Справа №461/1517/24
Провадження №3/461/786/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2024 року м. Львів.
Суддя Галицького районного суду м. Львова Радченко В.Є., при секретарі судового засідання Штогрині В.-Н.Л., за участю представника митниці Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвоката Павлюк О.В., розглянувши матеріали, які надійшлиз Львівськоїмитниці Державноїмитної службиУкраїни,про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження Дніпропетровська область, місце проживання АДРЕСА_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 від 03.09.2018, виданий органом 8032, -
за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України,-
в с т а н о в и в :
23.02.2023 близько 05 год. 25 хв. через пункту пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером 9GDH00/E88461 під керуванням громадянина ОСОБА_1 , яким переміщувалися товари гуманітарної допомоги. Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги громадянином ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення були подані документи: декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2023, міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) б/н від 22.02.2023, підтвердження (potwierdzenie/confirmation) від 22.02.2023. Відповідно до них на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері» (код ЄДРПОУ 44716101; АДРЕСА_2 ) як гуманітарна допомога переміщувалося 668 кг товарів медичного призначення загальною вартістю 2000 євро, відправник Fundacja Hub SOS-UA (PL 03-379, Warszawa, ul. Krasiczynska, 13/165), декларант та водій ОСОБА_2 . Митними органами Республіки Польщі листом від 29.01.2024 № 0201-IGM.542.567.2023.8 (лист Держмитслужби від 05.02.2024 № 26/26-04/7.4/337) повідомлено, що 23.02.2023 транспортним засобом з реєстраційним номером 9GDH00/E88461 переміщувався товар «лабораторні реактиви» за митною декларацією MRN 23PL40201080254734 від 21.02.2023, які не були задекларовані як гуманітарна допомога. Відповідно до митної декларації MRN 23PL402010E0254734 від 21.02.2023 переміщувалися товари «лабораторні реактиві для досліджень крові» загальною вагою 668 кг та вартістю 101 272 злотих, що станом на 23.02.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 831 159,56 гривень. Відправник польська компанія FHU ALLMED ADRIAN WESOЈOWSKI (Grabieniec 45B, 62-700, Grabieniec, Polska), отримувач благодійна організація "БФ «СТІНА НАРОДНОЇ ПАМ`ЯТІ» (вул. Трьохсвятительська, буд. 4Б, м. Київ, 01001).
Інформація про благодійний фонд «Відкрий Двері» у документах, скерованих митними органами Республіки Польщі, відсутня. Директор благодійного фонду «Відкрий Двері» ОСОБА_3 листом від 03.06.2023 (вх. Львівської митниці від 03.11.2023 № 60742/14-20) повідомила, що листи щодо отримання гуманітарної допомоги нею не видавалися, фірма Fundacja Hub SOS-UA їй не відома, фонд з дати заснування до моменту надання відповіді вантажів гуманітарної допомоги не отримував. Громадянин ОСОБА_2 їй не відомий. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар. за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги. Тобто, декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2023, яка подавалась митним органам громадянином ОСОБА_1 була підставою для пропуску на митну територію України вказаних товарів як гуманітарної допомоги на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері», та є документом, без якого неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон.
07.02.2024 на телефонний номер гр. ОСОБА_1 ( НОМЕР_2 ) в усній формі було передано повідомлення щодо необхідності прибуття 14.02.2024 в управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці зa адресою: м. Львів, вул. Городоцька, 369 для прийняття ним участі у складанні протоколу про порушення митних правил. Однак у визначений час він не прибув та про причини неявки не повідомив. У своєму письмовому поясненні від 11.12.2023р., яке надійшло у Львівську митницю поштою, вказаний громадянин підтвердив факт перевезення ним автомобілем з реєстраційним номером 9GDH00/E88461 на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері» товарів гуманітарної допомоги згідно документів, а саме: декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2023, міжнародної товарно- транспортної накладної (CMR) б/н від 22.02.2023, підтвердження (potwierdzenie/confirmation) від 22.02.2023.
Таким чином громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача та вартості товарів.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвокат Павлюк О.В. у судовому засіданні заперечила вину ОСОБА_1 . Вважає протокол про порушення митних правил ОСОБА_1 є неогрунтованим та безпідставним. Вказала, що ОСОБА_1 як водій-перевізник не підлягає відповідальності за переміщення товарів на підставі документів, що містять неправдиві відомості. Гуманітарна допомога при ввезенні на митну територію України ним не приховувалася, він надав працівникам митного поста усі наявні у нього документи, які були видані йому відправником гуманітарної допомоги, виклав усі необхідні відомості, що стосуються переміщення ним гуманітарної допомоги у поясненнях від 11.12.2023 року, ввезена на територію України ОСОБА_1 гуманітарна допомога була отримана ГО «Оборона Вільного Світу» як дійсним отримувачем такої допомоги. Тому зазначила, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а відтак провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю.
Представник митниців судовомузасідання зазначив,що ОСОБА_1 подав митномуоргану заповненуним декларацію,в якийзазначив,що отримувачемтоварів,які визнаютьсягуманітарною допомогою,є БФ«Відкрий двері». ОСОБА_1 подав декларацію,яка міститьнеправдиві відомості.Таким чином,у діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване, та до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ч.1 ст. 483 МК України.
Суд, заслухавши думку представника особи, яка притягається до відповідальності, представника Львівської митниці, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.
Положеннями п. 3 ч. 1ст. 8 МК України передбачено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Відповідно до ст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.
Відповідно до вимог ст. 489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відподальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно з наявними у матеріалах справи доказами, ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача та вартості товарів, що підтверджується: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №0214/20900/24 від 14.02.2024 року; копією декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, поданою ОСОБА_1 ; письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 11.12.2023 року; листом Львівської митниці від 05.02.2024 № 26/26-04/7.4/337, листом Львівської митниці від 20.10.2023 року № 7.4/20-06/14/27181, копією листа директора БФ «Відкрий двері» ОСОБА_4 від 03.06.2023, доповідною запискою, службовою запискою.
Доводи представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, адвоката Павлюк О.В. про те, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки кінцевим отримувачем гуманітарної допомоги є ГО «Оборона вільного світу» є неогрунтованими та недоведеними.
Посилання адвоката на лист-відповідь від 18.03.2024 року фундатора ОСОБА_5 , відповідно до якого водій транспортного засобу DAF з реєстраційним номером НОМЕР_3 /E88461 ОСОБА_2 , 23 лютого 2023 року перевозив гуманітарний вантаж («товари медичного призначення» вагою 668 кг), відправником якого є Fundacja HUB SOS-UA, a кінцевим отримувачем - ГО «ОБОРОНА ВІЛЬНОГО СВІТУ» (код ЄДРПОУ 44730770), Благодійний фонд «Відкрий двері» отримувачем вказаної гуманітарної допомоги у відповідних товаросупровідних документах зазначено випадково, не спростовують того факту, що ОСОБА_1 було вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача та вартості товарів.
У судовому засіданні було встановлено, що ОСОБА_1 як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги для здійснення митного оформлення подав декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2023, міжнародно товарно-транспортна накладну (CMR) б/н від 22.02.2023, підтвердження (potwierdzenie/confirmation) від 22.02.2023, з яких вбачається, що на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері» як гуманітарна допомога переміщувалося 668 кг товарів медичного призначення загальною вартістю 2000 євро, відправник Fundacja Hub SOS-UA (PL 03-379, Warszawa, ul. Krasiczynska, 13/165), декларант та водій ОСОБА_2 .
Таким чином, ОСОБА_6 була подана декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, відповідно до якої ним було зазначено, що отримувачем гуманітарної допомоги є БФ «Відкрий двері», тобто останній надав як підставу для переміщення товарів документи, що містять неправдиві відомості.
Згідно з листом директора БФ «Відкрий Двері» ОСОБА_4 від 03.06.2023 року, у відповідь на запит № 7.4/20-06/14/27181 від 20.10.2023 повідомлено, що з моменту створення та до дати надання відповіді, Благодійний фонд «Відкрий двері» вантажі гуманітарної допомоги, ввезені на митну територію України, не отримував.
Проаналізувавши та оцінивши досліджені в судовому засіданні докази, суд вважає, що всі вищезазначені докази є належними, допустимими та достовірними. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять винуватість ОСОБА_1 у скоєнні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а саме останній вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості одержувача та вартості товарів.
Обставини, що обтяжують чи пом`якшують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.
При обранні виду адміністративного стягнення щодо ОСОБА_1 суд враховує характер вчиненого правопорушення, його особу, ступінь вини, майновий стан, відсутність обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, обставини справи,особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини і майновий стан, об`єктивно з`ясувавши обставини справи, повно та всебічного дослідивши надані суду докази, вважаю, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а тому його слід притягнути до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в межах встановлених санкцією ч.1 ст.483 МК України, у розмірі 70 % вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил без конфіскації даного товару.
Загальна вартість предметів порушення митних правил становить 831159,56 грн.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі у розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст.ст.483 519, 526 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП України, Законом України «Про судовий збір», суд, -
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 70 % вартості товару в сумі, що становить 581811,70 грн., без конфіскації товарів.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Суддя В.Є. Радченко
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2024 |
Оприлюднено | 22.03.2024 |
Номер документу | 117784317 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Радченко В. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні