Рішення
від 20.03.2024 по справі 480/8960/23
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 березня 2024 року Справа № 480/8960/23

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Глазька С.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Конотопської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Виконавчого комітету Конотопської міської ради, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Конотопської міської ради від 14.07.2023 №141 «Про дострокове розірвання договору про здійснення пасажирських перевезень на міському автобусному маршруті загального користування та визначення тимчасового перевізника на міських автобусних маршрутах №№ 14, 2».

Свої вимоги позивач мотивує тим, що оскаржуване рішення прийнято за відсутності фактичних підстав, а також з порушенням процедуру визначеної Договором про здійснення пасажирських перевезень на міському автобусному маршруті загального користування та визначення тимчасового перевізника на міських автобусних маршрутах №№ 14, 2.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою суду від 21.08.2023 було відмовлено у задоволенні заяви Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про забезпечення позову.

На підставі рішення Вищої Ради Правосуддя №935/0/15-23 від 28 вересня 2023 року "Про відрядження судді Сумського окружного адміністративного суду Діски А.Б. до Київського адміністративного суду для здійснення правосуддя", наказу голови Сумського окружного адміністративного суду №6-АГП від 05 жовтня 2023 року та рішення зборів суддів Сумського окружного адміністративного суду №6 від 13 жовтня 2023 року, на підставі розпорядження керівника апарату № 270 від 17.10.2023, призначено повторний автоматизований розподіл судової справ № 480/8960/23.

Програмою "Діловодство спеціалізованого суду" дану справу було розподілено судді Глазьку С.М.

Ухвалою суду від 19.10.2023 прийнято справу № 480/8960/23 за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Конотопської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення до свого провадження.

Відповідач у встановлений судом строк відзиву на позов не надав, про причини неподання відзиву суд не повідомив, тому, у відповідності до ч. 4 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, неподання Головним управлінням Пенсійного фонду України в Сумській області відзиву на позов кваліфікується судом як визнання позову.

Ухвалами суду від 02.11.2023 та від 07.02.2024 витребувано у сторін докази.

Суд, перевіривши матеріали справи, повно та об`єктивно оцінивши докази в їх сукупності, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

З матеріалів справи судом встановлено, що 01.11.2018 року між виконавчим комітетом Конотопської міської ради (Організатором) та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 (Перевізник) був укладений договір про здійснення пасажирських перевезень на регулярних міських автобусних маршрутах загального користування.

Предметом даного договору є надання Перевізнику права на перевезення пасажирів на міському автобусних маршрутах загального користування, (згідно маршруту) маршрут № 14 «З школа - СПТУ-33» згідно паспорту та № 2 «вул. Рябошапка - завод «Мотордеталь - Конотоп» згідно паспорту. Режим руху маршруту - звичайний. Кількість рухомого складу: на маршруті№ 14-5 одиниць, на маршруті № 2 - 2 одиниці. Вимоги до рухомого складу: категорії M2 (повна маса до 5 т) та M3 (повна маса понад 5 т), клас автобусів -А, В, I, II. Перевезення здійснюються автобусами не нижчого класу, ніж пропонується на конкурсі.

14.07.2023 виконавчим комітетом Конотопської міської ради було прийнято оскаржуване рішенням «Про дострокове розірвання договору про здійснення пасажирських перевезень на міському автобусному маршруті загального користування та визначення тимчасового перевізника на міських автобусних маршрутах №№ 14, 2» від 14.07.2023 №141, яким відповідно до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 7, 42-46 Закону України «Про автомобільний транспорт», постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 №176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», у зв`язку із збройною агресією російської федерації та запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» та Указу «Про продовження воєнного стану» від 01.05.2023 № 254/2023. На підставі протоколу міської комісії з питань контролю за дотриманням автомобільними перевізниками міста вимог умов договорів про здійснення пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування та перевезень пільгових категорій населення від 22.06.2023, п.55 постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», пункту 3.8. договору про здійснення пасажирських перевезень на регулярних міських автобусних маршрутах загального користування від 01.11.2018, який був укладений з ФОП ОСОБА_1 за результатами конкурсу з визначення перевізника на міських автобусних маршрутах №№14, 2, було вирішено:

1.Достроково розірвати договір від 01.11.2018 про здійснення пасажирських перевезень на регулярних міських автобусних маршрутах загального користування №№14, 2, укладеного за результатами конкурсу з ФОП ОСОБА_1 ;

2.Призначити КП «Конотопське транспортне управління» тимчасовим перевізником на регулярному міському автобусному маршруті загального користування №14 «3 школа СПТУ-33» та регулярному міському автобусному маршруті загального користування №2 «вул. Симона Петлюри - завод «Мотордеталь - Конотоп» (кільцевий) на період дії воєнного стану в Україні;

3.Управлінню економіки Конотопської міської ради (начальник Гапєєва Л.А.):

3.1Направити ФОП ОСОБА_1 лист-повідомлення про розірвання договору від 01.11.2018 та копію даного рішення виконавчого комітету;

3.2Підготувати необхідні документи для розірвання з ФОП ОСОБА_1 договору про здійснення пасажирських перевезень на регулярних міських автобусних маршрутах загального користування №№ 14, 2;

3.3Підготувати необхідні документи для підписання сторонами тимчасових договорів на обслуговування міських автобусних маршрутів №№14, 2 на період дії воєнного стану в Україні.

4.Управлінню соціального захисту населення Конотопської міської ради (начальник ОСОБА_2 ) укласти тимчасові договори на відшкодування витрат за здійснення пільгових перевезень на регулярному міському автобусному маршруті загального користування №14 «3 школа СПТУ-33» та регулярному міському автобусному маршруті загального користування №2 «вул.Симона Петлюри - завод «Мотордеталь - Конотоп» (кільцевий) з КП «Конотопське транспортне управління» на період дії воєнного стану в Україні;

5.Встановити тариф на перевезення пасажирів 8,0 грн. за одне пасажироперевезення.

6.Датою розірвання договору вважати наступний день, що настає після 30 календарних днів з дати надіслання організатором попередження про розірвання договору.

7.Про хід виконання даного рішення інформувати міського голову до 31.08.2023.

8.Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради відповідно до розподілу обов`язків.

Позивач не погоджуючись з вказаним рішенням звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На виконання ухвали суду від 02.11.2023 відповідачем було надано суду належним чином завірену копію протоколу міської комісії з питань контролю за дотриманням автомобільними перевізниками міста вимог умов договорів про здійснення пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування та перевезень пільгових категорій населення від 22.06.2023 та матеріали, які стали (на переконання відповідача) підставою для прийняття оскаржуваного рішення.

Так, відповідно протоколу засідання міської комісії з питань контролю за дотриманням автомобільними перевізниками міста вимог умов договорів про здійснення пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування та перевезень пільгових категорій населення від 02.06.2023, виступав заступник міського голови ОСОБА_3 та проінформував присутніх, що на адресу міської ради надходять звернення мешканців Конотопської міської ТГ з питань порушення умов договору про здійснення перевезень щодо недотримань графіків руху на міських автобусних маршрутах загального користування. Особливо це стосується автобусного маршруту №14, який не доїжджає до кінцевої зупинки «СПТУ - 33», а відстоюється в невстановленому місці в районі Житлового масиву. Також, взагалі не курсує містом автобусний маршрут №2. Договір про організацію перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Конотоп №№14,2 укладено за результатами конкурсу з ФОП ОСОБА_1 . Крім того, на адресу міської ради надійшла інформація про порушення законодавства про автомобільний транспорт ФОП ОСОБА_1 , які були зафіксовані відповідними уповноваженими органами: Управління патрульної поліції в Сумській області, лист-№4047 від 22.05.2023; відділ державного нагляду (контролю) у Сумській області №38228/36/24-23 від 26.05.2023, департамент розвитку інфраструктури СОДА, лист вфд 17.05.2023 №01-16/633. В результаті обговорення було вирішено:

1.Призначити робочу групу для здійснення перевірки виконання ФОП ОСОБА_1 вимог умов Договору у кількості трьох осіб: заступника начальника управління економіки - Коваленко О.В., головного спеціаліста управління економіки - Комлик О.А., спеціаліста І категорії УСЗН - Піушан І.Ю

2.Робочій групі забезпечити перевірку виконання перевізником ФОП ОСОБА_1 вимог умов Договору, в разі виявлення порушень зафіксувати їх актами відповідно до розпорядження міського голови від 17.01.2017 №16-ОД «Про організацію контролю здійснення пасажирських перевезень на регулярних міських автобусних маршрутах загального користування».

3.Результати перевірки розглянути на наступному засіданні комісії з питань контролю за дотриманням автомобільними перевізниками міста вимог умов договорів про здійснення пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування та перевезень пільгових категорій населення (а.с.53-54).

У підтвердження вище вказаних обставин відповідачем надано суду лист начальника Управління патрульної поліції в Сумській області на адресу міського голови м.Конотоп від 22.05.2023 №404741/38/032023 у якому зазначається, що 18.05.2023 співробітниками відділу безпеки дорожнього руху УПП було здійснено перевірку умов надання послуг-з перевезення пасажирів на автобусному маршруті №14 в м. Конотоп «3 школа - СПТУ 33», який обслуговує ФОП ОСОБА_1 . Так було встановлено, що згідно затвердженого паспорту маршруту зазначено назву маршруту, яка складається з назв початкового та кінцевого пунктів маршруту №14, є «3 школа СПТУ - 33». В порушення схеми маршруту водії автобусів не здійснюють доїзд до кінцевої зупинки «СПТУ 33». Натомість вони зупиняються в районі магазину «АТБ» в мікрорайоні «Житломасив», відстоюються і потім знов виходять на маршрут не дотримуючись розкладу руху. За порушення вимог статті 40 Закону України «Про автомобільний транспорт» водіїв було притягнуто до адміністративної відповідальності згідно чинного законодавства України.

Також відповідачем надано суду копію листа Відділу державного нагляду (контролю) у Сумській області Державної служби України з безпеки на транспорті адресованого відповідачу №38228/36/24-23 від 26.05.2023 у якому повідомлялось, що з метою перевірки зазначених у зверненні відповідача фактів, інспекторами Відділу були здійснені заходи державного нагляду (контролю), шляхом проведення рейдової перевірки, додержання суб`єктами господарювання вимог законодавства про автомобільний транспорт. В ході зазначеної перевірки встановлено факти порушення перевізником вимог транспортного законодавства, на підставі чого складено Акти проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під нас виконання перевезень пасажирів. Відповідно до вимог Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567 (зі змінами), буде проведене розгляд справ про порушення, за результатом якого перевізник ФОП ОСОБА_1 буде притягнутий до відповідальності згідно з вимогами чинного законодавства.

На підтвердження не виконання позивачем умов договору посадовими особами відповідача було здійснено відповідні перевірки та складено акти про виявлені порушення вимог чинного законодавства та умов Договорів на перевезення пасажирів.

Так, акт №1 був складений 05.06.2023 о 11 год 17 хв, у якому зазначається, що робоча група у складі посадових осіб відповідача перевірила виконання Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту позивачем по маршруту №14, автобусом марки «Богдан», д.н. НОМЕР_1 , який належить ФОП ОСОБА_1 під керуванням водія ОСОБА_4 . У ході вказаної перевірки були виявленні порушення договору, а саме: п.2.2.4 автобус не доїжджає до кінцевої зупинки, а відстоюється до графіку в невстановленому місці (фото); п.2.2.12 відсутня система GPS моніторингу. Вказаний акт підписаний трьома посадовими особами, а також залученим свідком (а.с.60). Відповідно до акту від 07.06.2023 №1 «Про відмову від підписання акту (ів) перевірки маршруту №14 та надання пояснень» п`ять осіб у тому числі три посадові особи відповідача підписали вказаний акт яким засвідчили, що перевізник ФОП ОСОБА_1 відмовився від підписання акту (ів) перевірки маршруту №14 та надання пояснень (а.с.63). Окрім того, відповідно до акту від 07.06.2023 №1 «Про відмову від отримання акту (ів) перевірки маршруту №14» п`ять осіб у тому числі три посадові особи відповідача підписали вказаний акт, яким засвідчили, що перевізнику ФОП ОСОБА_1 було запропоновано отримати акт (и) перевірки маршруту (ів). Проте, ФОП ОСОБА_1 відмовився від отримання вище зазначених актів (а.с.64).

Також був складений акт №2 від 05.06.2023 з 11 год 30 хв по 11 год. 46 хв, у якому зазначається, що робоча група у складі посадових осіб відповідача перевірила виконання Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту позивачем по маршруту №2. У ході вказаної перевірки були виявленні порушення договору, а саме: п.2.2.4 та 2.2.5 на маршруті №2 відсутні транспортні засоби (за паспортом маршруту повинні бути 2 автобуси). Вказаний акт підписаний трьома посадовими особами, а також залученим свідком (а.с.61). Відповідно до акту від 07.06.2023 №2 «Про відмову від підписання акту (ів) перевірки маршруту №2 та надання пояснень» п`ять осіб у тому числі три посадові особи відповідача підписали вказаний акт яким засвідчили, що перевізник ФОП ОСОБА_1 відмовився від підписання акту (ів) перевірки маршруту №14 та надання пояснень (а.с.65). Окрім того відповідно до акту від 07.06.2023 №2 «Про відмову від отримання акту (ів) перевірки маршруту №2» п`ять осіб у тому числі три посадові особи відповідача підписали вказаний акт, яким засвідчили, що перевізнику ФОП ОСОБА_1 було запропоновано отримати акт (и) перевірки маршруту (ів). Проте, ФОП ОСОБА_1 відмовився від отримання вище зазначених актів (а.с.66).

Окрім того, був складений акт №3 від 07.06.2023 з 07 год 30 хв до 08 год. 30 хв, у якому зазначається, що робоча група у складі посадових осіб відповідача перевірила виконання Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту позивачем по маршруту №2. У ході вказаної перевірки були виявленні порушення договору, а саме: п.2.2.4 та 2.2.5 на маршруті №2 відсутні транспортні засоби (за паспортом маршруту повинні бути 2 автобуси). Вказаний акт підписаний трьома посадовими особами, а також залученим свідком. На відміну від попередніх актів, даний акт має підпис у графі «правопорушник», а також зазначенні пояснення «Виконують 2 рейси з ранку та ввечері із-за відсутності пасажиропотоку» (а.с.61).

Відповідачем надано суду протокол міської комісії з питань контролю за дотриманням автомобільними перевізниками міста вимог умов договорів про здійснення пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування та перевезень пільгових категорій населення від 22.06.2023, відповідно до якого зазначено, що виступав заступник міського голови ОСОБА_3 та проінформував присутніх, що на виконання рішення комісії з питань контролю за дотриманням автомобільними перевізниками міста вимог умов договорів про здійснення пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування та перевезень пільгових категорій населення робочою групою було проведено перевірку дотримання умов договору перевізником ФОП ОСОБА_1 на автобусних маршрутах №№14,2. В результаті перевірки були виявлені порушення умов договору, складені відповідні акти та 2 акти вручені ФОП ОСОБА_1 .. Від отримання 1 акту ФОП ОСОБА_1 відмовився, про що складено акт про відмову від підпису акту у присутності свідків. Крім того, від ФОП ОСОБА_1 на адресу міського голови надійшло два листа, якими він виправдовуючись, повністю підтверджує допущення порушення умов договору та самовільне прийняття рішення про зміну схеми та розкладу руху, яке відповідно до чинного законодавства та умов договору є незаконним. Заступник міського голови Павлов Ю.І. зазначив, що останнім часом рух автомобільного транспорту центральною вулицею міста пр. Миру дуже пожвавішав. Також, центром міста рухаються автобуси міжобласних маршрутів та здійснюють зупинки на зупинках, призначених для міського пасажирського транспорту, що спричиняє незручності та затримки руху міських автобусних маршрутів. В результаті обговорення, враховуючи порушення, зафіксовані за результатами перевірок дотримання договірних зобов`язань, на підставі п.55 постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008р. №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», було вирішено:

1. Рекомендувати виконавчому комітету Конотопської міської ради у зв`язку із зафіксованими неодноразовими порушеннями умов договору достроково розірвати з ФОП ОСОБА_1 договір про здійснення пасажирських перевезень міських автобусних маршрутах загального користування №№14, 2;

2. Підготувати проєкт рішення виконавчого комітету Конотопської міської ради про дострокове розірвання договору про здійснення пасажирських перевезень міських автобусних маршрутах загального користування №№14, 2.

З дослідженого судом договору про здійснення пасажирських перевезень на регулярних міських автобусних маршрутах загального користування від 01.11.2018 (укладеного між сторонами даної справи), судом встановлено, що п.3.8 вказано договору визначає, що у разі виявлення 3 (трьох) порушень (невиконання або неналежного виконання) зобов`язань Перевізника за цим Договором, зафіксованого Актом допущеного протягом 365 (трьохсот шестидесяти п`яти) днів з дати складання першого Акту, Організатор має право розірвати Договір в односторонньому порядку.

Разом з тим, вище вказаний Договір чітко визначає порядок проведення перевірки та складання відповідних актів, а саме:

2.4.8. Перевізник має право бути присутнім під час здійснення контролю, перевірки представниками Організатора за виконанням умов договору.

3.3.Перевірки проводяться відповідно до розпорядження міського голови від 17.01.2017 №16-ОД «Про організацію контролю здійснення пасажирських перевезень на регулярних міських автобусних маршрутах загального користування».

3.4.Контроль полягає в організації проведення перевірок щодо:

-роботи автобусів на маршруті, схеми та розкладу руху;

- випуску транспортних засобів на лінію з місць їх зберігання відповідно до Договору оренди або власного автогосподарства;

-регулярності руху;

-обладнання транспортних засобів, що використовуються на маршруті засобами GPS моніторингу;

-виконання інших вимог законодавства про транспорт, рішення Конотопської міської ради, рішень виконавчого комітету Конотопської міської ради, розпоряджень Конотопського міського голови, умов конкурсу, взятих на себе додаткових зобов`язань під час його проведення та цього Договору;

3.5.Перевірки можуть здійснюватися із залученням представників відповідних контролюючих органів, міських служб та уповноважених Організатором представників, представників перевізника.

3.6.Результати перевірки оформляються Актом про дотримання умов Договору про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування.

Акт складається (та підписується членами комісії (робочої групи), копії Акта надається для ознайомлення Перевізнику.

3.7. У 5-денний строк, з дня проведення перевірки, Організатор надсилає примірник Акту Перевізнику з вимогою про усунення виявлених порушень умов Договору шляхом направлення поштового (рекомендованим листом з описом вкладення), або особистим врученням.

3.8.У разі виявлення 3 (трьох) порушень (невиконання або неналежного виконання) зобов`язань Перевізника за цим Договором, зафіксованого Актом допущеного протягом 365 (трьохсот шестидесяти п`яти) днів з дати складання першого Акту, Організатор має право розірвати Договір в односторонньому порядку.

Як встановлено судом вище вказані акти про виявленні порушення не були врученні позивачу (відсутні відповідні підписи позивача) та в порушення п.3.7 не надсилались на адресу позивача рекомендованим листом з описом вкладення. Так само, судом не було встановлено, що відповідачем направлялись позивачу вимоги про усунення виявлених порушень умов Договору.

Щодо наданих відповідачем актів про відмову в отриманні актів перевірки маршрутів та відмову підписання актів, суд з метою усунення суперечностей у даній справі, оскільки позивач заперечував факт отримання жодного акту від відповідача, суд ухвалою від 07.02.2024 витребував у відповідача:

- письмові пояснення щодо обставин складання 07.06.2023 актів №№1, 1 «Про відмову від підписання акту (ів) перевірки маршруту №14 та надання пояснень» та «Про відмову від отримання акту (ів) перевірки маршруту №14», а також обставин складання 07.06.2023 актів №№2, 2 «Про відмову від підписання акту (ів) перевірки маршруту №2 та надання пояснень» та «Про відмову від отримання акту (ів) перевірки маршруту №2», а саме: за яких умов (місце, час, тощо) позивачу надавались акти про виявлення порушення вимог чинного законодавства та умов Договорів про перевезення пасажирів №1 від 05.06.2023 та №2 від 05.06.2023;

- письмові пояснення щодо того ким здійснено запис та підпис у графі «Пояснення правопорушника» у акті №3 від 07.06.2023 про виявлення порушення вимог чинного законодавства та умов договорів про перевезення пасажирів, а також надати докази чи пояснення щодо надання чи надсилання вказаного акта позивачу до моменту прийняття оскаржуваного рішення.

Однак, відповідач проігнорував вказану ухвалу суду та жодних пояснень суду не надав.

Разом з тим на виконання вказаної ухвали позивач надав суду пояснення у яких зазначив, що 07.06.2023 року, у ранковий час біля свого приватного будинку за адресою. АДРЕСА_1 , до нього підійшли дві незнайомі йому раніше жінки та представились працівниками виконкому, своїх посвідчень вони йому не надали, тому назвати їх прізвища він не може. Ці жінки почали йому зачитувати акт №3 від 07.06.2023 про виявлення порушення вимог чинного законодавства та умов договорів на перевезення пасажирів на маршрут №2. Як зазначає позивач, він повідомив, що на той час на маршруті №2 виконуються рейси тільки у години п.к, так як з моменту військового вторгнення на територію України умови перевезень на маршрут №2 змінилися, про що позивач зробив запис у вказаному акті у графі «Пояснення правопорушника», тобто підпис у графі «Пояснення правопорушника» здійснений позивачем. Більше розгорнуте письмове пояснення як зазначає позивач він написав 09.06.2023 безпосередньо до виконавчого комітету Конотопської міської ради.

З врахуванням вказаних обставин суд констатує, що відповідач в порушення ст.77 КАС України не довів дотримання п.п. 3.7, 3.8 та 5.4 Договору, приймаючи оскаржуване рішення.

Також суд вважає за необхідне зазначити, що відповідач вказуючи про неналежне виконання позивачем Договору не надав жодної оцінки поясненням позивача наведених у листі від 09.06.2023 на адресу відповідача, а також не врахував положення п.2.4.2 та п.2.4.3 Договору, у контексті з веденням на території України воєнного стану на, що вказує позивач у зазначеному листі.

Відповідно до п.2.4.2 та п.2.4.3 Договору, перевізник має право:

2.4.2.Відміняти рейси своїх транспортних засобів за обставин, які він не міг передбачити і яким не міг запобігти, повернувши пасажирам кошти, сплаченими за перевезення.

2.4.3.Обмежувати або припиняти перевезення у разі стихійного лиха епідемії або іншої надзвичайної ситуації, при виникненні загрози життю пасажира, водіїв.

Враховуючи вище викладенні обставини оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Враховуючи задоволення позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, відповідно до ст. 139 КАС України, суд вважає за необхідне відшкодувати позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача суму судового збору в розмірі 2684,00 грн., який був сплачений позивачем при подачі позову.

Жодних доказів понесених витрат на правничу допомогу позивач не надав як і не зазначив про надання вказаних доказів після прийняття рішення у даній справі.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Конотопської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Конотопської міської ради від 14.07.2023 № 141 «Про дострокове розірвання договору про здійснення пасажирських перевезень на міському автобусному маршруті загального користування та визначення тимчасового перевізника на міських автобусних маршрутах №№ 14, 2».

Стягнути на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 витрати зі сплати судового збору в сумі 2684,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Конотопської міської ради (код ЄДРПОУ 37784555).

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.М. Глазько

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2024
Оприлюднено22.03.2024
Номер документу117795526
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —480/8960/23

Рішення від 20.03.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 02.11.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

А.Б. Діска

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

А.Б. Діска

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні