Ухвала
від 21.03.2024 по справі 580/4392/22
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

21 березня 2024 року Справа № 580/4392/22

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 в особі представника адвоката Слободянюка Андрія Ігоровича про зміну способу та порядку виконання рішення суду в справі №580/4392/22 за позовом ОСОБА_1 в особі представника адвоката Слободянюка Андрія Ігоровича до Лисянської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача фермерське господарство Престиж Агролюкс про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

20.03.2024 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулася ОСОБА_1 в особі представника адвоката Слободянюка Андрія Ігоровича із заявою про зміну способу та порядку виконання рішення суду в справі №580/4392/22 за позовом ОСОБА_1 в особі представника адвоката Слободянюка Андрія Ігоровича до Лисянської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача фермерське господарство Престиж Агролюкс про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити дії, в якій просить змінити спосіб та порядок виконання судового рішення у справі №580/4392/22 в частині стягнення витрат по сплаті судового збору у сумі 496 (чотириста дев`яносто шість) гривень 20 копійок, згідно рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 29.08.2023, шляхом стягнення зазначених судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Лисянської селищної ради з відкритих в Управлінні Державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області рахунків виконавчого комітету Лисянської селищної ради.

В обгрунтування заяви представник заявника зазначає, що примусове виконання рішення суду в частині стягнення витрат зі сплати судового збору неможливе, оскільки Лисянська селищна рада не перебуває на казначейському обслуговуванні в управлінні Державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області та немає відкритих бюджетних рахунків в управлінні. Натомість, відкриті бюджетні рахунки та укладений договір про здійснення розрахунково-касового обслуговування має виконавчий комітет Лисянської селищної ради.

Розглянувши подану заяву та матеріали справи, суд зазначає таке.

Ч. 3 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Суд вважає за необхідне зазначити, що встановлення способу і порядку виконання судового рішення передбачає встановлення відмінного способу, від встановленого в судовому рішенні, або порядковість дій щодо виконання судового рішення, тобто врегулювання поведінки боржника та за необхідності стягувача.

Підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.

Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття адміністративним судом нових заходів для реалізації рішення. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення.

Суд встановив, що рішенням суду від 29.08.2023, що набрало законної сили 29.09.2023, у справі №580/4392/22 Черкаський окружний адміністративний суд стягнув за рахунок бюджетних асигнувань Лисянської селищної ради на користь ОСОБА_2 судові витрати зі сплати судового збору у сумі 496 (чотириста дев`яносто шість) гривень 20 копійок.

Адвокат Слободянюк А. І. 16.05.2022 звертався до управління Державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області з адвокатським запитом № 64, в якому просив надати інформацію про те чи зареєстрована Лисянська селищна рада в Єдиному реєстрі розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, чи перебуває Лисянська селищна рада на обслуговувані в органах Державної казначейської служби України; чи має Лисянська селищна рада відкриті на її ім`я бюджетні рахунки в органах Державної казначейської служби України. Якщо так, то вказати хто є розпорядником рахунку - виконавчий комітет чи Лисянська селищна рада.

Відповідно до листа (відповіді) управління Державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області від 20.05.2022 № 02.1-37-08/203 Лисянська селищна рада на казначейському обслуговуванні в управлінні Державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області не перебуває та немає відкритих бюджетних рахунків в управлінні. Натомість відкриті бюджетні рахунки та укладений договір про здійснення розрахунково-касового обслуговування має виконавчий комітет Лисянської селищної ради.

Згідно вимог ч. 1 ст. 22 Бюджетного кодексу України, для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України, головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради.

Пунктом 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного Кодексу України передбачено, що до законодавчого врегулювання безспірного списання коштів бюджету та відшкодування збитків, завданих бюджету рішення суду про стягнення (арешт) коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) виконується виключно Казначейством України. Зазначені рішення передаються до Казначейства України для виконання.

Безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється Казначейством України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845 (надалі по тексту - Порядок № 845).

Згідно вищевказаного Порядку, боржники - це визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання.

Згідно з пунктом 2 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників безспірне списання - це операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів па підставі виконавчих документів.

Пунктом 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників передбачено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та; місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Згідно з пунктом 9 Порядку, орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли, зокрема, боржник не має відкритих рахунків в органах Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання.

Статтями 1, 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до ст. 10 цього Закону України Про місцеве самоврядування в Україні зазначено, що міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції, повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Частинами 1, 2 ст. 11 та ч. 8 ст. 51 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети. Виконавчі комітети міських рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.

Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, доходи місцевих бюджетів.

Згідно статті 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

Відповідно до ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні розгляд та затвердження місцевого бюджету відноситься законодавством до виключної компетенції місцевих рад.

Згідно зі ст. 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та ст.ст. 75, 76 Бюджетного кодексу України складення проекту місцевого бюджету, його попереднє схвалення належить до повноважень виконавчих органів місцевої ради та місцевих фінансових органів.

Статтею 22 Бюджетного кодексу України визначено, що до головних розпорядників бюджетних коштів віднесено виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

З наведених законодавчих приписів вбачається, що відповідна рада затверджує місцеві бюджети, уповноважена на здійснення витрат бюджету, але безпосередньо фінансових ресурсів не має. Фінансові ресурси на виконання статей видатків закріплюються за виконавчими органами відповідних органів місцевого самоврядування (розпорядники, головні розпорядники).

Отже, виконавчий комітет відповідної ради утворений радою та здійснює фінансування видатків з місцевого бюджету.

Згідно ч. 2 ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування виконавчі органи сільських, селищних, міських рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, як Лисянська селищна рада (код ЄДРПОУ - 26424996), так її виконавчий комітет (код ЄДРПОУ - 04410982) зареєстровані як самостійні юридичні особи, однак в силу вищенаведених законодавчих норм виконавчий комітет підзвітний та підконтрольний раді, на нього покладено обов`язки щодо виконання місцевого бюджету, який ухвалює Лисянська селищна рада.

Зазначене дає підстави для висновку, що свої бюджетні зобов`язання Лисянська селищна рада виконує відповідно до вказаного механізму через її виконавчий комітет, тому твердження відповідача, що останній є повністю самостійним суд вважає безпідставними.

Оскільки саме виконавчий комітет Лисянської селищної ради має відкриті бюджетні рахунки та укладений договір про здійснення розрахунково-касового обслуговування в органах Казначейства, тому він має змогу та відповідні повноваження здійснити виплати з бюджету Лисянської селищної ради для погашення зобов`язань за вказаним судовим рішенням.

Натомість, Лисянська селищна рада таких рахунків не має, що унеможливлює примусове виконання рішення суду про стягнення коштів органами Казначейства.

За вказаних обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав змінити спосіб виконання рішення суду в цій справі в частині стягнення судових витрат зі сплати судового збору в сумі 496 гривень 20 копійок згідно рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 29.08.2023, шляхом стягнення зазначених судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Лисянської селищної ради (код ЄДРПОУ - 26424996) з відкритих в управлінні Державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області рахунків виконавчого комітету Лисянської селищної ради (код ЄДРПОУ - 04410982).

Керуючись ст.ст. 52, 248, 256, 294, 295, 297, 378 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Заяву ОСОБА_1 в особі представника адвоката Слободянюка Андрія Ігоровича про зміну способу та порядку виконання рішення суду задовольнити.

Змінити спосіб виконання рішення суду в справі №580/4392/22 за позовом ОСОБА_1 в особі представника адвоката Слободянюка Андрія Ігоровича до Лисянської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача фермерське господарство Престиж Агролюкс про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити дії, в частині стягнення судових витрат зі сплати судового збору в сумі 496 (чотириста дев`яносто шість) гривень 20 копійок згідно рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 29.08.2023, шляхом стягнення зазначених судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Лисянської селищної ради (код ЄДРПОУ - 26424996) з відкритих в управлінні Державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області рахунків виконавчого комітету Лисянської селищної ради (код ЄДРПОУ - 04410982).

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання, однак апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Суддя Алла РУДЕНКО

Дата ухвалення рішення21.03.2024
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117856867
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —580/4392/22

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 23.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Постанова від 06.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 17.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 12.10.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Рішення від 29.08.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні