Подільський районний суд міста Києва
Справа № 758/3019/24
У Х В А Л А
21 березня 2024 року м. Київ
Слідчий суддя Подільського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого СВ Подільського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 , погоджене прокурором Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_5 , у межах кримінального провадження внесеного до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань за №42021102070000133 від 30.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України,
ВСТАНОВИВ:
cтарший слідчий СВ Подільського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 звернулася з клопотанням, погодженим прокурором Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді застави у розмірі 300 прожиткових мінімумів для працездатних осіб з покладенням обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України стосовно
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого на посаді начальника Управління освіти Подільської районної у місті Києві державної адміністрації, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,
який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
В обґрунтування клопотання його автор зазначив, що слідчими СВ Подільського УП ГУНП у м. Києві проводиться досудове розслідування кримінального провадження №42021102070000133 від 30.06.2021 за підозрою ОСОБА_5 за ч. 5 ст. 191 КК України.
Зазначає, що відповідно до Положення про управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, затвердженого Розпорядженням Подільської районної в м. Києві державної адміністрації № 10 від 14.01.2020 (далі - Положення), управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації є самостійним структурним підрозділом та має статус юридичної особи публічного права.
Згідно з розділом 5 вказаного Положення, основним завданням управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації є реалізація державної політики в галузі освіти з урахуванням особливостей соціально-культурного середовища району, створення умов для реалізації гарантованого Конституцією України права громадян на здобуття дошкільної, повної загальної середньої та позашкільної освіти відповідно до освітніх потреб особистості та її індивідуальних здібностей і можливостей, здійснення управління закладами освіти, що знаходяться в межах Подільського району і належать до сфери управління районної державної адміністрації, та координація діяльності цих закладів освіти.
Розділом 6 вказаного Положення передбачено, що Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, зокрема:1. здійснює керівництво роботою закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, що належить до сфери управління Подільської районної в м. Києві державної адміністрації (пункт 1); сприяє навчально-методичному, фінансовому та матеріально-технічному забезпеченню закладів довкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти (пункт 14); організує підготовку закладів освіти до нового навчального року, зокрема до роботи в осінньо-зимовий період, проведення поточного та капітального ремонтів приміщень (пункт 21); забезпечує оперативний контроль за збереженням існуючої мережі закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, введенням в дію нових приміщень, комплектуванням меблями, обладнанням, навчально-методичними посібниками, підручниками (пункт 22); вносить пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, які перебувають у комунальній власності, аналізує їх використання (пункт 29); затверджує кошториси у випадках та порядку, визначених законодавством (пункт 44); здійснює контроль за господарською діяльністю закладів освіти (пункт 45); забезпечує створення у закладах освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування (пункт 47); забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов (пункт 51); планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця, забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель (пункт 59); оприлюднює всю публічну інформацію відповідно до вимог законів України «Про публічну інформацію» та «Про відкритість використання публічних коштів» (пункт 62); виконує інші функції і завдання визначенні чинним законодавством України та установчими документами закладів освіти (пункт 63).
У розділі 7 Положення про управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, передбачено, що Управління освіти має право, зокрема вносити до Подільської районної в м. Києві державної адміністрації пропозиції щодо фінансування закладів освіти, брати безпосередню участь у формуванні бюджету освітньої галузі району.
Згідно з розділом 10 вказаного Положення, Управління освіти очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою Подільської районної в м. Києві державної адміністрації за погодженням з Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в установленому законодавством порядку.
Відповідно до розділу 11 вказаного Положення начальник управління освіти: здійснює керівництво управлінням освіти, несе персональну відповідальність за організацію роботи та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в управлінні (пункт 1); затверджує посадові інструкції працівників управління та розподіляє обов`язки між ними (пункт 3); представляє інтереси району в галузі освіти у відносинах з юридичними та фізичними особами (пункт 4); подає на затвердження голові Подільської районної в місті Києві державної адміністрації проект кошторису доходів і видатків, вносить пропозиції щодо граничної чисельності та фонду оплати праці працівників управління освіти (пункт 5); затверджує положення про структурні підрозділи управління освіти, функціональні обов`язки його працівників (пункт 6); розпоряджається коштами у межах затвердженого головою Подільської районної в м. Києві державної адміністрації кошторису на утримання управління та закладів освіти (пункт 7); несе відповідальність за несвоєчасне виконання роботи, достовірність даних, представлених керівництву та органам статистики (пункт 19); звітує перед головою Подільської районної в місті Києві державної адміністрації про виконання покладених на управління освіти завдань та затверджених планів роботи (пункт 21); створює належні для роботи умови та їх матеріально-технічне забезпечення (пункт 36); здійснює інші повноваження відповідно до чинного законодавства (пункт 37).
На підставі розпорядження голови Подільської районної в місті Києві державної адміністрації № 47-к від 04.08.2020 ОСОБА_5 призначено на посаду начальника управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації з 05 серпня 2020 року.
Відповідно до посадової інструкції начальника управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, основними посадовими обов`язками начальника, зокрема, є:
Здійснення керівництво управлінням освіти та організація його роботи: забезпечення виконання завдань і функцій, визначених Положенням про управління освіти, затверджене розпорядженням Подільської районної в місті Києві державної адміністрації від 14.01.2020 № 10 «Про затвердження Положення про управління освіти»; забезпечення виконання плану роботи управління; визначення відповідальності керівників підрозділів, політики та стратегії діяльності управління освіти; організація та контроль своєчасності та якості опрацювання фахівцями управління освіти указів, розпоряджень, доручень, звернень, запитів та інших документів, які стосуються компетенції управління; видання у межах компетенції управління освіти наказів, організація і контроль їх виконання.
Здійснення розпорядження коштами у межах затвердженого головою Подільської районної у місті Києві державної адміністрації кошторису на утримання управління та закладів освіти.
Крім того, згідно з посадовою інструкцією начальника управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, начальник (крім передбачених статтею 7 Закону України «Про державну службу») має, зокрема, наступні права:
Здійснювати перевірки стану дотримання Конституції України, активів законодавства України працівниками управління освіти та керівниками навчальних закладів;
Видавати у межах своєї компетенції накази, організовувати та контролювати їх виконання;
У встановленому порядку запитувати і отримувати від закладів освіти необхідні статистичні та оперативні дані, інформації, звіти з питань, віднесених до компетенції управління;
Таким чином, враховуючи перелічені права та обов`язки, ОСОБА_5 як начальник управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації є службовою особою відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, оскільки на постійній основі в органі місцевого самоврядування виконує адміністративно-господарські та організаційно-розпорядчі функції.
Разом з тим, відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб`єктів господарювання.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено принципи здійснення публічних закупівель, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до пункту 2 розділу 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг: направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.
Так, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, але не пізніше 03.12.2020 у ОСОБА_5 виник злочинний умисел на розтрату чужого майна - грошових коштів бюджету міста Києва на користь третіх осіб, в особливо великих розмірах, зловживаючи своїм службовим становищем, шляхом укладення та виконання договору про закупівлю металевих шаф.
З метою реалізації вказаного умислу, за вказівкою начальника 27.10.2020 службовими особами Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, на виконання положень Закону України «Про публічні закупівлі», підготовлено та розміщено на веб-сайті електронної системи публічних закупівель «Prozorro» оголошення про проведення відкритих торгів UA-2020-10-27-001451-c на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015:44420000-0 - Будівельні товари (придбання металевих шаф) у кількості 1000 одиниць з очікуваною вартістю предмета закупівлі 3 500 000,00 гривень.
За результатами проведеної процедури закупівлі переможцем визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «Українське навчання» (код ЄДРПОУ 42186354) з ціновою пропозицією 3 462 000,00 гривень.
Після того, 03.12.2020 між Управлінням освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації в особі начальника ОСОБА_5 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Українське навчання» в особі директора ОСОБА_7 укладено договір про закупівлю № 501 (далі - Договір).
Згідно з умовами вказаного договору та специфікації на закупівлю (додаток № 1 до договору), ТОВ «Українське навчання» - «Постачальник» зобов`язується у визначений строк поставити на користь Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації товар - «Замовник» металеві шафи в кількості 1000 штук, вартістю 3 462,00 гривень за одиницю з ПДВ, на загальну суму 3 462 000,00 гривень (три мільйони чотириста шістдесят дві тисячі гривень 00 копійок) з ПДВ, в тому числі 577 000,00 гривень.
Відповідно до вказаного договору оплата здійснюється на підставі ч. 1 ст. 49 Бюджетного Кодексу України після постачання товару за рахунок коштів бюджету міста Києва, на підставі видаткових накладних шляхом перерахування Замовником грошових коштів у національній грошовій одиниці на поточний рахунок Постачальника.
Реалізуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_5 , маючи на меті розтрату грошових коштів бюджету міста Києва, будучи службовою особою, зловживаючи своїм службовим становищем, умисно, протиправно, з корисливих мотивів, тобто усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, достовірно знаючи, що вартість металевих шаф фактично значно менша, ніж встановлено в тендерній документації та запропоновано ТОВ «Українське навчання» (код ЄДРПОУ 42186354), 03.12.2020 у денний час доби, перебуваючи за місцем розташування Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, за адресою: вулиця Введенська, будинок 35 в Подільському районі міста Києва, підписав та уклав з ТОВ «Українське навчання» договір № 501 від 03.12.2020 про закупівлю та поставку товару, а саме металевих шаф в кількості 1000 штук, вартістю 3 462,00 гривень за одиницю, на загальну суму 3 462 000,00 гривень (три мільйони чотириста шістдесят дві тисячі гривень 00 копійок) з ПДВ, у тому числі 577 000,00 гривень.
У подальшому, продовжуючи свої злочинні дії, спрямовані на розтрату чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, будучи службовою особою, на виконання умов підписаного ним Договору про закупівлю № 501 від 03.12.2020 на підставі видаткової накладної № 14273987 від 08.12.2020 та платіжного доручення № 7549 (внутрішній номер 129234385) від 18.12.2020 начальник Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_5 забезпечив здійснення перерахування посадовими особами Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації на рахунок ТОВ «Українське навчання» НОМЕР_1 грошових коштів в сумі 3 462 000,00 гривень (три мільйони чотириста шістдесят дві тисячі гривень 00 копійок).
Однак, під час досудового розслідування встановлено, що станом на 03.12.2020 згідно з висновком експерта № 09/23 від 28.11.2023 за результатами проведеної судової товарознавчої експертизи у кримінальному провадженні, загальна середня ринкова вартість досліджуваних товарно-матеріальних цінностей: 1000 штук металевих шаф, поставлених Управлінню освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації згідно договору №501 від 03.12.2020, укладеного з ТОВ «Українське навчання», становить 1 921 140,00 гривень (один мільйон дев`ятсот двадцять одна тисяча сто сорок гривень 00 копійок).
Відповідно до висновка експерта № СЕ-19/111-23/65855-ЕК від 16.02.2024 за результатами проведеної судової економічної експертизи у кримінальному провадженні, з урахуванням висновку судової товарознавчої експертизи № 09/23 від 28.11.2023, внаслідок придбання за завищеною ціною, Управлінням освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації товарно-матеріальних цінностей, а саме 1000 одиниць металевих шаф, поставлених Управлінню освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації згідно договору № 501 від 03.12.2020, укладеного з ТОВ «Українське навчання», державі завдано збитків у розмірі 1 540 860,00 гривень.
Отже, ОСОБА_5 внаслідок реалізації свого злочинного умислу, спрямованого на розтрату чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, в особливо великих розмірах, діючи умисно, протиправно, з корисливих мотивів, тобто усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, достовірно знаючи, що вартість поставленого товару за кодом ДК 021:2015:44420000-0 - Будівельні товари (придбання металевих шаф), є завищеною та необґрунтованою, тобто розуміючи, що вартість металевих шаф, які поставлені ТОВ «Українське навчання» фактично значно менша, ніж визначено умовами вищевказаного договору № 501 від 03.12.2020, перебуваючи за місцем розташування Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, за адресою: вулиця Введенська, будинок 35 в Подільському районі міста Києва, діючи у порушення п. 59 Розділу 6 Положення, п. 7 Розділу 11 Положення, п. 1, п. 2 Розділу 3 Посадової інструкції, ст. ст. 4, 5 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 2 Розділу 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», вчинив розтрату чужого майна, яке перебувало в його віданні, а саме грошових коштів бюджету міста Києва на суму 1 540 860,00 гривень (один мільйон п`ятсот сорок тисяч вісімсот шістдесят гривень, 00 копійок), що в шістсот і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян на момент вчинення кримінального правопорушення та згідно з приміткою 4 до статті 185 КК України, визнається особливо великим розміром, внаслідок чого державі завдано збитків у вказаному розмірі.
Таким чином, за результатами зібраних доказів 14.03.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру в розтраті чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, у особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Вважає, що наявні ризики переховування підозрюваного від органу досудового розслідування та суду, враховуючи важкість покарання, яке йому загрожує, наявність інших кримінальних проваджень щодо нього на розгляді суду, знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей і документів, які не отримано на даний час органом досудового розслідування, а також незаконно впливати на свідків, оскільки не встановлено повне коло причетних до вчинення кримінального правопорушення осіб, зокрема, із числа працівників підприємства, які йому підпорядковані, а також вчинити інше кримінальне правопорушення.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав з мотивів, викладених у ньому.
Підозрюваний та його захисник просили у задоволенні клопотання відмовити з мотивів його необґрунтованості, відсутності обґрунтованої підозри, а також ризиків з якими законодавство пов`язує можливість задоволення клопотання.
Також, депутатами Київської міської ради ОСОБА_8 та ОСОБА_9 подано заяви про взяття підозрюваного на поруки.
Перевіривши доводи та матеріали клопотання слідчий суддя дійшов до такого.
Відповідно до ч.1 ст. 176 Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК) запобіжними заходами є: 1) особисте зобов`язання; 2) особиста порука; 3) застава; 4) домашній арешт; 5) тримання під вартою.
За приписами ч. 2 ст. 177 КПК підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті, тобто: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 182 КПК застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків.
З`ясовано, що слідчими СВ Подільського УП ГУНП у м. Києві проводиться досудове розслідування кримінального провадження №42021102070000133 від 30.06.2021 за ч. 5 ст. 191 КК України.
14.03.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Слідчий суддя перевірив наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_5 , шляхом дослідження наданих стороною обвинувачення матеріалів згідно поданого клопотання.
Фактичні дані, які містяться у вказаних матеріалах свідчать про причетність підозрюваного до вчинення кримінального правопорушення, яке за версією сторони обвинувачення мало місце.
Доводи сторони захисту щодо відсутності у підозрюваного законодавчих підстав для відмови в укладенні з переможцем закупівлі, якого визначено тендерним комітетом, відповідного договору про закупівлю за державні кошти, а також інші, підлягають перевірці під час проведення досудового розслідування.
Розглянувши доводи, сторони обвинувачення щодо наявності ризиків, передбачених ч.1 ст.177 КПК слідчий суддя зауважує наступне.
Оцінюючи ризик можливого переховування підозрюваного від органів досудового розслідування та/або суду слідчий суддя виходить насамперед з тяжкості покарання, яке загрожує підозрюваному, у разі доведення його вини.
Так, санкція ч. 5 ст. 191 КК України допускає призначення покарання до 12 років позбавлення волі. При цьому, згідно примітки до ст. 45 КК України вказане кримінальне правопорушення віднесене до числа корупційних, що серед іншого має наслідком те, що за змістом ч. 1 ст. 75 КК України судом не може бути прийнято рішення про звільнення від відбування покарання з випробуванням.
Водночас, слідчим суддею в цьому контексті враховуються і наявність на розгляді суду стосовно ОСОБА_5 обвинувальних актів за іншими епізодами обвинувачення.
Отже ризик можливого переховування підозрюваного від органів досудового розслідування та/або суду на даному етапі досудового розслідування є актуальним.
Розглядаючи ризик незаконного впливу підозрюваного на свідків слідчий суддя погоджується, що такий може бути актуальним стосовно працівників, які підпорядковані підозрюваному.
Поряд з цим, заявлений прокурором ризик знищення, приховування або спотворення підозрюваним будь-якої із речей і документів, які не отримано на даний час органом досудового розслідування слідчий суддя вважає не доведеним, оскільки в цій частині належне обґрунтування вказаного ризику відсутнє, особливо враховуючи, що закупівля відбувалась з використанням електронної системи закупівель «Prozorro».
Водночас, слідчий суддя вважає ризик вчинення підозрюваним інших кримінальних правопорушень з використанням займаної посади не достатньо обґрунтованим, а також звертає увагу на неефективність запобігання такому ризику шляхом застосування запропонованого запобіжного заходу, оскільки для цього в кримінальному процесуальному законодавстві існує інститут відсторонення від посади.
Отже прокурором доведено наявність обґрунтованої підозри та ризиків наведених в ч. 2 ст. 177 КПК України, що є підставою для застосування до підозрюваного запобіжного заходу.
Поряд з цим, слідчий суддя, суд відмовляє у застосуванні запобіжного заходу, якщо слідчий, прокурор не доведе, що встановлені під час розгляду клопотання про застосування запобіжних заходів обставини, є достатніми для переконання, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів, передбачених частиною першою цієї статті, не може запобігти доведеним під час розгляду ризику або ризикам. При цьому найбільш м`яким запобіжним заходом є особисте зобов`язання, а найбільш суворим - тримання під вартою (ч. 2 ст. 176 КПК).
З урахуванням вагомості доказів вчинення кримінального правопорушення, відомостей щодо особи ОСОБА_5 , зокрема, наявністю міцних соціальних зв`язків, відсутності даних щодо невиконання підозрюваним процесуальних обов`язків, у тому числі і в інших кримінальних провадженнях, слідчий суддя приходить до переконання, що встановленим ризикам можна запобігти шляхом застосування менш суворого запобіжного заходу - у вигляді особистого зобов`язання, з покладенням на підозрюваного окремих обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК, які забезпечать його належну процесуальну поведінку.
Крім того, на підставі ч. 5 ст. 194 КПК на строком на два місяці в межах строку досудового розслідування на підозрюваного слід покласти процесуальні обов`язки, а саме: 1) прибувати до слідчого, прокурора або суду за кожним їх викликом та вимогою; 2) не відлучатися за межі міста Києва без дозволу слідчого, прокурора або суду; 3) повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну місця проживання та місця роботи.
Таким чином, подане клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню.
Щодо поданих депутатами Київської міської ради ОСОБА_8 та ОСОБА_9 заяв про взяття підозрюваного на поруки, слід зазначити, що з урахуванням попередніх висновків слідчого судді про можливість забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного за допомогою застосування до нього запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, клопотання поручителів до задоволення не підлягають, оскільки за приписами ч. 3 ст. 176 КПК запобіжний захід у вигляді особистої поруки вважається більш суворим.
З урахуванням викладеного, керуючись ст. 132, 156, 157 КПК, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
у задоволенні клопотання ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , про застосування запобіжного заходу у вигляді особистої поруки - відмовити.
Клопотання слідчого СВ Подільського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 , погоджене прокурором Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_5 , у межах кримінального провадження внесеного до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань за №42021102070000133 від 30.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України - задовольнити частково.
Застосувати до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого на посаді начальника Управління освіти Подільської районної у місті Києві державної адміністрації, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого - запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, поклавши на нього строком до 14.05.2024 в межах строку досудового розслідування наступні обов`язки:
1. прибувати до слідчого, прокурора або суду за кожним їх викликом та вимогою;
2. не відлучатися за межі міста Києва без дозволу слідчого, прокурора або суду;
3. повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну місця проживання та місця роботи.
Строк дії обов`язків визначити до 14 травня 2024 року.
Ознайомити та вручити підозрюваному під розписку копію ухвали про обрання запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання.
Роз`яснити підозрюваному, що в разі невиконання покладених зобов`язань до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на підозрюваного може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з моменту її оголошення
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2024 |
Оприлюднено | 28.03.2024 |
Номер документу | 117914585 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Якимець О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні