Постанова
від 02.06.2023 по справі 760/10972/21
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/10972/21 3/760/4920/23

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 червня 2023 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Омелько Г.Т., за участю представника Київської митниці Держмитслужби Короля Л.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли від Київської митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41689050, м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, буд. 4, оф. 624), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України,-

В С Т А Н О В И В :

28.04.2021 до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил.

Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 0493/10000/21 від 02.04.2021 вбачається, що 03.03.2018 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Одеський морський торговельний порт» Одеської митниці ДФС, у контейнері № SEGU5344142 на морському судні «CMA CGM THAMES» (Мальта), із В`єтнаму на митну територію України ввезено товари «розчинна кава натуральна сублімована», вагою брутто 16 864 кг, нетто - 15 500 кг та у кількості 620 пакувальних місць.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 02.03.2018 № UA125200/2018/634691 із наданням митному органу документів без яких не можливо здійснити переміщення товарів та їх митне оформлення, а саме: коносаменту (Bill of lading) від 14.01.2018 № SGN0520723 та інвойсу від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12.

Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (LOT L1, NHUT CHANH, INDUSTRIAL PARK, NHUT CHANH COMME, BEN LUC DIST, LONG AN PROVINCE, VIETNAM), одержувачем - ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41689050, м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, буд. 4, оф. 624).

05.03.2018, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені до митного контролю та митного оформлення декларантом ТОВ «КОНЕКТОР» ОСОБА_1 (гр. 14, 54) на митному посту «Вишневе» (сектор митного оформлення «Арктика») за електронною митною декларацією типу «ІМ40ДЕ» № UA125200/2018/682715.

Разом із перерахованими вище митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 30.10.2017 № CN301017, укладений між компанією-продавцем «DOMINANTA INC.» (16192, COASTAL HIGHWAY, LEWES, DELAWARE, 19958, UNITED STATES OF AMERICA) та компанією-покупцем ТОВ «КОНЕКТОР» (Україна), Сертифікат про походження товару від 15.01.2018 № 86902184, CMR від 03.03.2018 № 4142, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр. 44 митної декларації № UA125200/2018/682715.

Згідно з інвойсом від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12, виставленим компанією «DOMINANTA INC.» (США) для ТОВ «КОНЕКТОР» (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів на умовах поставки CFR Одеса становить - 57 505 доларів США.

22.09.2020, Київською митницею Держмитслужби від Державної митної служби України (лист від 22.09.2020 № 19/19-01/7.14/1368) отримано відповідь Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам (лист від 17.09.2019 № 4216/VKSTC-V13), надану Генеральній прокуратурі України на запит про надання взаємної правової допомоги у рамках кримінальної справи щодо ухилення від сплати податків згідно з положеннями п. 3 ст.212 Кримінального кодексу України.

До своєї відповіді компетентний орган Соціалістичної Республіки В`єтнам надав копії митної декларації країни відправлення (експорту) від 08.01.2018

№ 301698447320, коносаменту від 14.01.2018 № SGN0520723, договору купівлі-продажу від 16.12.2017 № 1310003253, інвойсу від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12, пакувального листа до інвойсу від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12, Сертифікату про походження товару форми В від 15.01.2018 № 86902184, Сертифікату здоров`я від 08.01.2018 № COV/НС-4877/L .

Згідно з даними, зазначеними в копії отриманого коносаменту від 14.01.2018 №SGN0520723 встановлено, що з території В`єтнаму в Україну у контейнері

№ SEGU5344142 на морському судні «CMA CGM THAMES» було відправлено товари «розчинна сублімована кава» вагою брутто - 16 864 кг, нетто - 15 500 кг та у кількості 620 пакувальних місць.

Згідно з даними коносаменту відправник товарів компанія «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (LOT L1, NHUT CHANH, INDUSTRIAL PARK, NHUT CHANH COMME, BEN LUC DIST, LONG AN PROVINCE, VIETNAM), одержувач - «TO ORDER» - до одержувача.

Відповідно до експортної декларації від 08.01.2018 № 301698447320, договору купівлі-продажу від 16.12.2017 № 1310003253, інвойсу від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12 виставленого компанією «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (В`єтнам) до компанії «OLAM INTERNATIONAL LIMITED» (7 Straits View Marina One East Tower, #20-01 018936, Сінгапур), фактурна вартість даних товарів становить 124 775 доларів США.

Товари експортовано із території В`єтнаму на умовах поставки CІF ODESSA.

Митний орган посилається, що в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської митниці ДФС, встановлено, що співпадають: номера та дати товаросупровідних документів, відомості щодо відправника товарів, найменування та загальна кількість товарів (кількість пакувальних місць, вага брутто, нетто), реєстраційні номерні знаки транспортного засобу, в якому товари переміщувались через митний кордон України, але не співпадають відомості щодо одержувача та вартості товарів.

Крім того зазначено, що Київською митницею Держмитслужби за результатами невиїзної документальної перевірки, проведеної на підставі отриманих матеріалів, встановлені порушення ТОВ «КОНЕКТОР» митного (ч. 2 ст. 51, п. 2 ч. 2 ст. 52, ч. 21 ст. 58 та ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України) та податкового законодавства України (п. 190.1 ст. 190 Податкового кодексу України), що призвело до заниження податкових зобов`язань по сплаті ввізного мита на суму 89 253, 51 грн. та податку на додану вартість на суму 374 864,76 грн., про що складено відповідний Акт від 05.11.2020 № 98/20/7.8-19-02/41689050.

Таким чином, за результатами перевірки встановлено, що товари «розчинна сублімована кава» вагою брутто - 16 864 кг, нетто - 15 500 кг, у кількості 620 пакувальних місць та вартістю 124 775 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (03.03.2018) (1 USD - 26,53590400 грн.) складає 3 311 017,42 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Перебуваючи на посаді керівника ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41453318), гр. ОСОБА_1 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства та був зобов`язаний надати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Відповідно до відомостей ПІК «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор», громадянин ОСОБА_1 протягом року не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст.482 Митного кодексу України.

Отже на думку митного органу, в діях громадянина ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

22.07.2022 постановою Солом`янського районного суду м.Києва справу №760/10972/21 повернуто до Київської митниці для проведення додаткової перевірки.

19.10.2022 після проведення додаткової перевірки справа повернута до Солом`янського районного суду м. Києва. Митним органом надано докази на підтвердження факту перебування ОСОБА_1 на посаді директора ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41453318) в період з 27.10.2017 по 14.09.2018, долучено переклад товаросупровідних документів.

Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні пояснив, що обставини порушення митних правил ОСОБА_1 є доведеними, що підтверджується матеріалами справи, у зв`язку з чим щодо останнього 02.04.2021 складено протокол про порушення митних правил № 0493/10000/21 за ч. 1 ст. 483 МК України.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - гр. ОСОБА_1 не з`явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання.

Заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

В силу вимог ст.486 МК України завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.

Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Так, відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).

При цьому, що стосується використання документів, то судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Тобто ті, що подаються митному органу на кордоні та є підставою для пропуску товару на митну територію України.

Судом встановлено, що 03.03.2018 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Одеський морський торговельний порт» Одеської митниці ДФС, у контейнері № SEGU5344142 на морському судні «CMA CGM THAMES» (Мальта), із В`єтнаму на митну територію України ввезено товари «розчинна кава натуральна сублімована», вагою брутто 16 864 кг, нетто - 15 500 кг та у кількості 620 пакувальних місць.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 02.03.2018 № UA125200/2018/634691 із наданням митному органу документів без яких не можливо здійснити переміщення товарів та їх митне оформлення, а саме: коносаменту (Bill of lading) від 14.01.2018 № SGN0520723 та інвойсу від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12.

Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (LOT L1, NHUT CHANH, INDUSTRIAL PARK, NHUT CHANH COMME, BEN LUC DIST, LONG AN PROVINCE, VIETNAM), одержувачем - ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41689050, м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, буд. 4, оф. 624).

05.03.2018, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені до митного контролю та митного оформлення декларантом ТОВ «КОНЕКТОР» ОСОБА_1 (гр. 14, 54) на митному посту «Вишневе» (сектор митного оформлення «Арктика») за електронною митною декларацією типу «ІМ40ДЕ» № UA125200/2018/682715.

Разом із перерахованими вище митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 30.10.2017 № CN301017, укладений між компанією-продавцем «DOMINANTA INC.» (16192, COASTAL HIGHWAY, LEWES, DELAWARE, 19958, UNITED STATES OF AMERICA) та компанією-покупцем ТОВ «КОНЕКТОР» (Україна), Сертифікат про походження товару від 15.01.2018 № 86902184, CMR від 03.03.2018 № 4142, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр. 44 митної декларації № UA125200/2018/682715.

Згідно з інвойсом від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12, виставленим компанією «DOMINANTA INC.» (США) для ТОВ «КОНЕКТОР» (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів на умовах поставки CFR Одеса становить - 57 505 доларів США.

22.09.2020, Київською митницею Держмитслужби від Державної митної служби України (лист від 22.09.2020 № 19/19-01/7.14/1368) отримано відповідь Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам (лист від 17.09.2019 № 4216/VKSTC-V13), надану Генеральній прокуратурі України на запит про надання взаємної правової допомоги у рамках кримінальної справи щодо ухилення від сплати податків згідно з положеннями п. 3 ст.212 Кримінального кодексу України.

До своєї відповіді компетентний орган Соціалістичної Республіки В`єтнам надав копії митної декларації країни відправлення (експорту) від 08.01.2018

№ 301698447320, коносаменту від 14.01.2018 № SGN0520723, договору купівлі-продажу від 16.12.2017 № 1310003253, інвойсу від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12, пакувального листа до інвойсу від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12, Сертифікату про походження товару форми В від 15.01.2018 № 86902184, Сертифікату здоров`я від 08.01.2018 № COV/НС-4877/L .

Відповідно до експортної декларації від 08.01.2018 № 301698447320, договору купівлі-продажу від 16.12.2017 № 1310003253, інвойсу від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12 виставленого компанією «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (В`єтнам) до компанії «OLAM INTERNATIONAL LIMITED» (7 Straits View Marina One East Tower, #20-01 018936, Сінгапур), фактурна вартість даних товарів становить 124 775 доларів США.

Митним органом в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської митниці Держмитслужби, встановлено розбіжності щодо фактурної вартості товару.

Однак, відповідно до інвойсу № COV-F/18-02-75 від 05.02.2018 продавцем товарів виступає компанія «DOMINANTA INC.» (16192, COASTAL HIGHWAY, LEWES, DELAWARE, 19958, UNITED STATES OF AMERICA), а одержувачем - ТОВ «КОНЕКТОР».

Відповідно до наданих разом з митними деклараціями коносаменту коносаменту (Bill of lading) від 09.02.2018 № SGN0528571, а також сертифікату про походження товару від 09.02.2018 № 86905861, CMR від 28.03.2018 № 7154, «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (В`єтнам) виступала відправником товару.

При цьому, у електронній митній декларації типу «ІМ40ДЕ» №UA125200/2018/684148, ОСОБА_1 у графі №2 щодо відомостей про відправника/експортера зазначено компанію «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (В`єтнам), а також у доповненнях до митної декларації (форма МД-6) відображено доповнення до графі №2, де вказано компанію «DOMINANTA INC.» (США).

Вбачається, що ОСОБА_1 у підтвердження задекларованих відомостей надані товаросупровідні документи, що підтверджують митну вартість.

У свою чергу, документи, отримані від Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам - контракт від 16.12.2017 № 1310003253, інвойс від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12, стосуються інших суб`єктів господарювання. Так, згідно контракту від 16.12.2017 № 1310003253, продавцем товарів виступає компанія «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (В`єтнам), покупцем - «OLAM INTERNATIONAL LIMITED» (7 Straits View Marina One East Tower, #20-01 018936, Сінгапур). Згідно інвойсу від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12, в якому міститься посилання на контракт № 1310003253, продавцем товарів виступає компанія «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (В`єтнам), покупцем - «OLAM INTERNATIONAL LIMITED» (7 Straits View Marina One East Tower, #20-01 018936, Сінгапур).

Митний орган з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право звертатися до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості. Митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості, що передбачено положеннями ст. 54 МК України.

Як убачається із матеріалів справи, 22 вересня 2020 року Київською митницею Держмитслужби від Державної митної служби України (лист від 22 вересня 2020 року №19/19-01/7.14/1368) отримано відповідь Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам (лист від 17 вересня 2019 року № 4216/VKSTC-V13), надану Генеральній прокуратурі України на запит про надання взаємної правової допомоги у рамках кримінальної справи щодо ухилення від сплати податків згідно з положеннями частини третьої статті 212 Кримінального кодексу України.

У матеріалах цієї справи міститься копія супровідного листа Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам № 4216/VKSTC-V13 від 17 вересня 2019 року, надана Генеральній прокуратурі України, у якому повідомляється про передачу Генеральній прокуратурі України підсумкового документа про виконання запиту на 327 аркушах.

Однак, до матеріалів цієї справи лише вибірково надані додатки до цього листа, зокрема надані інвойс, коносамент, експортна митна декларація, витяг із контракту продажу, пакувальний лист і сертифікат про проходження форми В та їх переклади на українську мову, у яких відмінними є отримувач та вартість товару за умови співпадання інших відомостей.

Доказів того, що безпосередньо представниками Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам було зроблено висновок про недостовірність наданих ОСОБА_1 для митного оформлення документів та про обізнаність його про недостовірність таких документів чи причетність до їх оформлення, матеріали справи не містять.

Вищезазначене у своїй сукупності свідчить про те, що документи, надані ОСОБА_1 митному органу для митного оформлення товару та документи, отримані від Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам, стосуються різних суб`єктів господарювання, тобто товари були направлені двом різним юридичним особам - одержувачам (покупцям) товару, що не пов`язані між собою, а отже відмінними є й умови поставки товарів та їх вартість.

Як вбачається з матеріалів справи, не встановлено факту того, що ТОВ «КОНЕКТОР» пов`язане з поставками між компаніями, відомості про які надані митними органами Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам, а саме «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» та «OLAM INTERNATIONAL LIMITED».

Крім того, митним органом не зазначено, які ж саме на їх думку були надані документи, що містять невірні відомості щодо вартості товару.

Митним органом не доведено, що документи які надані органами Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам мають відношення до поставки товарів за документами, що надані до митної декларації № UA100010/2018/128677 декларантом ОСОБА_1 .

Посилання в протоколі про порушення митних правил на те, що вартість товару складає більшу суму ґрунтуються лише на припущеннях та не підтверджені належними доказами.

Крім того, сам факт невідповідності у наведених товаросупровідних документах відомостей щодо вартості та отримувача товарів не може бути самостійною підставою для покладення відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України без встановлення винних дій ОСОБА_1 .

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Тобто, склад правопорушення в даному випадку полягає саме в умисному переміщенні товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документу, що містить неправдиві відомості, а саме вартість товару та відомості щодо одержувача та продавця.

Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

ОСОБА_1 від імені ТОВ «КОНЕКТОР» заключив контракт з компанією «DOMINANTA INC.» на поставку товарів за погодженою між сторонами ціною.

На підтвердження заявлено вартості товару, переміщуваного через митний кордон України митному органу було надано: коносамент (Bill of lading) від 14.01.2018 № SGN0520723 та інвойс від 03.01.2018 № COV-F/18-01-12.

Натомість, Київською митницею Держмитслужби жодних доказів на підтвердження того, що як заявлено надані до митного органу документи містить неправдиві відомості щодо вартості товарів, надано не було.

Таким чином, будь-яких доказів на підтвердження того, що подані товаросупровідні документи ОСОБА_1 були підроблені шляхом внесення неправдивих відомостей щодо вартості товару, суду не надано, що позбавляє суд можливості встановити наявність у нього прямого умислу на вчинення дій, відповідальність за які, передбачена ст. 483 МК України.

Окрім того, суд звертає увагу, що митний орган, зазначаючи, що ОСОБА_1 разом з митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці також був наданий контракт від 30.10.2017 №CN301017, укладений між компанією-продавцем «DOMINANTA INC.» (16192, COASTAL HIGHWAY, LEWES, DELAWARE, 19958, UNITED STATES OF AMERICA) та компанією-покупцем ТОВ «КОНЕКТОР» (Україна), такий контракт до матеріалів справи суду не надає.

Стаття 62 Конституції України закріплює принцип презумпції невинуватості, відповідно до якого особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Таким чином, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що громадянин ОСОБА_1 вчиняв будь-які умисні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу України документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача та вартості товарів, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до правил п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, в разі відсутності події та складу адміністративного правопорушення.

У зв`язку з тим, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, провадження по справі відносно нього підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст. 264, 318, 458, 483, 487 МК України, ст.ст. 10, 245, 247, 252, 280, 283, 287-294 КУпАП, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41689050, м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, буд. 4, оф. 624), закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі, до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя І.А.Усатова

Дата ухвалення рішення02.06.2023
Оприлюднено28.03.2024
Номер документу117901334
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/10972/21

Постанова від 02.06.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 02.06.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 21.07.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні