Рішення
від 21.03.2024 по справі 380/262/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 березня 2024 рокусправа № 380/262/24

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД» (місцезнаходження: 81121, Львівська область, с.Муроване, вул.Вокзальна, 20а, код ЄДРПОУ 33562534) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393), в якому просить суд:

визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області:

- №9595347/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 20.02.2023;

-№9595348/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 24.02.2023;

-№9595349/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 25.04.2023;

-№9595350/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 17.05.2023;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:

-№5 від 20.02.2023 на загальну суму 506880,00грн., в ч ПДВ 84480,00грн.;

- №6 від 24.02.2023 на загальну суму 657120,00грн в тому числі ПДВ 15520,00грн.;

-№12 від 25.04.2023 на загальну суму 240000,00грн. в тому числі ПДВ - 1900,00грн.,

-№13 від 17.05.2023 на загальну суму 700080,00грн. в тому числі ПДВ - 11680,00 грн. датою їх первинного подання платником податків на реєстрацію.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення, які, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки ним як платником податків на виконання вимог п.п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України, надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних. На думку позивача, сукупність наявних первинних документів підтверджує реальність операцій, їх фактичне виконання, в той час, коли з документів ДПС України не вбачається, у чому саме полягають порушення податкового законодавства. Тому рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню з відновленням прав позивача. Просив позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 19.01.2024 відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи та запропоновано відповідачам у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

На виконання ухвали суду представник відповідачів подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відзив обґрунтований тим, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області розглянуто повідомлення позивача щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, з яких встановлено, що позивачем не надано всього переліку документів та пояснень, які наведені у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженому Наказом №567. Також зазначає, що позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових №5 від 20.02.2023, №6 від 24.02.2023, №12 від 25.04.2023 та №13 від 17.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) відповідно до п. «в» пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу. Під час розгляду пояснень та копій документів встановлено, що позивачем надано документи, які не є достатніми для прийняття оскаржених рішень Комісією. Вказані обставини, на думку представника відповідачів, є підставами для повної відмови в задоволенні позовних вимог.

Також, на адресу суду від представника відповідачів надійшли клопотання, у якому просить розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням сторін.

Інших клопотань чи заяв по суті спору до суду не надходило, сторонами не заявлено.

Суд всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та встановив наступне.

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД» зареєстроване 16.05.2005 у встановленому законодавством порядку, як юридична особа, за адресою: 81121, Львівська область, с.Муроване, вул.Вокзальна, 20а, код ЄДРПОУ 33562534, що підтверджується Інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що розміщена на офіційному сайті Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), набуло правового статусу суб`єкта господарювання юридичної особи, як платник податків, зборів (обов`язкових платежів), знаходиться на обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основний вид діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД»: 20.42 Виробництво парфумних і косметичних засобів.

Інші види діяльності: Виробництво м`ясних продуктів, Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами, Оптова торгівля парфумними та косметичними товарами, Неспеціалізована оптова торгівля, Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, Виробництво добрив і азотних сполук, Оптова торгівля хімічними продуктами, Роздрібна торгівля квітами, рослинами, насінням, добривами, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах.

Підприємство займається закупівлею, обробкою, калібруванням та оптовою торгівлею череви свинячої - натуральними кишковими свинячими оболонками для м`ясопереробних підприємств (для ковбасного виробництва тощо) (код УКТ ЗЕД - 0504000000).

Господарську діяльність позивач провадить за адресою: 81121, с. Муроване, вул. Вокзальна 20а., в орендованому приміщенні. Орендодавець ПП «Офіс» (ЄДРПОУ - 43863310), договір оренди б/н від 01.05.2021.

Позивачем отриманий дозвіл на провадження господарської діяльності від відповідних служб - Акт Державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта від 02.10.2007, зареєстрований Інспекцією держархбудконтролю у Пустомитівському районі від 24.10.2007 за № 32 із Рішенням державної приймальної комісії.

Для здійснення господарської діяльності підприємство орендує лінію для чищення натуральної кишкової оболонки -120 SD4-MK5 на підставі Контракту/Договору оренди №08/06 від 02.06.2015.

Для здійснення господарської діяльності з закупівлі сировини (в т.ч.черева/кишка) та постачання товару покупцям підприємство використовує орендований автомобіль, Договір найму(оренди) транспортних засобів від 04.04.2018, посвідчений приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Дулик М.Б., зареєстрований в реєстрі за №1019.

Відповідно Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску використовується праця 17 найманих працівників, чого достатньо для забезпечення роботи підприємства.

Для продажу череви свинячої підприємство закуповує кишку свинячу в постачальників. Документальним підтвердженням залишків череви свинячої є оборотно-сальдова відомість по рахунку 281 за 2022 рік. Також запаси підприємства було відображено у статистичних звітах, а саме фінансова звітність малого підприємства за 2022 рік, код рядка 1100 - запаси.

Одними із основних, постачальників у 2022 році череви свинячої були:

1.Приватна Виробнича Фірма «М`ясопром», ЄДРПОУ 31487623. Поставки здійснюються на умовах Договору поставки №16 від 11.01.2021. Продукцію доставляє автомобіль перевізника, про що свідчать ТТН №574 від 02.06.2022, №1001 від 06.09.2022, та №1375 від 25.11.2022.

Поставки підтверджені відповідними видатковими накладними, на підставі яких складені та зареєстровані податкові накладні.

2.Товариство з обмеженою відповідальністю «Юрмія», ЄДРПОУ 33246737. Поставки здійснюються на умовах Договору поставки №28 від 18.08.2020. Продукцію доставляє автомобіль перевізника, про що свідчать ТТН №110081 від 02.11.2022, ТТН №110977 від 28.11.2022.

Поставки підтверджені відповідними видатковими накладними, на підставі яких складені та зареєстровані податкові накладні.

3.Товариство з обмеженою відповідальністю «Євро Вік», ЄДРПОУ - 31362366. Поставки здійснюються на умовах Договору поставки №01/12/2022 від 01.12.2022. Продукцію доставляє автомобіль перевізника, про що свідчить ТТН №Р7074 від 01.12.2022, та ТТН №Р7448 від 29.12.2022.

Зберігається черева в холодильній установці, яка знаходиться на балансі підприємства (оборотно- сальдова відомість по рахунку 10.

Одним серед основних покупців ТзОВ «Єліт Трейд» є ТзОВ «Брік Плюс» а, ЄДРПОУ - 40767571. Товар постачається на умовах Договору поставки №4 від 24.07.2017.

Діяльність позивача підконтрольна ветеринарній службі (Договір №13 від 02.01.2023 із Львівською районною державною лікарнею ветеринарної медицини). Вся продукція проходить контроль у Львівській державній лабораторії ( Експертний висновок № 002384 п/22 від 03.10.2022).

Черева свинні постачаються на склад ТзОВ «Єліт Трейд» транспортом постачальників.

З метою поставки товару Замовнику позивачем проведено закупівлю товару/сировини у Постачальників.

Товар/сировина яка закуповується в комплектах: в одному комплекті 16 метрів кишки.

Товар/сировина яка закуповується в кілограмах: в одному кілограмі знаходиться кишки з 1,8 свині (одної цілої свині і 8 десятих від другої свині). В одній свині 16 метрів кишки.

Товар/сировина яка закуповується в штуках: в одній штуці знаходиться кишки з 1,8 свині (одної цілої свині і 8 десятих від другої свині). В одній свині 16 метрів кишки.

Позивач постачає товари в пучках. В одному пучку 86 метрів кишки.

06.09.2022 проведено закупівлю череви свинячої тонкого кишківника/16 метрів/ в кількості 16888,00 комплектів у Приватної виробничої фірми ««М`ясопром», що підтверджено Видатковою накладною №202 від 06.09.2022, на загальну суму 354648,00грн. (16888* 16=270208/86=3142 пучка). З них 1179 пучків було реалізовано ТзОВ «Брік Плюс» та складено видаткову накладну №4 від 20.02.2023, та податкову накладну №5 від 20.02.2023.

01.12.2022 проведено закупівлю череви свинячої тонкого кишківника/16 метрів/ в кількості 12860штук у Товариства з обмеженою відповідальністю ««Євро Вік», що підтверджено Видатковою накладною № 7074 від 01.12.2022, на загальну суму 514400,00 грн. (12860*1,8*16/86=4306 пучків). З них 933 пучка було реалізовано ТзОВ «Брік Плюс» та складено видаткову накладну №4 від 20.02.2023р, та податкову накладну №5 від 20.02.2023.

Загальна кількість пучків реалізованих по цій господарській операції становить 1179+933=2112 пучків.

Позивач провів оплату за поставлений Приватною виробничою фірмою ««М`ясопром» товар, що підтверджено платіжною інструкцією кредитового переказу коштів № 33 від 07.10.2022 на суму 354648,00грн., та оплату за поставлений Товариством з обмеженою відповідальністю «Євро Вік» товар, що підтверджено платіжними інструкціями кредитового переказу коштів №78 від 01.12.2022 на суму 200000,00грн., №72 від 08.12.2022 на суму 98620,00грн., та №94 від 22.12.2022 на суму 215780,00грн. Загальна сума оплати 514400,00грн.

Також 02.11.2022 проведено закупівлю кишки свинної в кількості 1884 кг у Товариства з обмеженою відповідальністю «Юрмія», що підтверджено Видатковою накладною № 110081 від 02.11.2022, на загальну суму 79128,00грн. (1884*1,8*16:86=630 пучків). З них 630 було реалізовано ТзОВ «Брік Плюс» та складено видаткову накладну №5 від 24.02.2023, та податкову накладну № 6 від 24.02.2023).

Позивачем проведено оплату за поставлений Товариством з обмеженою відповідальністю «Юрмія» товар, що підтверджено платіжною інструкцією кредитового переказу коштів № 59 від 09.11.2022 на суму 79128,00 грн.

28.11.2022 проведено закупівлю кишки свинної в кількості 4068 кг у Товариства з обмеженою відповідальністю «Юрмія», що підтверджено Видатковою накладною № 110977 від 28.11.2022, на загальну суму 162557,28грн. (4068*1,8=кишки з 7322,40 свиней. 7322,40*16= 117158,4 метрів кишки. 117158,40:86=1362 пучка. З них 1362 було реалізовано ТзОВ «Брік Плюс» та складено видаткову накладну №5 від 24.02.2023, та податкову накладну № 6 від 24.02.2023).

Позивачем проведено оплату за поставлений Товариством з обмеженою відповідальністю «Юрмія» товар, що підтверджено платіжною інструкцією кредитового переказу коштів № 79 від 01.12.2022 на суму 277318,56грн.

29.12.2022 проведено закупівлю кишки свинної в кількості 4750 шт. у Товариства з обмеженою відповідальністю «Євро Вік» що підтверджено Видатковою накладною №7448 від 29.12.2022 на загальну суму 190000,00грн. ( 4750*1,8*16/86 = 1590 пучків було виготовлено). З них 746 було реалізовано ТзОВ «Брік Плюс» та складено видаткову накладну №5 від 24.02.2023, та податкову накладну № 6 від 24.02.2023).

Загальна кількість поставлених згідно цих накладних пучків: 630+1362+746=2738 пучків.

Позивачем проведено оплату за поставлений Товариством з обмеженою відповідальністю «Євро Вік», що підтверджено платіжною інструкцією кредитового переказу коштів №6 від 16.01.2023 на загальну суму - 222040 грн.

Крім того, 25.11.2022 проведено закупівлю череви свинячої тонкого кишківника/16 метрів/ в кількості 13458,00 комплектів у Приватної виробничої фірми ««М`ясопром», що підтверджено Видатковою накладною № 247 від 25.11.2022, на загальну суму 282618,00 грн. (13458*16=215328/86=2503 пучка). З них 833 пучка було реалізовано ТзОВ «Брік Плюс» та складено видаткову накладну №9 від 25.04.2023, та податкову накладну №12 від 25.04.2023.

Позивачем проведено оплату за поставлений Приватною виробничою фірмою ««М`ясопром» товар, що підтверджено платіжною інструкцією кредитового переказу коштів №93 від 22.12.2022 на суму 282618,00 грн.

02.06.2022 проведено закупівлю череви свинячої тонкого кишківника/16 метрів/ в кількості 16888,00 комплектів у Приватної виробничої фірми ««М`ясопром», що підтверджено Видатковою накладною №98 від 02.06.2022, на загальну суму 354648,00грн. (16888*16=270208/86=3142 пучка). З них 167 пучків було реалізовано ТзОВ «Брік Плюс» та складено видаткову накладну №9 від 25.04.2023р, та податкову накладну №12 від 25.04.2023.

Позивачем проведено оплату за поставлений Приватною виробничою фірмою ««М`ясопром» товар, що підтверджено платіжною інструкцією кредитового переказу коштів № 148 від 23.06.2022 на суму 354648,00 грн.

Загальна кількість реалізованих згідно з цих поставок пучків: 833+167=1000 пучків.

02.06.2022 проведено закупівлю череви свинячої тонкого кишківника/16 метрів/ в кількості 16888,00 комплектів у Приватної виробничої фірми ««М`ясопром», що підтверджено Видатковою накладною №98 від 02.06.2022, на загальну суму 354648,00грн. (16888*16=270208/86=3142 пучка). З них 2917 пучків було реалізовано ТзОВ «Брік Плюс» та складено видаткову накладну №11 від 17.05.2023, та податкову накладну №13 від 17.05.2023.

Позивачем проведено оплату за поставлений Приватною виробничою фірмою ««М`ясопром» товар, що підтверджено платіжною інструкцією кредитового переказу коштів № 148 від 23.06.2022 на суму 354648,00 грн.

Загальна кількість реалізованих згідно цієї поставки пучків: 2917 пучків.

У відповідності до положень Договору поставки № 4 від 24.07.2017р., укладеного з Товариством з обмеженою відповідальністю « Брік Плюс», Позивач у продовж багатьох років здійснює поставку товару. Відповідно до п. 1.2. вказаного Договору, кількість та ціна товару остаточно фіксуються в накладних на поставку кожної партії товару. Пункт 8.8 Договору, передбачає , автоматичну лонгацію договору щорічно на один рік без зміни його умов. Пункт 4.3 Договору вказує що поставка здійснюється силами і за рахунок Покупця зі складу Постачальника.

20.02.2023 позивачем поставлено ТОВ «Брік Плюс» череву свинячу в кількості 2112 пучків на загальну суму 506880,00 грн., що підтверджено видатковою накладною № РН-0000004 від 20.02.2023 та Специфікацією № 4 від 20.02.2023. Постачання товару Покупцю зі складу Постачальника підтверджено підписаним сторонами Актом приймання - передачі товару від 20.02.2023.

24.02.2023 позивачем поставлено ТОВ «Брік Плюс» череву свинячу в кількості 2738 пучків на загальну суму 657120,00грн., що підтверджено видатковою накладною №РН-0000005 від 24.02.2023 та Специфікацією № 5 від 24.02.2023. Постачання товару Покупцю зі складу Постачальника підтверджено підписаним сторонами Актом приймання - передачі товару від 24.02.2023.

25.04.2023 позивачем поставлено ТОВ «Брік Плюс» череву свинячу в кількості 1000 пучків на загальну суму 240000,00грн., що підтверджено видатковою накладною № РН-0000009 від 25.04.2023та Специфікацією 9 від 25.04.2023. Постачання товару Покупцю зі складу Постачальника підтверджено підписаним сторонами Актом приймання - передачі товару від 25.04.2023.

17.05.2023 позивачем поставлено ТОВ «Брік Плюс» череву свинячу в кількості 2917 пучків на загальну суму 700080,00 грн., що підтверджено видатковою накладною № РН-0000011 від 17.05.2023 та Специфікацією № 11 від 17.05.2023. Постачання товару Покупцю зі складу Постачальника підтверджено підписаним сторонами Актом приймання - передачі товару від 17.05.2023.

На виконання умов Договору поставки № 4 від 24.07.2017, Покупцем проведено розрахунок за поставлені партії товару, що підтверджено Виписками по рахунку позивача в AT «Кредобанк» від 28.02.2023 на суму 300000,00грн з них 100000,00грн. було оплачено за попередню накладну, а 200000,00грн оплата накладної №РН-0000004 від 20.02.2023, та виписка від 08.03.2023 на суму 964000,00грн., залишок по накладній №РН-000004 від 20.02.2023 306880,00грн., решта 657120,00грн. оплачно накладну № РН-0000005 від 24.02.2023. Виписка від 25.04.2023 240000,00грн. оплата накладної №РН-0000009 від 25.04.2023 та від 01.06.2023 300000,00грн. - часткова оплата накладної № РН-0000011 від 17.05.2023. Залишок по цій накладній 400080,00грн. Покупець оплачувати відмовився, оскільки було заблоковано податок на додану вартість по всіх цих накладних.

Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК Украйни) позивачем складено податкові накладні від 20.02.2023 №5 на загальну суму 506880,00грн в тому числі ПДВ 84480,00грн, № 6 від 24.02.2023 на загальну суму 657120,00грн в тому числі ПДВ 109520,00грн, №12 від 25.04.2023 на загальну суму 240000,00грн. в тому числі ПДВ - 40000,00грн, та №13 від 17.05.2023 на загальну суму 700080,00грн. в тому числі ПДВ - 116680,00 грн., які направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

20.03.2023 Державна податкова служба України надіслала позивачу квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якій було зазначено, що реєстрація податкових накладних № 5 від 20.02.2023 та № 6 від 24.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій.

Також відповідач запропонував надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

За результатами обробки вказаних податкових накладних з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України отримано квитанції (по податкових накладних № 5 від 20.02.2023 та № 6 від 24.02.2023), в якій вказано результат обробки: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА».

Причиною зупинки реєстрації по податковій накладній відповідачем вказано те, що відповідає п.1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України та/або таблицю даних платника податків.

18.05.2023 Державна податкова служба України надіслала позивачу квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якій було зазначено, що реєстрація податкової накладної №12 від 25.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій.

Також відповідач запропонував надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

За результатами обробки вказаних податкових накладних з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України отримано квитанції (по податковій накладній №12 від 25.04.2023), в якій вказано результат обробки: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА».

Причиною зупинки реєстрації по податковій накладній відповідачем вказано те, що відповідає п.1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України та/або таблицю даних платника податків.

20.06.2023 Державна податкова служба України надіслала позивачу квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якій було зазначено, що реєстрація податкової накладної №13 від 17.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій.

Також відповідач запропонував надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

За результатами обробки вказаних податкових накладних з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України отримано квитанції (по податковій накладній №13 від 17.05.2023), в якій вказано результат обробки: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА».

Причиною зупинки реєстрації по податковій накладній відповідачем вказано те, що відповідає п.1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України та/або таблицю даних платника податків.

Позивач направив на адресу ДПС України пояснення та копії документів, що підтверджують господарські взаємовідносини із ТзОВ «БРІК ПЛЮС» щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено щодо податкових накладних №5 від 20.02.2023, №6 від 24.02.2023, №12 від 25.04.2023 та №13 від 17.05.2023.

Комісією Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації винесено рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, а саме:

- №9595347/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 20.02.2023;

-№9595348/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 24.02.2023;

-№9595349/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 25.04.2023;

-№9595350/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 17.05.2023.

Як підставу відмови зазначено ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури (інвойси), акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач не погодився із вказаними рішеннями, звернувся до ДПС України із скаргами, відповідно до яких позивач просив скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі пп. 56.23.1 п. 56.23 ст. 56 Податкового кодексу України та Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165.

Позивачем також було додано письмові пояснення до скарг та завантажено файлові документи.

За результатами розгляду вказаних вище скарг, рішенням ДПС України відповідно до п.56.23 ст.56 та Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України, а саме комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Не погоджуючись із рішеннями відповідачів, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Суд при вирішенні спору по суті виходить з такого.

Згідно з підпунктами «а», «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (далі по тексту Порядок № 1165), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12 грудня 2019 року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тесту Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, судом встановлено, що позивачем подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкові накладні, реєстрацію яких за наслідком проведеного моніторингу було зупинено та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Як видно з матеріалів справи, позивачем були надані пояснення та копії документів, що складені під час здійснення відповідних господарських операцій.

Водночас, контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів, або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надсилав.

Беручи до уваги викладене, суд зазначає, що оскаржувані рішення повинні містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, зокрема, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування тощо.

Отже, посилання відповідача на вказані в оскаржуваних рішеннях підставах, в обґрунтування прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності зазначеної у них інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод(далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17.07 1997 №475/97-ВР та вона набула чинності для України 11.09.1997.

Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Аналізуючи оскаржувані рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2 статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01.07.2003, яке, відповідно до ч. 1ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10.02.2010 у справі «Серявін та інші проти України» Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Суд також додатково зазначає, що рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної є актом індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.

Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Натомість, рішення комісії не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17 (адміністративне провадження № К/9901/62719/18).

Проте, як встановлено в ході судового розгляду справи відповідачем зазначених вище принципів при прийнятті рішень дотримано не було.

Суд зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не вказано у відповідних рішеннях, а відмова у реєстрації спірних податкових накладних є немотивованими.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.

Суд дійшов висновку, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті без урахування всіх обставин та не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту настання першої події - постачання товарів/послуг, або отримання коштів, які, в свою чергу, підтверджені первинними документами, на підставі яких і складені податкові накладні.

Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентами, а також те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, так як спірні рішення не відповідають встановленим у ч.2 ст.2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності, розсудливості та на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та законами України.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: №9595347/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 20.02.2023; №9595348/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 24.02.2023; №9595349/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 25.04.2023; №9595350/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 17.05.2023 прийняті з порушенням порядку, не у спосіб визначений законом, а тому, є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх подання, суд зазначає таке.

Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, належним і ефективним способом захисту порушеного Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД» є зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №5 від 20.02.2023, №6 від 24.02.2023, №12 від 25.04.2023 та №13 від 17.05.2023.

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів.

А тому, вважає, що покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.

Враховуючи вищевикладене, проаналізувавши обставини справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, не спростовано встановлені судом обставини та не доведено правомірності своїх дій, тому суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.

Водночас, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України на користь позивача підлягає стягненню сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Львівській області та ДПС України.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД» (місцезнаходження: 81121, Львівська область, с.Муроване, вул.Вокзальна, 20а, код ЄДРПОУ 33562534) до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська пл.8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних №9595347/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 20.02.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД» податкову накладну №5 від 20.02.2023, датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних №9595348/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 24.02.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД» податкову накладну №6 від 24.02.2023, датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних №9595349/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 25.04.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД» податкову накладну №12 від 25.04.2023, датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних №9595350/33562534 від 26.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 17.05.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД» податкову накладну №13 від 17.05.2023, датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД» (місцезнаходження: 81121, Львівська область, с.Муроване, вул.Вокзальна, 20а, код ЄДРПОУ 33562534) судовий збір у розмірі 10736 (десять тисяч сімсот тридцять шість)грн.00коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄЛІТ ТРЕЙД» (місцезнаходження: 81121, Львівська область, с.Муроване, вул.Вокзальна, 20а, код ЄДРПОУ 33562534) судовий збір у розмірі 10736 (десять тисяч сімсот тридцять шість)грн.00коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п.15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

СуддяЛунь З.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2024
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117826892
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/262/24

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 21.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні