ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2024 рокуСправа №160/27863/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Голобутовського Р.З.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЛО» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
25.10.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЛО» (далі - позивач) до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (далі - відповідач), в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.07.2023 №0007180403 Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач не погоджується з оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням. Позивач вказує, що перевіряючими встановлено порушення строку реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних на 1 день. Саме у зв`язку з перевантаженням серверу ДФС подані ТОВ «Алло» 15.01.2019 розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.12.2019 №1203987, №1203981, №1203984 не були вчасно оброблені ДФС. Даний факт підтверджує відсутність вини ТОВ «Алло, оскільки останнє вчинило всі залежні від нього дії для своєчасної реєстрації вказаних розрахунків коригування кількісних та якісних показників. Розрахунки коригування були зареєстровані відповідачем лише на наступний день, хоча направлені позивачем розрахунки коригування були вчасно протягом операційного дня. На підставі викладеного позивач просить задовольнити позов.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.10.2023 відкрито провадження в адміністративній справі; справу №160/27863/23 призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом.
09.11.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків надійшло клопотання про вихід зі спрощеного позовного провадження.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.11.2023 клопотання Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про вихід зі спрощеного позовного провадження у справі №160/27863/23 залишено без задоволення.
09.11.2023 судом отримано відзив Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, вважає їх безпідставними з огляду на наступне. Відповідач вказує, що податкові накладні/розрахунки коригування кількісних та вартісних показників №1203987 від 31.12.2018, №1203981 від 31.12.2018, №1203984 від 31.12.2018, повинні були зареєстровані до 15.01.2019 до 18 години, проте дані розрахунки коригування були зареєстровані лише 16.01.2019 о 8-00 год., тобто на початку наступного операційного дня, чим було зумовлено пропущення строків реєстрації на 1 день. Єдиним доказом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до ЄДРПН є квитанція №1, де зазначено дату реєстрації п/н №1203984 - 16.01.2019. Посилання позивача на збій в роботі ЄДРПН , на думку відповідача, не підтверджено жодними доказами, а скріншот електроного кабінету позивача, є неналежним доказом підтвердження, як достовірність цього доказу неможливо перевірити. Отже, позивачем не наведено та не надано до суду доказів того, що ним вчинялись дії щодо своєчасної реєстрації податкової накладної №1203984 від 31.12.2018. Отже, дані податкові накладні вважаються направленими після операційного дня порушення платником податку граничних строків реєстрації податкових накладних №1109120 від 30.11.2022 та №1109698 від 30.11.2022 у ЄРПН, зазначених у позовній заяві, припадають на період до дати набрання чинності Закону №2876-IX. ТОВ «АЛЛО» на дату складання матеріалів перевірки не зверталось до Східного МУ ДПС по роботі з ВПП із заявою про можливість чи неможливість виконання обов?язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 29 липня 2022 року №225, тобто мало право вчасно виконувати свої обов?язки. З урахуванням викладеного, податкове повідомлення-рішення від 26.07.2023 року №0007180403 ТОВ «АЛЛО» є правомірним та відповідає нормам чинного податкового законодавства, а аргументи, наведені у скаргах не надають підстав для їх скасування або зміни.
17.11.2023 представником позивача подано до суду відповідь на відзив, в якій зазначено, що направлення на реєстрацію розрахунків коригування кількісних і вартісних показників підтверджується роздруківкою скріншотів файлів спеціалізованого програмного забезпечення - комп?ютерної програми "M.E.Doc". ТОВ «АЛЛО» по розрахункам коригування кількісних і вартісних показників від 30.12.2019 №1203987, №1203981, №1203984, 15 січня 2019 року не отримало жодної квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації розрахунків коригування. ТОВ «АЛЛО» по податковій накладній №1109698 від 30.11.2022 та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №1109120 від 30.11.2022 не отримало 15.12.2022 жодної квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації вказаної податкової накладної та розрахунку коригування. Доводи відповідача щодо можливого штучного створення документів, що підтверджують направлення на реєстрацію вказаної податкової накладної та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників є надуманими, оскільки не надано висновку експерта з цього питання. Отже, відповідачем не підтверджені зазначені у відзиві факти жодними належними та допустимими доказами, що свідчить про їх необґрунтованість та недоведеність. Відповідач у відзиві на позовну заяву не спростовує належними та допустимими доказати факт того, що операційний день для реєстрації податкових накладних визначено спеціальним нормативноправовим актом з цього питання Порядком №1246 і триває в робочі дні з 08:00 години до 20:00 години, змін до цього Порядку внесено не було. Отже, ТОВ «АЛЛО» правомірно вважає, що операційний день закінчився о 20:00, а не о 18:00.
21.11.2023 представником відповідача подані до суду заперечення на відповідь на відзив, в яких зазначено, що основним нормативно-правовим актом є Податковий кодекс України, до якого були внесені зміни, а не Порядок. Тому при вчиненні певних дій платник податків повинен був керуватися норма Податкового кодексу України та вчиняти дії відповідно до нього.
22.11.2023 представником позивача подані до суду пояснення, в яких вказано, що відповідач, як у відзиві на позовну заяву так і у запереченнях, не зазначив жодного обґрунтування з приводу доводів позивача, що у випадку пропуску граничного строку реєстрації податкової накладної, яка не надається покупцю, штрафи застосовуватися не повинні, оскільки: Державний бюджет жодним чином не зазнає негативних наслідків; не відбувається впливу на податковий облік платника податку чи його контрагентів; накладення штрафу в такому випадку зі стимулюючої функції перетворюється на каральну; мету дисциплінувати постачальників - платників ПДВ не можна досягнути щодо податкових накладних, які не надаються покупцю.
Згідно з ч.ч.5, 8 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЛО» (код ЄДРПОУ 33116889) зареєстровано 10.08.1998, перебуває на податковому обліку в Східному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків.
Основним видом діяльності за КВЕД є: 47.42 Роздрібна торгівля телекомунікаційним устаткованням у спеціалізованих магазинах.
Відповідно до п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20 та п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, в порядку, визначеному п. 76.2 ст. 76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку щодо своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «АЛЛО» (код ЄДРПОУ 30012848) з урахуванням даних Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами якої складено акт камеральної перевірки від 21.06.2023 №693/32-00-04-03-01-01/30012848.
Перевіркою встановлено недотримання вимог пункту 201.1, 201.10 статті 201 ПК України, в частині порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Загальна сума ПДВ за несвоєчасно зареєстрованою податковою накладною на суму 6800,80 грн та розрахунками коригування які складають «-» 1104148,88 грн.
Відповідно до пункту 86.7 статті 86 Кодексу ТОВ «АЛЛО» листом від 07.07.2023 №07/ШВ (вх. 4933/6 від 07.07.2023) надано заперечення до акту перевірки.
Листом Східного МУ ДПС по роботі з ВПП від 10.07.2023 № 4015/6/32-00-04- 03-06 ТОВ «АЛЛО» повідомлено про місце і час розгляду наданих заперечень.
Східним МУ ДПС по роботі з ВПП 17.07.2023 проведено засідання постійної комісії з розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок на якому розглянуто правомірність висновків акту та прийнято рішення підготувати податкове повідомлення-рішення у терміни визначені п.86.8 ст. 86 Податкового кодексу України за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму штрафних санкцій 48370 грн 32 коп.
На підставі акту камеральної перевірки від 21.06.2023 №693/32-00-04-03-01-01/30012848 відповідачем сформовано та направлено відповідачу податкове повідомлення-рішення від 26.07.2023 №0007180403 про застосування до позивача штрафу за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування до податкових накладних у сумі 48370,32 грн.
Не погодившись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням, позивач направив скаргу в адміністративному порядку до Державної податкової служби України, рішенням якої від 11.10.2023 №30389/6/99-00-06-03-01-06 податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скарга позивача без задоволення.
Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням про застосування штрафу, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, визначаються положеннямиПодаткового кодексу України (далі ПК України).
Відповідно до п.п.14.1.60п.14.1ст.14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246(далі - Порядок № 1246).
Відповідно до пп.а,бп.185.1. ст.185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно достатті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1. ст.187 Податкового кодексу Українивважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1. ст.188 Податкового кодексу України).
Відповідно до норм пункту201.10статті201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема, для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; дляподаткових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно з пунктом120-1.1статті120-1 ПК Українипорушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановленихстаттею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей192та201цьогоКодексупокладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів, 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів, 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів, 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
У випадку встановлення факту вчинення платником податку порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних контролюючий орган відповідно до п.58.1ст.58 ПК України(визначає підстави, порядок оформлення та вручення податкового повідомлення-рішення) та положень п. 2 розд. II Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204(що зареєстрований в Міністерстві юстиції 22.01.2016 за № 124/28254), складає податкове повідомлення-рішення за формоюН- за порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановленихстаттею 201 ПК України(додаток 13 до зазначеного Порядку).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регламентовано Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. № 1246 (далі - Порядок № 1246).
Пунктами 2, 3 Порядку № 1246 встановлено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Згідно з пунктом 4 Порядку № 1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуваннямЗаконів України "Про електронний цифровий підпис",Про електронні документи та електронний документообігта Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 11 Порядку № 1246 встановлено, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимогЗаконів України "Про електронний цифровий підпис",Про електронні документи та електронний документообіг"та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимогЗаконів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п. 13 Порядку № 1246).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 14 Порядку № 1246).
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (п. 15 Порядку № 1246).
Системний аналіз наведених правових норм дозволяє зробити висновок, що у будь-якому випадку контролюючий орган протягом операційного дня зобов`язаний надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічний правовий висновок зроблено Верховним Судом у складі суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 17.04.2018 у справі №820/6330/16.
З аналізу вказаних норм видно, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.
Крім того, строки, визначені для реєстрації податкових накладних, встановлені у календарних днях, при цьому право платника податку для реєстрації податкових накладних пов`язане виключно з операційним днем, який відповідно до Порядку № 1246 триває з 8-ї до 20-ї години. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Судом встановлено, що відповідно до вимог статті 201 Податкового кодексу України ТОВ «АЛЛО» було складено:
-розрахунок коригування, кількісних і вартісних показників №1109120 від 30.11.2022, який був відправлений на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 15 грудня 2022 р. о 18:00 год., тобто своєчасно згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України;
- податкову накладну №1109698 від 30.11.2022, яка була відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 15 грудня 2022 р. о 18:00 год., тобто своєчасно згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України;
- розрахунок і коригування кількісних і вартісних показників №1203987 від 31.12.2018, який був відправлений на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 15 січня 2019 р. о 19:59 год., тобто своєчасно згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України;
- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1203981 від 31.12.2018, який був відправлений на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, 15 січня 2019 р. о 19:56 год, тобто своєчасно згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України;
- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1203984 від 31.12.2018, який був відправлений на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 15 січня 2019 р. о 19:55 год. тобто своєчасно згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.
У постанові від 15.07.2021 у справі № 640/12237/19 Верховний Суд, вирішуючи спір з аналогічних правовідносин зазначив, що встановивши, що позивач виконав свій обов`язок щодо своєчасного направлення податкових накладних для реєстрації в електронній системі документообігу, суди дійшли висновку про те, що він не може нести відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних з незалежних від нього обставин.
Така категорія спорів була предметом неодноразового розгляду судом касаційної інстанції. Зокрема, у постанові від 12 липня 2019 року у справі №0940/1600/18 Верховний Суд, за результатами системного аналізу норм матеріального права, дійшов висновку, що в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДФС, та/або безпосередніх дій працівників ДФС, на яку (які) платник податку не має впливу.
Операційний день, згідно з положеннями пункту 2 Порядку №557, визначений як частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг. При цьому конкретні часові межі операційного дня цим Порядком не визначені. На відміну від цього пунктом 3 Порядку № 1246 встановлено, що операційний день в робочі дні триває з 8 до 20-ї години. Така тривалість операційного дня застосовується в ціляхстатті 201 ПК Українияк встановлена спеціальною нормою, що регулює порядок направлення електронного документа - податкової накладної (розрахунку коригування до податкової накладної) до ДФС для реєстрації в ЄРПН.
Отже, спеціальними нормами, які встановлюють межі операційного дня та прийняті на виконання норм ПК України є норми Порядку №1246.
Досліджуючи обставини направлення позивачем розрахунків коригування та податкової накладної суд встановив, що відповідно до відомостей з програми електронного документообігу «М.Е.Dос» «властивості документа» позивачем були направлені вказані документи своєчасно протягом операційного дня, у строк, встановленийп.201.10ст.201 Податкового кодексу України.
Водночас відповідачем не надано суду доказів несправності засобів телекомунікаційного зв`язку платника податківчи інших доказів на підтвердження наявності вини позивача у порушенні граничного строку направлення на реєстрацію податкових накладних.
Проте, у порушення вимог п.201.10ст.201 Податкового кодексу Україниконтролюючим органом не надіслані позивачу протягом операційного дня направлення податкових накладних квитанціїв електронному вигляді у текстовому форматі про прийняття зазначених податкових накладних або про їх неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкових накладних, з незалежних від позивача причин, тобто з причин, які не залежали від його волі.
Таким чином, у зв`язку з недотриманням контролюючим органом обов`язку із надіслання платнику податку квитанції про прийняття розрахунків коригування або про їх неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації розрахунків коригування, ізврахуванням правових наслідків, передбачених пунктом201.10статті201 Податкового кодексу України,відповідно до приписів якого, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 23.01.2018 у справі № 806/832/17.
З огляду на викладене, податкове повідомлення-рішення від 26.07.2023 №0007180403 є протиправним та підлягає скасуванню.
Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи встановлені судом обставини справи, суд робить висновок про задоволення позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи встановлено, що за подання позовної заяви до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2684 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №142929 від 20.10.2023.
Отже, оскільки позовну заяву задоволено повністю, судовий збір у сумі 2684 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЛО» (вул. Барикадна, буд. 15А, м. Дніпро, 49044, код ЄДРПОУ 30012848) до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (пр-т Олександра Поля, буд. 57, м. Дніпро, 49031, код ЄДРПОУ 43968079) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.07.2023 №0007180403 Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЛО» судові витрати з оплати судового збору у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2024 |
Оприлюднено | 21.03.2024 |
Номер документу | 117759519 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні