ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"13" березня 2024 р.м. Одеса Справа № 911/2688/23
Господарський суд Одеської області м. Одеса у складі:
судді Малярчук І.А.,
при секретарі судового засідання Ігнатишена А.О.
за участю представників сторін:
від позивача: Ющенко Н.В. - самопредставництво,
від відповідачів: не з`явились,
розглянувши справу №911/2688/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КАНБУД" (01104, м. Київ, вул. Болсуновська, 13-15, код ЄДРПОУ 39167127) до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код РНКОПП НОМЕР_1 ), Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІКТОРІЯ ЮГ" (65031, м. Одеса, вул. Грушевського, буд. 39А, код ЄДРПОУ 41800064) про стягнення 3636273,71грн,
ВСТАНОВИВ:
Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача, заяв, клопотань, процесуальні дії суду:
Позивач позовні вимоги підтримує, в їх обґрунтування зазначає, що 28.05.2021 між ТОВ "КАНБУД" та ТОВ "ВІКТОРІЯ ЮГ" було укладено договір підряду на виконання будівельних робіт №8402 про виконання робіт по влаштуванню благоустрою території на об`єкті, що знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Сім`ї Хохлових, 8, ціна договору складає 4789902,24грн, з кінцевим строком виконання робіт за договором - 30.08.2021. Позивач вказує, що на виконання умов договору №8402 від 28.05.2021 здійснив авансування робіт відповідачу в сумі 3797155,13грн, однак, відповідач виконав роботи на суму 2011626,29грн. Також позивач вказує на те, що 28.05.2021 між ТОВ "КАНБУД" та ОСОБА_1 було укладено договір поруки на забезпечення виконання зобов`язань ТОВ "ВІКТОРІЯ ЮГ" за договором будівельного підряду №8402 від 28.05.2021. За умови часткового виконання підрядних робіт відповідачі авансовий платіж у розмірі 1785528,84грн не повернули, на що позивачем нараховано до стягнення з відповідачів штраф у розмірі 1850744,87грн.
Відповідачі у судові засідання не з`являлись, правом на подання відзиву не скористались, у зв`язку з чим справу судом розглянуто за наявними в ній матеріалами. При цьому, суд враховує, що ухвали суду від 16.10.2023, від 13.11.2023 були надіслані за адресою реєстрації ТОВ "ВІКТОРІЯ ЮГ", але вручені відповідачу не були та 26.10.2023, 16.12.2023, повернуто до суду з поміткою відділення зв`язку «за закінченням терміну зберігання», з цих підстав 08.11.2023, 14.11.2023, 14.12.2023, 28.12.2023 для відповідача судом зроблено публікацію на сайті суду із інформацією щодо розгляду даної справи. Ухвали суду від 16.10.2023, 13.11.2023, 11.12.2023, 27.12.2023 були доставлені до електронного кабінету відповідача- ОСОБА_1
09.02.2023 за вх.№ 5409/24 від позивача до суду надійшли додаткові пояснення, разом з якими ТОВ "КАНБУД" подано додаткові докази на виконання умов договору №8402 від 28.05.2021.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 06.09.2023 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Канбуд» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вікторія Юг», ОСОБА_1 про стягнення 1785528,84 грн боргу з ПДВ та 1850744,87 грн штрафу передано до Господарського суду Одеської області за виключною підсудністю.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Господарського суду Одеської області від 10.11.2023р справу №911/2688/23 розподілено на суддю Малярчук І.А.
Ухвалою суду від 16.10.2023 прийнято до розгляду справу №911/2688/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КАНБУД" до ОСОБА_1 , Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІКТОРІЯ ЮГ" про стягнення 3636273,71грн; постановлено розглядати справу №911/2688/23 в порядку загального позовного провадження; призначено підготовче засідання суду на 13.11.2023 об 10год.30хв.
Ухвалою суду від 13.11.2023 відкладено судове засідання по справі №911/2688/23 на "11" грудня 2023 р. о 10:20.
Ухвалою суду від 11.12.2023 відкладено судове засідання по справі №911/2688/23 на "27" грудня 2023 р. о 10:40.
Ухвалою суду від 27.12.2023 закрито підготовче провадження по справі №911/2688/23, призначено справу до розгляду по суті у судовому засіданні на "29" січня 2024 р. о 11:30.
Ухвалою суду від 29.01.2024 відкладено підготовче засідання по справі №911/2688/23 на 19.02.2024 о 12:35.
Судове засідання призначене на 19.02.2024 по справі №911/2688/23 не відбулось у зв`язку із оголошенням повітряної тривоги в м. Одесі та області, ухвалою суду відкладено судове засідання по справі №911/2688/23 на 13.03.2024 о 12:30.
У судому засіданні 13.03.2024 клопотання позивача про повернення до стадії розгляду справи по суті із вступного слова позивача відповідно до п. 5 ст. 216 ГПК України та залучення до розгляду доданих позивачем пояснень від 09.02.2023 за вх.№ 5409/24 , протокольною ухвалою згідно ч.ч. 4, 5 ст. 233 ГПК України було судом задоволено, повернуто до стадії початку розгляду справи по суті, залучено пояснення від 09.02.2023 за вх.№ 5409/24 та заслухано вступне слово позивача.
Клопотання позивача про розгляд справи за його відсутності від 01.11.2023 за вх.№39288/23, від 08.12.2023 за вх.№44089/23, від 19.12.2023 за вх.№46123/23, від 09.01.2024 за вх.№ 950/24 були судом задоволені.
Зміст спірних правовідносин, фактичні обставини справи та докази, на підставі яких судом встановлені обставини справи:
25.08.2021 між ТОВ "КАНБУД" (генпідрядник) та ТОВ "ВІКТОРІЯ ЮГ" (підрядник) було укладено договір будівельного підряду №8402, відповідно до умов якого генпідрядник доручає, а підрядник зобов`язується на власний ризик, власними та/або залученими силами, засобами, матеріалами виконати та здати генпідряднику відповідно до умов Договору та проектної документації комплекс основних робіт по будівництву об`єкта (надалі - роботи) та супутні загальнобудівельні роботи, безпосередньо пов`язані з основними роботами, та роботи з поліпшення об`єкту після вводу в експлуатацію в межах ліцензії підрядника, а генпідрядник зобов`язується надати підряднику фронт робіт, забезпечити підрядника проектною документацією, здійснити приймання та сплатити вартість виконаних підрядником та прийнятих генпідрядником робіт та використаних ним при цьому матеріалів, комплектуючих виробів, обладнання, за винятком наданих генпідрядником, відповідно до умов Договору. Склад, вартість, обсяги, строки (терміни) та режим виконання робіт, робіт з поліпшення об`єкту для вводу в експлуатацію, та їх етапів, вартість та кількість матеріалів, необхідних для виконання робіт, їх якісні та інші характеристики, інші додаткові умови визначаються у угодах до Договору. Строки (терміни) виконання робіт за угодами визначаються угодами та/або календарними графіками виконання робіт до відповідних угод до Договору. «Об`єкт будівництва» (Об`єкт) - «Будівництво житлово-офісного комплексу з об`єктами торгово-розважальної, ринкової, соціальної інфраструктури та паркінгами на вул. Сім?ї Хохлових, 8 у Шевченківському районі м. Києва», роботи щодо будівництва якого виконує підрядник за даним Договором (п.п. 1.1.6., 2.1. договору).
Ціна Договору та відповідно загальна вартість робіт являє собою суму вартостей робіт згідно з підписаними сторонами угодами до Договору. Остаточна вартість робіт, яку має сплатити генпідрядник на користь підрядника, визначається на підставі актів, підписаних сторонами на виконання цього Договору. Авансування робіт здійснюється генпідрядником на підставі письмових заявок на авансування, які складаються підрядником за формою, визначеною Додатком №1 до даного Договору (надалі - «Заявка»). Сплата авансу здійснюється протягом 7 (семи) банківських днів від дати отримання генпідрядником належно оформленої заявки, та за умови відсутності зауважень щодо такої заявки. У випадку надання заявки, яка не відповідає встановленій додатком №1 до Договору формі, генпідрядник має право не проводити оплату такої заявки. При цьому терміни виконання робіт не переносяться. У заявці повинна міститися інформація щодо цільового використання підрядником заявлених коштів. При цьому підрядник не пізніше 5 (п`яти) банківських днів з дня перерахування йому грошових коштів, зобов`язаний надати генпідряднику звіт про цільове використання отриманих коштів у формі та порядку, визначених пунктом 7.2.44. Договору. Оплату виконаних та прийнятих в поточному місяці робіт генпідрядник здійснює згідно підписаних сторонами щомісячних актів, протягом 10 (десяти) банківських днів з моменту підписання актів сторонами. Генпідрядник сплачує вартість лише фактично виконаних підрядником і прийнятих робіт та використаних при виконанні робіт матеріалів, комплектуючих виробів, обладнання відповідно до затвердженої проектної документації. Датою оплати за цим Договором вважається дата списання коштів з поточного рахунку генпідрядника. Підтвердженням порушення підрядником умов цього Договору щодо випадків, зазначених у п. 3.10. Договору, є складений та підписаний уповноваженими особами генпідрядника, підрядника та організації, що здійснює технічний нагляд акт про виявлене порушення умов Договору генпідрядник направляє підряднику акт, підписаний ним та представником організації, що здійснює технічний нагляд, на розгляд, а підрядник зобов`язаний протягом 3 (трьох) робочих днів підписати зазначений акт, або дати мотивовану відмову. Якщо підрядник протягом 3 (трьох) робочих днів не підписав зазначений акт, або не надав мотивовану відмову, такий акт вважається підписаним підрядником. З моменту підписання підрядником зазначеного акту, або із закінченням строку, передбаченого для мотивованої відмови, загальна вартість робіт за відповідним актом до Договору вважається зміненою (п.п.3.1., 3.2., 3.7.1.. 3.7.2., 3.7.3., 3.7.4., 3.10.11. договору №8402 від 25.08.2021).
Відповідно до п.п. 4.1., 5.1., 6.1., 6.2. договору №8402 від 25.08.2021 генпідрядник має право за актом приймання-передачі передати в монтаж підряднику товарно- матеріальні цінності (матеріали, допоміжні матеріали, конструкції, комплектуючі вироби, обладнання тощо) (надалі - ТМЦ), а підрядник, в свою чергу, зобов`язаний невідкладно належним чином їх прийняти та отримати на умовах «Франко - приоб??єктний склад». Строки виконання робіт та/або етапів робіт визначаються сторонами у календарному графіку виконання робіт та/або угодах до цього Договору. Датою прийняття виконаних підрядником та прийнятих генпідрядником робіт є дата підписання сторонами актів оремо по кожній угоді. Підрядник не пізніше 5 (п`ятого) числа звітного місяця надає акти для узгодження обсягів фактично виконаних робіт уповноваженими представниками організації, що здійснює технічний нагляд та уповноваженими представниками генпідрядника на об`єкті. Акти вважаються переданими генпідряднику належним чином, якщо на супровідному листі, до якого додано акти, є підпис уповноваженої генпідрядником особи про їх отримання. Уповноважений представник організації, що здійснює технічний нагляд, та уповноважений представник генпідрядника на об`єкті в термін 5 (п`яти) календарних днів зобов`язані узгодити надані акти, або надати свої обґрунтовані заперечення. Акти вважаються узгодженими представником організації, що здійснює технічний нагляд за умови наявності його підпису та штампу «Обсяги, склад та якість робіт перевірено». Підрядник не пізніше 10 (десятого) числа звітного місяця, після узгодження з уповноваженими представниками організації, що здійснює технічний нагляд та генпідрядника на об`єкті, обсягів фактично виконаних робіт, надає генпідряднику акти, а генпідрядник зобов`язаний протягом 10 (десяти) робочих днів розглянути та у випадку відсутності обґрунтованих заперечень їх підписати або подати свої обґрунтовані заперечення протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту отримання актів. Підрядник надає генпідряднику зазначені акти в паперовому вигляді не менш ніж у 3 (трьох) екземплярах, крім того в електронному вигляді, шляхом направлення на адресу електронної пошти генпідрядника.
Згідно п.п. 7.2.44, 10.2., 10.3. договору №8402 від 25.08.2021 не пізніше 5 (п?яти) банківських днів з дня перерахування йому грошових коштів генпідрядником згідно з відповідною заявкою, підрядник зобов`язаний надати генпідряднику звіт про цільове використання отриманих коштів за формою, встановленою додатком №2 до даного Договору. При цьому, до звіту про цільове використання отриманих коштів додаються належно завірені копії документів щодо підтвердження цільового використання коштів (придбання, оплату придбаних або поставлених матеріалів; придбання, оренду, оплату придбаних або поставлених техніки, механізмів; розрахунки із субпідрядниками і т.л.), як то: рахунків-фактур, договорів, актів, платіжних документів тощо. У випадку, якщо підрядник використав перераховані йому генпідрядником грошові кошти не за цільовим призначенням, вказаним у відповідній заявці, або підрядник не надав генпідряднику документи щодо підтвердження цільового використання коштів як це зазначено вище, підрядник зобов`язаний за вимогою генпідрядника протягом 5 (п`яти) банківських днів з дня направлення генпідрядником підряднику письмової вимоги про це: повернути генпідряднику всю суму коштів або її частину, перерахованих підряднику на підставі відповідної заявки та/або сплатити генпідряднику штраф у розмірі 50 (п`ятдесяти) % від перерахованої згідно відповідної заявки суми та/або генпідрядник набуває право на розірвання в односторонньому порядку Договору. За прострочення генпідрядником строків оплати виконаних та прийнятих ним робіт згідно умов Договору, генпідрядник сплачує підряднику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від неоплаченої суми за кожний прострочений день, але не більше 10 % від суми Договору на дату виникнення заборгованості по оплаті. За невиконання підрядником умов Договору, щодо строків виконання та/або передачі робіт, або порушення підрядником строків усунення недоліків у роботах або зупинення робіт без належних підстав, згідно умов Договору, підрядник сплачує генпідряднику штраф в розмірі 20 (двадцять) % від ціни Договору.
Пунктом 13.1. договору №8402 від 25.08.2021 передбачено, що цей Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками сторін і діє впродовж 10 років з дати набрання чинності, а в частині проведення розрахунків - до повного їх виконання.
28.05.2021 між ТОВ "КАНБУД" (генпідрядник) та ОСОБА_1 (поручитель), ТОВ "ВІКТОРІЯ ЮГ" (боржник) було укладено договір поруки, згідно якого поручитель добровільно бере на себе зобов`язання нести відповідальність перед генпідрядником за невиконання або неналежне виконання Боржником взятих на себе зобов`язань, що випливають із укладених між генпідрядником та Боржником: ??договору будівельного підряду №8402 від 25.05.2021 на виконання будівельно-монтажних робіт на об`єкті будівництва: «Будівництво житлово-офісного комплексу з об`єктами торгово-розважальної, ринкової, соціальної інфраструктури та паркінгами на вул. Сім?ї Хохлових, 8 у Шевченківському районі міста Києва» (надалі - Об`єкт) та усіх додатків до нього; ??угод, додаткових угод, змін, доповнень та додатків до Договору будівельного підряду №8402 від 28.05.2021, які укладені та/або будуть укладені в майбутньому та є або будуть його невід`ємними частинами, які в подальшому у тексті разом іменовані «Договір будівельного підряду». Поручитель зобов`язаний виконати зобов`язання, взяті на себе по цьому Договору, не пізніше 3 (трьох) банківських днів з моменту отримання відповідної вимоги від генпідрядника. У вимозі повинно бути визначено невиконані Боржником зобов`язання, а також вказаний перелік (в т.ч. розрахований розмір збитків, штрафів, пені, неустойки, що належать до сплати) зобов`язань, що належить виконати поручителю. Сторони дійшли згоди, що поручитель у випадку несвоєчасного виконання взятих на себе зобов`язань по цьому Договору, виплачує генпідряднику за кожний день прострочення пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період прострочення, від суми зобов`язання, вказаної у вимозі генпідрядника згідно п. 2.1. цього Договору (п.п. 1.1., 2.1., 3.1. договору).
Додатковою угодою №840201 від 28.05.2021 до Договору будівельного підряду №8402 від 25.08.2021 встановлено вартість робіт у розмірі 4789902,24грн (разом з ПДВ). Додатком №№1, 2, 3 є договірна ціна на виконання робіт по влаштуванню благоустрою території на об`єкті «Будівництво житлово-офісного комплексу з об`єктами торгово-розважальної, ринкової, соціальної інфраструктури та паркінгами на вул. Сім?ї Хохлових, 8 у Шевченківському районі м. Києва». Строк виконання робіт встановлено не пізніше 30.08.2021: 130 календарних днів з моменту отримання відповідачем передоплати.
На виконання умов договору №8402 від 25.08.2021 позивачем подано до матеріалів справи наступні документи: платіжні інструкції №0013778 від 10.06.2021 на суму 1000000,00грн, №0013776 від 10.06.2021 суму 1000000,00грн, №0013776 від 10.06.2021, №0013779 від 10.06.2021 на суму 1000000,00грн, №0013780 від 10.06.2021 на суму 797155,13грн; акти приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 на загальну суму 2 011 626,29грн, які підписані та скріплені печаткою ТОВ "КАНБУД"; заявку на авансування №1 від 21.05.2021 на суму 3804737,98грн; рахунок на оплату №028/05/21 від 28.05.2021 на суму 2345351,70грн; рахунки-фактури №СФ-0000079 від 21.05.2021, №СФ-00000749 від 21.05.2021 на суму 25807,32грн; №СФ-0000068 на суму 20666,40грн; комерційну пропозицію №КИ000001476 від 21.05.2021 на суму 166288,68грн; звіт про цільове використання отриманих коштів з 10.06.2021 по 30.07.2021.
Вимогою про повернення авансу та оплату штрафу №235 від 19.06.2023 ТОВ "КАНБУД" направило ТОВ "ВІКТОРІЯ ЮГ" та ОСОБА_1 акти приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 на загальну суму 2 011 626,29грн, а також просило ТОВ "ВІКТОРІЯ ЮГ" повернути суму не використаного за призначенням авансу у розмірі 1785528,84грн та сплатити штраф за використання авансу не за цільовим призначенням в сумі 892764,42грн, штраф за прострочення виконання робіт в сумі 957980,45грн. Позивачем також додано докази направлення поштовим зв`язком вимоги на адресу ТОВ "ВІКТОРІЯ ЮГ" та ОСОБА_1 .
Розглянувши матеріали справи, оцінивши пояснення представника позивача, його мотивовану оцінку кожного аргументу щодо наявності підстав для задоволення позову, проаналізувавши нижченаведені норми чинного законодавства, суд дійшов наступних висновків.
Згідно зі статтею 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. До договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
У договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення (ч.1 ст.843 ЦК України).
Відповідно до ч.1 ст.854 ЦК України, якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.
Передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною. Акт, підписаний однією стороною, може бути визнаний судом недійсним лише у разі, якщо мотиви відмови другої сторони від підписання акта визнані судом обґрунтованими (ч.4 ст.882 ЦК України).
В силу статей 525, 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, умов договору та вимог зазначених Кодексів, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ч.1 ст.530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Як визначено у ч.2 ст.193 Господарського кодексу України, кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Пунктом 1 ст.547, п.п.1, 2 ст.549 Цивільного кодексу України встановлено, що правочин, щодо забезпечення виконання зобов`язання вчиняється у письмовій формі. Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання за кожен день прострочення виконання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання.
Положеннями ч.1 ст.546 ЦК України передбачено, що виконання зобов`язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком.
Згідно ч.ч.1, 2 ст.553 ЦК України за договором поруки поручитель поручається перед кредитором боржника за виконання ним свого обов`язку. Поручитель відповідає перед кредитором за порушення зобов`язання боржником. Порукою може забезпечуватися виконання зобов`язання частково або у повному обсязі.
Частинами 1, 2 ст.554 ЦК України встановлено, що у разі порушення боржником зобов`язання, забезпеченого порукою, боржник і поручитель відповідають перед кредитором як солідарні боржники, якщо договором поруки не встановлено додаткову (субсидіарну) відповідальність поручителя. Поручитель відповідає перед кредитором у тому ж обсязі, що і боржник, включаючи сплату основного боргу, процентів, неустойки, відшкодування збитків, якщо інше не встановлено договором поруки.
Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи (ч.ч.1, 2 ст.73, ч.ч.ч.1, 3 ст.74 ГПК України).
Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (ч.2 ст.76, ч.1 ст.77, ч.ч.1, 2 ст.79 ГПК України).
Отже, як судом встановлено вище, між сторонами спору 25.08.2021 було укладено договір підряду №8402, відповідно до умов якого підрядник на власний ризик, власними та/або залученими силами, засобами, матеріалами виконує роботи по влаштування благоустрою території на об`єкті «Будівництво житлово-офісного комплексу з об`єктами торгово-розважальної, ринкової, соціальної інфраструктури та паркінгами на вул. Сім?ї Хохлових, 8 у Шевченківському районі м. Києва».
Додатковою угодою №840201 від 28.05.2021 до Договору будівельного підряду №8402 від 25.08.2021 встановлено вартість робіт у розмірі 4789902,24грн (разом з ПДВ) та строк виконання робіт не пізніше 30.08.2021.
За платіжними інструкціями №0013778 від 10.06.2021, №0013776 від 10.06.2021, №0013776 від 10.06.2021, №0013779 від 10.06.2021, №0013776 від 10.06.2021, №0013780 від 10.06.2021 позивачем сплачено відповідачу аванс за роботи по влаштуванню благоустрою території, який фактично останнім був освоєний частково, так, як вказано позивачем робіт по влаштуванню благоустрою території виконано на суму 2011626,29грн. При цьому, акти-приймання передачі виконаних робіт були підписані лише ТОВ "КАНБУД", оскільки відповідач підписаними їх не повернув. Так, за відсутності в матеріалах справи протилежних доказів, судом визнаються виконаними відповідачем роботи по влаштуванню благоустрою території на суму 2011626,29грн.
Також, наразі, матеріали справи не містять доказів виконання відповідачем робіт на решту суми оплаченого позивачем авансу по вказаному договору. Звідси, є правомірною вимога позивача щодо стягнення суми попередньої оплати за договором №8402 від 25.08.2021 в розмірі 1785528,84грн.
Крім того, судом встановлено, що між ТОВ "КАНБУД" та ОСОБА_1 , ТОВ "ВІКТОРІЯ ЮГ" було укладено договір поруки, за яким поручитель взяв на себе обов`язок солідарно відповідати перед ТОВ "КАНБУД" за виконання ТОВ "ВІКТОРІЯ ЮГ" договору будівельного підряду №8402 від 25.08.2021. Разом з актами виконаних робіт позивач направив відповідачам - ТОВ "ВІКТОРІЯ ЮГ" та ОСОБА_1 вимогу №235 від 19.06.2023 про повернення не використаного за призначенням авансу у розмірі 1785528,84грн, сплату штрафу за використання авансу не за цільовим призначенням в сумі 892764,42грн та сплату штрафу за прострочення виконання робіт в сумі 957980,45грн
Таким чином, є правомірними позовні вимоги позивача про солідарне стягнення з відповідачів не використаного авансу за договором будівельного підряду №8402 від 25.08.2021, внаслідок чого вони підлягають судом задоволенню у повному обсязі.
Водночас, позивачем заявлено до стягнення з відповідачів відповідно до п. 7.2.44 та п. 10.3. договору №8402 від 25.08.2021 штраф у розмірі 50% від оплаченої суми невиконаних робіт в розмірі 1785528,84грн, що складає 892764,42грн та 20% штрафу у розмірі 957980,45грн від загальної ціни договору, що складає 4789902,24грн.
Суд, перевіриш обрахунки позивача штрафів на загальну суму 1850744,87грн, встановив, що їх зроблено вірно, у зв`язку з чим судом підлягають стягненню з відповідачів на користь позивача 1850744,87грн нарахованих штрафів.
За розгляд даного позову судом позивач поніс витрати на оплату судового збору в сумі 54544,11грн, які підлягають солідарному стягненню з відповідачів на користь позивача.
Керуючись ст.ст.123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Задовольнити повністю позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КАНБУД" (01104, м. Київ, вул. Болсуновська, 13-15, код ЄДРПОУ 39167127) до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код РНКОПП НОМЕР_1 ), Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІКТОРІЯ ЮГ" (65031, м. Одеса, вул. Грушевського, буд. 39А, код ЄДРПОУ 41800064) про стягнення 3636273,71грн.
2. Стягнути солідарно з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код РНКОПП НОМЕР_1 ), Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІКТОРІЯ ЮГ" (65031, м. Одеса, вул. Грушевського, буд. 39А, код ЄДРПОУ 41800064) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КАНБУД" (01104, м. Київ, вул. Болсуновська, 13-15, код ЄДРПОУ 39167127) 1785528 (один мільйон сімсот вісімдесят п`ять тисяч п`ятсот двадцять вісім) грн 84 коп невикористаного авансу, 892764 (вісімсот дев`яносто дві тисячі сімсот шістдесят чотири) грн 42 коп 50% штрафу, 957980 (дев`ятсот п`ятдесят сім тисяч дев`ятсот вісімдесят) грн 45 коп 20% штрафу.
3. Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код РНКОПП НОМЕР_1 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КАНБУД" (01104, м. Київ, вул. Болсуновська, 13-15, код ЄДРПОУ 39167127) 27272 (двадцять сім тисяч двісті сімдесят дві) грн 06 коп судового збору.
4. Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІКТОРІЯ ЮГ" (65031, м. Одеса, вул. Грушевського, буд. 39А, код ЄДРПОУ 41800064) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КАНБУД" (01104, м. Київ, вул. Болсуновська, 13-15, код ЄДРПОУ 39167127) 27272 (двадцять сім тисяч двісті сімдесят дві) грн 06 коп судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили згідно зі ст.241 ГПК України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до п.1 ст.256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 19 березня 2024 р.
Суддя І.А. Малярчук
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2024 |
Оприлюднено | 22.03.2024 |
Номер документу | 117786992 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг будівельного підряду |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Малярчук І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні