Постанова
від 13.03.2024 по справі 300/5483/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2024 рокуЛьвівСправа № 300/5483/23 пров. № А/857/24280/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

судді-доповідача Шинкар Т.І.,

суддів Іщук Л.П.,

Обрізка І.М.,

секретаря судового засідання Хомин Ю.Є.,

розглянувши у судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду (головуючий суддя Главач І.А.), ухвалене у відкритому судовому засіданні в м.Івано-Франківськ о 16 год. 34 хв. 06 листопада 2023 року, повне судове рішення складено 13 листопада 2023 року, у справі № 300/5483/23 за позовом Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медичної допомоги» Болехівської міської ради Івано-Франківської області до Болехівської міської ради Івано-Франківської області про визнання протиправними та скасування рішень,

В С Т А Н О В И В :

15.08.20253 Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медичної допомоги» Болехівської міської ради Івано-Франківської області звернулося в суд з позовом до Болехівської міської ради Івано-Франківської області, просило визнати протиправними та скасувати рішення Болехівської міської ради Івано-Франківської області ХХІІ позачергової сесії VIII демократичного скликання від 20.12.2022 № 27-22/22 «Про створення тимчасової контрольної комісії Болехівської міської ради з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради» та XXVII сесії VIII демократичного скликання від 06.04.2023 №11-27/23 «Про внесення змін до рішення Болехівської міської ради з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради».

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2023 року позов задоволено.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що у рішенні про створення тимчасової контрольної комісії міська рада зобов`язана визначити вичерпний перелік питань, щодо яких здійснюватиметься тимчасовий контроль, при цьому, вирішення цих питань належить до повноважень органів місцевого самоврядування. Суд першої інстанції вказав, що з урахуванням приписів статті 17 Закону №280/97 та положень Статуту КНП «ЦПМД» Болехівської міської ради, контроль діяльності зазначеного комунального підприємства здійснюється органом місцевого самоврядування, в тому числі шляхом створення тимчасової контрольної комісії, лише в межах питань, передбачених пунктом 7.3 розділу 7 Статуту, натомість, повноваження щодо контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємства та цільовим використанням майна, покладені на відповідні державні органи в межах їх повноважень. Суд першої інстанції дійшов висновку, що створення спірним рішенням Болехівської міської ради від 20.12.2022 №27-22/22 тимчасової контрольної комісії з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради з наданням їй доступу до усіх документів - відображеної та задокументованої будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформації, що була отримана або створена в процесі виконання своїх обов`язків, або яка знаходиться у володінні КНП «ЦПМД» БМР, суперечить вимогам Закону №280/97 та Статуту.

Не погоджуючись з рішення суду першої інстанції, ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, просить скасувати рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2023 року та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити. Апеляційну скаргу мотивовано тим, що п. 1 та 2 рішення Болехівської міської ради від 20.12.2022 № 27-22/22 «Про створення тимчасової контрольної комісії Болехівської міської ради з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради» визначено достатньо конкретний перелік питань, для вирішення яких було створено тимчасову контрольну комісію, а саме перевірка діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради, звітування про свою роботу та внесення пропозицій за результатами діяльності на розгляд ради. Скаржник вказує, що рішення Болехівської міської ради № 27-22/22 «Про створення тимчасової контрольної комісії Болехівської міської ради з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівеької міської рад» від 20.12.2022 є актом індивідуальної дії і таке видавалось виключно на строк повноважень тимчасової контрольної комісії, а саме до 01.06.2023. Скаржник зазначає, що позивач звернувся до суду з позовом про скасування рішення Болехівської міської ради від 20.12.2022 №27- 22/22 «Про створення тимчасової контрольної комісії Болехівської міської ради з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради» 15.07.2023, тобто після його виконання. Скаржник вважає, що під час оскарження рішення Болехівської міської ради від 20.12.2022 №27-22/22 «Про створення тимчасової контрольної комісії Болехівської міської ради з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради» акта індивідуальної дії, слід дотримуватись встановленого КАС України шестимісячного строку звернення до суду, що позивачем не дотримано.

В судовому засіданні представник скаржника апеляційну скаргу підтримав, представники позивача щодо апеляційної скарги заперечили, просили залишити в силі рішення суду першої інстанції, відповідач явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що відповідно до частини 2 статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) не перешкоджає розгляду справи.

Суд апеляційної інстанції, переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіривши законність і обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, дослідивши докази, що стосуються фактів, на які посилаються учасники справи, приходить до переконання, що оскаржуване рішення суду першої інстанції вимогам статті 242 КАС України відповідає.

З матеріалів справи судом першої інстанції встановлено, що 26.01.2022 на ім`я голови Болехівської міської ради скероване звернення депутата міської ради ОСОБА_1 щодо винесення на чергову сесію проект рішення «Про створення тимчасової контрольної комімісї Болехівської міської ради щодо перевірки діяльності медичних закладів» (а.с.97).

25.07.2022 депутати Болехівської міської ради ( ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ) у депутатському зверненні вих. №12-2022 до голови Болехівської міської ради вимагали включити до порядку денного 21-ої сесії Болехівської міської ради питання «Про створення тимчасової контрольної комісії Болехівської міської ради щодо перевірки діяльності медичних закладів Болехівської міської ради», яке було включено до порядку денного 17-ої сесії та не розглянуте. У проект рішення до 17-ої сесії внести зміни з об`єктивних причин (коригований проект рішення додається) (а.с.98).

20.12.2022 Болехівська міська рада Івано-Франківської області на позачерговій XXII сесії VIII демократичного скликання прийняла рішення №27-22/22 «Про створення тимчасової контрольної комісії Болехівської міської ради з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівеької міської рад», яким вирішено: « 1. Створити тимчасову контрольну комісію з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради та затвердити її персональний склад. 2. Доручити тимчасовій контрольній комісії Болехівської міської ради провести перевірку діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради та подати звіт і пропозиції на розгляд ради до 01.04.2023. 3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію Болехівської міської ради з питань охорони прав людини, законності, правопорядку, регламенту, депутатської етики, запобігання корупції, сприяння депутатській діяльності, захисту прав учасників і ветеранів АТО/ООС та їх сімей» (а.с.13, 94).

Додатком до рішення міської ради від 20.12.2020 №27-22/22 затверджено персональний склад тимчасової контрольної комісії Болехівської міської ради з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради.

14.03.2023 депутати Болехівської міської ради ( ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 ) звернулись з вимогою до голови Болехівської міської ради, зокрема, серед іншого, щодо внесення змін до рішення Болехівської міської ради №27-22/22 від 20.12.2022 для продовження терміну роботи тимчасової контрольної комісії (а.с.101-102).

06.04.2023 Болехівська міська рада Івано-Франківської області на XXVII сесії VIII демократичного скликання прийнято рішення №11-27/23 «Про внесення змін до рішення Болехівської міської ради від 20.12.2022 № 27-22/22 «Про створення тимчасової контрольної комісії Болехівської міської ради з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради», яким вирішено: «1. Внести зміни в пункт 2 рішення Болехівської міської ради від 20.12.2022 №27- 22/22 «Про створення тимчасової контрольної комісії Болехівської міської ради з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради» та викласти його в новій редакції, а саме: «Доручити тимчасовій контрольній комісії Болехівської міської ради провести перевірку діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради та подати звіт і пропозиції на розгляд ради до 01.06.2023». 2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію Болехівської міської ради з питань охорони прав людини, законності, правопорядку, регламенту, депутатської етики, запобігання корупції, сприяння депутатській діяльності, захисту прав учасників і ветеранів АТО/ООС та їх сімей» (а.с.14).

19.07.2023 до КНП «ЦПМД» БМР надійшов Звіт Тимчасової контрольної комісії з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради від 30.06.2023 (а.с.33-39).

Вважаючи вказані рішення такими, що суперечать чинному законодавству, порушують принцип законності, прийняті з порушенням норм матеріального права та підлягають скасуванню, Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медичної допомоги» Болехівської міської ради Івано-Франківської області звернулось з позовом до суду.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції враховує такі підстави.

Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Статтею 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 від № 280/97-ВР, в редакції чинній на час прийняття оскаржуваного рішення, (далі - Закон №280/97-ВР).

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Пунктом 2 частини 1 статті 26 Закону №280/97-ВР встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій.

Згідно з положеннями статей 47, 48 Закону №280/97-ВР передбачено можливість утворення двох видів комісій: постійні комісії ради, які є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету; тимчасові контрольні комісії, які є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд ради.

При цьому, положеннями статті 48 Закону №280/97-ВР закріплено, що рішення про створення тимчасової контрольної комісії ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу ради.

Повноваження тимчасової контрольної комісії ради припиняються з моменту прийняття радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень ради, яка створила цю комісію.

Положення аналогічного змісту закріплені у розділі VIII Регламенту Болехівської міської ради VIII демократичного скликання, затвердженого рішенням Болехівської міської ради восьмого скликання від 26.11.2020 №09-01/20, а також у пункті 5.2 Розділу V передбачено, що органами Болехівської міської ради є постійні комісії, тимчасові контрольні комісії, комісії міської ради з питань поновлення прав реабілітованих, виконавчий комітет ради (а.с.40-49).

Отже, тимчасові контрольні комісії ради створюються у разі голосування не менш як однієї третини депутатів від загального складу ради та є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань. У рішенні про створення тимчасової контрольної комісії міська рада зобов`язана визначити вичерпний перелік питань, щодо яких здійснюватиметься тимчасовий контроль, і такі питання повинні належати до повноважень місцевого самоврядування. Однак, тимчасові контрольні комісії ради не є тими органами, яким згідно вимог чинного законодавства рада вправі делегувати свої повноваження.

Так, в оскаржуваних рішеннях відповідач не визначив вичерпний перелік питань, щодо яких мав здійснюватися тимчасовий контроль та з метою вирішення яких створювалась відповідна комісія, назву такої комісії та її завдання взагалі, і в межах повноважень органів місцевого самоврядування в тому числі.

Суд апеляційної інстанції погоджується з твердженням суду першої інстанції, що за відсутності визначення кола питань, з метою вирішення яких створена комісія, поставлені перед комісією завдання виявляються невизначеними, а повноваження комісії - необмеженими.

Повноваження органів місцевого самоврядування щодо управління комунальною власністю визначені статтею 29 Закону №280/97.

Вказаною нормою до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад віднесені: а) власні (самоврядні) повноваження: 1) управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад; 2) встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад; 3) заслуховування звітів про роботу керівників підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад; 4)підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна, проектів місцевих програм приватизації та переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; організація виконання цих програм; подання раді письмових звітів про хід та результати відчуження комунального майна; б) делеговане повноваження: погодження в установленому порядку кандидатур для призначення на посаду керівників підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, які перебувають у державній власності, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України «Про культуру».

Статтею 17 Закону №280/97 передбачено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Так, Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медичної допомоги» Болехівської міської ради Івано-Франківської області діє на підставі Статуту, затвердженого рішенням міської ради від 03.10.2018 №01-35/18, та є закладом охорони здоров`я комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає первинну медичну допомогу та здійснює управління медичним обслуговуванням населення Болехівської міської ради, що надає первинну медичну допомогу (далі ПМД) населенню Болехівської міської ради, (далі населення) та підтримання громадського здоров`я.

Підприємство створене рішенням Болехівської міської ради (надалі Засновник) від 03.10.2018 року № 01-35/18 «Про створення комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медичної допомоги» Болехівської міської ради Івано-Франківської області» відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Майно підприємства є власністю територіальної громади м. Болехів в особі Болехівської міської ради.

Відповідно до пункту 1.4 Статуту Засновником, Власником Підприємства є територіальна громада м. Болехів в особі Болехівської міської ради. Представником засновника є виконавчий комітет Болехівської міської ради (надалі орган управління). Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та під контрольним Засновнику.

Управління Підприємством здійснює Болехівська міська рада (пункту 7.1 Статуту).

Відповідно до пункту 7.3 Статуту Засновник (Власник), зокрема здійснює контроль за ефективністю використання майна, що є власністю Болехівської міської ради та закріплене за Підприємством на праві оперативного управління.

Згідно пункту 5.6. розділу 5 Статуту Підприємство самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та медичну звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Підприємства у визначеному законодавством порядку.

Аналіз вказаних положень Закону №280/97 та Статуту дозволяє суду апеляційної інстанції дійти висновку, що контроль діяльності позивача здійснюється органом місцевого самоврядування, в тому числі шляхом створення тимчасової контрольної комісії, лише в межах питань, передбачених пунктом 7.3 розділу 7 Статуту. Водночас, як правильно зазначив суд першої інстанції, повноваження щодо контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємства та цільовим використанням майна, покладені на відповідні державні органи в межах їх повноважень.

До того ж, відповідно до оскаржуваних рішень контроль за виконанням таких покладено на постійну комісію Болехівської міської ради з питань охорони прав людини, законності, правопорядку, регламенту, депутатської етики, запобігання корупції, сприяння депутатській діяльності, захисту прав учасників і ветеранів АТО/ООС та їх сімей.

Відповідно до рішення Болехівської міської ради І сесії VIII демократичного скликання №08-01/20 від 26.11.2020 «Про затвердження Положення про постійні комісії Болехівської міської ради VIII демократичного скликання» затверджено Положення про постійні комісії Болехівської міської ради VIII демократичного скликання (далі - Положення) згідно з пунктом 5 розділу «Основні напрямки діяльності постійних комісій рад» основними напрямки діяльності постійної комісії з питань охорони прав людини, законності, правопорядку, регламенту, депутатської етики, запобіганню корупції та сприянню депутатській діяльності, зокрема, здійснює попередній розгляд та узгодження проєктів нормативних та індивідуальних юридичних актів, що стосуються питань законності, охорони громадського порядку, захисту прав і законних інтересів громадян та контролю за приватизацією комунальної власності. Бере участь у розробці і здійсненні заходів по забезпеченню законності, охорони громадського порядку, захисту прав та законних інтересів громадян на території міста. А також здійснює аналіз ситуації щодо стану злочинності та правопорушень у місті. Готує висновки з питань, що виносяться на розгляд міської ради щодо законності їх розгляду та щодо раніше ухвалених рішень, у випадку надходжень відповідних звернень.

Водночас, вказаним Положенням передбачено створення постійні комісії з питань праці, соціального захисту, освіти, охорони здоров`я, культури, національного та духовного відродження, молодіжної політики, фізичної культури та спорту, діяльності засобів масової інформації та свободи слова.

Відповідно до пункту 4 розділу «Основні напрямки діяльності постійних комісій рад» до повноваження таких віднесено: здійснення контролю за діяльністю виконавчого комітету міської ради по забезпеченню конституційних прав громадян на охорону здоров`я, медичну допомогу та соціальний захист; здійснення контролю за станом надання медичної допомоги населенню, проведенням санітарно-профілактичних заходів, забезпечення належного санітарного стану місць масового відпочинку громадян, промислових та комунальних підприємств, підприємств торгівлі та громадського харчування; контроль питання поліпшення роботи медичних закладів по охороні материнства і дитинства, пологового будинку, дитячих дошкільних закладів та шкіл; організації надання медичної допомоги дітям і підліткам.

Таким чином, покладення контролю за виконанням оскаржуваного рішення на непрофільну постійну комісію Болехівської міської ради з питань охорони прав людини, законності, правопорядку, регламенту, депутатської етики, запобігання корупції, сприяння депутатській діяльності, захисту прав учасників і ветеранів АТО/ООС та їх сімей, серед членів якої нема жодного депутата з медичною освітою, суперечить вимогам Закону №280/97 та рішення Болехівської міської ради І сесії VIII демократичного скликання № № 08-01/20 від 26.11.2020.

Згідно з статтею 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Підсумовуючи вказане, надаючи правову оцінку аргументам сторін, в обсязі встановлених у цій справі фактичних обставин, враховуючи їхній зміст та юридичну природу, суд апеляційної інстанції доходить висновку, що оскаржувані рішення Болехівської міської ради Івано-Франківської області є такими, що прийнято з порушенням положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту Болехівської міської ради, з перевищенням наданих відповідачу повноважень, є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо аргументів скаржника про звернення позивача до суду з позовом про скасування рішення Болехівської міської ради від 20.12.2022 №27- 22/22 «Про створення тимчасової контрольної комісії Болехівської міської ради з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради» 15.07.2023, тобто після його виконання, то такі, на переконання суду апеляційної інстанції, є безпідставними, оскільки в матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази прийняття радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії.

У наданому звіті зазначено, що за результатами роботи Тимчасової контрольної комісії з питань діяльності закладів охорони здоров`я Болехівської міської ради буде підготовлений проект рішення та подано його на розгляд Боехівської міської ради, однак доказів підготовки такого проекту та результати розгляду відповідного рішення відповідачем в матеріалах справи відсутні.

Щодо аргументів скаржника про пропуск позивачем строку звернення до суду, то такі, на переконання суду апеляційної інстанції, є безпідставними, оскільки про порушення свого права позивач дізнався з моменту закінчення діяльності контрольної комісії, 19.07.2023, а з позовом до суду звернувся 15.08.2023, тобто встановлений нормами КАС України строк звернення до суду не пропущено.

Інші доводи апеляційної скарги висновків суду апеляційної інстанції не спростовують.

Згідно з частиною 2 статті 6 КАС України та статтею 17 Закону України «Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини» передбачено застосування судами Конвенції та практики ЄСПЛ як джерела права.

У пункті 58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

З огляду на викладене, враховуючи положення статті 316 КАС України, прецедентну практику ЄСПЛ, суд апеляційної інстанції приходить переконання, що судом першої інстанції у рішенні викладено мотиви протиправності оскаржуваних рішень, на основі об`єктивної оцінки наданих сторонами доказів повно встановлено фактичні обставини справи, правильно застосовано норми матеріального права. Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, на законність судового рішення не впливають.

Керуючись статтями 229, 241, 243, 308, 310, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2023 року у справі № 300/5483/23 без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків встановлених ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя-доповідач Т. І. Шинкар судді Л. П. Іщук І. М. Обрізко Повне судове рішення оформлене суддею-доповідачем 21.03.2024 згідно з ч.3 ст.321 КАС України.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2024
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117831121
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них

Судовий реєстр по справі —300/5483/23

Постанова від 13.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 06.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Рішення від 06.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні