Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
15 березня 2024 р. Справа № 520/2905/21
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тітова О.М., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Буменерго" України у порядку ст. 383 КАС України по справі №520/2905/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Буменерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг про зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Буменерго" ( вул. Данилевського, буд. 6, кв. 54,м. Харків,61058) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (вул. Смоленська, буд. 19,м. Київ,03057), в якому з урахуванням уточнень просить суд:
- визнати протиправним, застосованим з порушенням вимог чинного законодавства України та таким, що порушує права та законні інтереси позивача застосування у Постанові НКРЕКП №1878 від 13 жовтня 2020 р. коефіцієнта - 2.16 (замість належного - 3,24) "зеленого" тарифу на електричну енергію, вироблену на об`єктах енергетики, що використовують альтернативні джерела енергії ТОВ "Буменерго" для Шумської ГЕС;
- зобов`язати відповідача - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг - встановити з 13.10.2020 року для товариства з обмеженою відповідальністю "Буменерго" (ГЕС Шуми, Вінницька область, Крижопільський район, с. Шуми, вул. Шумилівська 38 а) "зелений" тариф на електричну енергію, з коефіцієнтом 3,24, як для об`єкта, введеного в експлуатацію 16.05.2016 року, шляхом внесення змін у п.7 постанови НКРЕКП № 1878 від 13.10.2020 року.
- зобов`язати відповідача подати звіт про виконання судового рішення протягом тридцяти днів з моменту набрання рішення законної сили.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 19.05.2021 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Буменерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг про зобов`язання вчинити певні дії - задоволено частково. Зобов`язано Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг, встановити для Товариства з обмеженою відповідальністю "Буменерго» коефіцієнт "зеленого" тарифу, як для об`єкта, введеного в експлуатацію 16.05.2016 року. В іншій частині позовних вимог відмовлено. Стягнуто на користь Товариство з обмеженою відповідальністю "Буменерго" (вул. Данилевського, буд. 6, кв. 54,м. Харків,61058) за рахунок бюджетних асигнувань Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (вул. Смоленська, буд. 19,м. Київ,03057) судовий збір у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят грн. 00 коп.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 05.10.2021 апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг залишено без задоволення. Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.05.2021 по справі № 520/2905/21 залишено без змін.
Постановою Верховного суду у складі Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 15.12.2022 Касаційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, залишено без задоволення. Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19 травня 2021 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 05 жовтня 2021 року залишено без змін.
Через канцелярію Харківського окружного адміністративного суду від Товариства з обмеженою відповідальністю "Буменерго" надійшла заява в порядку ст. 383 КАС України, в якій заявник виклав скаргу на рішення і дії державного виконавця та просить суд:
- скасувати постанову "Про закінчення виконавчого провадження" по справі ВП 71047758 прийняту державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби Міністерства Юстиції України Яковенко Владиславом Андрійовичем, щодо виконання судового рішення по справі № 520/2905/21 Про поновлення порушеного права у встановленні "зеленого тарифу;
- зобов`язати державного виконавця вжити усіх, передбачених законодавством України заходів до боржника - НКРЕКП дія належного виконання ним судового рішення по справі № 520/2905/21 Про поновлення порушеного права у встановленні "зеленого" тарифу", а саме встановлення ним для дія ГЕС Вінницька обл.. Тульчинський район (колишній Крижогіільський р-н). с. Шуми. вул. Шумилівська. 38а товариства з обмеженою відповідальністю "Буменерго» «зелений» тариф на електричну енергію, з коефіцієнтом 3.24. як для об`єкта, введеного в експлуатацію 16.05.2016 року.
Суд, вивчивши заяву, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:
Відповідно до ст.129-1 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
За змістом ч.1 ст.370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи.
Згідно з положеннями ч.ч. 1 - 6 ст.383 КАС України, Особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.
У такій заяві зазначаються:
1) найменування адміністративного суду, до якого подається заява;
2) ім`я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти (за наявності), відомості про наявність або відсутність електронного кабінету;
3) ім`я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі;
4) ім`я (найменування) третіх осіб, які брали участь у розгляді справи, поштова адреса, номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі;
5) номер адміністративної справи;
6) відомості про набрання рішенням законної сили та про наявність відкритого касаційного провадження;
7) інформація про день пред`явлення виконавчого листа до виконання;
8) інформація про хід виконавчого провадження;
9) документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати за подання відповідної заяви;
10) перелік документів та інших матеріалів, що додаються.
На підтвердження обставин, якими обґрунтовуються вимоги, позивач зазначає докази, про які йому відомо і які можуть бути використані судом.
До заяви додаються докази її надсилання іншим учасникам справи.
Заяву, зазначену у частині першій цієї статті, може бути подано протягом десяти днів з дня, коли позивач дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів, але не пізніше дня завершення строку пред`явлення до виконання виконавчого листа, виданого за відповідним рішенням суду.
У разі відповідності заяви вимогам, зазначеним у цій статті, вона підлягає розгляду та вирішенню в порядку письмового провадження або в судовому засіданні на розсуд суду протягом десяти днів з дня її отримання. Неприбуття в судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду такої заяви.
У разі невідповідності заяви вказаним вище вимогам, а також у разі подання заяви особою, яка відповідно до частини шостої статті 18 цього Кодексу зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його, така заява ухвалою суду, прийнятою в порядку письмового провадження, повертається заявнику. Така ухвала суду може бути оскаржена.
Суд зазначає, що вищезазначена заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Буменерго" від 22.02.2024 (скарга на рішення і дії державного виконавця) не відповідає вказаним вище вимогам статті 383 КАС України та не може бути розглянута в порядку виконання рішення суду (в порядку ст. 383 КАС України), в наслідок чого підлягає поверненню заявнику.
Разом із тим, суд звертає увагу, що заявник не позбавлений права звернутися до суду у межах позовного провадження, в порядку статті 287 КАС України, якою передбачено особливості провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 248, 256, 287, 295, 383 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Буменерго" в порядку ст.383 КАС України по справі №520/2905/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Буменерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг про зобов`язання вчинити певні дії - повернути.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено Кодексом адміністративного судочинства України.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СуддяТітов О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2024 |
Оприлюднено | 18.03.2024 |
Номер документу | 117692728 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Тітов О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні