Постанова
від 20.10.2010 по справі 2а-3795/10/5/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

20.10.10 Справа №2а-3795/10/5/0170

13:11

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі судді Сид оренка Д.В., при секретарі Моро децькій Ю.В. розглянувши за уч астю представника позивача - Коновалова О.К. - дов. б/н від 12.03.2010р., у відкритому судово му засіданні адміністративн у справу

за адміністративним позов ом Дочірнього підприємства « Феодосійський меблевий комб інат»,

до Управління Пенсійного ф онду України в м. Феодосія АР К рим,

про визнання протиправним и та скасування рішень.

Обставини справи: Дочірнє п ідприємство «Феодосійський меблевий комбінат» (далі поз ивач) звернулось до Окружног о адміністративного суду АР Крим із адміністративним поз овом до Управління Пенсійног о фонду України в м. Феодосія А Р Крим (далі відповідач) про ви знання протиправними та скас ування рішення № 336 від 15.03.2010р., № 33 7 від 15.03.2010р. в частині застосува ння штрафу у сумі 2832,82 грн.

Позовні вимоги ґрунтуютьс я на положеннях Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування», Інструкції про поря док обчислення і сплати стра хувальниками та застрахован ими особами внесків на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування до Пенсі йного фонду України» та моти вовані тим, що нарахування (об числення) страхових внесків застрахованих осіб у січні 2008 р. здійснювалось позивачем в порядку, встановленому зазн аченим законодавством та на підставі бухгалтерських та і нших документів, відповідно до яких провадиться нарахува ння (обчислення) і які підтвер джують нарахування (обчислен ня) заробітної плати працівн иків. Разом з тим, позивач зазн ачає, що фактично місяць люти й 2008р. є місяцем, в якому страху вальник подав звітність, де п озивач самостійно зазначив т акі донараховані суми за січ ень 2008р., отже для розрахунку шт рафу кількість місяців, за як і донараховані суми повинен складати 1 місяць (лютий 2008р.), а н е 25 місяців як вважає відповід ач.

Під час розгляду справи поз ивач неодноразово надавав су ду письмові пояснення в обґр унтування своєї позиції.

Відповідач у судове засіда ння 20.10.2010р. не з' явився, надісл ав клопотання про розгляд сп рави за відсутністю його пре дставника. Під час розгляду с прави проти позову заперечув ав та у запереченні на позов з азначив, що відповідно до п. 6 ч . 2 ст. 17 Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування» ст рахувальник зобов' язаний н араховувати, обчислювати і с плачувати в установлені стро ки та в повному обсязі страхо ві внески. Згідно з п. 3 ч. 9 ст. 106 ць ого Закону та п. 9.3.3 Інструк ції 21-1 за приховування (заниже ння) страхувальником суми за робітної плати (виплат, доход у), на які нараховуються страх ові внески, накладається штр аф у розмірі всієї суми прихо ваної (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу), а в разі повторного протягом року та кого порушення - штраф у три разовому розмірі суми прихов аної (заниженої) заробітної п лати (виплат, доходу). Відповід но до п. 9.3.4 Інструкції 21-1 за дона рахування органом Пенсійног о фонду України або страхува льником сум своєчасно не обч ислених та не сплачених стра хових внесків накладається ш траф у розмірі 5 відсотків заз начених сум за кожний повний або неповний місяць, за які до нараховано ці суми.

Під час розгляду справи пре дставником відповідача нада вались додаткові запереченн я в обґрунтування своєї пози ції.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, досліди вши надані докази, суд,

ВСТАН ОВИВ:

З 22.02.2010р. по 26.02.2010р. відповідачем проведена планова документа льна перевірка позивача з пи тань своєчасності, достовірн ості та повноти нарахування страхових внесків на загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування за період з 02.05.2005р. по 31.12.2009р., повноти та своєч асності перерахування аванс ових платежів у вигляді сум с трахових внесків за період з 20.04.2005р. по 20.01.2010р. достовірності ві домостей, що надаються до сис теми персоніфікованого облі ку відомостей за період з 01.01.2004р . по 31.12.2008р., в ході якої встановле но порушення позивачем ст. 19, 20, п. 6,12, п. 2 ст. 17, п. 8 Прикінцевих пол ожень Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування», п. 4,11 Інструкції № 21-1, п. 1,4 ст. 4 За кону України «Про збір на о бов' язкове державне пенсій не страхування», п. 4, 11 Інструкц ії про порядок обчислення і с плати страхувальниками та за страхованими особами внескі в на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України , у зв' язку з чим донарахован а сума заробітної плати (випл ат, доходу) за січень 2008р. в сумі 7701,97 грн.; донараховано страхов их внесків всього 2360,69 грн.; змен шення сум заробітної плати (в иплат, доходу) за лютий 2008р. в су мі 7701,97 грн.; зменшені страхові в нески всього 2360,69 грн.

За результатами зазначено ї перевірки відповідачем скл адений Акт № 38 від 26.02.2010р., який по кладений у підставу прийнятт я відповідачем рішення від 15.0 3.2010р. № 336 про застосування фінан сових санкцій за приховуванн я (зниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат , доходу), на які нараховуються страхові внески в розмірі 7701,97 грн., та рішення від 15.03.2010р. № 337 пр о застосування фінансових са нкцій за донарахування орган ом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своє часно не обчислених та не спл ачених страхових внесків в р озмірі 2950,86 грн.

Дослідивши подані сторона ми докази, всебічно і повно з'я сувавши всі фактичні обстави ни, на яких ґрунтуються позов ні вимоги та заперечення, об'є ктивно оцінивши докази, які м ають значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті суд дійшов до висновку, що п озовні вимоги обґрунтовані т а підлягають задоволенню з н аступних підстав.

Позивач зареєстрований в у правлінні відповідача як пла тник внеску на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування.

Принципи, засади і механізм и функціонування системи заг альнообов'язкового державно го пенсійного страхування ви значені в Законі України «Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування » № 1058-ІУ від 09.07.03р. (далі Закон № 1058) .

Страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік терит оріальним органом Пенсійног о фонду (ч. 3 ст. 15 Закону № 1058).

Відповідно до ч. 2 ст. 5 Закон у № 1058 виключно цим Законом визначаються порядок нара хування, обчислення та сплат и страхових внесків, а також с тягнення заборгованості за ц ими внесками.

Згідно з пунктами 4,6 ч. 2 ст. 17 Закону № 1058 страхувальник з обов' язаний: подавати звітн ість територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в п орядку та за формою, встановл еними Пенсійним фондом; нара ховувати, обчислювати і спла чувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Відповідно до п. 3, 4 ч. 9 ст. 106 З акону № 1058 за приховування (з аниження) страхувальником су ми заробітної плати (виплат, д оходу), на які нараховуються с трахові внески, накладається штраф у розмірі всієї суми пр ихованої (заниженої) заробіт ної плати (виплат, доходу), а в р азі повторного протягом року такого порушення виконавчі органи Пенсійного фонду заст осовують до страхувальників штраф у триразовому розмірі суми прихованої (заниженої) з аробітної плати (виплат, дохо ду). За донарахування територ іальним органом Пенсійного ф онду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та н е сплачених страхових внескі в накладається штраф у розмі рі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний або неповни й місяць, за який донарахован о ці суми.

На підставі вищезазначени х норм п.3,4 ч. 9 ст. 106 Закону № 105 8 відповідачем прийняти оска ржувані рішення.

У відповідності до п. 13 ст. 106 Закону № 1058 про нарахування пені та накладення штрафів, п ередбачених частинами дев'ят ою і десятою цієї статті, поса дові особи виконавчих органі в Пенсійного фонду в порядку , встановленому правлінням П енсійного фонду, виносять рі шення, які протягом трьох роб очих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальник у, банку чи організації, яка зд ійснює виплату і доставку пе нсій. Суми пені та штрафів, пер едбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підляг ають сплаті страхувальником , банком чи організацією, яка з дійснює виплату і доставку п енсій, протягом десяти робоч их днів з дня одержання відпо відного рішення.

Як вбачається зі змісту оск аржуваних рішень фінансові с анкції застосовані за поруше ння позивачем Закону № 1058, що допущені у січні-лютому 2008р .

Відповідно до ч. 15 ст. 106 Зако ну України «Про загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування» строк давності щодо стягнення недоїмки, пен і та штрафів не застосовуєть ся.

Однак, аналізуючи зазначен у норму законодавець чітко р озмежує поняття «нарахуванн я» та «стягнення» недоїмки, п ені та штрафів.

За своєю суттю передбачені п.3,4 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058 фінан сові санкції є адміністратив но-господарськими санкціями , а тому її застосування регул юється нормами глави 27 Господ арського кодексу України.

Стаття 239 Господарського ко дексу України містить перелі к видів адміністративно-госп одарських санкцій, з яких є ад міністративно-господарськи й штраф.

Адміністративно-господарс ький штраф - це грошова сума, щ о сплачується суб'єктом госп одарювання до відповідного б юджету у разі порушення ним в становлених правил здійснен ня господарської діяльності (ч. 1 ст. 241 ГК України).

Відповідно до ст. 250 Господар ського кодексу України адмін істративно-господарські сан кції можуть бути застосовані до суб' єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не п ізніш як через один рік з дня п орушення цим суб' єктом вста новлених законодавчими акта ми правил здійснення господа рської діяльності.

З огляду на це такі санкції органами Пенсійного фонду мо жуть застосовуватись до суб' єктів господарювання протяг ом строків, визначених статт ею 250 зазначеного Кодексу для застосування адміністратив но-господарських санкцій.

Отже, застосування санкцій за порушення приписів Зако ну № 1058 повинно здійснюватис я органом пенсійного фонду ш ляхом прийняття рішення про застосування фінансових сан кцій, ухвалення якого повинн о відбутися протягом строків , установлених статтею 250 Госп одарського кодексу України.

Аналогічна позиція виклад ена Вищим адміністративним с удом в Ухвалі від 03.12.09р. у справі № К-19925/08.

Згідно до ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Оцінюючи правомірність ді й відповідача щодо прийняття спірних рішень, суд керувавс я критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України , які певною мірою відображаю ть принципи адміністративно ї процедури, які повинні дотр имуватися при реалізації дис креційних повноважень владн ого суб' єкта.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.

Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.

Таким чином, суд дійшов висн овку, що оскаржувані рішення не можуть бути визнані таким и, що прийняті на підставі та в ідповідно до діючого законод авства, добросовісно та безс торонньо, тому позовні вимог и є правомірними, обґрунтова ними і підлягають задоволенн ю.

У зв' язку з чим, позов підл ягає задоволенню.

Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 20.10.10р.

У повному обсязі постанову складено та підписано 25.10.10р.

Керуючись ст.ст. 94, 98, 160-163, 167 КАС У країни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов за довольнити повністю.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Управління П енсійного фонду України в м. Ф еодосія АР Крим від 15.03.2010р. № 336 пр о застосування фінансових са нкцій за приховування (зниже ння) страхувальником сум зар обітної плати (виплат, доходу ), на які нараховуються страхо ві внески в розмірі 7701,97 грн..

Визнати протиправним та ск асувати рішення Управління П енсійного фонду України в м. Ф еодосія АР Крим від 15.03.2010р. № 337 у ч астині застосування фінансо вих санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду Ук раїни або страхувальником су м своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внес ків в розмірі 2832,82 грн.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Дочір нього підприємства «Феодосі йський меблевий комбінат» (98 100, АР Крим, м. Феодосія, вул. Чехо ва, 30: ЄДРПОУ 05764162) 3,40 грн. витрат зі сплати судового збору.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання коп ії постанови. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду .

Суддя Сидоренко Д.В.

Дата ухвалення рішення20.10.2010
Оприлюднено26.10.2010
Номер документу11769359
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3795/10/5/0170

Ухвала від 27.04.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 20.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні