ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 березня 2024 року справа №200/2070/23
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі суддів: Гайдара А.В., Казначеєва Е.Г., Компанієць І.Д., розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 липня 2023 року (головуючий суддя І інстанції Куденков К.О.), складене в повному обсязі 14 липня 2023 року, у справі № 200/2070/23 за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Управління міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці, Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, - Міністерство внутрішніх справ України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Головне управління Національної поліції в Донецькій області, про визнання протиправними дій і зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, - Міністерство внутрішніх справ України, в якому просить:
- визнати протиправними дії щодо відмови у нарахуванні і виплаті заробітної плати, як члену ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці;
- зобов`язати нарахувати і виплатити, як члену ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці заробітну плату з 18 грудня 2015 року по день винесення рішення судом.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 14 липня 2023 року відмовлено у задоволені позовних вимог.
Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, позивач звернувся до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, у зв`язку з тим, що висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи та ґрунтуються на неправильному застосуванні норм матеріального права та порушенні норм процесуального права.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що позивач з 2015 року був членом Ліквідаційної комісії Управління МВС України на Донецькій залізниці і на цей час виконує покладені на нього трудові функції, однак не отримує заробітної плати.
Сторони в судове засідання не викликались.
Суд апеляційної інстанції, заслухав доповідь судді-доповідача, перевірив матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевірив юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідив правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права встановив наступне.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, що підтверджується копією паспорту громадянина України НОМЕР_1 , виданого 17.02.2003.
Відповідно до копії витягу з наказу Управління МВС України на Донецькій залізниці від 28.05.2012 № 208 о/с (по особовому складу) прийнято на службу в органи внутрішніх справ та призначено з 28 травня 2012 року ОСОБА_1 , інспектором патрульної служби взводу роти патрульної служби лінійного відділу на станції Донецьк Управління МВС України на Донецькій залізниці (за рахунок коштів ДП «Донецька залізниця»), з іспитовим строком дев`ять місяців, присвоївши перше спеціальне звання «рядовий міліції».
Згідно з копії витягу з наказу Управління МВС України на Донецькій залізниці від 15.02.2013 № 88 о/с по особовому складу призначено молодшого сержанта міліції ОСОБА_1 інспектором сектору кадрового забезпечення лінійного відділу на станції Красноармійськ Управління МВС України на Донецькій залізниці, звільнивши його з посади інспектора патрульної служби взводу роти патрульної служби лінійного відділу на станції Донецьк цього Управління.
Відповідно до копії витягу з наказу Управління МВС України на Донецькій залізниці від 19.04.2013 № 193 о/с призначено лейтенанта міліції ОСОБА_1 інспектором сектору комплектування та проходження служби відділу кадрового забезпечення Управління МВС України на Донецькій залізниці, звільнивши його з посади інспектора сектору кадрового забезпечення лінійного відділу на станції Красноармійськ цього Управління.
Згідно з копії витягу з наказу Управління МВС України на Донецькій залізниці від 13.08.2014 № 260 о/с призначено лейтенанта міліції ОСОБА_1 , старшим інспектором з особливих доручень сектору інспекції з особового складу відділу кадрового забезпечення Управління МВС України на Донецькій залізниці, з 1 вересня 2014 року, звільнивши його з посади інспектора сектору комплектування та проходження служби відділу кадрового забезпечення цього Управління.
Відповідно до копії витягу з наказу Управління МВС України на Донецькій залізниці від 30.10.2014 № 326 о/с призначено лейтенанта міліції ОСОБА_1 старшим інспектором з особливих доручень сектору комплектування проходження служби відділу кадрового забезпечення Управління МВС України на Донецькій залізниці, звільнивши його з посади старшого інспектора з особливих доручень сектору інспекції з особового складу відділу кадрового забезпечення цього Управління.
З копії наказу Міністерства внутрішніх справ України від 08.06.2015 № 659 «Про ліквідацію Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці», установлено, що відповідно до Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», статей 104, 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, п. 11 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 серпня 2014 року № 401, та на виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування органів внутрішніх справ» вирішено: - ліквідувати Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці (ідентифікаційний код 08602371); - створити комісію з ліквідації Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці та затвердити її склад, що додається.
У подальшому, наказом МВС України від 08.07.2015 № 824 «Про внесення змін до наказу МВС від 08 червня 2015 року № 659» вирішено внести до наказу МВС від 8 червня 2015 року № 659 «Про ліквідацію Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці» такі зміни, зокрема, 1) викласти додаток до пункту 2 наказу «Склад комісії з ліквідації Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці» у новій редакції, що додається.
Відповідно до складу комісії з ліквідації Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці (ідентифікаційний код 08602371) затверджений наказом МВС від 08.06.2015 № 659 затверджений наказом МВС від 08.06.2015 № 659 (у редакції наказу МВС від 08.07.2015 № 824) установлено, що членом комісії є, зокрема, старший інспектор з особливих доручень сектору комплектування проходження служби відділу кадрового забезпечення Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці старший лейтенант міліції ОСОБА_1 .
З витягу з наказу Управління МВС України на Донецькій залізниці від 05.11.2015 № 251 о/с по особовому складу, випливає, що відповідно до Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ звільнено зі служби в органах внутрішніх справ у запас Збройних Сил (з постановленням на військовий облік) за п. 64 «з» (у зв`язку з переходом у встановленому порядку на роботу в інші міністерства і відомства (організації)) старшого лейтенанта міліції ОСОБА_1 .
Відповідно до копії витягу з наказу ГУ НП в Донецькій області від 07.11.2015 № 44 о/с по особовому складу призначено тих, що прибули з Міністерства внутрішніх справ, з присвоєнням спеціальних звань поліції в порядку переатестування та установленням посадових окладів згідно з штатним розписом, з 7 листопада 2015 року, зокрема, ОСОБА_1 , який мав спеціальне звання старший лейтенант міліції, інспектором (за рахунок посади старшого інспектора) управління кадрового забезпечення Головного управління Національної поліції в Донецькій області, присвоївши йому спеціальне звання старший лейтенант поліції.
Згідно з копії наказу Міністерства внутрішніх справ України від 07.12.2015 № 1548 «Про внесення змін до наказу МВС від 8 червня 2015 року № 659 «Про ліквідацію Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці» установлено, що вирішено затвердити зміни до наказу МВС від 8 червня 2015 року № 659 «Про ліквідацію Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці», що додаються.
До суду надана копія змін до наказу МВС від 8 червня 2015 року № 659 «Про ліквідацію Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці» затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.12.2015 № 1548. Згідно з п. 7 цих змін дозволено голові ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці формувати склад комісії переважно з числа осіб, призначених до відповідних територіальних органів Національної поліції, які проходили службу (перебували в трудових відносинах) у підрозділах УМВС України на Донецькій залізниці.
Відповідно до копії наказу Управління МВС України на Донецькій залізниці від 18.12.2015 № 316 «Про перезатвердження персонального складу ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці» вирішено перезатвердити ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці (код ЄДР 08602371) у складі, зокрема, інспектор управління кадрового забезпечення ГУНП в Донецькій області старший лейтенант поліції ОСОБА_1 .
Відповідно до витягу з наказу ГУ НП в Донецькій області від 11.08.2016 № 257 о/с «По особовому складу» старшого лейтенанта поліції ОСОБА_1 призначено старшим інспектором управління кадрового забезпечення Головного управління Національної поліції в Донецькій області, увільнивши його від посади інспектора (за рахунок посади старшого інспектора) управління кадрового забезпечення цього Головного управління.
Відповідно до витягу з наказу ГУ НП в Донецькій області від 29.12.2016 № 430 о/с «По особовому складу» установлено, що у зв`язку з організаційно-штатними змінами на підставі наказу Національної поліції України від 29.11.2016 № 1245 дск «Про «Про організаційно-штатні зміни в Головному управлінні Національної поліції в Донецькій області» вирішено призначити старшого лейтенанта поліції ОСОБА_1 - старшим інспектором відділу комплектування управління кадрового забезпечення Головного управління Національної поліції в Донецькій області, увільнивши його від посади старшого інспектора управління кадрового забезпечення цього Головного управління.
Згідно з витягом з наказу ГУ НП в Донецькій області від 25.04.2018 № 164 о/с призначено капітана поліції ОСОБА_1 - старшим інспектором з особливих доручень відділу комплектування управління кадрового забезпечення Головного управління Національної поліції в Донецькій області, увільнивши його від посади старшого інспектора відділу комплектування управління кадрового забезпечення цього Головного управління.
Відповідно до витягу з наказу ГУ НП в Донецькій області від 26.03.2021 № 192 о/с «По особовому складу» капітана поліції ОСОБА_1 призначено старшим інспектором відділу комплектування управління кадрового забезпечення Головного управління Національної поліції в Донецькій області, з посадовим окладом 2600 гривень та установлено надбавку за специфічні умови проходження служби в поліції у розмірі 45 %, увільнивши його від посади старшого інспектора з особливих доручень відділу комплектування управління кадрового забезпечення цього Головного управління (за власною ініціативою).
Згідно з копією наказу Управлення МВС України на Донецькій залізниці від 30.03.2021 № 1 «Про внесення змін до наказу УМВС України на Донецькій залізниці від 18.12.2015 № 316 та виключення зі складу ліквідаційної комісії» внесено зміни до пункту 1 наказу Управління МВС України на Донецькій залізниці від 18.12.2015 № 316 «Про перезатвердження персонального складу ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці,» затвердивши ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці (код ЄДР 08602371) у складі, зокрема член комісії старший інспектор відділу комплектування УКЗ Головного управління Національної поліції в Донецькій області капітан поліції ОСОБА_1 .
Відповідно до копії наказу Управлення МВС України на Донецькій залізниці від 16.11.2021 № 3 «Про внесення змін до наказу УМВС України на Донецькій залізниці від 18.12.2015 № 316 та виключення зі складу ліквідаційної комісії» зазначено, що вирішено внести зміни до пункту 1 наказу Управління МВС України на Донецькій залізниці від 18.12.2015 № 316 «Про перезатвердження персонального складу ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці» затвердивши ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці (код ЄДР 08602371) у складі, зокрема старший інспектор відділу комплектування управління кадрового забезпечення Головного управління Національної поліції в Донецькій області капітан поліції ОСОБА_1 .
Згідно з витягом з наказу ГУ НП в Донецькій області від 24.11.2021 № 663 о/с капітана поліції ОСОБА_1 вирішено призначити старшим інспектором з особливих доручень відділу комплектування управління кадрового забезпечення Головного управління національної поліції в Донецькій області, з посадовим окладом 2700 гривень та установлено надбавку за специфічні умови проходження служби в поліції у розмірі 50 %, увільнивши його від посади старшого інспектора відділу комплектування управління кадрового забезпечення цього Головного управління.
Відповідно до копії наказу Управлення МВС України на Донецькій залізниці від 26.11.2021 № 5 «Про внесення змін до наказу УМВС України на Донецькій залізниці від 18.12.2015 №316 та виключення зі складу ліквідаційної комісії» вирішено внести зміни до пункту 1 наказу Управління МВС України на Донецькій залізниці від 18.12.2015 № 316 «Про перезатвердження персонального складу ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці» затвердивши ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці у складі, зокрема старший інспектор з особливих доручень відділу комплектування управління кадрового забезпечення Головного управління національної поліції в Донецькій області капітан поліції ОСОБА_1 .
Відповідно до витягу з наказу ГУ НП в Донецькій області від 20.09.2022 № 415 о/с «По особовому складу» майора поліції ОСОБА_1 вирішено призначити заступником начальника відділу комплектування управління кадрового забезпечення Головного управління Національної поліції в Донецькій області, з посадовим окладом 3000 гривень та установити надбавку за специфічні умови проходження служби в поліції у розмірі 60 %, увільнивши його від посади старшого інспектора з особливих доручень відділу комплектування управління кадрового забезпечення цього Головного управління.
Позивач надав суду копію довідки від 12.04.2023 про його результати роботи як члена ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці, відповідно до якої ОСОБА_1 з 18.12.2015 перебуває в складі цієї ліквідаційної комісії як її член. З цієї довідки випливає, що позивач переважно виконував роботу по лінії кадрового підрозділу УМВС України на Донецькій залізниці. Але позивач також виконував й іншу роботу в межах здійснення заходів з ліквідації, що відповідає функціональних обов`язків члена ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці ОСОБА_1 , затверджених 18.12.2015, 26.12.2017 і 03.03.2021.
У копії функціональних обов`язків старшого інспектора з особливих доручень відділу комплектування УКЗ ГУНП в Донецькій області капітана поліції ОСОБА_1 , затверджених начальником УКЗ ГУНП в Донецькій області ОСОБА_2 03.01.2019, зазначено, що позивач є членом ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці.
Позивач ознайомлений з указаними функціональними обов`язками 03.01.2019.
У копії функціональних обов`язків старшого інспектора з особливих доручень відділу комплектування УКЗ ГУНП в Донецькій області капітана поліції ОСОБА_1 , затверджених начальником УКЗ ГУНП в Донецькій області ОСОБА_3 23.10.2019, зазначено, що позивач є членом ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці.
Позивач ознайомлений з указаними функціональними обов`язками 23.10.2019.
У копії функціональних обов`язків старшого інспектора з особливих доручень відділу комплектування УКЗ ГУНП в Донецькій області капітана поліції ОСОБА_1 , затверджених начальником УКЗ ГУНП в Донецькій області полковником поліції ОСОБА_3 11.01.2021, зазначено, що позивач є членом ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці.
Позивач ознайомлений з указаними функціональними обов`язками 11.01.2021.
Також відповідно до функціональних обов`язків заступника начальника відділу комплектування УКЗ ГУНП в Донецькій області майора поліції ОСОБА_1 , затверджених начальником УКЗ ГУНП в Донецькій області полковником поліції 02.01.2023, позивач є членом ліквідаційної комісії Управління МВС України на Донецькій залізниці.
Позивач ознайомлений з указаними функціональними обов`язками 02.01.2023.
ГУ НП в Донецькій області також надало до суду довідки №№ 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 321 від 26.06.2023 про виплачене грошове забезпечення ОСОБА_1 за період з грудня 2015 року по травень 2023 року (помісячно).
Позивачем надана копії його атестаційних листів від 17.12.2016, від 15.04.2018, в яких зазначено, зокрема, що ОСОБА_1 «за сумісництвом перебуває членом УМВС України на Донецькій залізниці» і відповідає за такі напрямки роботи як відповіді на звернення колишніх співробітників, відпрацювання особових справ з подальшим відправленням до архіву МВС України та інше.
В атестаційному листі від 20.11.2021 вказано, що з грудня 2015 року позивач перебуває в «складі» ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці, чим забезпечує проведення заходів з ліквідації вказаного Управління.
У поданні на присвоєння спеціального звання поліції № 282 від 02.04.2018 і поданні про призначення на посаду від 25.04.2018 № 164 о/с також вказано, що позивач «за сумісництвом» перебуває членом УМВС України на Донецькій залізниці.
Проте у поданні про призначення на посаду від 12.11.2021 ГУ НП в Донецькій області вже також використовує іншу термінологію, а саме перебуває в «складі» ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці.
Позивач подав до голови Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці від «06.03.2022», в якому просив здійснити нарахування і виплату йому «заробітної плати», як члену ліквідаційної комісії УМВС на Донецькій залізниці з грудня 2015 року по «теперішній час». Водночас нарахування і виплату просив здійснити відповідно до займаної посади в Головному управлінні Національної поліції в Донецькій області.
Листом від 12.04.2023 № 15Лк/Дз відповідач-1 повідомив позивача про відсутність підстав для нарахування і виплати грошового забезпечення (заробітної плати) у зв`язку з тим, що позивач не перебував в штаті і порядок ліквідації УМВС на Донецькій залізниці не містить умов щодо виплати винагороди членам ліквідаційної комісії. Крім того зазначено, що позивач проходив службу в Головному управлінні Національної поліції в Донецькій області.
Спірні відносини виникли щодо наявності підстав для оплати праці члена ліквідаційної комісії УМВС на Донецькій залізниці, який проходив службу в Головному управлінні Національної поліції в Донецькій області.
Суд першої інстанції відмовив у задоволені позовних вимог, висновки якого погоджує суд апеляційної інстанції з наступних підстав.
Спірні відносини виникли щодо наявності підстав для оплати праці члена ліквідаційної комісії УМВС на Донецькій залізниці, який проходив службу в Головному управлінні Національної поліції в Донецькій області.
Частиною 1 ст. 94 Закону України від 2 липня 2015 року № 580-VIII «Про Національну поліцію» (далі Закон № 580-VIII) установлено, що поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання.
Водночас поліцейський не може під час проходження служби займатися іншою оплачуваною діяльністю, крім науково-педагогічної, наукової або творчої, що передбачено ст. 66 Закону № 580-VIII.
Згідно з п. 20 розділу І Порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, який затверджений Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 № 260, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2016 року за № 669/28799 (далі Порядок № 260), передбачено, що за виконання службових обов`язків понад установлений службовий час, у вихідні, святкові та неробочі дні грошове забезпечення поліцейським додатково не виплачується.
Поліцейським, які виконували службові обов`язки у вихідні, святкові та неробочі дні, крім поліцейських, які працюють у змінному режимі, відповідний час для відпочинку (у порядку компенсації) надається протягом двох наступних місяців.
Відповідно до п. 17 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074 (далі Порядок № 1074) передбачено, що в разі функціонування в органі виконавчої влади територіальних органів: Голова комісії з припинення органу виконавчої влади після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про припинення територіальних органів утворює відповідні комісії, затверджує їх голів та визначає строк проведення реорганізації або ліквідації. Головою комісії з припинення територіального органу призначається керівник або заступник керівника такого органу, який затверджує її персональний склад. У разі звільнення керівника територіального органу, що припиняється, та його заступників головою комісії з припинення такого органу затверджується керівник утвореного територіального органу або територіального органу, до якого переходять права та обов`язки територіального органу, що припиняється, або його заступник.
Згідно з п. 18 указаного Порядку до комісії з припинення органу виконавчої влади або територіального органу (далі - комісія) з моменту затвердження її персонального складу переходять повноваження щодо управління справами у частині забезпечення здійснення заходів, пов`язаних з реорганізацією або ліквідацією відповідно органу виконавчої влади або територіального органу.
Пунктами 25 і 26 Порядку № 1074 передбачено, що комісія утримується за рахунок і в межах коштів, передбачених на утримання органу виконавчої влади або територіального органу, що припиняється.
Фінансування заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією органів виконавчої влади або територіальних органів, здійснюється в межах коштів, передбачених на їх утримання законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Згідно зі ст. 102-1 Кодексу законів про працю України, у редакції, чинній до внесення змін Законом № 2352-IX від 01.07.2022, установлено, що працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.
Умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 102-1 Кодексу законів про працю України, у редакції Закону № 2352-IX від 01.07.2022, передбачено, що сумісництвом вважається виконання працівником, крім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця - фізичної особи.
Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.
Аналогічні приписи передбачені ст. 19 Закону України «Про оплату праці».
Пунктами 1 і 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 3 квітня 1993 року № 245 «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» (далі Постанова № 245), яка була чинною до 25.11.2022, установлено, що робітники, спеціалісти і службовці державних підприємств, установ і організацій мають право працювати за сумісництвом, тобто виконувати, крім своєї основної, іншу роботу на умовах трудового договору. На умовах сумісництва працівники можуть працювати на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина у вільний від основної роботи час.
Установити, що окрім працівників, яким законодавчими актами заборонено працювати за сумісництвом, не мають права працювати за сумісництвом також керівники державних підприємств, установ і організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (цехів, відділів, лабораторій тощо) та їхні заступники (за винятком наукової, викладацької, медичної і творчої діяльності).
Пунктом 1 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України 28.06.1993 № 43, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 червня 1993 року за № 76, яке діяло до 22.11.2022, визначено, що сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом.
Позивач у спірний період проходив службу в Головному управлінні Національної поліції в Донецькій області. У цей період позивач не проходив службу та/або не працював на умовах трудового договору в іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця - фізичної особи.
Також у спірний період позивач одночасно не займав дві або більше посад в Головному управлінні Національної поліції в Донецькій області.
Позивач був включений до складу Ліквідаційної комісії Управління міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці саме як поліцейський, який займає відповідну посаду в Головному управлінні Національної поліції в Донецькій області і тому на нього покладені певні функціональні обов`язки члена ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці.
Правомірність включення позивача до складу ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці в межах цієї справи не оскаржується.
Суд ураховує те, що в атестаційних листах від 17.12.2016, від 15.04.2018, у поданні на присвоєння спеціального звання поліції № 282 від 02.04.2018 і в поданні про призначення на посаду від 25.04.2018 № 164 о/с зазначено «за сумісництвом перебуває членом УМВС України на Донецькій залізниці».
Проте, виконавцями зазначених документів лише невдало використана відповідна термінологія, що підтверджується, зокрема наступною зміною термінології в атестаційному листі від 20.11.2022 і в поданні про призначення на посаду від 12.11.2021 на перебуває в «складі» ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці.
Крім того, суд звертає увагу на те, що виконання функціональних обов`язків члена ліквідаційної комісії враховувалось Головним управлінням Національної поліції в Донецькій області під час атестації позивача як поліцейського і під час вирішення питання щодо просування позивача по службі в поліції.
Отже, робота позивача як члена ліквідаційної комісії не може розглядатися як сумісництво або поєднання посад. Водночас, позивач отримував грошове забезпечення за займаною посадою в Головному управлінні Національної поліції в Донецькій області.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав вважати, що виконання позивачем функціональних обов`язків члена ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці під час його служби в Головним управлінням Національної поліції в Донецькій області можна вважати сумісництвом.
При цьому, оскільки виконання функціональних обов`язків члена ліквідаційної комісії УМВС України на Донецькій залізниці було покладено на позивача саме як на поліцейського, який займає відповідну посаду в Головному управлінні Національної поліції в Донецькій області, позивач не був позбавлений можливості звернутися до керівництва за місцем несення служби щодо надання часу для відпочинку (у порядку компенсації), якщо він виконував службові обов`язки у вихідні, святкові та неробочі дні.
Відтак, висновок суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції щодо відмови у задоволені позовних вимог.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.
Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 липня 2023 року у справі № 200/2070/23 залишити без змін
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 26 березня 2024 року.
Судді А.В. Гайдар
Е.Г. Казначеєв
І.Д.Компанієць
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2024 |
Оприлюднено | 28.03.2024 |
Номер документу | 117920261 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні