Ухвала
від 21.03.2024 по справі 460/13324/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

21 березня 2024 р. Р і в н е№460/13324/23

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді О.М. Дудар, за участю секретаря судового засідання А.М. Юрчук, сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник не прибув,

відповідача: представник Медведчук В.А.,

третьої особи: представник не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1

доОлександрійської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Приватне підприємство "Центр землеустрою та кадастру" про визнання протиправним та скасування рішення В С Т А Н О В И В:

У провадженні суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 (далі - позивач) до Олександрійської сільської ради (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Приватне підприємство "Центр землеустрою та кадастру" (далі третя особа), про визнання протиправним та скасування рішення.

Позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Олександрійської сільської ради від 26.10.2021 №1224 "Про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок", в частині затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,6га для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення на території Олександрійської сільської ради Рівненського району Рівненської області , у розмірі 8234675грн.

Розгляд справи проводиться за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 12.10.2023 було зупинено провадження у справі та призначено експертизу з питань землеустрою, проведення якої доручено Товариству з обмеженою відповідальністю "Експертно-дослідна служба України".

На вирішення експерта судом поставлено таке питання:

"Чи відповідає виконана у 2021 році Приватним підприємством "Центр землеустрою та кадастру" технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,6000га для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення на території Олександрійської сільської ради Рівненського району Рівненської області (кадастровий номер земельної ділянки 5624680400:09:003:0161) вимогам земельного законодавства та інших нормативно-правових актів?"

19.02.2024 до суду від судового експерта Петрової Оксани Володимирівни надійшло клопотання від 28.12.2023 про надання додаткових відомостей і матеріалів необхідних для проведення досліджень, згідно з яким експерт просить надати:

1. Оригінал або належним чином оформлену копію технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4.6га для будівництва і обслуговування об`єктів рекреаційного призначення (кадастровий номер - 5624680400:09:003:0161).

2. У зв`язку з тим, що з лютого 2022 року публічна кадастрова карта (http://map.land.gov.ua/) не працює:

-витяг з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки (кадастровий номер - 5624680400:09:003:0161);

-відомості з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (кадастровий номер - 5624680400:09:003:0161), а саме координати поворотних точок (кутів) меж земельної ділянки (СК Державної геодезичної мережі 1963 або 2000) в повному об`ємі із семизначних цифр (до коми), в електронному вигляді (формат ХМL);

-фрагмент (викопіювання) публічної кадастрової карти із нанесенням меж кадастрового кварталу 562480400:09 в електронному вигляді у форматах dxf, XML, JSON або надання їх в електронному сканованому вигляді (файли формату .png, jpg, .tif тощо), в кольоровому зображенні, з читабельним текстом, максимально високою роздільною здатністю зображення та у відповідному масштабі;

-картограми із зазначенням: зон впливу населених пунктів; зон віддаленості від автомобільних доріг державного значення; зон радіоактивного забруднення; зон прояву локальних факторів за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними та іншими умовами в електронному вигляді у форматах dxf, XML, JSON, або надання їх в електронному сканованому вигляді (файли формату .png, jpg, .tif тощо), в кольоровому зображенні, з читабельним текстом, максимально високою роздільною здатністю зображення та у відповідному масштабі.

3. Дозвіл на використання відомостей (інформації) із загальнодоступних ресурсів.

Експерт зазначила, що у разі відсутності можливості надати відомості та матеріали, зазначені в пункті 2 цього клопотання, питання, поставлене на вирішення експертизи з питань землеустрою може бути досліджено за наявними матеріалами у такій редакції:

"Чи проведено визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель Кі у технічній документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4.6га для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення та території Олександрійської сільської ради Рівненського району Рівненської області при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 5624680400:09:003:0161, розробленої приватним підприємством "Центр землеустрою та кадастру" у 2021 році, затвердженої рішенням Олександрійської сільської ради XIII сесії VIII скликання 26 жовтня №1224 "Про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок", відповідно до вимог нормативно-правових актів? Якщо під час розрахунку коефіцієнта індексації нормативно грошової оцінки земель Кі встановлені невідповідності вимогам нормативно-правових актів, то зазначити, який він (Кі) повинен бути".

У зв`язку з надходженням зазначеного клопотання експерта, суд ухвалою від 21.02.2023 поновив провадження у справі, ухвалив продовжити розгляд справи за правилами загального позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи та призначив судове засідання на 29.02.2024.

Судове засідання 29.02.2024 відкладено за клопотанням відповідача на 14.03.2024.

05.03.2024 від позивача надійшло клопотання про зміну поставленого на вирішення експерта питання, у якому позивач просить суд змінити формулювання зазначеного питання відповідно до запропонованого експертом змісту.

14.03.2024 від відповідача надійшли заперечення на клопотання про зміну питання, згідно з якими клопотання позивача не підлягає задоволенню, оскільки запропоновані експертом формулювання вказують на те, що питання суперечать одне одному.

У судовому засіданні 14.03.2024 представник позивача підтримала клопотання про зміну поставленого на вирішення експерта питання, представник відповідача підтримала подані заперечення, представник третьої особи підтримав позицію відповідача. У судовому засіданні оголошено перерву до 21.03.2024 з метою витребування у відповідача додаткових доказів.

У судовому засіданні 21.03.2024 представник відповідача підтримала заперечення на клопотання позивача про зміну питання.

Представники позивача та третьої особи в судове засідання 21.03.2024 не прибули, про дату, час і місце засідання повідомлені належним чином.

Враховуючи положення ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суд продовжив розгляд клопотання експерта за відсутності представників позивача та третьої особи.

Розглянувши клопотання експерта, подані позивачем клопотання та відповідачем заперечення, заслухавши думку учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд зазначає таке.

Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються засобами, зокрема, висновками експертів.

За приписами ст.101 КАС України, висновок експерта - це докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені перед експертом, складений у порядку, визначеному законодавством. Предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань.

Учасники справи мають право подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб (п.3 ч.3 ст.44 КАС України).

Згідно з п.2 ч.6 ст.68 КАС України, експерт має право заявляти клопотання про надання йому додаткових матеріалів і зразків, якщо експертиза призначена судом.

Частиною четвертою статті 102 КАС України визначено, що питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

Відповідно до ч.5 ст.102 КАС України, учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта.

Судом встановлено, що предметом спору у цій адміністративній справі є рішення Олександрійської сільської ради від 26.10.2021 №1224 "Про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок" в частині затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,6га для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення на території Олександрійської сільської ради Рівненського району Рівненської області, у розмірі 8234675грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує, що при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,6га (кадастровий номер 5624680400:09:003:0161), було неправильно застосовано коефіцієнт індексації 1,897 та розмір Цнм (середня вартість одного квадратного метра земель населеного пункту). Крім того, у технічній документації відсутні картограми із зазначенням: зон радіоактивного забруднення; зон прояву локальних факторів за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними та іншими умовами.

Технічну документацію з нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки на виконання договору від 05.10.2021 №21010510 виготовлено Приватним підприємством "Центр землеустрою та кадастру".

Отже, під час розгляду і вирішення справи суду, серед іншого, слід перевірити правильність проведення Приватним підприємством "Центр землеустрою та кадастру" обрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,6га (кадастровий номер 5624680400:09:003:0161), зокрема застосування коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель Кі.

З огляду на наведене, враховуючи обставини, викладені у клопотанні експерта, з метою забезпечення додержання вимог ст.242 КАС України, всебічного та об`єктивного розгляду адміністративної справи, з`ясування обставин, що мають значення для вирішення спору і потребують спеціальних знань, та враховуючи складність справи, суд дійшов висновку про задоволення клопотань експерта і позивача та необхідність зміни формулювання питання, поставленого на вирішення експерту.

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 236 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи до одержання її результатів.

Враховуючи неможливість розгляду справи до отримання висновку судової експертизи, суд вважає за необхідне зупинити провадження у справі.

Керуючись ст.ст.72-80, 102, 241, 248, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Клопотання експерта та позивача задовольнити.

Надати додатково експерту ОСОБА_2 належним чином оформлену читабельну копію технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4.6га для будівництва і обслуговування об`єктів рекреаційного призначення (кадастровий номер - 5624680400:09:003:0161) та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 29.02.2024 №НВ-9931535252024 (знаходяться у матеріалах справи).

Змінити формулювання питання, поставленого на вирішення експерта, та викласти питання у такій редакції:

"Чи проведено визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель Кі у технічній документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4.6га для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення та території Олександрійської сільської ради Рівненського району Рівненської області при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 5624680400:09:003:0161, розробленої приватним підприємством "Центр землеустрою та кадастру" у 2021 році, затвердженої рішенням Олександрійської сільської ради XIII сесії VIII скликання від 26 жовтня 2021 року №1224 "Про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок", відповідно до вимог нормативно-правових актів?

Якщо під час розрахунку коефіцієнта індексації нормативно грошової оцінки земель Кі будуть встановлені невідповідності вимогам нормативно-правових актів, то зазначити, який він (Кі) повинен бути".

Зупинити провадження у справі №460/13324/23 до отримання висновку судової експертизи.

Копію цієї ухвали та матеріали адміністративної справи №460/13324/23, де містяться об`єкти, що підлягають дослідженню, надіслати Товариству з обмеженою відповідальністю "Експертно-дослідна служба України" (бульвар Лесі Українки, буд.26-Б, оф.1105, м.Київ, 01133; електронна адреса: www.ua-expert.com).

Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повну ухвалу складено 21 березня 2024 року.

Суддя О.М. Дудар

Дата ухвалення рішення21.03.2024
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117827930
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —460/13324/23

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 30.06.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні