Рішення
від 08.03.2024 по справі 160/367/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 березня 2024 рокуСправа №160/367/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Єфанової О.В.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Кам`янської районної державної адміністрації Дніпропетровської області про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Кам`янської районної державної адміністрації Дніпропетровської області в якій позивач просить:

визнати протиправним та скасувати рішення Управління соціального захисту населення Кам`янської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 44389261) за електронною заявою №230208233652786 ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) «Про призначення допомоги сім`ям з дітьми», якому було відмовлено у призначенні державної допомоги при народжені дитини, на дитину ОСОБА_2 , 19 лютого 2022 року;

зобов`язати Управління соціального захисту населення Кам`янської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 44389261) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) від 09.02.2023р. із урахуванням висновків суду та надати державну допомогу при народженні дитини - доньки ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зарахувавши кошти на рахунок НОМЕР_2 , установа банку - Приватбанк, МФО 305299, отримувач ОСОБА_1 , рахунок отримувача НОМЕР_3 .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що допомога при народженні дитини за своєю природою є допомогою самій дитині, а не її батькам. У даному випадку помилка у номері банківського рахунку при зверненні одного з батьків до органу, який здійснює призначення допомоги при народженні дитини, призводить до порушення інтересів саме дитини.

Відповідач надав відзив та, посилаючись на Порядок призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, зазначив, що призначити допомогу не було можливості, через надані не в повному обсязі відомості ОСОБА_1 , а саме міжнародний номер банківського рахунка (IBAN (International Bank Account Number) або номер відділення національного оператора поштового зв`язку.

Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно з ст.258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

За приписами ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

За викладених обставин, у відповідності до вимог ст.ст.258, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , разом із дружиною ОСОБА_3 . ОСОБА_1 є громадянином України відповідно до паспорту серії НОМЕР_4 , виданого Васильківським МВ ГУ МВС України в Київській області.

Відповідно до свідоцтва про народження серія НОМЕР_5 від 05 березня 2022 року, видане Верхньодніпровським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Кам`янському районі Дніпропетровської області, у ОСОБА_1 та ОСОБА_3 народилась дитина, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

У зв`язку із проведенням бойових дій на території України, позивач отримав візу до Федеративної держави Канада, про що свідчать відомості із закордонного паспорту громадянина України НОМЕР_6 , та змушений був тимчасово переїхати разом із сім`єю.

В подальшому, ОСОБА_1 отримав лист від Управління соціального захисту населення Кам`янської районної державної адміністрації Дніпропетровської області №2179 від 28.11.2023, в якому зазначається, що при поданні заяви електронним сервісом Е-допомоги ОСОБА_1 припустився помилки (не вірно вказали рахунок банку). Призначити допомогу не було можливим через відсутність рахунка з банку для виплати коштів.

30.11.2023 представником позивача було направлено адвокатський запит №30/11/2025-185 до Управління соціального захисту населення Кам`янської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, у якому просить надати рішення, яким було відмовлено у призначенні державної допомоги при народженні дитини, на дитину ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Листом №2252 від 07.12.2023 відповідач надав відповідь на адвокатський запит та надав скріншот рішення про відмову у призначенні допомоги при народженні дитини ОСОБА_1 .

Так, відповідно до вказаного рішення, було розглянуто заяву №230208233652786 про призначення допомоги при народженні дитини, та у зв`язку із помилкою вказана заява була відхилена.

Відповідно до ст. 1 Закону України від 21.11.1992 №2811-XII "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" (далі - Закон №2811), громадяни України, в сім`ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону № 2811, призначається державна допомога при народжені дитини.

Як зазначено в ст. 5 Закону № 2811, всі види державної допомоги сім`ям з дітьми, крім допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами жінкам, зазначеним у частині другій статті 4 цього Закону, призначають і виплачують органи соціального захисту населення за місцем проживання батьків (усиновлювачів, опікуна, піклувальника).

Допомога при народженні дитини надається одному з батьків дитини, опікуну, які постійно проживають разом з дитиною, з метою створення належних умов для її повноцінного утримання та виховання. Для призначення допомоги при народженні дитини органу соціального захисту населення за умови пред`явлення паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, подається: заява одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики; копія свідоцтва про народження дитини (з пред`явленням оригіналу). (п. 10 Порядку).

Згідно п.52 Порядку державна допомога сім`ям з дітьми виплачується щомісяця за вибором матері (батька, опікуна, піклувальника чи усиновлювача), якій (якому) призначено таку допомогу, через виплатні об`єкти АТ "Укрпошта" за місцем проживання або шляхом перерахування коштів на її (його) особовий рахунок, відкритий в установі уповноваженого банку.

Так, позивач в позовній заяві не вказує в чому саме є протиправність рішення відповідача, зазначає лише про право дитини на отримання грошової допомоги.

Судом не спростовується право дитини на отримання грошової допомоги, проте, отримання вказаної допомоги пов`язано з виконанням певних умов.

В даному випадку, відповідач фактично не відмовив у призначенні допомоги, а вказав лише на невірне зазначення банківських реквізитів.

Крім того, суд зазначає, що позивач не позбавлений був права на повторну подачу заяви із зазначенням вірних банківських реквізитів.

З інших підстав, позивачем вказане рішення не оскаржується.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст.243-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовної заяви відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Єфанова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.03.2024
Оприлюднено29.03.2024
Номер документу117948500
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —160/367/24

Постанова від 22.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 10.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 10.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Рішення від 08.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні