КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
27 березня 2024 року м. Київ Справа № 320/468/23
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Войтович І.І.,
при секретарі судового засідання Крисько Р.І.,
за участю:
представника позивача - Дробчак М.В.,
представника відповідача - Єрмолаєв В.А.,
третьої особи - Асатрян Т.Л.,
розглянувши в місті Києві у відкритому підготовчому судовому засіданні клопотання третьої особи ТОВ "Вітрувія" про залучення третьої особи в адміністративній справі
за позовом Гостомельської селищної військової адміністрації Бучанського району Київської області
до Начальника управління містобудування, архітектури та земельних ресурсів Гостомельської селищної ради Єрмолаєва Володимира Алімовича
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Вітрувія"
про визнання протиправним та скасування містобудівних умов та обмежень,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Гостомельська селищна військова адміністрація Бучанського району Київської області з позовом до Начальника управління містобудування, архітектури та земельних ресурсів Гостомельської селищної ради Єрмолаєва Володимира Алімовича про визнання протиправним та скасування Містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, реєстраційний номер А2854897111361652276 від 07.06.2022.
17 січня 2023 року, ухвалою Київського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Вітрувія" (код ЄДРПОУ 44204888).
Ухвалою від 03.04.2023 суд ухвалив перейти до розгляду адміністративної справи №320/468/23 за правилами загального позовного провадження; справу призначено в судове засідання для проведення підготовчих дій.
В ході проведення підготовчих дій по справі, 05.02.2024 судом було оголошено вступну та резолютивну частину ухвали, якою залишено без руху позовну заяву Гостомельської селищної військової адміністрації Бучанського району Київської області до Начальника управління містобудування, архітектури та земельних ресурсів Гостомельської селищної ради Єрмолаєва Володимира Алімовича, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Вітрувія" про визнання протиправним та скасування містобудівних умов та обмежень.
Та, оголошеною ухвалою встановлено позивачу п`ятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання ухвали суду та роз`яснено позивачу наслідки визначені ч. 15 ст. 171 КАС України - якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, позовна заява залишається без розгляду.
Повний текст ухвали суду від 05.02.2024 виготовлено та підписано - 06.02.2024.
22.02.2024 ухвалою суду визнано поважною причини пропуску строку подання заяви позивачем Гостомельською селищною військовою адміністрацією Бучанського району Київської області про визнання поважними причин пропуску строку звернення до суду та поновити строк щодо подання даної заяви; задоволено заяву позивача Гостомельської селищної військової адміністрації Бучанського району Київської області; визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду та поновити Гостомельській селищній військовій адміністрації Бучанського району Київської області строк звернення до суду із позовом про визнання протиправним та скасування Містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, реєстраційний номер А2854897111361652276 від 07.06.2022; продовжено розгляд справи №320/468/23 та призначено підготовче засідання на 27 березня 2024року о 10:30 год.
27.03.2024 в підготовче судове засідання прибули представник позивача - Дробчак М.В., представник відповідача - Єрмолаєв В.А. та третьої особи - Асатрян Т.Л..
В ході проведення підготовчих дій у справі судом ставиться на вирішення питання щодо отриманого від третьої особи ТОВ "Вітрувія" (09.05.2023 через систему Електронний суд та нарочно до суду 08.11.2023) клопотання про залучення Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області (код за ЄДРПОУ: 04360617) до участі у справі № 320/468/23 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору стороні відповідача та вважати в.о. Гостомельського селищного голови ОСОБА_1 належним представником інтересів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області та Гостомельської територіальної громади та допускати його до участі у судових засіданнях у якості представника Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області.
В обґрунтування поданого до суду клопотання третя особа зазначила, що спірна земельна ділянка з кадастровим номером 3210945900:01:049:6167, на здійснення забудови якої видано оскаржувані Містобудівні умови та обмеження, належить на праві власності Гостомельській селищній раді Бучанського району Київської області, а не Позивачу. Гостомельська селищна рада не ліквідована, продовжує діяти, а отже Гостомельська селищна Військова адміністрація не являється її правонаступником. Діяльність Гостомельської селищної ради підтверджує також Розпорядження № 39 від 01.02.2023 р. голови Гостомельської селищної військової адміністрації Бучанського району Київської області, Розпорядження в.о. селищного голови секретаря ради № 4 від 18.03.2022 р. «Про скликання двадцять другої сесії восьмого скликання Гостомельської селищної ради», а також іншими розпорядчими документами, заявами, листами.
Вказуючи на абзац четвертий підпункту 1 пункту 21 статті 28 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», зауважив, що правова норма сфери впливу поширюється виключно на території Луганської та Донецької областей, в той же час жодним іншим актом чинного законодавства не передбачено припинення повноважень посадових осіб виконавчих органів місцевих рад у зв`язку зі створенням військових адміністрацій населених пунктів.
Згідно ч. 4 ст. 5 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» повноваження військової адміністрації обмежені виконанням завдань в інтересах оборони держави та її безпеки. Повноваження військової адміністрації населеного пункту можуть бути розширенні виключно на підставі рішення Верховної Ради України за поданням Президента України, до відповідного рішення військова адміністрація населеного пункту немає повноважень органу місцевого самоврядування в тому числі його виконавчого органу, а також військовій адміністрації не підпорядковується: апарат сільської, селищної, міської ради та її виконавчого комітету, інші виконавчі органи, комунальні підприємства, установи та організації відповідної територіальної громади підпорядковуються начальнику відповідної військової адміністрації.
Оскільки повноваження Гостомельської військової адміністрації не розширенні рішенням Верховної Ради України - Гостомельська військова адміністрація не має повноважень Гостомельської селищної ради, в тому числі її виконавчого органу, а також Гостомельській військовій адміністрації не підпорядковується апарат Гостомельської селищної ради та її виконавчий комітет.
Покликаючись на ч. 2 ст. 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», третя особа зазначила, що оскільки Верховна Рада України не прийняла рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування начальник військової адміністрації здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови, то начальник військової адміністрації не здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови, а повноваження Гостомельської селищної ради, її виконавчого комітету та селищного голови, обов`язки якого виконує секретар Гостомельської селищної ради Драпей А.М., є чинними. Відповідно, повноваження виконавчого комітету селищної ради продовжуються навіть після закінчення повноважень ради до сформування нового складу виконавчого комітету.
Третя особа вважає та наполягає, що рішення по даній справі може вплинути на права та обов`язки Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області, застосовуючи ст. 49 КАС України, просить суд залучити в якості третьої особи Гостомельську селищну раду Бучанського району Київської області.
В судовому засіданні представник третьої особи клопотання підтримав, просив суд його задовольнити.
Представники позивача та відповідача заперечували проти задоволення клопотання за необгрунтованістю та безпідставністю заявлення такого.
Враховуючи позиції сторін, судом оголошено 27.03.2024 вступну та резолютивну частини ухвали суду, якою відмовлено третій особі в задоволенні клопотання про залучення Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області (код за ЄДРПОУ: 04360617) до участі у справі № 320/468/23 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору стороні відповідача.
Сторін повідомлено про строки виготовлення повного тексту ухвали суду та її підписання.
Відповідно, вирішуючи клопотання третьої особи про залучення в якості третьої особи Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області (код за ЄДРПОУ: 04360617) суд враховує та зазначає наступне.
У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 "Про введення воєнного стану в Україні" постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб (п.1).
Військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з`єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України "Про правовий режим воєнного стану" заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави (п. 2).
Кабінету Міністрів України невідкладно: 1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; 2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов`язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України (п. 4).
Обласним, Київській міській державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування утворити ради оборони та забезпечити сприяння військовому командуванню у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану (п.6).
Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12 травня 2015 року № 389-VIII (далі - Закон № 389-VIII, у відповідній редакції) визначає зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб.
Правовою основою введення воєнного стану є Конституція України, цей Закон та указ Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, затверджений Верховною Радою України (ст. 2 Закону № 389-VIII).
Відповідно до ст. 4 Закону № 389-VIII на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.
Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.
Військові адміністрації населених пунктів утворюються в межах територій територіальних громад, у яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, а також в інших випадках, передбачених цим Законом.
Військову адміністрацію населеного пункту (населених пунктів) очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією Генерального штабу Збройних Сил України або відповідної обласної державної адміністрації.
Начальником військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) може бути призначений відповідний сільський, селищний, міський голова.
Спрямування, координацію та контроль за діяльністю районних військових адміністрацій з питань забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, здійснення заходів правового режиму воєнного стану здійснює Генеральний штаб Збройних Сил України, обласні військові адміністрації (у разі їх утворення), а з інших питань - Кабінет Міністрів України, обласні державні адміністрації у межах своїх повноважень.
Загальне керівництво діяльністю військових адміністрацій населених пунктів здійснюють керівники відповідних районних державних адміністрацій або начальники районних військових адміністрацій (у разі їх утворення).
Безпосереднє керівництво військовими адміністраціями здійснюють їхні начальники.
Військові адміністрації населених пунктів, районні, обласні військові адміністрації здійснюють свої повноваження протягом дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування.
У зв`язку з утворенням військових адміністрацій населених пунктів повноваження військово-цивільних адміністрацій цих населених пунктів припиняються з дня початку здійснення відповідною військовою адміністрацією своїх повноважень.
У разі утворення районних, обласних військових адміністрацій у день набрання чинності актом Президента України про їх утворення припиняються повноваження відповідних районних, обласних військово-цивільних адміністрацій.
Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону № 389-VIII у разі утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) Верховна Рада України за поданням Президента України може прийняти рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування:
1) начальник військової адміністрації:
- крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови;
- може затвердити тимчасову структуру виконавчих органів сільської, селищної, міської ради (для працівників, посади яких не включені до тимчасових штатних розписів, оголошується простій або здійснюється їх переведення на рівнозначну чи нижчу посаду);
2) апарат сільської, селищної, міської ради та її виконавчого комітету, інші виконавчі органи (з урахуванням абзацу третього пункту 1 цієї частини), комунальні підприємства, установи та організації відповідної територіальної громади підпорядковуються начальнику відповідної військової адміністрації.
За ст. 15 Закону № 389-VIII військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України "Про оборону України", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про критичну інфраструктуру", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Згідно ч. 2 ст. 15 Закону № 389-VIII військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження, окрім зазначеного, із: 1) запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану; 2) забезпечення ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів; 5) складання та затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього, забезпечення виконання відповідного бюджету; 10) управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню; 12) здійснення управління майном, яке перебуває у комунальній власності відповідної територіальної громади (крім вирішення питань відчуження, у тому числі і шляхом приватизації комунального майна та надання комунального майна в оренду на строк понад один рік); 14) надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок; 18) сприяння організації призову громадян на строкову військову та альтернативну (невійськову) службу, а також їх мобілізації, підготовці молоді до служби в Збройних Силах України, організації навчальних (перевірочних) та спеціальних військових зборів; забезпечення доведення до підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, а також населення наказу військового комісара про оголошення мобілізації; 19) бронювання робочих місць для військовозобов`язаних на підприємствах, в установах та організаціях відповідно до законодавства; 20) організації та участі у здійсненні заходів, пов`язаних із мобілізаційною підготовкою та цивільним захистом; 26) вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (крім вирішення питань відчуження з комунальної власності земельних ділянок та надання таких земельних ділянок в оренду на строк понад один рік); 31) скасування актів виконавчих органів відповідної ради, які не відповідають Конституції, законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень; 44) забезпечення в умовах воєнного стану реалізації державних гарантій, визначених законами України.
Згідно статті 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР, у відповідній редакції) передбачено, що повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради за наявності підстав, передбачених пунктом 3 частини першої цієї статті, достроково припиняються з дня набрання чинності актом Президента України про творення відповідної військово-цивільної, військової адміністрації.
Указом Президента України № 156/2022 від 21.03.22 було утворено Гостомельську селищну військову адміністрацію Бучанського району Київської області.
Відповідно, у день набрання чинності Указу Президента України № 156/2022 від 21.03.22 про утворення Гостомельської селищної військової адміністрації Бучанського району Київської області повноваження Гостомельської селищної ради припинено.
Відповідно до ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
У заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Враховуючи вищезазначене, суд вказує, що залучення до участі у справі третьої особи яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, має бути обґрунтоване належним чином та суду доведено, що рішення у справі може вплинути на права та інтереси зазначеної особи.
Предметом спору у даній справі є видані ОСОБА_2 , начальником управління містобудування, архітектури та земельних ресурсів Гостомельської селищної ради до ТОВ "Вітрувія" Містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, реєстраційний номер А2854897111361652276 від 07.06.2022.
За даною справою не є спірним між сторонами наявність права власності за Гостомельською селищною радою Бучанського району Київської області земельної ділянки за кадастровим номером 3210945900:01:049:6167 та враховуючи повноваження військової адміністрації, позивача, що надані визначені чинним законодавством, утворена Гостомельська селищна військова адміністрація Бучанського району Київської області, відповідно до покладених на неї функції та повноважень, які розповсюджуються не лише в межах забезпечення обороноздатності, заходів безпеки, що пов`язано із запровадженням та здійсненням заходів правового режиму воєнного стану, та згідно вище вказаного судом п. 12 ч. 2 ст. 15 Закону "Про правовий режим воєнного стану" позивач військова адміністрація здійснює управління майном, яке перебуває у комунальній власності відповідної територіальної громади (крім вирішення питань відчуження, у тому числі і шляхом приватизації комунального майна та надання комунального майна в оренду на строк понад один рік), відповідно на період воєннного стану.
Відповідно, начальник військової адміністрації звертається до суду щодо визнання незаконними актів органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади (ч. 6 ст. 15 Закону № 389-VIII).
Суд також зазначає, що не є спірним у справі наявність чи відсутність обставин ліквідації Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області, припинення чи не припинення її діяльності.
Згідно згаданої вище судом ст. 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» діяльність зазначеної селищної ради через введений в країні воєнний стан припинена, у суду відсутні сумніви щодо повноважень позивача в даній справі.
Інші доводи третьої особи суд не приймає до уваги як необґрунтовані.
Таким чином, суд вважає, що подане клопотання третьої особи є необґрунтованим враховуючи предмет спору та обставини встановлені судом в даній справі, у зв`язку з чим в задоволенні клопотання суд вважає необхідним відмовити.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 49, 243, 248, 250, 256 КАС України, суд
у х в а л и в:
Відмовити в задоволенні клопотання третьої особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Вітрувія" щодо залучення Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області (код за ЄДРПОУ: 04360617) до участі у справі № 320/468/23 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору стороні відповідача.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на неї можуть бути включені до апеляційної скарги на судове рішення.
Суддя Войтович І.І.
Повний текст ухвали суду виготовлено та підписано 01 квітня 2024 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2024 |
Оприлюднено | 03.04.2024 |
Номер документу | 118041238 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Войтович І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні