Рішення
від 27.03.2024 по справі 308/14100/23
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/14100/23

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 березня 2024 року місто Ужгород

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області у складі головуючої судді Голяни О.В., за участю секретаря судового засідання Маняка В.В., розглянувши у судовому засіданні в залі суду в місті Ужгороді адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту патрульної поліції про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, негайно після закінчення судового розгляду, перебуваючи в нарадчій кімнаті, ухвалив рішення про наступне:

Стислий виклад позиції позивача та відповідача.

18.08.2023 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Департаменту патрульної поліції про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення у справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання/перебування на території України, серії ЗАВ №02742414 від 09.07.2023 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 12.08.2023 року на його домашню адресу надійшла постанова серії ЗАВ №02742414 від 09.07.2023 року, оскаржуваною постановою позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за частиною ч.1ст.122КУпАП та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 340,00 гривень.

Позивач вважає, що вказана постанова не відповідає обставинам справи та вимогам закону. Зокрема, 09.07.2023 року він автомобілем не керував, не був водієм. Будь-які докази вчинення ним правопорушення відсутні.

20.02.2024 року через підсистему «Електронний суд» Управлінням патрульноїполіції вЗакарпатській областіДепартаменту патрульноїполіції подано до суду відзив на позовну заяву, який зареєстровано канцелярією суду 21.02.2024 року, зміст якого зводиться до того, що порушення було зафіксовано технічним засобом Каскад 201-1220, який відповідає вимогам ДТСУ 8809:2018; за результатами автоматичної фіксації зафіксовано перевищення встановленої обмеження швидкості автомобілем марки «Skoda Octavia», д.н.з. НОМЕР_1 , доказом є фотокартки із зображенням транспортного засобу та відеозапис правопорушення. До органів поліції заяви про визнання факту порушення у строки, встановлені ст.279-3 КУпАП, не надходили, належним суб`єктом правопорушення в сфері безпеки дорожнього руху зафіксованого в автоматичному режимі є власник транспортного засобу ОСОБА_1 .

Процесуальні дії у справі.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 18.08.2023 року вказану справу передано на розгляд судді Голяні О.В.

Ухвалою Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 21 серпня 2023 року адміністративний позов залишено без руху та надано строк для усунення вказаних в ухвалі суду недоліків.

Ухвалою Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 11.09.2023 року адміністративний позов повернуто позивачу.

18.01.2024 рокупостановою Восьмого апеляційного адміністративного суду скасовано ухвалу Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 11.09.2023 року в справі № 308/14100/23, а справу направлено на продовження судового розгляду до суду першої інстанції.

12.02.2024 рокупісля повернення справи із апеляційної інстанції відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду справу передано судді Голяні О.В.

13.02.2024 року ухвалою суду відкрито провадження по справі, було постановлено проводити розгляд справи з врахуванням особливостей провадження у справах з приводу рішень, дій, бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності (стаття 286 КАС), які встановлені параграфом 2 Глави 11 КАС.

Ухвалою суду від 19.03.2024 витребувано зі Службиавтомобільних дорігІвано Франківської області відомості чи розповсюджується дія знаку 5.76 «Автоматична відеофіксаціяпорушень Правилдорожнього руху» на ділянку дороги за адресою: м. Івано Франківськ, вул. Галицька, 144.

Суд приходить до висновку, що строк оскарження постанови серії ЗАВ №02742414 від 09.07.2023 року позивачем не пропущений, так як відповідно до приписів частини другої статті 286КАС України позовну заяву щодо оскарження рішень (постанов) по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, може бути подано протягом 10 днів з дня вручення такого рішення (постанови).

Суд ненадає оцінкуновій підставіпозову,наведеній позивачем ОСОБА_1 усно всудовому засіданні19.03.2024,а саме: стосовновідсутності наділянці дорогиза адресою:м.Івано-Франківськ,вул.Галицька,144,дорожнього знаку5.70,так якст.47КАС Україничітко визначає,що позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, а в даному випадку позивач усно навів нову підставу позову після початку судового засідання.

Суд розглядає справу 27.03.2024 у відсутності сторін, так як розглядувана справа відноситься до категорії термінових адміністративних справ, а відповідно до ч.3 ст. 268 КАС України неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Суд звісно ураховує те, що позивач ОСОБА_1 в судове засідання 27.03.2024 не з`явився, подавши клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю, однак така неявка не є першим випадком в рамках розгляду даної справи, а у відповідності до вимог ч.3 ст. 205 КАС України суд розглядає справу за відсутності учасника справи у разі повторної неявки в судове засідання незалежно від причин неявки.

Заяви та клопотання.

31.08.2023 року засобом поштового зв`язку позивачем ОСОБА_1 подано до суду заяву, яка зареєстрована канцелярією суду 12.09.2023 року, на виконання ухвали суду від 22.08.2023 року.

21.01.2024 року через підсистему «Електронний суд» представником відповідача подано до суду заяву про дистанційне ознайомлення з матеріалами справи.

22.02.2024 року через підсистему «Електронний суд» представником відповідача подано до суду клопотання про доручення доказів, а саме: реєстраційної картки транспортного засобу марки «Skoda Octavia», д.н.з. НОМЕР_1 .

23.02.2024 року позивачем ОСОБА_1 подано на електронну адресу суду заяву про відкладення розгляду справи у зв`язку з сімейними обставинами.

29.02.2024 року позивачем ОСОБА_1 подано на електронну адресу суду заяву про відкладення розгляду справи у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю.

27.03.2024 року позивачем ОСОБА_1 подано на електронну адресу суду заперечення на повідомлення заступника начальника Службивідновлення та розвитку інфраструктури Івано Франківської області Новосільського М., а також клопотання про відкладення розгляду справи.

27.03.2024 року представником відповідача подано до суду клопотання про відкладення розгляду справи. Того ж дня 27.03.2024 року через підсистему «Електронний суд» представником відповідача подано до суду заяву про відмову від клопотання поданого 27.03.2024 року про відкладення розгляду справи; просить суд розглянути справу у його відсутності за наявними в матеріалах справи доказами.

Пояснення осіб, що з`явилися в судове засідання

В судовомузасіданні 19.03.2024 ОСОБА_1 пояснив,що 09.07.2023року о12год.07хв.за адресою:м.Івано-Франківськ,вул.Галицька,144,належним позивачутранспортним засоммарки «SkodaOctaviaA516I»,д.н.з. НОМЕР_1 ,керувала особана ім`я« ОСОБА_2 »,яка маланамір придбатицей автомобіль.Крім того,доповнив підставипозову,зазначивши,що контрольшвидкості повиненвідбуватися лишев місцях,які облаштованівідповідним знакомпро здійсненнявідеофіксації (дорожнійзнак 5.70),а наділянці дороги за адресою: АДРЕСА_1 , де було зафіксовано порушення швидкості руху, відповідний дорожній знак відсутній.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився.

Обставини, встановлені судом.

Постановою про накладення адміністративного стягнення у справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованого в автоматичному режимі, стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання/перебування на території України серії ЗАВ №02742414 від 09.07.2023 року, позивача ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122КУпАП, та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 340,00 гривень.

Виходячи із змісту оскаржуваної постанови, було встановлено, що 09.07.2023 року о 12 год. 07 хв. технічним засобом Каскад 201-1220 за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Галицька, 144, зафіксовано транспортний засіб марки «Skoda Octavia A5 16I», д.н.з. НОМЕР_1 ; особа, яка керувала транспортним засобом, перевищила встановлені обмеження швидкості руху транспортних засобів на 39 км/год., чим порушила п.12.9 (б) ПДР України.

З відомостей реєстраційної картки транспортного засобу марки «Skoda Octavia A5 16I», д.н.з. НОМЕР_1 , вбачається, що власником такого являється ОСОБА_1 .

З листа служби відновлення і розвитку інфраструктури в Івано Франківській області від 25.03.2024 вбачається, що камера фото, - відеофіксації за адресою вул. Галицька, 144, м. Івано-Франківськ, розміщена на перехресті вулиць Галицька та Хіміків в напрямку в`їзду в місто Івано-Франківськ. Перед цією камерою у тому ж напрямку руху встановлено дорожній знак 5.76 «Автоматична відеофіксація порушень Правил дорожнього руху».

Оцінка Суду.

Згідно з п. 8 ч. 1ст.23 Закону України "Про Національну поліцію"поліція відповідно до покладених на неї завдань у випадках, визначених законом, здійснює провадження у справах про адміністративні правопорушення, приймає рішення про застосування адміністративних стягнень та забезпечує їх виконання.

Пунктом 11 частини 1статті 23 цього Законувизначено, що поліція відповідно до покладених на неї завдань регулює дорожній рух та здійснює контроль за дотриманнямПравил дорожнього рухуйого учасниками та за правомірністю експлуатації транспортних засобів на вулично-дорожній мережі.

Порядок дорожнього руху на території України, відповідно доЗакону України "Про дорожній рух", встановлюютьПравила дорожнього рухуУкраїни (далі -ПДРУкраїни), затвердженіпостановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001(із змінами та доповненнями).

Відповідно доп. 1.1 ПДРУкраїни - ці Правила відповідно доЗакону України "Про дорожній рух"встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України. Інші нормативні акти, що стосуються особливостей дорожнього руху (перевезення спеціальних вантажів, експлуатація транспортних засобів окремих видів, рух на закритій території тощо), повинні ґрунтуватися на вимогах цих Правил.

Згідно зіст. 14 Закону України "Про дорожній рух"учасники дорожнього руху зобов`язані знати і неухильно дотримуватися вимог цьогоЗакону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху.

Пунктом 1.9 ПДРУкраїни передбачено, що особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством.

Відповідно до пп. "б"п. 12.9 ПДРУкраїни водієві забороняється перевищувати максимальну швидкість, зазначену в пунктах 12.4-12.7, на ділянці дороги, де встановлено дорожні знаки 3.29, 3.31, або на транспортному засобі, на якому встановлено розпізнавальний знак відповідно до підпункту "и" пункту 30.3 цих Правил.

Пунктом 12.4 ПДРУкраїни встановлено, що у населених пунктах рух транспортних засобів дозволяється із швидкістю не більше 50 км/год.

Частиною першоюстатті 122 КУпАПпередбачено, зокрема, що перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Статтею 14-2 КУпАПпередбачено, що адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні на момент запиту відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи.

Згідно зіст. 222 цього Кодексуоргани Національної поліції розглядають справи, зокрема, про порушенняПравил дорожнього руху, в тому числі за ч. 1ст. 122 КУпАП.

Від імені органів Національної поліції розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право працівники органів і підрозділів Національної поліції, які мають спеціальні звання, відповідно до покладених на них повноважень.

Статтею 279-1 КУпАПпередбачено, що у разі якщо адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху зафіксовано в автоматичному режимі або якщо порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису), посадова особа уповноваженого підрозділу Національної поліції або інспектор з паркування за даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів, а також у разі необхідності - за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань встановлює відповідальну особу, зазначену у частині першійстатті 14-2 цього Кодексу.

За запитом посадових осіб уповноважених підрозділів Національної поліції, інспекторів з паркування у письмовій або електронній формі (у тому числі за умови ідентифікації цих посадових осіб за допомогою електронного цифрового підпису) відповідні органи (підрозділи) Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства юстиції України зобов`язані надавати відомості про належного користувача транспортного засобу, фізичну особу, керівника юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, особу, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи, з обов`язковим дотриманнямЗакону України "Про захист персональних даних".

Постанова про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), може виноситися без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Процедуру оформлення працівниками органів і органів (підрозділів) Національної поліції України, які мають спеціальні звання, відповідно до покладених на них повноважень (далі - уповноважений поліцейський), матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі визначено Інструкцію з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, яку затвердженонаказом Міністерства внутрішніх справ № 13 від 13.01.2020, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 року за № 113/34396.

Відповідно до цієї Інструкції уповноважені поліцейські розглядають справи про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, передбачені частинами першою - третьою статті 122 (перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів, проїзду на заборонний сигнал світлофора, порушення правил зупинки, стоянки, порушення установленої для транспортних засобів заборони рухатися смугою для маршрутних транспортних засобів, тротуарами чи пішохідними доріжками, виїзду на смугу зустрічного руху), та частиною першою статті 123 (порушення правил руху через залізничний переїзд, крім в`їзду на залізничний переїзд у випадках, коли рух через переїзд заборонений)КУпАП(далі - адміністративні правопорушення).

Справи про адміністративні правопорушення розглядаються за місцем оброблення та обліку таких правопорушень в уповноваженому органі (підрозділі) Національної поліції України.

Розгляд справ про адміністративні правопорушення здійснює уповноважений поліцейський шляхом опрацювання інформаційних файлів та метаданих до них за результатами автоматичної фіксації подій з ознаками адміністративного правопорушення, отриманих в електронному вигляді із системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі (далі - Система), та інших відомостей, отриманих за допомогою Системи з відповідних реєстрів, баз (банків) даних, необхідних для винесення постанови про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі (далі - адміністративна постанова).

Уповноважений поліцейський з використанням засобів Системи за даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів, відповідної інформаційно-телекомунікаційної системи Державної прикордонної служби України, а також (за потреби) - за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань установлює фізичну особу або керівника юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів наявні відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу,- належного користувача транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні на момент запиту відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб,- особу, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи (далі - відповідальна особа), або особу, яка ввезла на територію України транспортний засіб, зареєстрований за її межами.

Під час опрацювання інформаційних файлів, метаданих до них за результатами автоматичної фіксації подій з ознаками правопорушення та інших відомостей, отриманих за допомогою Системи з відповідних реєстрів, баз (банків) даних, необхідних для винесення адміністративної постанови (далі - матеріали автоматичної фіксації), уповноважений поліцейський оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному й об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

При опрацюванні уповноваженим поліцейським матеріалів автоматичної фіксації та встановлення факту учинення адміністративного правопорушення, розгляд якого віднесено до компетенції Національної поліції, цим уповноваженим поліцейським виноситься сформована Системою в автоматизованому режимі адміністративна постанова без складання протоколу про адміністративне правопорушення.

Уповноважений поліцейський під час опрацювання матеріалів автоматичної фіксації з використанням Системи з`ясовує наступне:

1) наявність фактичних даних учинення адміністративного правопорушення, ознаки якого зафіксовані на фотознімках (відеозаписі) в інформаційному файлі;

2) відповідність символів номерного знака транспортного засобу на отриманих фотознімках (відеозаписі) символам, розпізнаним Системою;

3) наявність та повноту інформації про зафіксований транспортний засіб;

4) відповідність типу, марки та моделі зафіксованого транспортного засобу його реєстраційним даним, отриманим із Системи;

5) наявність у Системі інформації про те, що до моменту вчинення правопорушення зафіксований транспортний засіб вибув з володіння відповідальної особи внаслідок протиправних дій інших осіб або щодо протиправного використання іншими особами номерних знаків, що належать цьому транспортному засобу;

6) наявність та повноту інформації про відповідальну особу зафіксованого транспортного засобу, а в разі фіксації транспортного засобу зареєстрованого за межами України - інформації про особу, яка ввезла його на територію України;

7) наявність інформації про обставини, що виключають адміністративну відповідальність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

За результатами опрацювання на першому етапі (рівні) матеріалів автоматичної фіксації уповноважений поліцейський:

1) за наявності доказів у справі про адміністративне правопорушення, відповідності символів номерного знака зафіксованого транспортного засобу, наявності та повноти інформації про зафіксований транспортний засіб і про відповідальну особу, або особу, яка ввезла на територію України транспортний засіб, зареєстрований за межами України, відсутності інформації про протиправне використання зафіксованого транспортного засобу або його номерних знаків іншими особами та відсутності обставин, що виключають адміністративну відповідальність особи, з використанням засобів Системи виносить адміністративну постанову, зміст якої відповідає вимогамстатті 283 КУпАП, з підтвердженням прийнятого рішення шляхом накладення цифрового підпису;

2) у разі необхідності додаткової перевірки фактичних даних учинення адміністративного правопорушення, відсутності достовірної та/або повної інформації щодо зафіксованого транспортного засобу, особи, яка притягається до відповідальності, адміністративну постанову не виносить, а матеріали адміністративної справи з використанням засобів Системи невідкладно передає на другий етап (рівень) іншому уповноваженому поліцейському із зазначенням підстав передання для продовження їх розгляду шляхом більш детального опрацювання та уточнення наявних матеріалів автоматичної фіксації, іншої інформації стосовно транспортного засобу та особи, яка притягається до відповідальності, отриманої із Системи, з подальшим прийняттям відповідного рішення;

3) у разі наявності інформації про протиправне використання зафіксованого транспортного засобу або його номерних знаків іншими особами невідкладно, з використанням засобів Системи, передає в автоматизованому режимі таку інформацію до відповідної функціональної підсистеми єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ (далі - ФП ЄІС МВС) з метою інформування відповідних органів (підрозділів) Національної поліції України для прийняття рішення згідно із законодавством. При цьому адміністративна постанова не виноситься у зв`язку зі звільненням відповідальної особи або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, від відповідальності за зафіксоване адміністративне правопорушення.

На другому етапі (рівні) уповноважений поліцейський упродовж не більше трьох діб з моменту отримання із Системи опрацьовує передані на розгляд з першого етапу (рівня) матеріали автоматичної фіксації, оцінює наявні в них докази, за потреби з використанням відповідних ФП ЄІС МВС уточнює необхідні відомості для прийняття рішення у справі та за результатами опрацювання:

1) у разі наявності доказів учинення адміністративного правопорушення, відсутності в матеріалах автоматичної фіксації даних про протиправне використання зафіксованого транспортного засобу або його номерних знаків іншими особами, відсутності обставин, визначенихстаттею 247 КУпАП, з використанням засобів Системи виносить адміністративну постанову, зміст якої відповідає вимогамстатті 283 КУпАП, з накладенням цифрового підпису;

2) за наявності хоча б однієї з обставин, визначенихстаттею 247 КУпАП, закриває провадження у справі без винесення адміністративної постанови з унесенням відповідної інформації до Системи з накладенням цифрового підпису;

3) у разі отримання відомостей про протиправне використання зафіксованого транспортного засобу або його номерних знаків іншими особами невідкладно, з використанням засобів Системи, передає в автоматизованому режимі таку інформацію до ФП ЄІС МВС з метою інформування відповідних органів (підрозділів) Національної поліції України для прийняття рішення згідно із законодавством, а адміністративна постанова не виноситься у зв`язку зі звільненням відповідальної особи або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, від відповідальності за зафіксоване адміністративне правопорушення.

Якщо під час опрацювання матеріалів автоматичної фіксації уповноважений поліцейський установить невідповідність типу, марки чи моделі зафіксованого на фотознімках (відеозаписі) з інформаційного файла транспортного засобу його реєстраційним даним, отриманим із Системи, або відсутність даних про цей транспортний засіб чи виявить ознаки інших правопорушень (зокрема, дорожньо-транспортної пригоди, експлуатації транспортного засобу, яким незаконно заволоділи, використання номерних знаків, що належать іншому транспортному засобу), не зазначених у пункті 1 цього розділу, невідкладно, з використанням засобів Системи, передає в автоматизованому режимі таку інформацію до ФП ЄІС МВС з метою інформування відповідних органів (підрозділів) Національної поліції України для прийняття рішення згідно із законодавством України.

Відповідно до положеньстатті 1 КУпАП України, основним завданням цьогоКодексує охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержанняКонституціїта законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Відповідно дост. 288 КУпАПперевірка законності та обґрунтованості постанови по справі про адміністративне правопорушення судом здійснюється у порядку, встановленомуКодексом адміністративного судочинства України.

Згідно з п. 1ст. 247 КУпАПобов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події і складу адміністративного правопорушення. Наявність події і складу правопорушення доводиться шляхом надання доказів.

Зазначена норма встановлює обов`язок суб`єкта владних повноважень щодо доказування правомірності своїх рішень, дій чи бездіяльності. Оскільки позивач проти вчинення правопорушення заперечує, відповідач зобов`язаний подати докази на спростування таких заперечень.

Відповідно дост. 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

При прийнятті постанови про накладення адміністративного стягнення за правиламист. 252 КУпАПвизначено обов`язок відповідача провести оцінку наявним доказам, повно і об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

В силу приписівст. 7 КУпАПніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Згідно зіст. 245 КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Позивача було притягнуто до адміністративної відповідальності за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину в межах населеного пункту. Зокрема, у спірній постанові відповідача зазначено про недотримання позивачем вимогп. 12.9. «б» ПДРУкраїни.

Наведене в оскаржуваній постанові адміністративне правопорушення зафіксовано технічним засобом Каскад 201-1220, який відповідає вимогам ДСТУ 8809:2018 «Метрологія. Прилади контролю за дотриманнямправил дорожнього рухуз функціями фото- і відеофіксації. Вимірювачі швидкості руху транспортних засобів дистанційні, вимірювачі просторово-часових параметрів місцеположення транспортних засобів дистанційні. Метрологічні та технічні вимоги» та має сертифікат відповідності № UA.TR.001 22 119-21 від 12.08.2021.

Доводом позивача, з яким він пов`язує наявність підстав для скасування спірної постанови є те, що він на момент вчинення адміністративного правопорушення не керував транспортним засобом.

Разом з тим, як вказувалося судом вище, приписами чинного законодавства визначено конкретний алгоритм дій, у випадках, коли власник (відповідальна особа) дійсно не керував транспортним засобом на дату вчинення адміністративного правопорушення.

Так, відповідальна особа, зазначена у частині першійстатті 14-2 цього Кодексу, або особа, яка ввезла транспортний засіб на територію України, звільняється від адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), якщо протягом 20 календарних днів з дня вчинення відповідного правопорушення або з дня набрання постановою по справі про адміністративне правопорушення законної сили:

- ця особа надала документ, який підтверджує, що до моменту вчинення правопорушення транспортний засіб вибув з її володіння внаслідок протиправних дій інших осіб, або щодо протиправного використання іншими особами номерних знаків, що належать її транспортному засобу;

-особа, яка керувала транспортним засобом на момент вчинення зазначеного правопорушення, звернулася особисто до органу (посадової особи), уповноваженого розглядати справи про адміністративні правопорушення, із заявою про визнання зазначеного факту адміністративного правопорушення та надання згоди на притягнення до адміністративної відповідальності, а також надала документ (квитанцію) про сплату відповідного штрафу.

З матеріалів справи судом встановлено, що власник транспортного засобу не звертався до уповноваженого органу, а саме: до Департаменту патрульної поліції чи його територіальних підрозділів із заявою про те, що транспортний засіб вибув з володіння внаслідок протиправних дій інших осіб, або щодо протиправного використання іншими особами номерних знаків, що належать транспортному засобу; будь яка інша особа, яка ніби-то керувала транспортним засобом, в тому числі особа « ОСОБА_2 », на яку вказує позивач, не зверталася з заявою про визнання зазначеного факту адміністративного правопорушення та надання згоди на притягнення до адміністративної відповідальності.

Відповідно до ч. 1, 2ст. 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

При цьому, суд враховує, що приписист. 77 КАС Українисвідчать про те, що їх не можна розуміти таким чином, що позивач взагалі звільнений від обов`язку доказування своїх вимог, тому обов`язок доказування розподіляється таким чином, що позивач повинен довести обставини, якими він обґрунтовує позовні вимоги, тобто підставу позову, а відповідач повинен довести обставини, якими він обґрунтовує заперечення проти позову.

В межах спірних правовідносин відповідачем у справі доведено правомірність винесення ним спірної постанови про притягнення до адміністративної відповідальності та дотримання ним процедури винесення такої постанови.

В свою чергу, позивачем не доведено обставин щодо звернення до уповноваженого органу ДПП із заявою щодо звільнення від адміністративної відповідальності, у відповідності до ч. 1ст. 14-2 цього КУпАП.

На підставі суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

З цих підстав,керуючись статями 1-3,77,241-246,268-271,286 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Департаменту патрульної поліції про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.

Сторони по справі:

Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; місце реєстрації: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 .

Відповідач: Департаменту патрульної поліції, місцезнаходження: м. Київ, вул. Ф.Ернста, 3, код ЄДРПОУ 40108646.

Повний текст рішення виготовлено 27.03.2024.

Суддя О.В. ГОЛЯНА

Дата ухвалення рішення27.03.2024
Оприлюднено28.03.2024
Номер документу117938072
СудочинствоАдміністративне
Сутьнакладення адміністративного стягнення за правиламист. 252 КУпАПвизначено обов`язок відповідача провести оцінку наявним доказам, повно і об`єктивно дослідити всі

Судовий реєстр по справі —308/14100/23

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Рішення від 27.03.2024

Адміністративне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Голяна О. В.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Голяна О. В.

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Голяна О. В.

Постанова від 18.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 27.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 11.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Голяна О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні