Ухвала
від 19.03.2024 по справі 620/6456/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

19 березня 2024 року ЧернігівСправа № 620/6456/20

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Виноградової Д.О.,

за участі секретаря Годун Т.Ю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду заяву представника Чернігівського кооперативного фахового коледжу Чернігівської облспоживспілки про відстрочення виконання рішення суду у справі №620/6456/20 за адміністративним позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Чернігівського кооперативного технікуму Чернігівської облспоживспілки про застосування заходів реагування,

У С Т А Н О В И В:

У провадженні Чернігівського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа № 620/6456/20 за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Чернігівського кооперативного технікуму Чернігівської облспоживспілки про застосування заходів реагування, у якій позивач просив застосувати заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, експлуатації будівель основного корпусу (А-2), їдальні (А3-1) і тренажерного залу (Е-1), прибудови (будівля нового корпусу (А2-3) та прибудови (перехід (А1-1) ЧЕРНІГІВСЬКОГО КООПЕРАТИВНОГО КОЛЕДЖУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛСПОЖИВСПІЛКИ за адресою: вул. Музейна, 3, м. Чернігів, Чернігівська область.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 20.02.2024 позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Чернігівського кооперативного технікуму Чернігівської облспоживспілки про застосування заходів реагування задоволено повністю. Застосовано заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, експлуатації будівель основного корпусу (А-2), їдальні (А3-1) і тренажерного залу (Е-1), прибудови (будівля нового корпусу (А2-3) та прибудови (перехід (А1-1) ЧЕРНІГІВСЬКОГО КООПЕРАТИВНОГО КОЛЕДЖУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛСПОЖИВСПІЛКИ за адресою: вул. Музейна, 3, м. Чернігів, Чернігівська область.

До Чернігівського окружного адміністративного суду надійшла заява Чернігівського кооперативного фахового коледжу Чернігівської облспоживспілки про відстрочення виконання рішення суду у справі №620/6456/20 до припинення чи скасування воєнного стану на території України та на 30 днів після його закінчення (скасування), але не більше одного року з дня ухвалення судового рішення про відстрочення.

Подана заява мотивована тим, що більшість виявлених порушені усунуті, а виконати вимоги Головного управління ДСНС у Чернігівській області у повному об`ємі не можливо через введення воєнного стану на території України, перебуванням у користуванні третіх осіб у приміщенні закладу освіти та обмеженим фінансуванням.

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області подало заяву до суду, у якій зазначило, що не заперечує проти задоволення заяви Чернігівського кооперативного фахового коледжу Чернігівської облспоживспілки про відстрочення виконання судового рішення.

У судове засідання сторони не з`явились, про час та місце розгляду справи належно повідомлені.

Представник заявника подала заяву про розгляд справи без її участі.

Від Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області надійшла заява про розгляд справи без участі представника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області.

Відповідно до частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно до статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, не здійснювалося.

Розглянувши подану заяву та дослідивши матеріали справи 620/6456/20, суд зазначає таке.

Відповідно до вимог частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Статтею 19 Конституції України унормовано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1 статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Частиною третьою, четвертою статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Отже, єдиною правовою підставою для відстрочення виконання судового рішення можуть бути виняткові обставини, які ускладнюють його виконання. Факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, як це встановлено положеннями статей 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому, обов`язок доказування покладається на сторони, а тому кожна сторона повинна довести наявність тих обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

У постановах від 06.12.2019 у справі № 2а/0570/6531/2011 та від 30.01.2020 у справі №819/150/17 Верховний Суд дійшов висновку, що відстрочення є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.

При розгляді заяв щодо відстрочення виконання судового рішення необхідно виходити з міркувань доцільності та об`єктивної необхідності надання саме таких строків відтермінування виконання рішення в цілому. Наявність підстав для відтермінування має бути доведена боржником. Строки відтермінування знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду. Надання такого не може створювати занадто або безпідставно привілейовані умови для боржника, натомість повинне базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ), введено в Україні воєнний стан із 05 год 30 хв 24.02.2022 року строком на 30 діб. На момент розгляду зави про відстрочення виконання рішення суду строк дії воєнного стану в Україні продовжено.

Отже, на дату звернення до суду з відповідною заявою в Україні діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 №389-VIII.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Судом встановлено, що Чернігівський кооперативний фаховий технікум Чернігівської облспоживспілки є неприбутковим закладом освіти, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері фахової передвищої освіти та є юридичною особою, зареєстрованою відповідно до норм чинного законодавства.

Відповідно до частини 5 статті 378 Кодексу адміністративного України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Суд враховує, що за результатами позапланової перевірки приміщень на території Чернігівського кооперативного коледжу Чернігівської Обллспоживспілки переважна частина виявлених перевіркою порушень була усунута. У той же час, усунення решти порушень, вказаних у приписі, є неможливим, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, перебуванням приміщення відповідача у користуванні третіх осіб та обмеженим фінансуванням закладу.

Суд приймає до уваги викладене у заяві про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі та у документах доданих до цієї заяви, і вважає за можливе задовольнити заяву Чернігівського кооперативного фахового коледжу Чернігівської облспоживспілки про відстрочення виконання рішення суду у справі №620/6456/20 терміном на 1 (один) рік.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241, 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву Чернігівського кооперативного фахового коледжу Чернігівської облспоживспілки про відстрочення виконання рішення суду у справі №620/6456/20 задовольнити частково.

Відстрочити терміном на 1 (один) рік виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 20.02.2024 у справі № 620/6456/20 про застосування заходів реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, експлуатації будівель основного корпусу (А-2), їдальні (А3-1) і тренажерного залу (Е-1), прибудови (будівля нового корпусу (А2-3) та прибудови (перехід (А1-1) ЧЕРНІГІВСЬКОГО КООПЕРАТИВНОГО КОЛЕДЖУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛСПОЖИВСПІЛКИ за адресою: вул. Музейна, 3, м. Чернігів, Чернігівська область.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали складено 19.03.2024.

Суддя Дар`я ВИНОГРАДОВА

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2024
Оприлюднено21.03.2024
Номер документу117764248
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —620/6456/20

Постанова від 05.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Голяшкін Олег Володимирович

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Голяшкін Олег Володимирович

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Голяшкін Олег Володимирович

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Голяшкін Олег Володимирович

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Дар'я ВИНОГРАДОВА

Рішення від 20.02.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Дар'я ВИНОГРАДОВА

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Дар'я ВИНОГРАДОВА

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні