Постанова
від 27.03.2024 по справі 280/8489/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

27 березня 2024 року м. Дніпросправа № 280/8489/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач), суддів: Щербака А.А., Баранник Н.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Запорізької митниці на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 19 грудня 2023 року (суддя 1-ї інстанції Чернова Ж.М.) в адміністративній справі №280/8489/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Солаго Трейд до Запорізької митниці про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

11.10.2023 Товариства з обмеженою відповідальністю "СОЛАГРО ТРЕЙД" звернулось до суду з позовом до Запорізької митниці про визнання протиправним та скасування рішення, оформлене карткою відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA112070/2023/000091 від 29.08.2023; зобов`язання Запорізьку митницю розглянути питання щодо митного оформлення товару (вантажу) згідно митної декларації №23UA112070003072U9 від 29.08.2023, а саме ячміня для кормових цілей, не насіннєвого, насипом, врожаю 2021 року, кількістю 374,050 МТ, придбаного UPTON TRADE GLOBE AG у товариства з обмеженою відповідальністю "СОЛАГРО ТРЕЙД".

Позовні вимоги обґрунтовано незгодою з оскарженим рішенням відповідача, оскільки з метою завершення розпочатого митного оформлення, позивач, у встановленому законом порядку, через уповноважену особу здійснило подачу Запорізькій митниці митної декларації №23UA112070003072U9, за наслідками розгляду якої відповідачем того ж дня було прийнято рішення про відмову у митному оформленні. Відмова викладена в картці відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA112070/2023/000091. Позивач вважає рішення відповідача не вмотивованим, прийнятим формально та таким, що не містить вичерпних роз`яснень вимог, виконання яких забезпечує можливість митного оформлення товарів у ситуації, що склалася, що порушує його права.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 19 грудня 2023 року позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга ґрунтується на тому, що судом не надано оцінку доводам відповідача про те, що товар не пройшов митний контроль, а також те, що спірна ситуація виникла в результаті форм-мажорних обставин. Картка відмови, вважає скаржник, не створює для позивача правових наслідків.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просить відмовити у її задоволенні.

Перевіривши обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 15.02.2022 позивачем укладено з резидентом Швейцарської Конфедерації компанією UPTON TRADE GLOBE AG контракт № SU0096, відповідно до положень якого позивач, відповідно до інструкцій продавця щодо поставки товару, наданих згідно з п. 6.2.1 Контракту, повинен поставити в період з 15.02.2022 по 15.03.2022, на умовах FOB ПОРТ БЕРДЯНСЬК (згідно з ІНКОТЕРМС-2010) ячмінь загальним обсягом 370,00 метричних тон (+/-10%). Відповідно до умов тлумачення FOB ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року, продавець зобов`язаний доставити товар у порт і завантажити його на вказане покупцем судно. При цьому, витрати на доставку товару на борт судна покладаються продавця.

На виконання п. 5.2 Контракту, 16.02.2022 позивачем виставлено рахунок (Invoice) №SU0096 для здійснення покупцем часткової передоплати за Контрактом на товар обсягом 350,00 метричних тон. Вказаний рахунок оплачений покупцем в повному обсязі, згідно Кредитового повідомлення платіж в іноземній валюті № 680_3 від 18.02.2022.

16.02.2022 митним постом Бердянськ Запорізької митниці була оформлена відповідна періодична митна декларації типу ЕК10РР № UA112050/2022/000319.

Товар за вказаним Контрактом було завантажено на морське судно MAORI для відправлення до порту Іскендерун (Туреччина).

Послуги з завантаження товару на судно в порту Бердянськ портовими операторами позивач підтверджує Актом наданих послуг № 155 від 24.02.2022 до договору № 3-Б про надання транспортно-експедиторських послуг від 24.02.2020.

Згідно поданих документів, на судно було завантажено 374,050 українського ячменя, що підтверджується Коносаментами (Bill of lading) № 4 від 24.02.2022, а також виданим 24.02.2022 капітаном морського судна MAORI вантажним маніфестом (Freight/Cargo manifest).

24.02.2022 відповідно до наказу Державної митної служби України від 24.02.2022 №113, зі змінами внесеними наказом Державної митної служби України від 28.02.2022 №118 встановлений простій у роботі Митного посту Бердянськ Запорізької митниці.

У зв`язку з початком військової агресії, позивач не закінчив митні формальності. Капітаном корабля було прийнято рішення про вихід з порту та вивезення товару за кордон.

Згідно сповіщення про готовність судна від 11.04.2022 (Notice of Readiness) прибути в порт розвантаження, до порту призначення (порт Іскендерун, Туреччина) судно прибуло 11.04.2022, а вивантаження товару відбулось в період з 20:30 21.04.2022 по 08:40 25.04.2022, що засвідчується стандартним звітом про обробку судна (Standart Statement of Facts), складеного 25.04.2022, а також свідоцтвом драфт-сюрвей (Draft Survey Certificate) від 25.04.2022.

Отрмання товару підтверджується листом UPTON TRADE GLOBE AG від 20.02.2023.

Листом вих. № 20230220-01 20.02.2023 позивач звернувся до відповідача з метою отримання інформації щодо контактів митного поста, до якого можна подати документи для завершення митних процедур щодо вказаної поставки, 06.03.2023 отримав відповідь, оформлену листом №7.20-1/7.20-17-01/14/611 про те, що інформація про поставки відсутня в Єдиній автоматизованій інформаційній системі митних органів України, у зв`язку з чим, підстави для митного оформлення відсутні.

17.05.2023 позивачем отримано експертний висновок ТПП України, згідно якого, за результатами вивчення документів щодо здійснення поставки за Контрактом, експерти дійшли висновку про те, що надані документи підтверджують факт переміщення товару за межі митної території України на виконання контракту, незавершення митних процедур щодо митного оформлення поставленого за контрактом товару є наслідком форс-мажорних обставин.

29.08.2023 позивачем подано через електронну систему додаткову митну декларацію для завершення процедури митного оформлення вантажу. На підтвердження здійснення зовнішньоекономічної операції щодо продажу товару, з митної території України надав відповідачу: контракт № SU0096 від 15.02.2022, рахунок (Invoice) № SU0096 від 16.02.2022, а також вантажні документи, які є підставою для перетинання товаром митного кордону України (коносаменти (Bills of lading) № 4 від 24.02.2022 та вантажна відомість (Freight/Cargo Manifest) від 24.02.2022.

29.08.2023 відповідачем прийнято рішення про відмову митному оформленні товару, оформлене Карткою відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA112070/2023/000091.

Відповідно до Картки відмови №UA112070/2023/000091 від 29.08.2023, підставою для відмови у митному оформленні (випуску) товарів є: 1) Не здійснення митним органом митного контролю, що передбачено главою XI Митного кодексу України та Порядку виконання митних формальностей при здійсненні транзитних переміщень, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.10.2012 № 1066, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2012 року за № 2120/22432; 2) Порушення вимог статті 261 Митного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 450 Питання, пов`язані із застосуванням митних декларацій, постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 451 Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних. водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, Порядку виконання митних формальностей при здійсненні транзитних переміщень, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.10.2012 № 1066, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2012 року за № 2120/22432 та Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, а саме: - відповідно до частини 1 статті 261 Митного кодексу України та пункту 26 постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №450 Питанні, пов`язані із застосуванням митних декларацій до 15 числа місяця, що настає за кожним календарним місяцем переміщення товарів через митний кордон України за періодичною митною декларацією, декларант або уповноважена ним особа зобов`язані подати додаткову декларацію (додаткові декларації) із зазначенням точних відомостей про товари, перемішені через митний кордон України за періодичною митною декларацією відповідно до заявленого митного режиму протягом відповідного календарного місяця; - відповідно до п.49 статті 4 Митного кодексу України пропуск товарів через митний кордон України - надання митним органом відповідній особі дозволу на переміщення товарів через митний кордон України з урахуванням заявленої мети такого переміщення; - відповідно до п. 31 ТИПОВА ТЕХНОЛОГІЧНА СХЕМА здійснення митного контролю водних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон затвердженою ПКМУ № 451 від 21.05.2012 Питання пропуску через державний кордон осіб. автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що перемішуються ними після завершення митного контролю вибуття судна в приміщеннях митних органів та/або контролю на судні митний орган документально підтверджує пропуск транспортних засобів і товарів через митний кордону порядку, встановленому Мінфіном. У ЕМД №23UA112070003072U9 від 29.08.2023 у графі 40 зазначена за кодом 1301 ЕМД типу РР№ UA112050/2022/000319 від 16.02.2022. На теперішній час інформація стосовно переміщення вантажу за ЕМД типу РР №UA112050/2022/000319 від 16.02.2022 через митний кордон в Єдиній автоматизованій інформаційній системи митних органів України відсутня. Враховуючи вищевикладене, у порушення ч. 1 ст. 261 Митного кодексу України, п. 26 Положення № 450 декларантом не надано точних та документально підтверджених відомостей про кількість переміщеного товару та дату перетину кордону. Також, у митному органі наявна інформація стосовно відкритих кримінальних проваджень відносно транспортних засобів, на які в порту Бердянськ здійснювалося навантаження товарів, що декларуються. Порушено вимоги Порядку заповнення митних декларацій за формою єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, а саме: невірно заповнено графу 21 (у лівому підрозділі графи зазначаються ідентифікаційні відомості про транспортний засіб. Залежно від виду транспортного засобу в графі мають зазначатися такі ідентифікаційні відомості: морський та річковий транспорт - назва судна); Порушено вимоги Порядку заповнення митних декларацій за формою єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, а саме: в графі 8 невірно зазначені відомості про одержувача вантажу, відомості про якого наведені у коносаменті № 4 від 24.02.2022.

Позивач не погодившись з відмовою у митному оформленні товару, ззвернувся до суду із цим позовом.

Суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги дійшов висновку, що відповідач відмовляючи у митному оформленні товару проявив формальних підхід, який став підставою для прийняття протиправного та не обґрунтованого рішення у формі картки відмови у прийнятті митної декларації.

Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з рішенням суду першої інстанції по задоволення позовних вимог з наступних підстав.

За правилами ч.1 ст.248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Засвідчення митним органом прийняття товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів на них до митного оформлення здійснюється шляхом проставляння відбитків відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії (ч.2 ст.248 МК України).

Відповідно до ч.1 ст. 255 МК України митне оформлення завершується в найкоротший можливий строк, але не більше ніж чотири робочих години з моменту пред`явлення митному органу товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню (якщо згідно з цим Кодексом товари, транспортні засоби комерційного призначення підлягають пред`явленню), подання митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та всіх необхідних документів і відомостей, передбачених статтями 257 і 335 цього Кодексу.

Відповідно до ч.3 ст.255 МК України у разі якщо товар декларується з використанням попередньої або періодичної митних декларацій, митне оформлення за цими деклараціями завершується у строк, що не перевищує чотирьох робочих годин з моменту їх подання.

Митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму, що засвідчується митним органом шляхом проставлення відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії (ч.5 ст.255 МК України).

Статтею 260 МК України встановлені норми щодо тимчасової та періодичної митної декларації.

Якщо декларант або уповноважена ним особа не володіє точними відомостями про характеристики товарів, необхідні для заповнення митної декларації у звичайному порядку, вона може подати митному органу тимчасову митну декларацію на такі товари за умови, що вона містить дані, достатні для поміщення їх у заявлений митний режим, та під зобов`язання про подання додаткової декларації у строк не більше 45 днів з дати оформлення тимчасової митної декларації.

Періодична митна декларація може подаватися на регулярне переміщення через митний кордон України товарів однією і тією ж особою на одних і тих же умовах та підставах протягом не більше 180 днів та під зобов`язання про подання додаткової декларації на товари, переміщені за періодичною митною декларацією протягом попереднього календарного місяця, у порядку та на умовах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Для пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до заявленого митного режиму, що вивозяться за межі митної території України за періодичною митною декларацією, застосовуються заходи тарифного й нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, чинні на день пропуску цих товарів через митний кордон України.

Митний орган не має права відмовити в прийнятті тимчасової або періодичної митної декларації, якщо виконано всі умови, встановлені цим Кодексом.

Відмова митного органу в прийнятті тимчасової або періодичної митної декларації повинна бути вмотивованою, а про причини відмови має бути письмово повідомлено декларанта.

Оформлення митним органом тимчасової або періодичної митної декларації передбачає необхідність виконання вимог цього Кодексу, передбачених для поміщення товарів в обраний митний режим та сплати митних платежів або забезпечення їх сплати відповідно до розділу X цього Кодексу.

Отже, періодична декларація є плановою, для уточнення відомостей про характеристики товарів необхідно подавати додаткову декларацію.

Згідно з частиною першою статті 261 МК України у разі подання відповідно до статей 259-260-1 цього Кодексу попередньої, тимчасової, спрощеної або періодичної митної декларації декларант або уповноважена ним особа повинні протягом строків, визначених відповідно до цього Кодексу, подати митному органу додаткову декларацію, яка містить точні відомості про товари, задекларовані за попередньою, тимчасовою, спрощеною або періодичною митною декларацією, що подавалися б у разі декларування цих товарів за митною декларацією, заповненою у звичайному порядку.

У разі відсутності інформації, необхідної для визначення числових значень складових митної вартості товарів, яка стане відомою після випуску товарів у вільний обіг та сплати роялті, ліцензійних платежів, інших складових вартості, які визначаються залежно від обсягів продажу або прибутку від продажу, декларант або уповноважена ним особа має право подати додаткову декларацію протягом 180 днів з дати випуску товарів (ч.2 ст.261 МК України).

Додаткова декларація подається до відповідного митного органу, яким була оформлена відповідна попередня, тимчасова, спрощена або періодична митна декларація. (частина шоста статті 261 МК України)

Дозволяється подання однієї додаткової декларації до кількох попередніх, тимчасових, спрощених або періодичних митних декларацій, що були оформлені одним митним органом в межах одного зовнішньоекономічного договору та одного митного режиму, за умови дотримання строків подання додаткової декларації, визначених відповідно до цього Кодексу. (частина сьома статті 261 МК України)

Прийняття митної декларації здійснюється відповідно до положень статті 264 МК України.

Відповідно до частин 1, 2 статті 256 Митного кодексу України відмова у митному оформленні - це письмове вмотивоване рішення митного органу про неможливість здійснення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через невиконання декларантом або уповноваженою ним особою умов, визначених цим Кодексом.

У рішенні про відмову у митному оформленні повинні бути зазначені причини відмови та наведені вичерпні роз`яснення вимог, виконання яких забезпечує можливість митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Зазначене рішення повинно також містити інформацію про порядок його оскарження.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №450 затверджено Положення про митні декларації, яке визначає вимоги до оформлення і використання митних декларацій, на підставі яких декларуються товари, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України підприємствами, та інші товари, що відповідно до законодавства України декларуються шляхом поданням митної декларації, передбаченої для підприємств, а також порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними.

Відповідно до пункту 21 Положення №450, періодична митна декларація подається для декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України суднами закордонного плавання, трубопровідним транспортом або лініями електропередачі, припасів, періодичних друкованих видань та товарів, переміщення яких через митний кордон України планується з періодичністю не рідше ніж два рази протягом строку її дії.

Подана митному органу періодична митна декларація підтверджує взяття декларантом або уповноваженою ним особою зобов`язання подати митному органу додаткові декларації на товари, переміщені за періодичною митною декларацією протягом попереднього календарного місяця.

Згідно пункту 24 Положення №450, товари, що вивозяться за межі митної території України за періодичною митною декларацією (крім товарів, що переміщуються через митний кордон України трубопровідним транспортом або лініями електропередачі, та періодичних друкованих видань), можуть бути перемiщенi через митний кордон України у разі:

пред`явлення митному органу в пункті пропуску через державний кордон України в паперовій або електронній формі документів (засвідчених у встановленому порядку копій, якщо законодавством не передбачено обов`язкове подання оригіналів), що свідчать про дотримання вимог законодавства щодо заходів нетарифного регулювання (крім тих, відомості про які зазначались у встановленому порядку в періодичній митній декларації) та про здiйснення передбачених статтею 319 Митного кодексу України необхідних видів контролю;

подання у разі перемiщення товарів залізничним і автомобільним транспортом декларантом або уповноваженою ним особою митному органу, зокрема з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій, не пізніше ніж через дві доби з дати прийняття товарів до перевезення реєстру номерів транспортних засобів та товарно-транспортних документів за формою згідно з додатком 2.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №451 затверджено Типову технологічну схему здійснення митного контролю водних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон (далі Типова технологічна схема), яка визначає відповідно доМитного кодексу України послідовність дій посадових осіб митних органів під час здійснення митного контролю водних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними через митний кордон України (далі - водні транспортні засоби і товари), у пунктах пропуску для морського, річкового та поромного сполучення через державний кордон (далі - пункти пропуску).

Відповідно до пункту 28 Типової технологічної схеми, до початку завантаження на судно закордонного плавання транспортних засобів і товарів декларант або уповноважена ним особа подає митному органу доручення на навантаження у формі електронного документа, на який накладено кваліфікований електронний підпис, чи на паперовому носії. Підставою для оформлення такого доручення є митна декларація (електронна митна декларація) або інший документ, який відповідно достатті 94Митного кодексу України використовується замість митної декларації, у формі електронного документа, на який накладено кваліфікований електронний підпис, чи на паперовому носії або його електронна (сканована) копія, на який накладено кваліфікований електронний підпис, з відміткою митного органу про закінчення митного контролю.

У разі надходження транспортних засобів і товарів, що були оформлені в інших митних органах і перебувають під митним контролем, разом з митною декларацією (електронною митною декларацією) подаються товаросупровідні (товаротранспортні) документи у формі електронних документів, на які накладено кваліфікований електронний підпис, чи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, на які накладено кваліфікований електронний підпис.

Оформлене митним органом доручення на навантаження є підставою для завантаження зазначених у ньому транспортних засобів і товарів на судно закордонного плавання.

Відповідно до пункту 2 Підрозділу 2 Розділу ІІІ Порядку виконання митних формальностей на морському та річковому транспорті, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 10.03.2015 №308, до початку навантаження товарів на судно вантажовласник або уповноважена ним особа подає митниці доручення на навантаження. Підставою для оформлення доручення на навантаження є митна декларація або інший документ, який відповідно до законодавства України є підставою для переміщення товарів через митний кордон України (представлені на паперовому носії або у формі електронного документа). У разі надходження товарів, які були оформлені іншими митницями та перебувають під митним контролем, подаються також товаросупровідні документи.

Після перевірки відповідності даних, зазначених у дорученнях на навантаження документах, передбачених правилами роботи портів (наряд, ордер тощо), даним документів, зазначених у абзаці першому цього пункту, посадова особа митниці на дорученні на навантаження проставляє відбиток особистої номерної печатки. Оформлене таким чином доручення є підставою для навантаження зазначених у ньому товарів на судно.

Відповідно до пункту 6 Підрозділу 2 Розділу ІІІ Порядку № 308 після закінчення навантаження судна капітан судна або агентська організація (морський агент) подає митниці коносаменти й декларацію про вантаж для пропуску товарів через митний кордон України, а портовий оператор (стивідорна компанія), що здійснювала навантаження судна, надає митниці документи, що підтверджують кількість та асортимент навантажених товарів. У разі навантаження порожніх контейнерів додатково надається перелік контейнерів із зазначенням їх номерів та типів. Після звірення їх з дорученнями на навантаження (списками вантажів) і митними деклараціями або іншими документами, які відповідно до законодавства України є підставою для переміщення товарів через митний кордон України, посадова особа митниці проставляє на коносаментах (річкових накладних), декларації про вантаж відбитки штампа "Під митним контролем" та особистої номерної печатки.

Інформація вноситься до Журналу обліку товарів при вивезенні.

Як свідчать встановлені обставини справи, відповідлачем не спростовується, що 16.02.2022 позивачем подано до Митного посту "Бердянськ" Запорізької митниці та митним постом оформлено періодичну митну декларацію № UA112050/2022/000319 щодо здійснення митного оформлення товару, який мав бути завантажений на морське судно "MAORI", а саме ячмінь українського походження.

Послуги з завантаження товару на судно в порту Бердянськ портовими операторами підтверджуються Актом наданих послуг № 155 від 24.02.2022 до договору № 3-Б про надання транспортно-експедиторських послуг від 24.02.2020.

24.02.2022 відповідно до наказу Державної митної служби України від 24.02.2022 №113, зі змінами внесеними наказом Державної митної служби України від 28.02.2022 №118 встановлений простій у роботі Митного посту Бердянськ Запорізької митниці.

У зв`язку з початком військової агресії, позивач не закінчив митні формальності. Капітаном корабля прийнято рішення про вихід з порту та вивезення товару за кордон.

Згідно сповіщення про готовність судна від 11.04.2022 (Notice of Readiness) прибути в порт розвантаження, до порту призначення (порт Іскендерун, Туреччина) судно прибуло 11.04.2022, а вивантаження товару відбулось в період з 20:30 21.04.2022 по 08:40 25.04.2022, що засвідчується стандартним звітом про обробку судна (Standart Statement of Facts), складеного 25.04.2022, а також свідоцтвом драфт-сюрвей (Draft Survey Certificate) від 25.04.2022.

Отрмання товару підтверджується листом UPTON TRADE GLOBE AG від 20.02.2023.

За таких обставин, в умовах тимчасової окупації м. Бердянськ, позивач був позбавлений можливості здійснити дії, необхідні для завершення митного оформлення та подати додаткову митну декларацію.

Враховуючи встановлені судом обставини, які не спростовуються сторонами, доводи відповідача по відсутність внесених відомостей до ЄАІС стосовно пропуску за межі митної території України товарів, відхиляється судом.

Доводи відповідача, що товар не пройшов митний контроль, колегія суддів визнає безпідставиними, в з огляду на простій у роботі митного посту та, відповідно, неможливість подати такий документ посадовим особам митниці.

Позивач посилається та надає певні докази про те, що вчиняв можливі та залежних від нього дій щодо закінчення митного оформлення товару, відпуск якого через державний кордон України прийшовся на початок військової агресії, дії воєнного часу, призупинення діяльності митної служби, а відповідач в свою чергу не перевірив їх.

За встановлених у справі обставин суд апеляційної інстанції доходить висновку, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що оскаржене рішення не відповідає критеріям, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень (ч.2 ст.2 КАС України).

Враховуючи зазначене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

З урахуванням викладеного колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.

Розподіл судових витрат не здійснюється у відповідності до норм ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 311, 315, ст. 316, ст.ст. 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Запорізької митниці залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 19 грудня 2023 року в адміністративній справі №280/8489/23 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки визначені ст.ст 328, 329 КАС України.

Головуючий - суддяН.І. Малиш

суддяА.А. Щербак

суддяН.П. Баранник

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2024
Оприлюднено29.03.2024
Номер документу117952313
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —280/8489/23

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 27.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Рішення від 19.12.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 17.10.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні