КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
апеляційне провадження №33/824/594/2024
справа №761/25046/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2024 року м.Київ
Київський апеляційний суд в складі судді судової палати з розгляду цивільних справ Поліщук Н.В.,
за участю :
представника Координаційно-моніторингової митниці Борматової О.М.,
представника ОСОБА_1 - адвоката Кононенко О.С.
розглянувши апеляційну скаргу Координаційно-моніторингової митниці на постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 23 листопада 2023 року
у справі про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України,
встановив:
Відповідно до даних протоколу про порушення митних правил №0057/126000/23 від 02 травня 2023 року, складеного Координаційно-моніторинговою митницею Державної митної служби України, убачається таке.
23 жовтня 2021 року на митну територію України через пункт пропуску "Одеський морський торговельний порт" митного поста "Одеса-порт" Одеської митниці у контейнері №MAGU2341994 на вантажному автомобілі реєстраційний номерний знак НОМЕР_4 / НОМЕР_2 на адресу TOB "РЕАКОНТ" (пр-т Олександра Поля, буд. 97. кв. 2, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49054, ЄДРПОУ 44165362) ввезено товар: "Кава, Рабуста, INDIA Cherry АА, несмажена, з кофеїном, зелена в зернах" (далі - Товар). Країна виробництва - Індія. Всього 320 пакувальних місць, вагою брутто - 19 424 кг (нетто - 19200 кг), вартістю 36 864 дол. США.
Вказаний товар заявлено для переміщення за попередньою митною декларацією одержувача TOB "РЕАКОНТ" (ЄДРПОУ 44165362) від 21 жовтня 2021 року № UA110130/2021/030906 в рамках контракту від 05 липня 2021 року №72759, укладеного між покупцем TOB "РЕАКОНТ" (ЄДРПОУ 44165362) в особі директора ОСОБА_1 та продавцем «Benecke Coffee GmbH Co. KG» (Admiralitat str. 10. 20459, Hamburg, Germany/Німеччина) на підставі інвойсу, виставленого продавцем товару компанією «Benecke Coffee GmbH Co. KG» (Німеччина) від 24 серпня 2021 року №VHKEXP/0293/21-22.
Згідно з наданими до митного контролю та митного оформлення документами продавцем товару виступає компанія «Benecke Coffee GmbH Co. KG» (Admiralitat str. 10, 20459 Hamburg, Germany/Німеччина), відправником - компанія VIDYA HERBS PRIVATE LIMITED (VIDYA BUILDING, N-3-3, 24TH MAIN, J.P. NAGAR 1ST PHASE, BANGALORE - 560078, INDIA/Індія), а одержувачем - TOB «PEAKOHT» (ЄДРПОУ 44165362).
Декларування товару за попередньою митною декларацією від 21 жовтня 2021 року №UA110130/2021/030906 здійснювалося ФОП ОСОБА_2 (код ДРФО НОМЕР_3 ) у особі ОСОБА_2 (графи 14, 54 МД).
27 жовтня 2021 року перед подачею митної декларації та заявленням товару до митного оформлення ФОП ОСОБА_2 (код ДРФО НОМЕР_3 ) за заявою від 25 жовтня 2021 року № 2510-2 та з дозволу митного органу проведено фізичний огляд товарів та інших предметів.
За результатами проведеного фізичного огляду товару встановлено, що фактично у контейнері №MAGU2341994 на вантажному автомобілі реєстраційний номерний знак НОМЕР_5 / НОМЕР_2 знаходиться товар загальною вагою брутто - 19 850 кг, нетто - 19 626 кг.
Зазначений товар оформлено 27 жовтня 2021 року митним постом «Слобожанський» Дніпровської митниці за митною декларацією № UA110130/2021/31466, декларування товару здійснювалося ФОП ОСОБА_2 (код ДРФО НОМЕР_3) у особі ОСОБА_2 (графи 14, 54 МД).
Відповідно до графи 44 митної декларації до митного оформлення подані наступні документи: контракт від 05 липня 2021 року №72759, специфікація до контракту від 05 липня 2021 року №2, інвойс від 24 серпня 2021 року №VHKEXP/0293/21-22 на суму 37 681,92 дол. США, пакувальний лист від 24 серпня 2021 року №VC/F/LOG-03, CMR від 23 жовтня 2021 року №9875, лист компанії «Benecke Coffee GmbH Co. KG» (Німеччина) від 26 жовтня 2021 року №VHKEXP/0293/21-22-4 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи.
Компанія «Benecke Coffee GmbH Co. KG» (Німеччина) листом від 26 жовтня 2021 року №VHKEXP/0293/21-22-4 повідомила, що у інвойсі від 24 серпня 2021 року №VHKEXP/0293/21-22 та пакувальному листі від 24 серпня 2021 року №VK/F/LOG-03 допущено помилки щодо ваги товару. У зв`язку з чим, разом з листом від 26 жовтня 2021 року №VHKEXP/0293/21-22-4 одержувачу TOB «PEAKOHT» (ЄДРПОУ 44165362) надано виправлені документи, а саме інвойс від 24 серпня 2021 року №VHKEXP/0293/21-22 та пакувальний лист від 24 серпня 2021 року №VK/F/LOG-03, відповідно до яких вартість товару становить 37 681,92 дол. США, вага брутто - 19 850 кг (нетто - 19 626 кг).
Таким чином, 23 жовтня 2021 року на митну територію України через пункт пропуску «Одеський морський торговельний порт» митного поста «Одеса-порт» Одеської митниці у контейнері №MAGU2341994 на вантажному автомобілі реєстраційний номерний знак НОМЕР_4 / НОМЕР_2 на адресу TOB «PEAKOHT» (ЄДРПОУ 44165362) ввезено товар вагою брутто - 19 850 кг (нетто - 19 626 кг), вартістю 37 681,92 дол. США, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товару через митний кордон України (23 жовтня 2021 року) становить 990 725,50 грн.
02 лютого 2023 року Державною митною службою України за ініціативи Координаційно-моніторингової митниці Держмитслужби направлено запит до митних органів Федеративної Республіки Німеччини (вих. №26/26-04/11/199) з метою перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України партій товару «Кава зелена несмажена з кофеїном в зернах» на адресу різних підприємств, в тому числі і TOB «PEAKOHT» (ЄДРПОУ 44165362).
27 березня 2023 року до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Федеративної Республіки Німеччини (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 24.03.2023 №26/26-04/7.9/669) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України товару «Кава зелена несмажена з кофеїном в зернах», одержувачем якого є TOB «РЕАКОНТ» (ЄДРПОУ 44165362).
За інформацією митних органів Федеративної Республіки Німеччини компанія «Benecke Coffee GmbH Co. KG» (Німеччина) є існуючою і зареєстрованою в торговому реєстрі адміністративного суду Гамбургу, основною діяльністю підприємства є торгівля імпортованими сортами кави. Компанія «Benecke Coffee GmbH Co. KG» (Німеччина) здійснює експорт товарів до України, однак інформація щодо поставок товару «кава» на адресу TOB «РЕАКОНТ» (ЄДРПОУ 44165362) відсутня.
Митні органи Федеративної Республіки Німеччини також повідомили, що TOB «РЕАКОНТ» (ЄДРПОУ 44165362) не належить до переліку українських одержувачів товарів, де відправником товарів виступає компанія «Benecke Coffee GmbH Co. KG» (Німеччина).
Згідно даних протоколу зазначено, що компанія «Benecke Coffee GmbH Co. KG» (Німеччина) не укладала з TOB «РЕАКОНТ» (ЄДРПОУ 44165362) контракт від 05 липня 2021 року №72759 на поставку товару та не виставляла інвойс від 24 серпня 2021 року №VHKEXP/0293/21-22. Товар вагою брутто - 19 850 кг. (нетто - 19 626 кг.), вартістю 37 681,92 дол. США, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товару через митний кордон України (23 жовтня 2021 року) становить 990 725,50 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документів, а саме контракту від 05 липня 2021 року №72759 та інвойсу від 24 серпня 2021 року № VHKEXP/0293/21-22, що містять неправдиві відомості щодо відправника/продавця товару.
Дії директора TOB «РЕАКОНТ» (ЄДРПОУ 44165362) ОСОБА_1 кваліфіковано як такі, що призвели до переміщення товару вартістю 990725,50 грн через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника/продавця товару та мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Постановою Шевченківського районного суду міста Києва від 23 листопада 2023 року провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 (протокол № 0057/126000/23 від 02 травня 2023 року) закрито у зв`язку із відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.
Не погодившись з прийнятою постановою, Координаційно-моніторинговою митницею подано апеляційну скаргу.
В обґрунтування апеляційної скарги посилається на неповне з`ясування обставин справи та вирішення справи без належного урахування характеру вчиненого правопорушення.
В апеляційній скарзі посилається на обставини, викладені у протоколі про вчинення адміністративного правопорушення.
Вказує, що ОСОБА_1 , як керівник підприємства ТОВ "РЕАКОНТ", організовує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства, відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документів з достовірною та правдивою інформацією.
Вказує, що дії ОСОБА_1 призвели до переміщення товару, вартістю 990725,50 гривень, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника/продавця товару.
Посилається на однобічність та упередженість суду при розгляді справи про адміністративне правопорушення.
Мотивуючи наведеним, просить суд постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 23 листопада 2023 року скасувати. Прийняти нову постанову, якою ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
У судовому засіданні представник Координаційно-моніторингової митниці апеляційну скаргу підтримала, просила суд її задовольнити.
Адвокат Кононенко О.С., яка діє в інтересах ОСОБА_1 , проти доводів апеляційної скарги заперечувала, посилаючись на законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції.
Заслухавши учасників справи, дослідивши матеріали справи, апеляційний суд робить такі висновки.
Порядок провадження у справах про порушення митних правил встановлений розділом ХІХ Митного кодексу України.
Згідно статті 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання процесуальних дій, зазначених у статті 508 цього Кодексу, розгляд справи, винесення постанови та її перегляд у зв`язку з оскарженням.
Статтею 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно статті 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
За диспозицією частини 1 статті 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
У відповідності до статті 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
З матеріалів справи убачається, що 05 липня 2021 року між Benecke Coffe GmbH Co. KG (Admiralitatstra?e 10, 20459 Hamburg, Germany) в особі директора ОСОБА_3 та ТОВ "РЕАКОНТ" (проспект Олександра Поля 97/2, м. Дніпро, Україна) в особі директора ОСОБА_1 укладено контракт №72759 щодо поставки кави партіями, протягом всього строку дії контракту. Згідно пункту 11.1 контракту строк дії контракту визначений до 31 грудня 2022 року (а.с.22-27).
23 жовтня 2021 року на митну територію України через пункт пропуску "Одеський морський торговельний порт" митного поста "Одеса-порт" Одеської митниці у контейнері №MAGU2341994 на вантажному автомобілі реєстраційний номерний знак НОМЕР_4 / НОМЕР_2 на адресу TOB "РЕАКОНТ" (пр-т Олександра Поля, буд. 97, кв. 2, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49054, ЄДРПОУ 44165362) ввезено товар: "Кава, Рабуста, INDIA Cherry АА, несмажена, з кофеїном, зелена в зернах" (далі - Товар). Країна виробництва - Індія. Всього 320 пакувальних місць, вагою брутто - 19 424 кг (а.с. 34).
Згідно даних електронної декларації форми ІМ-40 ДЕ від 27 жовтня 2021 року та доповнень до неї, з метою митного оформлення вказаного товару надано контракт від 05 липня 2021 року № 72759, специфікація до контракту від 05 липня 2021 року №2, інвойс від 24 серпня 2021 року № VHKEXP/0293/21-22 на суму 37 681,92 дол. США, пакувальний лист від 24 серпня 2021 року № VC/F/LOG-03, CMR від 23 жовтня 2021 року № 9875, лист компанії «Benecke Coffee GmbH Co. KG» (Німеччина) від 26 жовтня 2021 року № VHKEXP/0293/21-22-4 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи (а.с. 20-21).
Матеріали справи про порушення митних правил містять: контракт від 05 липня 2021 року №72759 (а.с. 22-27); специфікація до контракту від 05 липня 2021 року №2 (а.с. 28); інвойс від 24 серпня 2021 року №VHKEXP/0293/21-22 на суму 37 681,92 дол. США (а.с. 30); пакувальний лист від 24 серпня 2021 року №VC/F/LOG-03 (а.с.31-32); CMR від 23 жовтня 2021 року №9875 (а.с.34); сертифікати (а.с.37-41).
Відтак, матеріалами справи підтверджено, що відомості в декларацію внесено на підставі товаро-транспортних документів, що були наявні у декларанта.
Частиною 1 статті 495 МК України установлено, що доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Об`єктивною стороною передбаченого частиною 1 статті 483 МК України правопорушення є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема, поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів, підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
У протоколі про порушення митних правил № 0057/126000/23 від 02 травня 2023 року об`єктивна сторона правопорушення зазначена як переміщення товару через митний кордон України на підставі неправдивих відомостей щодо відправника/продавця товару.
Разом з цим, матеріали справи не містять доказів того, що документи, видані Benecke Coffe GmbH Co. KG, на підставі яких здійснено митне оформлення товару, є підробленими.
Суд першої інстанції підставно зазначив, що в матеріалах справи наявний лист німецького експортера від 07 листопада 2023 року, в якому компанія «Benecke Coffee GmbH Co. KG» (Німеччина) підтвердила, що вона дійсно уклала договір №72759 від 05 липня 2022 року з українською компанією ТОВ «РЕАКОНТ» (Дніпро), що також підтверджується і самим контрактом.
Відтак, апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції в тій частині, що матеріали справи не містять доказів, що керівник ТОВ «РЕАКОНТ» ОСОБА_1 вчинила протиправні дії, тобто дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та які б утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого частина 1 статті 483 МК України.
Обґрунтованих доводів на спростування висновків суду першої інстанції апеляційна скарга не містить.
Посилання скаржника на однобічність та упередженість суду при розгляді справи про адміністративне правопорушення відхиляються апеляційним судом, оскільки такі доводи не ґрунтуються на матеріалах справи.
Суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи, які доводами апеляційної скарги не спростовано.
Ураховуючи наведене, апеляційний суд робить висновок про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови місцевого суду.
Керуючись статтею 530 МК України, статтею 294 КУпАП, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Координаційно-моніторингової митниці залишити без задоволення, постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 23 листопада 2023 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Н.В. Поліщук
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2024 |
Оприлюднено | 03.04.2024 |
Номер документу | 118039558 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Поліщук Наталія Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні