Рішення
від 19.03.2024 по справі 580/9187/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2024 року справа № 580/9187/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А.В., розглянувши у спрощеному позовному провадженні у письмовому провадженні в приміщенні суду адміністративну справу №580/9187/23 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Гарантбуд 2020» до Головного управління ДПС у Черкаській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

1. ІСТОРІЯ СПРАВИ.

03.10.2023 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Гарантбуд 2020» з позовною заявою до Головного управління ДПС у Черкаській області та Державної податкової служби України, в якій просить:

- визнати нечинними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Черкаській області:

від 07.09.2023 №9484430/44035205 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.04.2023 №1 на отриманий від відокремленого структурного підрозділу «Черкаські Енергетичні Мережі» публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» авансовий платіж за роботи на суму 700 000 грн, в т.ч. ПДВ 116 666 грн 67 коп;

від 07.09.2023 №9484431/44035205 про відмову про відмову в реєстрації податкової накладної від 26.05.2023 №2 на отриманий від відокремленого структурного підрозділу «Черкаські Енергетичні Мережі» публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» авансовий платіж за роботи на суму 700 000 грн, в т.ч. ПДВ 116 666 грн 67 коп;

від 07.09.2023 №9484429/44035205 про відмову про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.06.2023 №1 на отриманий від відокремленого структурного підрозділу «Черкаські Енергетичні Мережі» публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» авансовий платіж за роботи на суму 695 191 грн 60 коп, в т.ч. ПДВ 115 835 грн 266 коп;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних:

податкову накладну від 06.04.2023 №1 ТОВ «Метабуд-М» на отриманий від відокремленого структурного підрозділу «Черкаські Енергетичні Мережі» публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» авансовий платіж за роботи на суму 700 000 грн, в т.ч. ПДВ 116 666 грн 67 коп;

податкову накладну від 26.05.2023 №1 ТОВ «Метабуд-М» на отриманий від відокремленого структурного підрозділу «Черкаські Енергетичні Мережі» публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» авансовий платіж за роботи на суму 700 000 грн, в т.ч. ПДВ 116 666 грн 67 коп;

податкову накладну від 01.06.2023 №1 ТОВ «Метабуд-М» на отриманий від відокремленого структурного підрозділу «Черкаські Енергетичні Мережі» публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» авансовий платіж за роботи на суму 695 191 грн 60 коп, в т.ч. ПДВ 115 865 грн 266 коп.

2. КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ВІДЗИВІВ (ЗАПЕРЕЧЕНЬ).

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що спірні податкові накладні були виписані у зв`язку із здійсненням господарських операцій з розчистки траси від гілля ПЛ-10кв Л-55 «Кірова» в с. Чорнявка, с. Чубіївка, с. Думанці Черкаського району Черкаської області», які здійснювались на виконання договору від 31.03.2023 №146, укладеного між позивачем та відокремленим структурним підрозділом «Черкаські енергетичні мережі» ПАТ «Черкасиобленерго», а саме: податкова накладна від 06.04.2023 №1 виписана за фактом отримання попередньої оплати на суму 700 000,00 грн, в т.ч. ПДВ 166 666,66 грн, податкова накладна №2 від 26.05.2023 на суму 700 000 грн, в т.ч. ПДВ 166 666,66 грн та податкова накладна №2 від 01.06.2023 на суму 695 191,60 грн в т.ч. ПДВ ПДВ 115 865,26 були виписані за фактом виконання робіт.

Реєстрація спірних податкових накладних була зупинена з підстави відповідності платника податку пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення і копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних. Відповідач 1 прийняв рішення, якими відмовив у реєстрації податкових накладних у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних. Скарги на рішення відповідача 1 про відмову у реєстрації спірних податкових накладних залишені без задоволення відповідачем 2.

Не погоджуючись з рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних позивач вважає, що обгрунтування контролюючого органу є юридично не визначеним, нечітким, незрозумілим, неоднозначним, так як не зазначено та не конкретизовано, яка податкова інформація щодо позивача чи проведеної господарської операції є у розпорядженні контролюючого органу, і про що ця інформація; також незрозуміло, чому послуги, які надаються з моменту заснування товариства, не є такими, що надаються на постійній основі; для виконання робіт позивач придбав у постачальників необхідні матеріальні цінності та послуги, про що зазначено в розділі Б податкових накладних від постачальників, і ці податкові накладні є зареєстрованими, що свідчить про відповідність обсягів придбання товарно-матеріальних цінностей обсягам їх реалізації; відповідачі не перевірили надані позивачем первинні документи, не зазначили, чому відкинули їх наявність; у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних, рішеннях відповідача 1 та рішеннях відповідача 2 зазначені різні підстави, що породжує правову невизначеність. Також позивач вважає, що відповідачі діяли не у межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України, оскільки зупинення реєстрації податкових накладних порушує прямий обов`язок платника податків у відповідності до ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) зареєструвати податкові накладні на продаж товарів\послуг за фактом отримання за поставлені товари/послуги коштів на рахунок, а відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) впливає на правовий стан платників податків, покупець позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді втрати ділового іміджу, тощо.

Відповідачі в особі представника Наталії Щербини надали відзив на позовну заяву, скерований до суду 31.10.2023, у якому проти позову заперечили з тих підстав, що позивачу було запропоновано надати додатково пояснення та документи щодо достатньої кількості трудових ресурсів, необхідних для виконання робіт, вказаних у актах КБ-2 (7749 людино-годин). Позивач додав нарахування заробітної плати, договори цивільно-правового характеру. Щодо робочої сили, то працювали 4 працівника за цивільно-правовими договорами протягом 2-х місяців, також праця на автовишці, про що надано подорожні листи, та працівники по штатному розкладу. Під час розгляду додаткових пояснень та документів комісією ГУ ДПС було встановлено відсутність достатньої кількості найманих працівників для виконання робіт у обсягах, зазначених в акті КБ-2 (7749 людино-годин). Зазначають, що приймаючи рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних відповідачі діяли в межах наданих дискреційних повноважень. Вважають, що суд не може зобов`язати суб`єкта владних повноважень обрати один із правомірних варіантів поведінки, оскільки будь-який варіант реалізації повноважень, обраний відповідачем, є правомірним.

Відповідач 06.11.2023 надав відповідь на відзив, у якій зазначив, що давно виконує аналогічні роботи для ПАТ «Черкасиобленерго», про що свідчать зареєстровані відповідачем 1 податкові накладні№2 від 03.11.2022, №1 від 01.09.2022, №1 від 01.07.2022 та №3 від 26.07.2022.

Окрім цього, твердження відповідача 1 щодо відсутності повноважень суду зобов`язувати відповідача 2 зареєструвати податкові накладні в ЄРПН не відповідає вимогам діючого законодавства, оскільки задоволення вказаної вимоги є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений та є належним способом захисту порушеного права.

3. РУХ СПРАВИ.

Ухвалою суду від 09.10.2023 позовну заяву прийнято до розгляду у спрощеному письмовому провадженні без виклику сторін.

Позивач 27.10.2023 подав до суду заяву про виправлення описки, у якій вказав, що у позовних вимогах помилково зазначив ТОВ «Метабуд-М» та просив зобов`язати ДПС України зареєструвати спірні податкові накладні, складені ТОВ «Гарантбуд 2020».

Ухвалою суду від 18.03.2024 відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про розгляд справи у загальному позовному провадженні.

4. ВСТАНОВЛЕНІ ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ.

Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив такі фактичні обставини.

Позивач у справі ТОВ «Гарантбуд 2020» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань як юридична особа, код ЄДРПОУ 44035205 та є платником податку на додану вартість.

31.03.2023 між позивачем (підрядник) та відокремленим структурним підрозділом «Черкаські енергетичні мережі» публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» (замовник) був укладений договір підряду №146 , згідно якого позивач зобов`язався виконати та здати замовнику в установлений договором строк, відповідно до прокєктно-кошторисної документації, закінчені роботи з розчистки траси від гілля ПЛ-10кВ Л-55 «Кірова» в с. Чорнявка, с. Чубіївка, с. Думанці Черкаського району Черкаської області на загальну суму 2095191,60 грн , в т.ч. ПДВ 349198,60 грн.

Пунктом 14.1 договору №146 від 31.03.2023 передбачено, що до початку виконання робіт замовник перераховує підряднику (позивачу аванс у розмірі 700000,00 грн на закупівлю паливно-мастильних матеріалів та виконання робіт протягом 3-х банківських днів з моменту підписання договору.

Розрахунки за виконані роботи у розмірі 700 000,00 грн проводяться після прийняття сторонами виконаних будівельних робіт (за формою КБ-3, КБ-2в) та наданого підрядником рахунку-фактури у термін до 10 банківських днів, з підписанням відповідних актів, шляхом банківського переказу грошових коштів на розрахунковий рахунок підрядника, що зазначений у цьому договорі.

Кінцевий розрахунок за виконані роботи у розмірі 695191,60 грн проводиться після прийняття сторонами виконаних будівельних робіт (за формою №КБ-3, КБ-2в) та наданого підрядником рахунку-фактури у термін до 10 банківських днів , з підписанням відповідних актів, шляхом банківського переказу грошових коштів на розрахунковий рахунок підрядника, що зазначений у цьому договорі.

На виконання договору №146 від 31.03.2023 за платіжною інструкцією №1236023199 від 06.04.2023 відокремлений структурний підрозділ «Черкаські енергетичні мережі» публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» перерахував позивачу аванс у розмірі 700 000,00 грн, в т.ч. ПДВ 116 666,67 грн.

Згідно платіжної інструкції №26/05/2023 від 26.05.2023 відокремлений структурний підрозділ «Черкаські енергетичні мережі» публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» перерахував позивачу оплату за виконані роботи у розмірі 700 000,00 грн, вт.ч. ПДВ 116666,67 грн.

Згідно платіжної інструкції №01/06/2023 від 01.06.2023 відокремлений структурний підрозділ «Черкаські енергетичні мережі» публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» перерахував позивачу оплату за виконані роботи у розмірі 695191,60 грн, в т.ч. ПДВ 115865,27 грн.

Позивач склав та надав на реєстрацію в ЄРПН відповідачу 1 податкові накладні:

- №1 від 06.04.2023 згідно квитанції від 02.05.2023 №908824099, реєстрація в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. Підстава зупинення реєстрації - обсяг постачання товару/послуги 81.30 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій», запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН);

- №2 від 26.05.2023 згідно квитанції від 15.06.2023 №9142044573, реєстрація в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. Підстава зупинення реєстрації: обсяг постачання товару/послуги 81.30 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій», запропоновано надати та запропоновано подати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН);

- №2 від 01.06.2023 згідно квитанції від 28.06.2023 №915478989, реєстрація в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. Підстава зупинення реєстрації: обсяг постачання товару /послуги 43.39 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій», запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН).

22.08.2023 позивач надіслав відповідачу 1 в електронному вигляді письмове пояснення та копії первинних документів (всього 54 додатки) щодо реєстрації в ЄРПН податкових накладних № 1 від 06.04.2023, №2 від 26.05.2023 та №2 від 01.06.2023.

30.08.2023 ГУ ДПС направило позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН ГУ ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію ПН/РК В ЄРПН:

- №9437083/44035205 (стосовно ПН № 1 від 06.04.2023);

- №9437081/44035205 (стосовно ПН № 2 від 26.05.2023);

- №9437082/44035205 (стосовно ПН №2 від 01.06.2023).

В додатковій інформації повідомлень про необхідність надання додаткових пояснень зазначено, що платником податку не надано документи та пояснення щодо достатньої кількості трудових ресурсів, необхідних для виконання вказаних в акті КБ-2 робіт (7749 людино-годин);

31.08.2023 року позивач подав відповідачу 1 повідомлення №1 про подання додаткових пояснень та копій документів щодо податкових накладних №1 від 06.04.2023, №2 від 25.05.2023, №2 від 01.06.2023, в яких зазначив, що підприємство проведе розчистку траси від гілля для Обленерго, в с. Чорнявка, Чубіївка, Думанці із залученням робочої сили 4-х працівників, які працюють за цивільно-правовими угодами, які працювали 2 місяці. Також врахована праця на автовишці згідно подорожніх листів, наданих до пояснень від 22.08.2023, та працівників по штатному розкладу.

До додаткових пояснень від 31.08.2023 позивач надав копії:

цивільно-правового договору №03/04-1 від 03.04.2023, укладеного між позивачем і фізичною особою ОСОБА_1 , на виконання будівельних робіт, акта прийому виконаних робіт до цивільно-правового договору №03/04-1 від 03.04.2023, підписаного 30.06.2023, згідно якого фізична особа ОСОБА_1 виконав будівельні роботи по об`єкту: «Розчистка траси від гілля ПЛ-10кВ, Л-55 «Кірова» в с. Чорнявка, с. Чубіївка, с. Думанці Черкаського району Черкаської області за квітень-травень 2023 року на суму 20300 грн;

цивільно-правового договору №03/04-4 від 03.04.2023, укладеного між позивачем і фізичною особою ОСОБА_2 на виконання будівельних робіт; акта прийому виконаних робіт до цивільно-правового договору №03/04-4 від 03.04.2023, підписаного 30.06.2023, згідно якого фізична особа ОСОБА_2 виконав будівельні роботи по об`єкту: «Розчистка траси від гілля ПЛ-10кВ, Л-55 « АДРЕСА_1 за квітень-травень 2023 року на суму 20300,00 грн;

цивільно-правового договору №03/04-5 від 03.04.2023, укладеного між позивачем і фізичною особою ОСОБА_3 на виконання будівельних робіт; акта прийому виконаних робіт до цивільно-правового договору №03/04-5 від 03.04.2023, підписаного 30.06.2023, згідно якого фізична особа ОСОБА_3 виконав будівельні роботи по об`єкту: «Розчистка траси від гілля ПЛ-10кВ, Л-55 «Кірова» в с. Чорнявка, с. Чубіївка, с. Думанці Черкаського району Черкаської області за квітень-травень 2023 року на суму 20300 грн;

цивільно-правового договору №03/04-7 від 03.04.2023, укладеного між позивачем і фізичною особою ОСОБА_4 на виконання будівельних робіт; акта прийому виконаних робіт до цивільно-правового договору №03/04-7 від 03.04.2023, підписаного 30.06.2023, згідно якого фізична особа ОСОБА_4 виконав будівельні роботи по об`єкту: «Розчистка траси від гілля ПЛ-10кВ, Л-55 «Кірова в с. Чорнявка. С. Чубіївка, с. Думанці Черкаського району Черкаської області за квітень-травень 2023 року на суму 20239,13 грн;

копію розрахунково-платіжної відомості №ГБ0000010 за квітень 2023 року на виплату заробітної плати працівникам ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9

копію розрахунково-платіжної відомості №ГБ0000012 за травень 2023 року на виплату заробітної плати працівникам ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 та ОСОБА_11 ,

копію розрахунково-платіжної відомості №ГБ0000014 за червень 2023 року на виплату заробітної плати працівникам ОСОБА_5 , ОСОБА_10 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 та ОСОБА_11 ,

копію платіжної інструкції №850 від 30.06.2023 про перерахування військового збору з оплати по договорах цивільно-правового характеру за червень 2023 року;

копію платіжної інструкції №852 від 30.06.2023 про перерахування єдиного страхового внеску з оплати по договорах цивільно-правового характеру за червень 2023 року;

копію платіжної інструкції №851 від 30.06.2023 про перерахування податку на доходи фізичних осіб з оплати по договорах цивільно-правового характеру за червень 2023 року.

07.09.2023 комісія №1 ГУ ДПС у Черкаській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН податкових накладних розглянула подані позивачем додаткові пояснення та документи до податкових накладних №1 від 06.04.2023, №2 від 25.05.2023, №2 від 01.06.2023 та згідно протоколу №167 встановила відсутність достатньої кількості найманих працівників для виконання робіт в обсягах, зазначених в акті (7749люд/год) і прийняла рішення від 07.09.2023: №9484429/44035205 про відмову у реєстрації ПН №2 від 01.06.2023; №9484430/44035205 про відмову у реєстрації ПН №1 від 06.04.2023; №9484431/44035205 про відмову у реєстрації ПН №2 від 25.05.2023, підстава відмови: ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН.

Позивач скористався правом на адміністративне оскарження та подав 15.09.2023 року скарги:

№9241152452 щодо рішення від 07.09.2023 №9484429/44035205 про відмову в реєстрації ПН №2 від 01.06.2023 в ЄРПН до ДПЄ України;

№9241152298 щодо рішення від 07.09.2023 №9484430/44035205 про відмову в реєстрації ПН №1 від 06.04.2023 в ЄРПН до ДПЄ України;

№9241152376 щодо рішення від 07.09.2023 №9484431/44035205 про відмову реєстрації ПН №2 від 26.05.2023 в ЄРПН до ДПЄ України.

За результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН ДПС України були прийняті рішення від 22.09.2023 №69429/44035205/2, №69428/44035205/2, № 69430/44035205/2 якими скарги позивача залишено без задоволення, а рішення комісії ГУ ДПС про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Не погоджуючись з відмовою у реєстрації податкових накладних в ЄРПН позивач звернувся до суду з позовом.

5. ДЖЕРЕЛА ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків і зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до п.п. "а" п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно з п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 74.2 ст. 74 Податкового кодексу України забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податковий кодекс України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246) передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

З 01.02.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі Порядок №1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Додатком № 3 до Порядку №1165 визначено критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до положень пункту 1 якого з-поміж критеріїв визначено відсутність товару (послуги), зазначеного (зазначеної) в податковій накладній, поданій для реєстрації в ЄРПН, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару (послуги), що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару (послуги), зазначений у податковій накладній (розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань), яку (який) подано для реєстрації, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого товару (послуги) (крім обсягу придбання товарів (послуг) за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних (розрахунках коригування), зареєстрованих у ЄРПН, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару (послуги), зазначеного в податкових накладних (розрахунках коригування), зареєстрованих з 1 січня 2017 року, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, передбачений Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі Порядок №520).

Згідно пункту 2 Порядку №520 рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Відповідно до пункту 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (пункт 5 Порядку №520).

Згідно із пунктом 6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).

Згідно пункту 9 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно пункту 10 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

6. ПОЗИЦІЯ СУДУ.

За змістом вказаних приписів у разі зупинення реєстрації податкової накладної питання щодо її реєстрації в ЄРПН може бути вирішено лише після надання письмових пояснень та копій документів (договорів, первинних документів тощо), які підтверджують факт здійснення господарської операції, та, відповідно, право на податковий кредит.

Щодо доводів позивача про відсутність підстав для зупинення реєстрації податкових накладних суд зазначає, що згідно пункту 1 критеріїв ризиковості здійснення операцій одним з таких критеріїв є відсутність товару (послуги), зазначеного (зазначеної) в податковій накладній, поданій для реєстрації в ЄРПН, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару (послуги), що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару (послуги), зазначений у податковій накладній (розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань), яку (який) подано для реєстрації, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого товару (послуги) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних (розрахунках коригування), зареєстрованих у ЄРПН, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару (послуги), зазначеного в податкових накладних (розрахунках коригування), зареєстрованих з 1 січня 2017 року, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Пунктом 3 Порядку №1165 передбачено, що податкові накладні що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Згідно підпункту 3 пункту 3 Порядку №1165 безумовна реєстрація податкової накладної здійснюється у разі, коли одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому прийнято для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, становить більше 10 млн. гривень;

значення показника D становить більше 0,05;

значення показника Pпоточ є менше ніж значення Pмакс;

Згідно підпункту 4 пункту 3 Порядку №1165 безумовна реєстрація податкової накладної здійснюється у разі, коли у податковій накладній/розрахунку коригування відображена виключно операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД/умовним кодом товару та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором, які зазначені у врахованій таблиці даних платника податку за умови, що стосовно платника податку, який подав такі податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відсутнє чинне рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 4 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Згідно пункту 5 Порядку №1165 податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Згідно пунктів 12, 16 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5), у якій зазначаються види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу, Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги (додаток 6).

В матеріалах справи відсутні докази прийняття відповідачем 1 рішення про врахування таблиці даних платника податку позивача, та згідно квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних показник D становить більше 0,05, проте значення показника P дорівнює 0.

Отже спірні податкові накладні не відповідають ознакам безумовної реєстрації, тому відповідно до пункту 5 Порядку №1165 підлягають перевірці щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Наявними в матеріалах справи письмовими доказами підтверджується, що роботи з розчистки траси від гілля ПЛ-10кВ Л-55 «Кірова» в с. Чорнявка, с. Чубіївка, с. Думанці Черкаського району Черкаської області на виконання договору підряду №146 від 31.03.2023 надавались позивачем власними силами. Оскільки договори субпідряду з іншими суб`єктами господарювання позивачем не укладались, у ЄРПН відсутня інформація щодо їх придбання у інших суб`єктів господарювання, а отже величина залишку перевищує різницю між обсягом придбання на митній території України вказаних робіт у субпідрядників та обсягом їх постачання за вказаним договором замовнику.

Доводи позивача про те, що обсяг придбання товарно-матеріальних цінностей відповідає обсягу їх реалізації з ПДВ за договором підряду №146 від 31.03.2023 є хибними, оскільки різниця визначається між обсягом придбання виконаних робіт за договорами субпідряду та виконаних робіт по договору підряду. Водночас Порядок №1165 не врегульовує питання щодо визначення різниці у разі, коли роботи виконуються власними силами.

Отже реєстрація спірних податкових накладних була зупинена на законній підставі.

Щодо рішення відповідача 1 від 07.09.2023 №9484430/44035205 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.04.2023 №1 на отриманий від відокремленого структурного підрозділу «Черкаські Енергетичні Мережі» публічного акціонерного товариства «Черкасиобленерго» авансовий платіж за роботи на суму 700 000 грн, в т.ч. ПДВ 116 666 грн 67 коп суд зазначає, що згідно з п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Отже за фактом отримання авансового платежу позивач зобов`язаний був зареєструвати податкову накладну. Інші обставини на виконання вказаного обов`язку не впливають.

Відповідачем факт отримання позивачем авансового платежу у розмірі 700 000,00 грн не оспорюється, а тому рішення відповідача 1 від 07.09.2023 №9484430/44035205 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.04.2023 №1 є незаконним і підлягає скасуванню.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для відмови у реєстрації в ЄРПН податкових накладних №2 від 26.05.2023 та №2 від 29.06.2023 слугував висновок відповідача 1 про відсутність достатньої кількості найманих працівників для виконання робіт в обсягах, зазначених в акті (7749люд/год).

Судом встановлено, що у акті приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 року у рядку 10 «Витрати праці робітників на обсяг робіт люд/год, витрати праці робітників, що обслуговують машини на обсяг робіт люд/год» зазначено 7749 люд/год

Позивач надав додаткові пояснення від 31.08.2023, у яких зазначив, що на виконанні робіт з розчистки траси від гілля для Обленерго, в с. Чорнявка, Чубіївка, Думанці Черкаського району Черкаської області працювали робітники за цивільно-правовими договорами (4 шт.), також праця на автовишці (раніше подавали подорожні листи) та працівники відповідно до по штатного розкладу.

До пояснень від 23.08.2023 позивач надав подорожні листи на роботу вантажного автомобіля за квітень червень 2023 ( т. 2, а.с. 116-117, 135-140, 152-157, 168-169).

До додаткових пояснень від 31.08.2023 позивач надав копії: цивільно-правового договору №03/04-1 від 03.04.2023, укладеного між позивачем і фізичною особою ОСОБА_1 , на виконання будівельних робіт, акта прийому виконаних робіт до цивільно-правового договору №03/04-1 від 03.04.2023, підписаного 30.06.2023, згідно якого фізична особа ОСОБА_1 виконав будівельні роботи по об`єкту: «Розчистка траси від гілля ПЛ-10кВ, Л-55 «Кірова» в с. Чорнявка, с. Чубіївка, с. Думанці Черкаського району Черкаської області за квітень-травень 2023 року на суму 20300 грн;

цивільно-правового договору №03/04-4 від 03.04.2023, укладеного між позивачем і фізичною особою ОСОБА_2 на виконання будівельних робіт; акта прийому виконаних робіт до цивільно-правового договору №03/04-4 від 03.04.2023, підписаного 30.06.2023, згідно якого фізична особа ОСОБА_2 виконав будівельні роботи по об`єкту: «Розчистка траси від гілля ПЛ-10кВ, Л-55 « АДРЕСА_1 за квітень-травень 2023 року на суму 20300,00 грн;

цивільно-правового договору №03/04-5 від 03.04.2023, укладеного між позивачем і фізичною особою ОСОБА_3 на виконання будівельних робіт; акта прийому виконаних робіт до цивільно-правового договору №03/04-5 від 03.04.2023, підписаного 30.06.2023, згідно якого фізична особа ОСОБА_3 виконав будівельні роботи по об`єкту: «Розчистка траси від гілля ПЛ-10кВ, Л-55 «Кірова» в с. Чорнявка, с. Чубіївка, с. Думанці Черкаського району Черкаської області за квітень-травень 2023 року на суму 20300 грн;

цивільно-правового договору №03/04-7 від 03.04.2023, укладеного між позивачем і фізичною особою ОСОБА_4 на виконання будівельних робіт; акта прийому виконаних робіт до цивільно-правового договору №03/04-7 від 03.04.2023, підписаного 30.06.2023, згідно якого фізична особа ОСОБА_4 виконав будівельні роботи по об`єкту: «Розчистка траси від гілля ПЛ-10кВ, Л-55 «Кірова в с. Чорнявка. С. Чубіївка, с. Думанці Черкаського району Черкаської області за квітень-травень 2023 року на суму 20239,13 грн;

копію розрахунково-платіжної відомості №ГБ0000010 за квітень 2023 року на виплату заробітної плати працівникам ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9

копію розрахунково-платіжної відомості №ГБ0000012 за травень 2023 року на виплату заробітної плати працівникам ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 та ОСОБА_11 ,

копію розрахунково-платіжної відомості №ГБ0000014 за червень 2023 року на виплату заробітної плати працівникам ОСОБА_5 , ОСОБА_10 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 та ОСОБА_11 ,

копію платіжної інструкції №850 від 30.06.2023 про перерахування військового збору з оплати по договорах цивільно-правового характеру за червень 2023 року;

копію платіжної інструкції №852 від 30.06.2023 про перерахування єдиного страхового внеску з оплати по договорах цивільно-правового характеру за червень 2023 року;

копію платіжної інструкції №851 від 30.06.2023 про перерахування податку на доходи фізичних осіб з оплати по договорах цивільно-правового характеру за червень 2023 року.

Отже позивачем підтверджено факт виконання робіт з розчистки траси від гілля для Обленерго, в с. Чорнявка, Чубіївка, Думанці Черкаського району Черкаської області працівниками позивача.

Водночас відповідач не навів жодних аргументів чи розрахунків на підтвердження тієї обставини, якою є достатня кількість найманих працівників для виконання робіт в обсягах, зазначених в акті (7749люд/год)., та не спростовано той факт, що роботи в обсязі 7749 люд/год не могли бути виконані найманими працівниками позивача.

Аналізуючи оскаржуване рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01 липня 2003 року, яке, відповідно до ч. 1 статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі «Серявін та інші проти України» Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Разом з тим, як встановлено в ході судового розгляду справи, відповідачем зазначених вище принципів при прийнятті рішень дотримано не було.

Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною другою статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Отже, прийняті Головним управлінням ДПС у Черкаській рішення від 07.09.2023 №9484431/44035205 про відмову про відмову в реєстрації податкової накладної від 26.05.2023 №2 та від 07.09.2023 №9484429/44035205 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.06.2023 №1 є необгрунтованими і підлягають скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача 2 зареєструвати податкові накладні датою їх подання на реєстрацію в ЄРПН суд зазначає, що згідно п. 19 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно п. 20 Порядку №1246 внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Зважаючи на ту обставину, що у відповідача-1 були відсутні підстави для відмови у реєстрації податкових накладних, суд дійшов висновку, що податкові накладні повинні бути зареєстровані в день їх подання на реєстрацію в ЄРПН, отже ця позовна вимога також підлягає задоволенню.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обгрунтованими і підлягають задоволенню у повному обсязі.

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1ст.143 КАС України).

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем було сплачено судовий збір у сумі 8052 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №1235 від 03.10.2023.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним і скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Черкаській області від 7 вересня 2023 №9484430/44035205 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від ТОВ «Гарантбуд-2020» від 6 квітня 2023 року №1.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «Гарантбуд-2020» від 6 квітня 2023 року №1 на суму 700 000 гривень 00 копійок в т.ч. ПДВ 116 666 гривень 67 копійок датою її подання 2 травня 2023 року.

Визнати протиправним і скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Черкаській області від 7 вересня 2023 №9484431/44035205 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від ТОВ «Гарантбуд-2020» від 26 травня 2023 року №2.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «Гарантбуд-2020» від 26 травня 2023 року №2 на суму 700 000 гривень 00 копійок, в т.ч. ПДВ 116 666 гривень 67 копійок датою її подання 15 червня 2023 року.

Визнати протиправним і скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Черкаській області від 7 вересня 2023 №9484429/44035205 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від ТОВ «Гарантбуд-2020» від 1 червня 2023 року №2.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «Гарантбуд-2020» від 1 червня 2023 року №2 на суму 695 191 гривень 60 копійок, в т.ч. ПДВ 115 865 гривень 266 копійок датою її подання 28 червня 2023 року.

Стягнути з Головного управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 44131663) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Гарантбуд 2020» (вул. Гагаріна, буд. 41/1, офіс 5, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 44035205) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 8052 (вісім тисяч п`ятдесят дві) гривні 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.

Суддя Алла РУДЕНКО

Дата ухвалення рішення19.03.2024
Оприлюднено22.03.2024
Номер документу117796111
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —580/9187/23

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Рішення від 19.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні