Рішення
від 19.03.2024 по справі 520/2041/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 березня 2024 р. № 520/2041/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФЛОРЕАЛЬ - 2005" до Державної інспекції архітектури та містобудування України, третя особа - Департамент містобудування та архітектури Харківської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "ФЛОРЕАЛЬ - 2005" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області №182-2019 від 28.12.2019 року про зупинення дії містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва: «Нове будівництво багатофункціонального комплексу змішаного використання з багатоквартирними житловими будинками по просп. Московському, 97 у м. Харкові» (замовник Товариство з обмеженою відповідальністю «ФЛОРЕАЛЬ-2005»), затверджених Наказом Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради від 08.05.2018 року №51 в повному обсязі.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що рішення відповідача є протиправним, прийнятим з порушенням норм законодавства, що діяло на момент його винесення, тому підлягає скасуванню.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачу та третій особі, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень, які містяться в матеріалах справи.

Представником третьої особи - Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради надано пояснення, в яких він зазначає, що рішення Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області №182-2019 від 28.12.2019 про зупинення дії містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва: «Нове будівництво багатофункціонального комплексу змішаного використання з багатоквартирним житловими будинками по просп. Героїв Харкова (колишня назва просп. Московський), 97 у м. Харкові», затверджених наказом Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради від 08.05.2018 року №51 (замовник: ТОВ «Флореаль-2005»), є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідач своїм правом на подачу відзиву не скористався. Відповідні документи у встановлений строк до суду не надходили.

Згідно ч. 4 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

З матеріалів позовної заяви вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ФЛОРЕАЛЬ-2005» (код ЄДРПОУ - 33674447) з 29.08.2005 зареєстроване у встановленому чинним законодавством України порядку як юридична особа (реєстраційний № 14801020000014029), основним видом діяльності якого є «Будівництво житлових і нежитлових будівель»(КВЕД - 41.20).

Так, ТОВ «ФЛОРЕАЛЬ-2005» набуло у визначеному Законом порядку та способі у користування земельні ділянки за адресою: м. Харків, пр. Московський, 97 (нині - проспект Героїв Харкова, згідно із Рішенням сесії Харківської міської ради від 11.05.2022) із наступним цільовим та функціональним призначенням - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та критичної інфраструктури; для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії.

На підставі поданої ТОВ «ФЛОРЕАЛЬ-2005» заяви Вих. №136 від 25.04.2018, у тому числі із наданням копій всіх необхідних документів, а саме: Договорів оренди землі, Договорів про право на тимчасове користування землею (суперфіцій), витягів з державного земельного кадастру, викопіювання з топографо-геодезичного плану, містобудівного розрахунку, що перелічені у додатку до Заяви, - Товариством були отримані Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво багатофункціонального комплексу змішаного використання з багатоквартирними житловими будинками по просп. Московському, 97 у м. Харкові», затверджені Наказом Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради від 08.05.2018 №51.

У подальшому, Державною архітектурно-будівельною інспекцією України було надано ТОВ «ФЛОРЕАЛЬ-2005» як замовнику будівництва Дозвіл на виконання будівельних робіт від 26.10.2018 № ІV 113182992088 для здійснення нового будівництва і найменуванням об`єкта будівництва: «Нове будівництво багатофункціонального комплексу змішаного використання з багатоквартирними житловими будинками по просп. Московському, 97 у м. Харкові». Даний Дозвіл на виконання будівельних робіт є чинним (діючим) і на теперішній час.

Разом з тим, в листі Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради від 16.01.2020 за №247/0/605-20, направленого на адресу ТОВ «ФЛОРЕАЛЬ-2005» вказано наступне: «За результатами планової перевірки Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Харківській області роботи Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради (далі - Департамент) повідомляємо наступне.

Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Харківській області прийнято рішення від 28.12.2019 №182-2019 про зупинення дії містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкту будівництва: «Нове будівництво багатофункціонального комплексу змішаного використання з багатоквартирними житловими будинками по пр. Московському; 97 у м. Харкові», затверджених наказом Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану від 08.05.2018 №51.

У зв`язку з викладеним, дію вищевказаних містобудівних умов та обмежень зупинено...».

В свою чергу, 24.01.2020 ТОВ «ФЛОРЕАЛЬ-2005» підготовлено та направлено на адресу Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради лист-відповідь за Вих. №311 із зазначенням, що згідно Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» надані Містобудівні умови та обмеження не можуть бути зупинені і є чинними до завершення будівництва, який отримано Департаментом, згідно Рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за №6100256994930, - 30.01.2020, що підтверджується матеріалами справи.

Разом з тим, до теперішнього часу жодної відповіді ТОВ «ФЛОРЕАЛЬ-2005» не отримано, а наявні в Реєстрі відомості щодо прийнятого Державною архітектурно-будівельною інспекцією в Харківській області рішення від 28.12.2019 №182-2019 про зупинення дії містобудівних умов та обмежень, виданих позивачу і затверджених наказом Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану від 08.05.2018 №51, - порушують права позивача і до теперішнього часу (триваюче правопорушення), у зв`язку з цим позивач позбавлений можливості реалізувати права щодо подання і реєстрації у встановленому Законом порядку декларації про готовність об`єкту до експлуатації, тобто виконати наданий 26.10.2018 Дозвіл на виконання будівельних робіт за № ІV 113182992088.

Позивач, вважаючи, що рішення від 28.12.2019 №182-2019, прийняте Державною архітектурно-будівельною інспекцією в Харківській області про зупинення дії містобудівних умов та обмежень, виданих позивачу і затверджених наказом Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану від 08.05.2018 №51, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду регулюються Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №3038-VІ, відповідно статті 26 якого забудова території здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва.

Частинами 2-5 статті 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 3-1) отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт у випадках, визначених цим Законом; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 4-1) державна реєстрація спеціального майнового права на об`єкт незавершеного будівництва та майбутній об`єкт нерухомості у випадках, визначених законом; 4-2) проведення контрольного геодезичного знімання закінчених будівництвом об`єктів (крім об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)) та здійснення їх технічної інвентаризації (крім об`єктів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування); 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом та прийнятий в експлуатацію у випадках, визначених цим Законом, об`єкт (його складову).

Основними ж складовими вихідних даних, згідно із положеннями ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Згідно із наведеними у п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначеннями, «містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки» - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

За змістом ч.ч. 2, 3 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки).

Вичерпний перелік умов, що мають містити містобудівні умови та обмеження, визначено у ч. 5 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме: 1) назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об`єкта; 1-1) ідентифікатор об`єкта будівництва або закінченого будівництвом об`єкта (для об`єктів нового будівництва та закінчених будівництвом об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор об`єкта будівництва до видачі містобудівних умов та обмежень); 2) інформацію про замовника; 3) відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні; 4) гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах (з урахуванням обмежень використання приаеродромних територій, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України); 5) максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки; 8) максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону); 7) мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд; 8) планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони, планувальні обмеження використання приаеродромних територій, встановлені відповідно до Повітряного кодексу України, зони, встановлені відповідно до законодавства за результатами визначення рівнів ризиків виникнення надзвичайних ситуацій, відображені у містобудівній документації); 9) охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж; 10) вимоги щодо розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (для об`єктів, визначених відповідно до частини 10 статті 31 цього Закону).

Відомості, визначені пунктами 3, 4, 6-9 цієї частини, визначаються у містобудівних умовах та обмеженнях на підставі відомостей Державного земельного кадастру. Дія цього положення не поширюється на випадки, коли такі дані були встановлені містобудівною документацією до набрання чинності цим абзацом і відомості про них не внесені до Державного земельного кадастру.

Згідно із ч. 8 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника. Внесення змін до містобудівних умов та обмежень може здійснювати орган, що їх видав, за заявою замовника або за рішенням суду.

Надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідних уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу (частина 6 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).

Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, згідно із ч. 4 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень з обґрунтуванням підстав такої відмови надається у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Наведеним законодавчим приписам кореспондує частина 4 ст. 33 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», якою встановлено, що розміщення об`єктів будівництва на території населених пунктів та за їх межами під час комплексної забудови території здійснюється виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, районною державною адміністрацією відповідно до їх повноважень шляхом надання містобудівних умов та обмежень або видачі будівельного паспорта відповідно до містобудівної документації у порядку, передбаченому цим Законом.

Виходячи з аналізу вказаних вище норм можна дійти висновку, що законодавець чітко визначив перелік умов, які повинні міститися в містобудівних умовах та обмеженнях, при цьому перелік таких умов є вичерпним і не підлягає розширеному тлумаченню.

Відповідно до правової позиції, викладеної в постанові Верховного Суду від 29.08.2018 року по справі №826/14181/17, Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» не містить вимог щодо обов`язкового зазначення в містобудівних умовах та обмеженнях конкретних розрахунків та цифрових показників, оскільки містобудівні умови та обмеження є вихідними даними для проектування. У містобудівних умовах та обмеженнях вказується лише загальні дані для подальшого проектування і забудова земельної ділянки.

Вищенаведена позиція також відповідає і правовому висновку Верховного Суду, викладена в постанові від 04.02.2020 по справі №826/9713/18 у якій зазначено, зокрема, наступне: «Оскаржувані Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки містять розділ під назвою «містобудівні умови та обмеження», що визначає вимоги до граничного допустимої висоти будівлі; максимально допустимого відсотку забудови земельної ділянки ...

Вказані вимоги слід вважати дотриманими під час видачі містобудівних умов та обмежень шляхом зазначення про подальше визначення таких показників відповідно до Генерального плану міста, майбутньої проектної документації «згідно з чинним законодавством», «відповідно до нормативно-правових актів», «в установленому чинним законодавством порядку», «урахувати законні інтереси та вимоги».

Вказане формулювання є доречним, зважаючи на те, що стадія отримання вихідних даних в силу приписів частини 5 статті 26 Закону №2038-VI передує стадії розроблення та затвердження проектної документації, а тому такі дані містять лише стислу інформацію щодо законодавчих вимог до параметрів та техніко-економічних показників об`єкта будівництва, про дійсні наміри забудовника, є описовими. Адже характеристика об`єкта будівництва визначається не містобудівними умовами та обмеженнями, а подальшою проектною документацією. Тому конкретизація параметрів будівництва саме у письмовому вигляді в даній стадії Формування документації законодавчо безпосередньо не передбачена. ...».

Отже, усе вищенаведене свідчить про те, що у відповідача (як правонаступника Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Харківській області) були відсутні законні підстави для прийняття рішення про зупинення дії Містобудівних умов та обмежень, затверджених наказом від 08.05.2018 за №51.

Щодо правонаступництва Державною інспекцією архітектури та містобудування України прав Державної архітектурно-будівельної інспекції України суд зазначає наступне.

Згідно з пунктами 1-2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2020 за №218 «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» вирішено ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію та утворити Державну сервісну службу містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямована та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 №219 «Про оптимізацію органів державної архітектурно-будівельного контролю та нагляду» передбачено утворити Державну інспекцію містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Установити, що забезпечення діяльності Державної інспекції містобудування у 2020 році здійснюється в межах видатків, передбачених Державній архітектурно-будівельній інспекції.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 №1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду» постановлено утворити Державну інспекцію архітектури та містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду та затверджено Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України, що додається.

Відповідно до п. 1 вказаного Положення Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій (далі - Міністр) і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 №960 вирішено погодитися з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення Державною інспекцією архітектури та містобудування повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

За інформацією із офіційного веб-ресурсу Міністерства розвитку громад та територій України з 16.09.2021 розпочала роботу Державна інспекція архітектури та містобудування України.

Так, новостворений центральний орган - Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) забезпечує реалізацію повноважень ДАБІ України у взаємовідносинах із суб`єктами, які мають правовідносини з ліквідованим органом та є правонаступником прав, обов`язків та майна ліквідованої юридичної особи публічного права Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ - 44245840).

Отже, Державна інспекція архітектури та містобудування України є правонаступником Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Аналогічна правова позиція щодо правонаступництва зазначена Верховним Судом, зокрема, в ухвалі від 01.06.2022 по справі №808/782/18 та постанові від 02.08.2022 по справі №924/159/14.

Відповідно ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Керуючись принципом верховенства права, гарантованим ст. 8 Конституції України та ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд на підставі ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» застосовує практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

У пункті 145 Рішення від 15.11.1996 у справі «Чахал проти Об`єднаного Королівства» (Заява №22414/93), ЄСПЛ зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.

Таким чином, суть цієї статті зводиться до вимоги надати заявникові такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист. Крім того, суд указав на те, що за деяких обставин вимоги ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (1950) можуть забезпечуватися всією сукупністю засобів, що передбачаються національним правом.

Стаття 13 Конвенції вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності «небезпідставної заяви» за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за ст. 13 Конвенції також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Засіб захисту, повинен бути «ефективним» як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п.75 Рішення ЄСПЛ у справі «Афанасьєв проти України» від 05.04.2005 (Заява №38722/02)).

Отже, «ефективний засіб правового захисту» у розумінні ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату, винесення рішень, які не призводять до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.

Так, для поновлення прав позивача як замовника будівництва, у тому числі права на реалізацію Дозволу на виконання будівельних робіт від 26.10.2018 за № ІV 113182992088 для здійснення нового будівництва і найменуванням об`єкта будівництва: «Нове будівництво багатофункціонального комплексу змішаного використання з багатоквартирними житловими будинками по просп. Московському, 97 у м. Харкові», поновлення дії затверджених 08.05.2018 Містобудівних умов та обмежень, буде скасування рішення Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області №182-2019 від 28.12.2019 про зупинення дії містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва: «Нове будівництво багатофункціонального комплексу змішаного використання з багатоквартирними житловими будинками по просп. Московському, 97 у м. Харкові».

Отже, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ФЛОРЕАЛЬ - 2005" підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ФЛОРЕАЛЬ - 2005" (вул. Чернишевська, 31А, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61002, ЄДРПОУ 33674447) до Державної інспекції архітектури та містобудування України (бульвар Лесі Українки, буд. 26, м. Київ, 01133, ЄДРПОУ 44245840), третя особа - Департамент містобудування та архітектури Харківської міської ради (вул. Квітки-Основ`яненко, 7, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61003, ЄДРПОУ 06716538) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області №182-2019 від 28.12.2019 про зупинення дії містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва: «Нове будівництво багатофункціонального комплексу змішаного використання з багатоквартирними житловими будинками по просп. Московському, 97 у м. Харкові» (замовник Товариство з обмеженою відповідальністю «ФЛОРЕАЛЬ-2005»), затверджених Наказом Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради від 08.05.2018 року №51 в повному обсязі.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФЛОРЕАЛЬ - 2005" (ЄДРПОУ 33674447) судові витрати в загальному розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної інспекції архітектури та містобудування України (ЄДРПОУ 44245840).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2024
Оприлюднено21.03.2024
Номер документу117763305
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —520/2041/24

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 25.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 14.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 19.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні