Рішення
від 06.03.2024 по справі 500/7586/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/7586/23

06 березня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бенестар" до Державної служби України з безпеки на транспорті Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Бенестар" з адміністративним позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №027310 від 04.07.2023 винесену начальником відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бенестар» адміністративно-господарський штраф в розмірі 17000 гри за те, що 18.05.2023 року о 01:30 на а/д Р 18 в селі Озеряни Чортківського району Тернопільської області допущено порушення статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена абз. 3 ч.І ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» - перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки документів.

Також, постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №027311 від 04.07.2023 винесену начальником відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бенестар» адміністративно-господарський штраф в розмірі 17000 грн за те, що 18.05.2023 року о 01:30 на а/д Р 18 в селі Озеряни Чортківського району Тернопільської області допущено порушення статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт».

22.5 ПДР, відповідальність за яке передбачена абз. 15 ч.І ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» - перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 10% до 20 % включено при перевезені неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу.

Оскаржені постанови винесені на підставі акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт № 337336 від 18 травня 2023 року, складеного відділом державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті, в якому зафіксовано відсутність протоколу перевірки та адаптації тахографа та перевантаження транспортного засобу.

Товариство вважає винесені постанови незаконними та необґрунтованими.

Ухвалою суду від 27.11.2023 позовну заяву було залишено без руху та надано строк, достатній для усунення недоліків позовної заяви, із зазначенням способу їх усунення. Недоліки позовної заяви усунуто позивачем у строк, встановлений судом.

Ухвалою суду від 21.12.2023 року прийнято до розгляду та відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Даною ухвалою встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 03.01.2024 року. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.

Посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області на підставі щотижневого графіка проведення рейдових перевірок від 15.05.2023 №32851/37/27-23 та направлення на рейдову перевірку №012871 від 15.05.2023 проведено рейдову перевірку (перевірку на дорозі) на А/Д Н-18, Чортківський район, Тернопільська область.

18.05.2023 при проведенні рейдової перевірки (перевірки на дорозі), перевірено транспортний засіб марки MAN н.з. НОМЕР_1 , свідоцтво реєстрації т/з НОМЕР_2 під керуванням водія ОСОБА_1 .

Водієм для перевірки надано товарно-транспортну накладку №ТН-02234 від 18.05.2023, в якій автомобільним перевізником зазначено ТОВ «Бенестар».

Під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), перевірено наявність документів, передбачених статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт.

Під час перевірки встановлено:

- транспортний засіб марки MAN н.з. НОМЕР_1 відповідно до пункту F.1 свідоцтво реєстрації т/з НОМЕР_2 , повна маса транспортного засобу становить 32000 кг, обладнаний аналоговим тахографом;

- автомобільний перевізник не забезпечив водія протоколом перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу.

Також, зафіксовано перевищення вагових параметрів транспортного засобу позивача шляхом проведення документального вагового контролю відповідно до вимог підпункту 5-1 пункту 1 «Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007.

Під час проведення документального габаритно-вагового контролю встановлено: маса транспортного засобу з вантажем становить 42,7 т, що перевищує нормативно визначені 38 т на 12,36 %.

За результатами проведення габаритно-вагового контролю інспекторами складено Довідку №0074535 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 18.05.2023 та Акт №0054615 про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 18.05.2023.

Пунктом 21 Порядку №1567 передбачено, що у разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Зважаючи на виявлені порушення було складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №337336 від 18.05.2023.

В акті зафіксовано порушення вимог абз.3 ч.1 ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки документів, визначених ст. 48 цього Закону (протоколу перевірки та адаптації тахографу) та порушення вимог абз.15 ч.1 ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 10 до 20% включно при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу (копія додається).

Пунктом 22 Порядку №1567 визначено, що у разі відмови водія від підписання акту рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу посадова особа (особи), що провела перевірку, вносить про це запис.

Водій ознайомився з актом, зауважень чи заперечень не надавав, від підпису відмовився.

Перевіркою зафіксовано перевищення вагових обмежень, а саме:

- вага транспортного засобу становила 42,7 т, що перевищує нормативно визначені 38 т на 12,36 %.

Враховуючи, що пунктом 22.5 Правил дорожнього руху встановлена норма щодо граничних габаритних параметрів, то перевищення цих показників є підставою для застосування адміністративно-господарського штрафу відповідно до абз.15 ч.1 ст. 60 Закону № 2344-III.

Розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт по акту №337336 від 18.05.2023 було призначено на 27.06.2023, про що повідомлено позивача (копія листа з доказом направлення додається), на прохання представника позивача розгляд справи перенесено на 04.07.2023.

Абзацом 2 статті 27 Порядку № 1567 визначено, що за наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

Враховуючи зафіксовані порушення законодавства, 04.07.2023 було винесено оскаржувані постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу в сумі 17000 грн., відповідно абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за відсутність на момент проведення перевірки протоколу перевірки та адаптації тахографа та відповідно абзацу 15 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 10 до 20% включно при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу.

Згідно пункту 29 Порядку № 1567 копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі автомобільного перевізника під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням.

Постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу були направлені позивачу супровідним листом від 06.07.2023.

Отже, непред`явлення зазначених у статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» документів під час проведення перевірки свідчить про порушення законодавства про автомобільний транспорт, що має наслідком для застосування санкцій, визначених статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Враховуюче вищевикладене, представник відповідача вважає, що доводи позовної заяви не підтверджують порушення в діях контролюючого органу під час проведення рейдової перевірки, а оскаржувана постанова винесена на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ухвалою суду від 18.01.2024 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 13.02.2024 року о 10:00 год.

Ухвалою суду від 13.02.2024 року відкладено розгляд справи на 06.03.2024 року о 10:00 год.

Сторони в судове засідання не з`явилися, однак подали до суду клопотання про розгляд справи без їх участі в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Згідно з ч.9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи положення ч.3 ст.194, ч.9 ст.205 та ч.4 ст. 229 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав розгляду даної справи в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази в їх сукупності, суд встановив такі обставини.

Посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області на підставі щотижневого графіка проведення рейдових перевірок від 15.05.2023 №32851/37/27-23 та направлення на рейдову перевірку №012871 від 15.05.2023 проведено рейдову перевірку (перевірку на дорозі) на А/Д Н-18, Чортківський район, Тернопільська область.

18.05.2023 при проведенні рейдової перевірки (перевірки на дорозі), перевірено транспортний засіб марки MAN н.з. НОМЕР_1 , свідоцтво реєстрації т/з НОМЕР_2 під керуванням водія ОСОБА_1 .

Водієм для перевірки надано товарно-транспортну накладку №ТН-02234 від 18.05.2023, в якій автомобільним перевізником зазначено ТОВ «Бенестар».

Під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), перевірено наявність документів, передбачених статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт.

Під час перевірки встановлено:

- транспортний засіб марки MAN н.з. НОМЕР_1 відповідно до пункту F.1 свідоцтво реєстрації т/з НОМЕР_2 , повна маса транспортного засобу становить 32000 кг, обладнаний аналоговим тахографом;

-автомобільний перевізник не забезпечив водія протоколом перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу.

Також, зафіксовано перевищення вагових параметрів транспортного засобу позивача шляхом проведення документального вагового контролю відповідно до вимог підпункту 5-1 пункту 1 «Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007.

Під час проведення документального габаритно-вагового контролю встановлено: маса транспортного засобу з вантажем становить 42,7 т, що перевищує нормативно визначені 38 т на 12,36 %.

За результатами проведення габаритно-вагового контролю інспекторами складено Довідку №0074535 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 18.05.2023 та Акт №0054615 про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 18.05.2023.

Пунктом 21 Порядку №1567 передбачено, що у разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Зважаючи на виявлені порушення було складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №337336 від 18.05.2023.

В акті зафіксовано порушення вимог абз.3 ч.1 ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки документів, визначених ст. 48 цього Закону (протоколу перевірки та адаптації тахографу) та порушення вимог абз.15 ч.1 ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 10 до 20% включно при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу (копія додається).

Пунктом 22 Порядку №1567 визначено, що у разі відмови водія від підписання акту рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу посадова особа (особи), що провела перевірку, вносить про це запис.

Водій ознайомився з актом, зауважень чи заперечень не надавав, від підпису відмовився.

Розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт по акту №337336 від 18.05.2023 було призначено на 27.06.2023, про що повідомлено позивача (копія листа з доказом направлення додається), на прохання представника позивача розгляд справи перенесено на 04.07.2023.

Абзацом 2 статті 27 Порядку № 1567 визначено, що за наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №027310 від 04.07.2023 винесену начальником відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бенестар» адміністративно-господарський штраф в розмірі 17000 гри за те, що 18.05.2023 року о 01:30 на а/д Р 18 в селі Озеряни Чортківського району Тернопільської області допущено порушення статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена абз. 3 ч.І ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» - перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки документів.

Також, постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №027311 від 04.07.2023 винесену начальником відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бенестар» адміністративно-господарський штраф в розмірі 17000 грн за те, що 18.05.2023 року о 01:30 на а/д Р 18 в селі Озеряни Чортківського району Тернопільської області допущено порушення статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Не погоджуючись з вказаною постановою, позивач звернулася з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до приписів частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною сьомою статті 6 Закону України від 05.04.2001 року № 2344-III «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон № 2344-III) передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, зокрема державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм на автомобільному транспорті.

В силу статті 34 Закону № 2344-III автомобільний перевізник повинен, зокрема виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів.

Згідно з абзацом 3 частини першої статті 60 Закону № 2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Процедура проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт визначена Порядком проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 (далі - Порядок № 1567).

Відповідно до пунктів 2, 4 Порядку № 1567 рейдовим перевіркам (перевіркам на дорозі) підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних автомобільних перевізників (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Рейдові перевірки (перевірки на дорозі) на автомобільному транспорті проводяться посадовими особами Укртрансбезпеки та її територіальних органів (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) згідно з додатком 1-1, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку.

Відповідно до пункту 14 Порядку № 1567 рейдовою перевіркою (перевіркою на дорозі) є перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.

Оформлення результатів рейдової перевірки (перевірки на дорозі) та застосування адміністративно-господарських штрафів, передбачені пунктами 20-30 цього Порядку.

Виявлені під час рейдової перевірки (перевірки на дорозі) порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.

У разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3. Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності). У разі відмови водія від підписання акта рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу посадова особа (особи), що провела перевірку, вносить про це запис (пункти 20-22 Порядку № 1567).

Відповідно до пункту 25 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

Згідно з пунктами 26 та 27 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи автомобільного перевізника. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа автомобільного перевізника повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням або надсиланням на офіційну електронну адресу (за наявності). У разі неявки уповноваженої особи автомобільного перевізника справа про порушення розглядається без її участі.

За наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

Статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, серед іншого, за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48^ цього Закону, та перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10 відсотків, але не більше 20 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, адміністративно-господарські санкції накладаються саме на перевізників.

За Законом України "Про автомобільний транспорт" перевізник - це особа, яка надає послуги з перевезення пасажира чи (та) вантажу автомобільним транспортом загального користування.

Водночас, відповідно до статті 1 Закону України «Про автомобільний транспорт», замовник транспортних послуг - юридична або фізична особа, яка замовляє транспортні послуги з перевезення пасажирів чи/та вантажів.

Як видно з матеріалів справи, ТОВ «БЕНЕСТАР» не є суб`єктом відповідальності за порушення Закону України «Про автомобільний транспорт», оскільки вій не є перевізником чи власником транспортного засобу, а є замовником послуги перевезення.

Позивач продає для багатьох підприємств Чортківського району Тернопільської області будівельні матеріали, у зв`язку з чим для надання послуг перевезення, користується послугами перевізників.

Зокрема, 18 травня 2023 року ТОВ «Бенестар» виконувало договірні зобов`язання перед ТОВ «ГАДЗ АГРО» - поставку щебеню із кар`єру ПрАТ «Коржівський СГДК» до місця розвантаження м. Бучач вул. Галицька. 160 (територія ТОВ «ГАДЗ АГРО»),

При цьому, товариство для доставки будівельних матеріалів залучило перевізника - ФОП ОСОБА_2 .

Транспортний засіб MAN НОМЕР_1 , яким надавалась послуга перевезення, не належить ТОВ «БЕНЕС`ГАР». про що свідчить додана копія свідоцтва реєстрації ТЗ, а є власністю ФОІІ ОСОБА_2 , який згідно договору перевезення № 9 від 15 травня 2023 року, надавав послуги для ТОВ «БЕНЕСТАР», в якому чітко вказано, що перевізником є ФОН ОСОБА_2 .

Більше, того, водій, який перевозив вантаж не є працівником позивача та не несе дисциплінарну відповідальність за допущені ним порушення перед товариством.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Бенестар» наголошує, що акт перевірки, на який покладається при винесені оскаржуваних постанов відповідач, складений без участі представників товариства, та товариству не надсилався.

Отже, ТОВ «Бенестар», за обставин зафіксованих в оскаржуваних постановах та акті перевірки, не є перевізником, а тому не може нести відповідальність за оскаржуваними рішеннями.

Крім того, відділом державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті допущено і порушення права на захист.

Так, представник товариства звернувся із клопотанням про надання можливості ознайомитися із матеріалами справи, для того, щоб ефективно захищатися.

Однак, копії матеріалів, які стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення від 04 липня 2023 року надійшли на адресу товариства 11 липня 2023 року, тобто вже після вирішення справи, що позбавило товариство право на захист.

На підставі проведеного аналізу процедури розгляду справи про порушення суд зробив висновок, що право особи на участь у розгляді її справи прямо передбачена приписами Порядку №1567 та є необхідною складової реалізації права особи на захист. Участь суб`єкта господарювання у розгляді справи спрямована на забезпечення права особи почути інформацію, яка розглядається стосовно нього і впливає на результати прийнятого рішення, та висловити свої аргументи.

При цьому, суд зауважує, що відділ державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті у своїх висновках про вину товариства опирається тільки на товарно-транспортну накладну, до виготовлення якої товариство не має ніякого відношення. Транспортний засіб, який здійснював перевезення, не належить товариству, як і водій не працевлаштований в ньому, товариство не є перевізником, а винаймало послуги перевезення.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (частина перша статті 139 КАС України).

Оскільки, позов підлягає до задоволення, то до відшкодування позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає сплачена сума судового збору у розмірі 2684,00 грн. згідно квитанції від 04.12.2023 року.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 027310 від 04.07.2023, винесену начальником відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті, якою стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бенестар» адміністративно-господарський штраф в розмірі 17000 грн.

Визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 027311 від 04.07.2023, винесену начальником відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки па транспорті, якою стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бенестар» адміністративно-господарський штраф в розмірі 17000 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Бенестар» за рахунок бюджетних асигнувань відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки па транспорті сплачений судовий збір в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок, відповідно до квитанції від 04.12.2023 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 08 березня 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Бенестар" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Урожайна, 3, 5,м. Тернопіль,Тернопільська обл., Тернопільський р-н,46012 код ЄДРПОУ/РНОКПП 44051337);

відповідач:

- Державна служба України з безпеки на транспорті (місцезнаходження/місце проживання: вул. Антоновича, 51,м. Київ,01135 код ЄДРПОУ/РНОКПП 39816845).

- Відділ державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті (місцезнаходження/місце проживання: вул. Тролейбусна, 12,м. Тернопіль,Тернопільська обл., Тернопільський р-н,46027 код ЄДРПОУ 39816845).

Головуючий суддяПодлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2024
Оприлюднено21.03.2024
Номер документу117763157
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —500/7586/23

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 16.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 06.03.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні