Рішення
від 13.03.2024 по справі 300/8204/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" березня 2024 р. справа № 300/8204/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Боброва Ю.О.,

за участі:

секретаря судового засідання Щерб`як Д.І.,

представників позивача Нижник М.В., Перегіняка Н.В.,

представника відповідача Кота Р.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЮКС-КІДС-КАРПАТИ про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

ВСТАНОВИВ:

27.11.2023 Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (далі позивач, Головне управління ДСНС в Івано-Франківській області) звернулося до суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЮКС-КІДС-КАРПАТИ (далі відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Позовні вимоги мотивовані тим, що при проведенні перевірки відповідача щодо додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки виявлено порушення вимог законодавства, за наслідками яких створюється реальна загроза життю та здоров`ю людей. З метою усунення порушень та забезпечення безпеки життю та здоров`ю людей, позивач просить суд застосувати заходи реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЮКС-КІДС-КАРПАТИ, що розташовані за адресою: вул. Довбуша, 62 Б, с. Татарів, Надвірнянський район, Івано-Франківська область шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Представник відповідача скористався правом на подання відзиву, згідно якого зазначив, що порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки, встановлені в акті перевірки, частково усунуті. Вказав, що обраний позивачем захід реагування є можливим виключно у тому разі, якщо виявлені порушення створюють реальну загрозу життю та здоров`ю людей, при цьому необхідно враховувати принцип співмірності при обранні заходу реагування.

Представник позивача подала відповідь на відзив, згідно якого заперечення наведені відповідача вважає безпідставними та вказала, що належних доказів на усунення виявлених порушень відповідачем не надано, частина поданих документів свідчить тільки про намір відповідача усунути порушення, а тому наявні порушення створюють реальну загрозу життю та здоров`ю людей. Зазначила, що належним доказом усунення порушень є акт перевірки, який фіксує відсутність порушень правил та норм пожежної та техногенної безпеки, проте відповідачем такого акта не подано і порушення вимог пожежної безпеки, зокрема, забезпечення необхідною кількістю води для пожежогасіння корпусу №1 та №2 не усунуто.

Відповідачем подано заперечення на відповідь на відзив та зазначено, що ним усунуті усі виявлені у ході перевірки та зазначені в акті від 25.10.2023 за №8 порушення, окрім забезпечення будівлі, на думку позивача, необхідною кількістю води для цілей пожежогасіння корпусу №1 та №2.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю з підстав, вказаних у позовній заяві, відповіді на відзив. Просили позов задовольнити повністю, оскільки після повторно проведеної перевірки відповідачем в повному обсязі не усунуто усіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. Зокрема, відповідачем не забезпечено необхідною кількістю води для пожежогасіння корпусів №1 та №2, що є критичним порушенням вимог пожежної безпеки та у разі пожежі це створює реальну загрозу життю та здоров`ю.

Представник відповідача в судовому засіданні просив у задоволенні позову відмовити повністю. Оскільки частина порушень Товариством усунуті, а ті, що не усунуті не створюють реальної загрози для життя і здоров`я людей.

Суд, розглянувши адміністративну справу у відповідності до вимог статті 262 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги, заслухавши пояснення та доводи сторін, встановив наступне.

На підставі наказу №НС-337/54 від 16.10.2023 року Про проведення перевірки та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) №147/05-16 від 16.10.2023 року, посадовими особами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області проведено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЮКС-КІДС-КАРПАТИ, що знаходиться за адресою: вул. Довбуша, 62 Б, с. Татарів, Надвірнянський район, Івано-Франківська область щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки.

За результатами проведеного планового заходу державного нагляду щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки було виявлено неусунуті порушення, які висвітлені та зафіксовані в акті за №8 від 25.10.2023 року, зокрема:

Корпус №1:

1. Не забезпечено будівлю необхідною кількістю води для цілей зовнішнього пожежогасіння (п. 2.1 розділу Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 (далі Правил), п. 13.3 ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди;

2. Не проведене технічне обслуговування і перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів (пп. 9 п. 2.2 розділу V Правил);

3. Не обладнано приміщення підвалу автоматичною пожежною сигналізацією (п. 1.2 розділу V Правил);

4. Не проведено технічне обслуговування автоматичної системи пожежної сигналізації (п. 1.1 розділу V Правил);

5. ???Не обладнано кухонне обладнання та системи вентиляції спеціальними установками локального пожежогасіння відповідно до ДБН В.2.5.-56:2014 Системи протипожежного захисту (п. 1.2 розділу V Правил);

6. ???Електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати встановлені на горючі основи (конструкції) без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (п. 1.17 розділу IV Правил);

7. ???Заборонити експлуатацію об`єкту V ступеня вогнестійкості більше двох поверхів ДБН В.2.2-15:2019 таблиця 3 (Нормована площа поверху залежно від ступеня вогнестійкості та поверховості будинків) (п. 22 розділу II Правил);

Корпус №2:

8. Не забезпечено будівлю необхідною кількістю води для цілей зовнішнього пожежогасіння (п. 2.1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 (далі Правил), п. 13.3 ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди;

9. ???Не проведене технічне обслуговування і перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів (пп. 9 п. 2.2 розділу V Правил);

10. ????Не проведено технічне обслуговування автоматичної системи пожежної сигналізації (п. 1.1 розділу V Правил);

11. ????Електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати встановлені на горючі основи (конструкції) без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (п. 1.17 розділу IV Правил);

12. ????Заборонити експлуатацію об`єкту V ступеня вогнестійкості більше двох поверхів ДБН В.2.2-15:2019 таблиця 3 (Нормована площа поверху залежно від ступеня вогнестійкості та поверховості будинків) (п. 22 розділу II Правил);

Зал:

13. ????Електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати встановлені на горючі основи (конструкції) без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (п. 1.17 розділу IV Правил);

14. ????Допускається влаштування та експлуатація тимчасових електромереж (п. 1.8 розділу IV Правил);

Медпункт:

15. Не обладнано приміщення другого доверху автоматичною пожежною сигналізацією (п. 1.2 розділу V Правил);

16. ????Несправна пожежна сигналізація на першому поверсі (п.1.1 розділу V Правил);

17. ????Допускається влаштування та експлуатація тимчасових електромереж (п. 1.8 розділу IV Правил).

За результатами перевірки Надвірнянським районним відділом Головного управління ДСНС в Івано-Франківській області винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 25.10.2023 за №7, яким вимагалось вжити заходи по усуненню порушень виявлених перевіркою.

Як вбачається з позовної заяви, наявність вказаних порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки стали підставою для звернення позивача з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд прийняв до уваги наступне.

Спірні правовідносини регулюються Кодексом цивільного захисту України, Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та Правилами пожежної безпеки в Україні, затвердженими наказом Міністерством внутрішніх справ України № 1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697.

Згідно статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа (частина 4 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності).

Частиною 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно статті 65 Кодексу цивільного захисту України, державний нагляд (контроль) у сфері пожежної та техногенної безпеки це діяльність центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, спрямована на виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, здійснює державний нагляд (контроль) у сфері пожежної та техногенної безпеки щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання, крім суб`єктів господарювання, які займаються незалежною професійною діяльністю за місцем проживання та не використовують найману працю, аварійно-рятувальними службами.

Державний нагляд (контроль) у сфері пожежної та техногенної безпеки здійснюється у встановленому Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності порядку з урахуванням особливостей, визначених цим Кодексом.

У відповідності до статті 66 Кодексу цивільного захисту України Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, щодо суб`єктів, визначених статтею 65 цього Кодексу, здійснює заходи державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки шляхом проведення планових та позапланових перевірок земельних ділянок, будинків, будівель, споруд, у тому числі тих, що будуються, їх комплексів та/або частин будь-якого призначення та будь-якої форми власності (далі об`єкти нагляду).

Відповідно до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 29.03.2021 № 167) Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійнорятувальних служб.

Відповідно до пп. 27 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 3, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.

Згідно пп. 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, затвердженого наказом ДСНС України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, Головне управління звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Санкції за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки визначені статтею 68 Кодексу цивільного захисту України, відповідно до якої посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України однією із підстав для звернення в такому випадку до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Згідно з частиною 2 цієї статті Кодексу повне або часткове зупинення об`єктів і надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналіз викладених правових норм дає підстави для висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення об`єктів і надання послуг можливе лише за рішенням адміністративного суду, прийнятим за зверненням територіального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах пожежної безпеки. Такі заходи можуть бути застосовані на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки і ці порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Частиною 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України визначено, що забезпечення пожежної та техногенної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Пожежна безпека це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю (пункт 33 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України).

Відповідно до пункту 43 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України техногенна безпека відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.

Згідно з пунктом 26 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України небезпечний чинник це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Суд зазначає, що в контексті вищенаведених норм настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.

Враховуючи те, що заходи реагування застосовуються судом за позовом органу державного нагляду, останній повинен обґрунтувати наявність підстав для цього, тобто вказати та довести, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а також необхідність застосування конкретного заходу реагування залежно від характеру порушень та ступеню їх небезпеки.

Згідно положень пункту 2 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Системно аналізуючи положення частини 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та статей 68, 70 Кодексу цивільного захисту України, суд також дійшов висновку, що цими правовими нормами установлена можливість застосування як органом державного нагляду, так і судом різних заходів реагування за одні й ті самі порушення, при цьому критерієм їх розмежування є створення такими порушеннями загрози життю та здоров`ю людей і саме наявність такої загрози надає можливість для застосування адміністративним судом заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень.

У контексті спірних правовідносин загрозу життю та здоров`ю людей створюють такі порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства, які можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають небезпечні чинники (пункт 32 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України).

Саме такі порушення вимагають вжиття заходів реагування адміністративним судом у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень.

Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

В судовому засіданні судом встановлено, що відповідачем усунуто частину порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених у приписі від 25.10.2023 за №7.

Надалі відповідачем, на підставі поданої ним заяви від 26.01.2024 ініційовано проведення повторної перевірки, за результатами якої складено акт №1 від 07.02.2024. Відповідно до акта встановлено неусунутими такі порушення:

у Корпусах №1 та №2 не забезпечено будівлі необхідною кількістю води для цілей зовнішнього пожежогасіння (п. 2.1 розділу Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 (далі Правил), п. 13.3 ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди.

За результатами перевірки Надвірнянським районним відділом Головного управління ДСНС в Івано-Франківській області винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 07.02.2024 за №1.

Будь-яких доказів про усунення вказаних порушень, зокрема, забезпечення будівель необхідною кількістю води для цілей зовнішнього пожежогасіння, після проведення повторної перевірки відповідачем до суду не подано.

Більше того, суд зазначає, що зазначені порушення також були встановлені позивачем під час попередніх перевірок, що підтверджується актами від 20.05.2021 №3 та від 12.08.2022 №15, проте по даний час вони відповідачем не усунуті.

Таким чином, вказані порушення законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють реальну загрозу для життя і здоров`я людей, і надалі продовжують існувати.

Суд дійшов переконання про те, що зазначені вище виявлені та неусунуті порушення установлених законодавством вимог пожежної безпеки, допущені в господарській діяльності Товариством з обмеженою відповідальністю ДЕЛЮКС-КІДС-КАРПАТИ, створюють реальну небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей та є критичними у разі їх неусунення.

Суд звертає увагу на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю ДЕЛЮКС-КІДС-КАРПАТИ не позбавлене можливості відновлення діяльності комплексу у разі усунення ним у повному обсязі недоліків, виявлених Головним управлінням ДСНС в Івано-Франківській області, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, та повідомлення про таке усунення останнього.

З огляду на викладене, а також, враховуючи те, що відповідачем не надано суду достатніх і належних доказів, що свідчили б про реальне та повне усунення усіх виявлених позивачем порушень, експлуатація будівель Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЮКС-КІДС-КАРПАТИ за наявності вищевказаних недоліків, безумовно створить загрозу життю та/або здоров`ю людей, а також, не дозволить вчасно попередити та ліквідувати пожежу чи інші надзвичайні ситуації.

Суд не приймає до уваги посилання представника відповідача в судовому засіданні на те, що відповідно до припису №1 від 07.02.2024 року Товариству встановлений строк для усунення порушення вимог пожежної безпеки щодо забезпечення будівель Корпусів №1 та №2 необхідною кількістю води для пожежогасіння до 24.04.2024 року за результатами контрольної перевірки (акт №1 від 07.02.2024). Оскільки, вказані порушення є тривалими, вперше вони виявлені у ході перевірки в травні 2021 року та зазначені в акті від 20.05.2021 за №3. До теперішнього часу ці порушення не усунуті, будівлі Корпусів №1 та №2 не забезпечені необхідною кількістю води для пожежогасіння. На переконання суду вказані порушення створюють реальну загрозу життю та здоров`ю людей та є критичними. Доказів їх усунення, зокрема й на виконання припису від 25.10.2023 за №7, відповідач суду не подав.

Що стосується конкретних обставин справи, то заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення та заборони експлуатації приміщень слід застосувати судом з метою попередження негативних наслідків, які можуть настати за наявних умов існування реальної загрози життю та здоров`ю людей.

Таким чином, можливі обмеження відповідача в здійсненні ним основної діяльності за наслідками застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), не можуть бути співрозмірними із гарантованими державою правами людини на життя і здоров`я, особистої безпеки, які є найвищою соціальною цінністю, а їх забезпечення головним обов`язком держави. Застосування заходів реагування є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які об`єктивно створюють загрозу життю та здоров`ю людей, та можуть бути усунуті.

На переконання суду позивачем доведено, що виявлені порушення створюють реальну загрозу життю та здоров`ю людей та необхідність застосування вказаного заходу реагування.

З огляду на вищевикладене та враховуючи порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють реальну загрозу життю та здоров`ю людей, суд дійшов висновку про необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЮКС-КІДС-КАРПАТИ, що розташовані за адресою: вул. Довбуша, 62 Б, с. Татарів, Надвірнянський район, Івано-Франківська область шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. Тому, позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЮКС-КІДС-КАРПАТИ (код ЄДРПОУ 42135713), що розташовані за адресою: вул. Довбуша, 62 Б, с. Татарів, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Відповідно до статей 295, 297 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач: Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, код в ЄДРПОУ 38555228, адреса: вул. Франка, 6, м. Івано-Франківськ, 76018;

відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю ДЕЛЮКС-КІДС-КАРПАТИ, код в ЄДРПОУ 42135713, вулиця Довбуша, 62 Б, с. Татарів, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78596.

Суддя /підпис/ Бобров Ю.О.

Рішення складене в повному обсязі 18 березня 2024 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2024
Оприлюднено27.03.2024
Номер документу117884879
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —300/8204/23

Постанова від 28.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 13.03.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Рішення від 13.03.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні