. Києва, Київської, Одеської, Харківської, Полтавської та Вінницької областей, шляхом її перевезення фізичними особами власними транспортними засобами з наступною реалізацією за готівку в мережі роздрібної торгівлі.
Кількість імпортованої ТОВ «Імперія.Табак.ЛТД» тютюнової сировини в декілька разів перевищує обсяги, необхідні для виготовлення задекларованої протягом 2020-2021 роках продукції, що свідчить про налагоджену систему виготовлення підакцизних товарів без відображення в податковій та бухгалтерській звітності з метою ухилення від сплати податків, зборів та інших обов`язкових платежів.
В ході проведення детального аналізу вантажно-митних декларацій ТОВ «Імперія.Табак.ЛТД» за період 2020-2021 роки встановлено, що підприємством у вказаний період оформлено для магазинів безмитної торгівлі (Duty Free) та експортовано до Чорногорії та Лівії близько 2,38 млн. пачок тютюнових виробів, у той же час імпортовано 99,2 тон тютюну, з якого можливо виготовити 6,5 млн. пачок сигарет (з середнього розрахунку 1 кг. тютюну на 1300 сигарет).
Крім того, відповідно до інформації, отриманої за даними ІКС «Податковий блок» ДПС України, ТОВ «Імперія.Табак.ЛТД» за період 2022-2023 роки здійснило імпорт підакцизних товарів «Тютюнової сировини (болгарський необроблений тютюновий лист) теплового сушіння, типу Вірджинія стріпс (з частково відділеною середньою жилкою), призначеного для виробництва тютюнових виробів (для власного виробництва), врожаю 2021 року у кількості 12000 кг., відправником якої виступало "PARVOMAY-BT" AD, тютюну та замінників тютюну промислового призначення: жилка тютюнова розширена (взірвана) CRES-MG, яка виготовлена з жилок тютюнового листа шляхом різання та подальшого розширення (вибуху) по спеціальній технології, у кількості 42560 кг. відправникам яких виступало KT INTERNATIONAL SA», а також товарно-матеріальних цінностей, які використовуються для виготовлення тютюнових виробiв, а саме: фільтропалички у вигляді стержнів, фільтропалочки потрійні вугільно-ацетатні, стрічки самоклейні розривні із поліпропилену для пакування сигарет.
Крім того, згідно з реєстру вантажно-митних декларацій щодо імпорту тютюнової сировини, встановлено, що в графах 36 «Преференція» вищевказаних імпортних вантажно-митних декларацій зазначено код пільги в обкладенні товару акцизним податком №130, що свідчить про застосування пільги при сплаті акцизного податку згідно «Класифікатора звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 №1011 із змінами та доповненнями та на підставі п.п. 213.3.6, п. 213.3, ст. 213 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями.
Відповідно до п. п. 213.3.6, п. 213.3, ст. 213 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями, звільняються від оподаткування операції з підакцизними товарами щодо ввезення на митну територію України підакцизних товарів (продукції), що використовуються як сировина для виробництва підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), за умови подальшого виготовлення з такої сировини інших підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), які реалізуються на митній території України або на експорт, або вивезення за межі митної території України невикористаної у виробництві сировини, та пред`явлення контролюючому органу ліцензії на право виробництва алкогольних напоїв або тютюнових виробів. Ця норма не поширюється на операції з ввезення пального.
Також, аналізом єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що системою з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено реєстрацію майже всіх податкових накладних з номенклатурою товару «Сигарети з фільтром «REGINA» зареєстрованих ТОВ «Імперія.Табак.ЛТДв адреси контрагентів-покупців протягом 2023 року, що дає підстави вважати про ризиковість фінансово-господарських операцій зазначеним суб`єктом господарювання.
В ході досудового розслідування встановлено, що необлікована тютюнова продукція з підробленими марками акцизного податку, або не маркована марками акцизного податку, яка виготовлена у виробничих приміщеннях ТОВ «Імперія.Табак.ЛТД», що розташовані за адресою: Одеська область, Подільський район, смт. Любашівка, вулиця Північна (колишня Лермонтова), буд. 13 реалізується через вантажне відділенні № 1 ТОВ «Нова пошта», розташованого за адресою: Миколаївська область, Первомайський район, смт. Криве Озеро, вулиця Набережна, буд. 21.
Згідно ст. 27, ч. 4 ст. 107 КПК України, під час розгляду клопотання здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою технічних засобів.
Детектив в судовому засіданні клопотання підтримав з мотивів наведених у ньому.
Статтею 13 КПК України встановлено, що не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до статті 30 Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.
Статтею 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Одним з напрямів ефективного функціонування державної влади в Україні є забезпечення законності діяльності органів досудового розслідування, які виходячи з принципу верховенства права, зобов`язані керуватись законом при здійсненні своїх повноважень. Саме тому об`єктивно необхідним є створення надійного і ефективного механізму судового контролю за діяльністю органів досудового розслідування, оскільки саме судовий контроль справедливо вважається найбільш дієвим інструментом забезпечення прав і свобод громадян.
Кримінальним процесуальним законом здійснення судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні віднесено до повноважень слідчого судді, який є суддею суду першої інстанції, а у випадку, передбаченому статтею 247 КПК України, - голова чи за його визначенням інший суддя відповідного апеляційного суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей, документів та комп`ютерних даних.
Згідно з ч. 2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Відповідно до ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Системний аналіз положень КПК України дає підстави для висновку, що застосування до ухвал слідчого судді про надання дозволу на обшук положень, які регламентують загальні вимоги щодо судового рішення можливо лише з врахуванням особливостей стадії досудового розслідування, яка є відмінною від судового розгляду. Таким чином, розглядаючи подане клопотання та наводячи мотиви ухваленого судового рішення, враховую положення КПК України щодо дотримання меж, які не розкривають таємницю досудового розслідування, а також практику ЄСПЛ, який неодноразово у своїх рішеннях зазначав, що хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку про наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, водночас враховую, що факти, які породжують таку підозру, не повинні знаходитися на однаковому рівні з тими, що необхідні для виправдання, засудження чи навіть пред`явлення обвинувачення та з`являються на подальшому етапі кримінального розслідування; відшукувані речі і документи мають значення для проведення об`єктивного досудового розслідування, оскільки прямо стосуються предмету доказування у даному провадженні та можуть знаходитись у наведеному слідчим володінні; відомості, які містяться у відшукуваних речах (предметах, документах), можуть мати доказове значення та можуть бути використані як докази під час судового розгляду; речі (предмети, документи), щодо відшукання яких надійшло клопотання знаходяться у володінні особи, вказаної у клопотанні, що підтверджується долученими до клопотання матеріалами, тому, враховуючи обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 КПК України, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, тобто зважаючи на необхідність збереження доказів для досудового розслідування, забезпечення неможливості їх знищення чи приховування, вважаю найбільш доцільним та ефективним способом відшукання речей і документів за даних обставин є проведення обшуку, а відтак клопотання в цій частині підлягає до задоволення та слід надати згоду на проведення обшуку, з метою вилучення предметів (речей, документів), які стосуються кримінального провадження.
Оцінюючи питання доцільності визначенні виконавця ухвали слідчого судді, враховую правовий висновок Касаційного кримінального суду викладений у постанові від 17 лютого 2021 року (справа №263/10353/16-к, провадження № 51-4972км20) відповідно до якого, в ухвалі про надання дозволу на проведення огляду слідчий суддя не визначає конкретного слідчого або прокурора, які мають здійснювати таку слідчу (розшукову) дію, оскільки вказане питання перебуває поза межами повноважень слідчого судді з контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.
Керуючись ст.ст. 222, 234, 235 КПК України, -
постановив:
Клопотання задовольнити.
Надати прокурорам групи прокурорів та уповноваженим детективам у кримінальному провадженні № 1202100000000846 від 07.07.2021 року
дозвіл на проведення огляду вантажного відділення № 1 ТОВ «Нова пошта», розташованого за адресою: Миколаївська область, Первомайський район, смт. Криве Озеро, вулиця Набережна, буд. 21,
з метою підтвердження фактичної наявності необлікованої тютюнової продукції з підробленими марками акцизного податку, або не маркованої марками акцизного податку, що виготовлена у виробничих приміщеннях ТОВ «Імперія.Табак.ЛТД», а також виявлення та вилучення тютюнових виробів чи інших підакцизних товарів, які мають ознаки незаконно виготовлених, файлів відеозапису, а також документів, що стосуються поштових відправлень (посилок) таких товарів та інших предметів і документів, що стосуються незаконної діяльності.
Ухвала діє до 10.04.2024 р. включно, оскарженню не підлягає та набирає законної сили негайно після її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2024 |
Оприлюднено | 18.03.2024 |
Номер документу | 117648711 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Тішко Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні