Постанова
від 27.03.2024 по справі 160/30031/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

27 березня 2024 року м. Дніпросправа № 160/30031/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач), суддів: Баранник Н.П., Щербака А.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційні скарги Головного управління ДПС у Житомирській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 січня 2024 року (суддя 1-ї інстанції Рябчук О.С.) в адміністративній справі №160/30031/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальності Бенефіс ЛТД до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

16.11.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю "БЕНЕФІС ЛТД" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 25.07.2023 року №0137830407 на суму 664364,95 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає про незгоду з оскарженим рішенням, оскільки на момент складання акту камеральної перевірки та винесення спірного рішення набули чинності зміни внесені Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ до ПК України, в частині доповнення підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення ПК України пунктами 89 та 90, які зокрема пом`якшили відповідальність платника податків на період дії воєнного стану, який введений в Україні з 24.02.2022. Крім того, позивач вважає, що виходячи з приписів п.11 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, відповідач при визначенні розміру штрафу повинен був керуватися саме нормами Закону №2876-ІХ.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 січня 2024 року позов задоволено.

Відповідачем на вказане рішення суду подано апеляційну скаргу в якій зазначено на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить скасувати рішення суду та прийняти нове судове рішення, яким відмовити у задоволення позову.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції не надано належної оцінки нормам матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин.

Позивач не скористався правом подання відзиву на апеляційну скаргу.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження у відповідності до приписів п.3 ч. 1 ст. 311 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів доходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Бенефіс ЛТД зареєстроване як юридична особа 23.06.2023 року за кодом ЄДРПОУ 39916826 та перебувало на обліку в Головному управлінні ДПС у Житомирській області.

Головним державним інспектором Житомирського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Житомирській області на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, п. 57.2 ст. 57 розділу ІІ, п. 200.10 ст. 200 розділу V ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI, зі змінами та доповненнями, у порядку підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 та статті 76 глави 8 розділу ІІ ПК України проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за звітні періоди 2021 2022 роки ТОВ Бенефіс ЛТД ( код ЄДРПОУ 39916826), за результатами якої було складено акт №6166/06-30-04-07 від 27.04.2023.

Камеральною перевіркою було встановлено порушення позивачем вимог пункту 201.10 статті 201 розділу V ПК України, пункту 89 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення суб`єктом господарювання порушено граничні строки реєстрації по 26 податковим накладним/ розрахункам коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за звітні періоди листопад, грудень 2021 березень 2022.

У акті зазначено, що ТОВ Бенефіс ЛТД подано до реєстрації наступні податкові накладні:

- №ПН59 від 17.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 09:00, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 64667,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 323338,3, розмір штрафу 20%, сума ШС 12933,53;

- №ПН72 від 29.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:57, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 134919,02, обсяг постачання (без ПДВ) 674595,08, розмір штрафу 20%, сума ШС 26983,8;

- №ПН68 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:57, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 73499,6, обсяг постачання ( без ПДВ) 367498, розмір штрафу 20%, сума ШС 14699,92;

- №ПН66 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:59, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 259573, обсяг постачання ( без ПДВ) 1297865, розмір штрафу 20%, сума ШС 51914,6;

- №ПН71 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:58, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 89978,8, обсяг постачання ( без ПДВ) 449894, розмір штрафу 20%, сума ШС 17995,76;

- №ПН64 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 09:04, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 283339, обсяг постачання ( без ПДВ) 1416695, розмір штрафу 20%, сума ШС 56667,8;

- №ПН70 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:58, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 94365,2, обсяг постачання ( без ПДВ) 471826, розмір штрафу 20%, сума ШС 18873,04;

- №ПН62 від 17.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:57, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 1218,17, обсяг постачання ( без ПДВ) 206090,83, розмір штрафу 20%, сума ШС 8243,63;

-№ПН61 від 17.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 09:00, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 38558,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 192793,33, розмір штрафу 20%, сума ШС 711,73;

- №ПН65 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 09:04, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 75844,8, обсяг постачання ( без ПДВ) 379224, розмір штрафу 20%, сума ШС 15168,96;

- №ПН63 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 09:00, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 101141, обсяг постачання ( без ПДВ) 505705, розмір штрафу 20%, сума ШС 20228,2;

- №ПН69 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 09:00, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 143979,6, обсяг постачання ( без ПДВ) 719898, розмір штрафу 20%, сума ШС 28795,92;

- №ПН67 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 09:00, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 73977,17, обсяг постачання ( без ПДВ) 369885,83, розмір штрафу 20%, сума ШС 14795,43;

- №ПН60 від 17.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:57, кількість днів затримки 28, сума ПДВ за ПН/РК 114848,33, обсяг постачання ( без ПДВ) 574241,67, розмір штрафу 20%, сума ШС 22969,67;

- №ПН53 від 30.11.2021, дата реєстрації 16.02.2023 10:28, кількість днів затримки 265, сума ПДВ за ПН/РК 97957,33, обсяг постачання ( без ПДВ) 489786,67, розмір штрафу 40%, сума ШС 39182,93;

- №ПН2 від 08.03.2022, дата реєстрації 01.03.2023 01:33, кількість днів затримки 230, сума ПДВ за ПН/РК 33000, обсяг постачання ( без ПДВ) 165000, розмір штрафу 40%, сума ШС 13200;

- №ПН6 від 08.03.2022, дата реєстрації 02.03.2023 02:08, кількість днів затримки 231, сума ПДВ за ПН/РК 81666,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 408333,33, розмір штрафу 40%, сума ШС 32666,67;

- №ПН4 від 08.03.2022, дата реєстрації 02.03.2023 09:20, кількість днів затримки 231, сума ПДВ за ПН/РК 81666,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 408333,33, розмір штрафу 40%, сума ШС 32666,67;

- №ПН5 від 08.03.2022, дата реєстрації 02.03.2023 09:21, кількість днів затримки 231, сума ПДВ за ПН/РК 81666,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 408333,33, розмір штрафу 40%, сума ШС 32666,67;

- №ПН7 від 08.03.2022, дата реєстрації 02.03.2023 02:09, кількість днів затримки 231, сума ПДВ за ПН/РК 81666,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 408333,33, розмір штрафу 40%, сума ШС 32666,67;

- №ПН3 від 08.03.2022, дата реєстрації 02.03.2023 09:20, кількість днів затримки 231, сума ПДВ за ПН/РК 81666,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 408333,3, розмір штрафу 40%, сума ШС 32666,67;

- №ПН1 від 08.03.2022, дата реєстрації 01.03.2023 01:32, кількість днів затримки 230, сума ПДВ за ПН/РК 81666,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 408333,33, розмір штрафу 40%, сума ШС 32666,67;

- №ПН8 від 08.03.2022, дата реєстрації 03.03.2023 11:02, кількість днів затримки 232, сума ПДВ за ПН/РК 81666,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 408333,33, розмір штрафу 40%, сума ШС 32666,67;

- №ПН9 від 08.03.2022, дата реєстрації 03.03.2023 09:00, кількість днів затримки 232, сума ПДВ за ПН/РК 81666,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 408333,33, розмір штрафу 40%, сума ШС 32666,67;

- №ПН10 від 08.03.2022, дата реєстрації 03.03.2023 03:46, кількість днів затримки 232, сума ПДВ за ПН/РК 81666,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 408333,33, розмір штрафу 40%, сума ШС 32666,67.

За результатами камеральної перевірки винесено податкове повідомлення-рішення від 25.07.2023 року № 0137830407, яким згідно з пунктом 120-1.1 ст. 120-1 ПК України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 664364,95грн.

За результатами адміністративного оскарження, скарга товариства залишена без задоволення, а податкове повідомлення-рішення без змін.

Не погоджуючись з правомірністю прийнятого відповідачем рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд першої інстанції задовольняючи позов дійшов висновку, що оскаржене податкове повідомлення-рішення прийнято без врахування приписів пунктів 89, 90 підрозділу 2 та п. 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України.

Колегія суддів не погоджується висновками суду першої інстанції, вважає їх помилковими, з наступних підстав.

Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (п. 201.10 ст. 201 ПК України).

Пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Наведені норми ПК України свідчать, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.

Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України містив чітку вказівку на незастосування штрафних санкцій за вчиненні відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України. (Закон № 2260-IX)

З огляду на наведені норми законодавства, колегія суддів суду апеляційної інстанції зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.

Оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.

В той же час, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX) установлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

Отже, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

В період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення цього кодексу.

Згідно пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року;

подання звітності, у тому числі передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період), за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року;

строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року (для сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору - не пізніше 31 грудня 2022 року);

строків сплати грошових зобов`язань, визначених контролюючими органами, граничний строк сплати яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року.

Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX Про внесення змін до розділу XX Прикінцеві положення Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.

Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997, зазначив, що стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.

Закон № 2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

Враховуючи зазначене, розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.

Відтак зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).

Як свідчать встановлені обставини справи, під час проведення камеральної перевірки контролюючим органом встановлено порушення позивачем строків реєстрації ПН/РК в ЄРПН, а саме:

- №ПН59 від 17.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН72 від 29.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:57, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН68 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:57, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН66 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:59, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН71 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:58, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН64 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 09:04, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН70 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:58, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН62 від 17.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:57, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

-№ПН61 від 17.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 09:00, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН65 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 09:04, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН63 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН69 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН67 від 28.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 09:00, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН60 від 17.12.2021, дата реєстрації 24.06.2022 08:57, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 28, розмір штрафу 20%;

- №ПН53 від 30.11.2021, дата реєстрації 16.02.2023 10:28, граничний термін реєстрації 27.05.2022, кількість днів затримки 265, розмір штрафу 40%;

- №ПН2 від 08.03.2022, дата реєстрації 01.03.2023 01:33, граничний термін реєстрації 15.07.2022, кількість днів затримки 230, розмір штрафу 40%;

- №ПН6 від 08.03.2022, дата реєстрації 02.03.2023 02:08, граничний термін реєстрації 15.07.2022, кількість днів затримки 231, розмір штрафу 40%;

- №ПН4 від 08.03.2022, дата реєстрації 02.03.2023 09:20, граничний термін реєстрації 15.07.2022, кількість днів затримки 231, розмір штрафу 40%;

- №ПН5 від 08.03.2022, дата реєстрації 02.03.2023 09:21, граничний термін реєстрації 15.07.2022, кількість днів затримки 231, розмір штрафу 40%;

- №ПН7 від 08.03.2022, дата реєстрації 02.03.2023 02:09, граничний термін реєстрації 15.07.2022, розмір штрафу 40%;

- №ПН3 від 08.03.2022, дата реєстрації 02.03.2023 09:20, граничний термін реєстрації 15.07.2022, кількість днів затримки 231, розмір штрафу 40%;

- №ПН1 від 08.03.2022, дата реєстрації 01.03.2023 01:32, граничний термін реєстрації 15.07.2022, кількість днів затримки 230, розмір штрафу 40%;

- №ПН8 від 08.03.2022, дата реєстрації 03.03.2023 11:02, граничний термін реєстрації 15.07.2022, кількість днів затримки 232, сума ПДВ за ПН/РК 81666,67, обсяг постачання ( без ПДВ) 408333,33, розмір штрафу 40%, сума ШС 32666,67;

- №ПН9 від 08.03.2022, дата реєстрації 03.03.2023 09:00, граничний термін реєстрації 15.07.2022, кількість днів затримки 232, розмір штрафу 40%;

- №ПН10 від 08.03.2022, дата реєстрації 03.03.2023 03:46, граничний термін реєстрації 15.07.2022, кількість днів затримки 232, розмір штрафу 40%.

Доказів, неможливості здійснити реєстрацію податкових накладних у строки визначені законодавством, позивачем на надано.

Враховуючи вищезазначені норми законодавства, до набрання чинності Закону №2876-IX складені вказані податкові накладні, та строк їх реєстрації сплинув до набрання чинності Закону №2876-IX, а отже зареєстровані з порушенням строку визначеного нормами ПК України всі вищенаведені податкові накладні. Таким чином контролюючий орган правомірно застосував штрафні (фінансові) санкції, щодо зазначених податкових накладних, відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Суд першої інстанції помилково застосував конституційний принцип визначений приписами ч. 1 ст. 58 Конституції України, оскільки він стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб, що і виснував Конституційний Суд України у рішенні від 09.02.1999 №1-рп/1999.

Доводи позивача про неправомірність не застосування приписів п.11 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, є помилковими, оскільки норми пункту 11 підрозділу 10 розділу ХХ розділу XX "Перехідні положення" ПК України не впливають на викладений висновок щодо правозастосування пунктів 89-90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України в часі.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що пункт 11 підрозділу 10 розділу ХХ розділу XX "Перехідні положення" ПК України носить загальний характер і стосується нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за наслідками будь-яких перевірок, які здійснюються контролюючими органами, тоді як Закон України від 12.01.2023 № 2876-ІХ має тимчасовий характер, чинність якого обмежена певним строком початку та закінчення застосування.

Разом з цим, варто зауважити, що норми статті 120-1 ПК України також є чинними, а тому мають застосовуватися до правовідносин, які не охоплюються періодом застосування Закону України від 12.01.2023 № 2876-ІХ.

Враховуючи вищезазначене, позовні вимоги є такими, що не підлягають задоволенню.

Враховуючи зазначене, суд першої інстанції при ухваленні судового рішення про задоволення позову дійшов помилкових висновків, а отже апеляційна скарга податкового органу підлягає задоволенню, рішення суду скасуванню з прийняттям нового судового рішення про відмову у задоволенні позову.

Відповідно до вимог частини четвертої статті 317 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення, є, зокрема, неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Розподіл судових витрат не здійснюється у відповідності до норм ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області задовольнити.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 січня 2024 року в адміністративній справі №160/30031/23 скасувати та прийняти у справі нове судове рішення.

У задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки визначені ст.ст 328, 329 КАС України.

Головуючий - суддяН.І. Малиш

суддяН.П. Баранник

суддяА.А. Щербак

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2024
Оприлюднено29.03.2024
Номер документу117952316
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів

Судовий реєстр по справі —160/30031/23

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 27.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 08.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 08.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні