СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2024 року Справа № 480/7203/23
Сумський окружний адміністративний у складі головуючого судді Глазька С.М. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, 5-го прикордонного загону Державної прикордонної служби України, Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою "Кадетський корпус" імені І.Г.Харитоненка Державної прикордонної служби України, Міністерство освіти і науки Українипро визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби України, Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою "Кадетський корпус" імені І.Г.Харитоненка Державної прикордонної служби України, у якій просить:
- визнати протиправними дії відповідачів щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 з березня 2008 року по березень 2019 року компенсації за неотримане речове майно пропорційно часу, що минув з дня виникнення права на отримання цього майна до дати підписання наказу про виключення зі списків особового складу органу Держприкордонслужби;
- зобов`язати відповідачів нарахувати та виплатити ОСОБА_1 грошову компенсацію з березня 2008 року по березень 2019 року за належне, але неотримане протягом проходження військової служби речове майно, відповідно до Порядку виплати військовослужбовцям Збройних Сил, Національної гвардії, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації і Управління державної охорони грошової компенсації вартості за неотримане речове майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2016 № 178, без застосування пропорції часу, що минув з дня виникнення права на отримання цього майна до дати підписання наказу про виключення зі списків особового складу органу Держприкордонслужби за цінами предметів речового майна, визначеними станом на 01.01.2023 розпорядженням Адміністрації Державної прикордонної служби України від січня 2023 року «Про доведення закупівельної вартості предметів речового майна для нарахування грошової компенсації».
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що наказом начальника Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І. Г. Харитоненка Державної прикордонної служби України від 28.02.2023 за № 77-ОС ОСОБА_1 виключено зі списків особового складу та всіх видів забезпечення. 28.02.2023 визначено остаточною датою закінчення проходження військової служби. Після звільнення з військової служби позивач звертався до відповідачів з відповідними заявами виплатити йому грошову компенсацію вартості за неотримане речове майно. Відповідачами відповідні звернення не були задоволенні та відповідна виплата не була здійснена. Вказані дії позивач вважає протиправними, у зв`язку з чим і звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 08.09.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Ухвалою суду від 02.10.2023 залучено до участі у розгляді адміністративної справи №480/7203/23 як співвідповідача Міністерство освіти і науки України.
Державний ліцей-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою "Кадетський корпус" імені І.Г.Харитоненка Державної прикордонної служби України подав відзив на позов, в якому виклав заперечення, обґрунтовані тим, що Державний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І.Г. Харитоненка Державної прикордонної служби України не є учасником спірних правовідносин та належним відповідачем в даній адміністративній справі, оскільки не виплачував та не повинен був виплачувати позивачу компенсацію за неотримане речове майно в період з березня 2008 року по березень 2019 року (а.с.48-50).
5-им прикордонним загоном Державної прикордонної служби України (ВЧ НОМЕР_2 ) подано відзив на позов, в якому викладено заперечення, обґрунтовані тим, що НОМЕР_3 прикордонний загін Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_2 ), не був останнім місцем військової служби позивача. Згідно витягу з наказу начальника Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою імені І.Г.Харитоненка Державної прикордонної служби України за №77-ОС від 28.02.2023 полковника ОСОБА_2 виключено зі списків особового складу та всіх видів забезпечення та направлено для зняття з військового обліку до Сумського міського територіального центру комплектування та соціальної підтримки. Пункт 293 Положення про проходження громадянами України військової служби в Державній прикордонній службі України, затвердженого Указом Президента України від 29.12.2019 №1115/2009 визначає, що особа, звільнена з військової служби, на день виключення із списків особового складу органу Держприкордонслужби розраховується за всіма видами належного їй на день звільнення матеріального та грошового забезпеченням. Тобто, якщо і повинно бути нараховано та виплачено грошову компенсацію за належне, але неотримане протягом проходження військової служби речове майно, то саме Державним ліцеєм-інтернатом з посиленою військово-фізичною підготовкою імені І.Г.Харитоненка Державної прикордонної служби України, оскільки саме з цього органу позивач був звільнений (а.с.62-63).
Сумським обласним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки подано відзив на позов, в якому викладено заперечення, обґрунтовані тим, що позивачу, при переведенні на нове місце служби у лютому 2019 року, було видано речовий атестат з відображенням отриманого і належного до отримання речового майна, із зазначенням його вартості. Станом на час переведення, підстави для виплати ОСОБА_1 грошової компенсації вартості за не отримане речове майно, визначені Порядком № 178, не існували. Станом на час розгляду справи, ОСОБА_3 не проходить військову службу та не перебуває на речовому забезпеченні у Сумського ОТЦК та СП. Тобто, у спірних правовідносинах дії ІНФОРМАЦІЯ_1 були здійснені у чіткій відповідності до вимог чинного законодавства України, а тому просить суд відмовити в задоволенні заявлених вимог у зв`язку з необґрунтованістю (а.с.71-72).
Міністерство освіти і науки України також подало відзив на позов, в якому викладено заперечення, обґрунтовані тим, що військовослужбовці, які звільняються в запас або відставку, мають право за бажанням отримати: або речове майно, яке не було отримане під час проходження служби, або грошову компенсацію за нього. Право на грошову компенсацію вартості за не отримане речове майно зберігається за ними і після їх звільнення їх з військової служби. ОСОБА_1 звільнений з військової служби у відставку та виключений зі списків особового складу військової частини та всіх видів забезпечення. Однак, право на грошову компенсацію вартості за не отримане речове майно
реалізується шляхом волевиявлення, тобто шляхом подання особою заяви (рапорту). Так, згідно позовної заяви та долучених до неї документів, вбачається, що позивачем та його представником неодноразово до відповідачів було надіслано заяви з проханням надати довідку про вартість речового майна, що належить до видачі та виплатити грошову компенсацію вартості за не отримане речове майно. Проте, вказані заяви, з якими позивач пов`язує позовні вимоги, фактично є запитом на отримання інформації. Також, відповідач звертає увагу, що на час звільнення ОСОБА_1 ліцей не перебуває у підпорядкуванні Міністерства освіти і науки України, а перебуває у підпорядкуванні Державної прикордонної служби України. Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не є належним відповідачем у даній справі, як про це заявляє Державний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І.Г. Харитоненка Державної прикордонної служби України (а.с.71-72).
На вище вказані відзиви позивач та його адвокат жодним чином не заперечували, будь-яких заяв не подавали.
Ухвалами суду від 30.01.2024 та від 06.02.2024 у сторін по справі витребовувались докази.
Суд, перевіривши матеріали справи, повно та об`єктивно оцінивши докази в їх сукупності, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що наказом голови Державної прикордонної служби України від 15 лютого 2023 року №199-ОС про особовий склад полковник ОСОБА_1 був звільнений з військової служби за підпунктом «б» (за станом здоров`я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку) пункт 3 частини п`ятої статті 26 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» (далі Закон) у відставку.
Наказом начальника Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І. Г. Харитоненка Державної прикордонної служби України від 28.02.2023 за № 77-ОС ОСОБА_1 виключено зі списків особового складу та всіх видів забезпечення. 28.02.2023 визначено остаточною датою закінчення проходження військової служби (а.с.6-7).
13.03.2023 позивач звернувся до Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою, у якій повідомляв відповідача, що він проходив службу на посаді заступника начальника НЗ СОР Ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою ОСОБА_4 з травня 2008 року по лютий 2019 року і знаходився на речовому забезпеченні в Сумському обласному військовому комісаріаті. У зв`язку з звільненням у лютому 2023 році з військової служби просив надати вказівку відповідним посадовим особам нарахувати та виплатити позивачу компенсацію вартості за неотримане речове майно за вказаний період (а.с.11).
Відповідач, розглянувши вказану заяву надіслав на адресу позивача лист від 15.03.2023 №6/197, у якому зазначив, що згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2016 року №178 «Про затвердження Порядку виплати військовослужбовцям Збройних Сил, Національної гвардії, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації і Управління державної охорони грошової компенсації вартості за неотримане речове майно», грошова компенсація за неотримане речове майно виплачується військовослужбовцям за місцем проходження військової служби за їх заявою (рапортом) на підставі наказу командира (начальника) військової частини. Враховуючи те, що позивач не проходить військову службу та не перебуває на речовому забезпеченні у Сумському обласному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, підстав для виплати грошової компенсації за неотримане речове майно немає.
20.03.2023 представник позивача надіслав на адресу Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки адвокатський запит, у якому просив надати довідки про вартість речового майна, що належить до видачі полковнику ОСОБА_1 , що проходив службу на посаді заступника начальника ліцею, з травня 2008 року по лютий 2019 року, знаходився на речовому забезпеченні в Сумському обласному військовому комісаріаті. Також просив повідомити чи було виплачено грошову компенсацію за неотримане речове майно, що належить до видачі.
На вказаний адвокатський запит відповідач надав відповідь від 24.03.2023 №12/381, у якій виклав порядок виплати спірної компенсації та зазначив, що на час переведення полковника ОСОБА_1 до нового місця служби грошова компенсація за неотримане речове майно не здійснювалась, оскільки станом на лютий 2019 року відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2016 р. № 178 вказана компенсація передбачалась при звільненні військовослужбовця та в разі загибелі. Полковнику ОСОБА_1 , при переведенні на нове місце служби в лютому 2019 року, видано речовий атестат з відображенням отриманого речового майна та належного для отримання, з зазначенням його вартості. Відповідно до вимог переліку документів, що утворюються в діяльності Міністерства оборони України та Збройних Сил України, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства оборони України №474 від 28.08.2019 «Про затвердження Порядку користування Переліком документів, що утворюються в діяльності Міністерства оборони України та Збройних Сил України, із зазначенням строків зберігання документів та Переліку документів, що утворюються в діяльності Міністерства оборони України та Збройних Сил України, із зазначенням строків зберігання документів» речові, продовольчі атестати (їх корінці) військовослужбовців зберігаються 3 роки. Станом на час звернення (адвоката з запитом) речовий атестат полковника ОСОБА_1 знищений (а.с.13).
11.04.2023 представник позивача надіслав на адресу НОМЕР_3 прикордонного загону Державної прикордонної служби України адвокатський запит, у якому просив надати довідки про вартість речового майна, що належить до видачі полковнику ОСОБА_1 , який проходив службу на посаді заступника начальника Ліцею з травня 2008 року по 28 лютого 2023 року. Також просив повідомити чи було виплачено грошову компенсацію за неотримане речове майно, що належить до видачі. Додатково зазначив, що начальником ліцею, листом від 27.03.2023 року № 70/373-23-Вих, надано інформацію, що з 21 березня 2019 року по 31 березня 2022 року ОСОБА_1 знаходився на речовому забезпеченні у 5 прикордонному загоні.
На вказаний адвокатський запит НОМЕР_3 прикордонний загін Державної прикордонної служби України надіслав на адресу представника позивача лист від 21.04.2023 №703/4996-23ВИХ, у якому, з посиланням на Порядок виплати військовослужбовцям Збройних Сил, Національної гвардії, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації і Управління державної охорони грошової компенсації вартості за неотримане речове майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2016 № 178, зазначалось, що відпрацювання довідки на вартість речового майна, що належить до видачі, покладається на військову частину, з якої звільняється військовослужбовець (а.с.16).
17.04.2023 позивач звернувся до начальника Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою "Кадетський корпус" імені І.Г.Харитоненка Державної прикордонної служби України з заявою, у якій зазначав, що він проходив службу на посаді заступника начальника з навчальної роботи Державного ліцею-інтернату з посиленою військо-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» ім. І.Г. Харитоненка Державної прикордонної служби України, з березня 2008 року по лютий 2023 року. У зв`язку зі звільненням (у лютому 2023 року) з військової служби, просив виплатити йому грошову компенсацію вартості за неотримане речове майно за вказаний період знаходження на речовому забезпеченні на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку виплати військовослужбовцям Збройних сил, Національної гвардії, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації і Управління державної охорони грошової компенсації вартості за неотримане речове майно» від 16 березня 2016 року №178 (а.с.18).
На вказану заяву начальником Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою "Кадетський корпус" імені І.Г.Харитоненка Державної прикордонної служби України було надіслано позивачу лист від 27.04.2023, у якому позивача повідомлялось, що позивач під час проходження військової служби в Державному ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І.Г. Харитоненка Державної прикордонної служби України (далі- Ліцей) в період з 21 березня 2019 року по 31 березня 2022 року на речовому забезпеченні знаходився у НОМЕР_3 прикордонному загоні та з 01 квітня 2022 року по 28 лютого 2023 року у Національній академії Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького. До березня 2019 року Ліцей не здійснював свою діяльність в системі Державної прикордонної служби України. Враховуючи зазначене з питань викладених у заяві за період з березня 2019 року по лютий 2023 року позивачу пропонувалось звернутись до начальників вищевказаних органів Державної прикордонної служби України.
Не погоджуючись із вказаною бездіяльністю відповідачів, а саме щодо ненарахування та невиплати позивачу компенсації за неотримане речове майно виключно за період з березня 2008 року по березень 2019 року, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як вище встановлено судом, спірним періодом у даній справі є період проходження позивачем військової служби з 20 березня 2008 року по 21 березень 2019 року (а.с.128).
Відповідно до Указу Президента України від 8 вересня 2011 року N 901/2011 «Про державний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І.Г. Харитоненка» було утворено Державний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І.Г. Харитоненка.
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1385 «Про заходи, пов`язані із створенням державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І.Г. Харитоненка» Міністерству оборони визначено завдання відрядити до 1 червня 2012 року до державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І.Г. Харитоненка військовослужбовців для заміщення у ньому відповідних посад із залишенням їх на військовій службі.
Відповідно до пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1385 «Про заходи, пов`язані із створенням державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І.Г. Харитоненка» Міністерству освіти і науки, молоді та спорту визначено завдання забезпечити функціонування ліцею з 1 вересня 2012 року. Таким чином, Ліцей, після його створення, з вересня 2012 року по березень 2019 року перебував у підпорядкуванні Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, яке здійснювало заходи із забезпечення функціонування ліцею, в тому числі
і виплату грошового забезпечення військовослужбовцям, відрядженим для заміщення у ньому відповідних посад із залишенням їх на військовій службі.
На підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.02.2019 № 54-р майновий комплекс Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І.Г. Харитоненка (код згідно з ЄДРПОУ 38245193) було передано із сфери управління Міністерства освіти і науки до сфери управління Адміністрації Державної прикордонної служби.
Сторонами не заперечується той факт, що позивач у вказаному періоді дійсно проходив військову службу, та в подальшому в період з 21 березня 2019 року по 31 березня 2022 року, перебував на речовому забезпеченні у НОМЕР_3 прикордонному загоні та з 01 квітня 2022 року по 28 лютого 2023 року у Національній академії Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького.
Спірні правовідносин врегульовані відповідно до Порядку виплати військовослужбовцям Збройних Сил, Національної гвардії, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації і Управління державної охорони грошової компенсації вартості за неотримане речове майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2016 № 178 (далі Порядок 178).
Відповідно до п.3, п.5 Порядку 178 (у редакції від 16.03.2016, діяла до 05.01.2022), грошова компенсація виплачується військовослужбовцям з моменту виникнення права на отримання предметів речового майна відповідно до норм забезпечення у разі:
звільнення з військової служби;
загибелі (смерті) військовослужбовця.
Грошова компенсація виплачується військовослужбовцям за місцем військової служби за їх заявою (рапортом) на підставі наказу командира (начальника) військової частини, територіального органу, територіального підрозділу, закладу, установи, організації (далі - військова частина), а командирам (начальникам) військової частини - наказу старшого командира (начальника), у якому зазначається розмір грошової компенсації на підставі довідки про вартість речового майна, що належить до видачі, оригінал якої додається до відомості щодо виплати грошової компенсації.
З вище вказаної норми судом встановлено, що позивач станом на березень 2019 року не набув права на спірну грошову компенсацію, оскільки не був звільнений з військової служби та не подавав відповідну заяву (рапорт).
У подальшому 05.01.2022 у Порядок 178 були внесені зміни, які діють і на даний час.
Так, відповідно до п.3, п.5 Порядку 178 (у редакції від 05.01.2022), грошова компенсація виплачується військовослужбовцям з моменту виникнення права на отримання предметів речового майна відповідно до норм забезпечення у разі:
звільнення з військової служби;
загибелі (смерті) військовослужбовця;
переведення військовослужбовця до інших утворених відповідно до законів України військових формувань, Держспецзв`язку, правоохоронних органів спеціального призначення і державних органів спеціального призначення з правоохоронними функціями для подальшого проходження військової служби з виключенням із списків особового складу військової частини.
Грошова компенсація виплачується військовослужбовцям за місцем військової служби за їх заявою (рапортом) на підставі наказу командира (начальника) військової частини, територіального органу, територіального підрозділу, закладу, установи, організації (далі - військова частина), а командирам (начальникам) військової частини - наказу старшого командира (начальника), у якому зазначається розмір грошової компенсації на підставі довідки про вартість речового майна, що належить до видачі, оригінал якої додається до відомості щодо виплати грошової компенсації.
З аналізу вказаної норми судом у контексті вище викладених фактичних обставин справи встановлено, що позивач має право на нарахування та виплату йому грошової компенсації вартості за неотримане речове майно, але вказана компенсація повинна бути нарахована та виплачена виключно за місцем проходження військової служби у даному випадку, місця служби, з якого звільнений позивач (Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І. Г. Харитоненка Державної прикордонної служби), оскільки він реалізував своє право тільки у зв`язку з звільненням його зі служби, у зв`язку з чим 17.04.2023 позивач звернувся до начальника Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою "Кадетський корпус" імені І.Г.Харитоненка Державної прикордонної служби України з заявою, у якій просив виплатити йому грошову компенсацію вартості за неотримане речове майно за період з березня 2008 року по лютий 2023 року.
Як встановлено судом відповідно до додаткових пояснень, наданих Державним ліцеєм-інтернатом з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І. Г. Харитоненка Державної прикордонної служби, на момент звільнення з військової служби (28.02.2023) позивач перебував на речовому забезпеченні в Національній академії Державної прикордонної служби України ім. Богдана Хмельницького, яка і здійснювала нарахування та виплату компенсації за неотримане речове майно позивача у день звільнення його з військової служби (а.с.112).
Відповідно до довідки №01 від 22.02.2023 про вартість речового майна, що належить до видачі полковнику ОСОБА_1 , нараховано позивачу за період з лютого 2019 по дату видачі довідки вартість речового майна на суму 29199,33 грн (а.с.110).
Також відповідно до платіжної інструкції №5526 від 27.02.2023 Національна академія Державної прикордонної служби України ім. Богдана Хмельницького перерахувала на рахунок позивача компенсацію за речове майно у сумі 28761,34 грн (а.с.111).
З вище викладеного, судом достеменно встановлено, що позивачу протиправно у день звільнення з військової служби не було нараховано та невиплачено за період з березня 2008 року по березень 2019 року компенсацію за неотримане речове майно.
У зв`язку з чим суд вважає за потрібне з урахуванням ч.2 ст.9 КАС України зобов`язати Державний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І. Г. Харитоненка Державної прикордонної служби, нарахувати та виплатити позивачу грошову компенсацію за належне, але неотримане протягом проходження військової служби за період з березня 2008 року по березень 2019 року речове майно.
Щодо визначення відповідача, на якого судом покладено вказаний обов`язок, а саме Державний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І. Г. Харитоненка Державної прикордонної служби, то суд зазначає, що вказана юридична особа є останнім місцем проходження військової служби, з якого позивач був звільнений. Факт перебування позивача під час проходження служби на речовому забезпеченні в Національній академії Державної прикордонної служби України ім. Богдана Хмельницького не є підставою для покладення вище вказаного обов`язку на вказану особу, оскільки, відповідно до Порядку 178, грошова компенсація виплачується військовослужбовцям за місцем військової служби.
Щодо позовних вимог позивача в частині зобов`язання відповідача здійснити вказане нарахування та виплату без застосування пропорції часу, що минув з дня виникнення права на отримання цього майна до дати підписання наказу про виключення зі списків особового складу органу Держприкордонслужби за цінами предметів речового майна, визначеними станом на 01.01.2023 розпорядженням Адміністрації Державної прикордонної служби України від січня 2023 року «Про доведення закупівельної вартості предметів речового майна для нарахування грошової компенсації», то суд вважає вказані вимоги передчасними, а як наслідок такими, що не підлягають задоволенню, оскільки на час звернення позивача до суду жодні розрахунки відповідачами не проводились.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні, оскільки судовий збір не сплачувався позивачем відповідно до ст.5 Закону України «Про судовий збір».
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 до Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, 5-го прикордонного загону Державної прикордонної служби України, Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою "Кадетський корпус" імені І.Г.Харитоненка Державної прикордонної служби України, Міністерство освіти і науки Українипро визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою "Кадетський корпус" імені І.Г.Харитоненка Державної прикордонної служби України, щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 у день звільнення з військової служби грошової компенсації за неотримане речове майно за період проходження військової служби з березня 2008 року по березень 2019 року.
Зобов`язати Державний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І. Г. Харитоненка Державної прикордонної служби (ЄДРПОУ 38245193), нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_4 ) грошову компенсацію за неотримане речове майно за період проходження військової служби з березня 2008 року по березень 2019 року.
У задоволенні інших вимог - відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.М. Глазько
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2024 |
Оприлюднено | 22.03.2024 |
Номер документу | 117795515 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Глазько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні