Ухвала
від 29.03.2024 по справі 205/3451/24
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

29.03.2024 Єдиний унікальний номер 205/3451/24

Єдиний унікальний номер 205/3451/24

Провадження № 2о/205/129/24

У Х В А Л А

29 березня 2024 року м. Дніпро

Суддя Ленінського районного суду м. Дніпропетровська Приходченко О.С., ознайомившись з матеріалами заяви ОСОБА_1 , заінтересовані особи ОСОБА_2 та Державний пожежно-рятувальний загін № 9 ГУ ДСНС України у Донецькій області, про встановлення факту самостійного виховання малолітньої дитини,

В С Т А Н О В И В:

19 березня 2024 року ОСОБА_1 направив поштою до Ленінського районного суду м. Дніпропетровська заяву про встановлення факту самостійного виховання малолітньої дитини, заінтересовані особи ОСОБА_2 та Державний пожежно-рятувальний загін № 9 ГУ ДСНС України у Донецькій області, яка надійшла 26 березня 2024 року.

Матеріали заяви в провадження судді канцелярією суду були передані 27 березня 2024 року.

Ознайомившись із матеріалами заяви, проходжу до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 316 ЦПК України заява фізичної особи про встановлення факту, що має юридичне значення, подається до суду за місцем її проживання.

Місцем проживання заявника в даному випадку є зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання, яке стосовно фізичної особи визначається відповідно до положень статей 27, 28ЦПК України та статті 3 ЗУ «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».

Згідно з відомостями з Єдиного державного демографічного реєстру вбачається, що заявник має зареєстроване місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно з частиною першою статті 1ЗУ «Прозабезпечення праві свободвнутрішньо переміщенихосіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Згідно з положеннями частини першої статті 4 Закону України «Прозабезпечення праві свободвнутрішньо переміщенихосіб» факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.

Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб», абзацом 2 пункту 1 якої визначено, що довідка є документом, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Згідно з пунктом 9 Правил реєстрації місця проживання, затвердженихпостановою КабінетуМіністрів Українивід 02березня 2016року №207 (далі Правила № 207), в редакції, яка була чинна до 15 серпня 2017 року, відомості про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання вносяться до паспорта громадянина України, тимчасового посвідчення громадянина України, посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист, а відомості про реєстрацію місця перебування - до довідки про звернення за захистом в Україні та довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (документ, до якого вносяться відомості про місце перебування) шляхом проставлення в них відповідного штампа реєстрації місця проживання/перебування особи за формою згідно з додатком 1.

Проте, постановою КабінетуМіністрів Українивід 09серпня 2017року №579 було внесено зміни до пункту 9 Правил № 207, а саме виключено в абзаці першому слова «та довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи». Вказана постанова набрала з чинності 16 серпня 2017 року.

Таким чином, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи не належить до переліку документів, до якого вноситься інформація про зареєстроване місце проживання/перебування особи.

Одночасно ізцим,згідно положень Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509, процес видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, яка переміщується з тимчасового окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, стосується виключно самої внутрішньо переміщеної особи та уповноваженого органу. Відповідно до пункту 3 вказаного Порядку у заяві про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи зазначаються відомості про зареєстроване місце проживання та адреса фактичного проживання, повідомлена цією особою. Зазначена інформація має облікове значення.

Відповідно до абзацу 3 пункту 3 Порядку створення, ведення та доступу до відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2016 року № 646, якщо інформація про внутрішньо переміщену особу вноситься до бази даних уперше, автоматично формується унікальний номер запису, який відображається в довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (далі - довідка), згідно з додатком до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509.

Таким чином, враховуючи форму довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, визначеної у додатку 2 Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, в ній зазначаються прізвище, ім`я, по батькові особи; дата і місце народження; стать; серія, номер (у разі наявності), дата видачі паспорта громадянина України, ким і коли виданий/дані про документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини; відомості про законного представника, що супроводжує малолітню дитину, недієздатну особу або особу, дієздатність якої обмежена; зареєстроване місце проживання; фактичне місце проживання/перебування

З наведеного вбачається, що у довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи розмежовуються зареєстроване місце проживання та фактичне місця проживання.

Як на підставу звернення із заявою про встановлення факту, що має юридичне значення, ОСОБА_1 посилається, що місце його фактичного проживання, зареєстроване за адресою: АДРЕСА_2 , як внутрішньо переміщеної особи.

Враховуючи вищевказані норми чинного законодавства України, надана заявником копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи заявника, не є документом, який підтверджує зареєстроване місце проживання/перебування ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_2 , а підтверджує лише факт внутрішнього переміщення особи та взяття її на облік за такою адресою.

У зв`язку з цим, встановлюючи зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання заявника, суд враховує вказане у відповіді з Єдиного державного демографічного реєстру № 513078 від 28 березня 2024 року, зареєстроване місце його проживання за адресою: АДРЕСА_1 .

На підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 ЦПК України суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Отже, з урахуванням того, що зареєстрованим місцем проживання заявника ОСОБА_1 є АДРЕСА_1 , до відкриття провадження по справі встановлено, що місце реєстрації заявника належить до територіальної юрисдикції Волноваського районного суду Донецької області, тому матеріали позовної заяви слід направити за підсудністю, визначеною ч. 1 ст. 27 ЦПК України.

Відповідно до ч. 7 ст. 147 Закону України«Про судоустрійі статуссуддів», враховуючинеможливість судамиздійснювати правосуддяпід часвоєнного стану,Верховний судрозпорядженням № 1/0/9-22 від 06 березня 2022 року,змінив територіальнупідсудність судовихсправ Волноваськогорайонного судуДонецької області на Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська, тому матеріали заяви слід направити для розгляду саме до цього суду.

На підставівикладеного такеруючись п.1ч.1ст.31, ч. 1 ст. 260, ст. 316 ЦПК України, суд

У Х В А Л И В:

Матеріали заяви ОСОБА_1 ,заінтересовані особи ОСОБА_2 таДержавний пожежно-рятувальнийзагін №9ГУ ДСНСУкраїни уДонецькій області,про встановленняфакту самостійноговиховання малолітньоїдитини передатина розгляддо Красногвардійськогорайонного судум.Дніпропетровська (місцезнаходженняза адресою:49006,м.Дніпро,пр.Лесі Українки,буд.77-б).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Дніпровського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Суддя:

СудЛенінський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення29.03.2024
Оприлюднено01.04.2024
Номер документу117990245
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:.

Судовий реєстр по справі —205/3451/24

Ухвала від 04.06.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м.Дніпропетровська

Терещенко Т. П.

Ухвала від 04.06.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м.Дніпропетровська

Терещенко Т. П.

Ухвала від 06.05.2024

Цивільне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Токар Н. В.

Ухвала від 29.03.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м.Дніпропетровська

Приходченко О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні