Рішення
від 28.02.2024 по справі 340/10251/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/10251/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Притули К.М.,

за участю секретаря: Потєхіної І.В.

представника позивача: Пастух В.В.

представника відповідача: Філоненко Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за правилами загального позовного провадження за позовом приватного акціонерного товариства «Міжнародна акціонерна авіаційна компанія «УРГА» до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство «Міжнародна акціонерна авіаційна компанія «УРГА» звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Кіровоградській області від 30 листопада 2023 року за №000092000702.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПрАТ «МААК «УРГА». За результатами зазначеної перевірки контролюючим органом складено акт перевірки №7953/11-28-07-02/14372024 від 13.11.2023, за висновками якого, зокрема, встановлено завищення від`ємного значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, на загальну суму 2 622 722 грн. На підставі вказаного акту було прийнято податкове повідомлення-рішення від 30 листопада 2023 року за №000092000702. Позивач не погоджується з зазначеними ППР, разом із висновками акту перевірки, що передував винесенню ППР та вважає їх незаконними та необґрунтованими.

Ухвалою судді від 18.12.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання у справі на 24.01.2024.

08.01.2024 Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області подано відзив, в якому просить відмовити у задоволенні адміністративного позову за безпідставністю з тих підстав, що платником податків не надано до перевірки первинних документів, що підтверджують задекларовані показники. Головне управління ДПС у Кіровоградській області вважає, що винесене оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним та відповідає нормам чинного законодавства.

Ухвалою судді від 24.01.2024 в задоволенні клопотання представника ГУ ДПС у Кіровоградській області про виклик свідків відмовлено та закрито підготовче провадження і призначено адміністративну справу до розгляду по суті на 14.02.2024.

14.02.2024 в судовому засіданні було оголошено перерву до 28.02.2024.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до наступного висновку.

Судом встановлено, що в період з 24.10.2023 по 06.11.2023 проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПрАТ «МААК «УРГА» (код згідно з ЄДРПОУ 14372024).

За результатами проведеної перевірки було складено акт від 13.11.2023 №7953/11-28-07-02/14372024 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ПрАТ «МААК «УРГА», щодо дотримання законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. по декларації з податку на додану вартість за серпень 2023 року, з урахуванням періодів декларування від`ємного значення та поданих уточнюючих розрахунків» (а.с.110-121).

Превіркою встановлено порушення ПрАТ «МААК «УРГА» вимог:

- п.200.4 ст.200 ПК України та на підставі п.200.14 ПК України відмовлено в наданні суми бюджетного відшкодування у сумі 2282,00 грн.;

- п.44.6 ст.44, п.85.2 ст.85, п.200.1 п.200.4 ст.200, п.201.1 п.201.4 ст.201 ПК України, оскільки завищено від`ємне значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, на загальну суму 2 622 722 грн.

В акті перевірки зокрема зазначено, що:

«Попередньою документальною позаплановою виїзною перевіркою ПрАТ «МААК «УРГА» з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2020 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до бюджетного відшкодування (акт від 19.11.2000 року №374/11-28-07-03/14372024), охоплено перевіркою період формування від`ємного значення з податку на додану вартість з листопада 2013 року по серпень 2020 року включно в сумі 1786041,00 грн.

Отже в декларації за серпень 2023року показник рядка 16.1 перевірений попередньою перевіркою за період з листопада 2013 року по квітень 2020 року у сумі 1786041 грн.

Таким чином предметом даної перевірки є показник рядка 16.1. декларації за серпень 2023 року за період з вересня 2020 року по березень 2022 року в сумі 2 617 273,00 грн.

З метою дослідження питання правомірності формування показника рядка 16 декларації за серпень 2023 року, в ході перевірки платнику податків вручено запити від 24.10.2023 року №2095/12/11-28-07-02-09, від 26.10.2023 №2100/12/11-28-07-02-09, від 03.11.2023 року №2144/12/11-28-07-02-09 щодо необхідності надання первинних документів за період з вересня 2020 року по березень 2022 року: регістри синтетичного та аналітичного бухгалтерського обліку; банківські та касові документи; первинні документи щодо здійснення придбання та реалізації товарів (робіт, послуг), видаткові накладні, акти виконаних робіт, товарно-транспортні накладні, подорожні листи, сертифікати/паспорти якості виробника ТМЦ, що стосуються фінансово-господарських операцій за період, що підлягає перевірці; митні декларації та додатки до них щодо вивезення та ввезення ТМЦ за період що підлягає перевірці.

В ході перевірки проведення ПрАТ «МААК «УРГА» не надано запитувані у запитах документи…»

Також, в акті перевірки зазначено про порушення ПрАТ «МААК «УРГА» п.201.1 п.201.4 ст.201 ПК України в зв`язку з віднесенням до складу податкового кредиту ПДВ по невірно оформленим та виписаним податковим накладним від ТОВ «ВОГ РЕСУРС», в результаті чого завищено рядок 10.1 (колонка Б) і рядок 17 Декларації з податку на додану вартість за серпень 2023 року на загальну суму 5449 грн., що призвело до завищення на цю ж суму показника рядка 19 Декларації.

За результатами проведеної перевірки контролюючим органом прийнято, зокрема, податкове повідомлення-рішення від 30.11.2023 №000092000702, яким зменшено від`ємне значення до ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 2 622 722 грн. (а.с.122).

Вказані фактичні обставини справи сторонами не заперечуються.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

ПК України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Положеннями статті 62 ПК України встановлено, що податковий контроль здійснюється шляхом, зокрема, перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Види документальних перевірок, порядок планування, проведення та оформлення їх результатів, що проводяться контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, встановлюються Митним кодексом України.

Порядок проведення документальних позапланових перевірок визначений статтею 78 ПК України.

Відповідно до змісту наказу ГУ ДПС у Кіровоградській області від 10.10.2023 №1219-п «Про проведення документальної позапланової перевірки ПрАТ «МААК УРГА», керуючись пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.8 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 ПК України, наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку ПрАТ «УРГА» щодо дотримання законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. по декларації з податку на додану вартість за серпень 2023 року, з урахуванням періодів декларування від`ємного значення та поданих уточнюючих розрахунків (а.с.107).

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що запитувані у запитах податкового органу документи ним не надавались під час перевірки на сформоване від`ємне значення з ПДВ за період з вересня 2020 року по березень 2022 року у зв`язку з тим, що такий період не був зазначений в наказі на перевірку, а отже і підстави для його перевірки відсутні.

Суд зазначає, що згідно з підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється якщо платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Аналіз змісту наведеної норми свідчить про два окремі випадки проведення документальної позапланової перевірки: перша - подання декларації, в якій заявлено до відшкодування з бюджету суми податку на додану вартість; друга - подання декларації з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. При цьому у першому випадку позапланова перевірка проводиться за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V ПК України.

Оскільки наказом від 10.10.2023 №1219-п «Про проведення документальної позапланової перевірки ПрАТ «МААК «УРГА» документальну позапланову виїзну перевірку призначено щодо законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість за серпень 2023 року, яке становить більше 100 тис. грн, то суд погоджується з доводами відповідача про наявність правових підстав, передбачених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України для її призначення та перевірки сформованого від`ємного значення з ПДВ за період з вересня 2020 року по березень 2022 року .

Виходячи з системного аналізу норм чинного законодавства та з огляду на обставини справи суд дійшов переконання, що перевірка сформованого від`ємного значення з ПДВ за період з вересня 2020 року по березень 2022 року проводилась відповідачем правомірно - за наявності правових та фактичних підстав, у порядку, встановленому законом, та у межах повноважень контролюючого органу.

За приписами п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту виникає, зокрема, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Згідно п. 198.2 ст.198 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунку платника податків на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Згідно із статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Таким чином, підставою для виникнення у платника права на формування відповідних сум податкових вигод (витрат та податкового кредиту) є факт реального здійснення операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, а також оформлення відповідних операцій належним чином складеними первинними документами, які містять достовірні відомості про їх обсяг та зміст.

При цьому наявність формально оформлених (складених) первинних документів та/або сплати грошових коштів не може слугувати підставою для формування даних податкового обліку за відсутності факту придбання відповідного активу.

Будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Слід зазначити, що обов`язок підтвердити правомірність та обґрунтованість сформованого податкового кредиту первинними документами покладається на платника-покупця товарів (робіт, послуг), оскільки саме він виступає суб`єктом, який використовує при обчисленні кінцевої суми податку, що підлягає сплаті до бюджету, суму податкового кредиту з податку на додану вартість, визначену постачальником, та зменшує оподатковуваний доход на вартість товарів (робіт, послуг), визначену продавцем.

Подані платником податків документи повинні достовірно підтверджувати реальність господарських операцій та інші обставини, з якими законодавець пов`язує право платника на податкову вигоду.

Як встановлено судом, в ході проведення перевірки посадовими особами контролюючого органу вручено запити від 24.10.2023 року №2095/12/11-28-07-02-09, від 26.10.2023 №2100/12/11-28-07-02-09, від 03.11.2023 року №2144/12/11-28-07-02-09 щодо необхідності надання первинних документів за період з вересня 2020 року по березень 2022 року (а.с. 129, 130, 131).

У відповідь на вказані запити позивачем направлялись листи від 26.10.2023 вих. №1436/13 та вих №1435/13, від 27.10.2023 вих. №1439/13, від 03.11.2023 вих. №1465/13 за змістом яких вказано, що підприємством надано всі документи, щодо від`ємного значення з податку на додану вартість за серпень 2023 року, період який прописаний в наказі на перевірку (зв.б. а.с. 129, зв.б. а.с. 130, зв.б. а.с.131-132, а.с.133).

У звязку з ненаданням ПрАТ «МААК «УРГА» документів для підтвердження сум ПДВ, які сформували від`ємне значення задеклароване у Додатку 2 до декларації з ПДВ за серпень 2023 у періоді господарських взаємовідносин з постачальниками та покупцями з 01.09.2020 по 31.03.2023 (період, що підлягає перевірці) головними державними інспекторами ГУ ДПС у Кіровоградській області складено акти щодо ненадання документів (а.с. 136-137).

Пункт 85.2 ст.85 ПК України передбачає, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Згідно із п.85.4 ст.85 ПК України при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати закінчення перевірки.

Статтею 44 Податкового кодексу України встановлені вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, а також документального підтвердження виконання вимог податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.

За приписами вказаної статті, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

У разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в пункті 86.7 статті 86 цього Кодексу платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Також, якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який проводить перевірку, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків - фізичної особи або посадової особи платника податків - юридичної особи).

Разом з тим, відповідно до п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому підпунктом 78.1.5 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу), вони мають право подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).

Враховуючи, що товариством не було надано у встановлені строки на вимогу контролюючого органу при проведенні перевірки (здійсненні ним податкового контролю) оригіналів документів чи їх копій, а також не скористався своїм правом подати заперечення та додаткові документи і пояснення протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки) відповідно до п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України, контролюючим органом правомірно зменшено від`ємне значення по ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 2 617 273,00 грн.

Також, перевіркою позивача було встановленно завищення на 5449 грн. показника у рядку 10.1 (колонка Б) Декларації внаслідок врахування всупереч п.201.1, п.201.10 ст.201 розділу V Податкового кодексу України в зв`язку з віднесенням до складу податкового кредиту ПДВ по невірно оформлених та виписаних зведених податкових накладних від ТОВ «ВОГ РЕСУРС».

ПрАТ «МААК «УРГА» (покупець) укладено з ТОВ «ВОГ РЕСУРС» (постачальник, ПНПП 43258487) договір від 30.12.2022 року № 040421-30/12/22-ПГ697 поставки партіями з використанням паливних карток. За умовами договору постачальник зобов`язується передати у власність покупця товари нафтопродукти в асортименті, газ нафтовий скраплений, AdBlue. Передача товарів покупцю здійснюється з використанням паливних карток. Розрахунки за товари покупець здійснює періодично на умовах 100% попередньої оплати вартості товарів.

В зв`язку з тим, що продаж товарів за цим договором має безперервний та ритмічний характер, а оплата здійснюється з визначеною договором періодичністю, сторони погодили, що постачальник зобов`язується один раз на місяць, не пізніше останнього календарного дня кожного поточного календарного місяця, складати зведену податкову накладну на товари поставлені у такому поточному календарному місяці. У випадку, коли податкова накладна підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, постачальник зобов`язаний зареєструвати її відповідно до чинного законодавства.

ПрАТ «МААК «УРГА» від ТОВ «ВОГ РЕСУРС» до умов договору отримано на постачання продукції: рахунок фактуру від 02.08.2023 року № 960 на паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО в кількості 100л по ціні 51,99 грн./л (з ПДВ) на загальну суму 5199,0 грн., в т.ч. ПДВ 866,50 грн., який оплачено згідно платіжного доручення від 02.08.23 № 717 в сумі 5199,0 грн.; рахунок фактуру від 14.08.2023 року № 4037 на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 в кількості 500л по ціні 54,99 грн./л (з ПДВ) на загальну суму 27495,0 грн., в т.ч. ПДВ 4582,50 грн., який оплачено згідно платіжного доручення від 14.08.23 № 757 в сумі 27495,0 грн.

ПрАТ «МААК «УРГА» оприбутковано від ТОВ «ВОГ РЕСУРС» нафтопродукти відповідно видаткової накладної від 31.08.23 № 169806 та акту приймання-передачі товарів від 31.08.23 на загальну суму 35505,72 грн., а саме: бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 в кількості 180,01 л по ціні 42,075 грн./л (без ПДВ) на суму 9088,70 грн.; бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 в кількості 70,0 л по ціні 43,74157 грн./л (без ПДВ) на суму 3674,30 грн.; бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 в кількості 389 л по ціні 44,57501 грн./л (без ПДВ) на суму 20807,61 грн.; паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0 в кількості 39,50 л по ціні 40,82506 грн./л (без ПДВ) на суму 1935,11 грн.

ТОВ «ВОГ РЕСУРС» в ЄРПН зареєстровано 08.09.2023 року податкові накладні з позначкою «Зведена податкова накладна» з кодом ознаки 4: № 190782 від 31.08.23 та №190781 від 31.08.23.

В подальшому ТОВ «ВОГ РЕСУРС» зареєстровано 16.10.2023 року розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 30.09.2023 року № 60006 до податкової накладної від 31.08.23 № 190782.

Відповідно до пояснень відповідача, зазначений розрахунок коригування не дає змогу ідентифікувати правомірність віднесення сум ПДВ до складу податкового кредиту в зв`язку з порушенням визначення номенклатури, обсягу та ціни постачання отриманих паливно-мастильних матеріалів. Разом з цим зазначив, що розрахунок коригування виписаний (30.09.2023 року) та зареєстрований в ЄРПН (16.10.2023 року) вже після подання податкової декларації з податку на додану вартість (20.09.2023 року).

Відповідно до «Порядку заповнення податкової накладної», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 року № 1307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 26.01.2016 року № 137/28267 (із змінами та доповненнями):

- пункт 11 Порядку «У разі складання зведеної податкової накладної у графі «зведена податкова накладна» зазначається код ознаки:

4-у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 19 Порядку»;

- пункт 19 Порядку «У разі здійснення постачання товарів/послуг (крім здійснення операцій, визначених пунктом 44 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України), постачання яких має безперервний або ритмічний характер, постачальником (продавцем) може бути складена зведена податкова накладна: покупцям-платникам податку не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, на кожного платника податку, з яким постачання мають характер, з урахуванням всього постачання товарів/послуг відповідному платнику протягомперіоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У разі складання зведеної податкової накладної в графі «Зведена податкова накладна» зазначається код ознаки, визначений пунктом 11 цього Порядку.

У графі 2 зведеної податкової накладної зазначається весь опис (номенклатура) поставлених протягом місяця товарів/послуг.

При цьому відсутність факту оплати поставлених товарів/послуг не звільняє постачальника (продавця) від складання зведеної податкової накладної.

Зведені податкові накладні не складаються на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс). У разі якщо станом на дату складання зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.»

Відповідно п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку».

Відповідно п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України «Платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер: покупцям-платникам податку можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У разі якщо станом на дату складання зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла у банку/небанківському надавачу платіжних послуг продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Таким чином ТОВ «ВОГ РЕСУРС» необхідно виписати зведену податкову накладну по факту отримання продукції на суму 35505,72 грн., в т.ч. ПДВ 5917,62 грн., внаслідок чого, ПрАТ «МААК «УРГА» порушено п. 201.1, п. 201.4 ст.201 розділу V Податкового кодексу України в зв`язку з віднесенням до складу податкового кредиту ПДВ по невірно оформленим та виписаним податковим накладним від ТОВ «ВОГ РЕСУРС» , в результаті чого завищено рядок 10.1 (колонка Б) і рядок 17 Декларації з податку на додану вартість за серпень 2023 року на загальну суму 5449 грн., що призвело до завищення на цю ж суму показника рядка 19 Декларації.

Щодо доводів позивача про те, що в розрахунку штрафних санкцій розраховано суму завищення від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, на загальну суму 22622722,00 грн., в той час як оскаружуване ППР прийнято на суму 2 622 722 грн., суд зазначає що вказана помилка не вплинула на законність та обґрунтованість, прийнятих суб`єктом владних повноважень рішень, а отже не може бути підставою для скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази у їх сукупності та надавши їм відповідну правову оцінку, суд дійшов висновку, що відповідач, який є суб`єктом владних повноважень, при прийнятті оскаржуваного податкового рішення від 30 листопада 2023 року за №000092000702, діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та Законами України, відтак підстави для задоволення позову відсутні.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що особі, що не є суб`єктом владних повноважень у разі відмови у задоволені позову - судовий збір поверненню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 243, 317, 322, 361, 369 Кодексу адміністративного судочинства України суд -

вирішив

В задоволенні позовних вимог приватного акціонерного товариства «Міжнародна акціонерна авіаційна компанія «УРГА» (код ЄДРПОУ:14372024, 25015, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Корленка, 1-а) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ: 43995486, 25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити.

Рішення в повному обсязі виготовлено сторони можуть ознайомитись 11 березня 2024 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. ПРИТУЛА

Дата ухвалення рішення28.02.2024
Оприлюднено03.04.2024
Номер документу118041470
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —340/10251/23

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 28.02.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Рішення від 28.02.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні