Постанова
від 12.03.2024 по справі 620/13835/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 620/13835/23 Суддя (судді) першої інстанції: Лариса ЖИТНЯК

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 березня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Собківа Я.М.,

суддів: Сорочка Є.О., Чаку Є.В.,

за участю секретаря: Керімова К.Е.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2023 року у справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" звернулось до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 02.06.2023 №5811/ж10/25-01-07-00 та від 02.06.2023 №5812/ж10/25-01-07-00.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2023 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 02.06.2023 №5811/ж10/25-01-07-00.

В решті позову відмовлено.

Не погодившись із вказаним рішенням суду, відповідачем та позивачем подано апеляційні скарги.

Головне управління Державної податкової служби у Чернігівській області просить скасувати рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2023 року в частині задоволення позовних вимог та прийняти в цій частині нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

В свою чергу Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" просить скасувати рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2023 року в частині відмови у задоволенні позовних вимог та прийняти в цій частині нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні, суддю-доповідача, представника позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі наказу Головного управління ДПС у Чернігівській області від 11.04.2023 №766-п в період з 12.04.2023 по 25.04.2023 державними інспекторами Головного управління ДПС у Чернігівській області на Гнідинцівському газопереробному заводі публічного акціонерного товариства "Укрнафта" проводилася позапланова виїзна документальна перевірка заводу (код 00136875) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2017 по 30.09.2022.

За результатами перевірки складено акт документальної позапланової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 02.05.2023 №4474/Ж5/25-01-07-01-01 (далі - Акт).

15.05.2023 ПАТ "Укрнафта" були надіслані заперечення до Акту на адресу ГУ ДПС у Чернігівській області. 01.06.2023 ГУ ДПС у Чернігівській області розглянуто заперечення на Акт та зроблено висновок, що зазначені заперечення не є достатньо обґрунтованими та не можуть бути враховані при винесенні податкових повідомлень-рішень.

02.06.2023 відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення №5811/ж10/25-01-07-00 та №5812/ж10/25-01-07-00.

Підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень є висновки Акту від 02.05.2023 №4474/Ж5/25-01-07-01-01:

про заниження рентної плати за спеціальне використання води шляхом ненарахування податкових зобов`язань з рентної плати за спеціальне використання води для поверхневих та підземних водних об`єктів за період І кв. 2017 року - III кв. 2020 року на загальну суму 1192890,44 грн, що є порушенням п.255.1, п.255.3, пп.255.11.1, пп.255.11.2, пп.255.11.10, пп.255.11.17 п.255.11 ст.255, п.257.1, п.257.2, пп.257.3.4. п.257.3 ст.257 Податкового кодексу України, та на підставі п.123.1. ст.123 Податкового кодексу України здійснено нарахування штрафних санкцій у розмірі 10% на загальну суму 119289,04 грн.

неподання за місцем податкової реєстрації до контролюючого органу податкових декларацій з рентної плати за спеціальне використання води за період І кв. 2017 року - III кв. 2020 року, що є порушенням п.49.1,п.49.2, пп 49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України. На підставі пп.54.3.3. п.54.3. ст.54 і п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 5100 грн.

15.06.2023 позивачем в порядку адміністративного оскарження до Державної податкової служби України була надіслана скарга №01/01/09/24/05/01-02/02/212 на зазначені податкові повідомлення-рішення з вимогами їх скасування.

За результатами розгляду скарги рішенням Державної податкової служби України від 17.08.2023 №23440/6/99-00-06-03-01-06, податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС в Чернігівській області від 02.06.2023 №5811/ж10/25-01-07-00 та №5812/ж10/25-01-07-00 залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення.

Вважаючи оскаржувані податкові повідомлення-рішення відповідача протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до суду з позовом за захистом своїх охоронюваних законом прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, висновкам суду першої інстанції та доводам апелянта, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підпунктом 16.1.3. п.16.1. ст.16 ПК України визначено, що платники податку зобов`язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п.36.1 ст.36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, (п.46.1 ст.46 ПК України).

Згідно з п.49.1 ст.49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Відповідно до п.49.2 ст.49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Підпунктом 49.18.2. п.49.18 ст.49 ПК України визначено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Згідно з пп.251.1.4 п.251.1 ст.251 ПК України, рентна плата складається з рентної плати за спеціальне використання води.

Спеціальним водокористуванням є забір води з водних об`єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об`єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів (ч.1 ст.48 Водного кодексу України).

Статтею 49 Водного кодексу України визначено, що спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.

Відповідно до п.255.1 ст.255 ПК України, платниками рентної плати за спеціальне використання води (далі - рентна плата) є:

первинні водокористувачі - суб`єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об`єктів;

суб`єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Порядок обчислення платниками податкових зобов`язань з рентної плати, встановлено п.255.11 ст.255 ПК України, у відповідності до якого рентна плата обчислюється платниками, виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої) водних об`єктів, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів.

Згідно з п.257.3 ст.257 ПК України, платник рентної плати до закінчення визначеного розділом II цього Кодексу граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, визначений цією статтею, подає до відповідного контролюючого органу за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 цього Кодексу, податкову декларацію.

Підпунктом 268.7.1 п.268.7 ст.267 ПК України встановлено, що податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому - до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об`єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

Податкові агенти, які сплачують збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.

Згідно з пп.268.7.3 п.268.7 ст.268 ПК України, базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

Відповідно до пп.257.3.4 п.257.3 ст.257 ПК України, платник рентної плати до закінчення визначеного розд. II ПК України граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, визначений ст.257 ПК України, подає до відповідного контролюючого органу за місцем податкової реєстрації за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 ПК України, податкову декларацію, яка містить, зокрема, додатки з рентної плати за спеціальне використання води.

Як вбачається з матеріалів справи, 02.11.2016 Департаментом екології та природніх ресурсів Чернігівської обласної державної адміністрації видано дозвіл Укр.№569 на спеціальне водокористування Публічному акціонерному товариству "Укрнафта" (для Гнідинцівського газопереробного заводу Публічного акціонерного товариства "Укрнафта"), терміном дії 5 років.

З матеріалів справи встановлено, що Гнідинцівським газопереробним заводом ПАТ "Укрнафта" в період І квартал 2017 року - III квартал 2020 року щоквартально, на основі показників про фактичне використання поверхневих та підземних вод (технічна та питна) формувалися та подавалися до контролюючого органу - Прилуцької об`єднаної державної податкової інспекції головного управління ДФС у Чернігівській області (Варвинське відділення) (2505) податкові декларації з рентної плати за спеціальне використання води.

Платником у даних деклараціях було зазначено ПАТ "Укрнафта", Гнідинцівський ГПЗ ПАТ "Укрнафта" (п.3 податкових декларацій). Підписантами декларацій були посадові особи Гнідинцівського ГПЗ ПАТ "Укрнафта": керівники - Дядик М.М. та Наслєдніков С.В.; головні бухгалтери - Максюта О.Ю. та Парахненко Т.І.

Також, у додатках до поданих декларацій зазначалися і реквізити дозвільного документу, на підставі якого Гнідинцівським ГПЗ ПАТ "Укрнафта" здійснювалося спецводокористування - Дозвіл Укр№569А ЧРН від 02.11.2016 (копії декларацій з додатками наявні в матеріалах справи).

На підставі поданих декларацій, Гнідинцівським ГПЗ ПАТ "Укрнафта" у строки, визначені Податковим кодексом України, здійснювалося перерахування рентних платежів за спеціальне використання води на єдиний казначейський рахунок. В платіжних дорученнях про сплату рентних платежів отримувачем зазначено Управління казначейства у Варвинському районі (13020100); призначення платежу - *101, 00135390; збір за спецвикористання природних ресурсів; Барва с/рада), (Гнідинцівський ГПЗ). Зазначені платіжні доручення, як і податкові декларації, також містять підписи керівників та головних бухгалтерів Гнідинцівського газопереробного заводу ПАТ "Укрнафта".

Зазначені обставини відповідачем не заперечувались та не спростовувались.

При цьому, податкові декларації прийняті та відображені в електронному кабінеті ДПС за кодом ПАТ "Укрнафта" (00135390), платник - ПАТ "Укрнафта", Гнідинцівський ГПЗ ПАТ "Укрнафта", там же зафіксовано і платіжні доручення по сплаті рентної плати за спецвикористання води та факт зарахування сплачених коштів на відповідний рахунок казначейства - УК у Варвинському р-ні/13020100.

Частиною 5 ст.45 Бюджетного кодексу України встановлено: податки і збори (обов`язкові платежі) визнаються зарахованими до доходу державного бюджету з моменту їх надходження на єдиний казначейський рахунок. Тобто з моменту зарахування суми податкового зобов`язання на єдиний казначейський рахунок таке зобов`язання є виконаним.

З наведеного слідує, що перерахування грошових зобов`язань з рентної плати за спеціальне використання води Гнідинцівським газопереробним заводом здійснювалось зі свого поточного банківського рахунку, із зазначенням в призначенні платежу коду ЄДРПОУ - Гнідинцівський ГПЗ ПАТ "Укрнафта" (00136875).

Таким чином, підтверджено надходження рентних платежів на відповідний казначейський рахунок що не призводить до негативних наслідків для бюджетів всіх рівнів, а отже і не є достатньою правовою підставою для висновку про ненарахування та несплату грошових зобов`язань у визначений ст.267 ПК України строк платником податку Гнідинцівський ГПЗ ПАТ "Укрнафта" (00136875).

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 02.06.2023 №5811/ж10/25-01-07-00 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо податкового повідомлення-рішення від 02.06.2023 №5812/ж10/25-01-07-00, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до змісту Акту від 02.05.2023 року контролюючий орган прийшов до висновку щодо порушення платником податків п.49.1,п.49.2, пп 49.18.2 п.49.18 ст. 49 Податкового кодексу України - неподання за місцем податкової реєстрації до контролюючого органу податкових декларацій з рентної плати за спеціальне використання води за період І кв. 2017 року - ІІІ кв. 2020 року.

Філії, відділення, інші відокремлені підрозділи водокористувача, які мають банківські рахунки, ведуть окремий бухгалтерський облік своєї діяльності, складають окремий баланс, подають податкові декларації з рентної плати - за своїм місцем податкової реєстрації (п.п. 255.11.17 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).

Якщо до складу водокористувача входять структурні підрозділи, які не мають банківських рахунків, не ведуть окремого бухгалтерського обліку своєї діяльності, не складають окремого балансу, податкові декларації подаються і рентна плата вноситься водокористувачем, до складу якого входять такі структурні підрозділи, за місцезнаходженням водних об`єктів та за ставками рентної плати, встановленими для цих водних об`єктів (п.п. 255.11.18 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).

Водночас, платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) (п. 63.3 ст. 63 ПКУ).

Форма Податкової декларації з рентної плати (далі - декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 N 719 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 N 927), із змінами та доповненнями. Невід`ємною частиною декларації є додатки. Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов`язання за відповідним видом об`єкта оподаткування. Зокрема, розрахунки з рентної плати за спеціальне використання води Гнідинцівським газопереробним заводом публічного акціонерного товариства «Укрнафта» відображаються у додатку 5.

Таким чином, якщо місце обліку платника рентної плати за спеціальне використання води не збігається з місцезнаходженням водних об`єктів або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об`єктів, то такому платнику необхідно стати на облік і подати податкову декларацію з рентної плати з відповідними додатками за неосновним місцем обліку - місцезнаходженням водних об`єктів або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об`єктів.

Якщо суб`єкт господарювання має розташовані на територіях інших, ніж головне підприємство, адміністративно-територіальних одиниць структурні підрозділи, якими здійснюється використання води, отриманої шляхом забору з водних об`єктів, то такий суб`єкт господарювання повинен стати на облік як платник рентної плати за спеціальне використання води за такими неосновними місцями обліку в контролюючих органах за місцезнаходженнями таких водних об`єктів.

Згідно редакції діючого в перевіряємому відповідачем періоді Статуту ПАТ «Укрнафта»:

Товариство утворене і діє на підставі чинного законодавства України, цього Статуту і внутрішніх документів Товариства (п. 1.4.) з місцезнаходженням: 04053, Україна, м. Київ, Несторівський пров., 3-5 (п.1.7.).

До складу Товариства входять структурні підрозділи, які не є юридичними особами і які діють на основі положень про них (п.1.16.).

Філії (структурні одиниці) та представництва не є юридичними особами, наділяються основними та обіговими засобами за рахунок майна Товариства. Філії (структурні одиниці) та представництва діють на підставі Положень, що затверджуються Наглядовою радою Товариства, та під керівництвом осіб, призначених Правлінням Товариства (п.11.3.).

У відповідності до Положення «Про Гнідинцівський газопереробний завод публічного акціонерного товариства «Укрнафта», Гнідинцівський газопереробний завод входить до складу ПАТ "УКРНАФТА" на правах структурної одиниці (філії) і діє на підставі даного Положення (п.1.2.) з місцезнаходженням: 17600, Україна, Чернігівська обл., Варвинський район, смт. Варва (п.1.4.).

ГПЗ діє з метою забезпечення виконання завдань і функцій, передбачених статутом ПАТ "УКРНАФТА" і цим Положенням ГПЗ є провідною структурною одиницею ПАТ "УКРНАФТА" з питань переробки газу і підготовки нафти, підготовки і переробки газового конденсату (п.1.5.).

В своїй діяльності ГПЗ керується чинним законодавством України, Статутом ПАТ "УКРНАФТА", внутрішніми розпорядчими актами ПАТ "УКРНАФТА" та цим

Положенням (п.1.6.).

ГПЗ в межах наданих повноважень, в порядку передбаченому внутрішніми розпорядчими документами ПАТ "УКРНАФТА", за погодженням та/або відповідно до довіреності ПАТ "УКРНАФТА" має право користуватися і розпоряджатися закріпленим за ГПЗ майном, згідно з законодавством України, Статутом ПАТ "УКРНАФТА" та Положенням про управління майном ПАТ "УКРНАФТА" (п.п.8. п.3.1.).

Фінансування діяльності ГПЗ здійснюється на підставі і в межах бюджету (кошторису), затвердженого Правлінням ПАТ "УКРНАФТА" (п.5.6).

02.11.2016 року Департаментом екології та природніх ресурсів Чернігівської обласної державної адміністрації видано дозвіл Укр.№569 А/Чрн на спеціальне водокористування публічному акціонерному товариству «Укрнафта» (для Гнідинцівського газопереробного заводу Публічного акціонерного товариства «Укрнафта»), терміном дії 5 років.

Зважаючи на вимоги Податкового кодексу України (ст. 49), Гнідинцівським ГПЗ ПАТ «Укрнафта» в період 2017-2020 роки щоквартально, на основі показників про фактичне використання поверхневих та підземних вод (технічна, питна) у господарській діяльності заводу формувалися та подавалися до контролюючого органу - Прилуцької об`єднаної Державної податкової інспекції головного управління ДФС у Чернігівській області (Варвинське відділення) (2505) податкові декларації з рентної плати за спеціальне використання води, що відповідає вимогам п.п. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 ПКУ, яким передбачено, що рентна плата обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої) водних об`єктів, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів. Платником рентної плати за спеціальне використання води у поданих деклараціях зазначено - ПАТ «Укрнафта», Гнідинцівський ГПЗ ПАТ «Укрнафта».

На підставі поданих декларацій, Гнідинцівським ГПЗ ПАТ «Укрнафта» у строки, визначені Податковим кодексом України, здійснювалося перерахування рентних платежів за спеціальне використання води на єдиний казначейський рахунок.

Податкові декларації прийняті та відображені в електронному кабінеті ДПС за кодом ПАТ Укрнафта (00135390), платник - ПАТ Укрнафта, Гнідинцівський ГПЗ ПАТ «Укрнафта».

Разом з тим, державними інспекторами ДПС у Чернігівській області в Акті перевірки зазначено, що вказані у даній таблиці декларації не подані, а суми сплачених обов`язкових платежів з рентної плати за спецвикористання води за визначений період не сплачені, що спростовується вищевикладеною інформацією та копіями документів, що містяться в матеріалах справи №620/13835/23.

Згідно з пунктом 109.1 статті 109 ПК України, податковим правопорушенням є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/ або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Зазначення в поданих деклараціях позивачем коду іншого платника податку, в даному випадку - юридичної особи ПАТ «Укрнафта» (00135390) замість структурної одиниці - Гнідинцівського газопереробного заводу (00136875) під час декларування має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова. Разом з тим, в деклараціях про сплату рентної плати платником зазначено ПАТ «Укрнафта», Гнідинцівський ГПЗ ПАТ «Укрнафта».

Крім того, фахівцями Державної податкової служби вже проводилися перевірки своєчасності та повноти нарахування та сплати саме ПАТ «Укрнафта» (Гнідинцівським ГПЗ ПАТ «Укрнафта») рентної плати за спеціальне використання води. Так, 16.04.2020 року Головним Управлінням ДПС у Чернігівській області було проведено камеральну перевірку своєчасності сплати ПАТ «Укрнафта» (код 00135390) рентної плати за спеціальне використання води (Дозвіл Укр.№569 А/ Чрн від 02.11.2016 року), та встановлено порушення термінів сплати платником (ПАТ «Укрнафта») узгодженого податкового зобов`язання згідно поданих податкових декларацій за 4 квартал 2019 року на загальну суму 75790,99 грн. (71205,90 грн.+4585,09 грн.) - акт №509/25-01-52-04-18/00135390. На підставі зазначеного акту 19.05.2020 року Головним управлінням ДПС у Чернігівській області було видано податкове повідомлення-рішення №00131095204/636, у відповідності до якого ПАТ «Укрнафта» (код 00135390) було повідомлено про встановлення порушення строку сплати грошового зобов`язання з рентної плати за спецвикористання води у розмірі 75781,86 грн. та зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20% - 15156,37 грн. В подальшому дане податкове повідомлення-рішення було оскаржено платником в адміністративному порядку. 31.07.2020 року Державною податковою службою України розглянуто скаргу ПАТ «Укрнафта» та прийнято рішення №24398/0/99-00-06- 02-0506 про її задоволення та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Чернігівській області №00131095204/636 від 19.05.2020р.

Разом з тим, в п.п. 3.1.4.3. та п.п.1),2) Розділу IV Акту відповідачем зазначено, що декларація з рентної плати за 4 квартал 2019 року на загальну суму 75790,99 грн. Гнідинцівським ГПЗ ПАТ «Укрнафта» не подавалася та занижено податкові зобов`язання на зазначену суму.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів доходить висновку, що вимога ПАТ «Укрнафта» про скасування податкового повідомлення - рішення №5812/ж10/25-01-07-00 від 02.06.2023 року про застосування штрафних санкцій на підставі пп. 54.3.3. п. 54.3. ст. 54 і п. 120.1 ст. 120 ПК України у розмірі 5100 грн. за неподання за місцем реєстрації до контролюючого органу податкових декларацій з рентної плати за спеціальне використання води є обґрунтованою та такою, що підлягала задоволенню, а рішення суду першої інстанції в цій частині скасуванню.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись статтями 242, 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області - залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" - задовольнити.

Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2023 року в частині відмови у задоволенні позовних вимог - скасувати.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 02.06.2023 №5812/ж10/25-01-07-00.

В іншій частині Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2023 року залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Собків Я.М.

Суддя Сорочко Є.О.

Суддя Чаку Є.В.

Повний текст постанови виготовлено - 18 березня 2024 року.

Дата ухвалення рішення12.03.2024
Оприлюднено21.03.2024
Номер документу117797657
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/13835/23

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 12.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Постанова від 12.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 23.11.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лариса ЖИТНЯК

Рішення від 23.11.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лариса ЖИТНЯК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні