УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* 10002, м. Житомир, майдан П утятинський, 3/65, '481-620
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "07" жовтня 2010 р. Справа № 5/1048
Господарський суд Житом ирської області у складі:
Головуючого судді
судді Бра гіної Я.В.
судді
за участю представників ст орін
від позивача Романов С .В. - дов. №23/2 від 12.07.10.
від відповідача не з'яви вся
Розглянув справу за позово м Державної екологічної інсп екції в Житомирській області (м. Житомир)
до Дочірнього підприєм ства "Коростенський лісгосп АПК" (м. Коростень)
про стягнення 5356,71грн
Позивач звернувся до Госпо дарського суду Житомирської області з позовом про стягне ння з відповідача 5356,71грн шкоди , заподіяної лісу.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і з підстав, викладених у позо вній заяві. Вважає за можливе закінчувати розгляд справи за наявними в справі матеріа лами.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про причину неявки суд не пов ідомив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний вчасно і належним чином, п ро що свідчить повідомлення про вручення поштового відпр авлення.
Таким чином, справа розгляд ається за наявними в ній мате ріалами у відповідності до с т.75 ГПК України.
Судом у судовому засіданні досліджено матеріали справи , а саме: позовну заяву, акт пер евірки від 29.03.10., польову перелі кову відомість пнів, розраху нок розміру шкоди, претензію №131-12/6 від 19.05.10., справу №164 про адмі ністративне правопорушення , справу №165 про адміністратив не правопорушення, довідку Є ДРПОУ.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, господар ський суд
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інсп екція в Житомирській області (позивач) звернувся до суду з позовом до Дочірнього підпри ємства "Коростенський лісгос п АПК" (відповідач) про стягнен ня 5356,71грн шкоди, заподіяної лі су, обгрнутовуючи вимоги акт ом перевірки від 29.03.10., польовою переліковою відомістю, розр ахунком розміру шкоди, прете нзією №131-12/6 від 19.05.10., матеріалами справи №164 про адміністративн е правопорушення, матеріалам и справи №165 про адміністратив не правопорушення, вимогами Лісового кодексу України, За кону України "Про охорону нав колишнього природного серед овища", Санітарними правилам и в лісах України, затверджен ими постановою Кабінету Міні стрів України №555 від 27.07.95., додат ком 1 до постанови Кабінету Мі ністрів України №665 від 23.07.08. "Про затвердження такс для обчис лення розміру шкоди, заподія ної лісу".
Суд приходить до висновку п ро задоволення позовних вимо г у повному обсязі, враховуюч и наступне.
Частиною 1 статті 13 Конститу ції України передбачено, що з емля, її надра, атмосферне пов ітря, водні та інші природні р есурси, які знаходяться в меж ах території України, природ ні ресурси її континентально го шельфу, виключної (морсько ї) економічної зони є об'єктам и права власності Українсько го народу. Від імені Українсь кого народу права власника з дійснюють органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування в межах, визначе них цією Конституцією.
Згідно з ч.1 ст.4 Закону Україн и "Про охорону навколишнього природного середовища" прир одні ресурси України є власн істю народу України, який має право на володіння, використ ання та розпорядження природ ними багатствами республіки .
Забезпечення екологічної безпеки і підтримання еколог ічної рівноваги на території України, подолання наслідкі в Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного ма сштабу, збереження генофонду Українського народу є обов'я зком держави (ст.16 Конституції України).
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України (ст.19 Ко нституції України).
Відповідно до ч.3 ст.16 Закону України "Про охорону навколи шнього природного середовищ а" спеціально уповноваженими державними органами управлі ння в галузі охорони навколи шнього природного середовищ а і використання природних р есурсів у республіці є спеці ально уповноважений централ ьний орган виконавчої влади з питань екології та природн их ресурсів, його органи на мі сцях та інші державні органи , до компетенції яких законод авством України та Автономно ї Республіки Крим віднесено здійснення зазначених функц ій.
Пунктом б) частини 1 статті 20 Закону України "Про охорону н авколишнього природного сер едовища" визначено, що до комп етенції спеціально уповнова женого центрального органу в иконавчої влади з питань еко логії та природних ресурсів і його органів на місцях нале жить, зокрема, державний конт роль за використанням і охор оною земель, надр, поверхневи х і підземних вод, атмосферно го повітря, лісів та іншої рос линності, тваринного світу, м орського середовища та приро дних ресурсів територіальни х вод, континентального шель фу і виключної (морської) екон омічної зони республіки, дот риманням заходів біологічно ї і генетичної безпеки щодо б іологічних об'єктів навколиш нього природного середовища при створенні, дослідженні т а практичному використанні г енетично модифікованих орга нізмів у відкритій системі, а також за додержанням норм ек ологічної безпеки.
Так, на підставі ст.ст.16, 19 Конс титуції України, ст.20 Закону У країни "Про охорону навколиш нього природного середовища ", державними інспекторами з о хорони навколишнього природ ного середовища Житомирсько ї області 29.03.10. проведено позап ланову перевірку дотримання вимог природоохоронного зак онодавства на Дочірньому під приємстві "Коростенський ліс госп АПК". У ході даної перевір ки встановлено, що останнє в к варталі 52 вид. 4 (3) пл. 2,3 га суцільн а рубка 2010 року Горщаківськог о лісництва здійснило незако нну порубку трьох дерев поро ди береза повисла за межами в становлених меж ділянки, про що свідчить акт перевірки до тримання вимог природоохоро нного законодавства (а.с. 4-5) та польова перелікова відоміст ь пнів (а.с.6).
Зокрема, вказаним актом пер евірки від 29.03.10. виявлено насту пні порушення відповідачем в имог природоохоронного зако нодавства, зокрема, Лісового кодексу України, Санітарних правил в лісах України, затве рджених постановою Кабінету Міністрів України №555 від 27.07.95., а саме:
- пошкодження дерев, що не пі длягають рубці, за межами ліс осік, а також проведення скла дування лісопродукції до сир оростучих дерев, не призначе них до рубки;
- проведення незаконної пор убки дерев за межами границь відведених ділянок;
- відведення в рубку дерев у безлистяний період.
Частиною 2 пункту 9 постанов и Пленуму Верховного суду Ук раїни № 17 від 10.12.2004р. передбачено , що зокрема, визнається незак онною порубка дерев і чагарн иків, вчинена: без відповідно го дозволу; за дозволом, видан им із порушенням чинного зак онодавства; до початку чи піс ля закінчення установлених у дозволі строків; не на призна чених ділянках чи понад уста новлену кількість; не тих пор ід дерев, які визначені в дозв олі; порід, вирубку яких забор онено.
Як передбачено ч.1 ст.105 Лісов ого кодексу України порушенн я лісового законодавства тяг не за собою дисциплінарну, ад міністративну, цивільно-прав ову або кримінальну відповід альність відповідно до закон у.
Відповідно до ч.1 ст.1166 ЦК Укра їни майнова шкода, завдана не правомірними рішеннями, діям и чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також ш кода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкод овується в повному обсязі ос обою, яка її завдала.
Частиною 1 статті 224 ГК Україн и також визначено, що учасник господарських відносин, яки й порушив господарське зобов 'язання або установлені вимо ги щодо здійснення господарс ької діяльності, повинен від шкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні ін тереси якого порушено.
До складу збитків, що підляг ають відшкодуванню особою, я ка допустила господарське пр авопорушення, включаються, з окрема, вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна, визначена відповідно до вимог законодавства (ч.1 ст. 225 ГК України).
Згідно ч.4 ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього п риродного середовища" підпри ємства, установи, організаці ї та громадяни України, а тако ж іноземні юридичні та фізич ні особи та особи без громадя нства зобов'язані відшкодову вати шкоду, завдану внаслідо к порушення вимог законодавс тва про охорону навколишньог о природного середовища, в по рядку та розмірах, встановле них законодавством України.
Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього приро дного середовища, підлягає к омпенсації, як правило, в повн ому обсязі без застосування норм зниження розміру стягне ння та незалежно від збору за забруднення навколишнього п риродного середовища та погі ршення якості природних ресу рсів (ч.1 ст.69 Закону України "Пр о охорону навколишнього прир одного середовища").
Статтею 107 Лісового кодексу України встановлено, що підп риємства, установи, організа ції і громадяни зобов'язані в ідшкодувати шкоду, заподіяну ними лісу внаслідок порушен ня лісового законодавства, у розмірах і порядку, визначен их законодавством України.
Так, на підставі додатку 1 до постанови Кабінету Міністрі в України №665 від 23.07.08. "Про затвер дження такс для обчислення р озміру шкоди, заподіяної ліс у" розмір шкоди, заподіяної лі су відповідачем становить 5356, 71грн, що підтверджується розр ахунком розміру шкоди, запод іяної лісовому господарству внаслідок незаконної порубк и дерев за межами встановлен их границь ділянки (а.с.7).
20.05.10. Державною екологічною і нспекцією в Житомирській обл асті на адресу Дочірньому пі дприємству Коростенський лі сгосп АПК" надіслано претенз ію №1627/6 від 19.05.10. (а.с.8), яку останнє отримало 22.05.10., про що свідчить п овідомлення про вручення пош тового відправлення (а.с.9), та в якій позивач запропонував в ідповідачу в місячний термін відшкодувати шкоду, заподія ну лісовому господарству нез аконною рубкою в сумі 5356,71грн. П роте, підприємство зазначену претензію залишило без відп овідача та без задоволення.
Крім того, слід зазначити, щ о матеріали справи №164 про адм іністративне правопорушенн я стосовно лісничого обх.№2 Го рщаківського лісництва Ви гівської Ольги Павлівни (а. с.10-12) та справи №165 стосовно помі чника лісничого Горщаківськ ого лісництва (а.с.14-16), які являю ться посадовими особами Дочі рнього підприємства Коросте нський лісгосп АПК" свідчать , що відповідач порушив закон одавство про охорону навколи шнього природного середовищ а.
Таким чином, станом на день звернення позивача з позовом до суду відповідач не відшко дував державі 5356,71грн шкоди, за подіяної лісу, тому суд задов ольняє позов у повному обсяз і.
Відповідно до ст.33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог та заперечень.
Відповідач позов щодо підс тав та предмету не оспорив, до казів відшкодування державі шкоди, заподіяної лісу, не над ав.
Отже, враховуючи вищевикла дене, суд приходить до виснов ку, що позовні вимоги щодо стя гнення з відповідача на кори сть держави до спеціальних ф ондів органів місцевого само врядування шкоди, заподіяної лісу, в розмірі 5356,71грн, обґрунт овані, заявлені у відповідно сті до вимог чинного законод авства, підтверджуються мате ріалами справи, та підлягают ь задоволенню.
Судові витрати по сплаті де ржавного мита та на інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу покладаютьс я на відповідача, оскільки ві н спонукав позивача звернути ся з позовом до суду.
Керуючись ст.ст.33, 34, 43, 44, 49, 75, 82-85 ГПК України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Дочірнього під приємства "Коростенський ліс госп АПК" (11500, Житомирська обла сть, м. Коростень, вул. Кірова, 61 ; ідент. код 30913009)
на користь держави в особі Д ержавної екологічної інспек ції в Житомирській області (100 14, м. Житомир, вул. Черняхівсько го, 12а):
- 5356,71грн - шкоди, заподіяної лі су.
3. Зарахувати 5356,71грн шкоди, за подіяної лісу, до спеціально го фонду Державного бюджету Давидківської сільської рад и Коростенського району на р /р 31511921700238, МФО 811039, код призначення 24062100, код ЄДРПОУ 22062740, УДК у Корост енському районі, банк одержу вача ГУДКУ у Житомирській об ласті.
4. Стягнути з Дочірнього під приємства "Коростенський ліс госп АПК" (11500, Житомирська обла сть, м. Коростень, вул. Кірова, 61 ; ідент. код 30913009):
- у дохід державного бюджету України на р/р 31118095700002 УДК в м. Жит омирі, код ЗКПО 22062319, банк отриму вача - ГУДКУ у Житомирській об ласті, код доходу 22090200 - 102,00грн дер жавного мита;
- у дохід державного бюджету України на р/р 31217264700002 УДК у м. Жит омирі, код ЄДРПОУ 22062319, банк отри мувача - ГУДКУ у Житомирській області, код класифікації до ходу 22050003 - 236,00грн за інформаційн о-технічне забезпечення судо вого процесу.
Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення десятиденного строку з дня підписання моти вованого рішення, оформленог о відповідно до ст.84 ГПК Украї ни.
Суддя Брагіна Я.В.
Дата підписання рішення : 12.10.10.
Віддрукувати:
1 - в справу
2 - позивачу (рек. з повід. про в руч.)
3 - відповідачу (рек. з повід. п ро вруч.)
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2010 |
Оприлюднено | 27.10.2010 |
Номер документу | 11795444 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Брагіна Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні