Постанова
від 12.04.2024 по справі 461/1517/24
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 461/1517/24 Головуючий у 1 інстанції: Радченко В.Є.

Провадження № 33/811/523/24 Доповідач: Гончарук Л. Я.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 квітня 2024 року Львівський апеляційний суд у складі: судді Гончарук Л.Я., представника особи,яка притягуєтьсядо адміністративноївідповідальностіОСОБА_1 , адвоката Павлюк Ольги Василівни, представника Львівської митниці Держмитслужби Лубоцького Богдана Ігоровича, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу захисника особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвоката Павлюк Ольги Василівни на постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 19 березня 2024 року,

встановив:

цією постановою, ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 70 % вартості товару в сумі, що становить 581811,70 грн, без конфіскації товарів.

Стягнуто з ОСОБА_1 на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Відповідно до постанови, 23.02.2023 близько 05 год. 25 хв. через пункту пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером 9GDH00/ НОМЕР_1 під керуванням громадянина ОСОБА_1 , яким переміщувалися товари гуманітарної допомоги. Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги громадянином ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення були подані документи: декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2023, міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) б/н від 22.02.2023, підтвердження (potwierdzenie/confirmation) від 22.02.2023. Відповідно до них на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері» (код ЄДРПОУ 44716101; 08206, Київська область, Бучанський район, м. Ірпінь, вул. Затишна, 14/14) як гуманітарна допомога переміщувалося 668 кг товарів медичного призначення загальною вартістю 2000 євро, відправник Fundacja Hub SOS-UA (PL 03-379, Warszawa, ul. Krasiczynska, 13/165), декларант та водій ОСОБА_2 . Митними органами Республіки Польщі листом від 29.01.2024 № 0201-IGM.542.567.2023.8 (лист Держмитслужби від 05.02.2024 № 26/26-04/7.4/337) повідомлено, що 23.02.2023 транспортним засобом з реєстраційним номером 9GDH00/ НОМЕР_1 переміщувався товар «лабораторні реактиви» за митною декларацією MRN 23PL40201080254734 від 21.02.2023, які не були задекларовані як гуманітарна допомога. Відповідно до митної декларації MRN 23PL402010E0254734 від 21.02.2023 переміщувалися товари «лабораторні реактиві для досліджень крові» загальною вагою 668 кг та вартістю 101 272 злотих, що станом на 23.02.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 831 159,56 гривень. Відправник польська компанія FHU ALLMED ADRIAN WESOЈOWSKI ( АДРЕСА_1 , отримувач благодійна організація "БФ «СТІНА НАРОДНОЇ ПАМ`ЯТІ» (вул. Трьохсвятительська, буд. 4Б, м. Київ, 01001).

Інформація про благодійний фонд «Відкрий Двері» у документах, скерованих митними органами Республіки Польщі, відсутня. Директор благодійного фонду «Відкрий Двері» ОСОБА_3 -Онатій листом від 03.06.2023 (вх. Львівської митниці від 03.11.2023 № 60742/14-20) повідомила, що листи щодо отримання гуманітарної допомоги нею не видавалися, фірма Fundacja Hub SOS-UA їй не відома, фонд з дати заснування до моменту надання відповіді вантажів гуманітарної допомоги не отримував. Громадянин ОСОБА_2 їй не відомий. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар. за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги. Тобто, декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2023, яка подавалась митним органам громадянином ОСОБА_1 була підставою для пропуску на митну територію України вказаних товарів як гуманітарної допомоги на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері», та є документом, без якого неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон.

07.02.2024 на телефонний номер гр. ОСОБА_1 ( НОМЕР_2 ) в усній формі було передано повідомлення щодо необхідності прибуття 14.02.2024 в управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці зa адресою: м. Львів, вул. Городоцька, 369 для прийняття ним участі у складанні протоколу про порушення митних правил. Однак у визначений час він не прибув та про причини неявки не повідомив. У своєму письмовому поясненні від 11.12.2023р., яке надійшло у Львівську митницю поштою, вказаний громадянин підтвердив факт перевезення ним автомобілем з реєстраційним номером 9GDH00/E88461 на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері» товарів гуманітарної допомоги згідно документів, а саме: декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2023, міжнародної товарно- транспортної накладної (CMR) б/н від 22.02.2023, підтвердження (potwierdzenie/confirmation) від 22.02.2023.

Таким чином громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача та вартості товарів.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.

На вказану постанову захисник особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвокат Павлюк Ольга Василівна подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову та закрити провадження у справі.

Вважає, що постанова Галицького районного суду м. Львова від 19.03.2024 року є незаконна та така, що підлягає скасуванню.

В обґрунтування зазначає, що у діях ОСОБА_1 , як перевізника гуманітарної допомоги, відсутній прямий умисел на вчинення діяння, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, оскільки гуманітарна допомога при ввезені на митну територію України ним не приховувалася, ОСОБА_1 надав працівникам митного поста усі наявні у нього документи, які були видані відправником гуманітарної допомоги, а також виклав усі необхідні відомості, що стосуються переміщення ним гуманітарної допомоги у пояснення від 11.12.2023 року.

Звертає увагу, що в матеріалах справи не міститься жодного висновку, який би підтвердив вказану митним органом вартість товару «лабораторні реактиви для дослідження крові» загальною вагою 668 кг. та вартістю 101272 злотих, що станом на 23.02.2023 року за курсом валют НБУ відповідає сумі 831159,56 гривень.

У судове засідання апеляційної інстанції особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 не з`явився, який належним чином повідомлявся про час, дату та місце судового розгляду, клопотань про відкладення розгляду справи від неї не надходило. Натомість захисник адвокат Павлюк О.В. не заперечила проти розгляду апеляційної скарги у відсутності ОСОБА_1 .

Відповідно до ч. 6 ст. 294 КУпАП за таких обставин неявка особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, в судове засідання апеляційного суду не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши доводи захисника адвоката Павлюка О.В. на підтримання поданої апеляційної скарги, представника Львівської митниці Держмитслужби України Лубоцького Б.І., який заперечив проти апеляційних вимог, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Відповідно до вимог ст.489 МК України, при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Зі змісту оскаржуваної постанови вбачається, що суд першої інстанції при розгляді справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 вказаних вимог закону дотримався та в повному обсязі з`ясував всі обставини, передбачені ст.489 МК України, дослідив і належним чином оцінив докази.

Згідно з ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на відповідні суспільні відносини у сфері державної митної справи.

Частиною першою ст. 198 МК України передбачено, що органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.

У розумінні ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно з вимогами ст. 252 КУпАП та ч. 2 ст. 495 МК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. При цьому, обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів.

Як вбачається з матеріалів провадження, 23.02.2023 близько 05 год. 25 хв. через пункту пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером 9GDH00/ НОМЕР_1 під керуванням громадянина ОСОБА_1 , яким переміщувалися товари гуманітарної допомоги. Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги громадянином ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення були подані документи: декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2023, міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) б/н від 22.02.2023, підтвердження (potwierdzenie/confirmation) від 22.02.2023. Відповідно до них на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері» (код ЄДРПОУ 44716101; 08206, Київська область, Бучанський район, м. Ірпінь, вул. Затишна, 14/14) як гуманітарна допомога переміщувалося 668 кг товарів медичного призначення загальною вартістю 2000 євро, відправник Fundacja Hub SOS-UA (PL 03-379, Warszawa, ul. Krasiczynska, 13/165), декларант та водій ОСОБА_2 . Митними органами Республіки Польщі листом від 29.01.2024 № 0201-IGM.542.567.2023.8 (лист Держмитслужби від 05.02.2024 № 26/26-04/7.4/337) повідомлено, що 23.02.2023 транспортним засобом з реєстраційним номером 9GDH00/ НОМЕР_1 переміщувався товар «лабораторні реактиви» за митною декларацією MRN 23PL40201080254734 від 21.02.2023, які не були задекларовані як гуманітарна допомога. Відповідно до митної декларації MRN 23PL402010E0254734 від 21.02.2023 переміщувалися товари «лабораторні реактиві для досліджень крові» загальною вагою 668 кг та вартістю 101 272 злотих, що станом на 23.02.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 831 159,56 гривень. Відправник польська компанія FHU ALLMED ADRIAN WESOЈOWSKI ( АДРЕСА_1 , отримувач благодійна організація "БФ «СТІНА НАРОДНОЇ ПАМ`ЯТІ» (вул. Трьохсвятительська, буд. 4Б, м. Київ, 01001).

Інформація про благодійний фонд «Відкрий Двері» у документах, скерованих митними органами Республіки Польщі, відсутня. Директор благодійного фонду «Відкрий Двері» ОСОБА_3 -Онатій листом від 03.06.2023 (вх. Львівської митниці від 03.11.2023 № 60742/14-20) повідомила, що листи щодо отримання гуманітарної допомоги нею не видавалися, фірма Fundacja Hub SOS-UA їй не відома, фонд з дати заснування до моменту надання відповіді вантажів гуманітарної допомоги не отримував. Громадянин ОСОБА_2 їй не відомий. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар. за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги. Тобто, декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2023, яка подавалась митним органам громадянином ОСОБА_1 була підставою для пропуску на митну територію України вказаних товарів як гуманітарної допомоги на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері», та є документом, без якого неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон.

07.02.2024 на телефонний номер гр. ОСОБА_1 ( НОМЕР_2 ) в усній формі було передано повідомлення щодо необхідності прибуття 14.02.2024 в управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці зa адресою: м. Львів, вул. Городоцька, 369 для прийняття ним участі у складанні протоколу про порушення митних правил. Однак у визначений час він не прибув та про причини неявки не повідомив. У своєму письмовому поясненні від 11.12.2023р., яке надійшло у Львівську митницю поштою, вказаний громадянин підтвердив факт перевезення ним автомобілем з реєстраційним номером 9GDH00/E88461 на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері» товарів гуманітарної допомоги згідно документів, а саме: декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2023, міжнародної товарно- транспортної накладної (CMR) б/н від 22.02.2023, підтвердження (potwierdzenie/confirmation) від 22.02.2023.

Таким чином громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача та вартості товарів. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.

Висновок суду першої інстанції про наявність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є обґрунтованим і відповідає фактичним обставинам справи.

Апеляційний суд не бере до уваги доводи апеляційної скарги про незаконність постанови суду, оскільки викладений у судовому рішенні висновок підтверджується зібраними та перевіреними в судовому засіданні доказами.

Так, факт порушення ОСОБА_1 митних правил підтверджується доказами наявними в матеріалах справи, а саме: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №0214/20900/24 від 14.02.2024 року; копією декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, поданою ОСОБА_1 ; письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 11.12.2023 року; листом Львівської митниці від 05.02.2024 № 26/26-04/7.4/337, листом Львівської митниці від 20.10.2023 року № 7.4/20-06/14/27181, копією листа директора БФ «Відкрий двері» ОСОБА_4 від 03.06.2023, доповідною запискою, службовою запискою.

Вказані докази, на переконання апеляційного суду, є належними, достатніми та допустимими, отримані у передбаченому законом порядку, у своїй сукупності підтверджують існування обставин, що підлягають доказуванню, а також інших обставин, які мають значення для справи.

При цьому, судом апеляційної інстанції взято до уваги і те, що апелянтом на підтвердження доводів про відсутність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення не надано жодного доказу, який міг би ставити під сумніви правильність та обґрунтованість висновків суду першої інстанції.

Так, згідно з диспозицією ст. 483 МК України, відповідальність за вказаною статтею настає у разі переміщення або дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД, та його митної вартості.

Об`єктом правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є охоронюваний МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Об`єктивною стороною правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема щодо товарів, їх ваги або кількості

Суб`єктивна сторона правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, характеризується прямим умислом, тобто особа, яка його вчинила, усвідомлювала обставини і характер незаконного переміщення нею товарів через митний кордон України, та бажала перемістити їх через митний кордон України з порушенням установленого порядку.

Як вбачається з матеріалів провадження, ОСОБА_1 як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги для здійснення митного оформлення подав декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2023, міжнародно товарно-транспортна накладну (CMR) б/н від 22.02.2023, підтвердження (potwierdzenie/confirmation) від 22.02.2023, з яких вбачається, що на адресу благодійного фонду «Відкрий Двері» як гуманітарна допомога переміщувалося 668 кг товарів медичного призначення загальною вартістю 2000 євро, відправник Fundacja Hub SOS-UA (PL 03-379, Warszawa, ul. Krasiczynska, 13/165), декларант та водій ОСОБА_2 .

Таким чином, ОСОБА_5 була подана декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, відповідно до якої ним було зазначено, що отримувачем гуманітарної допомоги є БФ «Відкрий двері», тобто останній надав як підставу для переміщення товарів документи, що містять неправдиві відомості.

Згідно з листом директора БФ «Відкрий Двері» ОСОБА_4 від 03.06.2023 року, у відповідь на запит № 7.4/20-06/14/27181 від 20.10.2023 повідомлено, що з моменту створення та до дати надання відповіді, Благодійний фонд «Відкрий двері» вантажі гуманітарної допомоги, ввезені на митну територію України, не отримував.

Апеляційний суд погоджується з висновком судді першої інстанції, що всі вищезазначені докази є належними, допустимими та достовірними. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять винуватість ОСОБА_1 ускоєнні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а саме останній вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості одержувача та вартості товарів.

Вказані висновки суду відповідають зібраним у справі доказам, яким судом дана належна оцінка, правильно визначена юридична природа правовідносин, що виникли, і закон, який їх регулює, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, обґрунтовано викладених в мотивувальній частині оскаржуваного рішення.

При цьому, посилання апелянта на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права зводяться до його незгоди з висновками суду, особистого тлумачення норм матеріального і процесуального права та не впливають на фактичні обставини справи, які встановлені судом відповідно до законодавства та на законність судового рішення.

Переконливих доводів, які б спростовували висновки суду першої інстанції про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, апелянтом апеляційному суду не надано.

Враховуючи наведене, суд першої інстанції в межах наданих йому матеріалів справи про адміністративне правопорушення провів судовий розгляд, дослідив надані йому докази, з`ясував обставини, що підлягали з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення, ухвалив законну та обґрунтовану постанову про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Тому підстав для скасування постанови Галицького районного суду м. Львова від 19 березня 2024 року, про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення передбаченого ч.1 ст.483 МК України суд апеляційної інстанції не вбачає.

Керуючись ст. 294 КУпАП, ст. 530 МК України, апеляційний суд, -

постановив:

апеляційну скаргу захисника особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвоката Павлюк Ольги Василівни залишити без задоволення, а постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 19 березня 2024 року, про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України - без змін.

Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя Л.Я.Гончарук

СудЛьвівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2024
Оприлюднено18.04.2024
Номер документу118407079
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/1517/24

Постанова від 12.04.2024

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Гончарук Л. Я.

Постанова від 19.03.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні