Справа № 601/215/24
Провадження № 1-кс/601/252/2024
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 березня 2024 року місто Кременець
Слідчий суддя Кременецького районного судуТернопільської області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в місті Кременець клопотання старшого слідчого СВ Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області капітана поліції ОСОБА_3 за погодженням прокурора Кременецької окружної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна по кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024212030000005 від 04.01.2024, розпочатого за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.366, ч.1 ст.364 КК України,-
УСТАНОВИВ:
Старший слідчий СВ Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області капітан поліції ОСОБА_3 , за погодженням прокурора Кременецької окружної прокуратури ОСОБА_4 , звернувся до суду із клопотанням про накладення арешту на майно.
Клопотання обґрунтовує тим, що СВ Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42024212030000005 від 04.01.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.366, ч.1 ст.364 КК України.
Підгаєцька сільська рада Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області (код ЄДРПОУ 04394094) є органом місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальних громад сіл Підгайці, Кудлаївка, Вербиця Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області. Загальний склад ради відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про місцеві вибори» становить 12 осіб, що підтверджується також загальними відомостями про голосування на місцевих виборах. Підгаєцька сільська рада Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області зареєстрована в селі Підгайці Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.
Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
У відповідності до ч. 15 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», порядок скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.
Частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлюють, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста. Частиною 2 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України. Згідно ч. 3 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях.
Відповідно до ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова, серед іншого:
- забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;
- організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету;
- підписує рішення ради та її виконавчого комітету;
- здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету;
- скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради;
- забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання;
- є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою;
- представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;
- укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради.
Частиною 5 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.
Рішенням Підгаєцької сільської ради від 06.11.2015 № 1 «Про результати голосування та підсумки виборів Підгаєцького сільського голови та депутатів сільської ради», яке прийнято на першій сесії сьомого скликання Підгаєцької сільської ради:
- взято до відома повідомлення про результати виборів і визнання повноважень сільського голови та депутатів сільської ради;
- вважати з цього моменту початок повноважень Підгаєцького сільського голови і депутатів сільської ради, які обрані 25.10.2015;
- присвоєно Підгаєцькому сільському голові ОСОБА_5 7 ранг 4 категорії посадової особи місцевого самоврядування.
Отже, ОСОБА_5 у відповідності до статей 2, 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» є посадовою особою місцевого самоврядування, та зобов`язаний у відповідності до статті 8 Закону України «Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» забезпечити: додержання Конституціїі законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування; додержання прав та свобод людини і громадянина; збереження державної таємниці, інформації про громадян, що стала їм відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків, а також іншої інформації, яка згідно із законом не підлягає розголошенню; постійне вдосконалення організації своєї роботи, підвищення професійної кваліфікації; сумлінне ставлення до виконання службових обов`язків, ініціативність і творчість у роботі; шанобливе ставлення до громадян та їх звернень до органів місцевого самоврядування, турбота про високий рівень культури, спілкування і поведінки, авторитет органів та посадових осіб місцевого самоврядування; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
З урахуванням викладеного, відповідно до примітки до статті 364 КК України, ОСОБА_5 є службовою особою, який постійно здійснює функції представників місцевого самоврядування, а також обіймає постійно в органах місцевого самоврядування, посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій.
Згідно частини1статті 50Закону України«Про місцевесамоврядування вУкраїні» секретарсільської радипрацює враді напостійній основі.Секретар радиобирається радоюз числаїї депутатівна строкповноважень радиза пропозицієювідповідного сільськогоголови.Відповідно доч.3цієї статті секретарсільської ради,серед іншого: організуєпідготовку сесійради,питань,що вносятьсяна розглядради,забезпечує оприлюдненняпроектів рішеньради відповіднодо ЗаконуУкраїни «Продоступ допублічної інформації»таінших законів; задорученням сільського,селищного,міського головикоординує діяльністьпостійних таінших комісійради,дає їмдоручення,сприяє організаціївиконання їхрекомендацій; сприяєдепутатам радиу здійсненніїх повноважень; забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого самоврядування офіційних документів, пов`язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку.
Рішенням Підгаєцької сільської ради від 06.11.2015 № 3 «Про обрання секретаря сільської ради», яке прийнято на першій сесії сьомого скликання Підгаєцької сільської ради:
- вважати секретарем Підгаєцької сільської ради сьомого скликання ОСОБА_6 депутата виборчого округу № 7;
- присвоєно секретарю Підгаєцької сільської ради 9 ранг 5 категорії посадової особи місцевого самоврядування.
Також рішенням Підгаєцької сільської ради від 06.11.2015 № 11 «Про розподіл функціональних обов`язків між працівниками апарату Підгаєцької сільської ради», яке прийнято на першій сесії сьомого скликання Підгаєцької сільської ради, покладено на секретаря Підгаєцької сільської ради ОСОБА_6 такі обов`язки: відповідає за стан діловодства, обліку і звітності, зберігання документів, журналів, погосподарських книг та книг прописки Підгаєцької сільської ради; веде журнал обліку пропозицій, заяв і скарг громадян.
Отже, ОСОБА_6 у відповідності до статей 2, 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» є посадовою особою місцевого самоврядування та зобов`язана у відповідності до статті 8 Закону України «Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» забезпечити: додержання Конституціїі законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування; додержання прав та свобод людини і громадянина; збереження державної таємниці, інформації про громадян, що стала їм відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків, а також іншої інформації, яка згідно із законом не підлягає розголошенню; постійне вдосконалення організації своєї роботи, підвищення професійної кваліфікації; сумлінне ставлення до виконання службових обов`язків, ініціативність і творчість у роботі; шанобливе ставлення до громадян та їх звернень до органів місцевого самоврядування, турбота про високий рівень культури, спілкування і поведінки, авторитет органів та посадових осіб місцевого самоврядування; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
З урахуванням викладеного, відповідно до примітки до статті 364 КК України ОСОБА_6 є службовою особою, яка постійно здійснює функції представників місцевого самоврядування, а також обіймає постійно в органах місцевого самоврядування, посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій.
ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , будучи службовими особами, тобто особами, які постійно здійснюють функції місцевого самоврядування, а також обіймають постійно в органах місцевого самоврядування посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, вчинили службове підроблення, а саме складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів рішення Підгаєцької сільської ради про надання земельної ділянки, протоколу засідання, результату поіменного голосування.
Так, 04.03.2020 до Підгаєцької сільської ради надійшло звернення ОСОБА_7 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
В цей момент у ОСОБА_5 та ОСОБА_6 виник спільний кримінально-протиправний умисел, направлений на службове підроблення рішення Підгаєцької сільської ради про безоплатну передачу у власність ОСОБА_7 земельної ділянки, протоколу засідання, результату поіменного голосування.
Реалізуючи свій спільний із ОСОБА_6 кримінально-протиправний умисел, що направлений на службове підроблення, ОСОБА_5 , діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичноїособи, а саме ОСОБА_7 , у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовив друкованим текстом, особисто підписав та скріпив печаткою Підгаєцької сільської ради рішення від 04.03.2020 № 415 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_7 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність».
Водночас, в порушення п. 34 ч. 1 ст. 26, ч. 15 ст. 46, частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання про безоплатну передачу у власність ОСОБА_7 земельної ділянки не розглядалося на пленарному засіданні сесії Підгаєцької сільської ради, та не обговорювалося більшістю депутатів від загального складу ради. Більшість депутатів від загального складу ради за вказане рішення не голосувало.
Отже, ОСОБА_5 склав та видав службовою особою завідомо неправдивий офіційний документ рішення Підгаєцької сільської ради від 04.03.2020 № 415 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_7 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність».
Під час досудового розслідування не встановлена точна дата вчинення кримінального правопорушення. Враховуючи, що 18.03.2020 державним реєстратором Шумської міської ради Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за Побережною ОСОБА_8 , кримінальне правопорушення вчинено в період з 04.03.2020 по 18.03.2020.
Досудовим розслідуванням місце підписання ОСОБА_5 рішення Підгаєцької сільської ради від 04.03.2020 № 415 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_7 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність» достеменно не встановлено, однак враховуючи, що Підгаєцька сільська рада зареєстрована в селі Підгайці Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, та на вказаному офіційному документі проставлена печатка органу місцевого самоврядування, місцем вчинення кримінального правопорушення вважаться вищевказана юридична адреса.
В результаті кримінально-протиправних дій ОСОБА_5 незаконно передано у власність Побережній ОСОБА_9 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_1 ) земельну ділянку із кадастровим № 6125885900:03:002:0070 площею 2,0 га, вартістю 170 200(сто сімдесят тисяч двісті) гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.
Оскільки, офіційний документ «Результати поіменного голосування «Про розгляд заяви ОСОБА_7 » виконаний ОСОБА_6 для приховування кримінального правопорушення, яке вчинив ОСОБА_5 , а саме склав та видав службовою особою завідомо неправдивий офіційний документ рішення Підгаєцької сільської ради рішення від 04.03.2020 № 415 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_7 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність», ОСОБА_6 вчинила пособництво для ОСОБА_5 у службовому підробленні, а саме складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів.
Крім того, ОСОБА_5 розуміючи, що відповідно до ч. 16 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» протоколи сесій сільської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським головою, для приховування своїх кримінально-протиправних дій щодо службового підроблення рішення від 04.03.2020 № 415 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_7 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність», реалізуючи свій спільний із ОСОБА_6 кримінально-протиправний умисел, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичноїособи, а саме ОСОБА_7 , у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовив друкованим текстом, особисто підписав та скріпив печаткою Підгаєцької сільської ради протокол сьомого скликання тридцять п`ятої сесії Підгаєцької сільської ради від 04.03.2020. У пункт 2 вказаного протоколу внесено інформацію про розгляд заяв та прийняття рішень, в тому числі рішення за результатами розгляду звернення ОСОБА_7 ..
Водночас, в порушення п. 34 ч. 1 ст. 26, ч. 15 ст. 46, частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання про безоплатну передачу у власність ОСОБА_7 земельної ділянки не розглядалося на пленарному засіданні сесії Підгаєцької сільської ради, та не обговорювалося більшістю депутатів від загального складу ради. Більшість депутатів від загального складу ради за вказане рішення не голосувало.
Отже, ОСОБА_5 склав та видав службовою особою завідомо неправдивий офіційний документ протокол сьомого скликання тридцять четвертої сесії Підгаєцької сільської ради від 04.03.2020.
Під час досудового розслідування не встановлена точна дата вчинення кримінального правопорушення. Враховуючи, що 18.03.2020 державним реєстратором Шумської міської ради Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за Побережною Юлією Геннадіївно, кримінальне правопорушення вчинено в період з 04.03.2020 по 18.03.2020.
Досудовим розслідуванням місце підписання ОСОБА_5 протоколу сьомого скликання тридцять п`ятої сесії Підгаєцької сільської ради від 04.03.2020, достеменно не встановлено, однак враховуючи, що Підгаєцька сільська рада зареєстрована в селі Підгайці Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, та на вказаному офіційному документі проставлена печатка органу місцевого самоврядування, місцем вчинення кримінального правопорушення вважаться вищевказана юридична адреса.
В результаті кримінально-протиправних дій ОСОБА_5 незаконно передано у власність Побережній ОСОБА_9 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_1 ) земельну ділянку із кадастровим № 6125885900:03:002:0070 площею 2,0 га вартістю 170200 (сто сімдесят тисяч двісті) гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.
Оскільки офіційний документ «Результати поіменного голосування «Про розгляд заяви ОСОБА_7 » виконаний ОСОБА_6 для приховування кримінального правопорушення, яке вчинив ОСОБА_5 , а саме склав та видав службовою особою завідомо неправдивий офіційний документ протокол сьомого скликання тридцять четвертої сесії Підгаєцької сільської ради від 04.03.2020, ОСОБА_6 вчинила пособництво для ОСОБА_5 у службовому підробленні, а саме складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів.
Крім того, ОСОБА_5 розуміючи, що відповідно до ч. 3 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно доЗакону України «Про доступ до публічної інформації, результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради, для приховування своїх кримінально-протиправних дій щодо службового підроблення рішення від 04.03.2020 № 415 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_7 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність» та протоколу сьомого скликання тридцять четвертої сесії Підгаєцької сільської ради від 04.03.2020 залучив для реалізації свого кримінально-протиправного умислу секретаря Підгаєцької сільської ради ОСОБА_6 ..
ОСОБА_6 реалізуючи свій спільний із ОСОБА_5 кримінально-протиправний умисел, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичноїособи, а саме ОСОБА_7 , у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовила друкованим та рукописним текстом, особисто підписала «Результати поіменного голосування «Про розгляд заяви ОСОБА_7 » Крім того, «Результати поіменного голосування «Про розгляд заяви ОСОБА_7 » містять підписи трьох членів лічильної комісії, які належним чином не підписані членами лічильної комісії.
Водночас, в порушення п. 34 ч. 1 ст. 26, ч. 15 ст. 46, частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання про безоплатну передачу у власність ОСОБА_7 земельної ділянки не розглядалося на пленарному засіданні сесії Підгаєцької сільської ради, та не обговорювалося більшістю депутатів від загального складу ради. Більшість депутатів від загального складу ради за вказане рішення не голосувало.
ОСОБА_6 склала та видала службовою особою завідомо неправдивий офіційний документ «Результати поіменного голосування «Про розгляд заяви ОСОБА_7 ».
Під час досудового розслідування не встановлена точна дата вчинення кримінального правопорушення. Враховуючи, що 18.03.2020 державним реєстратором Шумської міської ради Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за ОСОБА_10 , кримінальне правопорушення вчинено в період з 04.03.2020 по 18.03.2020.
Досудовим розслідуванням місце підписання ОСОБА_6 «Результатів поіменного голосування «Про розгляд заяви ОСОБА_7 » достеменно не встановлено, однак враховуючи, що Підгаєцька сільська рада зареєстрована в селі Підгайці Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, та вказаний офіційний документ є невід`ємною частиною протоколу сесії ради, місцем вчинення кримінального правопорушення вважаться вищевказана юридична адреса.
В результаті кримінально-протиправних дій ОСОБА_6 незаконно передано у власність Побережній ОСОБА_9 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_1 ) земельну ділянку із кадастровим № 6125885900:03:002:0070 площею 2,0 га вартістю 170200 гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.
Оскільки офіційні документи рішення Підгаєцької сільської ради рішення від 04.03.2020 № 415 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_7 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність» та протокол сьомого скликання тридцять четвертої сесії Підгаєцької сільської ради від 04.03.2020, виконані ОСОБА_5 із врахуванням офіційного документу «Результати поіменного голосування «Про розгляд заяви ОСОБА_7 », ОСОБА_5 вчинив пособництво для ОСОБА_6 у службовому підробленні, а саме складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів.
Окрім того, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 вчиняючи службові підроблення, вчинили кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 364 КК України, а саме зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для інших фізичних осіб використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдала істотну шкоду державним інтересам.
Досудовим розслідуванням встановлено, що Підгаєцька сільська рада Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області (код ЄДРПОУ 04394094) є органом місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальних громад сіл Підгайці, Кудлаївка, Вербиця Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області. Загальний склад ради, відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про місцеві вибори» становить 12 осіб, що підтверджується також загальними відомостями про голосування на місцевих виборах. Підгаєцька сільська рада Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області зареєстрована в селі Підгайці Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.
Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
У відповідності до ч. 15 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», порядок скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.
Частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлюють, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста. Частиною 2 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України. Згідно ч. 3 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях.
Відповідно до ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова, серед іншого:
- забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;
- організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету;
- підписує рішення ради та її виконавчого комітету;
- здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету;
- скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради;
- забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання;
- є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою;
- представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;
- укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради.
Частиною 5 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.
Рішенням Підгаєцької сільської ради від 06.11.2015 № 1 «Про результати голосування та підсумки виборів Підгаєцького сільського голови та депутатів сільської ради», яке прийнято на першій сесії сьомого скликання Підгаєцької сільської ради:
- взято до відома повідомлення про результати виборів і визнання повноважень сільського голови та депутатів сільської ради;
- вважати з цього моменту початок повноважень Підгаєцького сільського голови і депутатів сільської ради, які обрані 25.10.2015;
- присвоєно Підгаєцькому сільському голові ОСОБА_5 7 ранг 4 категорії посадової особи місцевого самоврядування.
Таким чином, ОСОБА_5 , у відповідності до статей 2, 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», є посадовою особою місцевого самоврядування, та зобов`язаний у відповідності до статті 8 Закону України «Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» забезпечити: додержання Конституціїі законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування; додержання прав та свобод людини і громадянина; збереження державної таємниці, інформації про громадян, що стала їм відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків, а також іншої інформації, яка згідно із законом не підлягає розголошенню; постійне вдосконалення організації своєї роботи, підвищення професійної кваліфікації; сумлінне ставлення до виконання службових обов`язків, ініціативність і творчість у роботі; шанобливе ставлення до громадян та їх звернень до органів місцевого самоврядування, турбота про високий рівень культури, спілкування і поведінки, авторитет органів та посадових осіб місцевого самоврядування; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
З урахуванням викладеного, відповідно до примітки до статті 364 КК України, ОСОБА_5 є службовою особою, який постійно здійснює функції представників місцевого самоврядування, а також обіймає постійно в органах місцевого самоврядування, посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій.
Згідно частини 1 статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» секретар сільської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського голови. Відповідно до ч. 3 цієї статті секретар сільської ради, серед іншого: організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на розгляд ради, забезпечує оприлюднення проектів рішень ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»та інших законів; за дорученням сільського, селищного, міського голови координує діяльність постійних та інших комісій ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій; сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень; забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого самоврядування офіційних документів, пов`язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку.
Рішенням Підгаєцької сільської ради від 06.11.2015 № 3 «Про обрання секретаря сільської ради», яке прийнято на першій сесії сьомого скликання Підгаєцької сільської ради:
- вважати секретарем Підгаєцької сільської ради сьомого скликання ОСОБА_6 депутата виборчого округу № 7;
- присвоєно секретарю Підгаєцької сільської ради 9 ранг 5 категорії посадової особи місцевого самоврядування.
Також рішенням Підгаєцької сільської ради від 06.11.2015 № 11 «Про розподіл функціональних обов`язків між працівниками апарату Підгаєцької сільської ради», яке прийнято на першій сесії сьомого скликання Підгаєцької сільської ради, покладено на секретаря Підгаєцької сільської ради ОСОБА_6 такі обов`язки: відповідає за стан діловодства, обліку і звітності, зберігання документів, журналів, погосподарських книг та книг прописки Підгаєцької сільської ради; веде журнал обліку пропозицій, заяв і скарг громадян.
Отже, ОСОБА_6 , у відповідності до статей 2, 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», є посадовою особою місцевого самоврядування, та зобов`язана у відповідності до статті 8 Закону України «Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» забезпечити: додержання Конституціїі законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування; додержання прав та свобод людини і громадянина; збереження державної таємниці, інформації про громадян, що стала їм відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків, а також іншої інформації, яка згідно із законом не підлягає розголошенню; постійне вдосконалення організації своєї роботи, підвищення професійної кваліфікації; сумлінне ставлення до виконання службових обов`язків, ініціативність і творчість у роботі; шанобливе ставлення до громадян та їх звернень до органів місцевого самоврядування, турбота про високий рівень культури, спілкування і поведінки, авторитет органів та посадових осіб місцевого самоврядування; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
З урахуванням викладеного, відповідно до примітки до статті 364 КК України, ОСОБА_6 є службовою особою, яка постійно здійснює функції представників місцевого самоврядування, а також обіймає постійно в органах місцевого самоврядування, посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій.
ОСОБА_5 та ОСОБА_6 будучи службовими особами, тобто особами, які постійно здійснюють функції місцевого самоврядування, а також обіймають постійно в органах місцевого самоврядування посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам органу місцевого самоврядування та держави, діючи в інтересах інших фізичних осіб, умисно підробили рішення Підгаєцької сільської ради про надання земельних ділянок, протоколи засідань, результати поіменного голосування, що призвело до незаконного вибуття із комунальної власності земельних ділянок та завдало істотну шкоду державним інтересам.
Так, 04.03.2020 до Підгаєцької сільської ради надійшло звернення ОСОБА_7 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
В цей момент у ОСОБА_5 та ОСОБА_6 виник спільний кримінально-протиправний умисел, направлений на незаконне вибуття із комунальної власності земельної ділянки з метою одержання неправомірної вигоди для ОСОБА_7 .
ОСОБА_5 та ОСОБА_6 реалізуючи свій спільний кримінально-протиправний умисел, що направлений на зловживання службовим становищем в інтересах ОСОБА_7 , діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичноїособи, а саме ОСОБА_7 , умисно підробили рішення Підгаєцької сільської ради про надання земельних ділянок, протоколи засідань, результати поіменного голосування, а саме:
- ОСОБА_5 за пособництва ОСОБА_6 у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовив друкованим текстом, особисто підписав та скріпив печаткою Підгаєцької сільської ради рішення від 04.03.2020 № 415 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_7 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність»;
- ОСОБА_5 за пособництва ОСОБА_6 у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовив друкованим текстом, особисто підписав та скріпив печаткою Підгаєцької сільської ради протокол сьомого скликання тридцять четвертої сесії Підгаєцької сільської ради від 04.03.2020;
- ОСОБА_6 за пособництва ОСОБА_5 у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовила друкованим та рукописним текстом, особисто підписала «Результати поіменного голосування «Про розгляд заяви ОСОБА_7 ».
Водночас, в порушення п. 34 ч. 1 ст. 26, ч. 15 ст. 46, частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання про безоплатну передачу у власність ОСОБА_7 земельної ділянки не розглядалося на пленарному засіданні сесії Підгаєцької сільської ради, та не обговорювалося більшістю депутатів від загального складу ради. Більшість депутатів від загального складу ради за вказане рішення не голосувало.
Під час досудового розслідування не встановлена точна дата вчинення кримінального правопорушення. Враховуючи, що 18.03.2020 державним реєстратором Шумської міської ради Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за ОСОБА_7 , кримінальне правопорушення вчинено в період з 04.03.2020 по 18.03.2020.
Досудовим розслідуванням місце підписання рішення Підгаєцької сільської ради від 04.03.2020 № 415 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_7 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність», протоколу сьомого скликання тридцять четвертої сесії Підгаєцької сільської ради від 04.03.2020, «Результатів поіменного голосування «Про розгляд заяви ОСОБА_7 » достеменно не встановлено, однак враховуючи, що Підгаєцька сільська рада зареєстрована в селі Підгайці Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, та на двох вказаних офіційних документах проставлена печатка органу місцевого самоврядування, місцем вчинення кримінального правопорушення вважаться вищевказана юридична адреса.
В результаті кримінально-протиправний дій ОСОБА_5 та ОСОБА_6 умисно підроблено рішення Підгаєцької сільської ради, протокол сьомого скликання тридцять п`ятої сесії Підгаєцької сільської ради, «Результати поіменного голосування «Про розгляд заяви ОСОБА_7 », що призвело до незаконного вибуття із комунальної власності земельної ділянки та завдало шкоду державним інтересам, а саме незаконно передано у власність Побережній ОСОБА_9 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_1 ) земельну ділянку із кадастровим № 6125885900:03:002:0070 площею 2,0 га, вартістю 170200 гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.
В результаті кримінально-протиправний дій ОСОБА_5 та ОСОБА_6 незаконно вибула із комунальної власності на користь ОСОБА_7 земельна ділянка загальною площею 2,0000 га загальною вартістю 170200 гривень, що завдало істотну шкоду, що перевищує 100 разів неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а отже заподіяно істотну шкоду державним інтересам на вказану суму.
Для досягнення повноти та всебічності розслідування вищезазначеного факту, а також з метою запобігти відчуженню, розпорядженню та використанню вищевказаного майна існує необхідність у накладені на нього арешту з метою позбавлення права на подальше відчуження, розпорядження та користування, оскільки є реальні ризики того, що їх незастосування призведе до пошкодження, використання та інших негативних наслідків правого характеру.
Під час проведення досудового розслідування ОСОБА_5 та ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366 КК України та ч. 1 ст. 364 КК України.
Постановою слідчого визнано речовими доказами земельну ділянку, яка знаходяться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області і яка незаконно вибули із комунальної власності:
- із кадастровим № 6125885900:03:002:0070 площею 2,0 га, вартістю 170200 гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, яка незаконно передано у власність Побережній ОСОБА_9 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_1 ).
Прокурор ОСОБА_4 в судове засідання не з`явився, однак надіслав заяву про розгляд клопотання без його участі, просить його задовольнити з підстав, наведених в ньому.
Власник майна ОСОБА_7 в судове засідання не з`явилася від слідчого ОСОБА_11 надійшов рапорт в якому він зазначає, що на ОСОБА_7 повідомлена про день та час розгляду клопотання про арешт майна, однак остання в телефонному режимі через свого батька повідомила, що не може прибути на розгляд клопотання та просить проводити без її участі.
З огляду на викладене, відповідно до вимог ч.4 ст. 107 КПК України, у зв`язку з неприбуттям в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування процесуальної дії за допомогою технічних засобів не здійснюється.
Відповідно до ч. 2 статті 172 КПК України клопотання про арешт майна розглядається слідчим суддею, судом не пізніше двох днів з дня його надходження до суду, за участю слідчого та/або прокурора, цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності - також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження. Неприбуття цих осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.
Відповідно до ч.1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Згідно ч.2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно ч.3 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу (згідно ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення). Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Вирішуючи питання про арешт майна, у відповідності до статті 173 КПК України, слідчий суддя, суд повинен врахувати:
1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу);
3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу);
3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу);
4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу);
5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження;
6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
За таких обставин, враховуючи те, що існує ризик незаконного відчуження вищевказаної земельної ділянки, яка перебувала у приватній власності ОСОБА_7 та яка перереєстрована 22.03.2024 у власність ОСОБА_12 , що унеможливить збереження вказаного речового доказу та проведення, щодо нього усіх необхідних слідчих дій, може негативно вплинути на дослідження усіх обставин кримінального правопорушення, з метою забезпечення повноти та всебічності розслідування кримінального провадження, приходжу до переконання, що клопотання прокурора необхідно задовольнити, наклавши арешт на вказане майно, яке на думку слідчого судді відповідає критеріям, визначеним у ст.98 КПК України, оскільки є речовим доказом у справі, зокрема предметом вчинення кримінального правопорушення.
Одночасно роз`яснюю, що згідно ст.174 КПК України підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.
Керуючись статтями 98, 110, 167, 170-173, 174, 309, 369-372, 395 КПК України,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання - задовольнити.
Накласти арешт, шляхом заборони відчуження, розпорядження, (в тому числі поділу, об`єднання), на земельну ділянку, яка знаходяться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області і яка незаконно вибула із комунальної власності, із кадастровим № 6125885900:03:002:0070 площею 2,0 га, вартістю 170200 гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, яка незаконно передана у власність Побережній ОСОБА_9 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_1 ) та яка перереєстрована 22.03.2024 року у власність ОСОБА_12 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_2 ).
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Тернопільського апеляційного суду протягом п`яти днів з моменту її проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Кременецький районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2024 |
Оприлюднено | 23.04.2024 |
Номер документу | 118000371 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Кременецький районний суд Тернопільської області
Мочальська В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні