Справа № 234/1614/22
Провадження № 2/202/1954/2024
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2024 року Індустріальний районний суд м. Дніпропетровська
у складі: головуючого судді - Слюсар Л.П.,
за участю секретаря - Пеки Д.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпро цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу», Центральної контрольно-дослідницької та проектно-вишукувальної водної лабораторії комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу», треті особи: Об`єднана профспілкова організація Комунального підприємства «Вода Донбасу», Первинна профспілкова організація Центральної контрольно-дослідницької та проектно-вишукувальної водної лабораторії Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу», про стягнення сум безпідставно не нарахованої та несплаченої додаткової заробітної плати, -
ВСТАНОВИВ:
11 лютого 2022 року до Краматорського міського суду Донецької області надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу», Центральної контрольно-дослідницької та проектно-вишукувальної водної лабораторії комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу», треті особи: Об`єднана профспілкова організація Комунального підприємства «Вода Донбасу», Первинна профспілкова організація Центральної контрольно-дослідницької та проектно-вишукувальної водної лабораторії Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу», про стягнення сум безпідставно не нарахованої та несплаченої додаткової заробітної плати.
В обґрунтування посилаючись на те, що у період часу з 11.01.2006 року по 03.12.2021 року позивач знаходився у трудових відносинах з Комунальним підприємством «Компанія «Вода Донбасу» (Відповідач 1) працюючи на різних його відокремлених підрозділах. Останнє місце роботи Позивача - Центральна контрольно- дослідницька та проектно вишукувальна водна лабораторія комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» (далі-ЦКДПВВЛ) (Відповідач 2), де він обіймав посаду начальника інспекції промислового водовідведення та охорони навколишнього середовища.
Наказом директора ЦКДПВВЛ від 02.12.2021 року № 198-К ОСОБА_1 - звільнено з займаної посади з 03.12.2021 року за власним бажанням (ст. 38 КЗпП України).
Підставою для звільнення за власним бажанням слугувало необґрунтоване роботодавцем зменшення заробітної плати позивача майже у двічі. В свою чергу, такому зменшенню сприяло рішення керівництва підприємства у особі виконуючого обов`язки генерального директора КП «Компанія «Вода Донбасу» висловленого у наказі по підприємству від 29.09.2021 року № 176 «Про скасування надбавок та заохочувальних виплат».
Зазначеним наказом скасовано «усі надбавки та заохочувальні виплати з вересня 2021 року по наступним підрозділам підприємства: Апарат управління КП «Компанія «Вода Донбасу»; ЦКДПВВЛ; ЦРММ; Управління «Донбасводоремонт».
Зазначене необґрунтоване та незаконне рішення адміністрації КП «Компанія «Вода Донбасу» вмотивоване «невиконанням показників з обсягів реалізації продукції, низького рівня надходження грошових коштів, постійного нарощування податкового боргу та з метою мінімізації збитків і стабілізації фінансового стану Підприємства».
Звернув увагу суду на той факт, що КП «Компанія «Вода Донбасу» має 29 відокремлених підрозділів які одночасно приймають участь у господарській діяльності підприємства однак зазначений наказ застосовано лише відносно трьох з них, що порушує принцип недопущення дискримінації у сфері праці за будь-якими ознаками (ст.21 КЗпП України).
На виконання зазначеного наказу прийнятого в порушення діючого трудового законодавства наказу КП «Компанія «Вода Донбасу», керівництво ЦКДПВВЛ припинило нарахування усіх заохочувальних виплат позивачу за вересень, жовтень, листопад 2021 року.
Позивач вважає, зазначене рішення адміністрації Підприємства Відповідача незаконним, безпідставним, необґрунтованим, таким, що порушує його трудові та конституційні права, а відповідно підлягає визнанню незаконними дій КП «Компанія «Вода Донбасу» щодо не нарахування та несплати позивачу додаткової заробітної плати у вигляд, встановлених колективним договором, доплат, надбавок та премій за вересень, жовтень, листопад 2021 року.
Вказав, що вичерпний перелік випадків коли премія може бути зменшена, або не виплачена повністю регламентований п.2.3 додатку №5 до Положення про оплату праці (додаток №7 до Колективного договору). Зазначений перелік підставне містить підстав зазначених в Наказі виконуючого обов`язки генерального директора КП «Компанія «Вода Донбасу» від 29.09.2021 року №176 «Про скасування надбавок та заохочувальних виплат».
Зазначив, що відповідачі не заперечують факт не нарахування та невиплати позивачу додаткової заробітної плати передбаченої колективними договорами, та відсутність законодавчих підстав позбавлення надбавок та премій позивача. Тим не менш, відповідач 1 зазначає, що заборгованість з виплати заробітної плати ОСОБА_2 немає.
За результатом аналізу особового рахунку ОСОБА_1 було встановлено, що основна заробітна плата позивача незалежно від обраної роботодавцем системи оплати праці, складає 11 365,00 грн. за повний відпрацьований місяць.
Доплата за інтенсивність праці за повний відпрацьований місяць 1136,50 грн. або 10% від основної заробітної плати.
Надбавка до заробітної плати Позивача за повний відпрацьований місяць складає 4546,00 грн. або 40% від основної заробітної плати (4 546/11 365*100).
Премія за повний відпрацьований місяць, за умови додержання показників та умов преміювання у попередньому за звітнім місяцем (на додержання п. 3.1. Положення про преміювання) складає 6819,00 грн. або з урахуванням п. 3.5. Положення про преміювання 40% від нарахованої (6819/(11365+1163,50+4546)* 100).
Таким чином за період вересень - листопад 2021 року Позивачу безпідставно та необґрунтовано не нараховано та не сплачено заробітної плати на загальну суму 28696,63 грн. з яких: надбавка - 12770,13 грн., премія - 12677,14 грн., доплата - 3249,36 грн.
Просив суд: визнати незаконними, дії КП «Компанія «Вода Донбасу» (Код ЄДРПОУ 00191678) щодо не нарахування та несплати ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) додаткової заробітної плати у вигляді, встановлених колективним договором, доплат, надбавок та премій за вересень, жовтень листопад 2021 року; стягнути з Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» в особі відокремленого підрозділу ЦЕНТРАЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ТА ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНОЇ ВОДНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "КОМПАНІЯ "ВОДА ДОНБАСУ" Код ЄДРПОУ 36443947 безпідставно ненараховану та невиплачену ОСОБА_1 додаткову заробітну 28696,63 грн. з яких: надбавка - 12770,13 грн., премія - 12677,14 грн., доплата за інтенсивність праці - 3249,36 грн.; стягнути з Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» в особі відокремленого підрозділу ЦЕНТРАЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ТА ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНОЇ ВОДНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "КОМПАНІЯ "ВОДА ДОНБАСУ" понесені витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 11 000,00 грн.; допустити негайне виконання рішення суду у частині стягнення присудженої суми заробітної плати у вигляді додаткової заробітної плати за жовтень 2021 року у розмірі 11597,47 грн, з яких 4381,70 грн - надбавка за жовтень 2021 року, 6199,09 грн. - премія за вересень 2021 року (підлягала сплаті у жовтні 2021 року), 1079,67 грн. - доплата за жовтень 2021 року.
Ухвалою судді Краматорськогоміськогосуду Донецькоїобласті від15лютого 2022року відкритопровадження усправі,призначено дорозгляду впорядку спрощеногопозовного провадження.
Відповідно до частини сьомої статті 147 Закону України"Просудоустрій істатус суддів", враховуючи неможливість судами здійснювати правосуддя під час воєнного стану, розпорядженням голови Верховного Суду від 15.03.2022 року за № 8/0/9-22 «Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану (Краматорський міський суд Донецької області)» було змінено територіальну підсудність судових справ Краматорського міського суду Донецької області Індустріальному районному суду міста Дніпропетровська.
Рішенням Вищої ради правосуддя від 25 липня 2023 року № 747/0/15-23 «Про зміну територіальної підсудності судових справ Краматорського міського суду Донецької області» змінено з 07 серпня 2023 року територіальну підсудність судових справ Краматорського міського суду Донецької області шляхом її передачі до Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області.
Водночас згідно з цим рішенням Вищої ради правосуддя Індустріальному районному суду міста Дніпропетровська належить продовжити розгляд справ, які надійшли до 06 серпня 2023 року включно на розгляд цього суду у порядку, визначеному частиною сьомою статті 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», та відповідно до розпорядження Голови Верховного Суду від 15 березня 2022 року № 8/0/9-22.
Отже, судові справи, які станом на день видання Верховним Судом розпорядження від 15.03.2022 року за № 8/0/9-22 «Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану (Краматорський міський суд Донецької області)» перебували в провадженні Краматорського міського суду Донецької області, підсудні Індустріальному районному суду міста Дніпропетровська, що узгоджується з позицією Ради суддів України, викладеною у рішенні від 17.08.2023 року.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22 листопада 2023 року, головуючим суддею у розгляді вказаної заяви визначено суддю Слюсар Л.П., ухвалою якої від 27 листопада 2023 року прийнято цивільну справу до провадження та призначено справу до розгляду у спрощеному позовному проваджені.
Позивач та представник позивача в судове засідання не з`явився. Відповідно до заяви представника позивача адвоката Ващенко О.В., яка надійшла до суду 28.02.2024 року просили суд розглядати справу без їх участі та задовольнити позовні вимоги з наведених в позові підстав.
Представники відповідачів: Комунальногопідприємства «Компанія«Вода Донбасу»,Центральної контрольно-дослідницькоїта проектно-вишукувальноїводної лабораторіїкомунального підприємства«Компанія «ВодаДонбасуу судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце судового засідання повідомлялись належним чином. Судова повістка про виклик до суду доставлена до електронного кабінету. Відповідачі не скористалися своїм правом та не надали відзив на позовну заяву. Причини неявки суду не повідомили у зв`язку з чим, враховуючи, що позивач не заперечував проти ухвалення заочного рішення, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідачів та ухвалити заочне рішення, відповідно до вимог ст.280-282ЦПК України на підставі наявних у справі доказів.
Представники третіх осіб: Об`єднаної профспілкової організації Комунального підприємства «Вода Донбасу», Первинної профспілкової організації Центральної контрольно-дослідницької та проектно-вишукувальної водної лабораторії Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» у судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце судового засідання повідомлялись належним чином. Причини неявки суду не повідомили. Заяв та клопотань не надійшло.
Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що, відповідно до Статуту КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "КОМПАНІЯ "ВОДА ДОНБАСУ" об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що знаходяться в управлінні Донецької обласної ради (а.с.17-29).
Згідно з Єдиними державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОМПАНІЯ "ВОДА ДОНБАСУ" має відокремлений підрозділ юридичної особи: ЦЕНТРАЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ТА ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНОЇ ВОДНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "КОМПАНІЯ "ВОДА ДОНБАСУ" (а.с.30-37).
Відповідно до Положення № 9 про Центральну контрольно-дослідницьку та проектно вишукувальну водну лабораторію комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» керівництво відокремленим підрозділом здійснює директор «Лабораторії» (п. 8.1)..
Згідно п. 8.3.1. Директор «Лабораторії» має право, окрім іншого - видавати накази про встановлення розміру премії за основні результати господарської діяльності відповідно до положень колективного договору.
Відповідно до п. 7.1.5. Положення №9 відокремлений підрозділ самостійно оплачує працю працівників відповідно до розробленого на підприємстві та затвердженого генеральним директором «Положення про оплату праці працівників підприємства» ( а.с. 39-53).
Згідно з Положенням про інспекцію промислового водовідведення та охорони навколишнього середовища, повне найменування Інспекція промислового водовідведення та охорони навколишнього середовища Центральної контрольно-дослідницької та проектно-вишукувальної водної лабораторії КП «Компанія «Вода Донбасу» (далі ЦК ДПВВЛ), скорочена назва ІПВтаОНС, є структурним підрозділом ЦКДПВВЛ (п.1.2). Структура і штатна чисельність ІПВтаОНС встановлена штатним розкладом, яку затверджує генеральний директор КП «Компанія «Вода Донбасу», згідно з потребами підприємства ( п.1.3). Відповідно до п.1.5 Дане положення є посадовою інструкцією начальника ІПВ та ОНС ( а.с. 55-63).
З Положенням про інспекцію промислового водовідведення та охорони навколишнього середовища начальник інспекції Юдін Є.Ю. ознайомився 01.09.2020 року.
Згідно з особовим рахунком ОСОБА_1 за 2021 рік, він прийнятий на роботу 10.10.2011 року, дата звільнення 03.12.2021 року та працював на посаді начальника Інспекції промислового водовідведення та охорони навколишнього середовища Центральної контрольно-дослідницької та проектно-вишукувальної водної лабораторії КП «Компанія «Вода Донбасу».
Відповідно до наказу в.о. генерального директора Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» від 29.09.2021 року №176 " Про скасування надбавок та заохочувальних виплат", у зв`язку з невиконанням показників з обсягів реалізованої продукції, низький рівень надходження грошових коштів, постійного нарощування податкового боргу з метою мінімізації збитків і стабільності фінансового стану підприємства, скасовано усі надбавки та заохочувальні виплати за вересень по наступним підрозділам підприємства: Апарат управління КП «Компанія Вода Донбасу», ЦКДЖПВВЛ, ЦРММ, Управління «Донбасводоремонт». Нарахування та виплату заробітної плати по вказаним підприємствам з вересня 2021 року та в подальшому здійснювати у розмірі посадових окладів але не менше мінімальної заробітної плати) без нарахування будь -яких заохочувальних виплат та надбавок.
Відповідно до листа Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» Донецької обласної ради від 01.02.2022 року №0.03.01/163 наданий на адвокатський запит адвокату Ващенко О.В., ОСОБА_1 у період з 01.08.2021 року по 31.08.2021 року нараховувалась лише надбавка, а премія не нараховувалась. Премія відокремленими підрозділами нараховується на підставі наказу генерального директора, яким встановлюється розмір премії, за серпень 2021 року такий наказ відсутній. Надбавки та заохочувальні виплати по заробітній платі (згідно Колективного договору) ОСОБА_1 не нараховувалися та не виплачувалися з 01 серпня 2021 року по дату звільнення з підприємства на підставі наказу виконуючого обов`язки генерального директора КП «Компанія «Вода Донбасу» від 29 вересня 2021 року №176 «Про скасування надбавок та заохочувальних виплат». Заборгованості з виплати заробітної плати ОСОБА_1 не має.
Вирішуючи питання щодо незаконності не нарахування та несплати ОСОБА_1 додаткової заробітної плати у вигляді, встановлених колективним договором, доплат, надбавок та премій за вересень, жовтень листопад 2021 року, суд звертає увагу на наступне.
Частиною 1статті 4 Цивільного процесуального кодексу України, визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.
Статтею 43 Конституції України гарантовано, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
Відповідно до ст.94 КЗпП України заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується.
Питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначається цим Кодексом,Законом України "Про оплату праці"та іншими нормативно-правовими актами.
Аналогічне визначення заробітної плати міститься й у статті 1 Закону України «Про оплату праці».
Статтею 2 Закону України «Про оплату праці» визначено таку структуру заробітної плати: основна заробітна плата - винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов`язки), яка встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців; додаткова заробітна плата - винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці, яка включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов`язані з виконанням виробничих завдань і функцій; інші заохочувальні та компенсаційні виплати, до яких належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, виплати в рамках грантів, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про оплату праці», організація оплати праці здійснюється на підставі: законодавчих та інших нормативних актів; генеральної угоди на національному рівні; галузевих (міжгалузевих), територіальних угод; колективних договорів; трудових договорів; грантів.
Суб`єктами організації оплати праці є: органи державної влади та місцевого самоврядування; роботодавці, організації роботодавців, об`єднання організацій роботодавців або їх представницькі органи; професійні спілки, об`єднання професійних спілок або їх представницькі органи; працівники.
Згідно зі ст.15названого Закону форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною, галузевими (міжгалузевими) і територіальними угодами. У разі, коли колективний договір на підприємстві не укладено, роботодавець зобов`язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво органом.
Конкретні розміри тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок робітникам, посадових окладів службовцям, а також надбавок, доплат, премій і винагород встановлюються з урахуванням вимог, передбачених частиною першою цієї статті.
Зі змісту наведених норм Закону вбачається, що порядок визначення розміру премій встановлюється, у колективному договорі, або це питання узгоджується із профспілкою підприємства.
Відповідно до Колективного договору укладений між Роботодавцем КП «Компанія «Вода Донбасу» та Профспілковим комітетом об`єднаної профспілкової організації КП «Компанія «Вода Донбасу» затверджений конференцією трудового колективу 29.03.2017 року зареєстрований Управлінням соціального захисту населення Центрального району Маріупольської міської ради за № 52 від 25 травня 2017 року, виплата виробничих премій, заохочень, компенсаційних виплат, винагороди працівникам підприємства, а також робітниками профспілкового комітету, які не перебувають у штаті, провадиться в залежності від результатів господарської діяльності за наявності коштів підприємства згідно з затвердженим положенням «Положення про оплату праці» (Додаток 7 до колективного договору) та Положенням, затвердженим Кабінетом міністрів України ( п. 5.5).
Відповідно до п.5.1 роботодавець самостійно визначає фонд оплати праці, форми, системи і розміри оплати праці з урахуванням фінансових можливостей підприємства і відповідно до нормативних документів законодавчого характеру.
Згідно з п.5.2.1 роботодавець повинен забезпечити розмір мінімальної заробітної плати на підприємстві на рівнів мінімальної заробітної плати, встановленої відповідно до чинного законодавства України. Нижче встановленого рівня оплата праці може застосовуватися на період подолання фінансових труднощів підприємства, не більше, ніж на шість місяців, але не менше мінімальної заробітної плати, встановленої державою за виконану працівником місячну погодинну норму праці ( обсяг робіт).
Виплата виробничої премії, заохочень, компенсаційних виплат, винагород здійснюється в залежності від результатів господарської діяльності та наявності коштів підприємства згідно з додатком 7 до колективного договору.
Згідно з п. 2.6 Положення про оплату праці робітників відокремлених підрозділів централізованого і муніципального водопостачання та водовідведення управління «Донбасводоремонт», ЦРММ, ЦКДПВВЛ, ІВЦ, апарата управління КП «Вода Донбасу», яке є додатком 7 до колективного договору, передбачено, що при погіршенні показників праці, зниження якості виконуваних робіт надбавки зменшуються або скасовуються повністю.
Пунктом 2.3 додатку №5 до Положення про оплату праці передбачені випадки, коли премію може бути зменшено або не виплачено повністю.
Крім того пунктом 2.5 додатку №5 зазначено, що конкретну величину збільшення або зменшення розміру премій визначає генеральний директор підприємства.
Згідно з наказом КП «Компанія «Вода Донбасу» від 29.09.2021 року № 176 «Про скасування надбавок та заохочувальних виплат», у зв`язку з невиконання показників з обсягів реалізованої продукції, низького рівня надходження грошових коштів, постійного нарощування податкового боргу та з метою мінімізації збитків і стабілізації фінансового стану підприємства, скасовано усі надбавки та заохочувальні виплати з вересня 2021 року по наступним підрозділам підприємства: Апарат управління КП «Компанія «Вода Донбасу»; ЦКДПВВЛ; ЦРММ; Управління «Донбасводоремонт». Нарахування та виплата заробітної плати по вказаним підрозділам з вересня 2021 року та у подальшому здійснювати у розмірі посадових окладів (але не менше мінімальної заробітної плати) без нарахувань будь-яких заохочувальних виплат та надбавок.
Суд приймає до уваги, що наказ КП «Компанія «Вода Донбасу» від 29.09.2021 року № 176 «Про скасування надбавок та заохочувальних виплат» чинний, не скасований та не визнано незаконним, а тому враховуючи викладене, суд доходить висновку, що вимоги позивача про визнати незаконними дії КП «Компанія «Вода Донбасу» щодо не нарахування та несплати додаткової заробітної плати у вигляді, встановлених колективним договором, доплат, надбавок та премій за вересень, жовтень листопад 2021 року та стягнення сумбезпідставно ненарахованої танесплаченої додатковоїзаробітної платине знайшлисвого підтвердженняв судовомузасіданні тане підлягаютьзадоволенню вповному обсязі.
За змістом ч.ч.1, 2, 3 ст. 12, ч.ч. 1, 2 ст.13 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін.
Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та їх обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Відповідно до ст. 141 ЦПК України, оскільки позивач при подачі позову звільнений від сплати судового збору та в позові йому відмовлено то судові витрати відносяться за рахунок держави та витрати понесені позивачем на професійну правничу допомогу не відшкодовуються.
Відповідно до частини четвертої та п`ятої статті 268ЦПК України у разі неявки всіх учасників справи у судове засідання, яким завершується розгляд справи, або розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, суд підписує рішення без його проголошення.
Датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.
Керуючись ст. ст.94,232,233 КЗпУ, ст. ст.4,5,12,13,76-81,223,259,263-265,268,273, 280-282 ЦПК України, суд ,-
УХВАЛИВ:
В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» (87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. К. Лібкнехта, будинок,177А, ЄДРПОУ: 00191678), Центральної контрольно-дослідницької та проектно-вишукувальної водної лабораторії комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» (84112, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Університетська, буд.13, ЄДРПОУ: 36443947), треті особи: Об`єднана профспілкова організація Комунального підприємства «Вода Донбасу» (85307, Донецька область, місто Покровськ, вул. Захисників України, буд.11, ЄДРПОУ: 36011813), Первинна профспілкова організація Центральної контрольно-дослідницької та проектно-вишукувальної водної лабораторії Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» ( 83408, Донецька область, м. Донецьк, проспект Титова, буд.8, ЄДРПОУ:36443947), про стягнення сум безпідставно не нарахованої та несплаченої додаткової заробітної плати - відмовити.
Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його оголошення.
Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене в загальному порядку.
На рішення суду може бути подана апеляційна скарга до Дніпровського апеляційного суду у тридцятиденний строк з дня проголошення.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановленихЦПК України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення складений 18.03.2024 року
Суддя Л.П. Слюсар
Суд | Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2024 |
Оприлюднено | 20.03.2024 |
Номер документу | 117738323 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про виплату заробітної плати |
Цивільне
Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська
Слюсар Л. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні