Ухвала
від 27.03.2024 по справі 632/1274/20
ПЕРВОМАЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 632/1274/20 провадження №1-кс/632/33/24

УХВАЛА

27 березня 2024 р.

Слідчий суддяПервомайського міськрайонногосуду Харківськоїобласті ОСОБА_1 ,за участюсекретаря судовихзасідань ОСОБА_2 ,без участісторін кримінальногопровадження,розглянувши увідкритому судовомузасіданні клопотанняпро наданнятимчасового доступудо речейі документівпо матеріаламдосудового розслідування,внесеного доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №12019220400000798від 07.12.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Заступник начальникаСВ ВП№ 1Лозівського РВПГУНП вХарківській областікапітан поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором, який призначений у даному кримінальному провадженні, про надання тимчасового доступу до речей і документів з можливістю вилучення їх копій, завірених належним чином, а також деяких оригіналів документів, які перебувають у володінні Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .

В обґрунтуванняклопотання слідчийзазначив,що впровадженні СВВП №1Лозівського районноговідділу поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїв Харківськійобласті перебуваєкримінальне провадження№ 12019220400000798від 07.12.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що невстановлені на даний час особи, привласнили бюджетні кошти під час виконання договору про закупівлю робіт, укладеного між комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » щодо будівництва амбулаторії загальної практики сімейної медицини по АДРЕСА_2 .

Так, 31.10.2018 між комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 », з однієї сторони, та Науково-виробниче підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_2 », з іншої сторони, укладений договір № 3210/1-2018 про закупівлю товарів.

Відповідно до п. п. 1.1, 1.2. Договору - Замовник доручає, а Генпідрядник забезпечує відповідно до проектно-кошторисної документації та умов Договору виконання будівництва амбулаторії загальної практики сімейної медицини по АДРЕСА_2 . Загальна вартість робіт складає 10664500,00 грн. 00 коп. (п. 2.1. Договору).

Відповідно до додаткової угоди № 8 від 29.03.2021 внесені зміни до п. 16.1 Договору від 31.10.2018, яким продовжено строк основного договору до 31.03.2022.

Договір про закупівлю товарів № 3210/1-2018 від 31.10.2018 власноручно підписаний від імені Замовника - головним лікарем КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_4 , від імені Генпідрядника - директором НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 .

За виконані роботи по договору про закупівлю № 3210/1-2018 від 31.10.2018 Замовником перераховано на рахунок НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » бюджетні кошти на суму 10 664 499, 58 грн. (десять мільйонів шістсот шістдесят чотири тисячі чотириста дев`яносто дев`ять грн. 58 коп.).

Відповідно до висновку експерта судової будівельно-технічної експертизи № СЕ-19/121-23/11550-БТ від 11.10.2023 ІНФОРМАЦІЯ_3 вартість фактично виконаних робіт з будівництва амбулаторії загальної практики сімейної медицини по АДРЕСА_2 складає 9 353 343, 58 грн. (дев`ять мільйонів триста п`ятдесят три тисячі триста сорок три грн. 58 коп.). Обсяги та вартість вищевказаних фактично виконаних робіт «не відповідають обсягам та вартості визначеним проектно-кошторисною та звітною документацією». В органу досудового розслідування достатньо обгрунтовані підстави вважати, що в даному випадку є наявний склад кримінального правопорушення проти власності, а саме щодо заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовим становищем не встановленими на даний час службовими особами (ч. 2 ст. 191 КК України).

Таким чином, на даний час, потребує оцінка діям службових осіб Генпідрядника, а саме НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » під час здійснення будівництва амбулаторії загальної практики сімейної медицини.

З цією метою, задля забезпечення повного, об`єктивного та всебічного дослідження усіх обставин кримінального правопорушення, органу досудового розслідування необхідно вивчити структуру підприємства НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » як Генпідрядника та встановити службових осіб, які відповідали за будівництво об`єкту, якість та обсяг виконаних будівельних робіт.

З метою отримання відповідних документів, слідчим, в порядку ст. ст. 40, 93 КПК України, 06.03.2024 направлено запит до НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за вихідним № 502/119-88/24-2024, який належним чином отриманий підприємством.

Проте, вказані документи підприємством слідчому не надані, посилаючись на вимоги глави 15 КПК України, ст. 159 КПК України щодо порядку отримання зазначених документів у формі тимчасового доступу до речей і документів на підставі ухвали слідчого судді, суду, що підтверджується відповіддю за підписом директорки НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 , б/н від 14.03.2024 року.

Задля забезпечення мети досудового розслідування, встановлення істини у кримінальному провадженні, здобуття фактичних даних, на підставі яких, на ряду з іншими доказами, можливо встановити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають суттєве значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, виникла необхідність у тимчасовому доступі до оригіналів документів з можливістю вилучення їх копій, завірених належним чином, а також деяких оригіналів документів, про які йшлося у запиті, а саме:

1.Завірену належним чином копію статуту НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », який діяв на момент укладання договору про закупівлю робіт (станом на жовтень 2018 року) та до повного виконання робіт (станом по грудень 2021 рік), в разі наявності інші документи передбачені чинним законодавством України, які регулюють діяльність підприємства (положення, корпоративний договір, рішення про створення товариства тощо).

2.Завірену належним чином копію штатного розпису НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », який діяв на момент укладання договору про закупівлю робіт (станом на жовтень 2018 року) та до повного виконання робіт (станом по грудень 2021 рік).

3.Завірену належним чином копію наказу про призначення на посаду (договір чи контракт) на директора НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 .

4.Завірену належним чином копію посадової інструкції на директора НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 .

5.Оригінал характеристики за місцем роботи, а також для повних та об`єктивних характеризуючих даних, завірені належним чином копії виписки з особової справи про наявні заохочення чи покарання на директора НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 .

6.Завірену належним чином копію ліцензії на здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів, відповідно до класу проведених робіт станом на момент укладання договору про закупівлю робіт (на жовтень 2018 року) та до повного виконання робіт (по грудень 2021 рік).

7.Завірену належним чином копію Інформаційної довідки на НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (відомості про учасника) станом на момент укладання договору про закупівлю робіт.

8.Завірені належним чином копії наказів про призначення на посаду, переведення на інші посади, а також копії посадових інструкцій на всіх працівників НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які на виконання договору про закупівлю від 31.10.2018, укладеного між КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » проводили роботи, а також були відповідальними по будівництву вищевказаної амбулаторії загальної практики сімейної медицини, зокрема головного інженера, інженера з кошторисної документації, інженера з охорони праці, виконувача робіт (виконроба), монтажників та інших працівників.

9.Завірені належним чином копії всіх наказів (рішень, розпоряджень) по НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які видавались в рамках виконання договору про закупівлю від 31.10.2018 на осіб, які були відповідальними за проведення вищевказаних робіт.

10.Оригінал договору про закупівлю робіт від 31.10.2018 №3210/1-2018, укладеного між КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » щодо будівництва амбулаторії загальної практики сімейної медицини по АДРЕСА_2 , а також інші договори, які укладались НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в рамках основного договору від 31.10.2018 № 3210/1-2018, у тому числі договори підряду, субпідряду, зберігання, надання послуг, транспортування, перевезення, тощо.

11.Оригінали додатків до договору про закупівлю робіт від 31.10.2018 № 3210/1-2018, а також до інших договорів, які укладались стосовно вищевказаного будівництва.

12.Оригінали додаткових угод до договору про закупівлю робіт від 31.10.2018 № 3210/1-2018, а також, в разі наявності, додаткові угоди до інших всіх договорів, які укладались стосовно вищевказаного будівництва.

13.Оригінали всіх специфікацій на будівництво, накладні до договору про закупівлю робіт від 31.10.2018 №3210/1-2018, а також, в разі наявності, до інших договорів, які укладались стосовно вищевказаного будівництва.

14.Оригінали всіх актів приймання виконаних робіт за відповідною формою № КБ-2в, акти приймання-передачі товару, що складались в рамках договору про закупівлю від 31.10.2018 №3210/1-2018.

15.Оригінали всіх довідок про вартість виконаних робіт та витрат за формою № КБ-3, що складались в рамках договору від 31.10.2018 №3210/1-2018.

16.Завірені належним чином копії бухгалтерських документів, платіжних доручень, інших документів, які підтверджують отримання НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » бюджетних коштів від Замовника в рамках виконання договору від 31.10.2018 №3210/1-2018.

17. Інформаційну довідку про загальну суму отриманих НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » грошових коштів від Замовника на виконання договору про закупівлю робіт від 31.10.2018 №3210/1-2018.

В порядку п. 7 ст. 160 КПК України необхідність вилучення саме оригіналів договору про закупівлю робіт, додаткових угод до договору, всіх додатків до нього, специфікацій, всіх актів приймання виконаних робіт за відповідною формою №КБ-2в, акти приймання-передачі товару, що складались в рамках вищевказаного договору, довідки про вартість виконаних робіт та витрат за формою №КБ-3 до вказаного договору - обумовлено тим, що оригінали вказаних документів необхідні органу досудового розслідування для призначення судово-почеркознавчої експертизи.

Установчі документи, а саме статут підприємства, штатний розпис, накази про призначення, посадові інструкції - це ті документи, якими визначаються основні правові норми та правила суб`єкта господарювання, визначають структуру штатного складу працівників підприємства, що в сукупністю дасть змогу з`ясувати питання щодо повноважень підприємства в частині проведення відповідних робіт та встановлення відповідальних осіб за будівництво вказаного об`єкту, якості та обсягу їх виконання.

Іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.

Від слідчого ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_3 до суду надійшла телефонограма з проханням провести розгляд клопотання без його участі, на його задоволенні наполягає.

Крім того, слідчим суддею задоволено клопотання слідчого в порядку вимог ч. 2 ст. 163 КПК України розглядати клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів без участі володільця вказаних документів, а саме представників КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів, які зазначені у клопотанні, що в подальшому унеможливить проведення судово-будівельно-технічної експертизи.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи неявку сторін кримінального провадження фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею не здійснювалось.

Внесене слідчим клопотання відповідає вимогам ст.160 КПК України, матеріали клопотання (витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань) містять достатні дані про здійснення слідчим досудового розслідування вищезазначеного кримінального правопорушення - злочину.

Слідчим суддею встановлено, що строк тривання досудового розслідування не перевищує 60 днів, тому відповідно до вимог ст.ст. 115, 219, 295КПК України слідчий суддя може розглянути вказане клопотання.

У відповідності до ч.1 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно п.5 ч.2 ст.131 КПК України, одним із заходів забезпечення кримінального провадження є тимчасовий доступ до речей і документів.

Частиною 3 ст.132 КПК України встановлено перелік обставин, які повинен довести слідчий, прокурор з метою необхідності застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Відповідно до ч. 5 цієї статті, сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються під час розгляду питання про застосування заходів кримінального провадження.

Згідно частини 1,2 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.

Обґрунтовуючи в порядку п. 7 ст. 160 КПК України необхідність вилучення саме оригіналів всіх актів приймання виконаних робіт за відповідною формою № КБ-2в, акти приймання-передачі товару, що складались в рамках вищевказаного договору, довідки про вартість виконаних робіт та витрат за формою № КБ-3 до вказаного договору обумовлено тим, що оригінали вказаних документів необхідні органу досудового розслідування для призначення ще і судово-почеркознавчої експертизи.

Отримані вищевказані документи, що містяться в документах, виступають доказам у даному кримінальному провадженні у розумінні ст. 84 КПК України, за яким здійснюється досудове розслідування і будуть сприяти встановленню та дослідженню всіх обставин події щодо встановлення або спростування факту розтрати бюджетних коштів під час будівництва будівлі амбулаторії загальної практики сімейної медицини.

Таким чином, дослідивши надані матеріали, вивчивши клопотання, з доданим до нього витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань, беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що вказані документи та інформація мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, не становить собою або не включає речей і документів, до яких заборонено доступ, можуть бути використані як докази, і неможливо іншим способом довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів та інформації, необхідно надати тимчасовий доступ до вище перелічених документів, а також надати можливість тимчасового вилучення їх копії та деяких оригіналів з метою дослідження в ході досудового розслідування.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.107, 132, 159, 160, 163-165, 166, 309 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання заступника начальникаСВ ВП№ 1Лозівського РВПГУНП вХарківській областікапітана поліції ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до оригіналів документів з можливістю вилучення їх копій, завірених належним чином, а також деяких оригіналів документів - задовольнити.

Надати заступнику начальника СВ ВП №1 Лозівського РВП ГУНП в Харківській області капітану поліції ОСОБА_3 , процесуальному керівнику у кримінальному провадженні прокурору Первомайського відділу Лозівської окружної прокуратури Харківської області ОСОБА_6 , тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю вилучення їх копій, завірених належним чином, а також деяких оригіналів документів, а саме:

1.Завірену належним чином копію статуту НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », який діяв на момент укладання договору про закупівлю робіт (станом на жовтень 2018 року) та до повного виконання робіт (станом по грудень 2021 рік), в разі наявності інші документи передбачені чинним законодавством України, які регулюють діяльність підприємства (положення, корпоративний договір, рішення про створення товариства тощо).

2.Завірену належним чином копію штатного розпису НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », який діяв на момент укладання договору про закупівлю робіт (станом на жовтень 2018 року) та до повного виконання робіт (станом по грудень 2021 рік).

3.Завірену належним чином копію наказу про призначення на посаду (договір чи контракт) на директора НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 .

4.Завірену належним чином копію посадової інструкції на директора НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 .

5.Оригінал характеристики за місцем роботи, а також для повних та об`єктивних характеризуючих даних, завірені належним чином копії виписки з особової справи про наявні заохочення чи покарання на директора НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 .

6.Завірену належним чином копію ліцензії на здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів, відповідно до класу проведених робіт станом на момент укладання договору про закупівлю робіт (на жовтень 2018 року) та до повного виконання робіт (по грудень 2021 рік).

7.Завірену належним чином копію Інформаційної довідки на НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (відомості про учасника) станом на момент укладання договору про закупівлю робіт.

8 . Завірені належним чином копії наказів про призначення на посаду, переведення на інші посади, а також копії посадових інструкцій на всіх працівників НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які на виконання договору про закупівлю від 31.10.2018, укладеного між КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » проводили роботи, а також були відповідальними по будівництву вищевказаної амбулаторії загальної практики сімейної медицини, зокрема головного інженера, інженера з кошторисної документації, інженера з охорони праці, виконувача робіт (виконроба), монтажників та інших працівників.

9 Завірені належним чином копії всіх наказів (рішень, розпоряджень) по НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які видавались в рамках виконання договору про закупівлю від 31.10.2018 на осіб, які були відповідальними за проведення вищевказаних робіт.

10.Оригінал договору про закупівлю робіт від 31.10.2018 №3210/1-2018, укладеного між КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » щодо будівництва амбулаторії загальної практики сімейної медицини по АДРЕСА_2 , а також інші договори, які укладались НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в рамках основного договору від 31.10.2018 № 3210/1-2018, у тому числі договори підряду, субпідряду, зберігання, надання послуг, транспортування, перевезення, тощо.

11. Оригінали додатків до договору про закупівлю робіт від 31.10.2018 № 3210/1-2018, а також до інших договорів, які укладались стосовно вищевказаного будівництва.

12. Оригінали додаткових угод до договору про закупівлю робіт від 31.10.2018 № 3210/1-2018, а також, в разі наявності, додаткові угоди до інших всіх договорів, які укладались стосовно вищевказаного будівництва.

13. Оригінали всіх специфікацій на будівництво, накладні до договору про закупівлю робіт від 31.10.2018 №3210/1-2018, а також, в разі наявності, до інших договорів, які укладались стосовно вищевказаного будівництва.

14. Оригінали всіх актів приймання виконаних робіт за відповідною формою № КБ-2в, акти приймання-передачі товару, що складались в рамках договору про закупівлю від 31.10.2018 №3210/1-2018.

15. Оригінали всіх довідок про вартість виконаних робіт та витрат за формою № КБ-3, що складались в рамках договору від 31.10.2018 №3210/1-2018.

16. Завірені належним чином копії бухгалтерських документів, платіжних доручень, інших документів, які підтверджують отримання НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » бюджетних коштів від Замовника в рамках виконання договору від 31.10.2018 №3210/1-2018.

17. Інформаційну довідку про загальну суму отриманих НВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » грошових коштів від Замовника на виконання договору про закупівлю робіт від 31.10.2018 №3210/1-2018.

Ухвала дійсна до 27 квітня 2024 року.

У разі невиконання даної ухвали слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, але на неї може бути подано заперечення під час підготовчого провадження в суді.

Суддя;ОСОБА_1

СудПервомайський міськрайонний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення27.03.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу117932255
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —632/1274/20

Ухвала від 08.08.2024

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Харківської області

Библів С. В.

Ухвала від 23.07.2024

Кримінальне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

КАРАЩУК Т. О.

Ухвала від 23.07.2024

Кримінальне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

КАРАЩУК Т. О.

Ухвала від 22.07.2024

Кримінальне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

КАРАЩУК Т. О.

Ухвала від 09.07.2024

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Савенко М. Є.

Ухвала від 27.03.2024

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Харківської області

Библів С. В.

Ухвала від 20.04.2023

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Харківської області

Библів С. В.

Ухвала від 19.08.2020

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Харківської області

Библів С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні